LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 19 apr 2024 01:21

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2007 11:11 
Even wat delen.

Ik voelde me de afgelopen weken steeds meer down en de laatste dagen ging het echt voor mijn gevoel steil naar beneden.
Ik weet niet waardoor, maar ik zag helemaal geen nut meer in waar ik mee bezig ben en voelde me leeg op de een of andere manier. Net alsof ook de woorden hun betekenis hadden verloren.

Ik kon voor mijn gevoel niets en ben alleen maar vastgelopen in mijn patronen. Mijn contact met mijzelf was weg, ik zie haast geen vrienden en voelde me ontzettend alleen. terwijl Paul me maar probeert te helpen, en ik daardoor me ook nog schuldig ging voelen tegenover hem. (Ik voel me ook tweeslachtig over dat hij hier nu ook post, dat zeg ik eerlijk.)
Ik denk dat ik het zelf allemaal creeer, maar weet niet hoe dat op te heffen en wordt doodmoe van die woorden alleen al: zelf creeeren.
Ik werd zelfs moe van lezen, ook het forum, en nadenken/piekeren/in een kringetje ronddraaien.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar gisteravond veranderde er een heeeel klein stukje. Ik wist ineens weer dat ik het zelf moest doen en blijkbaar ook wel hoe, al is het nog zo'n klein lichtje!

Toen vanmorgen (is voor mij heel belangrijk) WIST ik dat ik de Beacons of Light zou krijgen (zaten er wel aan te komen, maar niet op zondag/maandaochtend meestal) en daarin stond de aankondiging voor de 1st Human Angel Confernece in Nederland. (Daar zat ik ook op te wachten, is voor mij ook belangrijk.)

Toen viel het me dus op dat inderdaad als ik zelf zo'n sprankje weet te creeren, alles weer gaat lopen en ik de stroom weer op gang breng.

Alleen weet ik nog niet hoe ik dat gedaan heb....dat wil ik zo graag weten: waar ligt nou dat omslagpunt?
Want ik heb volegns mij nog nooit zoiets meegemaakt, wel dat ik down was, maar niet dat ik me ZO leeg voelde, zo niks. Nou niet leeg eiegenlijk, meer angstig en verdrietig. En dat is nog niet helemaal weg. wat is dat toch???

Sorry dit wilde ik even kwijt.
Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2007 11:30 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Saskia

Zoooo herkenbaar , lieverd. Leeg tot in de diepste leegte. De wanhoop voorbij en weet je dat juist dat het omslagpunt is?
Dan is er ruimte voor onvoorwaardelijk Licht en zit er niets meer in de weg wat de nieuwe creatie kan tegenhouden.

Vrienden die wegblijven , ik ken het en toch wordt ik naar mijn middelpunt gedreven en dat kan blijkbaar alleen als alles even wegvalt.

Doodeng maar geef je maar over en zie wat er dan komt. Dat is echt vertrouwen op het Universum en dat ben je zelf immers ook.

Dikke knuffel van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2007 11:51 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Lieve Saskia

Allereerst lieverd een knuffel en laat je inderdaad maar helemaal
vallen in de diepte van al je emoties.
Het is inderdaad zo dat daar het omslagpunt zit, het inzicht ligt diep verscholen in alles.
Als je je durft over te geven aan de orkaan van emoties die daar rondtollen.
Ik begrijp ook dat het voor jou dubbel voelt dat Paul hier nu post,eigenlijk is alles wat je dan schrijft zo helder en open en eigenlijk is het ook heel mooi, want zo kan je werkelijk voelen hoe je in de relatie tot hem staat of bent.
Lieverd het komt goed, is goed en zal goed zijn.
Heb vertrouwen en luister naar je innerlijke stem.
Je gedachten stuur je iedere keer weg als zij zich er mee gaan bemoeien, zo van kssssssssttt, ik wil voelen.
Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2007 13:30 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Een knuffel voor jou...
misschien tijd om even niet te denken.
Enkel voelen en kijk wat het je doet.


Alleen weet ik nog niet hoe ik dat gedaan heb....(mischien is dit niet belangrijk Saskia laat het stromen..en probeer te ervaren wat je voelt nu het omslagpunt er gewoon is....)
Mijn ervaring is dat zolang ik blijft zoeken over hoe waarom enz...is dat ik blijf hangen...het is voor mij controle en juist dan stagneert alles...maar dat is mijn ervaring lieverd...

1hart1 Shena


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2007 14:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ja omslagpunt.
Lieverd, komt in me op dat je al meer dan genoeg geinvesteerd hebt in licht Zijn dat het niet meer weggaat.
Hoe diep je ook zinkt.
Reken gerust op een enorme reserve want je komt er toch wel weer uit.
You cannot fall.
You cannot fail.

Maar het willen weten en bemeesteren van het omslagpunt....tja daar ben ik zelf ook nog niet uit.
Voor mij helpt het beste om zo min mogelijk na te denken.
Zo miin mogelijk te proberen met logica dit soort emoties op te lossen want het werkt niet meer.
Daar mogen we dan aan wennen.
Want voorheen timmerde we zelf aan de oplossing maar nee, dat gaat niet meer.
Het komt vanzelf.

Dus ja....wat heb ik hier aan toe te voegen eigenlijk?
Weinig....ik merk het al.
Wil toch even van me laten horen.

All is well.

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2007 19:13 
Oh wow, wat een mooie ....toevoegingen, van jullie.
Ja, inderdaad niet meer proberen het te vangen, verklaren, maar het laten komen.
Ja Nel, doodeng, maar als je toch niets meer denkt te hebben....gaat het vanzelf.
Hi,hi Amanna, die is mooi: ksssst! :D Weg gedachten!
Maar serieus: inderdaad nog controle willen hebben zelfs over mijn wanhoop.
Dat werkt inderdaad niet meer.... :?

Dank jullie!
Liefs!
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2007 19:37 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Skyblue schreef:
Ik weet niet waardoor, maar ik zag helemaal geen nut meer in waar ik mee bezig ben en voelde me leeg op de een of andere manier. Net alsof ook de woorden hun betekenis hadden verloren.

Ik kon voor mijn gevoel niets en ben alleen maar vastgelopen in mijn patronen. Mijn contact met mijzelf was weg, ik zie haast geen vrienden en voelde me ontzettend alleen. In een kringetje ronddraaien.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar gisteravond veranderde er een heeeel klein stukje. Ik wist ineens weer dat ik het zelf moest doen en blijkbaar ook wel hoe, al is het nog zo'n klein lichtje!



Hoi Saskia, je bent niet de enige. En wat dat in een kringetje ronddraaien betreft. Ik voel mij als een rat in de val. Afbeelding. Daar zitten we dan met onze fantastische spirituele idee-en en niets van de grond af krijgen. De laatste dagen voel ik mij als Afbeelding ,. Geen handen, voeten, benen, maar je zult toch vooruit moeten. Dus grijp je je zelf maar vast aan iets dat (nog) geen vaste bodem / vorm heeft.

We zullen zelf moeten gaan stromen. Maar hoe ? Misschien moeten we leren om meer te gaan doen in plaats van te piekeren. Maar dat lukt mij ook al niet. Dus zit ik ook maar in de leegte.

Kim


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2007 20:53 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
..Dus grijp je je zelf maar vast aan iets dat (nog) geen vaste bodem / vorm heeft...


Die vind ik mooi Kim?

Hou-vast aan iets wat zelf niet vast zit.
Wij mogen ons eigen anker creeeren op het moment dat het nodig is.
Do you believe?

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 18:14 
Mooi Kim, zoals je dat zegt inderdaad, maar daar heb je niets aan, dat het mooi is.... :wink:
Dat doet me trouwens ook denken aan iets wat ik heb gelezen over verlangen....en vastjklampen aan iets. dat je moet zien de ruimte te vinden tussen het verlangen en het vastklampen. Nou ja, misschien niet van toepassing hier....
Ja, gaan doen i.p.v. piekeren, daarom was ik zo blij met het werk wat ineens weer tevoorschijn kwam. Dan zit ik ineens ook weer meer in de stroom. Maar die had ik wel net daarvoor zelf weer opgestart.....hoe weet ik niet zo, amar dat is inderdaad niet zo belangrijk.
Het gaat er om niet te veel te piekeren hoe je iets voor elkaar krijgt, maar het te gaan doen, of anders maar de dagelijkse karwijtjes te doen en gewoon te ZIJN.
Denk ik.

Reserve Ruth.....ja, maar als je nou niet weet waar dat zit, of dat je dat hebt?
Want juist op zo'n punt van wanhoop weet je niks. :roll:
En er achter komen dat je veel van je oude overtuigingen weg wil doen, maar dat gaat niet zomaar, en welke zijn dat dan? En wat als er niemand is die je nieuwe overtuigingen deelt? Dan ben je toch ook heel alleen en dat is eng.....

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 18:45 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Lieve Saskia

Citeer:
Reserve Ruth.....ja, maar als je nou niet weet waar dat zit, of dat je dat hebt?
Want juist op zo'n punt van wanhoop weet je niks.
En er achter komen dat je veel van je oude overtuigingen weg wil doen, maar dat gaat niet zomaar, en welke zijn dat dan? En wat als er niemand is die je nieuwe overtuigingen deelt? Dan ben je toch ook heel alleen en dat is eng.....



Weet je lieverd, vertrouwen op je ziel, dat zij je brengt daar waar je wezen mag of moet zijn, precies daar waar de uitdagingen liggen voor je om verder te gaan op je pad.
Je overtuigingen loslaten? Hoezo, heb je van die vastgeroeste, dat zij
aan vervanging toe zijn en waarom denk je dat dan?
En niemand die jouw overtuigingen deelt, het zijn jouw gedachten, en dat is vaak als je in een dip zit, dan voel je je heel alleen.
Mijn ervaring is ook dat je het gemakkelijkst loopt door diepe dalen alleen om zo te voelen en tot inzicht te komen dat zon altijd schijnt.
Dus eng, ja gooi dat maar overboord, want je hebt een sterke ziel in je en als je met haar samen bent en op haar vertrouwt dan ben je niet alleen.

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 19:18 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Tjonge Amanna, moet ik toch even kwijt. Wat heb jij de laatste paar weken / maanden een enorm vertrouwen ontwikkeld in de stroom en het hier en nu en dat alles zo goed is waar je bent. Was dat nu altijd zo of is dat van recent ?

Kim


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 19:32 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Nee Kim dat was er niet altijd, maar ik heb wel het een en ander meegemaakt waardoor ik zo voel dat ik kan vertrouwen en ik overzie
het grotere geheel.
Ja jeetje joh, ik kan niet anders zeggen dan dat ik zo'n enorme kracht
voel in mezelf en de weg die ik wandel.
Ik vertel ook gewoon in mijn dagelijks leven hoe ik voel en het mooie is ook dat ik mensen tegenkom waar ik hierover kan praten.
Nou ja kan het niet uitleggen hoor, maar ik ben gewoon blij en het is goed zoals het is en heb vertrouwen in wat er nog gaat komen.

Sorry Saskia, was even tussendoor.

Amanna

ps moet ik er ook bij zeggen dat ik de pijn werkelijk heb doorvoeld en aan alle impulsen toegegeven heb.
Huilen, bewegen, niets doen, zielig zijn, voelen en voelen en kijken waar de emotie of het gevoel vandaan kwam/komt

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 19:44 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Amanna schreef:

ps moet ik er ook bij zeggen dat ik de pijn werkelijk heb doorvoeld en aan alle impulsen toegegeven heb.
Huilen, bewegen, niets doen, zielig zijn, voelen en voelen en kijken waar de emotie of het gevoel vandaan kwam/komt


Ja, mooi, dat doe ik dus ook. Alles mag er zijn, en juist hierdoor genees ik. Ben ook nog niet helemaal klaar met mijn eigen gedoetje hoor...

Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 20:30 
Amanna schreef:

Je overtuigingen loslaten? Hoezo, heb je van die vastgeroeste, dat zij
aan vervanging toe zijn en waarom denk je dat dan?


Voor mijn idee heb ik wel een aantal vastgeroestte overtuigingen die ik niet van mezelf kan waarderen. waarom die aan vervanging toe zijn? Nou omdat ik ze niet meer kan gebruiken, of in ieder geval neit meer op de manier zoals ik deed. Alleen heb ik die al zo lang, dat het veranderen niet zo snel gaat. Maar dat is ook weer ongeduld van mij! :roll:
Vaak gaat het me niet senle genoeg, maar dat kan ook niet. En als het wel gaat schrik ik me rot! :wink:


Citeer:
En niemand die jouw overtuigingen deelt, het zijn jouw gedachten, en dat is vaak als je in een dip zit, dan voel je je heel alleen.
Mijn ervaring is ook dat je het gemakkelijkst loopt door diepe dalen alleen om zo te voelen en tot inzicht te komen dat zon altijd schijnt.
Dus eng, ja gooi dat maar overboord, want je hebt een sterke ziel in je en als je met haar samen bent en op haar vertrouwt dan ben je niet alleen.

Liefs Amanna


Ja, ik weet het Amanna, alleen toen niet. 1hart1
Trouwens ik ben hier niet alleen, wat het nog wel eens moeilijk maakt om echt in mezelf te gaan....(ik bedoel samen met mijn man)

Kim en Amanna, het is niet erg hoor tussendoor, want het boeit mij ook! Ik vind ook dat je zo duidelijk overkomt, Amanna en liefdevol!
Dat voel ik trouwens met meer mensen ontstaan, ondanks soms grote verwarring....dit lijkt tegenstrijdig....
En ik merk nu die laatste tijd pas hoe goed het is alles te laten gebeuren, zoals huilen van verdriet waarvan ik soms niet eens weet waar het om is, of boosheid (vooral op mezelf) en ook liefde en vergeving. Of gewoon het laten zijn.....ofzoiets....

Liefs,
Saskia :oops:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 20:59 
Ik vond nog dit onder een kaart die ik trok van Isha Lerner:

Bleeding Heart,
Expand my Soul,
That I may truly see,
How the journey into my suffering
Is the path that sets me free.


Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 22:25 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
En wou jij dan graag een flesje Bleeding Heart van mij?
Dan breken je tranen wel door in eindeloze riviertjes hoor.
Maar als je daar doorheen bent....
Komt de emotional freedom
En als je van muziek houdt, dan lukt het bespelen van een instrument plotseling veel beter. Zelfs al voordat je aan je emotional freedom toebent.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 09:54 
Nou ik weet verder niet zo goed wat het doet, alleen van de kaart die ik trok.
Ik gebruik al Bloesemremedies, maar misschien ben ik wel aan iets anders toe. Daarin kan ik nog niet zo goed mijn intuitie volgen.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 30 dec 2007 18:38 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 30 nov 2007 16:23
Berichten: 212
http://www.gripopjedip.nl

'~With laugh and light~'

"Perfection" :lol:

_________________
http://nl.youtube.com/watch?v=9cgAegw0ORM
Follow The White Rabbit...
http://nl.youtube.com/watch?v=w7RWb-8Izv0


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 30 dec 2007 19:24 
Dank je wel Tree Fairy!

Deze is goed:

HET LEVEN IS ALS GANZENBORDEN JE KUNT ALTIJD OPNIEUW BEGINNEN, TENZIJ JE IN DE PUT BLIJFT ZITTEN!

:D

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 30 dec 2007 22:03 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Lieverd, kijk je hier al weer anders tegen aan?
Uit de dip en opkrabbelen?

Raar hè schat.
Sommige stukjes BLIJVEN terug komen.
bll...net zolang tot we plotseling doorhebben wat het was/is.
en ja dan schiet je inene weer een stuk vooruit.
Hoewel het dan weer niet duidelijk is dat het met elkaar te maken heeft.

Ik bedoel....dat je plotseling weer uit de dip krabbelt, alles weer oke is maar zo van....huh? Hoe kwam ik er nou weer uit dan? :shock:
Of heb jij dat niet?

En ja off topic of niet: ik vind dat ook Amanna.
Prachtige ziel toch!
Wordt steeds helderder. 8)

1hart1 1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.