LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 20 apr 2024 01:30

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Even Delen met jullie..Sinti..
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 18:18 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Hai, Lieve allemaal.

Ik wil iets met jullie delen, omdat het me bezig houd....
Ik hoop, dat ik een lang verhaal kort kan vertellen.
Lets try... :)

Ik heb iets met zigeuners.
Een gevoel, herkenning, vanuit de diepte in mij.
Sommige zigeunermuziek raakt mijn ziel zeer diep. Mijn lichaam raegeerd er heel sterk ook op.

Ik lijk pasjes en dansjes te herkennen van binnen.

Nu was ik van de week op een muziekuitvoering van wat Sinti's
Fabulous gitaarspel.( Voor wie ze kent, ze speelde muziek van het Rosenberg trio, deze gitaristen zijn daar mee verbonden..even terzijde, voor de muziekliefhebbers.. :))

Ik maakte contact met een groepje wat in de ruimte was, ze trokken aan me..bijna.....in de zin van..wat heb ik toch met het zigeuner zijn in mezelf..

En plotseling werd ik me van binnen een mooie oude, wijze vrouw gewaar, die blijkbaar bij een van de mannen hoorde. Ze leefde naar mijn gevoel niet meer en ik kreeg het gevoel, dat ze een gave had.
Ik wist ook direct bij wie ze hoord en dat het zijn Oma was.Ik vroeg hem, of zijn Oma een gave had en hij beaamde dat, alles in me zei, jij hebt hem ook, maar je durft er geen plek aan te geven.
Het uitspreken bracht wat verwarring bij mij te weeg, zo ook de man. en in de groep, en toen wist ik even niet meer, of het okee was wat ik deed.
Het was natuurlijk logisch, dat ik nogal vreemd binnen kwam zo bij de andere, zo in een Cafe staande.

Maar alles in me zei, dat ik de man mocht zeggen wat ik voelde.
Hij beaamde dat zijn Oma een gave had.
Toen vroeg een van de zigeuners, of ook ik een zigeunerin was. Ik natuurlijk, nee hoor, maar ik voel er wel veel bij.
Hij zei me, jij moet deze man zo meteen horen zingen, dat is goed voor jouw.
Ik liet de situatie even voor wat het was, voelde me ook een beetje... :oops: tussen een groep van 8 grote breede mannen. En ging weer muziek luisteren.

Even erna, ging de man inderdaad zingen. En zijn stem en lied raakte me diep, tranen liepen me over de wangen. En het wonderlijke was...ik kon het lied mee zingen...in het Sinti... :shock:
Ik raak vaker nogal emotioneel als die, zeg maar tijdlijnen even open gaan, dus ik ging ven naar buiten om alleen te zijn..

Toen hoorde ik van binnen..zeg hem ANNA, dat ik ANNA ben.
Ik raakte wat in de war, maar besloot uiteindelijk toch naar het groepje terug te gaan en de man de naam te noemen.
Ook dit gaf wat commotie, omdat men in de groep aannam, dat ik een grapje maakte en een dolletje wilde, dat raakte me , want klopte niet.

Ik noemde de naam en vroeg heette oma ANNA.

De betreffende man keek me aan met tranen in de ogen. En ik deed wat mijn hart me ingaf, omhelsde hem en hield hem vast...en het voelde bijna alsof ik ANNA was, zo een wonderlijk gevoel...
De mannen zeide me, dat oma inderdaad ANNA heette en dat ik hem diep raakte.
We namen afscheid zonder woorden..
En ik voelde nog de warmte in me van beide mensen..

Later vertelde ik een vriend van mijn ervaring. En deze zei, dat mag je niet doen, dat is inbreuk op de vrije wil...

En dat zette me aan het denken...
Is het altijd goed dit soort dingen te uiten.
Het voelde liefedvol en goed.
Hoe ga je met dit soort dingen om, nu er voor velen steeds meer dit soort openingen zijn...

Liefs van Simone, dank jullie wel, voor het luisterend oor.

Een stukje muziek....om het gevoel weet te geven


http://nl.youtube.com/watch?v=qzXEq8EOH_c


Laatst gewijzigd door Simone op vr 12 okt 2007 18:54, 3 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 18:34 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
..Het voelde liefedvol en goed. ..


Voilà lieverd.
Ziehier het antwoord.

1hart1

Prachtverhaal!
Helemaal passend bij wie jij (aan het worden) bent en gaat Zijn.
En cool dat je luisterd naar je binnenstem hoor schat.
Daar zit het.

Heej lieverd, de link fiets niet helemaal hier....de URL is incompleet volgens mij?

1hart1 1hug1 1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 19:17 
O wow Simone!
Wat een speciaal verhaal!
Ik zou denken dat als het leifde vol voelt dat het dan wel goed is....volg je hart! 1hart1

En waanzinnig goed die muziek op dat filmpje! :D

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 19:34 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hi Simone :wink:

Wat een prachtige ervaring heb je met ons gedeeld!

Is het altijd goed dit soort dingen te uiten.
Het voelde liefedvol en goed.

Ik weet niet of het ALTIJD goed is dit soort dingen te uiten, maar als het liefdevol en goed aanvoelde voor jou dan mad je daar op varen lijkt mij. Tenminste zo doe ik dat altijd, soms nag en kan het wel en soms ook niet en vaak weet je ook meteen of je juist hebt gehandeld of niet?

En je schreef dat een vriend van jou vond dat het inbreuk was op de vrije wil, uhm dat kan zijn mening zijn en is okee natuurlijk ikzelf ben van mening dat als jij bewust vanuit jouw hart hebt gehandeld en dit voor jou goed aanvoelde dan heb jij uit vrijw wil de verantwoordelijkheid genomen om naar jou hart te luisteren. En wat een ander daar mee doet is de verantwoordelijkheid en vrije wil van de ander, en absoluut geen inbreuk in mijn beleving dan. Anders had jouw hart het niet zo ingegeven denk ik dan maar, als het niet zo bedoelt was juist. En volgens mij kan jij heel goed je onderscheidingsvermogen gebruiken!

Dikke knuffel :idea: :idea: :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 20:56 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Wat een prachtige ervaring Simone.
Jij zingend in het Sinti.
tja wat kan ik zeggen, het is precies gegaan zoals de bedoeling was....

dus weg met je mag het niet doen....Er werd toch tegen je gezed dat jij net als die wijze vrouw een gave hebt maar dat jij deze nog geen plek hebt gegeven.
Nou bij dezen geef je plek eraan.....Het voelde toch liefdevol.... Afbeelding


Liefsss Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 21:24 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Mooi hoor.
Ik zou zeggen ga zo door lieverd. Het bevestigd ook een beetje mijn ervaringen. Wat ik al eerder schreef over dat overleden kindje. Alleen was het bij jou veel sterker. Ik begrijp je gene, maar als je luistert naar je gevoel en daarnaar handelt. Wat kan er dan nog fout gaan? Zeker als het zo duidelijk is en goed aanvoelt.

DOEN

Liefs
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 21:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Echt heel bijzonder Moon,

En volgens mij gewoon je gevoel volgen, als het voor jou goed voelt is het goed.

1hart1

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 22:13 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Typisch, alweer Anna.
Die heeft je zeker weten veel te vertellen.
Mooi Moon. 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 07:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Lieve Simone,


Wat een mooie ervaring en precies zoals het moest zijn.
Een zigeunervrouw en waarom moest je naar het lied luisteren?
Weet je ik vindt het geen inbreuk, het voelt zo liefdevol dit delen
met de mensen die je ontmoette.
Sinti mee kunnen zingen en het werkelijk in je ziel voelen en ervaren is er ook niet voor niets.
Denk jij dat je zelf die Anna bent? Voel je haar?
Als ik je zo lees lieverd ben je weer dichter daar waar je wezen mag.

Dikke knuffel en ik zie je voor me in zigeunerkleding, zo passend
is het, het voelt helemaal Simone.

1hart1 Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 16:04 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Ohhh..

Wat een lieve reacties allemaal, dank jullie wel.
Ja...het voelt als een deel in mij wat wakker mag worden, maar soms is het zo verwarrend ook.
Ja Ruth..echt luisteren naar je binnen stem...zucht.

Hai Sas, ja wat een muzikaliteit he ....en nog zo jong
En als de "mannen "spelen, krijg ik zo een... Bij een vuurtje zitten gevoel.....

Hee," Herten vrouw", met je prachtige ogen...fijn om je hier ook weer te lezen...En onderscheid maken ja, dat is het vaak ook ja, en mag mijn gevoel spreken. Maar soms is het ook zo veel allemaal.

Dankejwel Shena, ja precies gegaan zoals de bedoeling was. Maar ik begrijp de bedoeling soms niet...Glimlach..

Hai Ansjasa, welkom, wij "spraken" nog niet eerder samen, fijn dat je er ook bent. Naar je gevoel handelen, dat probeer ik inderdaad te doen, maar soms, begrijp ik mijn eigen gevoel niet meer.....momenteel, is het net alsof ik een ander ben, dan die ik kende...

Dag Yolleke, ja....gevoel volgen, het blijft maar terug komen ...dat dat mag zijn...


En inderdaad Mieks, alweer Anna, moeder, Aarde, ik...wonderlijk he... :)

En Ammana, met de spijker op mijn koppetje..
Je voelt het inderdaad heel goed aan, dank jewel voor het uitspreken aan me.
Ik voelde me als dat ik Anna was .
En het lied ging over een kleine jongen en klein meisje die de liefde vonden...
En de kledij, werkelijk prachtig, Mijn moeder zei het vroeger al, toen ik jonger was. Wij hebben de zigeunerin is ons...dat komt nu weer zo naar voren.


Anna, de naam ligt ook in een zachtheid op mijn lippen..Zo wonderlijk.
...
Het bracht me, me na die zondag menigmaal tot tranen.


Liefs...Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 22:00 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
De betreffende man keek me aan met tranen in de ogen. En ik deed wat mijn hart me ingaf, omhelsde hem en hield hem vast...en het voelde bijna alsof ik ANNA was, zo een wonderlijk gevoel...
De mannen zeide me, dat oma inderdaad ANNA heette en dat ik hem diep raakte.
We namen afscheid zonder woorden..
En ik voelde nog de warmte in me van beide mensen..


Voila daar is je antwoord lieve meid.

Prachtig ik heb heel erg genoten van je verhaal.
Afbeelding
liefs Wikvaya Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2007 11:06 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Lieve Simone,

Wauw wat een prachtige ervaring!!

En alweer lees ik hier jouw zigeunerliefde en mijmer... zo'n liefde zit er bij mij ergens ook, alleen niet bij zigeuners denk ik.
Ik weet het niet precies eigenlijk, weet alleen dat ik bij bepaalde folkloremuziek heel veel vrijheid en ruimte voel. Alsof je er helemaal in mee wordt gezogen, helemaal genieten. 1hart1
Dat alleen al vind ik voor mezelf bijzonder, enkel het speciale gevoel als ik die muziek hoor, misschien zit daar wel ergens een connectie/herkenning tussen jou en mij. Het houdt me nu dan weer even bezig.
Ik ben in ieder geval blij dat dat speciale gevoel bij die muziek er is, al kan ik er verder niets mee. Zover reikt mijn ontwikkeling niet.
Maar goed, dat is offtopic. Wilde ik toch even kwijt. :oops:

Bijzonder hoor, hoe jij altijd zo mooi beeldend schrijft....!!! 1hart1

*buiging*
Waterdruppel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 14:41 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
hele mooie ervaring, koester deze..

Ik begrijp wat je vriend bedoeld te zeggen maar denk in dit geval dat het zeker weten goed was.. het werd je ingegeven.. je was zelfs huiverig. Als je dan het resultaat ziet dan was dit goed :wink:

heel mooi!

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 19:15 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Hey Simone mooie engel ,

Wat een prachtige gave heb je lieverd. Toen je sprak over de gave van die man moest ik steeds aan jou denken , want blijkbaar heb jij ook een gave. Ontroerend om op deze manier ‘Anna’ de mogelijkheid te geven om haar kleinzoon te omhelzen. Naar mijn mening doe je nooit iets verkeerd als je je gevoel volgt lieverd. Wie weet welk een mooi cadeau heb je ‘Anna’ en haar kleinzoon wel niet gegeven , en als hij er nog niet klaar voor was , dan was dit voor hem wel de trigger geweest om er aan te werken , als je begrijpt wat ik bedoel.

Volg je hart en volg je gevoel en twijfel niet aan jezelf , de waarheid ligt in jezelf. Het is slechts jouw keuze om er iets mee te doen en ik ben ervan overtuigd dat er een stuk heling heeft plaatsgevonden tussen ‘Anna’ en haar kleinzoon , omdat jij ervoor koos om er iets mee te doen. Prachtig Simone , ronduit prachtig mooie engel , dank je voor het delen.

Dikke knuffel.

Liefs , Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2007 19:31 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Ik weet het niet precies eigenlijk, weet alleen dat ik bij bepaalde folkloremuziek heel veel vrijheid en ruimte voel

Hai waterdruppel!!..Bij welke muziek heb je dat dan? wil je dat vertellen.
Ik vind het altijd erg leuk om dat van andere te horen en te ervaren, omdat het uit een diepere laag lijkt te komen..En je herinneringen meer duidelijk maakt.
Zo genieten soms he, het herkennen van zo een sterk gevoel in jezelf..
http://video.google.nl/videoplay?docid=8565926785584424959&q=sinti+gypsy&total=210&start=10&num=10&so=0&type=search&plindex=2


Wikvaya, Cygnus en Helmut...
Dank jullie wel...weer zo hartverwarmend...

Liefs Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2007 13:02 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Hoi Simone,

Ik probeerde (toevallig :lol: vrijdag toen jij je reactie plaatste) te zoeken naar het nummer op de cd's met folkmuziek die ik heb.
Nog niet gevonden helaas.
Ik weet ook niet meer of het op deel 1 2 of 3 (andere delen nog niet vaak geluisterd..) stond, maar ik laat je weten als ik het nummer heb gevonden!

De cd collectie heet "Friends of Folk" volume 1 t/m 6 en is uitgegeven door CNR Music in samenwerking met De Groote Boodschap (radioprogramma over Folkmuziek op de belgische radio 1). Dat programma draaiden ze altijd op donderdagavond vanaf 21u geloof ik.
Daar heb ik een aantal jaren geleden een tijd naar geluisterd (kan die radiozender nu niet meer vinden op mijn studentenkamer :( Vast wel via internet te achterhalen, maar nog niet geprobeerd) en toen van een Belg die collectie cd's gekopieerd gekregen. 1hart1

Ja, heel mooi hoe dat zo diep raakt vanbinnen, heb ik anders nooit!

Liefs,
Waterdruppel


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.