LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 14:53

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 09:00 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Mezelf zijn en daar heb ik vorig jaar eindelijk voor gekozen. Het werd hoog tijd maar soms vind ik het moeilijk om mezelf te zijn en niemand voor het hoofd te stoten.

Soms zwijg ik helemaal maar, omdat ik voel dat een bericht niet op de juiste manier over komt en toch kan ik het dan niet anders opschrijven.

Ik weiger me te verloochenen dus dan moet ik het er ook maar bij nemen dat men zich van me afkeert omdat het niet begrepen wordt en men boos is.

Ik vind het een grote uitdaging om in mijn situatie van beperkingen , kan nu ook niet meer naar mijn vrienden van de dierenambulance want ik heb in dat gebouw met al die allergenen het erg benauwd gekregen en er wordt gerookt dus, weer een stap terug te moeten doen en nog verder op mezelf teruggeworpen te worden.

Mezelf zijn betekent ook kunnen genieten als je alleen bent en door de beperkingen ben ik in de loop der jaren veel "vrienden " kwijtgeraakt en toch weiger is mezelf in te leveren om toch gezelschap te hebben. kwijtgeraakt door mijn gezondheid en aangezien ik er gezond uitzie kan men niet aanvaarden dat ik bij mensen die roken niet binnen kan , dat ik een trap niet gemakkelijk kan nemen , dus men schrijft me meteen maar af en snapt er niets van. Saskia had het al over, niet over ziektes praten maar wat moet je als je uitleg wil geven waarom je niet komen kan?

Zelfs op het forum voel ik soms de weerstand tegen me en toch moet ik doorgaan en ik kan het niet iedereen naar de zin maken en hoef dat ook niet.

Zelfs na 5 jaar heb ik heel af en toe nog wel eens mijn twijfels maar ik pak toch de moeilijke weg maar i.p.v de gemakkelijke en mezelf weer inleveren.

Geen idee of dit begrepen wordt , maar ik wou het even plaatsen.

Liefs van Nel. 1628uo.gif


_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 10:19 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Dit wordt volledig begrepen aan deze kant van het scherm lieverd.
Jezelf zijn ondánks je afgewezen wordt.

Dat is ook je dapperheid hoor Nel, kijk eens met wat je naar hier gekomen bent?
Hoe heb jij boven gestaan voor je ging incarneren?
En dan werd er alvorens gevraagd: oh maar lieve ziel zou je dat nou wel doen?
Wordt dat niet teveel?
Maar nee, Us Nel vertrekt met haar volle rugzak.
En op het label staat: Ik Vergeet.
En zo kwam jij hier.

Heej lieverd, ik deel jouw gevoel bij momenten.
We worden klem gezet door omringende mensen.
Om het zo maar bot te zeggen.
En dat is keivervelend.
Maar......dat doen we zelf ook nog steeds, hoe vervelend ook.
Allemaal stukjes die naar boven komen om bewust te worden hoe we zelf helemaal zuiver aan het worden zijn.
Alleen maar herinneringen aan ons Aards Zijn.
Want als we onze zuiverheid van binnen Her-Inneren mag alles gaan stralen.

Ach tja, misschien afgezaagd wat ik nu zeg maar oh meis, je bent niet alleen!

1harten1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 10:49 
Offline

Lid geworden op: za 12 jan 2008 09:44
Berichten: 65
.

.

.

Iets in jouw leven heb je nooit geaccepteerd, Nel.

JEZELF zijn.

En dat is iets dat in het heden zoveel pijn doet waardoor je al je chronische klachten en je emotionele zijn en je relatie met je dochter en jouw overige relaties. De erkenning van JEZELF !!! En dan drie keer JEZELF achter elkaar geschreven.

JEZELF

JEZELF

JEZELF

en dan knal je door zo'n dikke barriere heen... Jezelf. JEZELF heb je opgegeven dus geef je maar de schuld aan je omgeving. Iets in jou verbergt jouw ware / werkelijke zelf en dat is iets dat je nog steeds niet onder ogen kan / wilt zien. Want het zit achter een geweldige dikke laag woede. Waarom krijg ik niet wat ik wil........... Dat waar ik werkelijk naar hunker ?

Je denkt dat je het goed hebt gedaan allemaal. Dat dacht ik ooit ook... Dat ik het goed heb gedaan allemaal. Voor een valse / niet echte persoonlijkheid die hier moest zijn om haar eigen behoeftes in te leveren.

.
.
.


Met de ontkenning van JOUW ware ZELF. Iets dat je nooit werkelijk hebt gekend en nu nog steeds niet erkent of kan erkennen.

... en als ik op mijn flikker krijg voor het geen dat ik nu net neerschreef - dat is geweldig uitstekend - omdat ik zelf bezig ben om mijn ware zelf nu onder ogen te leren zien. En onder dat ware zelf zit een geweldige woede, spirituele arrogantie en een diep, diep, diep intens verdriet van alles dat met mij is gebeurd. Een dikke barriere waardoor ik geen mens kon zijn maar kon vluchten in het gevoel van: ik weet alles, ik zie alles en doorvoel iedereen. Maar het WERKELIJKE voelen door oude klotenmechanismes ontbreekt. Blijf maar zitten in daar van alles dat je weet, ziet en doorvoelt. Maar voel jezelf maar niet. De mechanismes hebben gewerkt Nel. Perfect gewerkt..... En deze mechanismes doen onvoorstelbaar veel pijn. Alleen krijg je geen eens toegang tot deze pijn. Je gunt jezelf deze pijn niet...

Heb maar eerst eens het lef of in jouw gevoel en jouw kwetsbaarheid te gaan zitten van oud verdriet en diepe pijn (vader...) en dan eens dat gevoel te leren erkennen en dat je zo graag wilt dat die goed voor je is. En dat hij voor je zorgt en het doet. Ga daar maar eens voor zitten...

Dan ga je door je gevoel heen in plaats van het vast te houden en te kijken naar het gevoel wat je allemaal fout hebt gedaan (je kon het niet beter doen) zodat je nu zo - in het heden - naar de kloten heen bent. Waardoor je niet werkelijk kon / kan geven.

Ik kom nu in een andere energie terecht...

En dat is dat ik hoor en voel dat je behoorlijk dikke geweldig, dik pantser heb opgebouwd waardoor je alles hebt vastgezet en daardoor jezelf constant hebt ingehouden. Ja, ik doe alles goed, ik doe mijn uiterste best, werkelijk mijn uiterste best. Doe je dat werkelijk of vanuit jezelf of om een behoefte van een ander in te vullen ? Vanuit een zachte kern om je heen zit alles goed, daar omheen zit een dik innerlijk pantser van niet werkelijk aanwezig zijn een pantser van wel 30 cm. om je heen en je bent boos je breekt niet door het pantser heen. Boze Nel. Ik bedoel alles helemaal goed. Echt werkelijk goed. In je zit alleen zo'n intense innerlijke woede dat je er niet door heen kan breken en dus vast gaat zitten in vastgehouden woede waardoor je niet werkelijk kan / kon voelen. Je hele leven lang.... werkelijk je hele leven lang.......... je hele leven lang..........

Ga eens kijken naar dit stukje. Maar dan wel heel voorzichtig. Dan ga je meer begrijpen van jezelf in het heden.

En dan ga je pijn voelen, jouw werkelijke verdriet... en jouw werkelijke voelen.

Zevenster


Ieder mens is een stukje van het ware zelf, jij bent de spiegel voor mij, ik ben de spiegel voor jou.

Jouw pijn is mijn pijn. Mijn pijn is jouw pijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 11:00 
Lieve Nel,

Dit wordt begrepen hoor!
En ik heb het dan gezegd niet over ziektes praten, maar dat gaat over mezelf, en natuurlijk is het goed als je iets uit kunt leggen aan mensen....

Aaartsengel Ariel zegt: "Wees moedig en kom op voor je eigen overtuigingen"
Dit is van een engelenkaart hoor en die heb ik aan de muur hangen als postertje, daar is mijn avatar van.
Voor jou een dikke knuffel en we zien elkaar op het nieuwe forum!!
En ik kom ook nog wel eens naar je toe hoor!

1hart1
Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 11:31 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Kim

Gelukkig voor mij is dit stuk allang achter de rug en ben ik bang dat je mijn stukje niet begrepen hebt.
Ik kan met mijn hele ziel zeggen,...ik ben mezelf en heb alles geaccepteerd wat ik ben en sans rancune. Dat in een prachtig moment , eind vorig jaar.
Dat heb ik allemaal gehad en zit nu in het stuk wat ik best boeiend vind en ook geschreven heb om reacties te krijgen hoe iedereen ervoor staat.

En het is een feit dat mensen wegblijven als je niet mobielbent en dan leer je weer wie je echte vrienden zijn en wie een schip is dat passeert in de nacht.

Knuffel van Nel.

Lieve Ruth...helemaal herkenbaar en zie boven , het stukje voor Kim.

Ik moet weg naar de bus...Ziekenhuis even en ben straks weer terug.. xcb

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 12:01 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Nou Lieverd,

Dan hoop ik dat je wel gaan zien!

Er wordt op je gewacht! fgh

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 14:36 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Nieuwe forum??? Ik snap iets niet... cvbn

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 14:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hier heb je de link lieverd

We zijn verhuisd vandaag om 12.00 uur



http://www.lichtwerkers.eu



Heb je geen mail ontvangen?

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 14:57 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Amanna

Ik kwam net binnen na ziekenhuisbezoekje en zag een opmerking die ik helemaal niet snapte maar ik sta er inmiddels. Is wel nog een doolhof...maar we gaan dapper verder... zxv

Liefs van Nel.

Nu mijn profiel en Joost nog... 1rty

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 14:59 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
komt goed, als je hulp nodig hebt, roep maar.

Ja beetje ongelukkig moment misschien voor je.

Maar weet in ieder geval dat je meer dan welkom bent.
En pakken we anders dit topic in en nemen het mee, als je dat zou willen hoor fgh

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 15:22 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieverd, laat maar hoor, ik ben helemaal mezelf en vind het onderwerp eigenlijk niet nodug.

Knuffel en ik zit op het nieuwe forum....

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.