LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 20 apr 2024 09:23

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Bewust van het zijn 2012
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 23:55 
Offline

Lid geworden op: wo 14 nov 2007 20:30
Berichten: 43
Hallo, ik ben vixxen uit NL.


Ik ben alles wat ik kan zien en doe weten in kaart aan het brengen om er zo een boek over te kunnen schrijven. Ik heb me bezig gehouden over wat alles is, dat het kan zijn! Ik wil eens bij verschillende mensen met verschillende interesses gaan kijken wat het teweeg brengt voordat ik er een boek van maak. Laat ik eens een begin maken hiero;


Van alles wat er is bestaat het uit "3".
De 3 waarheden, in uitleg met getallen is dat 2, 3, 4. het een bestaat niet zonder het andere. in woorden: negatief, neutraal, positief.
De complexiteit van dit is dat dat wat negatief is ook vanuit een andere dimensie bekeken positief kan zijn. Belangrijk is dat negatief echt is, waarheid bevat. Positief is de gecreeerde energie van de invloed die de negatieviteit op het neutrale heeft, in feite een illusie.
Toelichting: alles kunnen we delen in 3, ven begin tot eind: materie, leegte, vuur (licht, energie). Aarde, maan, zon.
Om je te laten zien dat positief een illusie is gebruik ik de mens.........

Het is enigste wat we werkelijk voelen is pijn. Simpelweg is het een feit dat ons gevoel een energie is, we interperteren gevoel als fijn of pijn (positief of negatief). We zijn en meer is het niet, als je positieviteit ervaart is dat een afname van de negativiteit, de energie die je laat voelen dat je leeft: PIJN!
Leven is lijden. Honger lijden negatief energie gevoel van pijn leid uitendelijk tot de dood; Honger stillen positief gevoel dat niet meer is dan het wegtrekken van de honger om weer jezelf te zijn wat je voor de honger al was, dus het gevoel is in feite een illusie in de zin dat er geen positieviteit kan onstaan vanuit jezelf (nulstand). Dorst hebben negatief, dorst lessen positief.
En nu komt het: Geil zijn negatief gevoel, sex hebben positief gevoel..........


In search of the absoluute werkelijkheid!

Vixxen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 02:02 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Hoi Vixxen,

Welkom hier op dit forum.
Je houdt er een hele bijzondere logica op na.
Maar we wennen hier met gemak aan vele realiteiten :D

Citeer:
de energie die je laat voelen dat je leeft: PIJN!

Als jij pijn beschouwt als de energie die je doet voelen dat je leeft, dan vertel je daarmee dat jouw vorm uit pijn bestaat. En daarmee ben je waarempel niet de enige op deze wereld.
Maar je zegt ook:
Citeer:
We zijn en meer is het niet

Dus ergens begrijp je dat je een vorm van pijn om je zijn hebt heen gebouwd.
Hoe weet je dat je zonder die pijn niet kan voelen dat je leeft???
Ik geloof daar niks van.
Ik heb net als jij "een vorm van pijn rondom mijn zijn", maar ik weet zeker dat ik kan voelen dat ik leef als ik die pijn heb losgelaten.

Leuke hersenkraker hè?

Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 14:07 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Hi Vixxen,

Ook namens mij;welkom hier!

Interessante theorie, op zoek gaan naar de ultieme waarheid, dat moet vrij moeilijk zijn, of misschien onmogelijk, toch kan ik je zoektocht waarderen.


Citeer:
Belangrijk is dat negatief echt is, waarheid bevat. Positief is de gecreeerde energie van de invloed die de negatieviteit op het neutrale heeft, in feite een illusie.

Begrijp ik het goed als je in feite zegt dat alle positiviteit louter voortvloeit uit iets negatiefs. En dat positiviteit dan een illusie is.
Vanuit de neutraliteit is het dus niet mogelijk direct iets positiefs te ervaren, moet daar altijd eerst een negatief iets plaatsvinden?

Ik snap de theorie wel, en ik snap de voorbeelden, maar ik ervaar dat zelf niet helemaal zo.
Mag ik ook een voorbeeld geven? wat nou als je compleet tevreden bent met je zelf, met je eigen leven, met wie je bent en wat je doet. Als dit je neutrale basis is en je wordt verliefd wat je nog gelukkiger maakt?
Of je hebt bepaalde andere positieve ervaringen?
In veel gevallen heb je denk ik gelijk, maar ik ervaar het niet altijd zo..

Ik denk dat negativiteit ook uit positiviteit kan voortvloeien, en dan wordt juist de negativiteit de illusie om even in jouw woorden te zeggen. Ik denk dat iedereen altijd een bepaald evenwicht daarin zoekt in het leven. Dualiteit is nog niet geheel voorbij, al wordt het al minder.

Ieder z'n mening, wel leuk inderdaad
Veel succes met je boek!

Liefs
lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 19:43 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hi Vixxen,

Citeer:
We zijn en meer is het niet, als je positieviteit ervaart is dat een afname van de negativiteit, de energie die je laat voelen dat je leeft: PIJN!
Leven is lijden.


Je hebt veel geschreven en ik heb het gelezen en nog eens gelezen en dat ging goed totdat ik bij dit zinnetje kwam. Dit stuit me vreselijk tegen de borst en om heel exact te zijn. de energie die je laat voelen dat je leeft:Pijn! en Leven is lijden.

Je raakt me hiermee in mijn hart, mijn centrum, in wat voor MIJ waar is, dat ga ik dus even invoelen

Bedankt daarvoor :wink:

In mijn beleving was Leven inderdaad lijden totdat ik tot het bewustzijn kwam dat Leven gewoon IS, Als je waarachtig Leeft dan ben je Vrij dus ook van Pijn, Leven is voor mij Alles wat is. Alles wat je (denkt) te voelen is vanuit ons menszijn, de dualiteit blijf dit een raar woord vinden trouwens.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 21:17 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Ik wil toch nog even kwijt, dat ik het wel fijn vind dat je dit eerst voor jezelf in kaart wilt brengen voordat je er een boek over gaat schrijven! Misschien eerst beginnen met een dagboek :roll:

Er valt nog genoeg te vixxen :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 18:59 
Offline

Lid geworden op: wo 14 nov 2007 20:30
Berichten: 43
Haa medemensen van het leven,


Wat ik heb gezocht, heb ik gevonden. En van daaruit is het waar ik doe zien en weten, en alles vertel. Dat is;

De enige echte werkelijke waarheid van hoe en wat alles is, die voor zo iedereen geld.



Vick; Met "vele realiteiten" bedoel je de verschillende visie's/interpetaties die iedereen kan hebben, die allemaal een illusie zijn. Alle illusies komen van een werkelijkheid die absoluut is. Een leugen of illusie is wat er kan zijn, gekomen altijd van een waarheid. Een waarheid kan nooit ontstaan uit een leugen of illusie........

Het voelen is enkel en puur alleen wat energie kan zijn. In neutrale staat van ons mens zijnde zijn we ons niet bewust van een gevoel dat aan ons lichaam knaagt. Tot op een gegeven moment de energie zoveel aan het lichaam heeft geknaagt dat we moeten bijtanken, (eten drinken). Dat voelt aan als honger en dorst, die niets anders zijn dan pijnen!
Als we eten en/of drinken gaan we van honger naar minder honger, dat is wat er word ervaren als een positief gevoel.
BVB;
Honger is een gevoel van pijn:
20% honger - lijden
60% honger - meer lijden
80% honger - nog meer lijden
----------------------->>>>
Eten 80% honger naar 60% honger - lijdend gevoel pijn word minder: word als heel fijn aangevoeld ervaren.
Meer eten 60% honger naar 20% honger - lijdend gevoel pijn nog minder: word als fijn aangevoeld maar niet meer zo heftig als de eerste keer.
Nog meer eten 20% honger naar neutraal - geen bewust gevoeld gevoel van pijn danwel fijn meer.
Nog veel meer eten; Buikpijn!

Vanuit neutrale staat kan er geen positief gevoel ontstaan. Positief is een illusie. Mijn gevoel bestaat uit precies hetzelfde als iedereen, alleen ik ben me bewust van wat het is en kan zelfs verder voelen dan de pijn, want zelfs pijn is maar een interpetatie!
Het bewustzijn zelf heeft geen gevoel van zichzelf. Honger/dorst is een signaal van het lichaam en geil zijn is een signaal van het leven/elkaar!


Vick; Kun je je eens voorstellen hoe het zou zijn als je geboren werd en al je gevoelens die je kreeg alleen maar positief waren.........
Het woord leven staat voor;
Beweging
Pijn geeft je een bewuste dat je leeft en wat dat inhoud!

Ik heb alles losgelaten in mijn leven dat illusie is en ben door alle pijnen en angsten heen gegaan, groter dan je je kunt voorstellen.
Ik voel de materie wat ik ben, ik voel de energie waar ik van ben, in de leegte die ik weet en zie wat niet is van mij, dat ons bewuste kan zijn!


Als je echt weet wat voelen is, dan zie je dat het van ons samen komt!
Ik heb zelfs de wil losgelaten. Ik heb geen wil en geen keus meer!


Zeker weten Vick, is niet doen weten.......toch!?


Vixxen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 19:25 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Hoi Vixxen,

Citeer:
Vick; Met "vele realiteiten" bedoel je de verschillende visie's/interpetaties die iedereen kan hebben, die allemaal een illusie zijn.


Eigenlijk hoef ik niet met jou in gesprek te gaan hè?
Jij bepaalt al wat ik bedoel en jij bepaald al hoe ik denk?
En je hebt mijn antwoord compleet ingecapseld in jouw denkwijze.

Dat klopt niet Jouw denkwijze is de mijne niet.

Ik ben iemand anders als jij! In ieder geval hier op aarde. en in ieder geval nu.

Als je werkelijk met me in gesprek wilt, dan ben ik hier.
Maar denk jij dan jouw gedachten en dan zal ik ze proberen te begrijpen.
Dan denk ik mijn gedachten en dan hoop ik dat jij ze zal trachten te begrijpen.

Dat gevoel heb ik nu niet. Ik krijg het gevoel dat je hier als een prediker ons je gedachten komt opleggen. En daar doe ik niet aan mee.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 20:01 
Offline

Lid geworden op: wo 14 nov 2007 20:30
Berichten: 43
Hellowa,


L;
Je kunt bijna onmogelijk een neutrale basis hebben in deze maatschappij op de wereld. Maar eerst even naar jou gekeken met wat je zegt;

"wat nou als je compleet tevreden bent met je zelf, met je eigen leven, met wie je bent en wat je doet. Als dit je neutrale basis is en je wordt verliefd wat je nog gelukkiger maakt?"

Ten eerste: Je zegt dat 'liefde jouw nóg gelukkiger maakt!" je zegt het precies goed zoals het is:
De liefde van een ander persoon maakt jou gelukkiger!
Dat doet een ander persoon, en gelukkiger worden is wanneer je vantevoren minder gelukkiger was omdat die liefde ontbrak dus er was nog een pijn die je kon voeden. Die pijn kan onbewust zijn!
De puurste neutrale basis is het loslaten van al je begeertes/verlangens, loslaten van je wil, weten wat het niet is dat je voelt en doen wat je voelt!

Liefde is haat, alle dualiteit wil zeggen dat het niet is wat het kan zijn dat het is!
Tevreden zijn met jezelf heb je heel goed! Maar neutraal zijn heeft niks te maken met tevreden zijn met je eigen leven, wie je bent, en wat je doet!
Dat moet je allemaal loslaten en nemen zoals het is, zoalang je je maar bewust ervan bent van de dingen die je doet en moet doen!

Iedereen op de wereld heeft wel meerdere pijnen bewust en/of onbewust, maar bij echt iedereen op de wereld schuilt er een pijn achter alle andere pijnen, diep of ondiep maar iedereen heeft hem, en dat is: Eenzaamheid!
Het verlangen of begeerte naar erkenning, warmte, samenzijn!
En op de dag van vandaag is dit heeeeel erg! Het is gegroeid!


Als de negatieviteit uit de positieviteit voortvloeit (BVB van liefde naar haat) zullen we hier even analyseren;
Eenzaam en onbegrepen door velen ben je, voel je je. Je bent verliefd op die ene bepaalde persoon door het klikken (begrepen worden, aangevoeld worden) dat je goed laat voelen door het vervullen van je eenzaamheid. Je bent verliefd en een tijdje blijf je bij elkaar, maar dan slaapt ze met je vrienden en je vader waarna je haar gaat haten. Waarom........
1) Ze heeft je in je vertrouwen geschaad.
2) Ze heeft je daarmee pijn gedaan.

Van iemand liefde voelen is hetzelfde als van iemand haat voelen.
De liefde die jij voelt is je eigen eigen pijn (eenzaamheid) die minder word door de persoon die het verzacht (zij/hij is de pleister op je wond)
De haat die jij voelt is je eigen pijn (eenzaamheid) weer bewust worden die terug komt als de pleister weg is omdat de wond niet genezen is!

Dus liefde is je eigen pijn niet doen zien, en haat is je eigen pijn niet willen zien.
Je kent dat toch wel;
Je hebt geen honger, je denkt er ook niet bewust aan. Maar dan zie je een kookprogramma op tv en krijg je ineens honger!
Onbewust van de honger(pijn) was je.
En dit ken je ook wel;
Je hebt pijn en des te langer dat je dat hebt, opeens raak je er aan gewend en ben je je er niet meer van bewust!
Of dit;
Je hebt ergens pijn, en door je ergens anders nog meer pijn te doen voel je de ene pijn niet meer!


Kortom positief is ALTIJD een illusie!!! Niet alleen bij gevoel....

Vixxen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 20:23 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Hi vixxen,

Ik heb het gevoel dat je het jezelf erg moeilijk maakt door op zoek te gaan naar de 'absolute waarheid'. Zo te lezen denk je dit al gevonden te hebben, je bent er erg stellig over.
Maar als je zo zeker erover bent, waarom plaats je de stelling/ vraag dan hier?
We geven vervolgens onze reactie, onze zienswijze, maar je gelooft niet dat wij jouw waarheid onder ogen willen zien.
Onze 'waarheden' komen niet overeen.

Is het zo onmogelijk dat er niet zoiets bestaat als 1 absolute waarheid?
Wat voor iemand waar is, is voor diegene absolute waarheid.
Wie weet is er wel zoiets, maar zullen wij dit nooit echt als mens weten, omdat we altijd bevooroordeeld zijn vanuit onze eigen ervaringen, gedachten, gevoel en persoonlijkheid.
Je bent zo stellig in alles wat je zegt, discussie is haast niet mogelijk.
Toch denk ik dat ook jij die absolute waarheid niet zult vinden in dit leven, ook jij bent bewust of onbewust bevooroordeeld door eigen ervaringen, gedachten, gevoel en persoonlijkheid. Is die ervaring zo negatief voor jou, dat dat de reden is van jouw zoektocht?
In je woorden en voorbeelden proef ik namelijk een erg negatieve sfeer.

Zo denk ik erover, jij waarschijnlijk niet, het geeft niet, maar gun alsjeblieft zo ieder zijn eigen waarheid.

Krijg bijna het gevoel of je hier ons als proefkonijn test, om een bepaalde theorie voor je boek te bewijzen

Liefs,
Lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 20:34 
Offline

Lid geworden op: wo 14 nov 2007 20:30
Berichten: 43
Haii,

Dat klopt Vick, je hoeft niet in gesprek te gaan met mij.
Maar in onze gesprekken doe ik niet jouw denken en bedoelingen bepalen.
Maar het is wel terecht dat je deze opmerking maakt zie ik net, wat eigenlijk begonnen was door mij als een vraag om te vragen of je dat bedoelde, heb ik zelf aanneemlijk gemaakt dat je dat ook bedoelde.
Sorry.............

Niet vaak dat dit voorkomt dat ik echt een misstake maak, maar ik geef altijd toe als het zo is!
Mijn excuses hiervoor is mn ongeduld, Pardon me Vick....
--------------------------------------------------------------------------------


Wij komen allemaal van hetzelfde, we hebben allemaal een andere weg dat is ons bewustzijn (worden), We hebben allemaal dezelfde bestemming dat is ons bewuste van het zijn (worden).

------------------------------------------------------------------------------

Weet een ding Vick;
Ik ben eerlijk altijd eerlijk, tegen mezelf en tegen andere. En ik vertel niks anders dan de waarheid die er is voor ons allen.
En je weet, dat is vaker kei en keihard!
Niemand hoeft met mij in gesprek te gaan, niet iedereen kan ertegen om geconfronteerd te worden met de illusie van hemzelf!

------------------

Vick als je er nog bent, wat bedoelde je dan met vele Realiteiten?


Vixxen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 21:17 
Offline

Lid geworden op: wo 14 nov 2007 20:30
Berichten: 43
Bonjour,

L;
Alles komt ergens vandaan, een beginpunt, alle verschillende levende wezens zijn van 1 dezelfde levens bron. Een leeuw is vlees/bloed/bewuste die anders gevorms is als bvb een mens, maar niets anders dan waar het alle 2 vandaan komt!

1 absoluute waarheid is in princiepe ook onmogelijk, maar het volgende kennen en begrijpen doen noem ik als 1waarheid;

De 3 waarheden, die zijn positief/negatief/neutraal in woord en 2 3 4 in getallen!

----------------------------------------------------------------------------

Mijn waarheid bestaat niet, niemand kan een eigen waarheid hebben.
De waarheid is, en kan alleen voor ons allen hetzelfde zijn!
Jullie gaven jullie zienswijze, die zeker zo gezien worden door jullie dat de verschillende interpetaties zijn van hetgene dat hetzelfde is waar we allemaal naar kijken!

L; ervaringen delen we toch, net zoals gedachtes, gevoelens, en persoonlijkheden??

Toch heb ik het gevonden, dat is wat ik ook vertel. Niet mijn waarheid, niet 1 waarheid, en zeker niet makkelijk nee.....



Dit klopt! In mijn woorden en voorbeelden - alles eigenlijk- zit een negatieve sfeer/energie, ik praat uit puur gevoel dat eerlijk een waar is.
Waarheid en eerlijkheid is hard, en het bevat veel pijnen en angsten!
Ik gun iedereen zn eigen waarheid, maar wie op zoek is naar verlichting en helderheid mag mijn topic lezen.
Ik denk niet dat iemand naar onbewustzijn zoekt/wil gaan, jij wel!?
Trouwens al het leed dat we mekaar aandoen omdat we niet meer weten wat we voelen, en niet meer geloven in mekaar tjah... dan heb ik zoiets, liever dat iedereen toch de echte waarheid begint te zien en kennen van ons wie we zijn!


Hmmmmmmmm Lotte.................... je gevoelens allen in deze post zijn zeer accuraat!
Het is moeilijk, maar ik maak het me niet moeilijk.
EN....................;
Ik heb daadwerkelijk onomstootelijke bewijzen voor wat het is dat ik weet en beweer, dagelijks bij vele mensen, door mij gezien en door hun gezien!!!
Ik was eerst op een ander forum hiermee begonnen omdat ik bewust wist dat daar de interesses niet zozeer stroken met hetgeen waarover ik vertel.
Dus jullie zijn geen proefkonijnen, maar hier word er kritischer naar mij gekeken. En omdat ik nog nooit een boek heb gelezen, laat staan dat ik ooit heb geschreven of hier enige ervaring mee heb ben ik dus eerst naar een ander forum gegaan.
Alles wat ik weet is trouwens zonder kennis opgedaan van boeken/media... wat dan ook! puur denken!




Vraagje; Kan mij iemand meer vertellen over lichtwerkers, bvb geloven jullie in jezus...etc??


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 21:36 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hi Vixxen

Ergens voel ik wel wat je bedoelt. Misschien wil je je even voorstellen? Want je komt hier binnen wandelen en gooit wat je te vertellen hebt hier neer, wat natuurlijk mag maar het was misschien anders over gekomen dan. Niet dat het jouw wat uitmaakt misschien maar voor mij wel. Want je maakt het onduidelijker als dat het is voor mijn gevoel. En je bent hier niet zomaar toch?

Liefs Brighteyes :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 21:39 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Ik lees dit met verbazing...wat maakt het uit wat de waarheid is?
Die is in iedere beleving anders. maar wat ik weet is die intense liefdevolle waarheid voor mij, de Bron van dit Universum.

En ook ik krijg helaas het gevoel dat we voor hoofdstukken van je boek worden gebruikt en dat we jouw waarheid ten koste van alles moeten aannemen voor zoete koek anders zijn we blijkbaar verdoemd.
Je komt met allerlei getallen en voor jou bewijzen en prima dat je dat voor jezelf doet.
Dring het niet op, Vixxen want dat is bezijden elke waarheid.
Wij dringen jou ook geen zienswijze op. Respect hebben voor elkaar , ook al liggen alle meningen ver uit elkaar, dat zou mooier zijn.

Ik wens je alle goeds toe en zelfs een boek als je dat gelukkig maakt.

Puur denken Vixxen? Ik heb gezien en gevoeld en voel en zie nog dagelijks. Misschien is dat wat je mist , je gevoel.

Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 21:45 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
....


Laatst gewijzigd door Simone op zo 09 dec 2007 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 22:10 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Ja hoor Vixxen, ik ben er nog.
Het is goed van je dat je je vergissingen onder ogen kan zien en toe kan geven. En eerlijk gezegd lieverd maak je d'r heel veel.

Je maakt in je eindeloze redenatie's heel veel fouten. Zoals deze
Citeer:
Liefde is haat

Dat is werkelijk niet zo. Haat is bevroren liefde en als zodanig niet de tegenstelling van liefde. Onverschilligheid is de tegenstelling van liefde.

Ik geloof niet dat het nuttig is om jouw redenatie's te analyseren, maar als je het nu alsmaar over "loslaten" heb. Begin dan eens die redenatie's los te laten. Probeer in de natuur te gaan werken, te gaan zwemmen, of creatief bezig te zijn. Als je zo door blijft redeneren, dan redeneer je jezelf regelrecht een psychose in. Dat is ook een aparte ervaring :lol: daar niet van, maar of je daar nu bewust naar toe moet rennen is een andere vraag.

En dat was een beetje wat ik met "realiteiten" bedoelde, zowel dimensies, maar ook psychotische realteiten. Volgens mij zit je daar niet ver van af.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 22:16 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Bonsoir Vixxen,

Ik moet zeggen; je woorden intrigeren me wel op een bepaalde manier.
Ik mag het dan niet geheel met je eens zijn, maar ik heb het gevoel dat je een erg intelligent persoon bent, maar dat je verhaal niet zo duidelijk overkomt bij me.

Ik mis wat structuur in je verhaal, waardoor ik soms wat moeite heb precies te snappen wat je bedoelt. Ik mis ook inlevingsvermogen in een ander; ik mis de realisatie dat een ander een compleet ander referentiekader heeft van waaruit die ander denkt en voelt. Ook jij hebt een uniek referentiekader, van niemand is het hetzelfde.
Daarom ben ik nog steeds van mening dat het mogelijk kan zijn dat je de absolute waarheid gevonden hebt, maar dat je dit nooit zeker zult en kunt weten. Elk mens ervaart vanuit zijn eigen referentiekader, geen mens kan daar 'boven' staan; geen mens kan puur zonder referentiekader een waarheid met zekerheid weten.

Lichtwerkers; nee ze geloven niet allemaal in een jezus nee, maar veel ook weer wel. Ook bij lichtwerkers heerst er niet zoiets als enkel 1 waarheid, we denken ongeveer hetzelfde over veel zaken, maar blijven onze unieke visie hebben. We proberen wel iedereen te accepteren zoals ze zijn, en respecteren elkaars visie, ook al kan die afwijken.
Misschien een tip om eerst eens rustig rond te kijken op het forum, zodat je een breder beeld krijgt van lichtwerkers.

Ook hier geldt; er bestaat geen 1 definitie, 1 hokje waar alles in past, 1 waarheid, ik heb het gevoel dat je moeite hebt met zulke dingen, dat je graag duidelijkheid voor jezelf wil scheppen, om de boel te kunnen overzien en om rust te kunnen scheppen in je koppie.

Ook allemaal weer een zienswijze van mij.. waarheid? misschien niet, misschien wel, so what?
8)

Liefs,
lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 22:49 
Offline

Lid geworden op: wo 14 nov 2007 20:30
Berichten: 43
Hola,

Bedankt voor het compliment Brighteyes;

Je kunt niet leven en vrij zijn van pijn honger en dorst, het is de energie die het leven van jou voed.
Maar leven is niet enkel en alleen gezien jou. Leven was er voor jou, is nu met jou, en gaat verder na jou. Het leven is alles van begin tot eind, waar jij deel van maakt en zelf zorg draagt te eten drinken voor jezelf, en zorg draagt voor het leven te laten bestaan (voortplanting).

"We zijn en meer is het niet" Daarmee bedoelde ik gevoel dat je laat zijn.
STEL je voor;
Je bent een lampje en het licht dat je bent is het leven in je. Neutraal ben je als je licht geeft en er 220V door je heen gaat, dat voel je dus niet bewust. Als de spanning minder word, krijg je door het verschil een besef en word je bewust van een minder gevoel van warmte/spanning, je krijgt het koud en dat doet dan pijn. Je vult het aan met batterijen en word weer normaal. Pak je batterijen met een te hoog voltage heb je het te warm, wat ook pijn doet. Gevoel is niet meer dan dat VOOR JEZELF!!
Het speelt een grote rol in het bewust worden van jezelf dat wel, tot op een bepaalde hoogte...........dat op een gegeven moment niet verder reikt!

Dan komt het erop aan om het los te laten om erachter te komen wat het is dat je meer deed voelen dan alleen honger/dorst/geil.

Kijk en zie;
Ik heb pijn (aan mn lichaam)
Ik heb honger
Ik heb dorst
Ik BEN geil

Je hebt een lichaam en een bewuste, de pijnen die je lichaam ondergaat
is het gevoel wat je hebt van het lichaam waarin jij bewust van bent. Jouw lichaam heeft dat gevoel.
Jij bent een deel van het leven.
De pijn die jij ondergaat is het gevoel van het zijn waar wij deel van maken.

Vixxen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 23:10 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Ja Lievert, ik snap je point wel maar je geeft er TE veel woorden aan.

Just Be dat bedoel je toch?

Laat jezelf gewoon even gaan op dit nummer, zet de muziek hard aan en luister naar de tekst! Dan spreek ik je laterrrr


http://nl.youtube.com/watch?v=BvKbGQRrWCM

Liefs Brighteyes :wink:


Laatst gewijzigd door Brighteyes op do 06 dec 2007 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 23:14 
Offline

Lid geworden op: do 24 mei 2007 13:37
Berichten: 57
Ik BEN

..........
............
...............
.............


help jezelf dan :idea:

als je geil bent , trek je af of vinger je
kom KLAAR
.
als je pijn hebt neem een stiller of shut up!!
als je alleen bent pak een knuffel en huil
je verdriet

maaaar
dat fiks je ff zo snel niet
toch?
of durf jij je hart open te doen
je handen open
en aan te pakken wat jouw gegunt is?

zielig zijn is ok
verdrietig zijn ook
maar doorgaan over andermans rug vind ik niet zo ok!

ca joe


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 00:28 
Offline

Lid geworden op: wo 14 nov 2007 20:30
Berichten: 43
Yo, Mirc -> server: efnet channel: #essentialmix.nu


Brighteyes;
Alweer een terecht gevoel in de goeie richting. Ik maak het moeilijker dan het is door mijn tekort aan schrijfkunde, de onrust van mij (wat al ver is verholpen), en het probleem begrijpend lezen wat ik heb dus dat resulteert ook in begrijpend schrijven. Dit is o.a. de rede waarom ik ben gaan deel nemen aan een forum.
Dit is precies wat ik bedoel met bewijzen, mijn gevoelens kan ik wel goed uitlezen, en ik zie ook altijd wat andere voelen dat zij niet weten van zichzelf.
Zeer bijzonder dat jij dat gevoel hebt en dat bij posts...

Ik ben Vixxen, 31jaar, Woon in NL Limburg Valkenburg!
Wie zijn jullie allemaal?


Nel;
Het maakt veel uit, je hebt en bent een bewuste op weg naar een bewuste van het zijn. Iedere weg is anders, maar we raken achter. Ik zal er een uitgebreide post over maken.
Vaker hebben mensen een gevoel ergens bij en weten ze niet wat het is, en vaak is het moeilijk om dat uit te pluizen zeerzeker via een forum!
Maar dit is overduidelijk;
Je zegt dring het niet op. Waar zie jij dat dat mijn bedoelde mening was in een post, en ten 2de zou dat lukken om iemand te dwingen om achter zijn pc mijn topic te laten lezen op afstand.......
Een ding kan ik wel vertellen, alles wat je leest van mij is onderbouwd en uitgebreid omschreven dat niet een visie is die gezien kan worden door mij. Ik bekijk niets door enkel de ogen van mij, maar wat het is dat het doet zijn voor iedereen.

Ik kan je met een enkele zin/gegeven laten weten wat het is dat ik vertel, van waaruit ik schrijf en kijk dat niets anders kan zijn voor iemand:

Het enigste dat bestaat in het alles dat er doet zijn, waarin wij ook zijn is;

Materie - leegte - energie

Wie weet en ziet meer?
En met die 3 dingen kan ik alles maken wat er is!


Vixxen


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.