LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel di 02 jul 2024 13:27

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wisselende emoeties
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 18:27 
Hallo Lieverds,

De laatste maanden wil ik bijna niemand meer zien of spreken. Ook op het internet ben ik niet meer zo actief, zoal ik hier toen bij jullie was. Ik ben meer binnen mijzelf gekeerd en sluit mij voor veel mensen af. Het lijkt wel of ik niets meer met vrienden of mensen te maken wil hebben. Het leven kan mij geen lolly even meer schelen. Eigenlijk is het een dubbelde gedachten en emoties. Als ik alles binnen mijzelf overdacht hebt kom ik er niet goed uit waarom ik het niet naar mijn zin heb het laatste jaar en val dan te vaak in deze dubbele emotie terug, terwijl alles toch redelijk goed gaat rond om mij heen.

Gek eigenlijk dat er genoeg mooie gebeurtenissen om mij heen gebeuren, maar ook daar sta ik nauwelijks nog voor open. De wisselende gebeurtenissen van mooi naar mindermooie situaties vliegen mij om mijn oren en ik kan niet echt blij of verdrietig zijn.

Misschien komt het dat de laatste weken veel mensen weg gevallen zijn door overlijden, Buurman Piet en Johan zijn overleden aan Longkanker. Buurman Piet heeft nooit gerookt en toch...

Bennie die ook voor een aantal weken geleden hier bij jullie geweest was voor hulp en achter mijn laptop mocht, durfde niet meer op de berichten te reageren omdat sommige mensen niet goed op zijn bericht reageerde en klapte geheel innerlijk dicht en pleegde zelfmoord. Henk had ik in het verleden ook achter mijn pc gelaten zodat hij berichten kon plaatsen bij het lichtwerkers forum, dus heb ik het zelfde gedaan bij Bennie, maar goed.....
Misschien komt het door deze emoties allemaal, maar zeker ben ik er ook niet van.

Misschien komt het door mijn kinderen die ik al heel wat jaartjes niet gezien heb en hun een aankomende zaterdag overnieuw ga ontmoeten, ik ben blij en ook weer niet, zucht. Ik geef mijn kers op een toefje slagroom maar door wat het softijsje bedekt, ik ben geheel niet in de stemming voor een feestje.

Wie kent deze gevoelens ?
Hoe gaan jullie hier mee om.

Veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 20:25 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6078
Lieverd, ik weet het niet zeker of ik hetzelfde gevoel heb als jij maar het woord wat in me opkomt is:

onverschillig.

Zegt jou dat iets?
Want dat herken ik wel degelijk nl.
Maar dan vraag ik eerst of je er wat mee kan.

Dag lieverd, wil ik verder even zeggen. Afbeelding

Voor mijn gevoel is het een tijdelijk iets hoor, want ik zie je wel met een wolkje boven je hoofd maar daarachter schijnt toch schier het zonnetje.
Althans, binnen mijn waarneming.


1hart1 Afbeelding 1hart1

................... Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 20:39 
Dag Samoe..
Wat fijn om je hier even te ervaren.

Bij mij is het ook een komen en gaan hoor.
Diep erin.
Volledig erbuiten..
Alsof er een nieuw soort leegte aan het ontstaan is.
En er een schuiving plaats vind weer. Alsof de lucht ijler word en ik soms ergens anders ben dan hier. Maar juist ook heel erg hier..
Moeilijk met woorden weer...
Het beeld van Gas zou het nog het meest benaderen op een of andere manier.
Heb er zoveel over te zeggen, maar het zijn niet de woorden.
Ik geef je een knuffel in ieder geval..Knuf Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 20:47 
Weet je Samoe...
Ik krijg ineens zo een sterk gevoel in mijn buik, door jouw nu.
Alsof het over een geboorte gaat.
Maar dan in energetische zin of zo..
Het raakt me...
Kan je daar wat mee ?

Ik weet het niet zo goed, maar wilde het toch neer schrijven...

Liefs Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 22:24 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
lieve samoeray


wat fijn om je even te zien en te horen dat het eigenlijk heel goed gaat ,want wat jij nu ervaart hoort er helemaal bij als je bij jezelf naar binnen gaat.
ik ken dit gevoel heel goed want heb me zo een aantal jaren gevoeld had me voor de hele wereld afgesloten er waren maar een paar mensen die ik toeliet.langzaam aan begon in mezelf de verandering en bewustwording van mijn zijn. en nu ben ik langzaam aan alles weer aan het opbouwen.in alle rust en me er elke dag van bewust dat ik nu de rust die ik in die periode gecreerd heb ook vast blijf houden en dat kost wel eens wat moeite.
wat fijn dat jij je kinderen weer ontmoet zaterdag ,ik zal hier thuis voor jouw en je kinderen een kaarsje branden.

heel veel liefs en een dikke engelenknuffel flower

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 07:46 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6078
Ja Flower, dat vind ik ook een mooi plan.

Kaarsjes voor de 2 kindjes, én voor ons Samoe pop.


1hart1 :idea: 1hart1 :idea: 1hart1 :idea:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 09:24 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Lieve Samoeray,

In je berichtje schrijf je dat er genoeg mooie gebeurtenissen om je heen zijn, maar dat je daar niet voor open staat.
Dat lees ik ook duidelijk verderop. Een opsomming van allemaal erg verdrietige gebeurtenissen. Zeker het verhaal van Bennie raakt me. Ik kan me zo voorstellen dat dat het voor jou niet makkelijker maakt om je gevoel juist op dit forum neer te zetten.
Moedig van je Samoeray.

Ik ken deze gevoelens niet. Ik kan je dus ook niet vertellen hoe ik ermee omga. Maar, zoals je ziet, zijn er hier wel een paar die dat wel kunnen. Dat stukje laat ik in alle liefde en vertrouwen aan hun over.
Dat kaarsje, voor jou en je kinderen, dat brandt zaterdag bij mij ook hoor!

Ik stuur je héél veel licht
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
En ook je kinderen
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
En Bennie
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
En buurman Piet
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
En buurman Johan
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Hartegroet, en dikke knuf,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 20:13 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Lieve Samoeray,

een lichtje voor jou :idea:
Zou willen vertellen wat je in deze zou kunnen doen. Toch ik kan het je niet zeggen. Bij mezelf helpt met regelmaat toch de aanvaarding van mijn gevoel van dat moment. Wanneer ik realiseer dat ik mij afsluit komt er vervolgens door de aanvaarding en het loslaten van dat wat ik voel weer beweging en probeer ik te praten.
Wellicht werkt het voor jou anders, kan enkel vertellen hoe ik ervaar.
Wens je veel liefde ook samen met je kinders.

Liefs Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 02:03 
Hallo Lieverds,

Hallo Ruth

Dank je wel voor je lieve bloemetjes.

Ja Ruth, het zegt mij wel iets, onverschilligheid, roept bij mij een gevoel op van teleurstelling door een bepaald emotionele gebeuren. Misschien ben ik wel wel teleurgesteld. Kan een onverschilligheid dan zulk snelle wisselend stemmingen oproepen? Hoe ga jij hier dan mee om, heb je hier misschien een voorbeeld van?

Als ik hier even bij stilsta bij deze gedachten zie ik wel mijn verdriet zitten maar kan er niets mee en kruip terug in mijn eigen schulpje en word dan onbereikbaar voor mijzelf en de ander. Deze emotie beleef ik ook bij de positieve situaties, onbereikbaar worden voor de ander. Een vorm van een innerlijke vlucht. Dit soort van emoties herken ik toen ik depressief was en zelfmoord wilde plegen. En dan boos worden op mijzelf als de zelfmoordpoging niet gelukt was. Ik vind mijn leven zo zinloos, nutteloos, terwijl ik veel bereikt hebt op mijn manier. En bereik nog veel mooie resultaten binnen mijn leven. Maar ik voel mij op een bepaalde manier niet gelukkig. Ik zit met twee gedachten, het ene is de uitspraak:”Ja het zal allemaal wel waar zijn” en de andere gedachte is van “Welke functie heb ik nog binnen mijn leven” Ik begin moedeloos te worden denk ik als ik mijzelf zo zinloos zie zitten in een stoel en niets meer kan betekenen voor de ander. Gek is het, dat ik genoeg doe voor de ander en dan toch deze emotie hebben van wat niets voorstelt, snap je.

Terwijl ik juist zo blij moet zijn met alles, met alles van wat ik heb op het emotioneel gebied en voel mijzelf dankbaar en rijk, en zie een glimlach op mijn gezicht verschijnen. Maar ook achter deze glimlach zie ik weer een berg aan verdriet op komen. En ik kan er niets aan doen en raak dit beeld dan niet kwijt. Vreugde en verdriet staat naast elkaar en gaan hand in hand. Het lijk wel of ik iets mis binnen mijn leven.

Natuurlijk weet ik ook lieverd dat deze emoties tijdelijk zijn, maar wat mij op valt is dat ze bij mij frequenter en sneller en sterker optreden dan vroeger en langer aanhouden dan in het verleden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 02:05 
Hallo lieve Simone

Woorden geeft gewoon meer beperktheden dan het invoelen van woorden. Ik herken het wel en struik nu ook nog over woorden of dat het bergen zijn. Ik geef je ook een knuffel lieverd.

Van wat je zegt herken ik wel op verschillende andere niveaus over een nieuwe geboorte, het ene is de menselijke kant en de andere kant is het mijn goddelijke kant. Dit met mijn kinderen heb ik niet eens verwerkt volgens mij, dat ik het jongste kind niet meer mocht zien en wat het oudste kind betreft is het moeilijk om te zien dat je als ouder gelijk krijgt en zij veel later het besef of inzicht gaan krijgen, maar goed ik krijg ze hun morgen te zien, naar ruim 8-15 jaar. Maar ik voel mij niet echt blij om ze te ontmoeten na zo'n langen periode van wensen en wachten en hopend dat ik ze ooit in mijn armen sluiten kon. En nu is het zover en voel mij niet blij.

Het tweede gevoel herken ik zoals bij de sunami. Vlak na deze ramp, voelde ik vulkaan uitbarstingen komen, die zwaarder zullen zijn dan de sunami. De vulkanen vlak bij Mexico en Indonesië, Java zijn al behoorlijk actief en hebben de hoogste alarmfases Deze vulkanen hebben al honderden slachtoffers gemaakt, ik druk het een beetje zachter uit als en van het is wat ik waarnam. Ik had het al eerde geschreven aan vrienden De laatste dagen worden steeds meer vulkanen actief en hebben een alarm niveau bereikt van oranje en rood, de hoogste alarmfases, het is niet goed met onze aarde en atmosfeer gesteld. Ik vind het niet leuk dat ik dit moest waarnemen, maar het betekend ook dat mijn inzichten behoorlijk aan het veranderen is en subtieler is ingesteld sinds ik mijn pelgrimstocht aan het volgen ben.

En het derde gevoel is dat ik mij de laatste maand enorm opgeblazen voel, voel mij dan erg opgezwollen en het lijkt dan net of ik niet meer in mijn lichaam past. Net of er iets uit wil maar niet kan en dan een gevoel hebben of dat er een klem op mijn keel zit en er geen woord meer uit kunnen krijgen. Het lijkt of iets is uit gesteld. Mijn lijfje lijkt onder druk te staan, net als bij en geboorte een vrouw een barensweeën. Dit beeld zie ik soms ook bij zwangere vrouwen. Ik ben niet zwanger hoor wees gerust, mijn overgang is allang achter de rug. Mar ik kan het innerlijk er wel mee vergelijken.

Vel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 02:06 
Hallo lieve flauwer.

Ik ben ook altijd heel blij om jou en de andere bekende hier te zien.

De afgelopen tweejaar heb ik veel situaties leren loslaten, Huwelijk, kinderen, gezondheid en materie daarvoor bleef ik heel bewust 14 jaar alleen, juist om die chaos binnen mijzelf op te leren ruimen en een stukje in balans terug te vinden. Het lijkt wel of dit weer geheel terug gezet is naar 11 jaar geleden, waardoor die chaos begonnen was. Ook al ben ik na terug af, blijk er toch een stukje rust te zijn gebleven en een groot deel is weg geruimd, van die chaos, maar die emotie is nog sterker dan voor heen en bedenk me net of het geen gevoel kan zijn van het verlaten zijn, niet begrepen worden, niet er bij horen, niet thuis voelen bij een bepaald type slag mens, ik zie de mensen anders reageren in woord en daad als wat zij werkelijk menen naar mij of de ander en dan mij geïsoleerd voelen, mij niet meer thuis voelen in deze maatschappij en wereld zoals ik die altijd gezien had. Ik heb op zo'n moment geen zin in leven meer denk ik als ik naar de egotisme van de ander mens kijk. Misschien kan het zijn dat wat Simone ook zegt een vorm zijn van een geboorte, misschien ben ik mij bewust aan het worden, dat ik behoorlijk gegroeid ben de laatste tijd en dat ik dan waar neem dat de ander is stil blijven staan of ik ben te snel vooruit geschoten, wat ik dan een nieuw plekje mag gaan geven.

Ik dank je lieverd, veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 02:07 
Hallo lieve Ruth,

Ben wel een beetje laat met mijn reacties, dat komt door mijn nieuwe laptop, deze moet nog even goed ingesteld worden. Ppppppffffffff, Met nog wat meer komfoor en toeters en bellen.

Lief dat jij en de anderen een karsje willen branden, ach mijn ach de twee kinderen zijn zo blij en ik weet niet wat ik voelen moet, vreugde of verdriet. Misschien voel ik deze twee door elkaar heen. Karel vroeg zelfs of hij me vroeg wakker maken moesten en ikke zij nee, laat me maar liggen, weer een gevoel van wegduiken. Kijk innerlijk weet ik dat het me kinderen zijn en ze niet vervreemd zijn omdat ik hun biologische moeder ben, maar fysiek voelt het of zij vreemde voor mij zijn omdat ik het jongste kind niet mocht zien opgroeien. Zij vertrekken morgen om half zeven en zijn bij me om ongeveer 11 uur. Nu dat ik dit schrijf glijd er een stevige traan over mijn wang met en gedachte dat ik gefaald had als moeder voor mijn kinderen, en wilde het goed maken om door in India vrijwilligerswerk te doen voor verminkte kinderen als ik naar Baba ging om tot rust te komen. Nu zie ik een beeld, dat ik niet gefaald had als moeder, maar dat anderen mensen en instanties vonden dat ik de rol als moeder niet goed genoeg kon vervullen en mijn rol als moeder uit mijn leven trok. Een ruim jaar geleden wilde ik mijn kinderen niet meer zien vanwege mijn ziekte. Deze stap heb ik overwonnen en kan ze nu naar mij toe laten komen een hele overwinning vind ik. En toch voel ik mij niet blij dat ze komen. Mijn dochter heb ik gesproken en ze is zo blij me te zien en ik zit met mijn gedachte”Ach ik zie wel van wat er gat gebeuren. Snap je ik voel me niet echt blij.

Ik zwaai even naar je en gef je een knuffel.

Veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 02:09 
Hallo Kakie klopt Lieverd,

Het lijkt wel of ik ook niet meer blij wil zijn en er vor weg wandel.

Bennie was een student van mijn tweeling broer Itjen. Itjen heeft voor bijna tweejaar gelden een dodelijk verkeersongeval gehad in Londen. Bennie heeft nooit de dood van mijn broer kunnen verwerken omdat hij het ongeluk zag gebeuren. Hij liet zijn gezinnetje achter terwijl ze nog zo piep jong zijn en ik was niet bij machte hem tegen te houden en ik mag het niet zeggen of denken, maar hij had nog een doel en dat was voor zijn gezin zorgen en wilde best met hem ruilen, ik vind mijn leven echt geen snars meer aan. Ik weet dat ik dit niet zeggen mag mag, maar toch...

Van Piet mijn buurman heb ik in een paar maanden tijd gewoon zien wegkwijnen, omdat hij zijn overleden vrouw miste. Hij wilde het weg drinken met alcohol. Zijn kinderen kwamen alleen voor geld bij hem, maar als er niets te halen viel bij Piet, zag hij zijn kinderen niet.

En Johan had bijna het zelfde verhaal als Piet alleen werd hij geestelijk mishandeld door zijn dochter.

Ik heb het laatste halfjaar meer begrafenissen mee gemaakte, dan verjaardagen, huwelijken of geboortes.

Missen fysiek doe ik ze niet, want ik zie ze toch regelmatig hier bij me aan bed zitten en heb dan een onderons met elkaar. Vaak duurt het 40 dagen voordat ze beseffen dat ze geen lichaam meer hebben en brand ook al die veertig dagen een kaarsje totdat hun lieve begeleiders hen mee nemen in het licht.

Veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 02:10 
Hallo Senan,

Dit van wat je zegt”aanvaarding kan ik even bij stilstaan. Normaal is het bij mij zo dat ik veel situaties verdraag, maar ik heb zo het gevoel erbij dat mijn geduld aan het opraken is en net wat Ruth ook zo mooi zegt in een woord van een moment “onverschillig” zijn. Misschien is dit ook wel het juiste moment om te praten en toen ik deze berichten aan het plaatsen was voelde ik weer een klem op mijn keel komen en mijn stembanden geeft dan geen geluid meer. Gisteren probeerde ik te praten over mijn gevoelens en voelde hoe mijn keel heel langzaam dicht geknepen word, net alsof ik niet spreken mag. Of het nu om mooie gebeurtenissen gaat die ik vertellen wil of minder mooie ervaringen, voel ik die zelfde klem. Als ik meditatie avonden geeft, schijnt alles verdwenen te zijn aan blokkades en functioneer ik als een gezond iemand, niets aan de hand denk ik dan. De meditatie avond was geslaagd of het genezen van een persoon of zoals gisteren een bijzondere geslaagde avond over een kleine thema wensen in vervulling laten gaan. Maar als ik wil hebben over mijn dagelijks leven, dan hup zitten mijn stembanden vast en zit ik met en brok in mijn keel. Waardoor ik mijzelf al het zwijgen opleg.

Veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 02:19 
Verder wil ik jullie allemaal bedanken voor het delen over deze wisselende stemmingen. Het helpt mij om even een traantje weg te kunnen snotteren.

Verder sluit ik hier nog een stukje bij wat ik ooit geschreven heb, maar nooit bij jullie geplaatst heb.

Depressie,


Depressies, kunnen aangeboren zijn, door de ouders die al jaren geplaagd worden door deze vervelende kwaal. De medische wetenschap zou wel eens een tekort aan een stofje kunnen ontdekken in onze menselijke hersens en een pilletje ontwerpen die de depressies zou kunnen onderdrukken, maar geneest ook deze depressie? Nee er zijn wel medicijnen die tijdelijk de kwaal verlichten, maar een depressie heb ik nog nooit uit iemands emotie vanzelf zien verdwijnen. Depressies is een kwaal die een mens kan verscheuren. Dit gebeurd niet zomaar er is een oorzaak voor depressie. En de oorzaak van een depressies is de mens zelf die er aan leid het leidend voorwerp geworden van onbegrip. Depressie begint vaak zo onschuldig en het eindigt vaak catastrofaal zoals bij zelfdoding.

Wij denken dat elk volwassen mens depressief kan worden, maar hoe zit het met jonge kinderen die door ouders depressief gemaakt worden bijvoorbeeld door een verkeerde opvoeding? Kinderen hebben vaak niets te zeggen binnen een grootte mensen wereld. Maar mensen die denken dat zij groot zijn hebben veel te vertellen over het leven van een kind die binnen de 12 jaar gevormd zal worden om een eigen toekomst te vormen. Wie bepaald vaak de toekomst van het kind en heeft het kind hier iets tegen in te brengen? Nee vaak bepaald de ouders de toekomst van het kind. Het kind groeit op met ontevredenheid en onbegrip en voelt zig vaak alleen en in de steek gelaten. Het zijn de emoties van anderen van volwassenen waar het kind mee rond wandelt, om dat het hen zo aangeleerd is om niet tegenpruttelen naar volwassenen. Als een kind geleerd is niet van zig af te bijten of te verzetten krijgt dit kind last van depressies, ongeacht zijn leeftijd. Een groepje van de kinderen houden braaf hun mondjes dicht omdat zij voelen dat hun ouders of hun opvoeders het de kop in zal drukken met, kind zeur niet zo, vraag niet zo veel, ga maar naar die of die ander en het laat zig wegsturen. Nog een ander groepje kinderen komen wel in het verzet tegen die emoties van de volwassen mensen wereld en dit zijn dan de kinderen die moeilijk opvoedbaar zijn en onhandelbaar voor hun ouders. Wat is er mis gegaan met deze ouders, zijn deze ouders ook zo behandeld geweest door hun ouders, het laten of het niet laten van de emoties die onderdrukt werden binnen hun kinderlijk leven? Vaak kan je de rode lijn terug zien binnen de familie, de generaties, van vaders of moeders kant. Ook hoeft het niet erfelijk te zijn, je moet er maar het slachtoffer van zijn en het bij je dragen om het bij de eerste of tweede generatie door te geven aan je kinderen. Maar ook hoef je als mens een depressie niet toe te staan bij jezelf als je een eigen weg durf te volgen als mens. Ook kinderen kunnen uit een depressie komen als zij durven te geloven in hun dromen in een eigen wereld van hun toekomst.

Ook bij jonge kinderen rondom de puberteitsfase kan het gebeuren dat zij zelfmoord kunnen plegen, waar ligt dit aan? Het is en blijft een opvoeding kwestie van de ouders van hoe zij zijn op gegroeid binnen deze maatschappij waar zij de spelregels mee kregen om te gehoorzamen aan een maatschappij van onze regering en de spelregels die vaak onzuiver zijn en niet deugen. Maar hoe gaan we nu met regels om die niet kloppen, want de maatschappij begint toch al bij onszelf, maar wie heeft ze uit gevonden? Dat waren wijzelf, want macht heeft wel wat en men voelt zig geweldig en sterk, daar kan je toch ook wel depressief van worden.

Bij meisjes die opgroeien naar jonge vrouwen en de kans niet krijgen om de depressies te verwerken en snel het huis uitvluchten en de woorden uitspreken "Ik zal mijn kind anders opvoeden" vale vaak binnen de opvoeding van hun kinderen als zij geen hulp zoeken van goede vrienden of hulpverleners om over hun situaties te spreken. Nu moet ik wel zeggen dat in deze tijd nog weinig hulpverleners zijn die moeite doen om mensen werkelijk uit een depressie te halen Dit komt doordat het een volks ziekte nummer een is geworden en een pilletje is makkelijker dan een helpende hand die zij kunnen bieden. Het helpen is tijdrovend en er is geen tijd en het kost te veel geld en er moet meer in de kas komen bij onze regeringen en kan er weer meer belastinggeld gevraagd word worden Dus hoe kan een jonge vrouw of man van een depressie af komen als de regering die wij zelf gevormd hebben druk blijft uit oefenen en de mens geen werkelijke speelruimte geeft om te herstellen van depressies die opgelegd werden door onze opvoeders.

Een jonge vrouw die zwanger is en depressief draagt de stemming over op haar ongeboren kind die zij onder haar hart draagt en daar beginnen de eerste symptomen van depressies bij het ongeboren kind. Als deze jonge moeder haar depressies niet de baas word tijdens haar zwangerschap is de kans aanwezig dat het ongeboren kind met een depressies op deze wereld zal komen zoals bijvoorbeeld het geval kan zijn van een huilbaby.

Vaak is het geen medische kwestie, maar een gevolg van ons eigen gedrag op ouder leeftijd en het opgelegd krijgen van een bepaalde druk die als onprettig ervaren kan worden. Dus als ik hier naar kijk kan ook een depressie de oorzaak zijn van taken die gedaan moeten worden die je niet wenst te doen. Depressies, kunnen de meest vervelende vormen aan nemen. Maar het is en blijft een zaak van de gedachten die er zijn en de emoties die er een vorm aan geven en de persoon die er zelf getuigen van is kan de depressie wel of niet wil laten gebeuren.

Veel liefs en een warme groet van Samoeray


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 12:05 
Dag meis,

Ik ben je dankbaar voor wie je bent.
En wat je gekozen heb te doen.
Mijn hart huilt voor je wijsheid en weten.
Dank je wel........

Veel liefde en kracht van mij voor wat jij draagt en uitdraagt.
Ik zit vol met woorden....maar ze zeggen het niet.
Als alleen een diep Dank jewel voor de taak die je op je hebt genomen.


idea: Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 12:20 
Ben ik nog even hoor..
Je zet me altijd zo in verschillende lagen Samoe.
En ik leer in 2 zinnen lezen soms een heel deel van mijn leven accepteren.
Omdat je me ziet.

Je bent een leraar van de nieuwe tijd. En dat weet jezelf ook wel lief.
Maar we leven ook nog zo het leven tussen niet begrijpen.
En dat kan zo alleen voelen.
Maar weet maar dat jij een baken ben voor alle nieuwe kleine leraren die komen zullen gaan.
Jij werkt mee aan het leggen van een pad naar de nieuwe werkelijkheid
Zie je zelf de grootsheid die dat draagt ?
Ik zie hem voel hem en kan soms niet meer dan een beeld ervaren waarin ik in diep respect mijn hoofd buig voor de priesteres in jouw.

In respect voor wat je opgepakt heb in dit leven.
En aan wijsheid hebt willen vergaren voor het groter geheel, meer dan jezelf.

Ik zeg het niet vaak.
Maar bij jouw voel ik
Namaste in mijn hart.

De tranen over mijn wangen.
Dank jewel.........

Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 17:07 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Lieve Samoeray,

Ik lees dat je je kinderen weer gaat zien na een aantal jaren...
vind je het gek dat je dan overspoeld wordt door allerlei emoties, zoveel en zo verschillend, dat je er geen wijs meer uit kunt?
En dan nog eens al het verlies, waarmee je te maken hebt gekregen.
Het is allemaal nogal wat!

Kan me voorstellen dat je keel daarvan dicht gaat zitten als je er ook maar een woordje uit wilt laten. Het is met woorden niet eens te zeggen, allemaal.

Het stuk over depressie lees ik een andere keer, het gaat er nu niet meer bij, na al het andere wat ik van je lees.
Ik wens je heel veel sterkte, en ook blijdschap, en alles wat er nog meer mag ontstaan of niet ontstaan, bij de ontmoeting met je kinderen.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Een lichtgroet van
Zonne-elfje :idea:

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 01:08 
Hallo Simone,

Gisteren toen ik mijn kinderen zag en sprak en knuffelde, begreep ik ook duidelijk dat ik ver vooruit ben met mijn uitspraken. Mijn kinderen bevestigde dan ook de situaties die ik al jarenlang voelde, ondanks ik geen contact had met hun. Ik weet niet of ik een lerares. ben voor deze tijd omdat ik mij soms nog zo verwijderd voel Waar herken je zo'n iemand aan dat hij/zij een leraar is van de nieuwe tijd. ben van de nieuwe tijd.

Dat is ook zo Simone, ik heb nog vaak het gevoel niet begrepen te worden of dat mijn stem niet mee telt of gehoord word, en ik ben met dit gevoel niet alleen, er zijn veel mensen die dit gevoel kennen lijkt me. Maar het valt zwaar op de maag als iemand of ik niet begrepen word. En het is een lange weg die ik afleg kennelijk om dit gevoel kwijt te raken, er zit bij mij zoveel verdriet achter het alleen zijn en van niet begrepen te worden, Daar ben ik nu wel achter. Ik heb zo vaak het gevoel of ik elke dag weer overnieuw flink geslagen word. En dan zoek ik innerlijk naar een pleister die mijn wonden bedek en dat is het wegduiken wat ik steeds naar de buitenwereld doe. Soms biggelen de tranen over mijn wangen en hoor ik mij innerlijk schreeuwen”Ik hoor hier niet thuis in deze wereld met zoveel geweld rond mij heen, dit is niet mijn wereld, waarnaar ik zo naar verlangde”. Ik heb geen spijt dat ik zelfmoord hierdoor wilde plegen in mijn leven, toen mijn kinderen uit mijn leven gerukt waren. Ik Kan nu veel beter die mensen begrijpen die met zelfmoord zitten te worstelen. Ouders van kinderen die zelfmoord plegen, worden vaak ten onrechte veroordeeld en beschuldigd, door de maatschappij, terwijl er niet gekeken word van wat er innerlijk met deze ouders gebeuren. Maar voor zelfdoding is moed nodig. Egoïstische gedachten komen voort uit een gevoel niets meer voor elkaar krijgen en wanhopig ervan worden dat je afgewezen word door familieleden. Wat versterkt dan die liefde? Dat ervaar ikzelf puur door lijden door innerlijk pijn te kennen en bewust te ervaren. Deurtje open van gevoel, klappen krijgen en daarna deurtje dicht en verstandelijk doorgaan tot ik het begrijp wat de ander met mijn emoties doet. Als ik dan naar de ander kijk die mij een klap gaf, is die ander niet instaat mij iets duidelijk te maken en voelt vaak dezelfde pijn die ik ervaar door deze gegeven klap. Vaak komen de klappen het meeste hard binnen als het door geliefde komt, zoals, familieleden, partner of vrienden die zo dicht naast je staan, waarmee ik een sterke band voel. Als ik het achteraf ga bekijken, zie ik vaak een stuk aan liefde, die ik voor de ander en mijzelf wel moet hebben. En krijg ik verstandelijk het gevoel dat de afstand tussen mij en de ander fysiek en geestelijk heel ver weg is. Als ik goed contact maak met mijn eigen ziel, dan is er gen afstand tussen de ander en mij en komt het inzicht hierbij naar boven., weten we wat de ander beleefd en voelt, omdat we ons allemaal op de zelfde weg bevinden.

Zelfs als ik dit topic na lees zie ik mijn wisselende stemming er door heen gaan als een rode draad en vraag me af hoe ik hier mag leren om te gaan, yep accepteren of loslaten, maar. Maar ik ben toch niet geboren om te eten, te wreken, te lijden om daarna dood te gaan? Ik heb het gevoel dat ik iets mis, dat ik niets betekenen kan voor die ander, dat zegt mijn gevoel althans. Terwijl mijn verstand zegt dat ik juist zoveel doe. Er zit mij kennelijk van alles dwars, wat er nier recht uit wil. Dit schrijven helpt mij er wel bij moet ik zeggen, dat de spanning wat afneemt. Ik dank je lieverd, dat me hoort en dat er gewoon even naar mijn verhaal geluisterd wordt.

Veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 01:10 
Hallo Zonne-elfje,

Ik vind het niet gek dat ik mij zo voel.
Ja ik heb zeker genoten gisteren ook al zijn er veel tranen van vreugde en verdriet los gekomen bij me. Het duurde heel wat jaartjes voor me en dacht mijn kinderen nooit meer te zien. En het ging zo snel toen ik ze ontmoeten ging gisteren.

Het afgelopen jaar had ik veel met met Karel over mijn kinderen, zelfs een maand geleden had ik het nog over mijn kinderen, die ik nooit meer zag. En vertelde mijn visioen dat mijn kinderen contact zochten met mij en dat het niet zolang meer ging duren, ze kunnen zo achter mijn deur staan vertelde ik aan hem. Karel vroeg mij regelmatig of ik mijn kinderen niet wilde zien en ik kon alleen maar zucht en bedenkelijk kijken, ach zei ik”aan de ene kant zou ik ze dolgraag willen zien zien, maar aan de andere kant wil ik ze een hoop besparen om mij te zien. Wat hebben zij aan een moeder die niet gezond is, wat kan ik ze bieden, niets toch?” Karel vroeg of het geen vorm van egoïstische was en ik zei”Jazeker is het een vorm van egotisme ik wil niet dat de kinderen mij ziek zien, ik wil perfect wezen, ik wil niet dat zij de zelfde innerlijke pijn ervaren om mij fysiek, ziek te zien. Ik weet wat het bij mij doet als mensen waarvan ik houw zieken worden. Misschien heb ik te veel verwachtingen van mijn leven in stand gehouden en wilde de wereld los koppelen van verschillende pijnen. Ik kan het niet aanzien dat er zoveel verdriet is en wil niet machteloos zijn, ik sta het gewoon niet toe van mijzelf. De wereld is al hard en pijnlijk genoeg, zei ik tegen Karel, wat hebben zij aan een ziek moeder, die ze niets te bieden heeft.

Karel zei, je kinderen hebben alleen jouw liefde nodig. Hup opstandig word ik dan en verdrietig, omdat ik de liefde niet genoeg vind, ik wil met hun mee kunnen doen er zijn voor hun, met alle taken die ik als moeder ken, de vreugde erachter dat zij kunnen zeggen dat zij een goede moeder hebben en dat ben ik niet voor mijn kinderen als ik niet goed genoeg genezen ben voor mijn gevoel.

De laatste maanden ging het met mijn gezondheid een stuk beter. D e aanvallen bleven vaker weg en voelde het alleen maar een beetje nog als een hoofdpijn met wat duizelingen. Maar toen karel opgewonden binnen in mijn slaapkamer kwam, van je kinderen...... Voordat hij nog iets zeggen kon, ging bij mij de telefoon en had ik mijn dochter aan de telefoon, ik wist niet wat ik zeggen moesten kon alleen maar vragen aan haar, Ben jij het echt? Ben jij echt aan mijn lijntje? We vielen allebei stil en konden even niets meer zeggen. Mama zegt ze, ik wil zo graag komen en niet alleen, ik neem iemand mee, mag ik komen en vertel me wanneer. Eh, eh, ik keek Karel aan die bij mij in de slaapkamer stond en zei? Ze willen naar mij toe komen, de beide kinderen en ik checkte bijna mijn bed uit en huilde. Al mijn spieren spande zich aan en ik lag vijf dagen plat met aanvallen.

Na die 5 dagen van behoorlijk ziek-zijn van over geven en niets meer kunnen, merkte ik dat er iets behoorlijk veranderd was in mij. Ik wilde mijn kinderen dol graag zien en spreken en er zijn voor hun.

Gek is het lieverd, dat ik al die jaren wist dat ze zouden gaan zoeken en me zouden, vinden. En toch beleef ik het zelfde als en ander mens”het onverwachte moment” Dat ze aan je deur verschijnt als je het niet meer verwacht. Omdat het soms te lang duurt, voordat ze werkelijk aan je deurtje kloppen.

Vel moeders gaan hun kinderen terugzien, weet ik zeker, ik ben geen uitzondering en kan jou het ook zeker wensen en sta nog meer stil bij de uitspraken die ik over jouw kinderen deed.

Even een warme knuffel naar jou lieverd, het komt ook voor jou goed.

Blij hopen en wensen en laat het goddelijk binnen in jou het werk voor je doen.

Veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.