LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 13:41

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Exorcism
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 16:37 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 30 nov 2007 16:23
Berichten: 212
http://archief.trouw.nl/print?text=&fdo ... -000003258

Wie kent en heeft ervaring(en) met een exorcism, behandelingsmethode voor mensen met "schizofrenie"... (>>>omdat ze last kunnen hebben van demonische invloeden/kwade entiteiten.)

http://64.233.183.104/search?q=cache:fK ... cd=1&gl=nl


Ben benieuwd naar jullie ervaringen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 18:39 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Tree Fairy

Nee daar heb ik geen ervaring mee.
Een kennisje van mij doet dit soort dingen wel en ja die ziet meestal
donkere figuren of ziet zwarte voetjes.

Hoe dat allemaal zit dat weet ik niet.
Ik ben van het Licht en Liefde.

Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: exorcism
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 10:37 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 30 nov 2007 16:23
Berichten: 212
Maar jullie als licht... blijven jullie gewoon toekijken hoe de mens verslechtert door het duister? K bedoel... een vriend van mij heeft heel veel last van een zwarte entiteit, we hebben alles al geprobeert maar niets helpt om 'm voorgoed bij m weg te krijgen. Daarom is een exorcism zijn laatste kans. Hij is te lief voor dat ding geweest, het is geen knuffelbeer! Die entiteit probeert continu bezit van hem te nemen om vervolgens bloedoverdrachten te starten. Hij BIJT mensen :?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 12:26 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nou Tree Fairy, het eerste wat in me opkomt als ik dit lees is:

Terugbijten. 8)

Hmm...blijven toekijken hoe de mens verslechterd door het duister...
Vind jij dat de mens verslechterd door het duister?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 15:37 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
google eens op heart and soul healing van Ken Page.
Heel effectief!

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 16:34 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
tree-Fairy

Het wezen van een demon, zwarte entiteit, de duisternis of hoe je het ook wilt noemen, is dat het licht in zich opneemt, en dat licht niet meer afgeeft.

Je kunt een demon niet met ander licht verjagen, dat neemt ie gewoon in zich op. Hij laat zich even afleiden door dat nieuwe licht, wat hij ook op neemt, daarna keert hij naar de oorsponkelijke gever van het licht terug, daar is zijn echte bron.

Die bron, in dit geval jou vriend, heeft die entiteit zelf naar zich toe gehaald. Jouw vriend heeft een stuk van zijn licht, wat hij niet meer wil, in het donker gezet.

Dat is allemaal abstract.

Concreet betekent het dat jouw vriend iets heeft mee gemaakt, wat hij niet kan aankijken, hij wil het licht wat die ervaring zichtbaar maakt, niet zien. Als je het licht van een gebeurtenis afhaalt, dan zit die gebeurtenis in het donker en dan zie je hem niet. Het licht wat bij die gebeurtenis hoort, heeft hij in een soort zwarte zak gedaan en die draagt hij nu met zich mee.

Het enige wat je voor hem kunt doen is hem helpen, die zak open te maken, het licht weer op die gebeurtenis laten schijnen en hem helpen die ervaring te verwerken. Dan kan hij die zak weggooien.


Een andere methode om een entiteit niet meer te voelen is zijn ziel van zijn lichaam te scheiden zonder dat hij sterft. Dan maak je van hem een zombie. Maar ik vermoed dat dat geen optie is voor jou.

Liefs
Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 15:23 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 30 nov 2007 16:23
Berichten: 212
REA

Gandhi werkt niet in DEZE situatie ...dus...
Terugbijten zéker! :D Woef!


Of ik Vind dat de mens verslechterd wordt door het duister??
Hmm... kwaadaardigheid heeft een doel... Wát dat is kan ik niet uitleggen.. Laat ik er geen doekjes om winden... er is veel slechts aan de gang (b.v: oorlog en hebzucht, de maatschappij tegenwoordig heeft ook geen enkele notie voor gevoel en liefde, daar wordt totaal geen aandacht aan besteed (behalve achter de schermen als je in een psychiatrisch centrum zit na al die opgekropte negatieve gevoelens), ook niet aan vrije, open communicatie) Sommige mensen weten gewoonweg hun hart niet meer te vinden. Ze kunnen "dull" en onwetend worden gemaakt, terwijl je als je naar hun stem binnenin LUISTERT weet je dat je verkeerd bezig zijn als je foutief handelt. pff deze vraag is zeer moeilijk.. ook als je spreekt over verduistering in consideratie van denken en handelen.
Maar positieve energie!
2012>> bewustzijn, inleving, medeleven en eenwording is op komst! :-)

Maar ik ga dus géén medeleven tonen voor een dooie, oppervlakkige lastpak, zonder gevoel... die niet meer geholpen kan worden, die anderen mensen het leven zuurgemaakt en dat van zichzelf door zo dom te handelen> die zwarte entiteit dus. Ik heb mij Tarot-kaarten (ik ben erg exact, ze spreken ALTIJD de waarheid) gelegd en waren super-positief over een exorcism. Ook heb ik heel "toevallig" een van mijn gaven gekregen die ik aangevraagd heb bij mijn *inwijding! En dat is dus exorceren!

"But if I by the finger of God cast out devils, then is the kingdom of God come upon you."

*Ik ben bezig geweest met wicca (door DE godin) vanaf mijn 15e, dat is veranderde in het NEO-Paganisme en dat is weer verandert in de Gnostiek.. ben inmiddels 18.

~Kan me trouwens amper voorstellen dat die entiteit waar ik het over heb licht in zich opneemt..
Ik heb gezien hoe kwaadaardig het is, het zweeft rond, buiten het slachtoffer en geeft hem dan boodschappen door om vervolgens mij te verwittigen dat ie mij gaat vervloeken met een of andere boosaardige vervloeking in vampierentaal pff.. Toen ik de entiteit heb gezien wastie volledig zwart. Hoe kan wit dan compleet zwart gemaakt worden?
Besef weg is leven weg... vette pech?
...Leven is licht.
Maar aan de andere hand... als het echt vampirisch is en leeft op bloed dan... dan... ?! Bloed is leven?! Het vampirisme is ontstaan door een mislukt exorcisme... van… de… “duivel”? Maar Jezus gaf zijn bloed te drinken en daar worden mensen alleen beter op, toch niet slechter? En als ze er wél slechter van worden moet dat nu eenmaal want het is een voorafgaand proces op bewustwording. Dáárom is het belangrijk dat de aarde wordt behouden, zonder goed geen kwaad en andersom. Maar de vraag is of op dit moment het Yin en Yang principe wel in ballans is. Zo niet komen er oorlogen van en wordt de TAO dan maar even worden genegeerd.. om van beide componenten evenveel, één te maken.
Maar hoe zit dat dan met een vredeslinie?
Moet die maar doorbroken worden?
Kan oorlog niet zonder leed en pijn? Wáárom oorlog?
Lijden zorgt wél voor medeleven, kwaadaardigheid wordt inzicht.
Daarom ook: wat je doet komt (harder) op je terug.
Maar er bestaan veel meer middelen om te leren.
Oké... dit hoort inmiddels al bij een ander topic over gedachten nietwaar?~

Ja, de desbetreffende vriend van mij heeft wel iets in het donker gezet en heeft licht kwijtgeraakt maar dan moet dat donkere toch weg samen met de angst? En zijn licht terug?"
Trouwens misschien handig om te vermelden: hij heeft twee witte en twee zwarte entiteiten bij zich.
Sinds ik met hem in aanraking ben geweest bevat ik ten eerste een deel duister en ten tweede ik schrijf soms in het Latijns (zonder de taal ooit gebestudeerd te hebben).

Adrian, ik wil je methode wel gebruiken alvorens het exorcisme.
http://bijbelofnewage.info/dienst_van_b ... 0exorcisme

btw: Die laatste optie wil ik idd absoluut niet gebruiken.


Liefs
Tree-Fairy


~With love and light~

After darkness, Once in the light... nevermore in darkness

after "After Forever"

In light Forever after

after "in love with the night", in love with the light.

_________________
http://nl.youtube.com/watch?v=9cgAegw0ORM
Follow The White Rabbit...
http://nl.youtube.com/watch?v=w7RWb-8Izv0


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 18:10 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Ik had gisteren een bericht geplaatst en vervolgens meteen laten verwijderen... omdat er toch enkele woorden in stonden die je absoluut niet zou kunnen verteren / accepteren.

Daarom zeg ik het nu op een rustige milde wijze:

- Stap eerst eens weg uit jouw spirituele arrogantie . . .

- Stap eerst eens weg uit de rol van dat jij de wereld van het duistere moet redden.

Een ieder heeft zijn eigen weg naar het licht en daar hoort het duister bij ! Dat zijn de juist GEWELDIGE lessen die wij mogen leren.

Jouw vriend heeft niet voor niets die entiteit aangetrokken. Die entiteit spiegelt iets van hem zelf en hij heeft er iets van te leren.
Dat geldt voor iedere entiteit die iemand bij zich draagt, ongeacht of dit een karmisch gebonden, plaatsgebonden of persoonsgebonden entiteit is.

Misschien is het wel een super oude karmische binding en ben jij dan degene die als redder / ziener zou op moeten treden ? Of mag jouw vriend zelf de mogelijkheid ervaren er iets van te leren ?

Ik ken de lagen waar jij in zit zeer goed en het is daar waar je nu bent. Ik ben daar ook geweest. Waarschijnlijk trek jij je niets aan van deze woorden.

Je zult het telkens opnieuw doen, (lieve ... ... hier wordt een vrij lange naam met diverse korte lettergrepen uitgesproken die ik niet helder door wil krijgen), iedere keer weer opnieuw zul je zeer weinig van een ander aannemen omdat jij denkt het beter te weten. Totdat je jouw eigen les leert, keer op keer opnieuw. Je zult nog vele malen jouw neus stoten. Omdat je niet werkelijk voelt en kijkt vanuit je hart. Jouw ego overheerst en laat je het contact verbreken met je eigen zijn, kracht en hartenergie... We zijn bij je totdat je eindelijk werkelijk leert luisteren vanuit jouw eigen zijn.

(dit zijn niet mijn woorden)

Kim


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 19:02 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
...

En deze woorden waren niet alleen bedoeld voor jou.
Maar ook voor mijzelf.

Iets accepteer je niet. Maar wat dat precies is moet jezelf onder ogen zien.
Hetzelfde geldt voor mij...

Ieder ander mens die je ontmoet is een spiegel voor jezelf, en dat is wat jij mag leren en wat ik mag leren en iedereen mag leren

De ware kern...

...

...

...

Kim die zich nu terugtrekt in de stilte van haar zijn


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 23:11 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Lieve Tree-Fairy

Ik heb die site gelezen.
Ik denk niet dat hij je probleem kan oplossen.
de moeilijkheid ligt mijns inziens daarin dat hij Jahweh dient en niet God.

Toen Jahweh hier naar toe kwam deed hij iets wat alle machthebbers doen, zij verlangen energie van anderen. Macht betekent dat jij meer wilt zijn als iemand anders, dus heb je energie van anderen nodig om meer te zijn.

Om dit verlangen te benadrukken wordt er een vijand gecreerd. Door angst te zaaien hoopt een machthebber dat anderen zich achter hem scharen en hem ondersteunen en op die manier hun energie aan hem geven.

Yahweh macht ligt daarin dat hij zegt: in den beginne was het woord en het woord was bij Yahweh. Zijn streven was dat zijn woorden als waarheid aangenomen werden. Dat kan alleen als andere mensen die woorden als waarheid aannemen. Als niemand die woorden aanneemt dan staat hij alleen met zijn woorden.

De volgende beschrijving is mijn eigen ervaring, ik heb het uitgeprobeerd. de namen Jezus en Lucifer zijn willekeurig gekozen, die kun je door iedere naam vervangen van mensen die je kent, die hetzelfde gedrag vertonen.

Ik zei: "in den beginne was het woord en het woord was bij Adrian".

Mijn probleem was dat ik niemand vond die dat wilde geloven. Daar werd ik kwaad over en zei tegen iedereen die naar mij luisteren wilde: "als jij mijn woorden niet gelooft ben je een slechte mens, dan zul je tot in alle eeuwigheid ongelukkig zijn. Als jij mijn woorden niet gelooft weet je waar je dan terecht komt"? Bij Lucifer, die gelooft mijn woorden ook niet. Die wil de waarheid van mijn woorden niet aannemen. Hij blijft elke keer maar vragen en vragen. Echt een slechte mens, omdat hij mijn woorden niet gewoon wil accepteren. Zie je nou wat er gebeurd als je niet naar mij luistert, dan ben je een slechte mens".

"Aha", zei Lucifer, "dus ik ben een slechte mens als ik vragen stel". "Natuurlijk is dat zo", zei ik. "Snap je dat nog steeds niet? 't Is wel goed met jou. weet je wat, ik stuur een vriend van mij naar jou toe, hij kan het goed uitleggen die snapt waar het over gaat. Misschien kan hij jou overtuigen".

De volgende dag kreeg Lucifer bezoek van Jezus.
Jezus zei: "luister eens Lucifer, mijn vriend Adrian, is gewoon zo goed, die heeft altijd gelijk. Ik beschouw hem als mijn vader. Doe dat nou ook, als je niet wilt dat hij kwaad op je wordt".

"het interresseert me niet of Adrian kwaad op mij is of niet" zei Lucifer. "Ik blijf gewoon vragen stellen. Maar hoe zit het met jou, Jezus, zou jij niet eens een paar vragen willen stellen aan Adrian?"
"Oh nee, breng mij niet in verzoeking om vragen te stellen. Adrian, geef mij de kracht om geen vragen te stellen. ik geloof in je, Adrian, help mij om geen vragen te stellen. ik ga weg Lucifer, ik wil nooit meer iets te maken hebben met jou". "Ook goed" zei Lucifer en hij ging door met vragen stellen.

Tot zo ver mijn Yahweh experiment. Overigens kun je in plaats van Adrian elke naam zetten van iemand die zegt dat hij gelijk heeft en niet meer wil luisteren wat anderen tegen hem te zeggen hebben.

Maar goed. Na deze omweg kom ik weer terug op jouw vriend met zijn entiteiten.

In mijn vorige bericht beschreef ik dat jouw vriend het licht wat op die gebeurtenissen scheen als het ware in een zwarte zak gedaan heeft, zodat die gebeurtenissen in het donker zitten.

Naar aanleiding van het verhaal wat ik hierboven schreef kun je het ook zo zien:

Jouw vriend wil niet meer luisteren naar wat die gebeurtenissen hem willen vertellen. Hij wil geen vragen meer stellen over die gebeurtenissen. Zolang hij niet hoeft te vragen meent hij dat alles goed is.

zolang als hij tegen zich zelf zegt dat die entiteiten slecht zijn en zolang als jij hem daarin ondersteund en die entiteiten wilt wegjagen, zorgen jullie er samen voor dat jouw vriend geen vragen aan zichzelf meer kan stellen.

Om de link naar het bovenstaande verhaal te leggen: die vragen komen dan terecht bij Lucifer.

Dat komt op het zelfde neer als dat verhaal met die zwarte zak, alleen het camarastandpunt is anders.

Liefs
Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 23:41 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Tjseeééé Adrian, wat mooi geschreven.
Zo had ik het nou nog nooit bekeken.

Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 11:31 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Leuk hé Vick, telkens weer nieuwe camerastandpunten.

Liefs
Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 13:40 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 30 nov 2007 16:23
Berichten: 212
Mag hij dat lezen Adrian??

_________________
http://nl.youtube.com/watch?v=9cgAegw0ORM
Follow The White Rabbit...
http://nl.youtube.com/watch?v=w7RWb-8Izv0


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 18:19 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 30 nov 2007 16:23
Berichten: 212
Trouwens... Ik waardeer dit... heel erg.
Moet het nu alleen nog leren aan te passen in mijn levensstijl.
K moet meer op de aarde leren terug te komen en niet (zoveel) bezig zijn met het spirituele. Alhoewel de aantrekkingskracht nog zo groot is en ik alles daarvan WIL LEREN begrijpen moet ik daar dus afstand van nemen toch? *vraagt zich af welke naam er is genoemd... :?
Vraag me af wanneer ik weer eens zonder de hoop of inspiratie op te geven een pen of potlood pak om m'n creativiteit uit te leven.
En ondertussen kan ik me nog steeds erg boos maken over BDM.



Ik had gisteren een bericht geplaatst en vervolgens meteen laten verwijderen... omdat er toch enkele woorden in stonden die je absoluut niet zou kunnen verteren / accepteren.

Daarom zeg ik het nu op een rustige milde wijze:

- Stap eerst eens weg uit jouw spirituele arrogantie . . .

- Stap eerst eens weg uit de rol van dat jij de wereld van het duistere moet redden.

Een ieder heeft zijn eigen weg naar het licht en daar hoort het duister bij ! Dat zijn de juist GEWELDIGE lessen die wij mogen leren.

Jouw vriend heeft niet voor niets die entiteit aangetrokken. Die entiteit spiegelt iets van hem zelf en hij heeft er iets van te leren.
Dat geldt voor iedere entiteit die iemand bij zich draagt, ongeacht of dit een karmisch gebonden, plaatsgebonden of persoonsgebonden entiteit is.

Misschien is het wel een super oude karmische binding en ben jij dan degene die als redder / ziener zou op moeten treden ? Of mag jouw vriend zelf de mogelijkheid ervaren er iets van te leren ?

Ik ken de lagen waar jij in zit zeer goed en het is daar waar je nu bent. Ik ben daar ook geweest. Waarschijnlijk trek jij je niets aan van deze woorden.

Je zult het telkens opnieuw doen, (lieve ... ... hier wordt een vrij lange naam met diverse korte lettergrepen uitgesproken die ik niet helder door wil krijgen), iedere keer weer opnieuw zul je zeer weinig van een ander aannemen omdat jij denkt het beter te weten. Totdat je jouw eigen les leert, keer op keer opnieuw. Je zult nog vele malen jouw neus stoten. Omdat je niet werkelijk voelt en kijkt vanuit je hart. Jouw ego overheerst en laat je het contact verbreken met je eigen zijn, kracht en hartenergie... We zijn bij je totdat je eindelijk werkelijk leert luisteren vanuit jouw eigen zijn.

(dit zijn niet mijn woorden)

Kim

_________________
http://nl.youtube.com/watch?v=9cgAegw0ORM
Follow The White Rabbit...
http://nl.youtube.com/watch?v=w7RWb-8Izv0


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 21:22 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Ja hoor Tree-Fairy

iedereen mag dit lezen.
Dus ook je vriend, Yahweh, Jezus, Lucifer en pater van de Staay. Ook de entiteiten mogen meelezen.

Liefs
Adrian


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 22:36 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 30 nov 2007 16:23
Berichten: 212
K heb een vraag voor Kim:

Is de bron waaruit je tekst voortkwam betrouwbaar ja of nee?
(nogmaals bedankt, heb er veel aan gehad en jijzelf)
Maar 'k heb pas een ervaring gehad met een entiteit die zijn naam door wilde geven/iets over zichzelf wilde vertellen. (ik heb ergens een naam opgeschreven) En die kwam over als als wit, maar hij werd heel erg opdringerig en na een tijd voelde het verkeerd aan.
Ik moet dit zowiezo weten want er zijn heel veel duidstere mensen/entiteiten die het exorcism willen verhinderen.
Ik heb ook een droom gehad over een bekende spirituel persoon uit de familie die mij dingen duidelijk wilde maken: In die droom beschreef zij de entiteit als duister en noemde mij een zeemeermin?!?! *zucht..
(heb ook al eens gedroomt dat ik er in veranderde en iemand in een spiritueel winkeltje mij waarschuwde om me niet meer bezig te houden met nummerologie omdat er 't teveel gebruik en er teveel van weet dat t schadelijk kan zijn)
En toen ging ik haar uitleggen dat ik meer een fee/elfje ben en moest volgens mij een aantal testen doen (dat laatste weet ik niet meer zo zeker).

Hebben ze hier anders ook een topic over dromen ergens??? (dejavu!)


En Adrian, ik ken die pastoor niet die exorceerd via Yahweh.
Heb alleen op internet informatie gezocht en kwam toen op die site.
Yahweh is de rechtvaardige zoon (zijn broer is dat niet) maar idd zeker de allerhoogste.

En btw: die vriend van me zegt dat de duistere entiteit bj zijn ziel hoort en als die entiteit geexorceerd wordt datie zelf dan ookdoodgaat en z'n eigen ziel afsterft... :? Kan dat??
..nouja ik probeer er niet meer zoveel mee bezig te zijn..
zelfs al vind 'k t nog zo rot om zaken niet af te maken.
Maarja.. anders leer ik het nooit! :)

Gr. Tree-Fairy

_________________
http://nl.youtube.com/watch?v=9cgAegw0ORM
Follow The White Rabbit...
http://nl.youtube.com/watch?v=w7RWb-8Izv0


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2007 06:58 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Tree-fairy,

Donkere entiteiten kunnen zich in een lichtjas hullen om zich voor te doen als een lichtwezen. Zij zijn ook niet dom. Ik heb hier vaak ervaring mee gehad. Kwestie is dat je er doorheen moet leren prikken. Ik ben een (ongewenste) entiteitendeskundige en heb hier zeer veel ervaring mee. Maar ik houdt mij er niet mee bezig.

En of de bron betrouwbaar is, daar zul je zelf naar moeten kijken en zelf moeten invoelen of het voor JOU betrouwbaar is. Ik ben degene die het alleen maar zo heeft opgeschreven.

Ben in ieder geval blij dat je wat hebt gehad aan de woorden.

Ik heb 1 vraag aan jou: "waarom houdt jij je zo enorm sterk bezig met het spirituele en voel jij je er zo toe aangetrokken ?" Wat weerhoudt je om werkelijk met het aardse bezig te zijn?

Kim


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2007 16:44 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 30 nov 2007 16:23
Berichten: 212
Dat is een hele goeie vraag!
Daar moet ik even over nadenken...
Nouja. . . ik houd me er gewoon veel te veel mee bezig
omdat ik de aardse zaken een beetje zat ben..
wordt zo saai nu ik weet wat er nog meer is. En heb het idee dat er heel veel valt te leren als ik me er zoveel mee bezig houd.
Misschien heb k wel een beetje afkeer van de maatschappij hoe die nu is in mijn ogen..
Het lijkt wel alsof er geen plaats meer is voor liefde, openheid, gevoel
en overal zitten regeltjes aan vast, mensen houden geen rekening (meer) met elkaar zoals 't hoort... en zijn niet meer te vertrouwen. Of ik kijk gewoon naar de verkeerde kant..
Hoe dan ook ik voel me hier niet vaak thuis.
Het lijkt net alsof ik een of andere alien ben vanuit een andere wereld..
:lol: (alien dat niet :shock: )
Heb ook een hele slechte concentratie.
Kan nooit ergens op tijd komen en lig er een beetje uit.
En het spirituele heeft hardstikke veel inhoud, ik heb er voor mijn gevoel nog zóóóveel in te doen. Maar heb wel het idee dat ik mijn wereld en die in de realiteit niet zo goed gescheiden houd. Dat staat weer bestempelt als onprofesioneel.. maarja.. wat verwacht je?
Ik ben solidair en heb nooit een leermeester gehad/assistentie die mijn fouten corrigeert. Mijn ouders zijn juist aards. Alhoewel mijn moeder een immens groot magisch potencieel heeft wat ze niet gebruikt, een tijd terug in haar vorrige leven(s) wel (samen met mij). En mijn vader sjah...
Wat kan ik daaar van zeggen.. aan hem heb ik mijn naam te danken. :)
Van zíjn vader de "geloofs-waanzin".
(*zucht.. misschien moet ik me wel gewoon laten dopen) :P
Maja.. Het spirituele maakt zoveel indruk op me dat ik nu wil uitzoeken hoe en wat er nu wel waarheid is,
ja of nee. Maar het heeft mij weg geleid van andere zoektochten/wegen in mijn leven.
Ik houd me nog wel veel bezig met tekenen en schilderen..
alles wat maar creatief is.
(vroeger vond ik het ook leuk om verhalen te schrijven)
Maar het spirituele plus tekenen, plus mijn eigen wereld gaat niet zo goed samen en daardoor wordt het vaak een enorme chaos. :lol:

Wat me weerhoud om bezig te zijn met aardse dingen zijn verder toch mijn gedachten... Ik kan mijn ze niet controleren...
en die gaan niet vaak over aardse dingen. Het kan ook een verdedigingsmechanisme zijn die ik heb opgebouwd tegen negatieve invloeden en wat akelige magie waar ik last van heb gehad. Naar mijn idee vloog ik zo hoog zodat al die dingen me niet konden bereiken/schaden zodat ik ongestoord mijn gang kon gaan.
Soms is dat écht zo erg geweest dat ik ik met een toverstokje in mijn hand in iemand anders tuin kon staan/rond-kruipen! :lol:
Of midden in de nacht als de groene man in een boom lag! :lol:
(..Met een stuk of vijf politie-auto's naar me op zoek..) maar ach :lol:

Ik heb ook stomme dingen gedaan in het verband met mijn spirituele verleden toen ik er net mee begonnen was... En helaas maakte ik toen iets heel erg rots mee wat die start toen heeft beinvloed.. Ik was heel duister bezig.. tot aan ongekeerde kruizen en geestenoproepen toe.
(ik had GEEN idee hoe STOM dat was! Want ben begonnen met wicca en had nog niet veel geleerd.. dacht dat het erbij hoorde)
Maar nu heb ik het teruggekregen en zie ik hoe idioot ik bezig was... nu ben ik er helemaal klaar mee en alles is nu helemaal andersom.
..behalve met anderen om me heen die daar mee bezig zijn.. die wil ik continu helepen omdat k ze begrijp.. omdat ik daar waar zij zijn óók ben geweest maar zij snappen MIJ niet... dus...
moet d'r maar mee stoppen denk ik...
het ging goed maar de laatste tijd lijkt het wel alsof het allemaal geen enkele nut meer heeft.. en alsof alle spirituele mensen mij en m'n verhalen mijden. :lol:
Ben blij dat ik nu eindelijk ergens duidelijkheid over heb want blijkt dus wel dat er iets niet helemaal goed zit.

Tree-Fairy

_________________
http://nl.youtube.com/watch?v=9cgAegw0ORM
Follow The White Rabbit...
http://nl.youtube.com/watch?v=w7RWb-8Izv0


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2007 18:36 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Tree-Fairy,

Hartstikke fijn dit antwoord te lezen dat ik nu half gelezen heb. Tijdsgebrek in verband met hectische aardse beslommeringen of leg ik mijzelf dat tijdsgebrek op ?

Ik zit ook nog in dat proces hoor, Tree-Fairy. Ik weet dat er met mij ook iets nog niet goed zit wat betreft het aardse. Ik ben ook aan het uitpluizen hoe dat nu bij mij zit met de weerstand. Maar het doet je stilstaan.

Zo sterk als jij in het spirituele kan staan is niet goed voor jezelf... en ik ken dat. Maar onder ogen zien wat er nu precies aan de hand is om het wel goed te kunnen doen is zoeken naar de werkelijke oorzaak.

Ben blij dat het in ieder geval alvast wat losmaakt en stil doet staan.

Kim

Het is goed zoals het nu is...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2007 19:02 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Lieve Tree-Fairy,
Ik gun mijzelf aardse tijd tegenwoordig. Wat ik voel is dat jij er inderdaad uitligt op bepaalde vlakken. Maar dat geeft helemaal niet ! Je wilt niet weten hoe erg ik er uit heb gelegen en ik nu zelf ook amper ergens op tijd kan zijn. Maar feit is daar dat ik aanwezig raak en hier wil zijn en mijn leven wil organiseren.

Kijk, ik ben extreem spiritueel ontwikkeld door zeer ernstige kindermishandeling. Oh, in de spirituele wereld ben ik een godin met zeer veel krachten ! Maar hier op aarde ben ik een klein meisje dat veiligheid zoekt en op krachten begint te komen fysiek gezien. En ik snap nog geen klap van deze wereld.

Je wordt geregeld op een bepaalde manier meegesleept en dat is een soort van een periode waar je door heen gaat. Wat je meemaakt in andere dimensies is van jou en helemaal van jezelf. Maar een ander maakt het niet mee, dus weten ze niet waar je bent (en dan soms letterlijk gezien). Je raakt verdwaald en mensen zoeken je wel maar kunnen je niet vinden omdat je eigenlijk ergens anders bent. Je bent hier om weer heel te worden en dat is ook op aards niveau heel worden met al je krachten van hier.

Je bent geboren met een wijsheid en krachten die anderen niet kennen en dat is zo'n belangrijk deel van je. Maar het mag nu hier aards terecht gaan komen. Dat je goed leert omgaan met jezelf en je aardse zijn en de mensen om je heen. En dan mag je gaan kijken waarom je zo spiritueel bent. Ik wou hier niet zijn omdat mijn lichaam te veel pijn deed en te veel heeft doorstaan. En nu zit ik er snikkend bij geregeld met de gedachte: ja maar, ja maar, ik ben ook maar een mens..... Ik heb ook rust nodig. Goede kleding en goed voedsel en een goed ben en werk om mijn geld mee te verdienen. Ik kan niks met mijn spiritualiteit in het heden omdat ik een deel van het 'mens-zijn' dat het goed is dat ik er ben (nog) niet ken.

Je loopt dingen mis door niet helemaal hier te zijn, maar je kunt dan nog net even niet op de rails komen. Snap je ?

Daarom is het zo goed om te kijken naar wat er werkelijk aan de hand is. Want om helemaal aards te wordenn met een spiritualiteit die geaard is oooooh, dat is eng ! En ooooooh, dat doet pijn ! Als je de werkelijke lagen voor jezelf gaat onderzoeken. Maar dan kom je langzaam maar zeker bij een soort van mededogen terecht voor je zelf. Geen medelijden, maar mededogen. Een eigenliefde van waaruit je kan gaan leven vanuit je hart vanuit je zijn met alles dat je meer voelt en ziet om je heen. En dan ben je een mooi mens.

Maar daar ben ik zelf ook nog niet....

Ik ben blij dat je hier bent op dit forum.

Kim


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.