LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 19 apr 2024 23:35

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wijziging eetpatroon
BerichtGeplaatst: zo 09 dec 2007 11:31 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Hebben jullie dit ook ? Dat je er af en toe dagen tussen hebt zitten dat je werkelijk waar geen eten nodig hebt ? Gewoon omdat het lichaam alles binnen heeft wat het werkelijk nodig heeft, maar dan alleen maar rust wil in het systeem. Reiniging...

En dat het lichaam dan ook helemaal verzadigd aanvoelt ? Ik begin dit te ervaren sinds anderhalve week. Dat ik gedurende anderhalve dag alleen maar water wil hebben, wat soyamelk, een mueslireep en een lik zout. Maar dat ik mijn lijf dan ook niets te kort doe.

De volgende dag pak ik dan wel weer mijn normale voeding binnen. Sinds 3 maanden heb ik 'mijn' voeding en dat bestaat uit mueslirepen, soyamelk, noten, pitten, biogarde, lijnzaad, stukje kaas, natuurlijke suikers, 2 x in de week kip / vlees, patat, verse groentes, sp,s aardappelen, af en toe vis, 2 soorten groentesappen die ik zelf maak met af en toe (gevoelsmatig) een toevoeging van hoogwaardige acerolapoeder en / of spirulinapoeder. Op deze voeding reageer ik werkelijk waar optimaal. Niets meer en niets minder. Het is een enorm gezoek voor mij geweest wat mijn fysieke behoeftes waren, maar ik begin nu de basis kennelijk goed te pakken. De gehaltes in mijn lichaam variƫren ook niet meer zo sterk. Alsof alles stabieler wordt.

Het verbaast mij nu dat ik gedurende een tijdsspanne van 36 uur echt niets nodig heb behalve water en reiniging en iets hartelijks. Ik zit al te kijken van: mis ik nu iets of zo ? Maar dan realiseer ik mij dat ik alles fysiek binnen heb en dat ik alleen maar wil reinig.

Zijn er bij jullie ook wijzigingen in (niet-) eetbehoefte ?

Kim


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 09 dec 2007 16:20 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Ja!
Soms geen trek, vooral de laatste 3 a 4 weken. En dan ineens heel veel eten. Het hangt bij mij heel erg samen met mijn emotie. Die schommelt nogal. Maar soms ook zomaar. Dan eet ik chips met mayo, of dan weer een chocoladeletter in 3 uur tijd.
Soms niet zo'n trek in avondeten.
Ik eet ook erg veel, altijd al gedaan, maar ik ben dan ook 1.84 lang, dus volgens mij is dat niet iets wat gek is. Drie borden pasta lukt mij wel.
Ik ga wel steeds meer 'puur' voedsel eten. Niet al teveel toegevoegde kleur, geur -en smaakstoffen. Veel bio.
Ik eet sinds een jaar geen vlees meer. Ook uit principe. Ben ook erg bewust bezig met voeding. Ik moet zeggen zeer leerzaam en je schrikt je een hoedje als je te weten komt wat je tot nu toe zonder moeite naar binnen werkt, wat een slechte dingen er inzitten voor je lijf.

Ik heb jarenlang veel cola gedronken. Daar heb ik soms nu geen trek meer in. Ik kan 3 a 4 red bull's op een dag drinken en er dan nog dwars doorheen slapen of juist gaan stuiteren. Dan leef ik daar echt op en eet ik heel weinig. Een banaan en een boterham, meer niet tot aan het avondeten. Dat is meestal als ik heel blij, bijna euforisch ben over het 1 of ander. Vergelijk het met het gevoel van verliefd zijn.

Soms heb ik echt geen trek in alcohol en dan weer wel. Dan is het echt 6 a 7 biertjes op een avond.
Fruit is echt een crime op het moment, ik heb er gewoon geen trek in. Soms maak ik een smoothie maar daar heb ik vaak weer geen zin in.

Ik vind het ook niet fijn om de hele dag dwangmatig met voedsel bezig te zijn zoals het voedingscentrum bijv. voorschrijft hoeveel je van iets per dag nodig hebt. Dan eet ik geen 2 stuks fruit per dag en voel me weer schuldig.

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.