LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel di 16 apr 2024 16:34

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Zwaar
BerichtGeplaatst: wo 21 nov 2007 18:34 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Ik droomde dat ik buiten liep en eerst even snel wat boodschappen ging doen. Toen zag ik een meisje (blijkbaar een buurmeisje) van een andere afkomst. We kende elkaar goed (in mijn droom dan) en zei moest ook snel iets doen voordat haar moeder terug zou komen. Ik had een kort gesprekje met haar. Vervolgens was ik in een gebouw. Het was er druk veel mensen en leek wel een mix tussen een ziekenhuis en een school.

Ik moest daar ook iets doen. Er werd mij iets verteld en zag ook veelal bekenden rondlopen. Ik zag hele grote plastic spuiten hangen aan de muur maar de één was nog groter dan de ander.. misschien net zolang en breed als een been van een volwassen stevige man. Ik schrok er een beetje van de grote..
Ik wist dat ik nu ook aan de buurt zou komen <-- ik en nog één iemand de rest niet. Het was bijzonder dat wij tweeën wel mochten maar vond het wel een beetje eng.

Ik kreeg een soort band op mijn hoofd. Deze was vrij strak.. ik kreeg een zwart klein kastjes in mijn handen gedrukt waarop je nummer op zien en drukknopjes. Er werd mij verteld dat ik het zolang mocht volhouden totdat ik het aankon en hoe langer hoe beter..

Terwijl ik dat deed probeerde ik mezelf af te leiden door mee te tellen met de cijfers die ik zag en bij 5 a 6 voelde ik me een beetje wegzakken. Ik weet nog dat ik dacht hadden ze maar van te voren gezegd wat goed zou zijn want dan had ik een strefen naar een cijfer... en bij eind 6 dacht ik werkelijk dat ik flauw zou vallen (maar heel bewust) en drukte op het knopje om te stoppen. Het was goed en kreeg een soort handdoek over mijn hoofd heen want blijkbaar zat ik een beetje te kwijlen. Ik werd begeleid naar de gang/wachtkamer. Daar zaten veel mensen en ook veel bekenden. Ik zag ook mijn vader op een bankje uitrusten. Ik deed de handdoek af en wilde gaan douchen ergens.. onderweg vroeg iemand aan mij was het zwaar?

Geen moment twijfelde ik om te zeggen; ja, het is zwaar. Ik wilde niet misleidend zijn om te zeggen het valt wel mee..
Ik vond het ook werkelijk zwaar...

Net voordat ik wakker werd zag ik nog snel 't volgende beeld. Ik stond buiten en er was iets gebeurd.. iemand zei; kijk een helikopter. Ik zag inderdaad een helikopter met daarin een directeur van een afdeling van de organisatie waar ik nu voor werk. Hij maakte een kruis beweging. Iemand zei; waarschijnlijk zullen we niet weten wie er is overleden. Was iemand belangrijk.. dacht aan de Paus.. ofzo..

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 nov 2007 18:41 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Ik had het al zwaar (in deze dromen) zo bewust mogen voelen dat ik bij het laatste ook geen goed gevoel bij had. Was een beetje op voorbereid een overlijden van iemand.

Wat denk je.. ik kom op het werk en lees op intranet dat een collega vannacht is overleden, ik ken de goede man niet maar ik refereerde het meteen met mijn droom.

Zeer aparte dromen.. voor mij dan..

Iemand nog een idee over het eerste gedeelte?

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 nov 2007 22:30 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ja dat vind ik inderdaad heel wonderlijk Cygnus wat je schrijft. En ik kan me voorstellen dat het zwaar voelt...
Het overlijden van een collega.

1hart1 :idea:

Over het eerste gedeelte springt er een ding uit in mijn gevoel en dat is:
De cijfertjes.
Je vond het jammer dat ze geen doel aangegeven hadden want daar had je hou-vast aan kunnnen hebben.

wat er dan in me opkomt is.....dat is het juist.
Het bewust worden van een andere dimensie kent geen cijfertjes meer.
GEen tijd noch ruimte.
En dat geeft misschien iets zweverigs en ..overgelevert aan?
Zonder doel die andere dimensie waarnemen of voelen.
En zelf verantwoordelijk zijn voor wat je ermee gaat doen.
(bij welk cijfertje je gaat stoppen.)

Is mijn gevoel hoor lieverd.

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 13:04 
Gek maar ik kreeg een associatie met het hotel waar we met het seminar in Almen waren in septmeber, dat was ooit een sanatorium en later nog een homeopathisch ziekenhuis of zoiets, ik weet niet meer precies.
Maar het had ook iets weg van een school, met grote trappen...

En nu ik nog een keer lees over die zwarte kastjes doet me dat heel erg denken aan een boek wat ik vlak daarvoor had gelezen waarin stond over een experiment met meditatie, die dus op een soort zwarte kastjes werd "losgelaten", die daarna naar een lab werden gebracht om te onderzoeken in hoeverre dat invloed had. Dat gebeurde door middel van een glas water en ze konden dan zien of de Ph waarde verhoogd was, of zo.

En dat brengt me dan ook weer bij het seminar van Steve daar, omdat we daarin wat kregen aangereikt o.a. door middel van meditaties, om in de 5e dimensie te kunnen leven....

Misschien heb je hier helemaal niets aan!
En wat het met de rest te maken heeft weet ik ook niet.:roll:
Wel typisch dat je dat droomde over het overlijden, en dat je collega dood was.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 20:21 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
O Leuke droomsymbolen heb jij, Cygnus

Een ziekenhuis dat ook een school is Prachtig.
Wat dacht je van dit forum?
We liggen om de beurt op de EVBO en we leren enorm veel van elkaar.

En dan die slangen waar jij onder mag staan.
Krijg ik de indruk dat je door die brandspuiten gezuiverd wordt.
En dat is zwaar!
Dus mag je zelf bepalen hoeveel je aankan.
Je gaat tot aan je top. En daarna krijg je zorg (een handdoek) en word je begeleid naar een rustplek.

Mooie droom hoor.
liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 09:45 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
@Ruthazel
Gek genoeg was het overlijden van een collega niet zwaar. Ik ken de goede man niet en vond het wel ‘’raar’’ om te lezen omdat ik in de ochtend ervan overtuigd was dat dit een ‘’heldere’’ droom was en wist dat ik een slecht bericht zou krijgen wat met het werk te maken had.

Het ‘’zware’’ heeft met iets anders te maken..

Het laatste stukje kan ik mij wel in vinden.. kan het zelf niet zo goed onder woorden brengen.

@Skyblue
Ik heb hier wel wat aan. Ik zal mij er wat meer in verdiepen om meer te begrijpen wat je precies bedoeld.

@Vick vind dat je het mooi beschreven hebt en ook hier kan ik mij in vinden gek genoeg.

Ik kan mijn vinger er niet echt op leggen om mij nu goed uit te leggen.

Maar dankzij jullie reacties krijg ik wel een ‘’soort van’’ bevestiging van ja, toch wel dus.

Mocht het nog duidelijker worden dan zal ik het jullie zeker laten weten.

Dank jullie wel voor de genomen moeite!

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.