LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 15:37

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Welk boek lees jij nu?
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 14:39 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Ik ben nu bezig in Wie ben je eigenlijk, Ingeborg en Roland Verschaeve...

Iemand deze ook gelezen?

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 09:18 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hi Cygnus

Ik heb de twee kinderboeken van Neale Donald Walsh gekocht voor onze kinderen. Een gesprekje met God- de kleine ziel en de zon en
Een tweede gesprekje met God- de kleine ziel en de aarde.

Het eerste boekje heb ik al uitgelezen en ik vind het geweldig ook voor mijn eigen innerlijk kind :) En het tweede boekje ben ik aan begonnen. Ik vind het zeer boeiend en wil graag voor mijzelf de volwassen boeken ook lezen binnenkort.

Liefs van Brighteyes :idea: :idea: :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 09:26 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Ik lees Schep je eigen werkelijkheid.

Een Seth - werkboek, geschreven door Jane Roberts/Nancy Ashley.

Niet om mee te werken eigenlijk, maar wel om te begrijpen wat de werkelijkheden van Seth zijn.
Ben er aan begonnen om te begrijpen waar Wikvaya in zit eigenlijk.
De toepassingen zijn heel mooi en ik heb de afgelopen weken een
aantal boeken van Kubler Ross gelezen, dit om dat ik me voel aangetrokken om stervensbegeleiding of iets dergelijks te gaan doen.
Het mooie weer van de boeken van Kubler Ross isdat ik daar zo
de dingen lees die ik aan het sterfbed van een dierbare heb meegemaakt.
Ook heb ik een aantal boeken van Dr. Moody gelezen, allemaal de laatste weekjes.
Verder ligt er een mooi boek over een chinese Laotong tweeling, die ik
ga lezen omdat een lieve vriendin van mij het erover had en zij
in die tweeling onze vriendschap herkende.

Dusse als ik stil hier ben, zit ik op de bank te lezen :wink:

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2007 17:56 
Ik lees stukjes in:

De gouden belofte - Ronna Herman
Contact met je gids - Sayana Roman en Duane Packer (zie ook ervaring bij het besloten forum als je daar toegang hebt)
Vol verlangen - Mark Epstein
The Wave - Jade Currivan

Beetje veel tegelijk, dus the Wave blijft al weer liggen....

Het boek van Emed heb ik niet uitgelezen, vond het eerst wel mooi, maar na een tijdje ertussenuit geweest te zijn tijdens het seminar, was het ineens over en vond ik het niet zo interessant meer (en toch het taalgebruik ook wat ouderwets). ik denk dat ik zo'n mooie ervaring van de andere kant had tijdens het seminar dat dit er niet meer aan voldeed.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2007 18:28 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 21 nov 2007 12:25
Berichten: 85
Ik heb zojuist via bol.com een voor jullie bekend boek binnen gekregen:
Her-inneren van Steve.

De boekenkast van mijn vrouw puilt uit van een wijd scala aan spirituele boeken, maar feitelijk lees ik spirituele boeken vooral in periodes als ik ergens naar op zoek ben. Die boeken reiken we uit aan bekenden als we het idee hebben dat ze aan een bepaalde titel "toe zijn".

Als ontspanning lees ik echte mannen romans met cliche-achtige verhaallijnen ;)

LW


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 10:06 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Goh interessant allemaal!

Ik had zelf nog een cadeaubon liggen en heb ook meteen het boek herinneren besteld. Lijkt me erg interessant!

Dank je wel voor de tip, ben benieuwd..

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 13:40 
Ik ben heel benieuwd wat jullie van Her-inneren vinden.....ik zou het zelf wel weer overnieuw kunnen lezen, maar heb zoveel andere dingen te lezen en doen....willen jullie er wat over zeggen als jullie het uit hebben, of tijdens het lezen misschien?

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 14:08 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Ja dat wil ik wel :wink:

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 14:50 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Jammer genoeg weinig tijd om te lezen. Ik ben al maanden bezig in "De meesters van het verre oosten" van Spalding en heb er nog een tiental op de plank liggen, waaronder "De jeugd van Jezus"en de driedelige Gita uitgave.

Namasté

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 14:56 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Oh Puran

Spalding ben ik ook nog aan het lezen, die ligt er nog.
Ondertussen heb ik al heel wat boeken weer uit de bieb gehaald
over stervensbeleiding en aanverwante onderwerpen en
nu ben ik bezig aan 'Snow Flower en de geheime waaier"
over twee laotong meisjes, bijzondere vriendschap in china in de
18e eeuw.
Heel bijzonder om te lezen en ook de cultuur daarvan eens
te lezen.
En ik heb nog een tweetal boeken van de avalon serie in folie
liggen, kwamen van de week in de brievenbus :wink:
ik ben dus nog wel effe onder de pannen, hihihihi.
En het weer werkt lekker mee, hup op de bank, mooi boek en
lezen.

Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 19:30 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Ik lees 'Het Gedachtelichaam'. Hoe we onze eigen wereld scheppen door onze gedachten. Zeer boeiend.

'Herinneren' en 'Welkom Thuis' heb ik gelezen en zijn zeker aanrader's. Door die boeken ben ik op het forum gekomen.

Liefs , Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2007 16:46 
Offline

Lid geworden op: vr 17 feb 2006 20:23
Berichten: 36
Harry potter, relieken van de dood
Creativiteit, Flow door Mihaly Csikszentmihalyi
Bewegingsspelletjes voor kinderen
Vpro tv gids
Zeeman reclamefolder



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2007 17:39 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
haha Mirri, mooie combi van leesvoer!
herkenbaar...
Ik ga al veel te snel door harry heen (allerlaatste boek..) voor ontspanning, lees iets over Vrij reizen in andere dimensies, maar ook 'into the wild' over een soort survival in alaska en natuurlijk het zondagskrantje vol lekkere onzin :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2007 22:11 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Ik heb net de 7de Harrie Potter gekregen :)
En als bedboek lees ik “Naar de vuurtoren” van Virginia Woolf. Over de belevingswereld en denkprocessen van een aantal personen op een avond.
"Her-inneren" ben ik aan begonnen een jaar o zo geleden, maar dat heb ik na 40 pagina’s weg gelegd, er stond voor mij niks in wat ik niet al in de channels las.
Neil Walsh heb ik een aantal jaren geleden gelezen, net als de Celestijnse belofte.
De Celestijnse belofte heb ik pas weer gelezen, en zo mooi als ik het de eerste keer vond, zo weinig deed het mij de tweede keer.

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 02 dec 2007 11:29 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Hoi Yolleke.

Harry leest lekker snel weg hoor, wel jammer aangezien het het laatste deel is.
Dat boek her-inneren heb ik om dezelfde reden nog niet aangeschaft tot nu toe. Ik heb welkom thuis gelezen waarin alle channels staan, erg mooi boek maar zelfs daarin tref je al een hoop herhaling.

Mischien dat ik hem eerst eens in de bieb ga lenen.

liefs
lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 02 dec 2007 15:37 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Hi Helmut

Dan moet je die anderen ook lezen hoor. Ook heel interessant


Ik lees momenteel gesprekken met Seth 1 ,2 en 3 van Jane Roberts en Susan Watkins.
Daarna heb ik nog Overziel 7 van Jane Roberts zelf en
nog 2 Sethboeken en wel
je schept je eigen geluk en je schept je eigen werkelijkheid. Als ik die allemaal uit heb dan weet ik wat ik ben.

Vervolgens heb ik nog een boek over zelfhypnose wat me ook leuk lijkt en dat boek van Saskia lijkt me ook leuk.

Dan liggen er nog een stuk of 15 te lezen over diverse onderwerpen oa edelstenen en aura's. Voorlopig ben ik dus lekker bezig. fijne avond. liefs Wikvaya

Liefs Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 02 dec 2007 21:02 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Citeer:
Als ik die allemaal uit heb dan weet ik wat ik ben.


Wikyvana, wat bedoel je hier mee?
Ik kan dit even niet volgen.
En ik bedoel dit echt serieus.

Liefs,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2007 19:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Hey Wikvaya ,

De boeken en channels van seth heb ik gelezen toen ik achttien was en ik had toen net hetzelfde gevoel als jij , alsof het ene inzicht na het andere kwam , dat was best wel een heftige tijd voor mij. Ik heb toen ergens heel dicht bij gestaan , maar ik weet niet wat het was. Daarom begrijp ik je verhaal wel. Op http://www.unitynet.nl is er ook wat van seth te vinden.

Liefs , Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2007 23:02 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
yolleke

Ik zal proberen je het uit te leggen.

Duizenden keren hamert Seth erop dat mensen hun eigen werkelijkheid
creeeren. Duizenden keren heeft hij het erover dat het de bedoeling is dat wij in vitaliteit, creativiteit en vol vreugde en blijheid ons leven zouden moeten leven want dat is waar wij voor op de wereld zijn.

Elk boek behandelt een item. Helaas is de stof erg ingewikkeld en voor mij te ingewikkeld om in het Engels te lezen dus ik heb maar 14 boeken. Er zjn er veel en veel meer geschreven. Ze gaan allemaal over het ontdekken van je eigen wezen. Het wezen van de persoonlijke werkelijkheid. Stap voot stap, hoofdstuk voor hoofdstuk wordt aan je verteld hoe je dat kunt doen. Iedereen is uniek. Net als een vingerafdruk.

Overtuigingen die diep in ons zijn geworteld leert hij je te ontrafelen. Je hebt gewoon geen idee van de enorme hoeveelheid overtuigingen die een mens heeft en de invloed die het op je leven heeft, als je nooit een begin hebt gemaakt ze eens op te schrijven en ze eens te analyseren. Overtuigingen zijn uiteraard niet altijd negatief maar wij ervaren ze vaak wel negatief. Stap voor stap begin je meer helderheid in je eigen wezen te krijgen.

Ik geef toe, het is niet makkelijk om jezelf diep te onderzoeken en je eigenschappen te erkennen. Maar het is mogelijk en het werkt.

Vooral met het item reincarnatie had ik het moeilijk. De gangbare overtuigingen die ik in boeken las hebben op mij nooit enige indruk gemaakt. idioot vond en vind ik ze. Als het zo is dacht ik, is dit een idioot universum.

Pas toen hij over reincarnatiezelven, waarschijnlijke werkelijkheden en tegenhangers begon uit te leggen begreep ik het. Toen kreeg het woord reincarnatiezelven ineens een andere betekenis voor mij dan vorige levens. ik vond het altijd al zo'n enorme onzin dat karma en het uitwerken van iets uit een vorig leven in dit huidig leven.

Nooit heb ik begrepen hoe het kan dat een entiteit zoveel persoonlijkheden tegelijk laat leven en toch zijn eigen identiteit behoudt. En wat gebeurt er dan als je dood gaat dacht ik, en wat is een ziel nu eigenlijk?. En eindelijk begrijp ik het.

Wist jij bv dat jouw energie op wel duizenden plaatsen tegelijk aanwezig kan zijn en toch zijn eigen identiteit kan behouden. Nu begrijp ik die gidsen ook ineens. Daar begreep ik ook niets van. Er is een rechtstreekse verbinding werd er gezegd. Ik dacht, waar heeft die man het over, rechtstreekse verbinding?.

Ik begrijp nu over Al dat Is of wel wat wij God noemen. Wat dat is. En onze relatie daarmee.
Ik begrijp nu hoe gedachtekracht werkt.

Ik begrijp nu de reincarnatiezelven en de waarschijnlijke werkelijkheden.
Alleen met die tegenhangers heb ik moeite. Daar moet ik dieper induiken maar dat kan ik in Jane Roberts boeken doe ze zelf heeft geschreven vinden.

Ik ben echt heel serieus bezig mijn eigen wezen te ondekken en de antwoorden daarvoor vind ik in deze boeken. Natuurlijk lees ik ook wel andere boeken maar intuitief pak ik toch steeds weer deze. Voor mij is het heel belangrijk te snappen wat ik doe en wie ik ben.

Ik ben een enorme denker. Ik denk altijd en diep. Ik begrijp nu ook dat alle gebeurtenissen die je meemaakt, van de kleinste zoals bv het slaan met een hamer op je vinger als je timmert, een teken van het zelf zijn en een doel dienen. Ik vind het ook leuk om het doel te ontdekken. Niet altijd lukt het maar vaak wel.

Wat ik ook heb gemerkt is dat je bij het lezen van deze boeken steeds meer vragen krijgt. En het leuke is, het universum geeft je de antwoorden. De ene keer een engel, de andere keer een ziekte, de andere keer een lekke band, de andere keer een boek, een liedje, iets wat je leest, iemand die je ineens tegenkomt. Want, de antwoorden op je vragen vind je nl in het leven wat je leeft hier op de aarde.. En dat is zo mooi. Zo simpel. :lol:

Ik ben mij altijd bewust geweest van de andere wereld. Ik weet sinds mijn geboorte dat ik een wezen ben uit een andere wereld. Ik heb mezelf zelfs bewust laten zijn van de conceptie van mijn ouders en ook van de periode kort na de geboorte. Ik weet dus al zo lang ik mij dat kan heugen dat ik als babietje van misschien een week oud al Nederlands sprak en mijn ouders en de mensen om mijn wiegje heen heel goed kende. Groot was toen ook mijn verbazing dat er geen woord uit mijn keel kwam toen ik ze dat wilde vertellen.

Ik heb mijzelf altijd afgevraagd, hoe kan dat nu? En waarom heb ik mezelf zo op de wereld gezet. Niemand in mijn omgeving heeft het ooit over een God gehad of over Jezus. Ik ben volslagen geloofloos opgevoed. Wij zijn heidenen zei mijn vader, wij geloven niet. Ik ben die man eeuwig dankbaar want het geeft mij de kans alles te ondekken zonder geloofsovertuigingen.

Stukje bij beetje begin ik alles nu te begrijpen. Wat ik begonnen ben te begrijpen is dat iedereen antwoorden op eigen unieke wijze zoekt. Het maakt ook niet uit waar je die antwoorden vandaan haalt. Iemand die in een hutje op de hei woont en alleen maar met de natuur bezig is leert net zoveel als iemand die de hele dag met zijn neus in boeken hangt of iemand die op scholen en cursussen kennis probeert te vergaren. Je leven is je leerschool. Mooi toch?

Iedereen is uniek en waardevol en wij hebben allemaal een band met elkaar. We zijn eigenlijk allemaal familie. Alles wat er op de wereld gebeurt, oorlog of vrede komt telepatisch en massaal door onze gedachtekracht tot stand. Nu kun je wel zeggen, ja maar ik ben vreedzaam en ik ben tegen oorlog dus daar heb ik niet aan meegedaan. Toch is de situatie die op de aarde is massaal tot stand gebracht door alle mensen die hier op aarde s'nachts telepatisch met elkaar communiseren. Je bent voortdurend met elkaar telepatisch in kontakt. Of je je daar nu wel of niet van bewust bent.
Dat leer je allemaal te begrijpen door de uitleg van Seth.. Voor mij zijn deze boeken dus waardevol. Niks over engelen, niks over gidsen, het woord gids komt niet voor in de Sethboeken. Je eigen wezen is je gids. Er word je geleerd te luisteren naar je eigen wezen.

Voor iemand anders zijn andere zaken waardevol. Dat is juist zo mooi vind ik. En dat vind ik dus aan zo'n forum als dit ook zo leuk. Dit is een van de weinige forums waar geen wedstrijdje in gelijk moeten hebben is. (nou ja, soms dan wel maar niet zo vaak) Iedereen word in zijn waarde gelaten en zo hoort het ook. Je mag best wel eens je mening geven hoor dat bedoel ik niet .
maar ja, ik vind het leuk om af en toe eens wat te schrijven.

Ik hoop dat je aan deze uitleg wat hebt Yolleke.
De Sethmaterieboeken zijn voor mij persoonijk dus heel erg waardevol omdat zij mij inzicht geven in mijn wezen.

Ik heb ook heel veel gehad aan gedachtelichaam van Johan Vonk waar Helmut nu mee bezig is. Dat zijn zeer waardevolle boeken vind ik persoonlijk. Alleen iets te veel Jezus voor mij.
En de zetel van de ziel van Gary Zukav. Ook heel waardevol.

liefs Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 07:48 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Harry Potter en de relieken en net uitgelezen... :D ( jammer genoeg laatste boek) Ik ben zelfs geintervieuwd over het boek en waarom ik zo'n fan ben door de IJmuider krant . Dit omdat ik als 59 jarige in het oog sprong blijkbaar. :lol:

Ik zie titels voorbij komen maar die heb ik al gelezen.

Het laatste boek wat spiritueel/wetenschappelijk is, was het Veld van Lynn Mc.Taggart.

Vaak lees ik autobiografieen van doodgewone mensen en kom dan juweeltjes tegen waar ook innerlijke reizen gemaakt worden om zichzelf te ontdekken.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.