LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 20:27

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 jul 2006 07:28 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
--------------------------------------------------------------------------------
Afgelopen zaterdag kwam ik dit boek tegen;De aarde op weg naar de vijfde dimensie, ik heb het bijna uit en het is beslist een aanrader, heel heldere taal en veel herkenning.
Hoewel ik de omschrijving niet zo geweldig vind, zet ik hem toch hier neer.

De aarde op weg naar de vijfde dimensie - 2012
Titel De aarde op weg naar de vijfde dimensie - 2012
Auteur Ute Kretschmar - gechannelde informatie door Meester Confucius en Meester Kathumi
ISBN 90.76541.04.3
Uitgever Akasha - Eeserveen - 2004
info@uitgeverij Akasha, http://www.uitgeverijakasha.nl


Dit boek is een must voor de 2012 theorie aanhangers, het bevat belangrijke informatie over het transformatieproces dat gaande is en in 2012 voltooid zal zijn. Omdat ik begrijp dat niet iedereen alle boeken in een hoog tempo kan lezen, zal ik mijn recensies inhoudelijk proberen uit te breiden, zodat informatie die heel erg belangrijk is erin gepubliceerd wordt. Uiteraard kunnen niet alle details behandeld worden.

De meesterjaren zijn begonnen; de aarde is op weg naar het parallelle universum en treedt dat in 2012 binnen. Op weg naar dit moment kan ieder mens, elke ziel 'meester' worden en dat is een unieke mogelijkheid, dit is nog niet eerder voorgekomen. Daarom is het ook zo druk op aarde. Enkele onderwerpen die in het boek aan de orde zijn zal ik hieronder behandelen:

Zielsprogramma
Er wordt gesproken over het zielsprogramma, zoals je het met je vrienden in de geestelijke wereld opgesteld is. Het boek legt de manier van keuzes maken uit en hoe het spel van het leven door alle deelnemers geregisseerd wordt en hoe je je incarnatie kiest. Bijzonder is het schuldaspect van het zielsprogramma. Dit ontwikkelen van schuld is voorschrift, de ziel moet zich schuldig maken, anders kan het geweten zich niet ontwikkelen. Toch zul je weten op het moment dat je sterft dat schuld niet bestaat. De zielstoestand na het overlijden wordt uitgebreid besproken in dit boek. Op het moment dat je sterft zul je je alles herinneren en weten dat je een ziel hebt. Op het moment van overlijden opent het 'derde oog' zich, je kunt dus zowel de stoffelijke als de geestelijke wereld waarnemen. Sommige zielen nemen direct afscheid, anderen vertrekken na hun begrafenis.

Mannelijke en vrouwelijke spiritualiteit
Spirituele mannen gebruiken vaak hun talenten, zij worden schrijver, dichter, kunstenaar, zanger enz. Spirituele vrouwen zijn anders, zij willen ervaren en begrijpen. Een vrouw legt directe contacten en nieuwsgierigheid is wat haar drijft. Ze wil achter de schermen kijken. Daarom is zij ook vaak een 'channel'. Een man zit anders in elkaar.

Duaalziel
De duaalziel, een broer- of zusterdeel van de ziel. Deze ziel kan van hetzelfde of het tegengestelde geslacht zijn. Omdat er momenteel zoveel zielen op aarde zijn, kun je dus zowel broer- als zusterzielen tegenkomen. Je hebt dus niet alleen een tweelingziel, die vaak in de geestelijke wereld is en je helpt en begeleidt, maar meerdere broers en zussen in deze wereld, je bestaat uit een 'meerling' - ziel.

Witte broeder- en zusterschap
Dit zijn mensen die het meesterschap bereikt hebben en in de geestelijke wereld verblijven. Hun zielen zijn samengesmolten en zij dienen de wereld in haar transformatieproces.

Zielenleeftijd
De zielenleeftijd is gerelateerd aan het aantal incarnaties. Er zijn zeer jonge mensen die zeer wijs zijn en kindelijke ouderen. Er staat in dit boek een hele belangrijke uitleg over de zielsontwikkeling, die ik je niet wil onthouden. Het niveau van de ziel is vergelijkbaar met de stadia van een stoffelijk leven, dus van baby tot oudere. Zielen van het derde niveau zijn tot de jaren '90 van de vorige eeuw massaal geïncarneerd, en een weerslag van hun niveau is terug te vinden in onze televisieprogramma's (!). Samen met hen zijn vele oudere en wijze zielen geïncarneerd die nu de Lichtwerkers zijn. Na 1990 zijn er echter alleen nog maar oudere en wijze zielen van het vierde en vijfde niveau geboren, de Indigo- of Nieuwetijdskinderen. Dit verklaart de problemen die veel ouders (niveau 3) met hun kinderen (niveau 5/6) ondervinden.

Het boek gaat verder in op de niveauverschillen en het doel van de verschillende niveau's. Als je als mens geboren wordt doorloop je alle stadia tot het punt dat je verworven hebt in eerdere incarnaties. Je doorloopt in versneld tempo je vorige fasen van ontwikkeling. Als je je uitgangspunt hebt bereikt, groei je verder. Veel Indigo kinderen hebben op jonge leeftijd al grote problemen. Als je bedenkt dat na 2012 deze kinderen, zo in hun twiniger jaren, de wereld moeten overnemen en liefde en zorg terug in de mensheid moeten brengen, dan verduidelijkt dit hun moeilijke jaren nu. Zij moeten de aarde naar het hogere plan tillen, de uitvoering ligt in hun handen. De zielen die dit niveau nog niet bereikt hebben, de zielen van het derde of vierde niveau, krijgen in één leven, dit leven, de kans het vijfde of zesde niveau te bereiken van rijpere of wijze ziel. Anderen die zich niet willen of kunnen aanpassen, zullen afscheid nemen.

De aarde zal in 2012 versmelten met de hogere dimensie zoals in het plan is voorzien. De trilling wordt steeds hoger en spanning en chaos nemen toe. DIt proces is nu gaande. Gedachten zulen zich steeds sneller in de materie manifesteren.

Veranderingen
Primair is dat veel mensen tijdgebrek ervaren en dat stress toeneemt. Veel mensen weten niet wat ze met hun leven aanmoeten. Mensen moeten momenteeel prioriteiten stellen: wat vind je diep in je hart belangrijk en wat maak je jezelf wijs. Iedereen moet aan zichzelf werken, wordt met zichzelf geconfronteerd. De behoefte aan echte liefde wordt steeds groter, zowel om te geven als om te ontvangen. Mensen worden ruw wakker geschud en vragen zich af wat de zin van het leven is. Veel mensen zullen hulp zoeken bij de Lichtwerkers, die al door de 'wakkerschudfase' heen zijn gegaan. Mensen die deze stappen niet willen zetten zoeken hun heil in andere middelen: drugs - tabletten of alcohol. Zo verdoven ze zichzelf, slechts een klein gedeelte zal het roer omgooien. Een andere groep zal uitleg geven aan hun verwarring door haat, geweld en agressie. Niet alle mensen zullen deze transformatie meemaken. De veranderingen zijn positief en liefdevol, maar je moet je bewust worden van de Kracht. Analyseer je gedachten, gevoelens en creaties. Zoek hierbij vooral de liefde, onvoorwaardelijke liefde. Het doel is liefdevolle acceptatie.

De mensheid valt in twee groepen uiteen; de ontwaakten en de slapenden. Het is belangrijk wat je denkt en wat je voelt. Welk gevoel zit achter je denken? Waarom denk je zo, voel je zo, handel je zo? Waar zijn je overtuigingen op gebaseerd en hoe zijn ze gevormd? Is het een gevoel van vreugde, liefde, vrijheid? Of is het angst, schaarste, zelfbeperking? Je zendt signalen uit naar het universum. Pas op, wat je van binnen voelt, trek je van buiten aan. De komende tien jaar zullen gevolgen zich steeds sneller materialiseren en manifesteren. Wat denk je als je wakker wordt? Aan liefde of aan angst? Wordt je bewust van de inhoud van je gedachten. Kies je gevoel, als het kan liefde, voor wie of wat dan ook. Kies je energie en kracht. Ga in je Kracht staan. Kies wat je wilt. Ieder mens volgt zijn of haar eigen weg en je bent voor een ander slechts een richtingaanwijzer. Het ontwaken zal snel gaan, je zult je verbazen.

Creëer alleen het allerbeste, dus liefde. Intuïtief zul je je levensplan dan ontdekken. Hoe ziet je ideale leven eruit? Visualiseer het. De herinnering eraan ligt in de idealen van je tienertijd. Ieder mens wordt afzonderlijk gedwongen aan zichzelf te werken. Dit is een omvangrijk proces en het is zeer intens. Het proces verloop in golven van groei en rust. Het is een gefaseerd proces van harmonie en energiegolven die je omvormen. Er is geen weg terug. Dit is je laatste leven in de dualiteit. Sta constant in verbinding met God en het goddelijke. Wees in constant gesprek met hen die je helpen. Je worstelt met jezelf en met God. Wees optimistisch, je kunt niet verliezen. Niets of niemand hoeft je tegen te houden.

Meesterjaren
In de meesterjaren, dus nu op dit moment, is er een soort test, een proef, een examen voor het meesterschap dat moet worden afgelegd door mensen/zielen. In deze periode moet de ziel in haar eigen kracht komen, je wordt hierin ondersteund door je geestelijke broers en zussen en door de meesters en de engelen. Je moet echter wel om hulp vragen.

De dualiteit zal worden opgeheven, het midden, het rustpunt zal binnen in je zelf ontstaan. Je zult alles niet meer zo belangrijk vinden, je zult niet begrijpen waar je je altijd zo druk om hebt gemaakt. Je zult die rust ervaren en dan zul je het meesterschap kunnen bereiken. Je zult begrijpen volgens wetmatigheden het leven werkt, je leert dat je door je eigen gedachten, overtuigingen en uitstraling de werkelijkheid schept. Je leert gedachten te kiezen en te kiezen wat je graag in je leven wilt realiseren. Niets is moeilijk als je de beslissing neemt dat niets moeilijk is.

In 2012 is het proces afgerond. Wat dan de staat van de mensheid zal zijn staat uitgebreid in het boek te lezen, maar het voert te ver hier alle details te benoemen. Er staan nog veel meer zeer bijzondere, interessante dingen in dit boek beschreven. Ik kan dit boek aan alle Lichtwerkers en ontwaakten aanbevelen. Het zal je helpen je transformatieproces te doorgaan en het kan een richtingaanwijzer zijn in je huidige situatie.

Namasté
Pyts Boschma (26/12/04)

Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2007 17:19 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Al bijna vergeten weer :shock:
Fijn dat je hem weer even naar boven hebt gehaald Yol 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2007 17:24 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
1hart1

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2007 14:09 
Ik lees het nu pas en dank je wel allebei, het lijkt me interessant! Ik ga het opzoeken!

Dit vind ik ook heel mooi gezegd: Niets is moeilijk als je de beslissing neemt dat niets moeilijk is.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 14:25 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Hallo,

Dit boek is inderdaad echt een aanrader! Ik heb hier heel veel aan gehad. Het geeft ook een antwoord op allerlei algemene levensvragen.
Het tweede boek van haar is trouwens ook een aanrader (2012; De ziel in meesterjaren), hetzelfde principe, maar met antwoorden op nog meer andere vragen en oudere vragen uit het eerste boek nog beter uitgelegd.
Wat ik ook zo mooi vind, is dat veel 'antwoorden' weer overeenkomen met wat bijvoorbeeld 'the group' van steve Rother te melden heeft, maar dan wel op een heel andere manier omschreven.
Veel leesplezier voor iedereen!

Liefs,
L


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 14:49 
Helaas zijn ze allebei vaak uitgeleend bij de bieb.
Komt nog, anders ga ik het toch maar eens reserveren. Dank je wel!


Dit kwam er nog uit naar voren toen ik het stukje bij annemiek nog eens overlas:

De behoefte aan echte liefde wordt steeds groter, zowel om te geven als om te ontvangen......
Veel mensen zullen hulp zoeken bij de Lichtwerkers, die al door de 'wakkerschudfase' heen zijn gegaan.


Nou ik ga nog steeds door die fase....

Niets is moeilijk als je de beslissing neemt dat niets moeilijk is.
Deze mag ik nog eens en nog eens herhalen.....:roll:


Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 19:36 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 07 okt 2007 20:08
Berichten: 61
:)
Nog een boek van Ute Kretzschmar:
Vrij reizen in andere dimensies.
Over buitenlichamelijke ervaringen.

Dit jaar uitgekomen bij Uitgeverij Akasha.

Aanrader~!~

Jankin.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007 22:07 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Goede tip! ga 'm zeker lezen!
:)

Liefs,
lotte


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.