LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 14:18

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Duif
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007 12:51 
Vanmorgen had ik zoiets:

Ik las het berichtje van Steve over onvoorwaardelijke liefde en ik voelde me ineens weer zo onzeker....

Omdat ik wel aan iedereen kan vertellen dat ze eerst van zichzelf moeten houden, voor ze iets voor een ander kunnen betekenen, maar dat ik zelf nog niet eens zover ben. :(

Dan komen weer die twijfels of ik alles wel mag geloven wat ik waarneem/zie of fantaseer.

Daarna ging ik naar de bieb om een boek op te halen: Het Veld van Lynne Mac Taggart. (Dat gaat over Nulpunt energie.)

In de stad loop ik ergens en hoor gepiep van duiven en kijk omhoog denkend: "Zitten er hier ook zo veel?" Daar aan de gevel hangt een net bij een onbewoond huis boven een winkel en daar hangt een duif, op haar kop met een pootje in het net, zo te zien leeft ze nog..... :(

Ik wil eerst verder lopen, omdat ik niets voor haar kan doen, maar dan keer ik om en loop de winkel in en zeg tegen de verkoper dat er een duif hangt. Hij zegt: "Ja, daar is al om 9.15 uur over gebeld, als u nou ook nog een keer belt, komen ze misschien eindelijk." Ik zeg tegen hem dat ik geen telefoon heb en ga maar weer weg. Buiten staat er nog iemand meewarig naar de duif te kijken. Ik zeg maar tegen hem dat er al over gebld is, meer kan ik niet doen.

Het beeld blijft bij me en ik herinner me een half jaar geleden dat ik bij mij in de buurt ook zoiets heb gezien en toen de bewoners gewaarschuwd heb.

Nu dacht ik:"Als ik dat twee keer in een jaar zie, is het dan een teken? En wat dan? Wat moet ik daaruit opmaken? dat ik nog gevangen zit in mijn eigen verwachtingen of zo?"

Ik weet het niet, maar ik kan het weer eens niet loslaten.... :(

Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007 13:54 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Saskia

Waarom denk je dat je het boek het Veld hebt?
Ga het maar lezen het is niet gemakkelijk maar dan wordt er heel veel duidelijk hoe het Universum en alles erin werkt.

Liefs van Nel. :idea:

P.s de dierenambulance kun je altijd inschakelen bij dit soort narigheid.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007 16:41 
Lieve Nel,

Ik weet wel dat alles met elkaar samenhangt. Het is alleen soms niet zo duidelijk voor mij wat er bedoeld wordt.....

Ik dacht alleen dat omdat de verkoper al gebeld had, er iemand onderweg zou zijn. Meer kon ik niet doen op dat moment. En ik had geen telefoon, maar had kunnen vragen of ik daar nog eens kon bellen misschien.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007 17:36 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh ja lieverd, vanmorgen had ik het opeens heel duidelijk.
Waar jij zelf inzit, daarmee omring je jezelf.

Hmm....je hebt oog voor datgene waar je zelf in zit.
Zoiets?

Als je vrolijk bent zie je alle kleurigheid van het leven.
Als je verdrietig bent merk je eens niet dat de zon schijnt.
Als je een duif ziet die vast zit ben je zelf de duif?

En wat er dan in me opkomt: klim (in gedachten) naar de duif en bevrijd haar.
Maak haar pootje los en hup, ze mag vliegen.

Is dat een bemoedigende gedachte?

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007 18:32 
Ja! Dat is precies zoals ik me voel!!
Dank je wel Ruth!
Inmiddels al gedaan denk ik, want ik heb nogmaals naar de channel geluisterd en wat gehuild en nu is het een stuk beter.... :wink:

1hart1
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007 21:54 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007 22:22 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Skyblue,

Ik lees nogal eens bij jou ik had.....
Kennelijk blijf je daar op malen. :wink:
Maar de situatie was zoals hij was en je kunt er niks meer aan veranderen,
je kunt bedenken de volgende keer zal ik.......
Maar dat is al.
Je hebt gedaan wat je kon in die situatie, en zelfs als je meer had kunnen doen, kun je dat nu niet meer.
Dus het lijkt me zinloos, om daar toch een soort van schuldgevoel (zo komt het een klein beetje bij mij over) over te hebben.
Je hebt je best gedaan op dat moment met de mogelijkheden en onmogelijkheden, die JIJ had.
Meer kun je niet doen 1hart1

Knuffel,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 06:40 
Live Yolleke,

Ja, daar heb je helemaal gelijk in....dat schuldgevoel laat ik nog niet zo makkelijk los, of zal ik zeggen: liet.

Citeer:
Je hebt je best gedaan op dat moment met de mogelijkheden en onmogelijkheden, die JIJ had.


Dat vind ik heel mooi gezegd!

Dank je wel!
1big1

Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 06:41 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Saskia,

In plaats van over al die dingen na te denken, al die tekens te willen weten, kun je ook NU de keuze maken om vanaf dit moment alleen nog maar van jezelf te houden. En ik weet waar ik het over heb, want ik doe nooit meer anders. Wees vanaf nu alleen nog maar lief voor jezelf. Je bent het waard!.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 06:47 
Dank je wel Bear!
Ik weet het, alleen het toepassen...ik leer het met kleine stapjes, telkens een NU momentje.


Ik zeg NU:

"Ik kies ervoor om vanaf NU alleen nog maar van mezelf te houden."

:D 1hart1

Saskia

Na bericht:

Afbeelding

7. The Journey Home

I was shown a fledgling learning to fly. Its first efforts were very feeble, but as it used its wings more and more, they became stronger until it found the freedom of flight and was able to soar to great heights and fly great distances without any effort. I heard the words: Faith comes with practice. Live by faith until it becomes rocklike, unshakable, and find the true freedom of the Spirit. -Eileen Caddy

Soul Message: We go beyond the veil of fear, lighting each other's way. The holiness that leads us is within us, as is our home. -A Course in Miracles

Alchemy and Transformation: It is at this stage of initiation the individual becomes aware of his or her unique existence and must find a way "home" to the soul. A new level of maturation emerges, for one must meet the challenge of individuation head-on. One must learn to engage with the intermediaries of the soul and live through the intuitive self that, in time, becomes the primary organ of perception.

Awakening to the Archetype - Bird Woman: The bird is a symbol of expanded consciousness and from very early times has been associated with reincarnation and rebirth. You are invited to take flight into the great heavens within your soul as you journey into the vast terrain of your deepest truth and wisdom. Identify your own journey and fly straight into the ecstasy of self-realization and rebirth.

Everyday Encounters: It is time to slow down, open the door and meet your destiny. Immerse yourself in nature. Look into the mystery of life with new eyes. Something magical is afoot. The time is now to find right relationship between body, soul and spirit.

Nature's Healers: Shooting Star

Afbeelding

Fourth Chakra

One regret, dear world, that I am determined not to have when I am lying on my deathbed is that I did not kiss you enough. –Hafiz
Love is patient, love is kind. It does not envy, it does not boast, it is not proud, it is not rude, it is not self-seeking, it is not easily angered, it keeps no record of wrongs. Love does not delight in evil but rejoices with the truth. It always protects, always trust, always hopes, always perseveres. Love never fails...... –Corinthians 13:4-8

Chakra Attributes: (Color: Green) (Function: Love)

Healing Essence of the Chakra: Located in the region of the heart and between the shoulder blades, it is the area of the body where love resides, in the cave of the heart. The ecstasy of love teaches us to let go and trust in the world, ultimately transcending the flames of sexual passion and emptying our life, giving spirit and spirituality into the world.

Healing Flower: Rose

Keywords: Love, Unconditional Love, Surrender, Compassion, Forgiveness, Grace, Peace

Affirmations: I am unconditionally loving of myself and others. There is an infinite supply of love in the world. I am love.

1hart1 Birdwoman.... :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 21:27 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Saskia,

Citeer:
"Ik kies ervoor om vanaf NU alleen nog maar van mezelf te houden."


Ik steun je hierbij in al je kracht, grootsheid en overvloed aan mogelijkheden.

Liefs en warmte, 1beer1 Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 10:08 
Dank je wel Bear!!!

1hart1 1hart1 1hart1

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.