LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 27 jun 2024 17:42

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: auto zonder carrosserie
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 01:20 
Dit is weer zo'n nacht. Twee of drie keer in de week kan ik niet slapen door factoren van buiten af. Het kan dan zijn dat ik overdag gesproken heb met iemand van wie ik teveel heb overgenomen of dat ik de volgende dag een afspraak heb met iemand die daar onbewust toch mee bezig is of bezorgd over is.
Dit laatste is meestal om een uur of vijf over, misschien gaan mensen dan veel dieper slapen of zo, en dan kan ik ook in slaap vallen.
Vaak is het nog een heel gezoek waar het vandaan komt, maar tegenwoordig begin ik de energieën wel een beetje te herkennen.

Vannacht had ik een droom die ik regelrecht met deze problematiek in verband breng. Eigenlijk denk ik dat ik de droom goed begrijp, maar ik wil hem graag delen omdat ik toch natuurlijk waarschijnlijk dingen oversla.

Ik was met mijn auto in Dijkzigt (dat is een ziekenhuis) en ik was hard aan het werk met de vloer van de auto. Ik probeerde de autovloerkleden op de juiste plek te leggen. De gaatjes in die kleden moesten op de juiste plek liggen om de houders van de stoel in te laten vallen. Er was iets merkwaardigs met die auto aan de hand, maar dat viel me pas op toen ik wakker was. Die auto, die in werkelijkheid heel klein is besloeg in die droom de hele zaal. Die auto had geen zijkanten, bovenkant, voorkant of achterkant of bodem. Wel een dashbord en een stuur.

Een auto zonder carrosserie dus. Geen wonder dat ik alles van iedereen overneem. Zonder blik om je heen wordt autorijden heel kwetsbaar en gevaarlijk. Maar goed ik bevind me ook in het ziekenhuis en werk aan de bodem (pizza bodem is het allerbelangrijkste :lol: )
Maar ik mis dus de complete begrenzing. Ik ken en gebruik alle beschermingstechnieken. Ik word radeloos van mensen die me vertellen dat ik het zelf toesta dat ik de emotie's van anderen overneem, ze doen er immers nooit een recept bij hoe ik het niet moet doen.

Iemand nog enige intuïtie's bij de droom of misschien enig idee hoe ik carrosserie, dwz bescherming of begrenzing maak?

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 07:13 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6078
Nu Vick wat als eerste bij me opkomt is: héb jij wel een carosserie nodig?
Is het wel nodig dat je zoveel bescherming om je heen hebt?

In je droom maak je je kennelijk niet de minste zorgen over het ontbreken van dit alles, als het maar rijdt, zo klinkt het.

Het ziekenhuis doet mij denken als bescherming.
Nu weet ik niet wat je precies bedoelt met "die"zaal?
Maar voor mij lijkt het net of het ziekenhuis de carroserie is die jou veilig een dak boven je hoofd geeft.
Alsof ze een alternatief is voor je eigen carosserie?

Ik blijf me afvragen in hoeverre het niet juis een gave is dat je zo enorm open staat. En misschien is de angst voor een aanval groter dan de werkelijke aanval zelf?
Tobias zegt daar iets moois over in de laatste shoud als je die leest ten minste. Dat we nogal geneigd zijn in een oud patroon te denken dat we bescherming nodig hebben om "dingen" tegen te kunnen houden.
Terwijl het kan werken om juist dingen door je heen te laten gaan.
Als een steen die door het water valt i.p.v. er op te blijven liggen.

Overigens wat je verteld van dat niet kunnen slapen?
:?

Jij zegt 5 uur.
Nu bij mij is het om een uur of 2 snachts over.
En voor die tijd is het bijna zinloos om in bed te gaan liggen.
Doe ik dat toch dan krijg ik overal jeuk en ga me enorm ergeren en liggen draaien en piekeren.
Wat vervelend is want ik wil vroeg opstaan.
Maar tja...what to do?

Ik blijf dan toch maar beneden zitten tot ik echt omval van de slaap.
Wetende dat dit ook weer overgaat.

Knuffel.
XXX

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 07:52 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
In veel opzichten zegt mijn intuïtie hetzelfde als die van Ruth, maar ik probeer het toch in mijn eigen woorden.
Eigenlijk zijn er twee Vicks.
De dagelijkse Vick, die enorm veel binnen krijgt, waartegen ze zich wil beschermen, dus houdt ze alles een beetje klein(kleine auto, kleine wereld, met haar aura volledig onder controle)
En de nachtelijke Vick, die volledig expandeert, de grenzen vervagen(verdwijnen) en in alle richtingen heeft ze vrij zicht.
Deze Vick verplaatst zich in een heel groot voertuig(het voertuig staat voor het zelf) en durft haar plek in te nemen.
Toch wordt ze niet roekeloos, want ze blijft zorg dragen voor haar basis, in de vorm van die matten.
Bovendien kan ze zelf sturen en zien wat er gebeurt, op het dashbord.
En als uiterste bescherming, heeft ze het dak van een ziekenhuis boven zich, mooie metafoor; Dijk Zicht.
Eigenlijk heb ik geen advies voor je, aangaande bescherming.(ja een kring van blauw vuur,spiegels rondom je, of een kruisteken met je tong tegen je raak), maar het is natuurlijk ook zo dat iemand die altijd zichzelf beschermt door laagjes afweer om zich heen, ook niet kan genieten van de sensaties die de regen op het blote vel, de streling van de wind, of de trippelende pootjes van een insect kan ervaren.
Voor mij zegt jouw droom dat je wel wil, maar nog niet goed durft.
Geeft niks, want gedurende een groot deel van het etmaal sta jij het jezelf wel toe. de rest komt pas als jij het wil.
Kijk Mam, zonder handen :lol:
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 14:01 
Oh, ik ben helemaal ontroert. Ik reageer later want ik moet de deur uit, maar ik ben zo blij dat ik die droom heb opgeschreven.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 18:55 
Gôh Annemiek,

Twee "Vick's". De dag Vick een te dik WAO-ertje in een multi-culturele wijk. De nacht Vick, de genezeres. Ik heb altijd gezegd dat ik 's nachts een veel beter wezen ben dan overdag. Overdag ben ik met mijn moeder gebrouiillerd, 's nachts komen we samen op de ontmoetingsplek om te bespreken hoe we het op kunnen lossen op een manier die ons beide baat brengt :D
Het leven is best wel grappig, maar ik zou het nog fijner vinden als de dag Vick zich wat beter, energieker ging voelen, want dit is eigenlijk niet zo leuk.

liefs Vick


Lieve Ruth,

Ik heb ontroert zitten giechelen. Het ziekenhuis als bescherming. En ik vertaal het ziekenhuis dan met mijn hele traumatische verleden, dat ik inderdaad bij tijd en wijle vrolijk gebruik als dat een verstandig voordeel op kan leveren. :lol:

Ik zal die laatste Shoud van Tobias eens lezen, maar nee, ik vind het geen gave om voortdurend alles van iedereen over te nemen. Het kost me veel te veel slaap, die ik 's ochtend inhaal. Ik ben de meeste ochtenden kwijt aan slapen. :oops: :oops: foei Vick

Maar i.v.m. die twee Vick's van Annemiek, wil ik jullie graag nog een droom vertellen van deze week.

Ik zat in een taxi op weg naar huis. Het was een grote witte auto, maar ik kon me niet herinneren dat ik erin was gestapt. Ik vroeg aan de chauffeur: "Is dit een taxi? Ben ik in een taxi gestapt?" De chauffeur bevestigde dat. Ik vond het wel merkwaardig. Even later zat ik nog steeds in die taxi, die grote witte auto, maar de chauffeur zat niet meer op de bestuurdersplaats. Ik zat nog steeds rechts achterin, maar de auto reed vanzelf. en de auto reed vanzelf achter een precies dezelfde grote witte auto aan. In die andere grote witte auto zaten twee personen. Ik vond het een beetje eng en raar.
Dat was het einde van de droom.

Toen ben ik overdag , geheel wakker dus, terug in die droom gegaan, maar deze keer ben ik naar de voorste witte auto gegaan en heb ik aan die personen gevraagd wie ze waren. en de eerste persoon zei: "Ik ben de liefde." En de tweede persoon zei: "Ik ben de ontspanning". Toen was ik een beetje perplex en ondersteboven van die antwoorden. Ik wist niet hoe ik dit verder zou kunnen aanpakken en ik ben gaan stofzuigen. (precies de bodem :lol: )En net als in de droom vond ik het allemaal maar heel raar.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 19:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6078
Oh maar VIck toch kijk nou wat een prachtige droom dit weer!

Wéér een auto.
En zoals Miek zei je fysieke vervoermiddel, je lichaam waar je in woont.
Je hebt een bestuurder nodig....denk je, want kennelijk rijdt de auto ook zonder bestuurder.

Ik vind het ronduit schitterend dat je in de voorste auto gaat zitten om te vragen wie ze zijn.
En zie?
Liefde en ontspanning.
En dát was dus een beetje eng.
Zit ik me hier even af te vragen hoe je gevoel was eens je wist dat ze van "goede huize" waren?

Wat je zegt dat het geen gave is.....enfin, ik denk toch van wel.
Enkel de manier waarop je ermee geconfronteerd wordt is niet leuk.
Ik krijg de indruk dat je het niet helemaal in de hand hebt zoals je zou wensen? En daar kan ik me iets levendigs bij voorstellen.
Maar ik blijf erin geloven dat eens jij dat stuk negativiteit kwijt bent jouw gave werkelijk een enorm liefdevol portaal aan het worden is.
Enfin, dat is het nu al aan het worden blijkt.
Nu, ik begrijp je gevoel denk ik wel dat je liever ff geen gave had omdat dat gekoppeld is aan het overnemen van anderen.
Maar die koppeling is niet nodig.
Net als er 2 witte autos rijden die,, denk ik, in wezen allebei VIck vertegenwoordigen, zo zie ik ook 2 manieren bij jou om met je gave om te gaan.

De "hard" way en de zachte manier.

:D hihihi...dat ziekenhuis, ja raar eigenlijk.
Ergens heb ik het idee dat er ooit een veiligheid gelegen heeft voor jou.
Hoewel ik dat met mijn denken (en de kennis die ik heb over jouw berichten) niet kan plaatsen.
Wat ik me herinner heb je er geen goeie tijd gehad?
Nu ziekenhuis kan ook psychiatrische inrichting of zoiets zijn misschien.
Weet ik niet precies.
Maar het heeft iets vertrouwds zo lijkt het?

Ik vind het eigenlijk jammer dat jij niet in de "zien" lijst staat Vick.
Want dikwijls komen er hier zulke prachtige beelden binnen over jou dat ik het graag zou willen vertellen.
Maar meestal is de topic er niet naar.
En tja, dan vind ik het ook weer zoiets van........antwoord geven op een niet gestelde vraag weet je wel?
Die grote neus van mij weer "ergens" insteken.
Bemoeienis.

Nu. Misschien het je hier iets aan?

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.