LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 11:14

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 07:39 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Beste mensen,

hierbij de vertaling van de vragen en antwoorden bij shoud 3 (van 3 november). Deze vertaling staat nog niet op de site, evenals de vertalingen van shoud 3 en de vragen en antwoorden van shoud 2. We zijn nog aan het uitzoeken waarom dat nog niet is gebeurd.

De vertaling die ik je hierbij stuur is gemaakt door Leja Nauta. Ik zelf heb niet mee kunnen werken aan het vertalen van shoud 2 en 3 vanwege de teachertrainingen die ik in oktober in de USA heb gevolgd en een aantal heftige processen waar ik in november door heen ging en die nog steeds voortduren. Ik heb maar weinig kunnen werken in deze periode en mijn aandacht gaat nu in eerste instantie uit naar de ascentie workshop die ik tussen kerst en oud en nieuw geef, de leergang ademen en enkele andere activiteiten. Het vertaalteam bestaat maar uit drie mensen, dus zodra er één uitvalt gaat alles een stuk langzamer dan jullie gewend zijn.

Overigens was er de eerste zaterdag van december geen shoud. De laatste shoud van het jaar wordt in een speciale kerstviering gehouden en dat is komend weekend.

Met warme groet, mede namens Leja,

Jan Buijse


De Kwantum Sprong Reeks


Shoud 3: “Ik Ben Sam” Tobias, gechanneld door Geoffrey Hoppe


Vragen en Antwoorden

3 november 2007



En zo is het nu tijd voor de vragen - en pogingen tot antwoorden op jullie vragen. Een paar opmerkingen voor we beginnen. Toen ik me integreerde met Cauldre, en naar de muziek luisterde, dit is nog iets wat Sam een raadsel is. Door de ogen van Sam: hij vraagt zich af waarom mensen zo’n scheiding tussen zichzelf en de tijden waarop ze naar muziek luisteren maken. Muziek is zo’n integraal deel van de trilling en de energie op ieder moment van iedere dag. Maar toch luisteren mensen op voorgeschreven tijden naar muziek. Feitelijk delen ze zich op en zonderen zich af op de tijden dat zij naar muziek luisteren. Maar stel je een wereld voor waar mensen niet bang zijn om een groet naar elkaar te zingen, ‘s ochtends een lied naar elkaar te zingen, muziek te spelen die zacht was voor de ziel, die op geregelde tijden het Hoger Zelf naar deze realiteit uitnodigde. Sam houdt van muziek - in vele variaties - luistert er constant naar en staat de muziek letterlijk toe zijn bewustzijn uit te breiden, net zoals jullie allemaal kunnen.


Een heel snelle samenvatting van de Shoud van vandaag die we samen hebben gedaan. Het gaat er niet om te wachten tot je deze planeet Aarde en dit fysieke lichaam verlaat, om de antwoorden te krijgen en je weer te verenigen met je goddelijke zelf. Het goddelijke zelf komt naar je toe in je menselijke realiteit. Als je het verwelkomt, als je het een veilige plaats toestaat, als je die keuze maakt om alles van jou te zijn, niet enkel een aspect van je, stroomt de goddelijkheid je leven binnen en opent verbazingwekkende nieuwe delen van je waarvan je niet eens wist dat je ze had. Nogal onverwacht, zullen sommige van deze delen nogal anders zijn dat wat je gedacht had dat ze zouden zijn, maar je goddelijkheid stroomt je leven binnen. Het komt naar je toe.


Laten we hiermee met de vragen beginnen.


Vraag van SHAUMBRA 1 ( gelezen door Linda): Ik heb woensdagochtend een hartaanval gehad. Vijf vernauwingen. Ze denken dat ze het voldoende hebben stopgezet, zodat er geen schade is. Voor een aantal dagen was de prognose niet zo goed. Nu ben ik voornamelijk bezig met de psychologische vertakkingen . Ik ga niet naar Indianapolis voor de “Learning Communities Conferentie”, ook mag ik niet naar Turkije gaan. Ik neem een week vrij om mijn leven weer op orde te krijgen. Ik was zo buiten mezelf van schrik,dat ik geen enkele communicatie doorgelaten heb. Daarom vraag ik jou nu om een speciale reading om hier wat perspectief in te krijgen. Gisteravond trof het me als een ton stenen - de oude ik ging dood op Woensdag en dit is de nieuwe ik, die gecreëerd wordt. Verdomme, of er geen gemakkelijker manier is om dit te doen!!!!!! Tot zover is dit alles wat ik mezelf toegestaan heb te horen en misschien is dit alles wat ik nu moet horen. Dank je voor enig inzicht wat je kunt geven.


TOBIAS: Schitterend, dank je. Er is een gemakkelijker weg, maar dat zul je niet geloven, dus waarom er zelfs over praten. De gemakkelijker manier is te ademen; is al die dingen die je niet dienen te laten gaan; is de beperkingen die je had los te laten; enkel te laten gaan. Nu in jouw geval in het bijzonder, een serie erg moeilijke liefdes, de manier waarop anderen van je hielden. Wanneer je je alleen op dit leven richt, erg moeilijke soort, manipulatieve soort liefde met je ouders. Denkend dat je liefde niet waard bent, daarom vind je het erg moeilijk er uitdrukking aan te geven.


Iedere emotie, en ieder stukje bewustzijn of gewaarzijn dat binnen is gehouden, is ergens in het fysieke voertuig, dat je ronddraagt opgeslagen. Emoties zoals liefde, natuurlijk, zijn direct gerelateerd aan het hart, en jij hebt al deze energieën in je hart opgeslagen. En het doet er niet toe hoeveel je gedacht hebt - en dat is het onderliggende probleem “gedacht”- dat je liet gaan, je hing er nog steeds aan. Het ademen, echte ademen, opent je, maar verandert je ook en zoveel mensen zijn daar bang voor.


Dus creëerde je hiermee een gebeurtenis in je leven, want je keuzes waren aan het werk. Zij werden door je spirit en je lichaam gehoord. Je maakte een keuze om te leven, maar om op een nieuwe manier te leven. Je maakte de keuze om je te openen, zoals je je nog nooit eerder geopend hebt. Dus door de ervaring die je had, de hartaanval, opende het feitelijk je, zoals je duidelijk verklaart in je vraag of je brief.


Je ging dood - de oude jij ging dood - maar is het niet verbazingwekkend, dat je meteen naar je volgende leven kan gaan zonder dat je totale fysieke lichaam dood moet gaan. Je oude bewustzijn - het bewustzijn van beperkte liefde, of verwondende of pijnlijke liefde - dat ging dood. En nu, door jouw keuzes, ga je veel gelukkige en productieve jaren leven. Vergeet de korte termijn, een klas hier of een reisje daar, want je hebt net je totale spirituele polariteit gere-energetiseerd of veranderd, naar waar die zaken werkelijk niet zo belangrijk zijn en je hebt nieuwe doorgangen geopend naar nieuwe zaken, die veel belangrijker zullen worden.


Haal diep adem, zegen en dank je zelf voor het geven van deze ervaring. Het was geen vergissing, het was niet iets wat je verkeerd gedaan had. Je maakte de keuze op een nieuwe manier te leven. Dus leef het.


Vraag van SHAUMBRA 2 ( vrouw bij de microfoon) Hallo Tobias. Dit is Elizabeth. Ik ben deze laatste paar jaar door veel veranderingen gegaan, inclusief 1500 mijl verderop verhuizen. Ik voel dat ik in mijn goddelijkheid ga komen, en ik voel ook dat ik verondersteld wordt meer dienstverlenend werk te doen en ik probeer meer inzicht te krijgen in wat dat is en hoe mijn muziek daarin meespeelt. Dank je.


TOBIAS: Inderdaad, dank je. Prachtige vraag op deze dag en is het niet verrassend hoe, als je van binnen verandert, het je uiterlijke omgeving verandert? Je bent in beweging. Dingen zijn anders. In antwoord op je vraag, je voelt nu de energie van dienstverlening, maar ik ga je ook vragen diep te ademen. Je voelt deze energie van dienstverlening overal om je heen en het komt uit je spirit of je geëxpandeerde bewustzijn. Het vraagt ten eerste jezelf te dienen. Je hebt vele levens doorgebracht in dienst naar anderen, naar religieuze organisaties, liefdadigheidsorganisaties en dus is het erg natuurlijk voor je om op die weg te blijven, te voelen dat het opnieuw tijd is te dienen. Maar als je heel zorgvuldig luistert naar dit gevoel dat je krijgt, dan vraagt het je eerst jezelf te dienen. Te zorgen voor dat innerlijk wezen, te zorgen voor de ruimte die toestaat dat de volheid van je goddelijkheid binnenkomt.


En zoals je al weet, zoals hier al gezegd, er is zoveel werk wat gedaan kan worden met muziek - eerst voor jezelf - verbinding makend met sommige van de hogere bewustzijnsaspecten. Er zijn engelen wezens in de andere rijken die de energie achter muziek begrijpen, zelfs de wiskunde of natuurkunde achter muziek, en zij zijn er zo bereid om met mensen zoals jij, die hen binnen laten, te werken.


Nu, wat je doet is: je versmelt de multidimensionale trillingen van muziek met de Aarde trillingen van muziek. Het stelt je in staat om erg snel door een reeks veranderingen in jezelf waar je erg klaar voor bent, te gaan. En vervolgens, wanneer je een heel diep en compassievol begrip hebt hoe muziek werkelijk werkt - niet enkel wat noten geschreven op papier, maar hoe het werkt in een trillingsopzicht - stelt dit je dan in staat anderen te dienen. Heling door muziek, het openen van het bewustzijn door muziek, al deze dingen waar je feitelijk behoorlijk klaar voor bent.


SHAUMBRA 2 Oké, dank je.


TOBIAS: Dank je.


Vraag van SHAUMBRA 3 (gelezen door Linda): Ik vraag me af of je aardig genoeg bent om de volgende vragen te stellen aan één of allemaal van je drie wijze mannen - spirits uit het verleden, heden, toekomst, gecombineerd tot - de spirits van NU. Mijn ervaren van het verlies van alles wat me eens en veel nu nog zo dierbaar was, heeft me tot nu toe 18 jaar gekost om doorheen te werken. De natuurlijke menselijke reactie op het verliezen van alles, is zeker om krachtig weerstand te bieden tegen dit meest onnatuurlijke losmakingproces. Echter, mijn ervaring is geweest dat door weerstand te bieden, dat zo’n onverzoenlijkheid enkel dient om pijnlijke knopen vast te zetten in iemands geest en vervolgend ook in iemands lichaam. Door deze spierspanningknopen ben ik door de jaren heen zo gehandicapt geraakt, dat ik nu praktisch gedwongen ben te leven in toch weer de meest onnatuurlijke levenstijl van een heremiet/monnik/ kluizenaar lijkt het wel. Ik vraag me af of jullie spirituele gidsen, die zich hun eigen ervaring op Aarde herinneren, ons een praktisch advies te bieden hebben hoe deze ontkrachtende knopen, eens gevormd, uit elkaar gehaald kunnen worden. Ik begrijp dat in het zoeken naar de waarheid, van de waarheid wordt gezegd dat zij ons vrij maakt. Mijn eigen ervaring echter is tot dusver exact het tegenovergestelde geweest.


TOBIAS: Achttien jaar is feitelijk een erg korte tijd, alles wel beschouwd! Prijs jezelf daarin gelukkig! Wij zien heel regelmatig mensen, die dozijnen en dozijnen levens hebben gebruikt om zelfs maar te beginnen door dit “laten gaan” proces te gaan.


Het proces van het laten gaan, doet er niet toe wat, is uitdagend, want een menselijk zelf, het kleine menselijke zelf, doet alles wat het kan om zich te beschermen. Het heeft jou nodig, de volledige jij, om het gerust te stellen en nogmaals gerust te stellen dat het deel is van het Al van jou. Het zal niet vernietigd worden, het wordt niet uitgehongerd, het zal niet gestraft worden. Het gaat erom dat menselijke aspect in je te integreren. Het verdedigt zich tot het laatst. Het is dat, wat zo strak vasthoudt, dat het in de knoop is gekomen. En het is dat wat jou in zekere zin vraagt, als zijn ouder wezen of zijn alomvattende wezen, “Ga je me werkelijk beschermen? Ga je me voeden en kleden? Ga je me een reden geven om je te vertrouwen?”


Dus klaarblijkelijk zit je in dit innerlijke conflict. Het heeft twee kanten. Maak een echte keuze. Je hebt over keuzes gedacht en je wilde dit iets hemelvaart of spiritualiteit of hoe je het ook maar wilt noemen. Je wilde het, maar je hebt niet werkelijk een diepe keuze gemaakt en een diepe toezegging. Kijk naar waar je door heen wilt gaan, wat je wilt verliezen om alles terug te winnen, maar op een heel nieuwe manier. En, natuurlijk, ademen. Als je in de knoop zit, wie ook van jullie - emotionele knopen, mentale, fysieke knopen - het ademen verzacht letterlijk de knopen, helpt ze te openen en te expanderen.


Je hebt hier ook de neiging om over dit hele proces erg intellectueel te worden. Het is een natuurlijk proces als je het alleen maar aan het werk laat gaan. Evolutie van bewustzijn of de expansie van je ziel is een natuurlijk proces. Wij hebben altijd geweten - jij weet - dat de fysica van spirit voortdurend zijn bewustzijn aan het ontwikkelen is. Dus als jij en het kleine menselijke zelf uit de weg gaan, zul je losser worden, zul je lichter worden en zul je naar buiten expanderen. Dank je - en je wordt veel te serieus.


Vraag van SHAUMBRA 4 ( Man bij de microfoon) Hi Tobias, hoe gaat het met je? Ten eerste wil ik graag alleen maar een boodschap en een boodschap vanuit mijn hart, overbrengen aan iedereen die dit leest of er op een later tijdstip naar luistert, dat ‘neem die eerste stap en wacht niet tot iemand je grootsheid erkent‘, want je moet werkelijk zelf je grootsheid erkennen en ik weet dit. Ik weet dat je mind kan gaan struikelen over zorgen maken, over spiritueel ego en al die andere zaken, maar als je de stap neemt…. en je gaat trillen en zweten, dit is mijn tweede shirt vanavond …, ik bedoel, eerlijk, zie je demonen onder ogen, zie onder ogen hoe machtig jij bent en vergeet alles wat in het verleden in spirituele groepen is gedaan, het is een heel bevrijdende en schrikaanjagende ervaring. Maar ik wil enkel mijn medeleven naar je sturen en zeggen neem alleen maar die eerste stap, en het is verbazingwekkend.


Tobias, soms voel ik alsof ,dit is mijn tweede keer hier vooraan, ik eigenlijk geen vragen zou moeten stellen, want er komt bij mij zoveel energie door, zo veel mogelijkheden, en ik alleen maar,.. ik ben zo .. ik vond mijn passie tijdens de workshop van afgelopen week. Ik zei, oh, het gaat over onderwijzen, de “Ask Tobias” (hij doelt op de Ask Tobias sessie over onderwijs in de Nieuwe Energie) en mijn vrouw en ik waren alleen maar zo vol van liefde - en we hebben niet eens kinderen! - voor waar dit naar toe gaat. En ik wou dat ik een “vertrouwens fonds” had van twee miljoen dollar om het aan de gang te krijgen en dat kies ik. Dat gezegd hebbende, iets plaagt me al een lange tijd … en waarschijnlijk weet jij de vraag die ik ga stellen, ik zat onlangs onder bij de rivier en vroeg het … was een aspect uit een vorig leven of aspecten over in groepen te zijn en hier op te staan en je nek uit te steken, om zo te zeggen Geoff en Linda doen het en ieder ander hier en een schrik om er letterlijk voor gedood te worden en vervolgd en alleen maar flodderige herinneringen. En dan het tweede deel van de vraag is: waar gaan we … kun je me helpen me alleen maar een richting aan te geven hoe terug te gaan naar het opnemen van deze passie en het in deze realiteit te manifesteren?


LINDA: dus, wat is de vraag?


SHAUMBRA 4: De vraag is.. Weet je weer, ik hoopte dit kort te houden. En nu wordt mijn mond droog, oh god!


TOBIAS: Water?


SHAUMBRA 4: Nee ik ben oké. Ik ben goed. Aspecten uit vorige levens - heb ik eerder met groepen mensen gewerkt en ben ik op een plaats geweest van mogelijk, ik weet niet of het misleiden van mensen was of mensen aangezet of zoiets? En is dat mijn barrière om nu naar de Crimson Circle te komen?


TOBIAS: Als je vindt dat priester zijn, staan voor grote groepen mensen en ze op te zetten, mogelijk! Hen misleiden? Niet opzettelijk, maar vanwege waar bewustzijn in die tijd was, ja. Je hebt wat betrekkelijke diepe wroeging over sommige leringen waar je in investeerde, die je vervolgens onderwees aan anderen terwijl je zo vaak wist dat het niet juist voelde, maar dat was wat het boek zei, of wat de hogergeplaatsten in de organisatie zeiden dat je moest doen.


Dus is er dit deel van je dat er zeker van wil zijn dat je vanuit jou spreekt, niet Tobias of Saint-Germain napraat. Niet een lijst dogmatische regels afgaat, maar dat je vanuit ‘jij’ spreekt. Dus wanneer je hier naar voren komt voor een groep, en je moet eerder vanuit je hart, de echte jij, praten dan je te verbergen achter de woorden van iemand anders, is het verschrikkend wekkend. Maar tegelijkertijd, nu jij en ik hier energetisch over praten ,is het opvrolijkend. Er is een deel van je dat dit heel graag doet, dat het heerlijk vindt je zelf te delen, dat het heerlijk vindt zo open te zijn en kwetsbaar en echt, dat je weet dat je in je passie staat.


Welnu, neem deze energie voor de groep hier, die je nu voelt - angst, schrik - maar ook wetend dat wanneer je voor een groep kunt gaan staan en zo eerlijk en vanuit je hart kunt praten, dat dit de passie is. Maak je geen zorgen over de overige details. Maak je geen zorgen hoe de afzonderlijke delen en stukken komen. Maar herinner je enkel deze energie nu, die combinatie van passie, angst, vrolijkheid, en schrik…. maar, meer dan iets anders, echt zijnd. Dank je.


SHAUMBRA 4 Dank je


LINDA: Tussen haakjes, je ziet er niet bang uit. Dank je.


Vraag van SHAUMBRA 5 (gelezen door Linda): Een tijdje geleden nadat ik naar de Eleuthera Synchrotize TM System had geluisterd, maakte ik de bewuste keuze voor goede gezondheid. Nu, na het luisteren naar de Standaard Technologie, kom ik tot de ontdekking dat er regels zijn en een procedure van 30 minuten iedere dag om goede gezondheid te hebben. Ik neem aan dat ik nu mijn verwondering, waarom mijn andere bewuste keuzes zich niet gemanifesteerd hebben, kan laten gaan. Het lijk mij dat onze essentie, waarmee we niet geïntegreerd zijn, onze keuzes maakt en onze realiteit in deze illusie creëert. Ik heb niet het gevoel dat ons menselijk zelf werkelijk de schepper is, en daarom voelt het alsof we onze energie verspillen door te geloven dat wij creëren. Wil je ons laten weten wanneer het tijd is om de handdoek over al deze verschillende dingen te gooien, die niet schijnen te werken voor Shaumbra, behalve voor hen die nog in ontkenning zijn? Ik geloof dat ik voor veel Shaumbra spreek wanneer ik zeg, wanneer zullen al deze nieuwe technieken eindigen? Zij werken net zo goed als bidden deed in ons verleden. Sorry, maar ik ben gefrustreerd. Ik kies om voorbij het bekende te leven.


TOBIAS: Inderdaad. Er zijn basis principes over hoe energie werkt, hoe je een bewust wezen bent en geen energie wezen, basis principes over hoe bepaalde geloofssystemen erg beperkend kunnen zijn. En hierover praten we in dit materiaal zoals de Standaard Technologie, in iets zoals Saint-Germain’s Synchrotize TM. Begrijp dat het geen regels zijn, het zijn suggesties. Begrijp dat mensen iets van een definitie willen, en het is altijd een uitdaging voor de engelenwezens en de Crimson Council van wat de balans is van definitie, voor het te specifiek wordt, maar toch genoeg definitie om je een algemene richting te geven. Daarna is het aan jou.


Iets zoals in Synchrotize TM, de basis vooronderstelling is : “Maak een keuze.” De meeste mensen - en ik zie dit door de ogen van Sam - hebben veel willen en wensen, maar zij maken erg, erg weinig keuzes. Erg weinig. Erg weinig keuzes aangaande hun leven, aangaande wat zij kiezen voor hun creaties. Dat is heel anders dan een wil of een noodzaak. Dus Synchrotize TM is een basis programma van: “Keer terug naar de gewoonte om een keuze te maken”


Standaard Technologie herinnert je r feitelijk aan - zelfs al moet je naar zeven cd’s luisteren - herinnert je eraan dat je lichaam, je geest, en je spirit al weten hoe zich te verjongen. Dus kun je van al de andere methoden afkomen? Kun je afkomen van de pillen? Kun je stoppen deze dagelijkse regimes te hebben? Het is een herinnering dat je al weet hoe het te doen. Nu, wil je toestemming geven aan je lichaam om te genezen, en zul je het verrouwen om precies dat te doen? Dat is alles waar Standaard Technologie over gaat.


We geven enige aanwijzingen door te zeggen: “Pas dit 30 minuten per dag toe gedurende 21 dagen.” want mensen willen graag wat aanwijzingen. De werkelijkheid is, dat diegenen die de cursus volgen, dit feitelijk heel weinig doen. Ze snappen het. Zij hebben al die stap-voor-stap procedures niet nodig. Zij begrijpen dat ze onder de douche kunnen staan of in bed liggen ‘s avonds en zeggen: “Dierbaar lichaam, je bent inderdaad magnifiek. Doe wat je moet doen, want morgen is er weer een dag. Morgen is er werk te doen en we gaan energie laten stromen, dus verjong jezelf.” Dus is het erg, erg eenvoudig.


Jullie leggen ook, jullie allemaal Shaumbra, jullie leggen deze energieën en deze cursussen neer, niet alleen voor jou. Daar raak je weer verward. Je denkt dat het over jou gaat en dat is niet zo. Jullie leggen deze informatie neer voor de velen die zullen volgen. Diegenen die nu zoeken naar een andere manier, naar een hoger bewustzijn. Jullie leggen het materiaal voor hen uit. De basis is: hou het simpel. Laat je lichaam zichzelf genezen. Maak keuzes in je leven. Zie in dat je een bewust wezen bent en sta je zelf toe met energieën te spelen. Hou het heel simpel. Dank je.


Vraag van SHAUMBRA 6 ( vrouw bij de microfoon) : Hallo Tobias. Ik heb mezelf verschillende keren tegengehouden om deze vraag te stellen., maar op de een of andere manier klopt het met het onderwerp van vandaag. Ik ben door ongeveer 1200 mijl van mijn kinderen gescheiden, en dit was uit keuze. Het brengt nogal wat gemengde gevoelens met zich mee. Die van 24 jaar heeft jarenlang depressies gehad. Die van 12 heeft het nog steeds moeilijk om zich te laten zien. Die van 5 en ik missen elkaar heel erg. Ik heb compassie zowel voor mezelf als voor hen met alles wat naar boven komt. Jij weet , en er is het menselijk zorgen maken dat ik door zo ver weg te zijn een soort van problemen in hun leven veroorzaak…


TOBIAS: Het is feitelijk egotistisch…..


SHAUMBRA 6 (lachend): Oké.


TOBIAS: ……en we geven niet op jou af, we gebruiken een voorbeeld voor iedereen hier… te denken dat je direct verantwoordelijk bent voor de ellende in de wereld is feitelijk behoorlijk egotistisch . En nog eens we praten niet specifiek tegen jou, maar er zijn mensen die bang zijn de TV aan te zetten, bij voorbeeld om naar het nieuws te kijken want zij denken dat zij degenen zijn die de problemen veroorzaken. Diegenen die denken dat zij de reden zijn waarom ieder ander in de familie vast zit. Wel, deze familieleden zaten al lang geleden vast, levens geleden, zo komen ze binnen. Dus is - we gebruiken dit om met alle Shaumbra te communiceren - het gaat niet over jou. Of het nu de depressie van je kinderen is of wat ook maar, het gaat niet over jou.


Dus is dit een goed voorbeeld van waar we eerder over gesproken hebben. Je bent een pionier van het bewustzijn. Je absorbeert de gevoelens en gedachten van ieder ander om deze door een soort systeem van bewustzijnsevolutie heen te laten gaan binnen in jou, om te proberen er uit te komen met een hoger antwoord. Maar jij neemt hun issues op je, denkend dat ze van jou zijn. Zijn ze niet. De depressie is niet van jou, en het is niet door jou veroorzaakt. Het gebrek aan vermogen om volledig aanwezig te zijn in deze realiteit - het gaat niet over jou.


Wel nu het is interessant want het spel dat met mensen wordt gespeeld is, dat zij bespeuren dat er iets in jou is wat zich schuldig voelt, dus spelen ze daarin mee. Vervolgens wordt het een erg handig excuus: “mijn moeder is niet hier” Maar onthoud, ouders zijn nooit de eigenaar van hun kind. De ouder accepteert een soort verantwoordelijkheid om hen in de wereld te brengen, voor een korte periode - geen 24 jaar, geen 40 jaar - een korte periode, en vervolgens hen de vrijheid te verlenen. Een ouder neemt de verantwoordelijkheid om hen te voeden, te kleden en hen te helpen op te voeden in de vroege fases, maar laten dan die verantwoordelijkheid gaan. Sorry dat ik je vraag onderbreek, maar het is zo toepasselijk.


SHAUMBRA 6: Ja. Ik vermoed als ik de vraag nauwkeuriger moest stellen, is er iets specifieks wat mijn kinderen van mij nodig hebben, is er iets…


TOBIAS: Oh ja.


SHAUMBRA 6: …. Ja, compassie … kun je inzicht hierover geven?


TOBIAS: Oh absoluut! Je kunt onmiddellijk, nu op dit moment, met al je kinderen, jong of niet meer zo jong, laat ze gaan. Snij het koord door. Neem een diepe ademhaling. Laat hen los, want jij houdt aan ze vast. Het zuigt jou uit en het zuigt hen uit.


Je moeder instinct verzet zich - “maar het zijn mijn kinderen; maar ik hou van ze.” Zij zijn niet jouw kinderen. Ze zijn vermomd als jouw kinderen, maar feitelijk zijn ze zielenwezens. Zij zijn engelen in vermomming. Dus laat hen gaan. Je had een overeenkomst dat je hen hier naar de Aarde zou brengen, maar niet om verantwoordelijk voor hen allemaal te zijn.


Dus, we weten dat sommige mensen hierdoor in shock zijn. “Hoe kan ik mijn kinderen laten gaan?”We zeggen niet, ontken hen, we zeggen niet nooit met hen te praten, maar stop de verantwoordelijkheid te nemen. Zij zijn volwassen engelen, zelfs al zijn ze kleine kinderen. Laat hen gaan. Op die manier kunnen zij zich vrij ontwikkelen en kun jij je vrij ontwikkelen. Wanneer je iemand die je na staat in je leven, laat gaan - een gezinslid, een geliefde, een goede vriend - laat het zich elk van jullie individuele energieën gracieus en op zich zelf ontvouwen. En dan gebeurt er iets grappigs. Op een of ander punt komen de energieën weer samen, schoon en fris, niet beladen met karma, niet beladen met verwachtingen en verantwoordelijkheid en je ontwikkelt er een nieuwe relatie mee.


Dus, laat hen alsjeblieft gaan. Als je het werkelijk onderzoekt, zul je ontdekken dat zij dat ook willen. Het is een oud spel.


SHAUMBRA 6: Heel erg bedankt.


TOBIAS: Dank je - en het gebeurt altijd met alle ouders.


LINDA: nog drie vragen. (Tobias houdt vier vingers omhoog) Drie! (Hij schudt zijn hoofd “Nee” naar de toehoorders, die lachen)


Vraag van SHAUMBRA 7 ( vrouw bij de microfoon): Dit zal heel snel gaan, want je hebt het al beantwoord bij iedereen die me voorging, maar ik vraag het toch. Mijn moeder heeft Alzheimer en woont begeleid en ik voel me verantwoordelijk.


TOBIAS: In dit geval, dat ben je. ( veel gelach van vraagstelster en toehoorders) Nee… Cauldre is zo in verlegenheid gebracht…. er is hier zoveel energie opgebouwd, voor alle vragen en deze hele dag, het was een prachtige manier om het los te laten.


SHAUMBRA 7: Dank je. Dus in de grond ben ik verantwoordelijk en dus …. In ieder geval schijnt zij zich beter te voelen wanneer ik daar ben. Ik vraag me af help ik of juist niet door daar te zijn en zou ik er vaker moeten zijn?


TOBIAS: Ten eerste, is het interessant… we zouden een lange discussie over Alzheimer kunnen hebben. Er is een serie redenen ervoor, alles van wat je noemt de natuurlijke of de fysieke redenen, alles vanaf aluminium tot elementen die in het water zitten tot enkele andere chemicaliën die in je dagelijks leven voorkomen, maar deze veroorzaken niet feitelijk Alzheimer. Ze zijn enkel meer aanwezig bij een Alzheimer patiënt.


Alzheimer heeft te maken met dit hele proces van interdimensionaliteit, in het lopen tussen de werelden, een bepaald verlangen om te expanderen, enkele van de andere rijken te onderzoeken, maar soms veroorzaakt het - zoals je hier begrijpt - soms veroorzaakt het verdriet voor diegenen terug op Aarde. Vaak zijn degenen die Alzheimer ervaren, feitelijk - wanneer ze in de Alzheimer modus zijn, in wat lijkt vergeetachtig te zijn - zijn feitelijk interdimensionaal aan het reizen. En ze hebben een heerlijke tijd. Nu is het wel niet zo goed voor hun lichaam of geest hier, maar zij gaan uit en onderzoeken de andere dimensies. Soms gaan ze terug naar deze nabije aardse sferen om te onderzoeken hoe het zal zijn wanneer ze echt overgaan.


Het is een toestand die niet nodig is, maar nog eens, het is een soort bewustzijn - we willen het geen virus noemen, niet het juiste woord Cauldre - maar een bewustzijnsaandoening die nu voorkomt. Ze zijn ook enkele van de pioniers die zich in de multidimensionaliteit wagen, terwijl ze nog in het lichaam zijn. Dus kijk er niet naar als iets negatiefs, hoewel dit soms moeilijk te accepteren is als je een ouder of een vriend met Alzheimer ziet.


Wanneer jouw aanwezigheid bij hen is, als je hen opzoekt bijvoorbeeld, gebeurt er iets grappigs, zoals Kuthumi zou zeggen. Je voegt je ook bij hen in de interdimensionale of geëxpandeerde bewustzijnstoestand. Het is nu net alsof ze een vriend hebben die met hen op reis gaat. Dus is het heilzaam om dit te doen, maar zie dat niet als een eis om het elke dag of elke week te doen. Doe het wanneer je het in je hart voelt.


Wanneer je met een Alzheimer patiënt praat - voor ieder van jullie - praat niet tegen hen alsof ze gek zijn. Praat niet tegen hen alsof ze dom zijn. Ze zijn enkel multidimensionaal. Vergezel hen in de multidimensionale ervaring, maar doe het een beetje anders. Blijf heel aanwezig in je lichaam, Adem wat, wees in het Nu-moment en expandeer dan je energie om die van hen te ontmoeten. Ga met hen een uitstapje maken. Over het algemeen is, wat zij doen, uit hun lichaam gaan. Zij verlaten het Nu-moment en gaan weg op hun kleine uitstapjes. Je kunt hen vergezellen, maar jij kunt in het Nu-moment blijven.


Nu, als een Standaard, zal dat hen een signaal geven. Dat zal hen laten weten dat je kunt expanderen, dat je multidimensionaal kunt zijn en toch totaal in het Nu kunt zijn. Dus, dank je voor je verrukkelijke vraag - en het is niet jouw schuld.


SHAUMBRA 7: Dank je.


Vraag van SHAUMBRA 8: ( vrouw bij de microfoon) Hallo. Het is goed hier te zijn. Ik heb ook een vraag over mijn vader. Hij heeft al 15 jaar veel last van zijn schouders en niets lijkt hem te helpen. Dus vraag ik me alleen maar af wat hem zou kunnen helpen. En nummer twee: Ik heb geprobeerd hem te genezen. Ik zie alle redenen waarom hij deze pijn heeft, maar dan… dan wat? Ik weet niet hoe daarmee verder te gaan. Dank je.


TOBIAS: Ja en over het algemeen wanneer je … zelfs wanneer er pijn is in het gebied van de schouders en nek, is het omdat de natuurlijke energiestroom erg beperkt is. Het is iemand die - in dit geval - die zichzelf niet toestaat zich te openen, om de energie toe te staan door hun hele wezen te stromen. Zij houden het in de lagere chakra’s, de onderste ledematen vast. Er is hier een angst voor wat je zou kunnen noemen het onbekende of de psyche. Dus het is een keuze.


Het eerste… en we hebben het nu over jouw specifieke geval … het eerste om te doen is een erg weloverwogen en specifieke……. te maken ….. stel hem deze vraag voor: “Maak je de keuze om deze pijn te laten gaan, maakt niet uit hoe? Maak je een keuze?” Nu zul je tot de ontdekking komen dat er veel vragen zullen zijn - “wel, wat bedoel je met ‘maak een keuze’? Ik wil deze pijn niet hebben. Ik lijd er onder.” Ga door de vraag terug te brengen “ga je nu een keuze maken om voorbij de pijn te gaan?”


Op een bepaald punt worden ze of heel erg gefrustreerd en willen niet op de vraag antwoorden, want diep binnenin zijn ze bang om het te doen. Zij willen die verandering in hun leven niet maken. Of, of in dit geval, maakt hij de keuze en zegt “Ja, ik ben klaar om de pijn te laten gaan en om alles uit het verleden te laten gaan wat deze veroorzaakt heeft.” Dan zal het ademen het meest belangrijke zijn. We weten dat we hier steeds weer op terugkomen, maar het is zo simpel. Je hoeft er geen recept voor en het is gratis. Het ademen, het diepe bewuste ademen, zet letterlijk alle energie in beweging. Ieder van jullie, nu, haal svp diep adem.


(pauze)


Een diepe ademhaling…


Je hebt enorme hoeveelheden energie opgeslagen in iedere cel en iedere molecuul van je lichaam als ook in de niet-fysieke energie centra van je lichaam. Het is daar opgeslagen … voor een groot deel zit het daar vast. Het ademen helpt die energie weer in beweging te brengen, en het ademen staat toe om het zo te doen dat het niet overweldigend is. Dus door te ademen begint de energie in beweging te komen.


Nu, in het geval wat we hier bespreken, wat gaat er gebeuren als zij kiezen de pijn te laten gaan en de energie in beweging begint te komen? De tweede fase begint. Veranderingen beginnen te komen. Het zal herinneringen boven brengen. Als de energie stroomt, opent het ook herinneringen en gevoelens over wat die blokkade in eerste instantie veroorzaakt heeft. Het zal angst veroorzaken die soms de oorzaak is van een nieuw stopzetten. En wanneer het stopzetten weer gebeurt, komt de pijn terug, maar erger. En op dat punt zal de cliënt of de geliefde in dit geval bozer zijn dan ooit tevoren. “Het werkte niet. Dat zei ik je al.” en het wordt jouw schuld en omdat jij bent die je bent, neem jij de verantwoordelijkheid daarvoor op je en voelt je erg schuldig en je energiepeil wordt laag en je begint deze pijnen zelf te krijgen. Zij zijn niet van jou. Maar dit gebeurt zo vaak.


Als iemand begint de energie weer te laten stromen, zien we dat veranderingen plaatsvinden. Herinneringen komen weer boven. Demonen komen naar buiten van waar ze verborgen of opgesloten waren - hun eigen persoonlijke demonen. Dit is een heel belangrijke periode. Het is belangrijk om opnieuw de vraag te stellen: “Maak je die keuze - de keuze om verder te gaan, de keuze om weer te leven, de keuze om de creatieve energie te laten stromen? “ Er zijn… als je je niet op je gemak voelt om dit zelf te doen, er zijn mensen die gespecialiseerd zijn, zoals Andra, in het werken met diegenen die geblokkeerde energieën hebben.


We gaan in dit geval een heel heldere suggestie geven. Probeer niet zoiets als Reiki te gebruiken, probeer niet een soort healing met handenzwaaien te gebruiken, geen kristallen of iets dergelijks. Deze zullen feitelijk de blokkade verergeren. Dit wezen, dit prachtige zielenwezen over wie we hier praten, zit vast, wil hulp, maar biedt nu weerstand. De meest natuurlijke manier om dat te doen is door keuze en adem dan er doorheen om de energie te aan het stromen te krijgen. Probeer niet een of andere soort medicatie, kruiden, wat ook maar. Het komt neer op: zijn zij bereid om te laten gaan wat hen blokkeert? Dank je.


Vraag van SHAUMBRA 9 ( gelezen door Linda): Hoe ziet en Nieuwe Energie zakenplan er uit?


TOBIAS: Dat is een goeie vraag met een erg lang antwoord. Het Nieuwe Energie Business Plan is erg flexibel. En we praten hier over Shaumbra, we praten niet over iets waarmee je naar je bank rent.


LINDA: Feitelijk vagen ze om iets waarmee ze naar de bank kunnen.


TOBIAS: Weet ik. Het Nieuwe Energie business plan is erg flexibel. Het kijkt naar potentiëlen. Het beperkt zich niet tot een paar bepaalde gebieden, het kijkt naar alle potentiëlen. Het is in feite een boek met potentiëlen. Het gaat over het maken van keuzes voor bepaalde potentiëlen en het gaat over hoe de energie te allen tijde stromend te houden. Nu, dat ontwikkel je voor jezelf. Ga zitten en schrijf al je dromen, alle dingen die je graag zou willen doen, uit. Schrijf je passie op. Schrijf op wat deze energieën in de praktische 3D wereld stromend zou houden. Maar word niet mentaal. 3D business plan komt voort uit passie.


Zodra je dit hebt gedaan en zodra je voelt dat er essentie en integriteit en JIJ in het plan zit, leg dat opzij. Ga nu zitten en schrijf je 3D business plan, je tactische business plan waarmee je naar de bank loopt. Je zult verbaasd staan dat zij,… ook al is het erg gestructureerd en wat jij Oude Energie zou noemen, je weeft de essentie van je Nieuwe Energie business plan in dat iets waarmee je naar de bank loopt.


Op deze manier kun je omgaan met de - wat wij zouden noemen - het 3D bewustzijn dat bepaalde soorten formaten, bepaalde types ondernemingsplannen en financiële planning. Vereist. Maar tussen de regels op het vel papier is de echte passie. Dus je bankier, je adviseurs en raadgevers, zullen iets voelen, wanneer ze het plan lezen en zelfs al zijn het enkel wereldlijke woorden, zij zullen je echte Nieuwe Energie business plan er door voelen stromen. Dank je.


LINDA: Vierde en laatste vraag.


Vraag van SHAUMBRA 10 ( man bij de microfoon): Ik had een aantal goede vrienden in mijn leven die het vermogen hadden met de andere kant te communiceren. Een van hen lijkt ermee geboren te zijn. De andere was in een crisisperiode in haar leven toen ze op een geven moment een professionele typiste was en ze voelde feitelijk haar vingers de woorden spellen alsof ze de toetsen indrukte en ze kon deze zinnen krijgen die verbazingwekkend inzicht in situaties gaf, net zoals de ander kon. Ik ben echt jaloers hierop geweest. Edgar Cayce suggereert dat iemand niet moest proberen zijn psychische vermogens te ontwikkelen, maar hun spirituele vermogens en ik heb geprobeerd dat te doen. Ik ben nu op een punt waar ik een soort equivalent van een spiertest antwoord in mijn hoofd kan krijgen, waar ik ja en nee antwoorden kan krijgen, maar het is een lange weg, ver van het inzicht dat deze anderen hebben kunnen krijgen, weet je, de achtergrond en door het horen van zinnen, openbaring. En is dit in deze Nieuwe Energie open voor mij om dit ontwikkelen, om dit te krijgen? En wat moet ik specifiek doen, om dit te doen? En het gaat er niet enkel om dat ik in het algemeen met de andere kant kan communiceren, maar of ik op deze manier met mijn Hoger Zelf kan communiceren. Dat is een stuk beter dan te zoeken naar synchroniciteiten en dat soort nonsens! (veel gelach)


TOBIAS: Inderdaad. En ik geef dit weer door de ogen van Sam. Hier is Sam, 8 jaar oud. Erg, erg open naar binnen toe, dat wil zeggen, erg open naar hemzelf aan de binnenkant, kan energie zien; kan energie voelen, zeer, zeer zeker. En dat, wat Sam ook verbaast, want hij ziet de entiteiten rondom - ziet hen soms als kleuren of vormen, zo nu en dan als illusies, die een fysiek lichaam aannemen - maar het verbaast Sam, dat mensen met elkaar kunnen praten; zij kunnen zoiets doen als naar de radio luisteren, zelfs al kunnen ze de radiogolven er niet zien uitkomen, of zelfs de geluidgolven; zij doen al deze dingen, maar beschouwen het onnatuurlijk om te praten met niet-fysieke entiteiten. Feitelijk is het het meest natuurlijke iets. Jullie hebben dat allemaal - het is zelfs geen vermogen, het is simpel- te praten met wat ook maar.


We hadden met Cauldre een jaar nodig om hem zover te krijgen zich te openen, zelfs al was hij in andere levens channeler geweest, de dichtheid van de Aarde is zo dik, dat je het soms vergeet. We moesten hem eerst leren hoe met een verkeersbord te praten, met de vloer, te praten met een stoel. We deden dit wel privé, zodat anderen dit niet zagen en zich afvroegen hoe zijn gezondheid was, maar het ging om het begrijpen dat alles bewustzijn heeft en dat met alles gecommuniceerd kan worden. Als je verwacht woorden te horen, zal het erg moeilijk zijn. Waarschijnlijk zul je geen woorden horen. Waarschijnlijk zul je niet een geest hebben die je vingers over het toetsenbord beweegt. Het komt door het voelen.


Dus laten we het nu doen. Onder ieder van jullie is de vloer. Onder jullie hier in Coal Creak is een vloer, deze is gemaakt van hout, komt van bomen. Sta jezelf toe de energie van de vloer te voelen. Als je op dit punt zegt: “Maar het is maar een vloer”, haal diep adem. Expandeer je bewustzijn. Het is meer dan een vloer. Het is de boom. Het is de energie van Gaia die er door heen stroomt. Het is de energie van iedereen die ooit dat hout behandeld heeft, de vloer gebouwd en op deze vloer gelopen heeft. Het zijn vele, vele jaren van energie op verschillende lagen.


Nou wil je niet alleen maar ontdekken of communiceren met alle niveaus. Voel een laag; voel in de laag. Soms is dat te… je wordt overweldigd. Je probeert te veel in een keer te voelen. Voel een laag of een niveau dat in de vloer is, en het zal met je communiceren. Niet in Engelse woorden, niet hardop, niet met een Morse teken, maar het zal energetisch met je communiceren - voelen. Zoek niet naar een fysieke sensatie. Zoek niet naar een definitie. Zie je, op dit moment proberen jullie er een definitie aan te geven. Laat de behoefte aan definitie gaan en voel alleen maar.


Als je dit met voorwerpen doet en dan eventueel met mensen en dan eventueel met engelen- of niet fysieke wezens, zul je leren dat er een gevoel is wat overkomt. En wellicht ben je niet in staat om het meteen in je mind te begrijpen, maar je zult weten dat er een gevoel, een sensatie ontstond. Later zal je mind in staat zijn om concepten rond dat gevoel dat je kreeg te plaatsen, en uiteindelijk zul je in staat zijn het woorden te geven, net zoals Cauldre woorden kan geven aan de gevoelens zelf, die wij aan hem doorgeven. We sturen hem geen woorden, we sturen gevoelens. We sturen essentie - bewustzijn - naar hem en jullie zullen leren hetzelfde te doen. Maak het erg simpel, want dat is het. Het is iets natuurlijks om met wat ook maar zonder woorden te communiceren, zonder het hoofd, zonder verwachtingen dat je een fysiek gevoel of reactie moet hebben. Dus, dat gezegd, probeer verschillende voorwerpen.


En iets anders, voor jullie allemaal, is, vertrouw wat je krijgt. Het is wellicht niet het hele antwoord. Met andere woorden, wanneer je communiceert met de vloer onder je voeten, kun je mogelijk maar een deel van het antwoord krijgen. Je kunt voelen, hier in de vloer, je zou iemand kunnen voelen die een slechte dag had en kwaad was, en je zou in die laag van bewustzijn van de vloer kunnen tappen. Maar vertouw het. Als je een kwaad gevoel terug krijgt, begrijp dat er iets is in het bewustzijn daarvan, wat jou dat gevoel gaf.


En hetzelfde geldt voor omgaan met niet-fysieke wezens. Er zijn vele lagen van hen. Ik, Tobias, heb een Sam laag. Ik heb de laag van Muir uit Atlantis. Ik heb een myriade … Ik heb de Agos laag van mijn laatste leven op Aarde, en Tobias en al die andere. Dus wanneer je in mijn energie voelt en een soort communicatie verlangt, begrijp dat het op veel verschillende niveaus kan zijn.


Op dit moment communiceer ik met jullie op geschikte eigen, vier of vijf niveaus en soms overstelpt dat het verstand en dan ga je je afsluiten en zeg je: “Wel, ik weet niet hoe dit te doen”. Feitelijk weet je hoe het te doen, en je leert heen en weer te gaan tussen de verscheidene lagen en niveaus van communicaties die aan de gang zijn. De hele tijd jezelf vertrouwend wat je gaat ontvangen, wat je krijgt in de communicatie. Begrijpend dat het maar één laag of niveau kan zijn, maar niet je mind het laten filteren of verwringen of zelfs proberen het te definiëren.


Communicatie door middel van wat wij zouden noemen bewustzijn of essentie is heel natuurlijk. Het gebruiken van een gesproken taal, met een beperkt aantal letters in het alfabet en een beperkt aantal woorden in het woordenboek is heel onnatuurlijk. Het is heel moeilijk voor ons engelenwezens, om met jullie te communiceren wanneer jullie woorden verwachten, want het is zo…. het is zo beperkt. Het verstrikt ons. Dus gaan we met jullie voorbij de woorden. Zonder definitie. Dank je.


SHAUMBRA 10: Heel erg bedankt.


Inderdaad, Dus Shaumbra laten we vandaag diep ademen.


Sam is wakker geworden, klaar om te eten, vreselijk hongerig en niet zeker waarom. Hij is overstelpt door vandaag met ons mee te doen. Je moet begrijpen, dat het veel is voor zijn jonge essentie om in zo’n heel dynamische groep te komen. Vandaag gebeurde er iets met Sam. Hij herinnerde zich waarom hij hier op Aarde is. Hij herinnerde zich dat het niet enkel gaat over het zijn van een 8-jaar-oude jongen naar twee “pain-in- the-ass” ouders, en om zoveel van de tijd ziek te zijn. Hij herinnerde zich dat hij om een reden naar de Aarde kwam. Er is een passie en vandaag is het een nieuwe Sam. Vandaag is het een Sam die opgewonden is over het leven op Aarde.


En zo is het.

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.