LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 18 apr 2024 22:00

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008 18:38 
Mijn moeder vertelde vanmiddag op mijn verjaardag dat ik toen ik een klein meisje was, en mijn schouderbladen een beetje uitstaken en ik rende zo door de tuin met armen wijd en zij had het er met iemand over dat ik net een engeltje leek die door de tuin zweefde....

En ook dat ik op de lagere school blijkbaar zo gevoelig was, dat sommige meesters me heel voorzichtig behandelden omdat ze me niet durfden te zeggen als ik iets niet helemaal goed had gedaan, dan deden ze dat heel voorzichtig en ook dat ik langzamer meekwam dan de rest omdat ik overal best veel tijd voor nodig had. Dat ik zo lief was hadden ze gezegd, dat ze me niet aan het huilen wilden maken....zoiets.... mmmm

Dat had ze me nog nooit verteld!

En dat ik in alles mijn zus nadeed (dat wist ik wel) (mijn moeder probeerde me ook veel aandacht te geven, maar daar kwam mijn zus dan vaak overheen) en pas toen zij naar school ging en ik alleen thuis was met mijn moeder kreeg ik wat meer aandacht en ook als ik ziek van school thuis was. En dat ik dan behoorlijk ziek was. Maar dan vond ik het wel heel fijn dat ik zoveel aandacht kreeg!

Vandaar dat ik nu moeite heb om op een positieve manier aandacht te trekken,i.p.v. met kwaaltjes, onder andere, denk ik!
En nu kom ik er dus achter dat ik toen ook al zo gevoelig was! Dat wist ik wel omdat ik me vaak niet lekker voelde, maar niet vanuit een andere kant.
Nu ga ik pas accepteren dat ik gevoelig ben en dat dat ook voordelen kan hebben....

Ik vraag me zelfs wel eens af of ik kristal ben...maar misschien ook niet, en dat doet er niet toe eigenlijk, want een etiket is ook maar weer een hokje.
De vraag is nu: hoe ga ik gebruik maken van mijn gevoeligheid...terwijl ik mijn grenzen kan aangeven?

1hart1
Liefs,
Saskia



Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008 19:03 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
Nu ga ik pas accepteren dat ik gevoelig ben en dat dat ook voordelen kan hebben....


..bevat dit niet al het hele antwoord lieverd?
Trouw blijven aan je gevoeligheid?
En dan worden de grenzen vanzelf duidelijk.
En dan zul jij degene zijn die ze neerzet.
Zonder onzekerheid/boosheid of nare gevoelens.
gewoon: stop. 7dfg

En heej lieverd, wat zegt een kristaller jou?

1628uo.gif

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008 19:50 
Ja, je hebt gelijk Ruth, maar tot voor kort wist ik niet dat ik gevoelig "mocht" zijn...van mezelf, of zo....kan het niet zo goed uitleggen.

Een kristalkind is heel gevoelig, dat is het eigenlijk, bedenk ik nu....tja, verder wet ik niet zo goed...er wordt vaak van alles over gezegd.

Steve zei tegen mij dat als ik een dochter zou krijgen (die zit te wachten..wat ik al voelde) dat zij een kristalkind zou zijn en net zo gevoelig en alles wat ik nu aan het leren was om niet te zijn, zeg maar....dat heeft me ook aan het denken gezet....(ik zou haar zo graag laten komen en dan ook zo goed mogelijk helpen met haar gevoeligheid mmmm en misschien ook andere kinderen, maar ik ben helemaal niet gewend om met kinderen om te gaan...maar goed dat is weer een ander verhaal.)

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008 19:50 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Saskia

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag. Gevoelig, jazeker en dat kan een voordeel zijn maar vraagt ook de kracht om jezelf te blijven want veel mensen zullen dat niet zien en je pijn doen, bewust of onbewust.
je bent veel mooier dan je zelf denkt en waardevol en kwaaltjes ..is het wel aandacht vragen? Je kunt door je gevoeligheid ook vatbaarder zijn voor kwalen.

Een engel...dat is iets moois om te horen.. 1628uo.gif

Knuffel van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008 19:54 
Lieve Nel,

Ja, dat weet ik, dat in mijn kracht blijven dat bedoel ik ook met grenzen aangeven.
En van die kwaaltjes is allebei denk ik.... mmmm want je kan het ook voelen, maar je mond erover houden tegen anderen...iets wat me nog moeilijk afgaat.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008 20:07 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
hihi....je mond erover houden. 1rty ..je bent de enigste niet, ik heb ook mijn dagen van uitdragen wat ik mankeer...daar staat tegenover dat je soms beticht wordt van aanstellen omdat je er niet ziek uitziet maar het wel bent.

Heb allebegrip voor je..

Liefs van een medeziel..lijder... 7dfg

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008 20:12 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Saskia lieverd ,

Zoals bij veel dingen is ook hier tijd nodig. Jezelf veranderen , daar waar je voorheen heel je leven al dezelfde manier gebruikte om aandacht te vragen/krijgen , ben je je nu bewust dat het ook anders kan. Geef jezelf de tijd om door deze verandering door te gaan. Prachtig toch hoe je moeder aanzet geeft tot verandering in jezelf , van engel tot engel!

Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008 20:36 
Citeer:
daar staat tegenover dat je soms beticht wordt van aanstellen omdat je er niet ziek uitziet maar het wel bent.

Ja Nel, er wordt vaak maar laconiek over gedaan.
Soms is het wel terecht, maar meestal voel ik me echt niet goed. Maar ik zie nu ook dat het voor diegenen moeilijk is voor te stellen wat je voelt.

Mijn moeder heeft me ook al wel vaak verteld dat ik vroeger me vaak niet lekker voelde, of huilde en als ze dan vroeg wat er was, kon ik het niet uitleggen. Dat moet voor haar ook behoorlijk frustrerend en moeilijk geweest zijn, want zij wist dan niet wat ze kon doen, waardoor ik me soms alleen nog maar beroerder voelde, want mijn moeder kon me dan niet helpen! Als kind verwacht je dat je moeder wel iets weet om je je beter te laten voelen.

Nu zie ik pas in hoe moeilijk dat geweest moet zijn. Ook omdat je toen nog niet zo veel had waar je terecht kon over opvoeding en er al helemaal niets bekend was over gevoeligheid.

Maar ze heeft me ook vaak wel geholpen, met leren bijvoorbeeld! En dat ging best goed. Ze bestede veel aandacht aan mij om me te helpen met huiswerk of extra oefenen van rekenen bijvoorbeeld. Zij was/is er altijd voor mij, ookal begreep ze me misschien niet zo goed. Mijn vader ook.

Dank je wel Helmut! 1hart1 Ik ben er al aan bezig natuurlijk, dit is niet iets wat ikin een klap nu doorkrijg, maar het is wel mooi wat zij me vertelde vandaag. Ik weet dat er tijd nodig is voor verandering en die neem ik ook wel, ook al ben ik vaak ook wel weer ongeduldig.... fgh
Maar ik ga toch met stappen vooruit heb ik het idee.

Van engel tot engel, ja dat is mooi!! zxv

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008 21:48 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
....(ik zou haar zo graag laten komen en dan ook zo goed mogelijk helpen met haar gevoeligheid ..


Kijk eens wat je nu bij jezelf aan het doen bent lieverd?
Als je jezelf helpt help je het kind ook met haar gevoeligheid.
En alleen al de erkenning dat je over?) gevoelig bent is al zo een stap schat!
Het is precies wat je zegt.
Je mág gevoelig zijn en het mooie zal zich dan gaan laten zien.
En hihi...ja hoor, daar horen kwalen bij en zeuren en zanikken en kwaad worden.
Precies zoals een kind dat doet.
IK!
tis wat hè lieverd??
Ons kent ons. fgh

1hart1


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008 22:39 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
ik net een engeltje leek die door de tuin zweefde....

En ook dat ik op de lagere school blijkbaar zo gevoelig was, dat sommige meesters me heel voorzichtig behandelden omdat ze me niet durfden te zeggen als ik iets niet helemaal goed had gedaan, dan deden ze dat heel voorzichtig en ook dat ik langzamer meekwam dan de rest omdat ik overal best veel tijd voor nodig had. Dat ik zo lief was hadden ze gezegd, dat ze me niet aan het huilen wilden maken....zoiets....



Lieve Sas


Dat is precies wat ik voelde toen ik voor het eerst op het lichtforum jouw foto zag staan onder een berichtje om de mensen te her- inneren aan een of ander. Wat een lieve gevoelige vrouw dacht ik meteen.

Ik vond overigens iedereen zo lief overkomen op dit forum. Het was een verademing om te lezen.


Is goed toch gevoelig te zijn. Beter dan ongevoelig. fgh Liefs van Wikvaya[/color]Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 01 mar 2008 09:55 
Offline

Lid geworden op: za 12 jan 2008 09:44
Berichten: 65
Hoi Saskia,

Maakt niet uit wat voor naam je het beestje geeft. Zoals kristalkind of zoiets dergelijks. Waarom een etiket plakken ?

Je kunt eens lezen over HSP. Hoog Sensitieve Persoonlijkheiden. Ik heb er zelf ook een goed boek over. En het prettige ervan is dat er heel goede tips in staan om met gevoeligheid om te gaan omdat alles zovele malen dieper tot je doordringt dan gemiddeld. Ik heb het met daglicht bijvoorbeeld. Dit doet altijd pijn aan mijn ogen. Maar geluiden doen ook pijn. In het boek staan ook tips met betrekking tot eten / drinken en hoe je de hoge gevoeligheid het beste kan hanteren. Je hebt relatief gezien meer rust nodig dan andere mensen die niet zo hoog gevoelig zijn want gedurende een dag heb je zoveel zintuiglijke indrukken te verwerken.

Kijk daar eens naar.

Zevenster


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 01 mar 2008 10:22 
Zevenster schreef:
Hoi Saskia,

Maakt niet uit wat voor naam je het beestje geeft. Zoals kristalkind of zoiets dergelijks. Waarom een etiket plakken ?

Je kunt eens lezen over HSP. Hoog Sensitieve Persoonlijkheiden. Ik heb er zelf ook een goed boek over. En het prettige ervan is dat er heel goede tips in staan om met gevoeligheid om te gaan omdat alles zovele malen dieper tot je doordringt dan gemiddeld. Ik heb het met daglicht bijvoorbeeld. Dit doet altijd pijn aan mijn ogen. Maar geluiden doen ook pijn. In het boek staan ook tips met betrekking tot eten / drinken en hoe je de hoge gevoeligheid het beste kan hanteren. Je hebt relatief gezien meer rust nodig dan andere mensen die niet zo hoog gevoelig zijn want gedurende een dag heb je zoveel zintuiglijke indrukken te verwerken.

Kijk daar eens naar.

Zevenster


Hoi Zevenster,
Ja, ik weet het etiketten plakken heeft geen zin, maar soms is het handig voor info zoeken, zoals jij nu zegt over HSP. Ik weet daar al wel wat van hoor, want ik wist wel dat ik gevoelig ben, maar niet dat het als kind al zo duidelijk was. Welk boek heb jij? Want als er ook tips in staan over eten/drinken en zo vind ik dat wel fijn.
Dank je wel!
Liefs,
Saskia

P.S. Ga je ook mee naar het nieuwe forum? (Zie de Aandacht topics)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 01 mar 2008 10:24 
wikvaya schreef:
Citeer:
ik net een engeltje leek die door de tuin zweefde....

En ook dat ik op de lagere school blijkbaar zo gevoelig was, dat sommige meesters me heel voorzichtig behandelden omdat ze me niet durfden te zeggen als ik iets niet helemaal goed had gedaan, dan deden ze dat heel voorzichtig en ook dat ik langzamer meekwam dan de rest omdat ik overal best veel tijd voor nodig had. Dat ik zo lief was hadden ze gezegd, dat ze me niet aan het huilen wilden maken....zoiets....



Lieve Sas


Dat is precies wat ik voelde toen ik voor het eerst op het lichtforum jouw foto zag staan onder een berichtje om de mensen te her- inneren aan een of ander. Wat een lieve gevoelige vrouw dacht ik meteen.

Ik vond overigens iedereen zo lief overkomen op dit forum. Het was een verademing om te lezen.


Is goed toch gevoelig te zijn. Beter dan ongevoelig. fgh Liefs van Wikvaya[/color]Afbeelding


Ja, Wikvaya, ik heb me een tijdje afgesloten, maar dat werkte niet. Soms komt dat nog even terug, maar meestal duurt dat niet lang....
Dank je wel voor je lieve woorden!
Saskia


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.