LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 04 jul 2024 06:11

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: nog een Sanne op het forum!
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 14:57 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 06 dec 2005 11:17
Berichten: 45
Hallo allemaal!

Wil even iets met jullie delen. Vorige week ontdekte ik dat er op het forum nog een Sanne is verschenen. Deze persoon is een man en ik ben een vrouw.
Toen ik de eerste keer "mijn" naam zag schrok ik. Daarna werd ik een beetje boos. Hoe kan er nou nog iemand zijn met mijn naam? Straks denken de mensen dat die ander dezelfde is als ik ben.
Maar waarom voel ik dit? Waarom kan ik het niet gewoon leuk vinden dat er een naamgenoot op het forum is?

Het kan niet persoonlijk zijn, want ik ken de mannelijke Sanne niet, dus is het iets van mezelf. Misschien is het wel onzekerheid dat iemand met dezelfde naam mij kan verdringen. Dat ik dan minder belangrijk word.

Maar waarom heb ik dat gevoel want ik ben al een hele tijd op het forum en sommigen kennen mij al wel een beetje. Ze kunnen dus best een onderscheid maken tussen deze 2 Sanne's. En daarbij is het gewoon een mooie naam die veel voorkomt, dus waar maak ik me druk over.

Ik merk dat ik ergens een ongemakkelijk gevoel heb als ik nu naar het forum ga om berichtjes te lezen en de behoefte om te reageren lijkt kleiner geworden.

Heeft iemand een idee wat er met me aan de hand is en hoe ik hier mee om kan gaan? Het weerspiegelt namelijk een probleem dat ik vaker in mijn leven heb. Het lijkt wel alsof ik jaloers ben of anderen niets gun, terwijl ik juist heel meegaand en gevoelig ben. Mmmm, raar hoor, ik worstel hier nogal mee de laatste tijd.

Enne, Sanne, de meneer, dit is dus echt niet persoonlijk bedoeld dus ik hoop dat je je niet aangevallen voelt.

Nu ik dit geschreven heb voelt het al wat minder vreemd en kan ik er wel een beetje om lachen, maar toch wil ik weten hoe ik nou bij dat gevoel kom!

Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs en een knuffel van Sanne


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 15:23 
dag sanne
de sanne die ik bij ed in maassluis zag.

ja ik ken het gevoel
want ik ben Inge

zoals je weet is er nog een Inge
en weet je sanne

de twijfel die je krijgt als iemand anders * jouw* naam gebruikt ken ik ook!

Maar laat ik meestal verrot spellen, dus weten ze toch wie Inge of Inge is!

zegt nu frummel tegen je :lol:
maak je geen zorgen lieverd
de essentie van de persoonlijkhied blijft!
what ever happens.

en jouw pik ik nog uit duuzend verschillende sanne`s.

dikke knuffel lieverd!
en maak je geen zorgen
jij bent jij
en ik ben ik
en samen zijn we wij

frummel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 17:02 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Sanne , lieverd..
Ik vind het een doodnormale reaktie, dat je het niet leuk vind,dat iemand reageert, terwijl iedereen de "echte" >>> Groningse Sanne, voor zich denkt te hebben.
Dit heeft niks met jalouzie te maken, maar meer met je eigen indentitieit.

De andere sanne, kan dingen verkondigen, waar jij het niet mee eens zou kunnen zijn.
Het zou kunnen, dat jij voor iemand aangezien word, die dingen aangerekend zou kunnen krijgen, die de "Groningse Sanne", niet gezegd, of zelfs gedacht zou hebben.

Je zegt dat je je ongemakkelijk erbij voelt.
Maar weet je, er komt 1 gedachte in me op.

Als jij altijd inlogd, met je eigen avator, dan weten we precies, "welke" Sanne we voor ons hebben.

Die andere Sanne, is altijd als gast hier.
Dus...
Log jezelf eerst in, besluit je een andere avator te kiezen, dan deel je dat eerst mee...

Het kan namelijk niet, dat iemand anders zich hier registreerd, met jouw nickname...
Dan krijgt die persoon de melding....deze naam is al in gebruik..

He , mooie en simpele oplossing toch?
Zie hoe belangrijk een avator hier kan zijn..:wink: :wink:

Ik hoop dat dit je een beetje helpt..

Liefs en Hugs Maria :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 18:19 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
He die grunninger laot zich toch nait oet het veld slaon

O tjee nou maar hopen dat het goed geschreven is :lol: :lol:

Sanne het klopt er kan er maar i ingeschreven staan en jij houd toch altied een oogje op ons of nait dan!!
Liefs Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 19:37 
Citeer:
Vorige week ontdekte ik dat er op het forum nog een Sanne is verschenen. Deze persoon is een man en ik ben een vrouw.


Mmm, auw, :roll: waaruit maak je op dat "deze persoon" een man is?
(Of liever gezegd waaruit maak je op dat de andere Sanne als man aangesproken zou willen worden), als je alle draadjes van die andere Sanne gelezen hebt?

Liefs, Sanne


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 20:03 
Oeps, sorry, ik zie het al:

Bij het onderwerp "Jezelf snijden zag ik dit berichtje:

Citeer:
Ruben: Jonges toch, wat een superdraadje is dit geworden!

@Sanne:
Rotjeknor? Je kwam toch uit Groningen? of is dat een andere Sanne?
Mijn broer is ook transgender v->m (en geopereerd) dus ik weet hoe dat is.
Hij heeft trouwens ook gesneden......en bijna zelfmoord gepleegd.
Maar nou is hij gelukkig.
_________________
Laten we lekker link gaan doen!


Ruben zegt dat z'n broer v/m transseksueel was en nu man,

maarrrr, bij mij is dat juist net andersom, ik ben m/v ombouws (hihi, ja, zo noem ik het zelf wel stiekem eens). En ik ben (nog) niet geopereerd, maar voel me vrouw.

Nog iets verwarrends: Ruben heeft het over dat z'n broer ook gesneden heeft en bijna zelfmoord.
Ik heb me zelf niet gesneden, het appeleerde aan het draadje immers van Maja. :wink:
Ik heb wel suïcidale gevoelens, maar nog nooit echt gepleegd.

Al met al verwarrend, maar nu hoop ik dus duidelijk. :lol:

Tsja en ik heb die naam Sanne dus 6 jaar geleden gekozen,
als meisjesnaam voor het m/v transgebeuren.

Ik vind het zooo ontzettend prettig juist aan dit forum dat mensen niet hoeven te subscriben, in te loggen of wat ook.
Gewoon heerlijk die openheid. (PS: Is toch sowieso ook geen punt aangezien een webmaster IP adressen zou kunnen blokkeren van als er hele zware spammers of haters zouden zijn, ....maar is dat voorgekomen?
Bij het 2012 prikbord waar ik vaak ben is in 1 1/2 jaar nog maar 3 keer iemand geweest met een vervelende opmerking en spam.)

Ik kan trouwens ook als gast niet de naam Sanne gebruiken,
daarom doe ik _Sanne_ of iets dergelijks.
Waarom? Omdat ik al bij zoveel forums San10 of een vreemde lettercombinatie moest gebruiken, ja, en daar had ik nu gewoon echt effe geen zin in.
Bij een forum zelfs had men kritiek op een avataartje dat ik (notabene uit hun eigen "bibliotheekje') gekozen had en of ik het wilde verwijderen.
Ik ben daar weggegaan.

Ja en als ik heel eerlijk mag zijn is de toon van het begin van dit draadje
eigenlijk niet zo heel leuk.

Liefs, Sanne


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 20:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6078
:shock: :shock: HUH?
Nou zeg?
Jeetje Sanne (Groningen) ik ben er helemaal ingevlogen weet je dat?
Ik dacht inderdaad dat de andere Sanne jij was.
Ik vond het al raar omdat je opeens zoveel en zo "anders" schreef eerlijk gezegt en ik meende je te kennen............ :oops: :oops: :oops:

Nu lieverd, dat verklaard een hoop dus.

Sanne (Rotterdam??) jij kunt daar natuurlijk ook nix aan doen.
Op sommige fora wordt direct aangegeven dat de gekozen naam al bestaat dus is het eens niet mogelijk 2 dezelfde namen te gebruiken maar enfin, dat is hier dus niet zo.
Wellicht wekt het verwarring omdat je je niet echt voorgesteld hebt?
Toch wonderlijk hoor, ik ga nu eens je berichten opnieuw lezen want ze worden dan opeens heel anders.
Welkom Rotterdamse Sanne dan maar even. :wink:

Groningse Sanne dat gevoel van jou kan ik weer heel goed begrijpen!
In de praktijk ben ik het zelf ook eens tegengekomen, hoe onwaarschijnlijk ook met Ruth-Hazel maar toch.
Ik ben kennelijk niet de enige Ruth Hazel op de wereld.
Hmm...wel even slikken dan hoor....... en ik vond haar eens niet aardig... :oops:

Ik vind het kei-lief wat je schrijft Frummel 1hart1 , ik ben er in ieder geval zelf heel blij mee.
Angst de indentiteit te verliezen kan inderdaad voor onnodige vervelendigheid zorgen. Oh ja!

Hoi GRO. Sanne.
Fijn om je even te zien hier.
En eigenlijk ben ik ook een beetje opgelucht dat jij "onze" eigenste Sanne blijkt te zijn.
Ik miste je oog maar ook je stil-zwijgend schrijven.
Maar nu is het er weer.

Dag schat!


1hart1 1hug1 1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 22:02 
Ik vind alle Sanne's, Inge's, Simones prachtige mensen. Wat maakt het uit hoe we heten of waar we ons mee identificeren? Dus dubbele namen of enkele, het maakt mij niet uit.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 23:18 
Citeer:
Op sommige fora wordt direct aangegeven dat de gekozen naam al bestaat dus is het eens niet mogelijk 2 dezelfde namen te gebruiken maar enfin, dat is hier dus niet zo.


Nope, ik zeg net dat het idd hier ook niet mogelijk is, maar dat het maar zo lijkt omdat je Sanne ziet staan. Maar dat is niet zo. Ik kreeg als gast net zo goed een melding dat de naam in gebruik was, dus maakte ik er _Sanne_, (met streepjes dus).
Puur omdat het een lichtere consessie is en ik geen zin had voor de zoveelste keer een naam als Frøbel of Sanpanplaf poef hihi of zo.

Citeer:
Wellicht wekt het verwarring omdat je je niet echt voorgesteld hebt?


Weet je Ruth, ik voel me juist zo thuis vanwege het feit dat je hier 'zomaar' aan kan komen waaien, uit de lucht kan komen vallen als het ware en gelijk kan reageren zonder de poespas van inloggen, registreren, het standaard "Ja hallo, ik ben Piet, ik ben 46 jaar en ik doe Donald Duck na" moet zeggen.

Citeer:
Toch wonderlijk hoor, ik ga nu eens je berichten opnieuw lezen want ze worden dan opeens heel anders.
Welkom Rotterdamse Sanne dan maar even.


:roll: Huh? Hai Ruth, kun je iets wat meer daarvan uitleggen?
Is de waarde van een stuk geschreven tekst, een mening, of afbeeldingen, of internetsites (zoals bv. die ikziezevliegen.nl van mij) opeens anders als het door een ander persoon geschreven blijkt te zijn dan de manier van hoe je er nu wel of niet met plezier van genoten hebt ?

Citeer:
En eigenlijk ben ik ook een beetje opgelucht dat jij (Groningse Sanne) "onze" eigenste Sanne blijkt te zijn.


Mmm, hoe bedoel je dat dan? Vind je misschien niet tof wat ik tot nu toe geschreven heb als je gelijk geweten had dat ik haar niet was?
Ik bedoel als ik nou letterlijk als gast, dus helemaal zonder naam al m'n berichtjes geschreven had, had je dan niet zo vrolijk en lief gereageerd op bv m'n site, wat ik bij "Andere Dimensies" heb neergeschreven,
de reacties die ik bij "Jezelf snijden" heb neergeschreven enz enz, zoals je dat nu wel gedaan hebt?
Want ik voelde me gelijk thuis bij je, omdat je zo lekker amicaal was..
ik bedoel, je bent nu toch niet opeens gereserveerder tegen me?

Laat ik een balletje opgooien:
Reageer je op iemand die je langer kent anders dan een willekeurige voorbijganger?

Als je helemaal zonder conditionering ongescensureerd voelt en zegt wat in je opkomt, maak je dan nog onderscheid tussen 'familie' en een voorbijganger in de straat?
Hoe kun je een huiskamer idee hebben waar willekeurig iedereen kan komen aanwaaien zonder de standaard "Hallo, ja, ik ben Piet en ik ben 46 jaar"
maar dat het toch gelijk familiair aanvoelt?


Liefs, Sanne


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 05:48 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6078
Heej heej -Sanne- nee hoor, wat ik geschreven heb gaat vooral over de andere Sanne.
Het is meer dat ik een beetje verbaasd was dat Sanne zo verandert was opeens en dat me dat is ontgaan.
Zo`n gevoel van....heb ik iets gemist of zo?..... :oops:
Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat ik een beetje telleurgesteld ben in mezelf. :?

Enfin, dat ik jouw berichtjes nu opnieuw ga lezen heeft meer te maken met het ....hoe zeg je dat....vooroordeel wat ik dus steeds van je gehad heb. Dat is een soort van "storing" zo te zeggen.

Stel je voor dat je een filmpje ziet waarop een zebra maar het geluid wat je hoort is van een kolibrie, "ergens" klopt er iets niet.
Nu, ik vind het dan zuiverder om het zebrageluid erbij te hebben.
Weet even niet hoe ik het anders kan uitleggen.
Eh....kijk wat je over jezelf verteld kon ik allemaal opeens niet zo goed plaatsen omdat ik Sanne zo helemaal niet ken begrijp je wat ik bedoel?
Maar nu het iemand anders is komt het allemaal veel begrijpelijker over.

Ik weet niet of ik het nu duidelijker uitgelegd heb?
En heej, tuurlijk lees ik je net zo lief als streepje-Sanne.
Streepje-Sanne verteld héél interessante dingen waar ik nog niet zo diep op in gegaan ben vanwege juist die verwarring.
Maar ..joehoe schat.....wél leuk dat je hier ook bent!!


1hart1 1hug1 1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 05:50 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6078
:oops: En dan eigenlijk nog een vraag aan Bear, lieverd je zegt dat het niet uitmaakt voor jou wie wie is.
Maar voel jij je dan soms niet sterk verbonden met mensen hier?
Of is iedereen voor jou hetzelfde?

En dan bedoel ik in de zin van....eh...gevoel voor mensen hebben?
Of doet dat er allemaal niet toe?


:?:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 11:06 
Citeer:
Stel je voor dat je een filmpje ziet waarop een zebra maar het geluid wat je hoort is van een kolibrie, "ergens" klopt er iets niet.
Nu, ik vind het dan zuiverder om het zebrageluid erbij te hebben.
Weet even niet hoe ik het anders kan uitleggen.


Aah, nou snap ik 't.
Je legt het trouwens heel goed uit. :D

Citeer:
Streepje-Sanne verteld héél interessante dingen waar ik nog niet zo diep op in gegaan ben vanwege juist die verwarring.
Maar ..joehoe schat.....wél leuk dat je hier ook bent!!


Dank je lieverd Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Liefs, Sanne


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 11:33 
Lieve Ruth,

Mijn antwoord vind je in het schrijfsel van het EGO.

http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=lichtjesforum&t=533031

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 02 mei 2006 10:55 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 06 dec 2005 11:17
Berichten: 45
Zo he! Ik was weer even een tijdje afwezig doordat ik druk aan het werk was en zie nu al de reacties.
ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de fijne reacties!

Lieve Frum, dankjewel. Het doet me goed dat je nog weet wie ik ben omdat ik zelf mensen altijd goed onthoudt, maar denk dat het andersom niet zo is. Ik was even vergeten dat er inderdaad ook meerdere mensen zijn die Inge heten!
Ik ben ik en jij bent jij!!! dikke knuffel!

Lieve maja, ja ik was inderdaad bang dat mensen makkelijk het verschil over het hoofd zouden kunnen zien. Niet ten nadele van de "ander Sanne" maar meer omdat het dan lijkt dat iemand onder mijn naam iets schrijft wat nog niet bij mij hoeft te horen. Goed gezien dus.
En ik zorg er inderdaad voor dat ik altijd ingelogd ben, dus mijn oog houdt alle mooi in de gaten!

Lieve Shenan, nou het ziet er goed uit zoals je het schrijft, maaruh, ben eigenlijk een Fries die in Groningen woont. Dus oant Moarn! Zoals Piet Paulusma het zegt. Enne, nee ik laat me niet uit het veld slaan, werd allen geconfronteerd met mijn eigen onzekerheid.

Lieve Sanne, Nou ik dacht dat je een man was omdat ik ergens op een site een foto zag en aannam dat jij het was. Deze persoon leek op een man. Sorry als ik je hiermee heb beledigd. Ik was niet op de hoogte van alle draadjes die er liepen. Enne ik snap best dat je de naam Sanne kiest. Ik ben altijd al blij geweest met mijn naam dus, goede keus!!
En ik wil graag tegen je zeggen dat ik hoop dat je inderdaad die ontzettend mooie naam blijft gebruiken omdat het puur een gevoel van mijn kant was wat ik nu onterecht vind. Ik snap dat je niet altijd zin hebt om je voor te stellen en het spijt me als ik je een ongemakkelijk gevoel heb gegeven. Nogmaals, het had niet met jou te maken, maar met mijn eigen onzekerheid. Dus ik hoop dat weet dat het niet als een aanval is bedoelt en dat je de toon van het begin van het draadje niet persoonlijk neemt. Ik heb geprobeerd op te schrijven hoe het voor mij voelde, ja voelde, want ik zie er nu de schoonheid van in! Dikke knuffel van Sanne voor Sanne!

Lieve Ruthazel, ja met open ogen erin getrapt. Snap ik helemaal en zit hier nu met een glimlach voor de computer. Ik kan begrijpen dat je het heel anders vond wat er geschreven werd. Maar ik zal mezelf wat meer laten horen zodat voor iedereen duidelijk is wie wie is. Enne ik ben de juf dus misschien moet ik maar eens duidelijk laten weten hoe ik het graag zou willen zien! Hihihihi, nee hoor, das maar gekkigheid. Lieverd bedankt voor je eerlijkheid!

Lieve Bigbear, natuurlijk heb je gelijk, we zijn allemaal prachtige mensen, maar op de een of ander manier kwam bij mij een stukje ego naar voren die graag de enige Sanne zou willen zijn. Gelukkig is dat alweer over.
Maar het was voor mij wel een seintje dat ik toch wel veel met mezelf bezig ben en dat ik daar meer op mag letten.
We zijn allemaal onzelf en dat is goed!

Dag lieverds, voor jullie allemaal een dikke knuffel en een groet van van Fries in Groningen: Ut komt sa as ut komt en it giet sa as it giet! (het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat) En dan weet ik ook neit of het goed geschreven is.

Sanne!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 02 mei 2006 18:26 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Oke nog in keer

Leave Sanne,


Hjir bin ik nog efkes fan alle markten thus (wyt net wer ik de tekens wyhelje mat)
Bliid dast wer werom bist .Skriuw net al te geaf/geef Frysk

Leafs Shenandoah


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 03 mei 2006 20:52 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 06 dec 2005 11:17
Berichten: 45
Dankewol Shenandoah!

Ik wyt ek net wer ik de tekens wyhelje mot, mar ik mot seaze dat ik net sa goed skruiwe ken in it frysk.

Dus ik schrijf niet zo goed fries, maar wel geinig. Wie had dat gedacht ook nog in het fries op een forum!

En bedankt het is fijn om terug te zijn. Alhoewel ik niet echt weg was.

Liefs Sanne


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Sannes yn it Frysk
BerichtGeplaatst: ma 08 mei 2006 22:18 
Citeer:
En ik wil graag tegen je zeggen dat ik hoop dat je inderdaad die ontzettend mooie naam blijft gebruiken omdat het puur een gevoel van mijn kant was wat ik nu onterecht vind. Ik snap dat je niet altijd zin hebt om je voor te stellen en het spijt me als ik je een ongemakkelijk gevoel heb gegeven. Nogmaals, het had niet met jou te maken, maar met mijn eigen onzekerheid. Dus ik hoop dat weet dat het niet als een aanval is bedoelt en dat je de toon van het begin van het draadje niet persoonlijk neemt. Ik heb geprobeerd op te schrijven hoe het voor mij voelde, ja voelde, want ik zie er nu de schoonheid van in! Dikke knuffel van Sanne voor Sanne!


Lief van je! Dank je :oops: :D


"Ik wit ek net wer ik de tekens weihelje mot, mar ik mot sizze dat ik net sa goed skriuwe kin yn it Frysk."

Zo iets beter hihi Sanne? :lol:

Myn mem is in frysk.

Mijn moeder is een friezin,
na,.. het spreken lukt mijzelf overigens niet zo vloeiend,
maar ik kan het redelijk verstaan.

Liefs, ¶Sanne¶ 8) :lol:


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.