LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 18 apr 2024 17:58

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 08:04 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Voorbereiden op de Gemeenschap en Opruimen van onze Arrogantie

Karen Bishop, 2 december 2007


--------------------------------------------------------------------------------

Gegroet!

De diep gravende bulldozer gaat nog steeds voorwaarts, en graaft meer en meer delen van onszelf op die moeten worden bijgesteld, losgelaten of onderzocht. Door al deze diepe beweging, is er één thema aanwezig, en een zeker bepaald doel. We worden voorbereid op het leven in gemeenschap. En we zijn bezig alle arrogantie los te laten.

Dus ondanks dat deze tijden vol stress zijn, uitdagend en ons tot het maximum uitrekken, zouden ze niet plaatsvinden als het in gemeenschap leven niet aan de horizon was verschenen, en als we niet, zoals altijd, bezig waren ons volledig op de Bron af te stemmen.

En om succesvol in een gemeenschap te leven, moeten we passen. De energie en vibratie van ieder van ons moet in staat zijn om in harmonie te bestaan met een levensstijl in gemeenschap. We worden klaargestoomd voor het leven in gemeenschap omdat zoveel van de oude wereld en oude systemen weg zullen vallen en in de zeer nabije toekomst zullen eindigen. Op deze manier weten we nu dat alles altijd in goddelijke en perfecte orde is, omdat we altijd worden beschermd en geleid door dit verbazende ascensie proces.

Symptomen en manifestaties?

Het samenpersen is nog steeds aanwezig, en alles wat niet in harmonie is of vibreert voor een hogere manier van leven en zijn wordt naar buiten geperst en afgevoerd. Op deze manier worden we sterk aangemoedigd om gedragspatronen te laten vallen, en nieuwe aan te nemen. Gemeenschapsleven betekent in staat zijn te bestaan in een groepsverband. Dus alles wat niet vibreert met dit thema moet worden bijgesteld of afgevoerd.

Bijvoorbeeld, als jij iemand bent die zeer zorgzaam is en zo verantwoordelijk dat je alles zelf wil doen....voor jezelf en voor anderen? Als dit het geval is, wordt jou gevraagd om minder te doen, om te relaxen en jezelf meer te vermaken, om anderen de kans te geven het over te nemen. Als jij iemand bent die achterover zit en al relaxed is? Als dat zo is wordt jou gevraagd om meer bij te dragen en anderen meer te laten relaxen, en jij bent degene die ze kan laten zien hoe ze het moeten doen!

Zoals al gemeld in de laatste boodschap van 28 november, zullen we situaties en mensen tegenkomen in ons leven die heel sterk en prachtig zullen belichten waar we onze eigen individuele energieën moeten bijstellen. Deze ontmoetingen zullen ons zo miserabel doen voelen, dat we niet in staat zijn om ze lang te negeren! Zij hebben een prachtige boodschap voor ons, als we kiezen ze te onderzoeken en de veranderingen te omarmen die ze willen maken in ons.

De gebieden waar we miserabel zijn bestaan om ons te laten zien waar we moeten veranderen. We kunnen onszelf vragen, "Wat zou echt goed voelen voor mij op dit moment?" "Wat wil ik graag?" En dan opgeven, overgeven en toestaan dat het in ons leven komt. Hierover later meer.

Als het "samenpersen", de druk en de gevoelens van overspoeld te worden te erg zijn om te verdragen, zijn hier wat tijdelijke remedies: Als energie heel sterk en intens door ons stroomt, dan helpt het enorm om je te relaxen. Dat zorgt voor een betere en makkelijkere stroming. Dus kunnen we doen wat het beste voor ons werkt om ons te ontspannen. We kunnen zingen, in de natuur lopen, een goede film kijken, een boom omhelzen, een paar dagen vrij nemen en ons laten verwennen, even uit de stroom stappen, een boodschap krijgen, of gewoon wat yoga doen. Het zijn allemaal andere oplossingen om te relaxen, dus kies jouw favoriete manier of vraag voor een nieuwe.

Bovendien zorgt dit samenpersen voor een natuurlijk ontgiften van ons lichaam. Lichaams- en spierpijnen, hoofdpijn en druk op de sinus holten, extreme vermoeidheid en uitputting, zijn de meest voorkomende symptomen. Voor mij voelt het alsof er een gif in mij is dat schreeuwt om eruit te komen. Het doet letterlijk overal pijn. We kunnen veel water drinken, licht en gezond eten, veel bewegen, en doen wat we ook maar graag doen wat ontgiften bevordert. Niettemin voelen we deze grote transformatie in ons, omdat veel van onze cellen letterlijk aan het herafstemmen zijn.

Tenslotte hebben we veel voortgang gemaakt, en dan komen we meestal in een uitputtingsfase terecht. Het is een massief proces en dat kan zijn tol eisen. Maar veel van dit transformeren is al achter de rug (voor deze fase!), en we zitten al in een nieuwe ruimte, een nieuwe werkelijkheid, en we zijn nu meer harmonisch bedraad voor ons volgende avontuur. Ieder van ons is anders, en daarom is de timing van dit proces ook voor iedereen weer anders.

We laten veel los nu we aangekomen zijn in een nieuwe en hoger vibrerende werkelijkheid en nu moet het zo veel mogelijk passen. Dit breng ons op de arrogantie.


Als we verblijven in een lagere dimensie (ik heb het liever niet over nummers hier, omdat ik daar persoonlijk niet in geloof). Ik geloof dat we hoger en hoger vibrerende hiërarchieën bereiken, en dimensionale labels bestaan in het oude 3D referentiekader. Zij hebben gewoon geen plaats in een hoger vibrerend bestaan), we waren niet zo verbonden met de Bron als we nu zijn.

Op deze manier, vertrouwden we meer en meer op onszelf om dingen te laten gebeuren, en om te begrijpen hoe dingen werkten. Nu dat we in hogere vibraties gaan, beginnen we dingen anders te zien, en werkt en bestaat het anders.

In de lagere dimensies, deden we veel zelf. Als we iets wilden laten gebeuren, dan was het aan ons om het te laten gebeuren. We wisten nog niet veel over elkaar helpen en assisteren. En we namen ook waar vanuit "onszelf", en lieten onze energie stromen vanuit onszelf, en waren meer verwijderd van het geheel. Velen van ons "hielpen" zonder gevraagd te worden. Onze hulp was niet nodig. We wisten niet beter. We namen de verantwoording zonder dat we dat hoefden. En op die manier kon de Bron ons niet vinden, omdat we ergens anders waren....we waren niet aanwezig....we waren bezig dingen te laten gebeuren....we zaten niet stil....we stuurden onze energie vanuit ons ego.

Omdat we nu ascenderen en in ons spirituele bewustzijn stijgen, kunnen we duidelijker zien hoe ons ego, onze arrogantie in het spel kwam, maar niet langer nodig is nu. We hebben misschien pas dromen gehad over een arrogante situatie met onszelf die ons achterliet met grote schuldgevoelens (vaak laten we los door dromen), of misschien voelden we onszelf schuldig in ons alledaagse leven terwijl we bezig waren om onze arrogantie te verwerken en los te laten omdat we het niet meer nodig hebben.

We zijn net als altijd aan het schoonmaken, en het loslaten van de arrogantie is deel van de voorbereiding op het leven in gemeenschappen. In het leven in gemeenschappen is het geheel altijd het belangrijkste. We kunnen niet bestaan zonder het geheel, en ieder van ons is even belangrijk in het succes van het geheel. Dus, komt arrogantie uit dingen van ons eigen idee, en niet uit een idee vanuit onze verbinding met de Bron.

Toen ik pas verhuisde naar deze nieuwe streek in New Mexico, kreeg ik werkelijk een schop onder mijn kont. En het kwam allemaal vanuit de hogere gebieden in voorbereiding op het leven in gemeenschappen....niet vanuit enige ervaring met het leven in gemeenschappen, omdat ik dat nog nooit gedaan heb. Mijn rol moest harmonieus met het geheel geïntegreerd worden. Ik was niet alleen. Ik moest mijn energieën afstemmen....de energieën die ik gebruikt had om in de oude werkelijkheid te overleven. Dit geldt voor ons allemaal nu. We worden klaargestoomd. Onze oude patronen van overleving worden afgestemd op het leven in gemeenschappen.

De streek waar ik nu woon bevat een verborgen krachtplaats, klaar om geopend te worden als het tijd is, maar het is niet aan mij om deze nieuwe energie bewust te openen. Wij zijn gewoon hier om onszelf te vermaken. Toestaan dat onze gave en hartstocht in harmonie opgaat in het geheel. Dat is genoeg. De krachtplaats zal helemaal zelf beslissen wat het wil doen. Omdat de inwoners van onze gemeenschap doorgaan met het delen van hun gaven en talenten in verbinding met de Bron, en hun plezier en hartstocht belichamen op een verantwoordelijke manier, zullen deze energieën zich mengen met de grote piramide onder onze voeten en zal het heel natuurlijk open gaan.

Een gebeurtenis en duidelijke werkelijkheid van hoger en gemeenschapsleven? We moeten gevraagd worden en uitgenodigd. Ik schreef een stuk hierover in "Stepping into the new Reality" (en dat is nog niet gepubliceerd....ugh). Dus wat betekent dat?

Phil en ik werden letterlijk gevraagd om hier te komen wonen. Het was schijnbaar niet ons idee. Individuen die we niet echt kenden kwamen naar Springerville en vroegen ons om te komen, en zij kenden ons ook niet echt. En toen duwde de energie ons als het ware hierheen. We moesten er even over na denken, omdat we niet echt wilden verhuizen op dat moment.

Een paar dagen geleden, was ik in het Zuni reservaat, en het viel me op dat de energetische deuren daar gesloten waren. Waarom? Omdat ik niet gevraagd was om daar heen te gaan. En zelfs toen we daar eindelijk heengingen, moest ik nog steeds door bepaalde hogere gebieden gaan (een niet fysiek protocol) met betrekking tot integratie en gevraagd worden. Tot dusverre zijn Phil en ik gevraagd in bepaalde activiteiten mee te doen, en die activiteiten passen toevallig precies bij onze individuele hartstocht, gaven bijdragen.

Toen ik mijn eerste boek schreef, vroegen mensen erom voordat ik het begon te schrijven. Er was een vraag voordat ik ging schrijven. Dit zijn situaties van gelijke energie die gelijke energie aantrekken. Er zal een vraag zijn voor wat we zijn en wat we te bieden hebben, en het zal sterker worden en een perfecte creatie worden, onze bijdrage.

Dit is ook waar voor het vinden van onze gemeenschap. Velen vragen me de laatste tijd, waar er gemeenschappen groeien. Zij willen weten waar zij thuishoren. Dit is omdat het eindelijk tijd is voor de gemeenschappen om te beginnen, omdat we veilig moeten zijn, en vol kunnen leven als de oude wereld instort. Alles is in orde. We weten intuïtief wat er komt, omdat onze ziel ons leidt.

Mijn 25 jarige dochter Ari leeft nu in Noord Carolina. Zij en haar familie komen veel wegversperringen tegen nu, ondanks dat ze er al zeker 10 jaar wonen. Het is tijd voor hen om te verhuizen. Zij vergelijkt het met een hart dat niet langer bloed ontvangt omdat de aderen dichtgeslibd zijn. Geen ondersteuning, geen succes daar voor haar nu. Na een worsteling om een nieuw huis te vinden, zonder succes, besloot ze eindelijk dat er iets ging veranderen. En toen ze ook nog haar nieuwe auto in elkaar reed was de boodschap voor haar duidelijk.

Dus dit weekend praatten we er weer over. Het is een grote beslissing voor haar, omat zij kinderen heeft en een echtgenoot die zijn hele leven daar al gewoond heeft. Zij heeft nu geaccepteerd dat het tijd is om te verhuizen. Maar waarheen? Zij deed wat ze altijd al had gedaan....zij schreef op wat ze wilde in een nieuwe gemeenschap....schreef het allemaal in groot detail op papier. Toen wachtte ze. Zij wachtte op een teken.

Ze begon overal nummerborden uit Arizona te zien. Toen werd ze opgebeld door een man van de Arizona universiteit. Zij had ooit geïnformeerd naar een school daar, maar hij belde niet over een school. Hij nodigde haar gewoon uit om naar Arizona te komen. Zij werd gevraagd. Nog niet alle stukjes liggen op zijn plaats, maar alles zal tijdig duidelijk worden. Schijnbaar totaal in het donker en niet weten waar ze thuishoren, is de energie aan het groeien in een bepaalde richting.

We kunnen niet gaan waar anderen heengaan alleen omdat het klinkt als een geweldige plaats (zelfs ondanks dat het soms ook de plaats is, als we meer tekens gaan krijgen). Dit is omdat er ergens een geweldige plaats precies voor ons is...een perfecte match bij wie we zijn en hoe we vibreren. We trekken aan wat we vibreren. Als we om een "teken" vragen of de Bron toestaan ons te leiden, wat we dan werkelijk doen is onszelf leiden omdat wij inderdaad zelf de Bron zijn. Als we loslaten en overgeven, uit de grote stroom stappen en gewoon even ontspannen, dan wordt onze verbinding met onze Bron zoveel sterker.

Het is niet de Bron die ons leidt, het is onszelf. Het is onze ziel en de hogere versie van ons die nu toegang krijgt door de poorten....makkelijk toegankelijk wordt, omdat we aantrekken wie we zijn op ons hoogste niveau. Alles is dan werkelijk eigenlijk ons eigen idee, maar dit is geen arrogantie, dit is de pure en ware versie van wie we zijn.

Als we de arrogantie loslaten, en het duwende actieve ego deel van onszelf, dan arriveert werkelijk ons eigen idee, alleen hoeven we dan zelf niet meer al het benenwerk te doen, alles zelf uit te puzzelen, of vast te houden. En het is ons eigen idee dat in afstemming is met onze ziel. het is dan, het idee van onze ziel.

We hebben allemaal arrogantie. We moesten het hebben. Het hield ons in leven in de dichtere en lager vibrerende energieën. Uitgeput zijn en te moe zijn om iets te doen, helpt enorm om de Bron toe te staan meer binnen te komen. Meestal als ik verhuisde, wist ik nooit precies waarom ik ging en waar ik heen ging. Ik was toen nog niet zo bewust verbonden. Uiteindelijk maakt het allemaal niet meer uit. We kwamen uit in ons nieuwe huis omdat we geëvacueerd werden vanuit ons thuisland (een schoonmaak kwam eraan), net als onze Mogollon voorvaderen voor ons. Alles wat echt belangrijk is, geloof ik, is dat we doen wat goed voelt voor ons....dat we besluiten nemen en acteren vanuit liefde en zorg...en dat we weten dat we altijd geleid en beschermd worden door onze ziel.

Ik wens je de Hemel in je hart, sterrenlicht in je ziel, en wonderen in je leven in deze wonderlijke tijden.

Tot de volgende keer,

Karen




--------------------------------------------------------------------------------

Het originele engelstalige artikel is te vinden op What's up on Planet Earth

Dit artikel is vertaald door René van

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 09:38 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Prachtig!!
Dank Amanna/Karin.

1harten1

Opruimen van arrogantie.
Het is er de tijd voor.
We hoeven niet meer te helpen want er werd niet om gevraagd.
Enkel wij vroegen er zelf om.

Sluit voor mij mooi aan bij de vorige van Karin, waarin ze weer duidelijk maakt dat we nog steeds (zoals Steve Rother het zo mooi zegt:) achteruit de toekomst inlopen.
En dan werkt inspanning niet meer.

Merk het zelf hier ook.
Me inspannen om iets te bereiken kaatst a.h.w. dubbel terug.
Het wordt nog moeilijker, nog meer inspannen, nog meer echos van....dit is oud en werkt niet meer....
Wat een uitdaging lieverds, om het inzicht door te laten dringen dat we eigenlijk alleen maar hoeven te luisteren en te herinneren.

1hart1

Mooi hoor.
Ondersteuning!

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.