LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 09:03

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: ADHD en medicatie
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 14:11 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Hi allemaal..

Even een vraagje om advies over mijn knulletje

Zoals ik had verwacht heb ik het advies gekregen om mijn stoere manneke een vorm van Rentaline te gaan geven ( hij wordt gezien als een ADHD er, heeft alle verschijnselen in hoge mate van wat men dan het "psychiatrisch ziektebeeld noemt.)

Hij gaat intussen spoedig verhuizen van het normale onderwijs naar het byzonder onderwijs en men verwacht dan (soort van), dat allopatische medicatie een onderdeel zal zijn van zijn behandelingsprogram

Ik WIL dat niet !!!!!

En ben op zoek naar andere wegen.
Dus mijn vraag...
Hebben juliie info en ervaring met andere manieren van het omgaan met ADHD voor wat betrefd medicatie, behandelingen..

Lieve groetjes..



Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: ADHD en medicatie
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 14:18 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Heb ik wel, maar nu geen tijd, lieverd.
Hier alvast wat;
http://www.google.nl/search?source=ig&h ... %3Dlang_nl

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: ADHD en medicatie
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 14:39 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616

Hi Mieks, dank jewel..ik was al aan de Google om wat meer een positief beeld terug te vinden van ADHD..
en vond o.a dit..

doet die ADHD me sterk denken aan diverse karakters uit cyberpunk Science Fiction-boeken (van bijvoorbeeld William Gibson en Dan Simmons). De meeste verhalen spelen zich af op het grensgebied van onze realiteit en de supersnelle virtuele realiteit. Mensen zijn daar voor een groot gedeelte van de dag ingelogd, middels een plug in de cortex. De hoofdpersonen zijn daar ook in een constante overdrive om dingen voor elkaar te krijgen, hun aandacht blijft nooit lang ergens hangen en ze zijn steeds op zoek naar nieuwe data, impressies. Wat vanmorgen in de mode is, is vanmiddag al weer hopeloos verouderd.
In ieder geval om in die cyberwerelden te kunnen overleven, moet je haast wel ADHD hebben, anders ben je gewoon te langzaam.
Dus het is best mogelijk dat er over een aantal jaren juist een grote vraag komt naar mensen met ADHD.


Dit is zo herkenbaar..

En als je vraagt aan mijn knul wat ga je later doen..
Dat zegt tie...
Hele snelle games maken, niet die duffe hoor.. xcb


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: ADHD en medicatie
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 15:21 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ja precies lieverd, ADHD wordt gezien als een afwijking geloof ik.
Maar heej....loopt hier iemand rond zónder afwijking eigenlijk?

Zo werd autisme ook lang als een storende eigenschap/storing gezien.
Nu, met de ontwikkeling van internet blijkt communicatie zeer wel mogelijk, alleen anders.
En volgens mij wordt er dadelijk zeker anders gekeken naar ADHD.
We weten gewoon nog niet hoe we met dit "ras" om kunnen gaan denk ik?
Wat ik zie het ook als een bijzondere ras-eigenschap. 1hart1
Begrijp je wat ik bedoel?


Kan me helemaal voorstellen dat je voorzichtig wilt zijn met medicatie.
Er zijn wellicht andere wegen die naar Rome leiden dan enkel asfalt?

Kom ik gelijk toch weer een link tegen.
Wel helemaal (?) in Gelderland maar de zienswijze spreekt jou misschien wel aan.


http://www.klik.nl/nav/?dsp=http://www. ... nturijn%20,

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: ADHD en medicatie
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 16:45 
Simone, ik weet niet of je hier iets aan hebt, het is in het engels, maar deze behandeling bij Keith Smith http://www.keithsmithsherbshop.com/crp.htm schijnt goede resultaten te hebben....ik zag ook iets hierover in het boek van Lee Carroll over Indigo kinderen...dat is vertaald in het nederlands.
Hier staan nog een stel boeken in het engels, ook specifiek over ADHD en ADD, ik weet niet of daarvan iets vertaals is:
http://www.indigochild.com/books.html

Keith Smith zit in Amerika, dus dat is niet handig, maar hij komt in augustus naar Nederland bij de 1st Human Angel Conferentie in Elspeet van Lightworker. Hij is te gast geweest bij Steve:
http://lightworker.com/VirtualLight/VLBroadcasts/2006_05_27.php segment 2 en 3

Over de Human Angel conferentie in Elspeet(misschien geeft hij ook avond sessies, zodat je alleen op die avond kan komen, maar dat staat nog niet vast:
Citeer:
Master Herbalist Keith Smith

KeithKeith Smith has been a practicing Natural Health Care Provider for over 25 years. In his practice and herb shop in Escondido, California, he found he had a talent for assisting those who have exhausted other avenues of treatment and specializes in auto immune and chronic problems, such as Fibromyalgia, Lupus, Chronic Fatigue and other ‘incurable’ conditions. On choosing correct alternatives and working on the initial cause in the physical/emotional body, 1000’s of people have found their way back to a healthy state of being.

Keith contributed a chapter containing several case studies on children with ADD/ADHD in the book Indigo Children by Lee Carroll. This book has attracted much attention to the alternatives available.

Keith will present on Chronic Reversed Polarity known as "Switched". He will also offer private sessions in the optional evenings. See his web site at: http://www.keithsmithsherbshop.com to book private readings.

Also see Keith's full interview on talking about "Switched" on the VirtualLight Broadcast


Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: ADHD en medicatie
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 17:09 
P.S. Misschien kan je ook eens vragen aan mensen die met Indigo kinderen werken....

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: ADHD en medicatie
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 17:50 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
http://www.hetlaatstekindinhetbos.nl/ne ... kelen.html
En zoeken naar Kees de Vries ( nieuwetijdskinderen en HSP)

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: ADHD en medicatie
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 18:26 
Hier nog wat: http://nieuwetijdskinderen.jouwpagina.nl/

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: ADHD en medicatie
BerichtGeplaatst: di 19 feb 2008 21:33 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 19:51
Berichten: 184
Ik raad aan:
*een magnesium supplement (zonder calcium). Pakkembeet 500mg per dag .Ongeveer anderhalf keer het aantal pillen van wat op het potje staat.
*vitamine B6
en de allerbeste tip:
*veel sport!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!! ren hijg gil stomp dribbel dribbel schop GOAAALL!!!

_________________
Laten we lekker link gaan doen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: ADHD en medicatie
BerichtGeplaatst: di 19 feb 2008 23:05 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Heb je daar ervaring mee, Ruben???

liefs Vick, leuk je weer eens te zien.

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: ADHD en medicatie
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008 15:28 
Offline

Lid geworden op: do 07 feb 2008 11:04
Berichten: 12
ADHD - Medicatie
--------------------------------------------------------------------------------
Medische Megablunder - Dokters als dealers - overheid zit stil en subsidieert.....
.... Fernand Haesbrouck
Uitg. Tarcom NV
Boekrecensie door W.M.F. Leuver

"De meeste gedragsdokters hebben nu een ‘licence to kill', en ik vraag mezelf af of ze het eigenlijk wel weten"

Dit, op zijn zachts gezegd controversionele, boek is in eigen beheer uitgebracht, wat tot uitdrukking komt in het uiterlijk: niet al te stevige kaft, slechte interpunctie en zelfs een aantal onbegrijpelijke en/of half afgemaakte zinnen. Ik zou het eigenlijk ook geen boek noemen, vanwege het feit dat er geen sprake is van een coherent geheel. Het is meer een bundeling artikelen, waarbij veel in herhaling gevallen wordt. Het is dat ik het boek in één ruk uitgelezen heb, anders zou ik op bepaalde plaatsen twijfelen of ik de informatie al dan niet dubbel aan het lezen was. Dit wat betreft de vormgeving.

De Engelstalige uitdrukking "don't judge a book by its cover?" (beoordeel en boek niet aan de hand van zijn uiterlijk) is in dit geval zeer toepasselijk. Het feit dat het boek niet professioneel overkomt zegt absoluut niets over de inhoud en de waarde daarvan. De samensteller/uitgever van het boek is immers geen (brood)schrijver, maar apotheker van beroep. Het boek is ook geen doel op zich, maar een middel om een ernstige misstand onder de aandacht te brengen en het geweten van een aantal mensen wakker te schudden! Dat dit hem al aardig lukt is te merken aan het aantal reacties op zijn internetsite en weblog en het feit dat ik door het lezen van dit boek in ernstige mate geschokt ben, en daar is bij mij best wel wat voor nodig!

Wanneer ik dit boek van Fernand Haesbrouck onder zou moeten brengen in een categorie, dan twijfel ik tussen het conspiracy en griezel - genre. De boodschap van het boek is in ieder geval WEL duidelijk, en terug te vinden in de titel, n.l. dat ADHD medicatie de grootste megablunder van deze tijd is.

Het taalgebruik van de heer Haesbrouck, waarvan hij zelf al aangeeft dat deze bewust niet op wetenschappelijk niveau ligt, wordt door sommige mensen als shockerend ervaren. Op zich heb ik het niet als zodanig ervaren, maar lag het shock-effect meer op het niveau van de boodschap die hiermee wordt aangedragen. Fernand Haesbrouck doet middels zijn boek (en website) een poging om het geweten van de mensen wakker te schudden en een oproep om de kinderen (ONZE kinderen) niet het slachtoffer te laten worden van gemakzucht en onwetendheid aan de ene kant, en het financiële belang van de fabrikant aan de andere. Ik vind dan ook dat het boek, dat ondanks zijn niet-wetenschappelijke schrijfstijl, wél degelijk onderbouwd is.

Duidelijk blijkt uit de toon van zijn schrijfwijze de frustratie en boosheid t.o.v. het feit dat het onrecht inmiddels al zodanig is ingebakken in onze maatschappij (zowel bij de hulpverlening als de hulpvragers), Dat het weigeren van de medicatie gelijkgesteld wordt als je kind tekort doen en 'slecht ouderschap', waardoor goed menende ouders in een vreselijke positie gedwongen worden. Het boek biedt deze ouders een hulpmiddel ter ondersteuning om tegen de 'gevestigde orde' op te komen voor het belang van hun kinderen.

Natuurlijk kan men de beschuldigende uitspraken van apotheker Fernand Haesbrouck aan het adres van psychofarmaca-fabrikanten, artsen, psychiaters, commissies en adhd-verenigingen als "weerzinwekkend" en "walgend" terzijde te schuiven. Natuurlijk kan men er voor kiezen om de 'kop in het zand te steken', zeker als het promoten van de ADHD-medicatie onderdeel is van je dagelijkse boterham! Ik kan begrijpen dat vooral de hulpverlenende tak zich door het boek aangevallen voelt, en dat je als ouder van een ADHD-kind het beste met je kind voor hebt. Daarom vind ik dan ook dat ieder weldenkend mens, die het belang van de kinderen voorop stelt, m.i. aan zichzelf verplicht is om zowel de aantijgingen in het boek, als zijn eigen ethische overwegingen aan een gedegen onderzoek te onderwerpen.

Men zou zich na het lezen van het boek wel eens af kunnen gaan vragen of het, door toediening van medicatie, rustig maken en opkrikken van schoolresultaten wel opweegt tegen het risico van hartfalen en zelfmoordneigingen, die dezelfde medicatie met zich meebrengt. Of we met zijn allen bereid zijn de prijs te betalen. Dit laatste bedoel ik letterlijk én figuurlijk, aangezien we naast deze (onbedoelde?) legalisatie en financiering van drugs regelmatig geconfronteerd worden met de gevolgen van het gebruik hiervan. Enkele voorbeelden: 'zinloos' geweld, onverklaarbare botbreuken en het doodvallen van 'gezonde' sporters.

Overigens wordt niet alleen medicatie tegen ADHD aan de kaak gestelld, maar bijna alle psychofarmaca, omdat deze neurotoxisch zijn, en een heel scala aan schadelijke, vaak onomkeerbare symptomen veroorzaken, die meestal weggewuifd worden onder de bedrieglijke noemer 'bijverschijnselen'. Het boek zou daarom verplichte leeskost moeten zijn voor iedereen die belang hecht aan een gezonde maatschappij, maar op zijn minst voor hen die een adviserende of begeleide functie hebben op het gebied van ADHD.

Misschien zal niet iedereen overtuigd zijn van het gelijk, zoals blijkt uit de reactie van Mw. Paternotte van stichting Balans (die overigens volgens het boek gefinancierd wordt door de farmaceutische industrie en als gezien kan worden als 'advocaat van de duivel'), maar in ieder geval zouden ze eens stil kunnen staan bij hun eigen rol in het geheel. Na het lezen van het boek kan men immers niet langer eenvoudigweg claimen "ICH habe es nicht gewusst".


--------------------------------------------------------------------------------

Boek bestellen? Klik hier...


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.