LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 09:44

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Shoud 3: “Ik ben Sam
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2007 20:08 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Tobias MATERIALS
Kwantum Sprong Reeks:
Shoud 3: “Ik ben Sam”met Tobias, gechanneld door Geoffrey Hoppe.
Presented to the Crimson Circle
November 3, 2007
http://www.crimsoncircle.com

En zo is het, lieve Shaumbra, dat we onze familie bijeenbrengen, onze familie van engelen van alle engelenorders die nu op Aarde zijn, die zichzelf vermommen in menselijke vorm, zichzelf Shaumbra noemen, hier zijn om mee te doen aan deze grote belevenis die leven heet. Het is mij, Tobias, een eer om hier bij je te zijn, al jullie energieën te verzamelen, of je hier nu persoonlijk zit of dat je in verbinding staat met je nieuwe hoge snelheid Internet lijn, of dat je dit materiaal op een andere datum leest of ernaar luistert, maar eigenlijk heel erg in het Nu.

We zijn in de Nieuwe Energie. De meeste mensen hebben er absoluut geen idee van. Maar jullie als Shaumbra, die zoveel te maken hebben met energie issues in je eigen leven, zeer bewust dat iets is veranderd. Het was anders dan een paar maanden geleden. Je ziet de directe en onmiddellijke effecten niet perse in de externe omgeving om je heen, maar je voelt het in je leven. Of misschien voel je de frustratie, want je kijkt naar de oude manieren van hoe je de omstandigheden in je leven hebt gecreëerd en hoe je daarmee bent omgegaan, en die oude manieren zijn er gewoon niet. En als je ze opnieuw probeert op te wekken, dan gaat dan niet.

Jou wordt gevraagd om een geheel nieuwe manier te vinden om in eerste instantie met jezelf om te gaan, en daarna met de buitenwereld om te gaan. Nieuwe oplossingen waar je eerder misschien niet aan hebt gedacht. Een geheel nieuwe –wat jullie zouden noemen- paradigma. Het kan eerst wat verwarrend zijn, want je had bepaalde zeer uitgeprobeerde en ware manieren om met dingen om te gaan. Misschien was je niet altijd blij met het resultaat, maar je wist dat je er in ieder geval de dag mee doorkwam. En als je nu weer kijkt in die oude gereedschapskist om te proberen te ontdekken hoe je met een bepaalde situatie thuis of op het werk of met jezelf om moet gaan, dan ontdek je dat die oude gereedschappen er niet meer zijn. Ze zijn weg. Of, als ze dan nog ergens liggen, dan werken ze niet meer. Ze zijn kapot. De batterijen zijn leeg en je kunt ze nergens opladen.
Het is de Nieuwe Energie, en de hulpmiddelen zijn heel anders. En je zegt nu tegen mij: “Maar Tobias, waar zijn die gereedschappen, die hulpmiddelen? Ik zoek in mijn gereedschapskist en het lijkt leeg te zijn.” Houd daar direct mee op. Haal diep adem. Ga op een andere manier dan de oude manier denken over hoe je met situaties om moet gaan. Sta jezelf toe om te expanderen. De nieuwe gereedschappen, hulpmiddelen, zijn er, je ziet ze alleen nog niet. Ze zijn er wel.
Dus wat doe je dan? Je haalt gewoon diep adem. Je voelt de IK BEN aanwezigheid in je- het komt niet ergens anders vandaan, het is in jou –en dan gebeurt er iets grappigs. Deze hulpmiddelen beginnen te verschijnen. Zo anders dan de oude gereedschappen die je had. Ze hoeven niet te worden opgeladen. Ze hoeven niet te worden gerepareerd. Ze gaan niet kapot. Ze gaan heel anders om met de omstandigheden in je leven. En ze zullen anders zijn , elke keer als je teruggaat om te proberen ermee te werken.
Dus ontwikkel je een bepaald hulpmiddel om nu in je leven om te gaan met de financiële flow, als je naar dat hulpmiddel kijkt over twee weken of twee maanden, dan zal het gaan veranderen. Het zal met jou meeveranderen, in harmonie met jou. Dus jij zult niet weer teruggaan naar dezelfde gereedschapskist om dezelfde oude gereedschappen te vinden. Elke dag, elk moment, zullen ze transformeren.

Quiz
Ik vind het geweldig om hier met deze groep te zijn, op deze zeer speciale dag. Ik zal een beetje anders beginnen, ik wil vandaag graag een quiz doen [wat gelach], een zeer korte test om de energie op gang te laten komen. Ik zal je zo meteen een vraag stellen, en ik wil graag dat jij….ik nodig je uit om het antwoord te voelen. En dat op zich is een beetje anders, want normaal gesproken als je een test kreeg, kon je dan al de spanning voelen? Misschien wat angst, maar een spanning in je hoofd? Je legde alle bronnen al klaar in je hoofd. “Wees er klaar voor, hier komt de vraag”, zei je. “Verstand, wees voorbereid.”Maar dit antwoord komt niet uit je verstand. Het is heel anders. We gaan je vragen om je eigen antwoord te vinden vanuit je intuïtie.
Haal diep adem.
(pauze)
Sta jezelf toe het antwoord te voelen. En de vraag is: Waarom ben je hier?
Haal nu diep adem….waarom ben je hier?
Nu gaan we David de Meester vragen om de microfoon door te geven. Korte antwoorden- ga niet intellectueel doen of ik zal je moeten tegenhouden. Voel en uit het antwoord. Waarom ben je hier?
SHAUMBRA 1: Om te zijn. Gewoon te zijn.
TOBIAS: Te zijn. En als we de camera alsjeblieft ook kunnen krijgen op onze lieve Shaumbra die de antwoorden geven.
SHAUMBRA 2: Om te ervaren.
TOBIAS: Te ervaren.
SHAUMBRA 3: Om het leven van mensen te raken.
SHAUMBRA 4: Om mijn Meesterwerk af te maken.
TOBIAS: Hmmm.
SHAUMBRA 5: Om liefde te leren en te zingen.
SHAUMBRA 6: Om de weg te wijzen.
SHAUMBRA 7: Om te delen wie ik ben.
SHAUMBRA 8: Om de energie te voelen.
SHAUMBRA 9: Voor kameraadschap.
SHAUMBRA 10: Om van jullie allemaal te houden.
Oké, goed. Laten we nu heel diep ademhalen.
(pauze)
Dank jullie voor de toets. Bedankt dat jullie even hebben genomen om te voelen vanuit je spirit in plaats van je hoofd. Je merkt dat het soms moeilijk is om het te proberen te definiëren omdat definitie vanuit het verstand komt. Maar je staat het verstand, de spirit, toe om samen beginnen te werken en samen te smelten. Voel de energieën en de geweldige antwoorden van iedereen.
Als mij de vraag was gesteld, dan was het zeer simpel. Omdat ik kies te zijn.
Je bent hier niet omdat je moet. Je bent hier niet omdat iemand je daartoe heeft gedwongen. Je bent hier omdat je kiest te zijn. En elke ochtend als je wakker wordt, stel jezelf deze vraag: “Waarom ben ik hier vandaag?” Niet slechts om weer een reeks mechanische bewegingen te ondergaan. Niet slechts om aan het eind van de dag te komen. Als je ’s ochtends wakker wordt en je voeten de grond raken, haal dan diep adem “Waarom ben ik hier?”
Je zult de ware schoonheid van je keuze om hier te zijn gaan begrijpen- de schoonheid die je dan elke stap van de weg gedurende de dag kan kiezen. Je hoeft niet aan te haken bij het massa bewustzijn of massa hypnose. Je hoeft geen dingen te doen omdat je denkt dat anderen dat van je verwachten. Je hoeft niets te doen wat je niet wilt.
Je koos ervoor om hier in dit leven te zijn. Je koos om hier te zijn in deze belangrijke tijd van verandering –de grootste bewustzijnsverandering in de geschiedenis van de mensheid- om hier te zijn om te ervaren en, voor zoveel van jullie, de Standaarden en de Leraren van de Nieuwe Energie te zijn. Het is jouw keuze en daarom jouw creatie. Niemand kan je tegenhouden. Niemand kan je dat afnemen .Niemand kan je leven moeilijk maken, zelfs niet je partner, je kinderen of je chef.
Elke morgen als je opstaat, haal dan diep adem en vraag vanuit je essentie: “Waarom ben ik hier vandaag?” en luister en voel je eigen antwoord. Het zal verbazingwekkend zijn hoe het het perspectief van die dag verandert.

De gasten van vandaag.
Dus Shaumbra, we hebben vandaag bepaalde speciale gasten, en we willen je vragen hen in de cirkel te verwelkomen. Er zijn vandaag twee verschillende soorten gasten. De eerste is een groep Shaumbra die tot kort geleden in menselijke vorm waren. Er zijn er 24 die vandaag hier bijeenkomen. Ze noemden zichzelf Shaumbra toen ze hier op Aarde waren. Ze leefden spirituele levens. Ze studeerden net zoals jullie. Ze gingen door uitdagingen en beproevingen net zoals jullie. En toen kozen ze te vertrekken, de meesten van hen voor de Kwantum Sprong, een paar van hen tijdens of direct daarna.
Ze komen hier vandaag samen om mee te doen aan deze mooie viering, deze bijeenkomst van Shaumbra over de hele wereld. Ze zijn jou. Ze werkten met velen van jullie zij aan zij toen ze hier op Aarde waren. Ze kozen te vertrekken zodat ze aan deze kant konden zijn –niet terug te gaan naar de Brug van Bloemen, of zelfs niet direct naar hun Derde Cirkel te gaan- maar om hier te zijn om te assisteren. Deze hele groep die Shaumbra heet te assisteren en jou persoonlijk te assisteren.
Hun ervaring met jullie op Aarde is zeer vers dus kunnen ze de soort begeleiding bieden, de soort support en de hulp. Ze zijn hier nu continu, ze werken met jullie, werken met de Crimson Raad en de engelenwezens. Niet om beslissingen voor jullie te nemen, maar om de beslissingen en de keuzes, die je voor jezelf maakt, te ondersteunen. Ze zijn hier niet om te vertellen als je iets goed of fout hebt gedaan, maar ze zijn hier om je regelmatig te herinneren waarom je hier bent, de keuze die je maakte om hier op Aarde te zijn.
Ze fluisteren zacht in je oor. Ze zitten aan je bed als je ‘s nachts gaat slapen. Ze zijn daar bij je als je met moeilijke situaties wordt geconfronteerd en je niet weet welke kant je opmoet. En je krijgt dat zachte duwtje, dat zegt: “Ga naar binnen. Jij bent ook God. Alle keuzes, alle antwoorden en alle creativiteit zit binnenin je, als je dat eenmaal hebt geactiveerd, het dan tot uitdrukking laat komen en het gebruikt.”
Dus ze verzamelen zich vandaag en weten precies wat je doormaakt, kennen deze reis van Shaumbr a en ze komen vandaag, al vierend, binnen voor onze bijeenkomst. Dus heet hen welkom en begrijp dat ze niet verdrietig zijn. Ze hadden geen moeilijke oversteek. Ze kozen ervoor hier te zijn -zoals ik, Tobias, koos hier te zijn- voor jullie, gedurende dit briljante avontuur die je meemaakt.
Laat ons diep ademhalen en de Shaumbra welkom heten die, tot recentelijk, op Aarde waren en nu aan onze zijde zijn.
(Pauze)
Nu terug naar de vraag waar we het eerder over hadden: “Is het echt?” Als je dat toestaat te zijn. Alles kan echt zijn, het hoeft niet fysiek te zijn. Je leert heel snel dat er zoveel voorbij de fysieke dimensie is. Als jij je openstelt leer je dat daarbuiten zoveel is. Enorm veel. Laten we diep ademhalen.
(Pauze)
Een zeer speciale gast.
Ons tweede gast vandaag, die ik zo direct zal binnenbrengen na een korte introductie, is zeker zeer speciaal. Ik zal je vragen om je energie erg soepel te houden, je energie erg kalm te houden. De lieverd die we binnenbrengen is mijn eigen aspect, Sam.
Nu, zodat diegenen die niet weten wie Sam is het ook een beetje begrijpen. Sam is mijn volgende incarnatie op Aarde. Zijn lichaam bestaat al op Aarde als een biologisch wezen. Hij heeft ouders. Hij woont in een redelijk kleine stad in het noordwesten van de VS. Enig kind. Zijn ouders zijn allebei professoren, allebei zeer rationeel trouwens, en ze begrijpen deze Sam absoluut niet, die enigszins ongepland was -tenminste dat denken ze. [wat gelach]
Sam is een aspect van mij, een aspect dat ik zeer liefdevol en liefhebbend creëerde. Sam is niet –hoe zeg je dat- niet helemaal hier. Ik heb niet al mijn energie toegestaan om binnen te gaan in de realiteit van Sam. Zoveel van mijn energie is nog steeds hier in de niet fysieke dimensies, waar jij me kent als Tobias of To Bi Wah, en langzaam maar zeker sta ik mijn energie toe om in Sam te integreren. Sam is een expressie of een aspect van mij, maar heeft toch zijn eigen soort vrijheid, zijn eigen soort persoonlijkheid. Zie je, een schepper creëert dingen en laat ze dan vrij. Een schepper is nog steeds met ze verbonden, maar geeft ze toch autonomie en vrijheid.
Momenteel is Sam een jochie van 8. Hij is rustig. Hij is erg introvert maar om zeer veel goede redenen. Sam studeert hard vanwege de druk van zijn ouders die leraar zijn. Sam leidt een rustig maar relatief normaal leven. Hij heeft allergieën en astma, maar dit is geen probleem noch vergissing. Het is zeer opzettelijk want Sam –en ik als Sam- willen niet Sam betrokken raakt bij sport, om een zeer goede reden. We willen niet betrokken raken bij die soort energie, dus kozen we ervoor om de astma en de allergieën te gebruiken als een manier om zeer introvert te blijven. Dit allebei zal weg gaan als Sam door de puberteit gaat.
Ik zie de wereld nu via Sam, en ook via jullie allemaal, maar ik krijg een zeer nabije, rechtstreekse en zeer persoonlijk perspectief. Sam is zich bewust van de energieën overal om hem heen, maar weet niet precies wat hij ermee moet. En als hij door deze vroege jaren heengaat, en zijn ouders steeds meer druk leggen op het mentale, weet hij niet precies hoe hij al die andere energieën, die hij voelt, moet opvatten.
Sam’s ouders zijn dit weekend weg. Er is iemand –jullie noemen het een babysitter, wat een vreemde uitdrukking- er is iemand die voor hem zorgt. Maar op dit moment zou hij zijn huiswerk moeten doen. Hij is in zijn kamer, en hij doezelde wat weg. We wilden deze channel niet eerder beginnen, want hij was nog niet helemaal klaar. De ervaring, die Sam vandaag zal ondergaan met jullie, is iets wat hij zich nog zeer lange tijd zal herinneren -voor de rest van zijn leven op Aarde.
Ik ga jullie vragen, voor ik Sam binnen breng, om diep adem te halen en je te herinneren of te voelen hoe het was toen je zes of zeven of acht jaar oud was; toen je jong was, toen je ogen wagenwijd openstonden voor deze nieuwe wereld overal om je heen, maar je nog steeds de effecten van de andere werelden voelde. Je kon er nog steeds contact mee maken. Je had je eigen privé wereld, je privé leven was heel erg uitgebreid.
En nu ga ik de energie van Sam binnenroepen. Geef ons hier even een moment.
(Lange pauze)
TOBIAS (zachtjes): Hallo Sam.
SAM: Hoi. Ik ken jou, je ruikt naar vis. [stilletjes gelach]
TOBIAS: Ja Sam, dat is mijn energie. We gebruiken het als we ons met elkaar verbinden.
SAM: Ik weet niet precies waar ik ben. Er zijn overal mensen om me heen.
TOBIAS: Sam, je bent bij vrienden die we Shaumbra noemen. En dit is de Crimson Cirkel en we brengen je vandaag bij een bijeenkomst.
SAM: Wie is die man?
TOBIAS: Sam. Dat is Cauldre.
SAM: Oh. Hij heeft een grote neus. [wat gelach]
TOBIAS: Ja Sam, en hij heeft ook een groot hart.
SAM: Oh. Wie is die dame?
TOBIAS: Sam, dat is Linda. Zij hoort bij Cauldre.
SAM: Ze vertelt me verhaaltjes. Ik herinner me haar.
TOBIAS: Ja Sam. Ze werkt met jou samen.
SAM: Waarom huilt die dame?
TOBIAS: Sam, ze herinnert zich hoe het was toen zij jouw leeftijd had en zij met de engelen praatte. Dat brengt herinneringen bij haar boven.
SAM: Ik denk dat ik iedereen ken maar ik…ik kan me niet herinneren hoe.
TOBIAS: Sam, je kent ze echt, en als je hier komt als je slaapt, als je in die diepe slap geraakt, dan werk je met hen en speelt met ze.
SAM: Oh. Ik zal weer bij hun zijn, dat weet ik. Ik zal ze ontmoeten, maar niet hier als….

TOBIAS: Sam, dit iets heet Shaumbra. En in jouw leven, als je opgroeit, zul je zo velen van hen ontmoeten en met ze werken, en je zult velen van hen helpen onderwijzen, en je zult ze helpen anderen te onderwijzen.
SAM: Oh…oh. Wie is die man?
TOBIAS: Sam, dat is niet iemand van Shaumbra. Dat is een man uit je straat, die laatst overleed en hij dwaalt nog steeds rond. En dat is oké, je hoeft je er geen zorgen om te maken……..
SAM: Ik werd ziek en gaf gisteren over. Ik at teveel snoep op school en ik gaf over en de meester werd kwaad. Waarom voel ik me nu zo vreemd, Tobias?
TOBIAS: Sam. Dat komt doordat je energie nu expandeert en onderdeel van deze groep wordt. En als je wegdroomt, weer op Aarde als een kleine jongen, wordt je echt een deel van ons nu. Je groeit op. Je herinnert je dat je een engel bent.
SAM: Oh. Ik weet dat ik een engel ben. Dat hoef ik me niet te herinneren.
TOBIAS: Sam, je mag hier zitten en we gaan praten en je mag rondlopen….
SAM: Wie is die baby daar?
TOBIAS: Sam, je mag rondlopen. Je mag naar mensen kijken en met ze praten maar we gaan verder met onze bespreking.
SAM: Oh. Oké. Ik vind het hier leuker dan in mijn woonplaats en op mijn school.
TOBIAS: Oké Sam. We zullen verdergaan.
SAM: Wie is die hond?
TOBIAS: Sam, dat is Fred. Hij is hier altijd.

Dus terwijl Sam zich in de groep installeert, verschuift hij zijn energie van de kleine jongen, acht jaar oud, hij valt in slaap- en een ieder van jullie hier zou je moeten herinneren hoe dat is. Je doet dat nog steeds ’s nachts. Je gaat in transitie. Je laat de menselijke kenmerken achter en je komt terug naar de herinnering van de niet fysieke zijde van de sluier.

Het kost ‘s nachts niet veel tijd om terug te komen naar je engelachtige patronen, waar jij je kunt verbinden met zo veel van wie je bent, maar het is voor ons allemaal zo’n mysterie
- voor ons allemaal- waarom die vergeetachtigheid je overkomt als je wakker wordt, en je teruggaat naar je fysieke lichaam, terug naar het 3D bewustzijn. We hebben het antwoord niet. We weten wel dat de jongeren zich steeds meer herinneren. Ze hebben niet de zwaarte van de sluier, die zelfs zoveel van jullie hebben. We weten wel dat als je de bewuste keuze maakt aan beide kanten van onze sluier -met andere woorden: als je in je menselijk bewustzijn bent en als je ‘s nachts in je engelenbewustzijn bent, en soms als je in een veranderde conditie bent- dat die sluier dan begint te verdwijnen. Maar het is er nog steeds. Het is erg frustrerend.

Zoals we recentelijk bespraken aan de Tahoe Meer, het is zeer frustrerend om ’s ochtends terug te komen vanuit je engelen avonturen, terug te komen en jezelf te vertellen dat je je het zal herinneren -je zult je herinneren wie je bent en waarom je op Aarde bent- en dan is het net alsof de space shutlle weer terugkeert in zijn baan. Het lijkt gewoon weg te vagen, en dan vergeet je het, en ben je weer terug in die schoenen. Je bent terug in dat menselijk bewustzijn, je krabt wat aan je hoofd en zegt: “Ik weet gewoon dat er vannacht iets is gebeurd en ik weet dat ik me iets zou moeten herinneren.” Maar je lijkt het achter je te laten.

Jongeren als Sam, die een aspect is van mijzelf maar toch ook zichzelf is, die hebben dat probleem bij lange na niet. Hun probleem op Aarde nu is hoe ze om moeten gaan met de kennis en het bewustzijn, die ze elke morgen weer met zich mee terug nemen, want daar schijnt een andere muur te zijn, een andere barrière -het menselijk bewustzijn, de menselijke wereld- die hen niet toestaat uit te spreken wat ze werkelijk voelen. Die hen niet toestaat proberen uit te leggen -zelfs als woorden erg moeilijk zijn- om uit te leggen dat ze weten wie ze werkelijk zijn.

Dus ze hebben de neiging -zoals Sam ook heeft- om erg rustig, erg introvert te zijn. Ze hebben vaak dingen als astma, allergieën, koudjes, verschillende soorten wat jullie zouden noemen onevenwichtigheden, waar de doktoren geen diagnose voor schijnen te vinden. Maar het is echt een manier zodat zij in hun wereld kunnen blijven, zichzelf kunnen voelen. Ze zijn er nog niet klaar voor om volledig belichaamd te zijn in deze wereld vanwege hun angst om te vergeten. Zoals ik zei: Sam heeft opzettelijk fysieke onevenwichtigheden, want hij wilt niet veel betrokken raken bij dingen als sport. Dat is voor zijn energie in dit leven niet goed. Hij heeft al die mannelijke testosteron niet nodig. Dus er zijn dingen die geen toevalligheden zijn, dat is niet iets wat jullie een zielsplan zouden noemen. Het is gewoon een weten dat hij nu niet zover daarop in wil gaan.

Dus nu, nu Sam hier vandaag volledig bij ons is…en begrijp dat hij naar deze bijeenkomst kwam als een 8-jarige jongen maar nu, nu onze bijeenkomst zich ontvouwt, ontvouwt hij zich ook. Hij is veel meer het engelenwezen en het deel van mij, Tobias, dat op zekere dag jou zal ontmoeten, mens tot mens.
Sam, zoals ik zei, is enig kind. Hij gaat naar een openbare school. Zijn ouders lieten hem studeren, omdat ze geloven dat dat de enige manier is om in de wereld ergens te komen. Hun gereedschap is de studie, hard werken, kennis en informatie. Ze zijn niet perse spiritueel -zijn ouders- maar ze zijn tot op zekere hoogte bewust omdat ze begrijpen dat dingen als een holistische benadering, niet teveel medicijnen, een meer natuurlijke soort helingsproces toestaan.
Door de ogen van Sam
Ik vond het erg interessant om de mensheid nu via Sam te observeren. Onlangs namen zijn ouders hem mee op bezoek naar grotere plaatsen, wat Sam -en mij- versteld deed staan. Zie je, het was meer dan 2000 jaar geleden dat ik op Aarde was, dus je kunt je bepaalde percepties voorstellen! Ik kan hier in mijn hemelhoge huisje zitten en kijken op…niet neerkijken op, maar om een metafoor te gebruiken….naar beneden kijken naar de activiteiten op Aarde en mijn energie toestaan om bij je te zijn. Maar nu ik op Aarde word belichaamd is het verbazingwekkend wat Sam , of ik, leren.

Hier zijn wat dingen die we verbazingwekkend vonden bij de mensheid nu, door Sam’s ogen. Mensen zijn erg bang, maar ze weten niet eens waarvoor. Ze leven in een soort paranoia. Het is een soort labyrint zonder eind,geen richtingen, geen uitgang, bang voor wat zou kunnen gebeuren, bang voor externe krachten, of het nu menselijke of bovennatuurlijke krachten zijn. Dus ze worden vaak neurotisch.

En toen Sam naar ze keek -Sam kan energie nog steeds erg goed zien, en hij voelt hun angst- en soms vraagt hij zelfs aan een vreemde “Waarom ben je bang?” En natuurlijk kun jij je hun blikken voorstellen, maar ze kunnen er geen antwoord op geven. En hij vraagt zijn ouders: “Waar zijn jullie bang voor?” En ze zeggen dingen als: “De economie, dat de wereld in elkaar stort, het verliezen van ons huis, doodgaan.” Maar Sam weet dat ze al die angsten hebben, maar niet die angsten die ze echt opnoemen. Ze hebben de onbekende angsten, die misschien wel het moeilijkste van allemaal zijn. En Sam -en ik- zeer wijs als we zijn, zegt: “Waarom voelen ze die angsten niet echt en waarom voelen ze niet dat ze die angsten kunnen laten gaan?” Omdat ze in 1e instantie kunstmatig zijn. Ze zijn zelf opgelegd. Het is een angst, die ze al lange tijd meedragen en ze weten zelfs niet waarom ze het nog steeds meedragen. Dus dit verwondert Sam.

Sam kijkt naar mensen met zeer wijd opengesperde, onschuldige ogen. Hij ziet dat mensen, ze willen momenteel leiders, maar ze willen niet worden geleid. Hij ziet dat….door zijn 8-jarig oude ogen ziet zelfs hij dat de mensen in de huidige wereld voorbeelden willen en dat ze die niet krijgen via politici of kerkleiders of bedrijfsleiders. Ze willen een Standaard. Ze willen leiders. Maar in plaats daarvan worden ze alleen maar geleid. Mensen worden geleid -of het nu door de regering is of hun baan of hun gezin- ze worden alleen maar rondgeleid zonder duidelijke richting, net zoals Mozes veertig jaar in de woestijn ronddwaalde, en geen leider was maar slechts mensen leidde.

Door de ogen van Sam….door de ogen van lieve Sam, hij ziet nu dat er…mensen, als hij naar ze kijkt, dan kijkt hij naar hun energie, en hij ziet dat er allerlei dingen om hen heen zijn, het niet fysieke. Er zijn spirits, die je geesten zou kunnen noemen. Er zijn engelen. En Sam begrijpt niet waarom de mensen die dingen niet zien. Hij begrijpt niet, daar het voor hem heel natuurlijk is om ze te zien, waarom anderen ze niet zien.
Hij ziet dat mensen bidden, maar dat toch de antwoorden daar al zijn. Ze roepen om God of engelen en de God en de engelen zijn daar gewoon, maar de mensen zien ze zelfs niet eens. En hierdoor krabt hij zich achter zijn oren krabt en vraagt zich af waarom mensen zich niet gewoon openstellen en zichzelf toestaan om dingen te zien, die er al zijn.
Door de ogen van Sam, ziet hij -zie ik- dat mensen willen liefhebben en dat ze worden liefgehad, maar toch zijn ze er bang voor. Ze willen zichzelf niet toestaan om werkelijk open te staan voor iets als anderen liefhebben, te zeggen “Ik hou van je”, onvoorwaardelijk. Ze gebruiken andere woorden. Ze verbergen het. Ze verdraaien het. Waarom zeggen ze niet gewoon: “Ik hou van je zoals je bent”. En mensen willen dat er ook van hen wordt gehouden, maar toch hebben ze muren en barrières. Ze filteren het. Ze zijn bang dat liefde een dubbele agenda heeft. Maar zoals Sam het ziet: “Nou en?” Je hoeft die agenda niet te accepteren. Jij hoeft alleen maar de liefde te accepteren.
Door de ogen van Sam, kijkt hij naar de energie van mensen en hij ziet dat ze fysieke pijn hebben. Hij ziet vooral, als hij her en der is, dat er momenteel zoveel energie vastzit in de hele ruggengraat. De ruggengraat…de hele structuur, de bottenstructuur van het lichaam, is samengedrukt en heel erg benauwd, omdat mensen dingen terughouden. Ze dragen lasten op hun schouders, die ze niet hoeven mee te dragen. Omdat ze het lichaam op zoveel manieren verwijten veroorzaakt dat extra stress.

Sam heeft het vermogen om naar het lichaam van iemand te kijken en precies te zien, waar ze de die opgebouwde spanning kunnen loslaten. Hij ziet dat mensen….eigenlijk is hij verrast, dat mensen niet vaker hoofdpijn hebben, want hij ziet zoveel druk in het hoofdgebied, in de schedel.
Sam ziet dat het voor mensen heel gemakkelijk zou zijn om zoveel fysieke pijn, de structurele pijn en pijn in de botten die ze hebben, te laten gaan door alleen maar te ademen en het te laten gaan. Maar ze geloven niet dat het zo gemakkelijk kan zijn. Ze denken dat ze medicijnen moeten innemen, die uiteindelijk, het probleem vermengd, ervoor zal zorgen dat het probleem zich ergens anders, op een andere manier, zal manifesteren.
Door de ogen van Sam, zien hij en ik dat mensen vrijheid willen. Ze willen vrijheid. Ze praten de hele tijd over vrijheid, maar toch zitten ze gevangen. Ze zitten gevangen in beperkte geloofssystemen. Ze zitten gevangen door de een na de andere cyclus van leven en karma -noem het zonde als je wilt- maar de overtuiging dat ze iets verkeerds hebben gedaan, of iets verkeerds zouden kunnen doen. Hij ziet dat, ondanks dat ze vrijheid willen, ze bereidwillig hun karma accepteren.

Door de ogen van Sam en mij, zien we dat iemand zijn karma kan laten gaan. Ze kunnen de keuze maken om direct uit dat cyclus van karma te stappen. Oh, en jullie Shaumbra, jullie weten dat wanneer je een keuze maakt, dat het leven dan verandert. Alles verandert. Jij moet bereid zijn om de verandering toe te staan, maar….maar ware vrijheid is je verleden los laten.

Door de ogen van Sam, kijkt hij en ziet dat mensen zo vast komen te zitten, zo verstrikt in andermans geloofssystemen. Hij ziet dat ze andermans geloofssystemen op straat oppikken, in restaurants. Hij kan de energie zien van hoe iemand andermans beperkte opvattingen, negativiteit, oppikt. Dat kan zijn door een gesprek die mensen hebben. Dat kan ook alleen energetisch de tafel naast je voelen, de beperkte energie voelen en dat dan accepteren.
Sam kijkt, nu door zijn onschuldige ogen, naar de wereld en zegt dat de antwoorden echt heel simpel zijn. Waarom maken…of zoals Sam het stelt: “Waarom maken volwassenen het zo moeilijk?”. Of zoals ik, Tobias, het zou zeggen: “Waarom maken mensen het zo moeilijk?” Ze hoeven het niet met minder te doen. Ze hoeven niet al hun energie te gebruiken om het maar net te redden. Ze hoeven ziekte of armoede niet te accepteren. Ze hoeven niets van alles te accepteren. En voor mij Tobias, die tweeduizend jaar niet op Aarde ben geweest, ik ben verbaasd omdat al die dingen zie die je nu hebt -technologie- die ik eerder nooit heb gehad. Zelfs in Atlantis, hoe geweldig het ook was, hadden we dat soort technologie niet die jullie nu hebben. Met al deze technologie, waarom is het niet gemakkelijker? Heeft technologie jullie leven gemakkelijker gemaakt? Waarschijnlijk niet. De bewustzijnsreden voor technologie is gemak, maar door het punt waar bewustzijn nu is heeft het alles moeilijker gemaakt.
Ik ben verbaasd over wat ik via Sam voel, verbaasd dat de mensen écht goed zijn. Mensen willen goed doen, vreemd genoeg eerst voor anderen, en dan voor zichzelf. Ze willen echt
-en hebben een diep en gepassioneerd verlangen- van iemand houden, met iemand anders delen, dat er ook van hen wordt gehouden.
Ze willen werkelijk de juiste dingen doen in -wat zij beschouwen als- de ogen van God, niet omdat God regels heeft en hen zal straffen, maar omdat het in hun hart ligt. Ze willen in -wat jullie zouden noemen- de Eenheid zijn of het Licht of de Weg. Ze willen de Spirit dienen, maar plaatsen de Spirit steeds buiten zichzelf in plaats dat ze begrijpen dat het al binnenin ze is. Dus ze blijven dat verlangen en een passie houden voor iets dat onwaar of gemaakt is. Dus zolang ze proberen een externe God blij te maken kunnen ze nooit helemaal voldaan of vervuld zijn, want God zit binnenin. En tot ze begrijpen dat het gaat om….het gaat om jezelf vervullen en dan vervul jij je Spirit.
Naar de Aarde komen

Langzaam maar zeker sta ik mijn energie, mijn essentie, toe om in Sam te stromen. Dat is interessant voor diegenen onder jullie, die kijken naar aspectologie of daarin geïnteresseerd zijn. Hoe iets wat jullie een overziel zouden noemen, zoals ik, Tobias -wat jullie de “essentie wezen” zouden noemen, ik Tobias- ook een aspect kan zijn en een identiteit met de naam Sam kan creëren. Het is allemaal ook zeer interessant en daar zouden jullie allemaal aandacht aan moeten besteden. Nu ik mijn energie toelaat om naar Sam toe te gaan, vanwege de ongelooflijke aantrekkingskracht, een soort magnetisch bewustzijn die vanuit de Aarde trekt, nu neemt het ook weg van mijn -wat jullie zouden noemen- Tobias spirit. Het is net als omgekeerde Alzheimer, als ik mijn energie naar hem laat stromen.
Oh, ik heb zo mijn dagen en Cauldre en sommigen van jullie weten dat ik hier niet veel meer was, omdat mijn essentie steeds meer naar Sam gaat. In deze dimensies besta ik nog steeds. Ik ben nog steeds een -wat jullie zouden noemen- Verlichte Meester of wat de term daarvoor ook is. Maar weet je, de energie van de Aarde en het menselijke bewustzijn is zo verleidelijk en zo dwingend, dat het me net zo binnentrekt als het jullie binnentrekt. Oh, ik garandeer dat ik hier zal zijn, als ik met jullie kom praten in die Shouds rond Juli 2009. Jij krijgt dan geen halve Tobias, ik zal er voor zorgen dat al mijn energie intact is. Dat zou een minne dag voor Sam kunnen zijn. Hij zou zich dan niet zo goed kunnen voelen of veel moeten slapen, maar ik zal werkelijk hier zijn.
Nu zeggen jullie: “Waarom laat je dit gebeuren, Tobias? Waarom doe je dit? Waarom ben je hier? Waarom is Sam nu hier?”
Nou, om een paar redenen. Omdat ik dat kan. Ik hou van de ervaring. Ik heb een afspraak gemaakt met een ieder van jullie om terug te komen in menselijke vorm, zodat ik jullie daadwerkelijk aan kan raken, met jullie kan werken en delen, dineren, wat sigaren roken en absoluut een paar glazen wijn drinken. Ik doe het ook omdat, nu mijn energie naar Sam toegaat, nu mijn bewustzijn naar die plaats met de naam Aarde gaat -en er wordt heel erg stevig aan getrokken- ik ook net als jullie een Standaard wil zijn, en mijn spirit toe wil staan volledig naar de Aarde te komen, belichaamd.
Zie je, ik kan hier boven zitten in mijn huisje en tegen jullie praten over hoe het zou moeten zijn, al die Shouds en de lessen doornemen en jullie slimme opmerkingen geven zoals “ga achter de lage muur staan”, “duik in het diepe water” of wat ik ook maar in het verleden zei. [wat gelach] Maar….maar de ware ervaring gaat over volledig belichaamd worden via Sam, al mijn spirit toestaan, al mijn goddelijkheid. Niet langer alleen maar een mens zijn, maar alles zijn dat Ik Ben. Zie je, dat is wat jullie nu doen. Jij bent ook Sam, in zekere zin, je eigen Sam, je eigen ervaring.
Zie je, vreemd genoeg volg ik gewoon na jullie. Ergens in de andere dimensies is daar nu dat deel van jou, dat de laatste veertig of vijftig of zeventig jaar langzamerhand jouw energie liet instromen. Je dacht dat jij slechts jij was, deze menselijke naam die je hebt. Je dacht dat je wachtte op iets als ascentie of dat je wachtte op een bepaalde grootse gebeurtenis die zou plaatsvinden. Raad eens? Dat is al geweest.
Het verhaal, dat ik je net vertelde over Sam, de 8-jarige, die nu vast in slaap is in zijn slaapkamer thuis, dat ben jij ook. Jij had die ervaring. Misschien toen je zes was, misschien toen je tien was. Je had die ervaring van verbinding met je Zelf, met je essentie, je goddelijkheid. Toen je ooit sliep of ziek was, of gewoon op school aan het dagdromen was over een stem die riep en zei: “Hallo Sam. Herinner je je mij? Ik ben de man die naar vis ruikt.” Op die manier hebben Sam en ik contact, zo weet hij dat het veilig is. Hij weet dat het niet één of andere dwalende entiteit is, want welke geest aan deze kant zou er ooit voor kiezen om naar vis te ruiken? [gelach] Het is mijn soort parfum zodat Sam weet dat ik er ben.

Dit gebeurt nu ook met jullie, vooral nu we samen de Kwantum Sprong hebben gehad. Jouw -hoe je het ook noemt, jouw Tobias, jouw essentie- stroomde langzaam jouw leven binnen. Nu stroomt het zelfs meer. Jouw essentie aan de andere kant, het is als het zand in een zandloper, dat gaat van -wat jullie zouden noemen- de hogere dimensies en daalt nu neer naar deze dimensies. Het wil nu een andere relatie met je hebben, niet langer alleen ’s nachts, niet langer alleen als je slaapt of in een veranderde conditie bent, maar ook wanneer je volledig aanwezig bent. Jouw Tobias, jouw essentie, wil binnenkomen.

Het kan het niet eisen, zie je. Zelfs ik, Tobias, kan mijn essentie niet aan Sam opdringen. Sam, net als jullie: jullie hebben je eigen identiteit, je eigen keuzes. Maar als je ervoor kiest, als je net een beetje anders kiest, als je iets zeer expansiefs kiest, als je die Kwantum Sprong in jezelf kiest, dan kun je datgene wat jij je grootse Zelf zou noemen, je overziel, de Jij die je bent, nu vollediger je leven binnen laten komen.
Het gebeurt niet in één nacht, deels zodat het je lichaam of je verstand niet opbrandt, maar het kan er zijn. Die ontmoetingen die je had met -wat jullie zouden noemen- je ware Zelf of je Hoger Zelf, hoeven niet ver weg in de andere dimensies te zijn. Je kunt die ontmoeting tussen jou en je Zelf hier, in deze realiteit, regelen. Jij kunt de gastheer/gastvrouw zijn. Je kunt degene zijn die je Zelf oproept om hier bij jou te zijn.
Welnu, als je dat doet, laat dan de verwachtingen gaan. Laat allereerst het concept van vleugels gaan. We weten niet waar dat vandaan kwam. [gelach] Vleugels- je verwacht altijd vleugels! Laat dat gaan. Ga voor het gevoel. Ga uit je hoofd. Je verstand heeft bepaalde vooropgezette ideeën over “redding”, of het nu de redding door Jezus is of Mohammed of je grootse Hoger Zelf. Laat dat gaan. Er is geen behoefte aan redding. Het is oud bewustzijn, een oude hypnose. Als jij je volledige Zelf nu direct of binnenkort uitnodigt, laat dan de vooropgezette ideeën gaan dat je plotsklaps door muren heen kunt kijken en door andermans kleding. [gelach] Het is een zeer unieke ervaring. We hebben dit vele malen eerder gezegd -het gaat er niet om dat je een supermens wordt. Het gaat om het worden van een volledig geïntegreerd mens.

Dus laat de verwachtingen gaan, dat je weet wat er morgen of de dag erop gebeurt, want dat is irrelevant. Wat telt, is wat op dit moment gebeurt. Laat het feit gaan dat je denkt dat je IQ met 35 punten stijgt. Je kunt voor vijfhonderd dollar een cursus volgen, die dat voor je doet. Je hoeft dat niet van je spirit af te dwingen. Laat het concept gaan dat je plotsklaps dertig of veertig pond vermagert. Soms trouwens, als je essentie integreert, dan heb je een tijdje wat meer lichaamsgewicht nodig, want, welnu, je eet dan voor een meervoud van jou! [gelach]
Je lichaam heeft de neiging zichzelf op natuurlijke wijze weer opnieuw in balans te brengen, als je dat toestaat. Maar dit aspect, de Overziel, hoe je het ook wilt noemen, de “Jij”- ik noem het graag de echte Jij, de ware Jij- wacht om binnen te komen, wacht om te worden uitgenodigd. Je hoeft niet bezorgd te zijn dat de wereld eromheen het zal terughouden, corrumperen of vervuilen. Je bent een volledig geïntegreerd wezen. Je hoeft jouw “Jij” niet te beschermen tegen jou of de buitenwereld. Je kunt het laten binnenkomen. Je hoeft je geen zorgen te maken over je nu wel of niet goed genoeg bent, of je nu je yoga of je ademhaling goed hebt gedaan of dat je nog steeds -hoe zeg je dat- bepaalde ontluisteringen hebt voor dingen die je in het verleden hebt gedaan. Jouw spirit, jouw ware Zelf, maakt het echt niet uit. Maakt het echt niet uit. Het is gewoon een ervaring. Het zijn gewoon keuzes die je maakte, en jij, jouw Hoger Zelf, weet al die dingen al, dus die kun je in deze realiteit uitnodigen.
Ooit zullen Sam en ik die ervaring hebben maar vandaag nodig ik jullie die nu te nemen. Als Sam wat ouder wordt, wordt hij bewuster en realiseert zich dat de dingen die hij ziet, alleen dan niet met zijn ogen, en de dingen die hij hoort, alleen dan niet met zijn oren, inderdaad heel echt zijn, ongeacht wat zijn ouders of andere kinderen zeggen. Zie je, nu houdt hij het in zijn eigen wereld, maar als hij een jongeman wordt gaat hij de waarde ervan inzien. Hij zal beseffen hoe echt het is, hoe waar het is. Die stemmen en die visioenen en die gevoelens, die hij zal krijgen, hij zal beseffen dat het tijd is om te stoppen te proberen ertegen te vechten en ze weg te blokken. Het is tijd om ze te omarmen en ze binnen te laten in zijn wereld. En dat is het moment dat hij en ik samensmelten op wat ik zou noemen een laatste, zeer mooie manier. Dat is de ervaring die je nu ondergaat in deze Kwantum Sprong. Omarm het. Neem het. Laat het je leven binnenkomen.

Ooit…ooit, via Sam, zullen we elkaar ontmoeten. Dat zou kunnen zijn bij een Shaumbra bijeenkomst. We zouden elkaar op een forum kunnen ontmoeten, zoals een paar van jullie dat al met Sam hadden, en ik zou graag willen dat hij daarmee stopte. Niet met de Crimson Cirkel, maar met wat andere waar hij nu op zit. Een paar van jullie hebben Sam al ontmoet via Internet. Ooit zullen we elkaar ontmoeten en we zullen hier hartelijk om lachen.
Ik wil even een kort moment nemen….laat ons dat inademen.
(Pauze)
Zoiets moois, het huwelijk zien van het ooit menselijk aspect met een ware goddelijke Zelf in deze realiteit. Niet daar aan de andere niet fysieke kant, maar precies hier. Wat een vreugde is het om te zien hoe steeds meer van dat bewustzijn van “Jou” werkelijk naar dit moment toekomt.

Energie samenloop.

Nog even wat andere dingen in onze bespreking vandaag. Er is een samenloop van energieën die nu in de wereld daarbuiten plaatsvindt. Trouwens, onthoud in je innerlijke wereld dat het allemaal om jou gaat. Het gaat allemaal om je toe te staan jou te kennen. Je toestaan je te voelen, je toestaan te expanderen voorbij slechts het verstand, naar je gevoelens en je fantasie en je creativiteit. Het gaat allemaal om jou in je innerlijke wereld.

In de wereld daarbuiten -de externe wereld die je daarbuiten ziet en waarover je leest- gaat het helemaal niet om jou. Je hebt de neiging om dat te denken, maar ik wil dat je daar even mee stopt. Saint Germain zegt dat de grootste meerderheid van de problemen in je leven niet van jou zijn. Ze zijn van de andere mensen in je leven -mensen waarmee je werkt, mensen in je familie, mensen waarvan je houdt en mensen waar je niet meer van wilt houden- en jij neemt deze aan als jouw problemen. Je internaliseert ze.
Daar is een goede reden voor. Er is een goede reden, want één van de redenen waarom je hier op Aarde bent, waarom je koos hier te zijn, was om een uitbreider van bewustzijn te zijn. Iemand die het bewustzijn neemt, ermee werkt, het ten behoeve van alle anderen expandeert. Jullie zijn de bewustzijnspioniers. Dat is één van de redenen dat jij hier bent.
Dus je neemt de emoties en gevoelens en het bewustzijn van anderen, van de wereld om je heen, en je beschouwt het als die van jou. Je neemt andermans lijden of trauma of gebrek aan overvloed of ziekte. Je assimileert het. Jullie zijn hier expert in. Je assimileert het en staat toe dat het van jou wordt. Dat doe je echt ten behoeve van al het menselijk bewustzijn, maar je hebt jezelf voor de gek gehouden door te denken dat jij het bent. En dat is nu net één van de redenen dat ik, Tobias, Kuthumi, Saint-Germain en Quan Yin en de anderen hier zijn -om jou te helpen herinneren. Jou te helpen herinneren dat het een baan was, die je eerder uitvoerde en je dat nu niet meer hoeft te doen.
Je hoeft niet meer andermans lijden, problemen, beperkingen, al het andere, te nemen, want in deze Nieuwe Energie kun je nu een bewustzijnspionier op een heel andere manier zijn. Je hoeft niet die kameleon te zijn die hun energie neemt. Je hoeft die spons niet meer te zijn die hun rommel absorbeert. Dat deed je niet perse voor de eenlingen, je deed het ten behoeve van het menselijk bewustzijn in het algemeen. Je kunt dat laten gaan. Er zijn nieuwe manieren om bewustzijn te expanderen.
Kuthumi sprak erover. Wij spraken erover, maar Kuthumi sprak er vorige maand over. Het gaat om NU; het gaat om jou. Als jij de volledige Zelf laat integreren en als jij jezelf toelaat te expanderen, dan word je wie je bent. Dat….dat heeft werkelijk het potentieel om alle bewustzijn te veranderen.
Dus laat alsjeblieft het opnemen van iedereen’s issues gaan. Vanaf nu elke keer, tussen nu en onze volgende Shoud, elke keer dat je pijn hebt, je een probleem hebt, een slechte dag hebt, jij je somber voelt, stop dan direct. Ik zal je vertellen, ik zal bij je zijn, het is niet van jou tenzij je dat wilt. Je pikt het op. Je absorbeert het van anderen. Je absorbeert het direct vanaf de krant, de televisie. Je absorbeert het als je winkelt en absoluut als je autorijdt.
Dus stop dan even. Vraag jezelf: ”Is het van mij?” Is die somberheid echt van jou? En dan komt je verstand binnen en speelt wat met je en zegt: “Nou, misschien een deel ervan. Misschien is dertig procent van mij” -stop dan direct. Haal diep adem. Als je er niet voor kiest, dan is het niet van jou. Zo simpel is dat. Ik heb het zelfs over dingen die je in dit leven hebt gedaan. Als jij er niet voor kiest, dan hoort het bij het aspect, niet tot het geheel van jou. Het hoort bij de jou van jaren geleden, maar niet bij de jou van Nu. Alleen wat je kiest is van jou.
Terug naar het onderwerp -de externe wereld. Er is een samenloop van energieën en je zult dat voelen. Welnu, je voelt ze al. Ze zijn nu zeer intens, want deze vier soorten energieën lopen nu allemaal samen. Ze zijn allemaal aspecten van het menselijk bewustzijn, want door de recente veranderingen zijn ze bijna net als vier auto’s die vanuit verschillende richtingen naar hetzelfde middelpunt komen.
En de eerste zijn de financiën. Financiën -wereldfinanciën, financiën van bedrijven en zaken- en je kunt het zien. Je hoeft geen helderziende te zijn om te begrijpen dat geld -financiën- nu door een erg belangrijke staat van verandering gaat. Financiën staan symbolisch voor de energiestroom, de energiestroom in bronnen. Maar het zijn de financiën die in de wereld nu zijn geraakt. Kijk naar de olieprijzen. Kijk naar de huizenmarkt. Kijk naar nieuwe landen over de hele wereld -opkomende en ontwikkelende landen nu- ze worden welvarender, want er is een herverdeling van financiën over de hele wereld. De financiële markten zullen niet instorten maar ze zullen veranderen. Nu denken sommige mensen dat verandering instorting is want ze houden sowieso niet van enige verandering.

Banksystemen veranderen. De manier waarop men met krediet omgaat verandert. De waarde die wordt toegekend aan goederen en service verandert. Het was eerder nogal gemakkelijk -een schepel graan had een bepaalde waarde. Het was eerder heel simpel omdat het leven toen simpeler en gemakkelijker was. Maar hoe waardeer je dan een dienst? Hoe waardeer je iets als een ontwikkeling van een nieuwe helingmethode? Dat is niet in een korenmaatmand. Dat ligt niet op een kar en je oude economie is gebaseerd op die soort mentaliteit -iets tastbaars. Maar je bent nu in de ontastbare energie. Dus de financiën veranderen de manier waarop energie stroomt.
Raak niet in paniek, Shaumbra. Raak niet verstrikt in de drama. Er is nog iets anders wat Sam absoluut verbaast als hij de wereld ingaat: hoe drama ervoor zorgt dat mensen zo vreemd reageren, of het nu goed of slecht is. Maar ze houden van drama. Drama voedt ze, maar dan natuurlijk, zoals je weet, later storten ze in.

Terug naar de wereld daarbuiten - de financiën. De andere energie, die nu samenloopt, is wat wij het milieu noemen. De Aarde heeft ongeveer zes miljard mensen erop, en Gaia kan ongeveer 10 miljard hebben zonder enorme veranderingen te ondergaan. Eén van de veranderingen is dat de Oude Energie van de spirit van Gaia aan het vertrekken is en de verantwoordelijkheid aan de mensen overlaat.
Hoeveel meer bevolking kan de wereld hebben? Hoe zullen de weerspatronen zijn? Wat zal er gebeuren met dingen als aardbevingen, stormen, tornado’s? Zelfs deze dingen, de branden onlangs in Californië, een manier om het oude -wat jullie zouden noemen- seksuele energievirus te zuiveren. Maar ook elke keer dat je een zeer dichte bevolking van mensen hebt, mensen met stress -hun eigen stress, de stress van de Aarde onder hen- dan krijg je een reactie. Een brand, een overstroming of een andere vorm van zuivering.
Het milieu verandert nu heel snel. De polen zijn, zoals je zegt, aan het opwarmen. Maar bovenal, de magnetische polariteit van de Aarde gaat veranderen, zichzelf omkeren, in dit leven. Nu zul je niet van de Aarde afvallen. [gelach] Het zal geen rampzalige implicaties hebben, maar het zal enorme implicaties hebben op de relatie tussen jou en de Aarde. De polen zijn aan het omkeren.

Steeds meer zul je gaan lezen over het milieu. Soms is het voldoende, zoals Sam in het nieuws ziet, om erg somber te worden. “Wat doen de mensen de Aarde aan? En wat doet de Aarde de mensen aan?” Welnu, zij ontwikkelen een nieuwe relatie met elkaar.

Er is een andere….trouwens, de energie van de Aarde, het milieu in zijn kern, staat symbolisch voor jouw relatie met je lichaam en jouw relatie met je fysieke realiteit, je fysieke milieu. Het vermogen om het feit te accepteren dat je hier in lichaam op Aarde bent -in plaats van uit je lichaam te willen gaan- daadwerkelijk volledig en totaal belichaamd te worden, volledig aanwezig hier op Aarde.
De andere energie, die nu samenloopt, is technologie. Technologie is eigenlijk bijna op alarmerende snelheid aan het groeien. En alarmerend, omdat het zo snel gaat en zo krachtig wordt, dat er bij sommigen aan onze kant bezorgdheid is : “Houdt het bewustzijn dit bij?”
Nu creëert bewustzijn technologie en de uitvinding, maar op een bepaald punt kan de technologie echt vooruitlopen op de ontwikkeling en expansie van het bewustzijn op zich. En dan heb je bepaalde zeer interessante situaties. Is het bewustzijn voorbereid om de technologie wijs te gebruiken?

Oh, we hebben het niet over elkaar opblazen met nucleaire wapens. We hebben het over dat technologie zo vooruitstrevend wordt dat het verstandelijk wordt, dat mensen meer dan ooit gericht worden op het mentale en letterlijk het hart en de intuïtie, de creativiteit, afsluiten, want ze laten ze de technologie dat voor ze doen. De kernenergie achter technologie is efficiëntie en het menselijk bewustzijn ontwikkelde technologie, niet zoals enig ander technologie in enige andere tijdperk van de mensheid, zodat het het leven simpeler en gemakkelijker zou maken. Maar eigenlijk heeft bewustzijn het veranderd in een gereedschap, die het leven moeilijker en complexer heeft gemaakt, en letterlijk de creatieve energieën heeft weggenomen, geroofd.
Nu hoeft het niet zo te zijn. Technologie is niet slecht - voor het geval iemand erover denkt om naar huis te gaan en je computer eruit te gooien! [wat gelach] Technologie kan worden gebruikt om je leven simpeler te maken, efficiënter te maken bij fysieke en soms wereldse activiteiten, zodat je meer tijd hebt voor het creatieve en het inspirerende. Technologie zou eerder hoger bewustzijn moeten dienen in plaats van het afsluiten en een focus zetten op alleen het verstand of de hersens.

En vreemd genoeg, de vierde energie die deze samenloop binnenkomt is mode. Mode! [gelach en Tobias grinnikt] En we bedoelen dat heel serieus. Mode en ontwerp. Mode en ontwerp zijn manieren van uitdrukking, manieren om je waardering te tonen, manieren om energie te verpakken en het te presenteren. Mode en ontwerp gaan nu erg snel. Het stond nogal lang stil, naar mijn bescheiden mening, en nu is er op bepaalde erg belangrijke niveaus in mode en ontwerp een comeback.

Waarom zou nu mode en ontwerp belangrijk zijn in één van deze vier samenlopende energieën? Mode en ontwerp staan symbolisch voor de vrouwelijke energie die nu naar planeet Aarde toekomt.

Ten eerste: het is je eigen acceptatie van jouw vrouwelijk deel, of je nu een man of een vrouw bent, het is de vrouwelijke energie. De vrouwelijke energie die lang is tegengehouden, gedomineerd door het mannelijke, komt nu weer terug. En je zult het vooral gaan zien in de verjonging of de -hoe zeg je dat- de re-energetisering van de mode en de ontwerpindustrie, want je zult meer sensitiviteit en bewustzijn hebben. In een huis of een kamer of gebouw of ergens zijn zal niet alleen maar belangrijk zijn, het zal de waardering zijn.
Maar nu deze vrouwelijke energie nu steeds meer in het bewustzijn van de mensheid stroomt zijn er energieën die dit niet willen zien stromen. Dus zul je de strijd tussen het mannelijke en het vrouwelijke zien. Het zal op plaatsen opkomen die nogal logisch zijn, de kerken, het bedrijfsleven tot op zekere hoogte, en in regeringen. Maar je zult zien, nu de vrouwelijke energie samenloopt en nu massaal binnenkomt -niet slechts voor jou persoonlijk- maar massaal, je zult de verandering in mode en ontwerp zien. Maar vervolgens zul je zien dat het zich manifesteert in dingen als politiek, regering, leiderschap in zaken, en op zeer veel andere manieren.

Hier heb je dan de vier energieën, die komen van in principe verschillende richtingen en lopen allemaal samen naar een bepaald punt in tijd en ruimte in de menselijke realiteit. Onthoud, het gaat niet over jou. Ze zijn allemaal juist. Er is een reden voor al die dingen. Mensen in het algemeen roepen om deze energieën. Nu is de vraag: wat zullen ze ermee gaan doen?
Shaumbra, jullie zijn nu in de Nieuwe Energie. Jullie zijn hier door een keuze. We begonnen vandaag met onze quiz -waarom zijn jullie hier? Omdat jullie ervoor hebben gekozen. Wat wil je er nu mee doen? Hoe ga je met jou om? Hoe sta jij jou toe in deze realiteit? En hoe zul je begrijpen wat van jou is en wat niet? Hoe ga je kiezen om te leven en de schepper in deze nieuwe realiteit zijn?

En daarmee, Shaumbra, laat ons diep ademhalen.

Afscheid van Sam.

Ik bedank Sam, die heel binnenkort wakker wordt en zich afvraagt wat in de vrede nu net gebeurde! [gelach] Als jij je eigen dromen herinnert, soms kom je daaruit en slaan ze nergens op. Sam, bijvoorbeeld, zal zo dadelijk wakker worden. Hij zal voelen dat hij met een grote wandelende vis heeft gepraat -een vis, die uit het water kwam….[gelach] Ik ben nu heel serieus! Het was een vis, die kwam uit de rivier en begon tegen hem te praten, en hij vond het leuk met die vis te praten.

En toen was hij met een groep op een kerkhof, mensen die dood waren, en hij liep bij ze en ze kwamen uit de graven. Dit is trouwens de symboliek van dromen. En toen was hij in een grote arena met veel mensen die naar hem keken, en hij voelde zich wat beschaamd en wat geïntimideerd, want er waren duizenden die gewoon naar hem staarden. Maar hij had het gevoel dat hij ze allemaal kende, en toen ging hij op een stoel bij ze zitten en daarna werd hij wakker. En zo werken dromen.
Dus Sam, het is nu tijd om wakker te worden.
En Shaumbra, het is tijd om jullie te helpen herinneren, je bent nooit alleen.
En zo is het.

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 08:50 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Mooi. Vooral die uitleg van het dromen en het reizen tussen dimensies in.

Kim

Afbeelding


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.