LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 18 apr 2024 23:59

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 08:19 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Deze week hebben we een cirkel waarbij we onze innerlijke bedrading versterken en ik zal de uitleg van Ed even opnieuw plaatsen.

21.30 uur beginnen we weer en lees maar hoe een cirkel werkt. Iedereen kan meedoen, je hoeft echt niets speciaals te kunnen.

Nel
Ed
Flower
Truus
Els
Saskia
Annemiek
Roodstaart



Over de herbedrading kun je op diverse plaatsen iets lezen. In de channels van de Group is er diverse malen over gesproken, die kun je op de Nederlandse (of in het Engels op de Amerikaanse) site terugvinden en dan kun je daar lezen wat zij er over schrijven.

Wat ik er van begrijp komt er op neer dat ons stoffelijk lichaam volgens een soort bouwplan is opgebouwd. In dat bouwplan is al een update ingebouwd voor het geval wij met ons stoffelijk lichaam naar een hoger energieplan gaan. Nu we in de 5e dimensie zitten wordt het tijd dat extra deel te activeren.

Op andere plaatsen heeft men het over het activeren van een tot nu toe inactief deel van de chromosomen die in iedere lichaamscel aanwezig zijn.

Wat daar ook van is, in ieder geval gaat het om een aanpassing van ons fysieke lichaam om geschikter te zijn om met de hogere energiën van de nieuwe dimensie om te kunnen gaan. Omdat de lichtwerkers bedoeld zijn om anderen te helpen bij de voortgang op hun pad, lijkt het mij gewenst dat wij ons zo snel mogelijk aan de nieuwe mogelijkheden aanpassen, dat wij dat extra stukje van onszelf zo snel mogelijk activeren. En een lekkere energiestoot kan daarbij misschien wel helpen.

Die energiestoot kunnen we zelf maken in de cirkel. Hoe werkt die cirkel nu precies?

In zeer oude geschriften wordt al gemeld dat als wij mensen bij elkaar komen en onze gedachten (en dus onze energiën) op een gezamenlijk iets richten dat de resulterende kracht vele malen groter is dan de som van de individuele energiën. Dat heeft in veel kringen al vorm gekregen om fysiek bij elkaar te komen en dan je af te stemmen op een gezamenlijk iets. denk maar aan het bidden in de kerk, hoewel ik niet kerkelijk ben is dat echt net zoiets. Zeker als er gezamenlijk gebeden wordt voor één bepaald doel.

Maar wij doen hier niet aan religie maar wel aan spiritualiteit. Jaren geleden hebben wij met elkaar geëxperimenteerd of het ook werkte als je niet fysiek maar in de geest bij elkaar kwam. Daar hebben we een hulpmiddel bij bedacht door je te voor te stellen dat we in een kring zitten (die door de deelnemers meestal ook echt als cirkel wordt ervaren) waarbij we met onze linkerhand de hand vastpakken van de persoon die boven ons staat op de lijst en met onze rechterhand de persoon die onder ons staat. In wezen is dat een hulpmiddel om in de geest bij elkaar te komen, en het werkt heel goed. Het aardige is ook dat je geen ervaring hoeft te hebben, niet super krachtig hoeft te zijn of zoiets, iedereen kan meedoen. Wel graag op hetzelfde moment. Als je te laat instapt ervaren de anderen dat vaak als een verstoring van de al stromende energie. Als je je opgeeft en er niet bij bent lijkt het er op dat de cirkel niet wordt gesloten maar de energie komt desondanks op gang.

Wanneer de kring gesloten is dan stellen we ons voor dat wij in onze linkerhand energie ontvangen, daar onze energie aan toevoegen en die doorsturen via onze rechterhand. Er ontstaat dan een gesloten energiestroom tegen de wijzers van de klok in. In theorie moet het ook andersom kunnen maar destijds hedden we het gevoel dat dit toch het best werkte, vraag niet waarom maar dat was toen de algemene ervaring. Deze energiestroom is weer veel sterker dan de som van onze individuele energiën. Meestal is de ervaring die men als deelnemer beleefd dat er in het midden van de kring een energiekolom ontstaat van ongekende kracht. En we kunnen die energie ergens op richten, op moeder aarde, op duistere plekken die licht behoeven of op een ander doel. Dit keer wilde ik dat doen op onszelf en meer specifiek op het transformatieproces in onszelf.

Ik hoop dat dit bijdraagt aan meer duidelijkheid. Hoe meer zielen des te krachtiger de energie dus gewoon meedoen zou ik zeggen.

Moeilijk is het niet, je gaat op de afgesproken tijd ergens zitten waar je lekker rustig zit en niet gestoord wordt. Sluit je ogen en steek je linkerhand uit naar de persoon waarvan je alleen een naam kent. Dat is voldoende, door aan die persoon te denken komt vanzelf het contact tot stand. Denk daarna aan de persoon rechts van je en steek die hand uit. Voel daarna wat er gebeurt met de energie en als je voelt dat die gaat stromen sluit je je gewoon daarbij aan. Kijk of je iets er van ervaart er richt je daarna op dit transformatieproces in jezelf (of op welk ander afgesproken doel dan ook). Blijf net zolang in die energie zitten als je wilt maar het eigenlijke cirkelproces duurt maar heel kort in mijn ervaring. Binnen minuten is alles gebeurt. Alleen blijft die energie van die cirkel nog heel lang hangen en het kan heel lekker zijn daarin te blijven zitten. Hoop je donderdag in de cirkel te ontmoeten!

_________________
licht op het pad van alle lichtwezens.


_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 10:41 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Ik bevestig nog maar even mijn deelname.
1hart1
Els


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 11:01 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Annemiek doet mee. zxv

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 20:31 
Ja, ik sta ook al op de lijst, maar bij deze nog extra bevestigd.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 20:39 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Saskia

Tja je zei geloof ik al dat je het wou proberen dus dacht Nel...kip ik heb je. zxv Maar als je het echt niet wil mag je het zeggen hoor.

Als ik niets hoor blijf je gewoon lekker staan.

Knuffel van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 22:35 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Over die herbedrading heb ik nog een mooi stuk gevonden.

http://www.lichtwerker.com/bakens/2006/oktober.htm

Of ik meedoe is nog een vraag. Mijn man is dan thuis en ik weet niet of ik mij dan goed genoeg kan concentreren. Als het inderdaad maar een paar minuten is dan kan dat wel. Dus nog even onder voorbehoud.

Liefs
Anjasa

_________________
Luister naar je hart. Het fluistert, dus luister er goed naar!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008 10:36 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Anjasa

Geef het even tijdig aan als je niet meedoet. Juist omdat we vanavond iets voor de bedrading van onszelf willen doen , is het mooi als er zo weing mogelijk verstoring is en iedereen weet wie naast hem zit..

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008 15:58 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 17 jan 2006 20:12
Berichten: 297
Ik doe ook graag mee!!


Liefs Roodstaart


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008 19:33 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Hoi hoi,

Ik doe niet mee, ik ga het niet redden. Hoop dat dit nog op tijd is.

Veel succes en plezier

Anjasa

_________________
Luister naar je hart. Het fluistert, dus luister er goed naar!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008 19:44 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Anjasa

Ja hoor, het was ruimschoots op tijd. Fijne avond en we zien je wel weer.
Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.