LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 20:56

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Anita Boom over" Dreamwalking"
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 09:30 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Lieverds, vandaag ontving ik een uitleg over "dreamwalking".

Heel interessant om te lezen.
Zeker voor mensen die belangstelling hebben voor stervensbegeleiding.
Ze legt uit wat er, o.a. gebeurd vlak na het overgaan en de momenten er omheen.
De moeite waard van het lezen.

Het is mogelijk om een cursus te volgen aangaande dit onderwerp.
Dat is te lezen op haar website onderaan de pagina.

Dank aan Anita Boom voor deze bijdrage. 1hart1




Dreamwalking; leven en dood zijn de seizoenen van onze Ziel.


Los van iedere religie of spirituele stroming is een Dreamwalker een gids in een periode van het leven waarin iemand de ultieme transitie doormaakt: de dood.

De Dreamwalker kenmerkt zich als iemand met een enorme compassie en vooral een enorm eerbetoon aan degene die deze bijzondere overgang gaat doormaken.

Een Dreamwalker begeleidt degene die gaat overlijden vanaf de periode voor de dood, door de sluier heen, door de dimensies helemaal terug naar Thuis.



Vroeger of later gaan mensen allemaal dood. En juist in die belangrijke fase in iemands leven is het prettig om op een compassievolle wijze begeleidt te worden.



Nu zijn er genoeg geweldige mensen die delen van hun tijd besteden aan de zorg en de begeleiding van de stervende medemens. Nog te vaak is er echter ook een schrijnende situatie, waarbij mensen op vaak klinische en onterende wijze de dood tegemoet gaan. De angst die gepaard gaat met het overlijden kan enorm zijn. Het niet weten of niet zeker weten wat er zal gaan gebeuren na de dood is een reden voor gepieker, angst en onrust in een fase dat juist rust, liefde, viering van het voorbije leven en verering voor de mens die gaat sterven, hoogtij zou kunnen vieren.



Niet alleen de mens die gaat overlijden, maar ook de familie van de stervende heeft het moeilijke in deze periode. Het is een fase van afscheid nemen, maar ook van transitie voor de familieleden. Iemand die overlijdt zorgt vaak voor een belangrijke verandering in het leven van zijn of haar dierbaren. En veranderingen in het leven van iemand veroorzaken chaos en angst voor het onbekende. Het liefst houdt men vast aan de bestaande situatie en degene die gaat overlijden nog wat langer bij zich houden.



Een Dreamwalker komt in contact met de stervende mens op het moment dat deze weet dat hij of zij gaat overlijden. Vanzelf vangt dan een periode aan van intense begeleiding. Eenmaal tot tweemaal per week bezoekt de Dreamwalker degene die gaat sterven en brengt tijd met hem of haar door. Deze tijd kenmerkt zich niet door heling, therapie of anderszins. Het is een periode waarin zoveel mogelijk verering is voor de mens die gaat overlijden. Het is een tijd van compassie en liefde voor deze mens die het aardse gaat verwisselen met het hiernamaals.



De periode die vooraf gaat aan het overlijden kan een tijd van bezinning en contemplatie zijn. Iedereen doet dit op zijn of haar unieke wijze en in de begeleiding daarbij is het van absoluut belang dat degene niet door de Dreamwalker wordt gedwongen in een bepaalde therapie of een oplossingsgerichte methode. Deze persoon gaat sterven, dus het leven is zich aan het afwikkelen. Alle overige verzorgende dan wel medische begeleiding of andere therapieën worden niet door de Dreamwalker uitgevoerd.



Het enige dat de Dreamwalker in deze periode doet is bij iemand zijn, zonder oordeel of agenda; degene die gaat overlijden het gevoel gevend dat hij of zij niet alleen is in deze tijd van transitie. Een deel van het werk kan ook het contact met de familie behelzen. Ook voor de familieleden is dit een moeilijke periode en de aanwezigheid van een steun en toeverlaat, die niet alleen in de periode voor de dood aanwezig is, maar ook door de dood heen en na de dood een belangrijke rol gaat spelen, kan een enorme geruststelling voor deze mensen betekenen.



Wanneer iemand overlijdt komt hij of zij in eerste instantie in een geweldige rust terecht die al snel wordt vervangen door een meer chaotische energie. Mensen die juist zijn overleden kunnen het moeilijk vinden om uit de buurt van hun dierbaren te vertrekken. Vaak bezoeken zij hun eigen begrafenis.



Ongeveer 80% van de mensen die overlijden blijven in de nabije aardse sferen aanwezig. Deze sferen kunnen worden vergeleken met een grote stad vol goede buurten, minder goede buurten en ronduit slechte buurten. Het kan een bewuste keuze zijn van iemand die overlijdt om in deze nabije aardse sferen te blijven. Bijvoorbeeld om te wachten tot zijn dierbaren op aarde ook overlijden.



Deze sferen kunnen enorm verwarrend zijn voor hen die juist zijn overgegaan. Er is een keur aan activiteiten en entiteiten en het kan overweldigend zijn om daar zomaar middenin terecht te komen. Op zich zijn deze sferen zeer uitgebreid. Ze gaan verder dan de ‘aarde gebonden’ sferen zoals die bekend zijn. Er zijn geweldige plaatsen met mooie dingen, het is een plek waar alles wat iemand kan bedenken gecreëerd kan worden. Het is een plek waar men kan rusten, spelen, onderzoek verrichten, les kan geven of nemen en het is de plek waar vandaan veel zielen weer reïncarneren naar de aarde.



Wat de nabije aardse sferen kenmerkt, buiten het al genoemde, is het feit dat alles wat men daar doet gestoeld is op mentale processen. Het creëren wordt heel mentaal gedaan, de communicatie is nog steeds mentaal en de beelden begeven zich niet buiten het mentaal bevatbare.

De dimensies die hierna komen vallen juist heel erg sterk buiten het mentale. Daar kan het menselijk brein niet langer meer functioneren.



Uiteindelijk heeft het echter een enorm voordeel om helemaal terug te keren naar Thuis, naar de plek waar iemands engelenfamilie verblijft. De plaats waarvandaan iemand zijn enorme reis door alle levens op aarde is begonnen. Het heeft een voordeel om weer helemaal terug te keren en vanuit een plek zonder overtuigingen, oordelen en dualiteit te kunnen kiezen wat men gaat doen in het vervolg van zijn of haar oneindige leven.



Wanneer iemand overlijdt en aan zijn of haar reis door de sferen begint is de Dreamwalker aanwezig. De Dreamwalker maakt gebruik van een bijzonder energetisch pad. De energetische connectie met de Dreamwalker is voelbaar voor de zojuist overledene. Hij of zij heeft inmiddels voor het overlijden zo’n intense band opgebouwd met de Dreamwalker, dat zij elkaar moeiteloos treffen na het overlijden.



De ware reis, de ware Dreamwalk gaat nu van start. Deze reis kenmerkt zich door de compassie en liefde en vooral het eerbetoon van de Dreamwalker aan degene die dit pad gaat bewandelen. Het pad gaat verder dan de nabije aardse sferen. Het leidt door de diverse dimensies heen, helemaal terug naar de bloemenbrug of Thuis. Het brengt de overledene helemaal naar zijn of haar engelen familie. De Dreamwalker is slechts een gids die volledige ten dienste staat aan de overledene.

De hele reis over dit pad staat in het teken van respect en verering voor elke keus die de overledene maakt. Er geen enkele dwang of boodschap aan de overledene om sneller te gaan op het pad. Zelfs de beslissing van een overledene om niet helemaal terug te keren naar Huis, maar te blijven spelen, ontdekken of studeren in één van de sferen die men tegenkomt zal worden gerespecteerd en geëerd. De overledene blijft stap voor stap zelf bepalen wat er gebeurd. De Dreamwalker is het vaste lichtbaken, een rots in de branding, zonder oordeel, boodschap of overtuigingsdrang.



De familie van de overledene kan indien men dit wenst, volledig op de hoogte gehouden worden van de Dreamwalk. Nadat de Dreamwalk is afgesloten wordt een volledig dagboek met de hele reis overhandigd aan de familie van de overledene.



De Dreamwalker is een menselijke gids. Het is uitzonderlijk dat dit werk door mensen kan worden gedaan. Vooralsnog werd dit werk gedaan door speciaal opgeleide entiteiten aan de andere kant van de sluier.



Voor een Dreamwalker betekent de periode dat hij of zij met de overledene werkt, een periode van dienstbaarheid. Volledige dienstbaarheid die alleen voort kan komen uit enorme dienstbaarheid die eerst aan het Zelf is getoond. De Dreamwalker zal te alle tijden eerst voor zichzelf helemaal aanwezig moeten zijn. Vandaar dat iedere Dreamwalker een intense training doormaakt. Een training die vooral energetisch informatief is en die de Dreamwalker kennis laat maken met het pad, de sferen en de afleidingen in de nabije aardse sferen. Iedere Dreamwalker maakt eerst de Dreamwalk zelf mee, met alles erop en eraan. Pas daarna is de Dreamwalker werkelijk in staat om dit pad met een overledene te lopen.



Wat een Dreamwalker meer dan alles leert is een enorme waardering en liefde voor het leven. De waarachtige keuze voor het leven en dit leven op een geweldige manier leven, leidt immers eveneens tot een goede manier van sterven.



Niet iedere Dreamwalker zal zich professioneel bezig gaan houden met het begeleiden van overledenen. Sommigen zullen hooguit hun eigen familieleden en vrienden begeleiden. Voor iedereen die echter ooit een Dreamwalk heeft gemaakt en geleerd heeft over de sferen, de dimensies en het energetische pad terug naar huis zal zowel het leven alsmede de dood nooit meer hetzelfde zijn.



© Anita Boom



http://www.transitie.org


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 11:38 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Hey wat leuk Annemiek heeft mij ook al eens op deze site geattendeerd.....
Is zeker de moeite waard Ruth


Liefs Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 12:26 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D Ja ik dacht ook met name aan jou Shena. 1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 18:15 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Ruth en Shenan,

Zoals jullie weten ben ik tot het laatste moment bij mijn moeder
geweest tijdens het stervensproces.
Ik heb dit een tijdje terug zitten lezen en lieverds ik heb dit allemaal
ervaren samen met mijn moeder.
Ik zocht ook eigenlijk naar antwoorden,maar het gekke is dat ik
het heb ervaren, dus waarom zoek ik dan nog bevestiging?
Het is zo wonderschoon om zo te mogen en kunnen meelopen.
Maar de naam Dreamwalker zou je bijna doen denken dat je droomt,
terwijl het zoals ik van Anita lees ook heel bijzonder is om dit
te mogen doen of ervaren.
En ik ben en zal altijd dankbaar zijn dat ik dit mee mocht ervaren samen
met mijn moeder hand in hand 1hart1.


Traantjes van ontroering krijg ik er weer van.

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 19:13 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
1hart1 Afbeelding 1hart1

Ah mooi lieverd!
Ja droomwandelen.
Zo bijzonder en ontroerend allemaal.
En zo dichtbij.

Eigenlijk is het ook allemaal een beetje feestelijk denk ik.
Het Thuiskomen.
En als dat dan mag met jouw liefste naasten naast je?
Dan kun je dat samen vieren.
En dat zal altijd gezien blijven.


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 19:23 
Het lijkt me ook heel mooi Amanna! 1hart1

Ik denk dat dit is wat bij Lightworker een lid van een Transition Team heet?
Die helpt bij een overgang, zowel de dood als het leven.
ik ben nooit bij de dood tot het laatste moment geweest. Toch heb ik wel het idee dat ik mijn oma onbewust toestemming heb gegeven om te gaan. Zij heeft gewacht tot ik kwam en daarna is ze binnen een maand overgegaan.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 21:15 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Mooi geschreven en wat een mooie ervaring Amanna. Afbeelding

Op 1 of ander manier wordt ik ook die kant op getrokken. Maar een cursus van 450 euro??? Zonder overnachting en eten????
Sorry dat ik misschien wat materialistisch ben, maar dat kan bruintje echt niet trekken.

Liefs
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 21:40 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ja inderdaad Saskia, dreamwalker van Tobias en Transition Team van Steve.
En het komt op hetzelfde neer.

Allebei prachtig!

Tja Anjasa, Seminars dear.
Niet voor de kleine beurs. :(


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 21:53 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Oh lieve Amanna,

Ja je hebt ondanks het gemis van je moeder toch een prachtige ervaring mogen beleven...
en pfff ik denk niet dat een cursus zo een ervaring zal overtreffen.

Je bent een prachtmens Amanna.

Liefs Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2007 05:48 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hee Lieverds,

Ik denk dat het zo is dat je de ervaring hebt als je bij iemand
mag zijn op zulke momenten.

Voor mij voelt het alsof cursussen je afleiden van je pad hierin.
Want wat zou je nou mogen 'leren'?
Je ziel leidt je immer naar daar waar je wezen mag.

En shenan dank je voor het compliment maar de stralen worden
altijd weerkaatst, dus jij ziet iets in mij wat je zelf bent!

Knuf Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 13:36 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Goh wat interessant dit zeg!

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2008 21:34 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 19:51
Berichten: 184
Dit is meer dan interessant. Het is een levensveranderende ervaring om door dit proces te gaan en echt over ten gaan zonder dat je lichaam doodgaat. Ik heb de cursus een jaar geleden gedaan en mag me nu gecertificeerd dreamwalker noemen en ordained minister. Tijdens de cursus begeleid je ook een overleden famililid naar huis. Echt helemaal. De hereniging met mijn overleden oma was een belevenis op zich. Zoveel blijdschap en liefde. En dan als je daar staat op de grens en je weet: nog 1 stap en mijn lichaam sterft en ik ben weer thuis en dan toch bewust weer voor het leven kiezen. De workshops van de Crimson Circle zijn met niets te vergelijken. Ook de sexual energy workshop is er een waar je als een ander mens weer uit komt, mischien nog wel meer dan de dreamwalker death cursus. Als 1 op de 100 aardbewoners dit zou doen, dan is er geen oorlog meer, geen machtspelletjes, geen energie diefstal, geen ziekte, geen depressie. Ik ga deze maand de teacher training volgen.

_________________
Laten we lekker link gaan doen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2008 22:39 
Offline

Lid geworden op: do 31 jan 2008 21:42
Berichten: 91
Jeetje zeg, dat is echt interessant, maar waarom moet er weer
zoveel geld voor gevraagd worden. *SnikSnikSnifffffff*

Ach ja, misschien komt er wel een *engel* in mijn droom die me
uitleg geeft en op die manier dat ik het ook kan leren, want dit lijkt me
echt zo mooi zeg.WOWIE!!!!! 1hart1

Liefs Solar Afbeelding

_________________
Wie een zonnetje brengt in het leven van een ander.
Wordt er zelf ook door verwarmd
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 12 feb 2008 07:23 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hee Ruben,

Mooi dat je precies daar bij Dream walking hebt ervaren wat ikzelf
heb meegemaakt.
Het is heel bijzonder om dit te ervaren he?

*******Als 1 op de 100 aardbewoners dit zou doen, dan is er geen oorlog meer, geen machtspelletjes, geen energie diefstal, geen ziekte, geen depressie. Ik ga deze maand de teacher training volgen.*******

Oh ja dit zijn ervaringen die je laten zien dat het leven een feest is of je laat voelen
dat het zo groots is allemaal en daar geen woorden aan kan verbinden.
Maar eens zal iedereen dit inzien en voelen.
Het begin is er.

En Solar, alles komt op je pad als jij er klaar voor bent om het te ervaren fgh

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 19 feb 2008 21:13 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
oh wow Ruben,

Wat super dat jij voor deze ervaringen hebt gekozen.
Lees in je stuk het enthousiasme, mooi hoor dat jij jou ding hier hebt gevonden. (of misschien 1 van jou dingen fgh )
Ben benieuwd hoe je de teacher training zal ervaren.
Misschien dat je dit ook hier wil delen?

Heb overigens net als Amanna het gevoel dat we allemaal inmiddels het begin mogen/kunnen ervaren.Natuurlijk wanneer we willen.

Prachtig

Liefs Shena 1hart1


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.