LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 19:23

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Across the Universe
BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 13:34 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Dit bericht maakt me blij. Het is te vinden op http://www.beatlesfanclub.nl/content/view/2502/47/


NASA EN DE BEATLES VIEREN VERJAARDAGEN SAMEN

vrijdag 01 februari 2008
Voor de eerste keer ooit zal de NASA een liedje (Across The Universe van de Beatles) de ruimte in zenden. Dat zal geschieden om 19.00 EST op 4 februari.

Met de uitzending via het Deep Space Network van de NASA zal de veertigste verjaardag gevierd worden van de dag dat de Beatles het liedje opnamen, als ook de vijftigste verjaardag van de oprichting van de NASA en het begin van de Beatles. Er worden nog twee verjaardagen gevierd, namelijk de lancering van Explorer 1, de eerste Amerikaanse satelliet, en de oprichting 45 jaar geleden van het Deep Space Network, een internationaal netwerk van antennes dat missies om de ruimte te verkennen ondersteund.

De uitzending zal gericht worden op Polaris, de Poolster, die 431 lichtjaar verwijderd is van de aarde. Het liedje zal door het universum reizen met een snelheid van 186.000 mijl per seconde. De voormalige Beatle Sir Paul McCartney toonde zich opgewonden dat het liedje, dat voornamelijk werd gecomponeerd door collega Beatle John Lennon, de kosmos in gestraald zou worden.
"Verbazingwekkend! Goed gedaan NASA!" zei McCartney in een boodschap aan de ruimtevaartorganisatie. "Doe de buitenaardsen de groeten van mij. Het beste, Paul."
De weduwe van John Lennon,Yoko Ono, omschreef de uitzending van het liedje als een belangrijke gebeurtenis.
"Ik zie dit als het begin va een nieuwe tijd waarin we zullen communiceren met biljoenen planeten in het universum," zei ze.

Het is niet de eerste keer dat de NASA Beatlesmuziek gebruikt. In november 2005 speelde McCartney live 'Good Day Sunshine', wat werd uitgezonden naar het Internationale Ruimtestation ISS. 'Here Comes The Sun', 'Ticket To Ride' en 'A Hard Day's Night' zijn enige van de Beatlesliedjes die zijn gebruikt om astronauten in de ruimte te wekken.

4 februari is door Beatlesfans uitgeroepen tot Across The Universe Dag om de verjaardagen te vieren. Als onderdeel van de viering wordt iedereen opgeroepen om aan het evenement deel te nemen door het nummer af te spelen op hetzelfde moment als dat het de ruimte ingestuurd wordt door de NASA. Veel van het bij het evenement betrokken NASA personeel zijn grote fans van de Beatles.

"Ik ben al 45 jaar Beatlesfan, net zolang als het Deep Space Network bestaat," zei Dr Barry Geldzahler, stafmedewerker op het hoofdkwartier van de NASA in Washington. "Ik vind het geweldig, vooral omdat 'Across The Universe' mijn favoriete Beatlesliedje is."
Het Deep Space Network wordt beheerd door NASA's Jet Propulsion Laboratory in Pasadena Californiƫ.



Across the Universe is te beluisteren op http://www.astroversum.nl/nieuws/data/upimages/Beatles%20-%20Across%20the%20Universe%20(1).mp3
Meer informatie: http://www.acrosstheuniverseday.com/
Op die site kun je vannacht om 1 uur ook live kijken


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Across the Universe
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 11:10 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
zxv Leuk!!!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Across the Universe
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 08:34 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Wunjo

Heel mooi en ben heel benieuwd of er een nieuwe ragen in het Universum komt...Beatlesmuziek, ik ben er groot mee geworden.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Across the Universe
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 10:37 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Ja, ik ben ook altijd een echte Beatles-fan geweest.
Het mooie vind ik dat John Lennon "Across the Universe" in heel korte tijd heeft geschreven. Ik ervaar dat alsof die song vanuit het universum naar hem toe is gekomen. En nu is hij dan weer het universum ingestuurd. Wie weet wie hem daar op zal pikken. Diegene zal denken dat hij/zij iets nieuws gecreeerd heeft. zxv
1hart1
Els


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Across the Universe
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 11:48 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Els

Een soort "hoort zegt het voort"...tot in alle hoeken van het Universum en dan terug naar de aarde.. cvbn zxv

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Across the Universe
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 15:30 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Ja, of terug naar waar het ooit vandaan is gekomen voordat het naar de aarde kwam. fgh

Hier is de musicvideo 'Beatles Across the Universe' die de NASA ter ere van de gelegenheid heeft gemaakt te zien:
http://www.youtube.com/watch?v=pZ1z-EZcz6c


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Across the Universe
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008 18:11 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Dit zegt Yoko Ono op http://www.imaginepeace.com n.a.v. het gebeuren:

Yoko Ono on 'Across The Universe' (2008):
I have a very strong feeling that John arranged this.
He was concerned that all of us of this planet were sticking our heads in the sand, and not seeing what is really happening in the big picture.
What is really happening is beautiful.
Thank you, John, for a reminder.
Bless you.
Love,
yoko

Yoko Ono
4 February 2008


Overigens is de http://www.imaginepeace.com website, met o.a. de Imagine Peace Tower, zeer de moeite waard.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Across the Universe
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2008 20:53 
Offline

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:06
Berichten: 413
Citeer:
Het mooie vind ik dat John Lennon "Across the Universe" in heel korte tijd heeft geschreven. Ik ervaar dat alsof die song vanuit het universum naar hem toe is gekomen. En nu is hij dan weer het universum ingestuurd.

Heel mooi! Amen.......

_________________
Niets is wat het lijkt, het hangt er slechts vanaf van waar je ernaar kijkt.Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Across the Universe
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2008 21:00 
Offline

Lid geworden op: do 31 jan 2008 21:42
Berichten: 91
The Beatles in space cvbn
Leuk! zxv

_________________
Wie een zonnetje brengt in het leven van een ander.
Wordt er zelf ook door verwarmd
Afbeelding


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.