LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel ma 29 apr 2024 16:14

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Ervaringen 23-febr.
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 19:33 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
wright

Afbeelding



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 20:59 
Voor een meditatie of Lichtcirkel heb je toch steeds een of ander idee over hoe 't zou lopen, niet?
Wel, ik merk wederom dat eens ik begin dat ik dan al die ideeën laat varen en gewoon doe want het is toch steeds zo verbazend hoe anders de dingen gaan als dat ik dacht dat ze zouden gaan.

Ik zat nog maar amper op mijn stoeltje of ik zag twee figuren in het midden van de cirkel staan:
een kleine jongen en een zeer Licht-uitstralend iemand in een wit gewaad.
Ze waren aan 't praten met mekaar maar ik kon ze niet verstaan. Ze waren te ver weg maar ik begreep wel dadelijk dat zij mij waren, of althans delen van mezelf, ik een deel van hun.
Dan kwam het jongetje op me af gelopen en nam mijn hand, mijn linkerhand en nodigde me uit mee te lopen naar de derde persoon, mijn toekomstige Ik.
Ik stond meteen op en ging mee en eenmaal we alledrie samen waren vormden we een kring door mekaars handen te nemen.
We draaiden rond en rond en rond en langzaam aan zweefden we omhoog, omgeven door sterren die wit Licht uitstraalden en waar wit stof uitkwam
en dan werden we één, werden we samengevoegd tot een persoon, boven het sterren-Licht uit.
We kwamen daar aan in een andere ruimte maar vooraleer ik iets kon waarnemen werd ik me heel bewust van de persoon die ik nu ben, hier, op mijn stoeltje.
Zo bij mezelfve hoorde ik: "Wij zijn die stemmen in je die je leiden, begeleiden en we zijn altijd aanwezig."
en daarmee voel ik hoe mijn Hart-chakra begint te stralen, heerlijk warm begint te worden en ik voel de drie-eenheid in mijn hart.
Oh lieverds, ik voel het nu nog heerlijk stralen alsof er werkelijk wit Licht in zit en straalt.
Dan dacht ik dat de meditatie/Lichtcirkel voorbij was en wilde al gaan afsluiten toen me werd duidelijk gemaakt dat ik die drie-eenheid ook voor me kon projecteren en deed dat dan.
Weer verschenen dat jongetje en die witte man in zijn wit gewaad voor me.
De jongen deed een wijds gebaar met zijn rechterhand en ik zag hoe zich links voor me een heel groot landschap uitstrekte.
Op 't eerste zich leek het kaal en dor met hier en daar heuvels en bergen maar als ik aandachtiger keek zag ik dat de aarde was omgeploegd, rijp om in te zaaien en dat kale en dorre bleek dan vruchtbare aarde.
De man deed dan een wijds gebaar met zijn linkerhand en toen zag ik daar hetzelfde landschap maar vol leven, vol groen en er waren dieren en planten en de lucht was prachtig blauw en er stond een schitterende regenboog in.
In het midden tussen deze landschappen stroomde water, een stroom en die stroom, dat ben ik, Nu, de verbinding tussen deze twee landschappen.
Ik vroeg dan aan de jongen: "Kan ik iets voor je doen?"
"Nee", zei hij, "Je houdt van me en hebt al zoveel gedaan" en toen nam ik hem in de armen en waren we in Liefde samen.
"Kan ik iets voor jou betekenen?", vroeg ik dan aan die man.
"Je bent al naar me onderweg. Meer kan ik je niet vragen", zei hij en daarmee liep de jongen naar ons toe en liepen we samen verder, doorheen dat groene landschap, soms als drie personen, soms in mekaar vloeiend tot een persoon.
Op een gegeven moment kwamen we aan een riviertje en daar lag een man met een wonde aan zijn been.
Ik nam dan wat water uit die beek, sprenkelde het over die man zijn wonde en legde dan beide handen erover heen.
Toen ik mijn handen er vanaf nam was de hele wonde verdwenen en bedankte die man me.
En dan liepen we weer een eindje verder en zag ik een paar vlinders ... oh, lieve vlinders, ik ken jullie al zolang.
Al zovele jaren begeleiden jullie me en tonen me het wonderbare proces van transformatie.
En dan zagen we, weer ietsje verder, een groepje jongeren die aan 't spelen waren en liep ik, als kleine jongen, naar ze toe.
De ik van nu en de witte man bleven dan stilstaan en keken hoe hij, de jongen, speelde met de anderen, met ze wat voetbalde en met één gedachte werden ik en die jongen een.
Dan gingen de man in wit en ik verder, de jongen daar achterlatend.

Een eindje verder namen wij mekaar in de armen en voelde ik hoe Liefde ons verbond, Liefde als die witte sterren die ons daarvoren omringd hadden.
Ik had mijn armen om hem heengeslagen en voelde hoe er op de achterkant van zijn schouders vleugels bevonden en betastte die
en dan werden we weer voor een moment één.
Vlak daarop verschenen er honderden, nee, duizenden engelen boven ons die 'uit de hemelen' kwamen, de grond voor mijn/onze voeten even aanraakten om zich daarna over de hele Aarde te verspreiden, in alle windstreken.
Terwijl ik dit zag verscheen er op een van de heuvels voor me (of achter me) een enorm Licht-punt.
Even later zag ik mezelf bovenop een andere heuvel zitten en hield de armen boven het hoofd, zat volledig in mekaar gedoken

en dan kwam ik weer uit bij mezelfve, hier op mijn stoeltje met een stralend, warm hart, me bewust van de jongen en de man die een deel van me zijn.
Ik keek dan even rond in de cirkel en zag hoe Flower met een pop met rode haren aan 't spelen was, een herinnering uit haar kindheid.
Ik wilde niet in de anderen hun leven kijken dus verlegde ik mijn aandacht naar mijn derde oog en Hartchakra en liet Warmte, Liefde en Licht door de cirkel gaan.
Enkele minuten later nam ik dan afscheid.


Dank
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 21:32 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Eerst schrijven dan lezen Ruthazel. :arrow:

Meteen als ik in de kring zat kwam er een cirkel op gang.
Maar die werdt ook direct weer verbroken.
Ik kreeg het niet meer aan de gang en dacht: laat maar. Is goed zo.
Ik stond alleen in het licht en meteen dacht ik aan mijn jeugd.
Ik zie mezelf als kleuter met een jurkje aan en blonde pijpen-krulletjes.
Eigenlijk heel lief maar ik had er geen zin in.
Ja hoor...... :roll: verwend ding!
Ze stond daar heel alleen midden in de wilde rotsige bergen en tussen ons was een giga ravijn.
Ze speelde en probeerde op de rots te klimmen. Ik wilde een soort van verbinding maken maar eigenlijk had ik er geen zin in.
Ik had helemaal geen zin in dat kleine kind.
Ergernis zelfs, boosheid irritatie en ballast. Zo voelde het.
Ik liet haar maar zitten dan.
Ik keek verder en zag mezelf in een kapotte jurk, met mijn haren in de wind en alles werd donker om me heen.
Ieder stonden we aan een kant van de ravijn.

Ik zag haar staan. Een beetje grijze haren, beetje kromme knietjes, moeie ogen, rimpels, grijs dun haar.....haar handen beetje verweerd door té heet afwaswater en te kouwe buitenpomp. Daar stond ik dan. Niet opgemerkt. Afgekraakt. Lelijk bevonden. Niet geaccepteerd. Afgewezen..oh...........heeft ze heel die bergen getrotseerd, staat ze bovenop zo een rif en kijkt uit over het dal waar ze jaaaaren lang haar rugzak gesjouwd heeft, dat stomme kind op haar nek en dat kind maar zeuren..... :evil: Arme moeder. Ongezien en verlaten......... :cry:
Ik voelde me ontsettend alleen en keek of er iemand was. Nee niemand. Enkel die andere Ruth daar aan de overkant. Alles donker en akelig... :(

"Merlijn"....riep ik............MERLIJHIJN..........please!!!
En gelukkig. Na enige tijd stond hij direct achter mij. DE SCHAT! 1hart1.
Ik merkte dat hij het druk had want hij had zijn pijp niet bij zich. Niets trouwens. "Wat gebeurt er? Wat kan ik doen?"

AANSCHOUW Ruth.
Kijk wie jij bent.
Dat ben jij. En zie eens hoe jij over jezelf oordeelt? Zie je wat je haar (mezelf) aandoet? Je accepteert haar niet.

:shock: :cry:

En voor ik verder iets kon vragen was Merlijn al weer weg.
Hij heeft het kei-druk. Dat weet ik gewoon.
Oke. Ik accepteer mezelf niet. Daar kan ik NU iets aan doen.
Ik wilde deze vrouw omhelzen maar zo makkelijk was dat niet, bleek al snel. Ik vloog naar de overkant en stak mijn hand uit. Maar ik kon niet bij haar komen. Het lukte gewoon niet.
Oke Ruth, loslaten. In de meditatie ""ontvang" je en ga je niet vragen.

Dus ik maar weer terug naar de andere kant.
Heej? Maar wacht eens? Ik kan van plaats verwisselen immers? Dat had Tobias in de Shoud gezegt! JUIST! Verplaats jezelf in jezelf en kijk er op een andere manier naar.
Precies. Dus? Ik verplaatste mezelf in de andere vrouw en ja hoor, ik kreeg het direct koud........
Ik keek naar de andere IK aan de overkant en tot mijn stomme verbazing zag ik mezelf als een man zitten..... :shock: :shock: :shock:
Huh? Maar ik ben daar geen vrouw ik ben een man? :shock:
En inderdaad ik zie mezelf zitten in deze kleren die ik nu aan heb maar dan als man. En deze man schaamt zich ontsettend! :oops: :oops: Omdat hij mij als vrouw afkraakt. Omdat ik niet mooi genoeg ben. Omdat ik oud wordt. omdat ik niet meer mee kan. :cry:

De mannen-ik doet allerlei pogingen om het goed te maken maar dat is nu te laat.
Ik ga weg. Ik doe dit zonder die man en dat kind. Het is wel goed hoor!
En nu zie ik mezelf de hoogste berg opklimmen en naar GOd roepen: Ik ga hier doorheen. Doet er niet toe wie of wat er op mijn weg komt. GA WEG! Ga opzij wind, regen, mist jullie duwen mijn echt niet naar beneden! Ik ga naar boven waar de zon schijnt. Waar het licht is. Waar de warmte op de berg straalt en waar ik gezien wordt door Onze Lieve Heer zelf. Verdomme!!!1

En zo klim ik de berg op en wring mezelf door een dikke kille grijze mistige waterige sluier en steek mijn hand in de zon.
Ik ben bovenop de berg. Ik wordt gezien.
Ik zie.
Ik kijk uit over de wereld en ik sta daar.

ppppfff.....ja lang verhaal maar dat was het.

Ik heb niemand gezien of gehoord en voor het eerst was ik helemaal alleen in deze kring.
Vreemd hoor, maar wel mooi.

Oh....de zon...de zon, eindelijk de zon!
Thnx God!

Afbeelding

Dank lieverds, voor dit mooie!
1hart1 1hug1 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: I am sorry
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 22:45 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
I am sorry.
Lieverds,wat nog nooit is gebeurd,nu wel.
Helemaal vergeten :oops: :oops: :oops:
Het enige wat me nu rest?
Proberen vannacht contact te maken.
Nogmaals; :oops: :oops: :oops:
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 00:29 
OOOOOOOOOoooooooooh Annemiek! nu moet ge u toch echt schamen, meisje!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Grapje 8)
Alles heeft zijn reden, lieverd, ook dit :wink:

Heel veel Liefde en Licht toegewenst in het contact maken

Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 09:11 
Goedemorgen, Sukran ( dank in het turks...zit in mijn hoofd deze dagen en vind het zo een prachtig woord.)

Ik had ook wat moeite om in de citkel te geraken. Alsof iets in me zei ik wil even niet te diep....

begon me af te stemmen op mijn ademhaling en voelde iets indalen in me, als een wolkje bijna.

Met zachte stem kwam een kinderliedje tot me ...zat een klein zigeunermeisje huilend op een steen, huilend huilend helemaal alleen, sta op meisje lief en droog je tranen af, kies er eentje uit , die met je dansen mag.

De tranen biggelde over mijn wangen en ik voelde ook de rust en warmt die daar achter lag. Ja...ik en mijn zigeunermeisje in me.


Vanuit de rust geraakte in ergens in en oud indianenkamp, zag de tipi's en voelde hoe sereen ik me daar tussen voelde. Vrij ook.
Het beeld van Tipi's en In een Tipi zijn geven me altijd een gelukkig gevoel.

Op eens was ik me heel sterk Ruth gewaar, rond lopend en niet wetend wat te doen...beetje stuurloos. Wilde mee lopen maar dat ging niet. Zei tegen je, schat het is goed en ik voelde hoe dicht bij je me was, het raakte me diep.

In dit gevoel bleef ik, todat een telefoontje uit Italie me terug deed schieten.......Was echt schieten, alsof ik heel ver weg was, maar eigenlijk ook zo dichtbij.
Moeilijk woorden te geven weer.
Kreeg even daarnee weer erg veel beelden zo scherp dat het bijna leek alsof ze tot 3d zouden komen.

Het was een fijn ervaring...dank jullie wel.

Simone


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.