LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 19 apr 2024 07:18

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Niet te geloven.
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007 18:22 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Begin deze week kwam ik bij een klant om te leveren. Aan de balie zat een receptioniste die er nogal verdrietig uit zag. Nu weet ik niet meer of ikzelf haar hierover aangesproken heb , of dat ze zelf begonnen is , maar op een moment vroeg ze of ik huisdieren had , waarop ik bevestigend antwoorde. Ze vertelde mij dat haar hond door de benen was gegaan , iets met de rug. Ze was er mee naar de dierenkliniek gegaan en daar hadden ze gezegd dat het eigenlijk hopeloos was voor die hond en er niet veel meer aan te doen was , ze was namelijk verlamd. Enkel een onmiddelijke operatie kon het dier heel misschien nog helpen , maar de kans was klein. Toch besliste de receptioniste om de hond te laten opereren. Haar hond was als een kind voor haar , ze had deze hond gered van een vreselijk bestaan.

Ik merkte heel duidelijk dat zij enorm met haar hond in gedachten zat en er leek op haar werk niet echt gehoor te zijn voor haar verhaal. Ze kon er met niemand over spreken en ik voelde het verdriet in haar hart. Ik vertelde haar dat ik onmiddellijk licht naar haar hond zou sturen en ik verzekerde haar dat alles in orde zou komen. Wat ik persoonlijk enorm gewaagd vond van mezelf. Ik dacht achteraf nog , wat als die hond het niet red , dan heb ik haar iets wijsgemaakt en ik voelde me al direct een beetje schuldig over.
Enfin , ze geloofde er wel in en we hebben samen nog wat over ‘het leven’ gesproken in de spirituele zin. Ik vroeg haar of ik de foto van de hond nog eens mocht zien (die stond ingekaderd op de desk samen met een andere hond) en toen vroeg ze me of ik mijn hand op de foto wilde leggen. Dat heb ik ook gedaan omdat ze het vroeg, want uit mezelf zou ik zoiets eerder niet gedaan hebben. Toen ik weg ging verzekerde ik haar dat alles wel in orde zou komen , ‘je zult wel zien’ zei ik nog. Ik ben in de wagen gestapt en heb me al rijdend toegelicht op het sturen van licht naar die hond.

Vanmiddag zag ik dat ik weer een levering had voor die klant. Ik was reuze benieuwd hoe het afgelopen was met haar hond. Toen ik mijn wagen uit stapte en naar de glazen inkomdeur liep , zag ik haar al enorm stralen met een brede glimlach. Ik wist meteen hoe laat het was en stapte lachend binnen. ‘Het is allemaal goed gegaan hé’ zei ik. Waarop ze zei dat het nog meer dan goed gegaan was. De operatie was goed verlopen en normaal zou de hond nog vier dagen verlamd blijven alvorens het weer op zijn poten kon staan volgens de artsen. Maar korte tijd later kon de hond alweer staan en wandelen en dronk het al weer water. De vrouw was zo blij en gelukkig en helemaal opgetogen. Ze bedankte me en we hebben nog even gepraat.

Nu heb ik er zelf enorm moeite mee om te geloven dat ik heb bijgedragen tot deze positieve afloop. Temeer omdat ik totaal niets voel bij hetgeen ik doe. Geen verbinding , geen visualisaties ,geen gevoel dat ik echt iets doe. Ik doe eigenlijk helemaal niets. Het is meer een intentie die ik stel. Op dat gebied heb ik echt weinig vertrouwen in mijzelf en mijn eigen kunnen. Kan ik wel echt een verschil uitmaken door een eenvoudige intentie te stellen. Is mijn kracht werkelijk zo sterk dat ik een verschil kan maken? Misschien doe ik ook helemaal niets , of misschien haal ik onbewust de kracht in de ander naar boven zodat ze het allemaal zelf kunnen?

Ik weet het echt niet. Het is allemaal zo schemerig voor mij , zo onduidelijk wat het nu juist geweest is. Het enige dat ik zie is het resultaat en in dit geval mocht het er dus best wezen. Maar of het werkelijk door mijn toedoen is? Mijn vertrouwen hierin is zo klein. Ik heb al de goede intenties , maar zelden zag ik zo’n duidelijk resultaat als vandaag. Het zou fantastisch zijn moest ik werkelijk de gave hebben om zulke resultaten te bekomen , maar in mijn bescheidenheid kan ik mezelf zo niet zien. Het zal wel toeval geweest zijn of niet?

Ik vond het in ieder geval een wonderbaarlijke ervaring.

Liefs , Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007 19:49 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Lieve Helmut,

Wonderen bestaan? Of denk je dat wonder niet bestaan?
Het enige wat we hoeven te doen is onze intentie te zetten.
Een veel gehoorde zin in gechannelde boodschappen.

Weet je lieverd, van de week zag ik een stukje op de tv van
iemand die 'bijzondere gave' heeft, in ieder geval gebeuren er
veel bijzondere dingen door het aanraken van mensen door deze
meneer.
Hij vertelde ook dat hij niets deed en gaf er eigenlijk ook zo de uitleg
aan van dat hij niet wist wat er gebeurde.

Inieder geval is het bijzonder wat er bij deze hond is gebeurd en
dat telt.
En jouw intentie is wat telt!

Knuf en 1hart1 Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007 20:36 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Prachtverhaal Helmut.
En je maakt niet alleen de hond blij én de mevrouw maar mij ook.

Oh schat!
1harten1 1harten1

Er gebeurd hier even iets lieverd......


Citeer:
..Nu heb ik er zelf enorm moeite mee om te geloven dat ik heb bijgedragen tot deze positieve afloop...


In mijn binnen-oor vraagt er nu, hier, iemand iets aan jou:


Wat zou je willen Helmut?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007 21:34 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
Ik doe eigenlijk helemaal niets. Het is meer een intentie die ik stel. Op dat gebied heb ik echt weinig vertrouwen in mijzelf en mijn eigen kunnen. Kan ik wel echt een verschil uitmaken door een eenvoudige intentie te stellen. Is mijn kracht werkelijk zo sterk dat ik een verschil kan maken? Misschien doe ik ook helemaal niets , of misschien haal ik onbewust de kracht in de ander naar boven zodat ze het allemaal zelf kunnen
?

ik heb het eventje wat aangedikt lieve helmut.

zo, Helmut, wat dacht je ervan? Wat dacht je van intentie en de kracht van de intentie. Weet je Helmut dat gedachtekracht sterker is dan atoomkracht? lieve schat, ga eens een kijkje nemen bij de website van een hele wijze landgenoot van je.
lieve Helmut. er staan drie online gratisboeken over de kracht van de gedachten. NATUURLIJK HEEFT JOUW INTENTIE INVLOED GEHAD punt
http://www.gedachtelichaam.be/gedachtelichaam.html

dag lieve Helmut, goed gedaan.

liefs Wikvaya 1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007 23:45 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
lieve helmut


heb vertrouwen in jezelf en je zult alles kunnen wat je wilt met jou intentie om te helpen.

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 13 sep 2007 06:33 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Machtig mooi ! Ik sluit mij aan bij: Het is de intentie die ik stel !

Wel te geloven !

Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 13 sep 2007 19:49 
Lieve Helmut,

Alsof ik het tegen mezelf zeg: Je mag er op vertrouwen dat je geholpen hebt!!
Zeker intenties werken, ik heb het zelf ook al ondervonden.
Als je het maar vaak genoeg ondervind ga je het vanzelf geloven, want het is waar.

1hart1 1hart1

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 13 sep 2007 21:42 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Lieve Helmut,

Is het niet zo dat er gewone mensen nodig zijn om ongewone dingen tot stand te brengen.....(was het niet Nelson Mandela die dit zei?)


Weet je en ik lees jou hier zo en dan denk ik waarom zou JIJ niet hebben bijgedragen aan die positieve afloop. Eigenlijk komt er dan ook een beetje een verdrietig gevoel bij mij. Want wat ?is er dan nodig om te geloven dat wij ook deze prachtwezens zijn.
Jij, als degene waarvan ik ervaar dat jou benadering naar anderen zo liefdevol is. Altijd een hartelijkheid die ik heel direct kan voelen.

Lieve Helmut, laten we stralen, samen........1hart1


Liefs Shena 1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2007 05:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Hey lieverds ,

Tja , best moeilijk voor mij om in mijn eigen krachten te geloven. Ik ben overtuigd van de liefde die ik ben , ik ben overtuigd van mijn eigen uitstraling , maar vind het moeilijk te geloven dat mijn intenties hun uitwerking hebben omdat ik meestal geen resultaten zie of te weten kom , buiten het bovenstaand verhaal dan. Ik dien mezelf hiervan nog te overtuigen. Ik stuur heel vaak licht en heb vele intenties , maar zelden zie ik het resultaat en daarom is er ook die twijfel. Meestal hoop ik dat het allemaal resultaat mag hebben. Het zou me zeker sterken in mijn eigen kunnen moest ik meer resultaten zien of te weten komen van de intenties die ik gesteld heb.

Maar goed , nog veel werk voor de boeg dus om in mijn eigen krachten te geloven.

En ja Ruth , wat zou ikzelf willen? Tja , dat is wel duidelijk denk ik. Ik wil overtuigd zijn van mijn eigen krachten en ik wil dat de intenties die ik stel zich manifesteren , in eerste instantie voor de persoon aan wie ik mijn intentie stelde , maar anderzijds ook voor mezelf ten einde voldoening te kunnen voelen in de acties die ik stel.

Ik wil bij deze jullie bedanken voor jullie licht en even in het bijzonder Wikvaya. Wat een prachtige site heb je me daar doorgegeven. Ik zal wel enige tijd nodig hebben om alles door te nemen maar het boeit me alleszins enorm. Ik denk wel dat ik er weer veel uit kan halen en tot mij mag nemen ten einde mezelf te verruimen. Dank je wel.

Een liefdevolle warme knuffel voor jullie.

Liefs , Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2007 08:09 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Lieverd, meer dan een jaar geleden heb ik hier in de tuin een klimopstekje gezet.
Maar het duurde en duurde en duurde.....
Ik d8..oh dit wordt nix.
Maar toch, ze ging niet dood maar groeide ook niet.
Kwam niet één blaadje bij.
En wat denk je nu?

Afbeelding

Heb je nog even geduld denk je?

Afbeelding 1hart1 Afbeelding 1hart1 Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 20 sep 2007 17:04 
Offline

Lid geworden op: vr 20 apr 2007 18:41
Berichten: 179
Hoi lieverd,
ja hoor ik ben terug :wink:

Zie je wel dat je het kunt :lol: en maar twijfelen, ik wist het wel :wink:

Afbeelding

_________________
Respect is everything!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.