LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 24 apr 2024 08:28

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 aug 2007 18:18 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Medelichten, ik zou graag jullie visie willen hebben over de gebeurtenissen van deze middag. Wat ik nu ga beschrijven gebeurde vlak na elkaar, in een uur tijd.

Eerst komt Jan thuis: deuk in de voorkant van onze auto, nummerbord flink beschadigd. Op een parkeerplaats, waar hij nota bene ver achteraan, helemaal alleen, stond geparkeerd. Gelukkig zat er een briefje onder de ruitenwisser: niet van de dader, nee, van een getuige, die het nummerbord van de dader heeft opgeschreven. Jan kwam helemaal opgefokt thuis (dit is natuurlijk ook echt :evil: als je net twee maanden een nieuwe auto hebt!!) en belde die getuige. Een man was er hard tegenaan gereden, achteruit rijdend, en vervolgens gauw weggereden. Hij heeft de politie gebeld en we gaan maandag aangifte doen.

Nadat we wat gekalmeerd zijn, ga ik naar boven, in de voorkamer naar mijn puzzel. PATS! Harde klap tegen de ruit. Ik doe het raam open en kijk naar beneden. Er ligt een duif in de voortuin, nog een beetje bewegend. Ik ren naar beneden en roep Jan erbij om te kijken. We staan daar nét, en weer: pats! Weer een duif tegen het raam, die naar beneden valt en vlakbij die andere duif, die inmiddels dood is, neervalt. Ze liggen met de snavels naar elkaar toe, de een op de buik, de ander op de rug. Hoe kan dit in een paar minuten tijd gebeuren?! Dat bedénk je toch niet?

Wat is hier aan de hand? Eerst iets tegen onze auto, dan iets tegen onze ruit. Wat botst er met ons? Wat komt tegen onze eigendommen tot stilstand? Zelfs dodelijk (beide duiven)? Wat wordt ons hier duidelijk gemaakt? Ik heb er wel kippenvel van, dit betekent iets. Maar wat, dat weet ik niet. (Wat ook nog erg typisch was: tussen de middag hoorden we een ontzettend oud, sentimenteel liedje, 'Manuela' van Jacques Herb. Laat de naam van de getuige nu ook Manuela zijn......)

Ik heb er zelf ook gedachten over, maar zou heel graag van jullie wat gedachten horen. Misschien heeft iemand een heldere inval? Dit is allemaal zo vlak na elkaar, vooral die beide duiven, volgens mij heeft het een betekenis. Ik moet erbij vertellen dat we afgelopen week naar een andere woning hebben gekeken, we gaan wss een huis kopen en dus verhuizen uit het huis waar ik met de kinderen heb gewoond.

Zonne-elfje

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 04 aug 2007 18:47 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Lieve Zonne-elf,

Wat het betekent, dat weet ik eigenlijk ook zo niet.
Maar het feit dat zowel het liedje als de getuige Manuela heet, lijkt me een simpel geval van synchroniciteit.

Ik weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen, maar als ik zulke synchroniciteit in mijn leven tegenkom, dat glimlacht mijn hart. Dan weet ik dat het klopt, dat ik, dat mijn leven de goede richting uitgaat.

Maar de duiven vliegen zich dood tegen de ramen.
Zou je wel gaan verhuizen. Dan kunnen jouw duifjes je niet meer vinden,
misschien.

Betekent Manuela niet zoiets als boodschapper van God. Ik kan het zo gauw niet vinden. vogels zijn boodschappers van onze ziel en de duiven ook nog eens van vrede en van liefde.

Wil je alles wat niet bij je past tegelijk deleten, want ik vind het maar eng wat ik hier zit te verzinnen.
Dag lieverd, vertel eens wat je zelf dacht?
liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 04 aug 2007 19:34 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Lieve Zonne-Elfje

Jeetje wat een synchroniciteit allemaal, maar wel waardevol
denk ik zo.

Als eerste wat bij me opkwam dat je echt bij jezelf mag kijken
wat het met je doet om te verhuizen, wil je het werkelijk?

En vick haar beschrijving vindt ik helemaal niet zo raar eigenlijk.
Manuela, de naam is afgeleid van Immanuel, je kan eens kijken
wat daar over te vinden is.
Immanuel is als ik het goed heb begrepen, boodschapper gods.
Verders de duiven, daarover kan je hier lezen:

http://www.gerardlenting.nl/betekenissy ... bolen.html

Neem eruit wat goed voor je voelt, maar je weet het eigenlijk al,
als ik je zo voel door je berichtje heen.
En lieverd heb vertrouwen in je intuitie.

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 04 aug 2007 20:23 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Hmm..ja heel wonderlijk fenomeen dit Elfje.
Ik herken het gevoel heel goed van van.. dit WIL iets zeggen maar er dan nét niet bij kunnen.
Kan heel frustrerend zijn! :?


Er komt ook van alles bij me op maar precies wat de anderen zeggen: wat voelt het voor jou?

Oke, als ik heel eerlijk ben dan gaat mijn eerste associatie tijdens het lezen van deze duiven naar je kinderen.
En heeft het dan met dood te maken?
Hm dat is niet precies hoe ik het zou interpreteren.
Misschien eerder met een rigoreuze manier van loslaten of zoiets?
En dan voel ik wel meteen iets nieuws "hangen" ergens.
Nou ja, je geeft het zelf al aan: wellicht een nieuw huis.?
Maar niet nadat er iets opgeruimd is?

En inderdaad: een klap op de nieuwe auto.
het vervoersmiddel, het nieuwe krijgt een deuk.

Op Manuela heb ik dit gevonden:
Immanuël, Emanuel, Maan, Manuel (Sp), Mendel (Du), Imanuela, Manuela (Sp), Manuelita (Sp). Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: God zij met ons. De naam is vooral bekend van Immanuel, in de bijbel de naam die de profeet Jesaja aan de Messias gaf (Jes. 7:14 e.v.). .


Veel heb je niet aan mij lieverd.
Maar wonderlijk is het zonder meer.
Ik hoop dat je wat verder komt in je zoektocht?
En ik ben ook heel benieuwd naar jullie gevoel hierover.
Want dat telt.
Het was jullie boodschap immers?


1hart1 1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2007 08:23 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Hoy lieverd.
Gisteravond had ik dit al gelezen en durfde niet te antwoorden, want het sterven van die twee duiven, greep me te erg aan.
Vanmorgen zag ik eigenlijk een heel ander beeld.
Om maar met die twee duiven te beginnen;
Een koppeltje duiven staat synoniem voor de eeuwige liefde, tot de dood ons scheid.
Het zijn ook boodschappers van de liefde, dus voor mij brachten ze een liefdevolle gedachte van je kinderen.
Ik stel me zo voor dat er in Irak een koppeltje duiven vloog en jouw kinderen er de vrijheid om te gaan en staan waarheen men wil in zagen.
Die kunnen zo naar mama vliegen, zeiden ze tot elkaar en die liefdevolle boodschap pikten die duiven op.
Ze vlogen eindeloos, tot ze je vonden, moe maar dankbaar wilden ze je de boodschap overbrengen, maar uitgeput door de lange reis vloog de eerste duif tegen het raam.
Tevreden is die naar huis gegaan.
De partner volgde hem/haar tot in de dood.
Dit alles zou niet zo over gekomen zijn als de zinnen niet al geprikkeld waren, dus het incident met Jan's auto, was een soort van wake-up call.
De rol van Manuela, is voor mij de rol van een hoeder, een gids, die altijd waakzaam is en alles opmerkt en optekend wat er gebeurt.
De synchroniteit wordt nog eens extra bevestigd doordat jullie Manuela eerder die dag al hoorden.
De boodschap voor jou ( volgens mij) is dat je kinderen van je houden en je never nooit niet zullen vergeten, waarheen je ook gaat of staat, Liefde kent geen grenzen.
De prullebak is kortbij hé lieverd. 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2007 09:09 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Nu even wat gedachten van mij.....
Voor mijn gevoel hebben deze twee gebeurtenissen (auto, duiven) met elkaar te maken, omdat het zo vlak na elkaar is gebeurd. Daarom bekijk ik het samen.

Nummerbord heeft te maken met identiteit. Identiteit is beschadigd (alleen het nummerbord is beschadigd, verder zo te zien niets van de auto). Dat doet mij denken aan de kinderen. Aannemelijk is dat ze een andere identiteit hebben gekregen (valse papieren).

De dader van de aanrijding is ervandoor gegaan. Safa is er ook zomaar vandoor gegaan en met de noorderzon vertrokken. Alleen is er nu wél iets van de dader bekend: zijn nummerbord. Dat kan leiden naar zijn identiteit.

Identiteit doet mij al denken aan de kinderen, en dan nog die twee duiven. Met zijn tweeën, zoals ook mijn beide kinderen (vlak na elkaar, ze zijn ook na elkaar geboren en niet tegelijkertijd). Eentje ligt op de buik, ander op de rug. Openheid - moet ik openstaan voor berichten van de kinderen? Is dit een boodschap van de kinderen? Zoeken ze kontakt?

Mijn ramen had ik van de week gewassen (dit doe ik niet vaak, is bij mij echt een bevlieging als ik die impuls voel), dus ze zijn weer helder. Duiven symboliseren onschuld, voor mijn gevoel; kinderen ook. De duiven vliegen tegen het raam. Komen tot stilstand. Auto staat voor een bewegend iets. Daar kwam ook iets tegen tot stilstand. Moeten we hier niet weggaan? Willen de kinderen niet dat wij hier weggaan?

Een boodschap van de kinderen, voor mijn gevoel. Niet weggaan hier, anders kunnen wij je niet meer vinden.

Zonne-elfje

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2007 09:12 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Die dood moet je volgens mij ook niet als letterlijk zien.
Dood staat toch ook voor een afsluiten van iets, van een periode. En in de afgelopen periode, nadat ik ben gestopt met mijn opleiding, ben ik heel erg gaan opruimen. Oude papieren, spullen die we niet meer nodig hadden, kinderkleren die al klaar lagen 'op de groei' en die toch niet meer zullen passen... hup, naar de kringloop!

Ik was erg bezig met ruimte maken.
Nu is dat project zo goed als afgerond, en nu gebeurt dit.
Duiven staan toch ook voor vrede? Vrede met mezelf? Opruiming van het verleden, en nu vrede met mezelf, met wie ik ben?
Die richting gingen mijn gedachten later weer uit..

Zonne-elfje

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2007 09:21 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ik vind dat je zelf een duidelijke schets geeft hoor.

Ik hoop dat je het oke vind als ik even mee verder puzzel?
Hoewel ik weinig toe te voegen heb aan hoe jij het interpreteert eigenlijk..

Juist je ramen gewassen, helderheid, de sluier opgelicht en wat gebeurd er?
Hup de duiven vliegen er dwars doorheen....nee, want dat kan niet dus er dwars tegenaan.
Ze kletteren tegen de helderheid op.
ZIJ kijken er doorheen maar WIJ weten dat het glas is.

Het kuisen van je huis en de indentiteit heeft misschien inderdaad te maken met een nieuwe identiteit.
Van wie?
Volgens mij ook van jullie?
En dan misschien niet zozeer in naam als wel in een nieuw leven.

Of je hieraan verbinden moet dat verhuizen geen goeie optie zou zijn weet ik niet.
Nieuw huis staat ook voor nieuw.
Een nieuw adres, nieuw nummer (bord) en wellicht een nieuwe manier van leven.

Oh veel hoor allemaal.
En het zal zeker helder gaan worden.
Zich ontvouwen wat hiervan de diepere betekenis gaat zijn.
Heb je hier als eens op gemediteerd Zonne-Elf?

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2007 07:45 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Ruthazel schreef:
Het kuisen van je huis en de indentiteit heeft misschien inderdaad te maken met een nieuwe identiteit.
Van wie?


Van mij.. ik heb de laatste tijd duidelijke besluiten genomen, wat begon met het stoppen met de opleiding. Daarna ook richting mijn moeder, ik ben haar emotionele chantage k***beu en doorzie het nu eindelijk. Heel de familie laat mij vallen, maar :idea: :idea: :idea:

Ik voel dat er wezenlijke dingen in mezelf aan het veranderen zijn, ik ben in alle opzichten ook heel moe, en het is alsof ik nog aan die nieuwe zelf moet wennen.
Deze vakantieweken zijn bepaald géén uitrusten en bijkomen..

Ik ben duidelijk ook nog niet klaar met deze boodschap.
Meedenken blijft welkom, dank voor alle bijdragen!

Zonne-elfje

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2007 08:00 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
In ieder geval vertellen die gebeurtenissen heel duidelijk dat God met je is. In de twee Manuela's.
Misschien kun je iets meer over de inhoud van dat liedje vertellen, want ik ken het niet.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2007 08:03 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
http://home.hetnet.nl/~diana69/manuela.htm

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2007 08:06 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Zonne-elf

Ik weet het niet maar ik heb een heel andere insteek.

Je bent je familie K*** beu. Ze laten je vallen. Nee lieverd, het wordt tijd dat na al dat ruimen weer je weg vervolgd. Ze laten je vallen...jouw identiteit doet er niet toe en wat ze van je vinden ook niet. Wat een doodlopende weg.

De auto staat stil en jouw leven ook. Je zit vast na wel veel gedaan te hebben maar je bent de weg blijkbaar kwijt , net als de 2 duiven.
1 seintje was niet genoeg dus duif nummer twee volgt ook. De ruit is helder maar je ziet veel dingen nog niet.

Ik kan alleen maar zeggen..zorg goed voor jezelf , laat de familie los want ze dienen geen doel meer ( jij hebt er nog steeds moeite mee )

Maak je los en je auto kan weer verder rijden. ( symbolisch )

Hoop dat ik iets duidelijk ben geweest. Mijn gevoel kan ik nu niet echt op virtueel papier overbrengen.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2007 08:27 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nou ik kan Nel in deze helemaal onderstrepen.
Al zou ik persoonlijk nog willen toevoegen dat ik groot respect heb voor waar je nu staat.

Precies lieverd.
Moe van the batlle en tijd om in je eigen Zelf te komen.
Dat IS ook vermoeiend, kan niet anders.

Misschien dat het enige mate helpt om eens te mijmeren over de dingen die je werkelijjk graag zou willen.
Als ik een wens mocht doen? Wat zou ik dan wensen?

En dan écht nu alleen voor jou Elfje, zonder restricties.

En nu ruik ik opeens ontsettend freezias...oet...heb jij daar iets mee?



Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2007 08:57 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Nel schreef:
Ik kan alleen maar zeggen..zorg goed voor jezelf , laat de familie los want ze dienen geen doel meer ( jij hebt er nog steeds moeite mee )


Het raakt me wat je zegt, want ik heb er inderdaad veel moeite mee om ze echt los te laten. Het komt op mij over dat iedereen zich in de luren laat leggen door de 'zieligheid' van mijn moeder en het beeld wat ze van zichzelf en van mij ophangt tegenover iedereen om haar heen. Die mensen trappen erin, want ze is toch altijd zo hulpvaardig en komt zo goedbedoelend over....

Maar ik loop erop kapot, ik voel me alsof ik altijd op ramen en deuren heb staan kloppen van een huis waar niemand is. Waar zij niet is voor mij. Niet was, en niet is. En daar stond ik met al mijn liefde.........

Oei, hier kom ik op iets. Ik heb stappen achteruit gedaan, de laatste tijd. Maar niemand van hen die enige moeite doet voor mij. Wil ik nog steeds door hun gezien en begrepen worden? Het is al heel lang een doodlopende weg, en nog kost het me zóveel moeite om dit echt los te laten. Ik voel me schuldig om wat ik voel over hun. Dat schuldgevoel weet ze altijd te raken..... 'denk maar eens heel goed na waar jij mee bezig bent' zei ze de laatste keer (2 mdn geleden aan de telefoon) tegen mij.

En ik weet waar ik mee bezig ben: ik ben heel veel meer naar mijn hart aan het luisteren, ik weet mijn richting.... alleen dat waar ik vast zit, is het punt van werk. Hoe ga ik dit alles neerzetten, een concrete vorm geven in mijn leven? Daar ben ik voor de vakantie veel mee bezig geweest, ik zit ook in zo'n reïntegratietraject.
Die auto stáát stil, maar het is een 'pas op de plaats' stilte. Misschien wel stilte voor de storm, voor wat er aan zit te komen. Ik voel me op een soort kruispunt. Het oude is grotendeels los, en er gaat iets anders komen. Ik voel het als het ware al.... alleen maakt het weer even heel oude angsten los.

Zonne-elfje

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2007 08:59 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Eh freesia's.... zou ik zo niet meteen iets van kunnen zeggen, alleen dat ik ze heel lekker vind ruiken. Maar ik hou sowieso van bloemen en planten. 'Moeder van Jan' komt in me op. (Is allang overleden, ik heb haar nooit gekend. Ik heb vaker het gevoel dat zij een beetje moedert over mij.)
Maar of dit klopt? Ik weet het niet.

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2007 09:01 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
:roll: Stel maar rustig vragen hoor, als het niet duidelijk is wat ik schrijf. Het riep nogal emoties op. Zoveel contact met dat kleine meisje in mij.

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2007 09:04 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Lieverd

Hou van jezelf ..onvoorwaardelijk. Dat is een weg nemen die vele mogelijkheden in zich heeft.
Het is ook je geboorterecht, het recht van een lichtje van de Schepper.
Het Lichtje wat niet doorheeft dat ze zelf een stukje Schepper is dus hoe kun je niet van jezelf houden?

Je moeder manipuleert je met al haar woorden en legt een levensgrote les voor je neer.

Laat het schuldgevoel los en bedenk dat je familie een stel zielen zijn die op je weg geplaats zijn om te leren. Als die les geleerd is mag je ze loslaten in Liefde. Zij maken zich immers aan alle kanten los van jou en geven je een heel groot voorbeeld.

Hou van jezelf , lieve Zonne-elf en ik doe het met mijn hele hart.

Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2007 11:43 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Nel schreef:
Als die les geleerd is mag je ze loslaten in Liefde. Zij maken zich immers aan alle kanten los van jou en geven je een heel groot voorbeeld.

Citeer:
En wat is er respectloos aan je gevoel volgen

In een ander topic lees ik deze uitspraak van Yolleke, met dank, op het juiste moment, want inderdaad: wat is er respectloos aan je gevoel volgen?

Dat zij mijn liefde niet op haar waarde hebben geschat, niet gezien, ontkend, belachelijk gemaakt, noem maar op... dat doet niks af aan de helderheid, kracht en eerlijkheid daarvan. :idea:
Ik hoef mij niet meer kleiner te maken dan ik ben. :idea:

Ik mag toch voelen wat ik voel, ook al komt het hun niet goed uit?

Zonne-elfje

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2007 12:19 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Bravo Zonne-elfje,

Je bent groots en jouw gevoel hoort bij jou en mag er zijn.
1hart1

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2007 13:59 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Zonne-elf

Helemaal mee eens...je bent zeer waardevol. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.