LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 21:18

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 11:12 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Wat betreft mijn werk ben ik een hele wijze les aan het leren. Dat merk ik aan dezelfde situatie die ik telkens voorgeschoteld krijg. Elke keer is het net ietsje anders. En het komt telkens terug; ik houd het in mijn handen, kijk ernaar, denk en laat het weer vallen. Dan vind ik het weer en kijk of ik er iets mee kan. Nee, weer niet. Toen besloot ik het even op te bergen, maar nu komt het plotseling toch weer naar voren.

Mijn werk dus. Ik zit heel erg met de werktijden. Ik kan enorm boos worden als ik niet vrij heb op de dagen die ik graag wilde. (Voor de duidelijkheid: ik draai alleen slaapdiensten van 's middags tot de volgende ochtend). Ik moet veel plannen om de dingen te doen ik leuk vind. Zoals verjaardagen, feestjes maar voor mij het allerbelangrijkste: muziek maken. Je snapt dat optredens voornamelijk in het weekend 's avonds zijn.
Van de week was ik helemaal uit mijn doen omdat er een datum geprikt was voor het opnemen van een demo cd. Ik kon niet op die datum. Ik vond dat er geen rekening met mij gehouden was daarin. Een heel mailcontact over en weer en bleek dus dat ik pas eind maart een heel weekend vrij kan houden.
Gisteren bleken mijn roosterwensen verkeerd te zijn opgeschreven (per ongeluk aan de verkeerde gegeven) Een heel geschuif en gestress en collega's lastigvallen met de vraag of ze willen ruilen. kon ik toch mijn weekend vrij behouden voor een concert. Wel meer dingen klopten niet, waardoor ik weer moest schuiven.

Ik zat gister op de fiets naar huis en ik kon amper mijn tranen binnenhouden. Want het begint weer. Niet de tranen om het rooster en de onoplettendheid van anderen (ook zij hebben hun dingen te leren in het leven), maar de eeuwige vraag: wat wil ik nou? waarom doe ik dit mezelf allemaal aan?
Ik durf de keuze niet te maken om van baan te wisselen. Ik voel een grote verantwoordelijkheid naar mijn collega's en mijn zorgsector toe. Toch ook wil ik zo graag daar zijn voor mijn bandje. Ik heb zoveel behoefte aan rust en stilte de laatste tijd. 32 uur werken vind ik zoveel met alles erom heen. Ik voel me een aansteller. Ben ik het waard, om meer vrije tijd te hebben en gelukkig te zijn? Die vraag beantwoord mijn gevoel met ja maar mijn verstand met nee. Het is zo moeilijk.

Ik kan er niet tegen dat mijn vriend 'weggekaapt' wordt voor zijn werk en ik hem nauwelijks zie. Dat iedereen, ik, maar wordt gebruikt voor bedrijven, werken. Ik snap niet dat mensen gelukkig kunnen zijn en de balans kunnen vinden tussen 5 dagen werken en 2 dagen vrij (ook vaak met allerlei verplichtingen). En hier voel ik me schuldig om. Maar ik heb ook het idee dat ik op mijn tenen loop, hoewel ik nooit ziek ben; psychisch of lichamelijk.

Wat moet ik hier nu mee? Mijn collega's en clienten zijn leuk, ik vind het geweldig als ik hen kan helpen maar de laatste tijd laat het me een beetje koud.

:cry: Zó moeilijk is het soms.

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 11:50 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
Ben ik het waard, om meer vrije tijd te hebben en gelukkig te zijn?


:P Jaa Deedee zeg eens?
Gaat het hier om jou of om je collegas? En de "zorg" voor anderen?

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 12:01 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Lieverd

Ja je bent het waard om de dingen voor jezelf te doen.
Want hee vanuit je eigen balans, je goed voelen en blij zijn
met je werk, kan jij schenken.
Als je voelt dat het niet prettig is om allemaal samen te doen,
je werk, je band,maar ook privé, lieverd kijk ernaar en
ga daar een balans in aanbrengen.
Als jij er niet meer blij mee bent, dan mag er verandering
in komen.

Knuf Amanna

p.s. we schrijven hier nu wel, maar is het niet zo dat die grote gele balk aangeeft dat dit net zo gemakkelijk weer is verdwenen?

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 12:29 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Dat klopt, ik dacht eventjes dat we vandaag al weer konden posten maar dat was een foutje van me. Ik heb mijn bericht al op de computer gesaved :)

Om wie gaat het nou? Ik houd het grotere geheel voor ogen. Ik vind de situatie in mijn zorgsector meer dan slecht en ik wil niet weglopen. Ik wil blijven om het op te vangen en om te helpen. Bovendien kreeg ik eens de opmerking van iemand dat niet alles leuk is in het leven. Toen voelde ik me helemaal op mijn nummer gezet. Ik kies dus nu voor het grotere geheel. Maar ik word er zelf niet blijer van.

Als ik de balans zou opmaken...dan zou het werk er dus per direct voor een heleboel uur eruit vliegen. Ik weet het gewoon niet. Het blijft maar sluimeren. Ik weet niet welk werk ik echt wil doen. Had ik een poos terug nog zo een helder moment nu is het weer compleet vervallen in een waas van onduidelijkheid. Tuurlijk weet ik wel dat ik mensen iets schenk als ik blij ben maar wat is nu de grote angst? Ik vind veranderingen ontzettend moeilijk en ik wil niet weer een hele tijd uit balans zijn daardoor.

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 14:30 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Deedee,

Als je iets anders gaat doen is het maar de vraag of het daar anders is.

Mijn vraag aan jou is: Denk je dat het duidelijk is bij de gene die de planning maakt wat jouw wensen zijn? Hoe duidelijker jij daarin aangeeft wat je wilt, hoe vaker je zult krijgen wat je wilt. Als je het vervolgens ook nog los kunt laten dat het niet altijd gaat zoals je wil, ontstaat er een prachtige balans.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 14:55 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Hoi lieve Deedee,

Wie denk jij dat je in de steek laat als je korter gaat werken????
Hallo, ze nemen voor die dag heus wel iemand anders aan.
Als jij vind dat je met dit aantal uren op je tenen loopt en met pakweg 8 uur werken minder je balans zult kunnen vinden en nog steeds voldoende geld hebt voor je levensonderhoud. Wat is er dan mis mee?

Ben jij verantwoordelijk voor "de zorg"?
Ben jij verantwoordelijk voor je collega's???

Welnee, jij bent verantwoordelijk voor Deedee en voor niemand anders.
En jawel, alles in het leven mag leuk zijn. Natuurlijk moet ook de wc. schoongemaakt worden, dus is het beter er voor te zorgen dat je daar geen hekel aan hebt en dat je dat kan doen op een moment dat het je werkelijk schikt.
Snap je wat ik je vertellen wil?
Jij mag stralen. Jij mag blij zijn.

liefs Vick[/b]

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 15:16 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Hallo allemaal,

@BigBear: ja, mijn baas weet wat mijn wensen zijn. Alleen werken wij met een klein team en er zijn een aantal mensen die cursussen naast hun werk doen. Daarbij komt dat mijn baas eigenlijk veel te weinig tijd heeft voor het werk wat ze doet waardoor dingen soms een beetje 'verslonzen'. Maar dank voor je meedenken :)

@Vick: tja weet je wat het ook is...ons team heeft behoorlijk wat meegemaakt het afgelopen jaar qua personeelswisselingen, veranderingen in diensten, clienten die het zwaar hadden. Het voelt dus aan alsof het team wederom een probleem zou hebben als ik weg ga. Ik vond die periode zelf zo rot, dat ik weer heel erg denk in termen van 'behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden.' Het voelt als het team in de steek laten. Daarbij die angst voor het nieuwe van mij uit.

Het is ook een soort bewijzen naar mijzelf toe. Dat heb ik altijd gehad en ik weet niet waardoor het komt. Het ligt zoveel dieper...het werk is slechts een andere manier waarop ik de mooie kans krijg om dit oude stuk op te ruimen. Om te gaan voor het gevoel en daarop te vertrouwen. Ergens weet ik dat het goed komt. Maar het is zo moeilijk...het gaat maar door en elke keer sta ik op het randje en kijk in het diepe maar ren snel weer weg! Want wat is daar allemaal in dat diepe? Brrr en het water is zo koud!

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 15:36 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Citeer:
ja, mijn baas weet wat mijn wensen zijn. Alleen werken wij met een klein team en er zijn een aantal mensen die cursussen naast hun werk doen. Daarbij komt dat mijn baas eigenlijk veel te weinig tijd heeft voor het werk wat ze doet waardoor dingen soms een beetje 'verslonzen'.


Kennelijk weet je baas het niet. Anders zou het niet zo'n punt voor je zijn. Misschien dat het verslonzen wel door jezelf komt (sorry ik kan dit niet voorzichter zeggen). Als jij het laat verslonzen door te denken, ach mijn baas heeft er toch geen tijd voor, wat heeft het voor zin om het nog eens duidelijk te gaan vertellen, is het resultaat dat je precies krijgt wat je hebt besteld: onduidelijkheid. Als jij duidelijk wordt is het resultaat duidelijk. In automatiseringsland noemen we het garbage in - garbage out.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 17:28 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Hi Deedee,

Ik neem even de gok dat dit bericht gewoon blijft staan.. :wink:
Al een hoop mooie adviezen lees ik.

Vervelend dat dit momenteel moeilijk is voor je.
Is het misschien handig om inderdaad te bedenken in hoeverre dit te maken heeft met iets in jezelf waar je telkens tegen aan loopt, dus een moeilijke les die je aan het leren bent.
In dat geval zal het misschien weinig uit maken precies welke functie je hebt, of je daar blijft werken of ergens anders of minder uren. je moet daar dan zelf uit komen.

Als het echt meer te maken heeft met de functie zelf en de omstandigheden binnen je werk die jou niet meer bevallen, dan zou ik zeggen; tijd om je eigen wensen en behoefte op 1 te zetten. Misschien erg moeilijk; verandering, iets nieuws, minder uren of een hele andere baan.. Ik kan er over meepraten. Maar probeer je dan te realiseren dat het oke is, dat je voor jezelf kiest, voor verandering, dat je niemand daarmee kwetst, gun het jezelf! Soms maken we het moeilijker voor ons zelf dan nodig is. Veranderen van baan is geen 'falen' van je oude werk. Je kiest alleen voor een nieuwe weg, een weg die beter bij je past.
Werk moet geen sleur zijn, althans; meerdendeel van de tijd niet.
Je had SPH gestudeerd toch? Zijn denk ik best veel mogelijkheden in jouw woonplaats? Andere doelgroep? Alleen overdag werken?

Ik probeer een beetje met je mee te denken.. excuus als ik er volkomen naast zit :wink:

heel veel succes

Liefs
lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 19:10 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
@ BigBear: geeft niet hoor ik snap wat je bedoelt. Op een forum voorzichtig overkomen is veel moeilijker dan in het echt ;) Ik laat het zelf ook wel verslonzen omdat ik a: er ontzettend veel moeite moet doen om mijn baas te bereiken (veel vragen beantwoord ze gewoon niet, b: mijn collega's stellen, in mijn ogen, al erg veel eisen dus ik wil ook niet lastig gaan doen, c: dus nog steeds denk dat ik niet moet zeuren en door moet gaan. Ik heb ook maar 2 gesprekken gehad in een jaar tijd die nergens op sloegen eigenlijk. Maarja ik wilde haar niet in de weg zitten ze had namelijk wel wat beters te doen: zorgen voor de clienten. In mijn ogen. Ik wilde niet dat het werk voor clienten eronder ging lijden.

@ L: klopt, ik heb SPH gestudeerd. Alleen blijk ik dit werk toch niet bijster interessant te vinden (ben er dus niet uit wat wel). Dus ik probeer het zo maar even vol te houden. Het is niet zo gemakkelijk om met een andere doelgroep te werken. Vaak wordt er ervaring gevraagd. De baantjes overdag zijn zo weg. HBO gerichte banen zijn vaak inhoudelijk veel interessanter, maar ook gepaard met veel meer stress.
Soms denk ik wel dat de stress ook komt omdat mijn werk niet boeiend genoeg is.
Of dat ik mensen op een hele andere manier mag gaan helpen.

Oh trouwens als ie in het verkeerde forumdeel staat, mag hij verplaatst worden. Ik zie nu dat hij hier niet zo heel goed past.

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 20:47 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Mijn hart ging open toen ik je bericht las. oh wat herken ik het. Zowel van mezelf uit als vanuit het team. Ik werk sinds kort in een team die de hele tijd roept dat ze zo'n rot tijd hebben gehad met personeelswisselingen. Onrust voor de bewoners. 1 collega werkt zich dus nu uit de naad en cijfert zich volkomen weg. Heel nobel natuurlijk, maar uiteindelijk ga je volgens mij allebei de mist in. Zij is stelt heel hoge eisen aan andere collegae, want zij doet het toch ook en op de lange duur is ze waarschijnlijk overwerkt. En de bewoners voelen dit feilloos aan en worden heel onrustig.

Kies voor jezelf, dat lijkt me duidelijk, maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan. Wat bij mij hielp was voor ik ging slapen de vraag te stellen, wat is de bedoeling hiervan.
Kleine toelichting; ik heb in de kinderopvang gewerkt, maar verhuisde. Ik was toen werkzoekende en er werd mij een baan in mijn schoot geworpen bij verstandelijk gehandicapten. Al heel kort na mijn proefperiode kwam ik in een nare situatie terecht wat speelde in het team (zoals boven beschreven). Ik heb mij daar heel naar bij gevoeld. En me elke keer afgevraagd, wat doe ik hier, wat mag ik hier leren. Deze vraag heb ik elke keer gesteld voor het slapen gaan. Ik moet zeggen dat ik er nog geen duidelijk antwoord op heb gekregen, wel heb ik het idee dat het met communicatie te maken heeft. En ik heb het vertrouwen dat als ik er aan toe ben, de reden mij duidelijk wordt.

Blijf openminded! Stel je open voor nieuwe dingen. Of voor oude dingen die je, zoals je zelf al zegt, je iets willen vertellen.

Citeer:
ik heb SPH gestudeerd. Alleen blijk ik dit werk toch niet bijster interessant te vinden (ben er dus niet uit wat wel). Dus ik probeer het zo maar even vol te houden. Het is niet zo gemakkelijk om met een andere doelgroep te werken. Vaak wordt er ervaring gevraagd. De baantjes overdag zijn zo weg. HBO gerichte banen zijn vaak inhoudelijk veel interessanter, maar ook gepaard met veel meer stress.
Soms denk ik wel dat de stress ook komt omdat mijn werk niet boeiend genoeg is.
Of dat ik mensen op een hele andere manier mag gaan helpen.


Je veegt alles van de vloer. Deedee kom op meid! Wat ik lees: ik vind dit werk niet leuk, weet niet wat ik wil en iets anders zal ook wel niet lukken. Ik hoop dat ik niet te streng overkom, maar als je zo'n instelling heb dan lukt het je ook niet. Maar Deedee ik geloof niet dat jij zo bent. Volgens mij is dit iets van dit moment?!
Als het werken met een andere doelgroep beter bij jou past dan komt die baan er wel. Als een baan op HBO niveau veel interessanter is voor jou, kan jij ook dealen met die stress. Want jij gaat ervoor, jij vind het leuk om te doen. Precies zoals je op het laatst zegt. stress komt misschien omdat het niet boeiend genoeg is. Dit zeg je al 2 keer, dus het houdt je wel bezig. Blijf je daar nu werken voor het team? Zoals Vick zegt, jij bent er niet verantwoordelijk voor, wel voor jezelf.

Dus vraag aan je hogere zelf wat je wilt weten en sta open andere signalen.

Deedee het is even klote maar je komt er wel. Ik denk aan je en stuur je kracht en licht toe voor je zoektocht.

Liefs
Anjasa

_________________
Luister naar je hart. Het fluistert, dus luister er goed naar!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 20:57 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Lieverd, het begint toch bij jezelf denk ik?
Als je vind dat je zeurt....wie zijn anderen dan om dat niet te vinden?

Juist nu kun je toch leren om in je eigen krachten te gaan geloven.
Durf je het mooiste voor jezelf waard te zijn?

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 21:15 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hey Lieve Deedee

Ik heb ook naar je geluisterd en herken ook wat je schrijft. Er speelden bij mij ook vele angsten vooral faalangst omdat ik mijn baas niet teleur wilde stellen, best wel een strebertje ben ik eigenlijk wel zeg :) maar goed, het is mij gelukt om alle facetten waarvan ik "dacht" dat ze me in de weg stonden om dat anders te benaderen. En doordat ik het anders ging benaderen de struikelblokken zeg maar, kwam er een opening waardoor ik mijn wensen heb kunnen omzetten in realiteit. Want ik heb dat ook dat ik echt balans nodig heb in mijn leven als werknemer, moeder, echtgenote en natuurlijk mijzelf en ben heel blij met mijn 16 uurtjes die ik nu nog werk voor het bedrijf zodat ik genoeg tijd over heb voor mijzelf en mijn gezin en alle andere leuke dingen. En ik geloof dat jij voor jouzelf ook mag kijken wat je werkelijk wenst en hoe voor jou een week er perfect uit zou zien, en dan kan je door daar dagelijks even je focus op te zetten dit ook in de realiteit brengen. Ik wens je veel liefs toe en het komt vast allemaal goed meid, het is alleen heel vervelend als je er middenin zit :( Volg je hart .

Knuffel Brighteyes


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 19 jan 2008 10:12 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
@Anjasa: ik weet niet of ik nu alles van de vloer veeg. Echt niet. Niet om een tegenargument te geven hoor. Maar ik voel het op het moment niet zo. De zorg is gewoon een sector waar je direct inrolt en direct ook met alle problemen die zich daar afspelen, te maken krijgt. In mijn geval dan. Het is net wat je zegt, de bewoners voelen het feilloos aan en die werden ook zo onrustig er van.
Ik kan gewoon slecht omgaan met stress. Verantwoordelijkheid zoek ik op, maar het vergt ook een hoop van me. Alles is zo tegenstrijdig. Snap je dat ik nu niet meer weet wat ik wil doen? Ik ben bang voor de HBO functies. Dat ik het nog niet kan. Ik ben ook wel een strebertje net als Brighteyes zegt. Ik wil niemand teleurstellen.
En ik heb ook verdacht veel weg van die 'nobele'collega van jou Anjasa. Dat ben ik op het werk in een notendop.

Ruthazel meid je hebt helemaal gelijk en ik kan dit mijn verstand helemaal beredeneren maar ik krijg het niet in mijn gevoel geintegreerd. Die blijft andere dingen zeggen. Vooral op momente dat ik in een negatieve bui ben.

Overigens ben ik weleens ergens anders gaan solliciteren, maar het niet geworden. Dat was maar beter ook, want de werkplek vond ik niet leuk. Het leek erg op iets watik al gedaan had en zwaar vond. Ik wilde echt iets nieuws gaan doen.

Mijn hart volgen...pff op het moment lijkt het wel ofi k 5 harten heb ;) Maar hoe weet ik nu welke de echte is?

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 19 jan 2008 10:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Lieve Deedee,

Hoe raar het ook moge klinken, nu mag je je vijf harten aftasten en
gaan kijken waar je passie ligt.

En misschien zijn het er wel vijf, maar dan is het lekker als je de juiste balans tussen je harten volgt en voelt, zodat het kan gaan stromen.
Je zal zien dat je dan alles kan, niet één ding, maar meerdere.
En weet je lieverd een HBO functie, daar groei je naar toe, het hoeft
toch allemaal niet meteen daar te zijn.
Kweet niet of je een HBO opleidinghebt, maar stel nu dat je die nog
gaat volgen, dan heb je toch de tijd om daarin te groeien.
Ons willetje wil graag heel veel, maar als het dan niet lukt, dan zijn
we zo teleurgesteld.
Weet je wat mij helpt? Kijken tot hoever ik ben gekomen en ja dan ben ik meestal blij dat ik zover ben.
En weet je door het los te laten, zoals je nu even niet weet waar je hart ligt, komt er inene iets op je pad en dan zeg je helemaal jahaaaa dat is het.
Maar als ik zo lees hoe je in je werkt jezelf opzij zet lieverd, dat is wel iets waar je naar mag kijken.
Want door te denken dat je baas het zo druk heeft en dat je dan jezelf maar laat sudderen, nee lieverd niet doen zou ik zeggen.
Weet je je creeert nl. ook dat zij geen tijd voor je heeft.
Door juist wel voor jezelf op te komen, want jij bent een belangrijk stukje in jullie team, zoals ieder is, ook de bewoners, kan je er helemaal zijn.
Je wil toch ook gehoord worden? Je mag er toch zijn? Je bent daar ook niet voor niets!

Lieverd sta op en geef je wensen aan, zodat ze in vervulling kunnen gaan.
Je zal zien dat er beweging komt.
Succes en een dikke knuffel

Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 19 jan 2008 10:58 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Deedee

Stress is een factor die bij mij speelde in een baan met grote verantwoordelijkheid. Maar mijn trots en zo'n verantwoordelijke baan krijgenstreelde me wel en wou ik dus niet opgeven.

Uiteindelijk kwam ik tot de ontdekking dat ik in een baan met mindere verantwoording ( niet zo zwaar dus ) heel gelukkig kon zijn.

Dus waarom hoger op zoeken als je met een mbo ergens ook leuk werk kan vinden en overal is er wel wat, dus daar moet je toch zelf een weg in zoeken.

Inmiddels werk ik allang niet meer, maar de stress heeft me voor een deel genekt en ik merkte het in een vrijwilligersorganisatie. Daar nam ik weer een functie op me, die toch weer teveel van me vroeg en ik was wel zo wijs om te zeggen, dit kan ik niet langer en stopte er toen mee. Ik heb ook niet lang gewacht om dat aan te geven en werd prima opgevangen.

Ik kan niet voor je beslissen, maar dat kun je zelf en is meteen een goeie leerschool.

En misschien ben je later meer geschikt om stressvolle functies op HBO niveau aan te kunnen , net als Amanna zegt.
Ik wens je wijsheid toe en een baan naar je zin.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 20 jan 2008 16:32 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Lieve Deedee,

Ik kom er nog even achteraan gehobbeld. :wink:
Oh wat klinkt dit herkenbaar... (toen ik verandering van opleiding moest kiezen voor mezelf)
Wat wil je nu echt??
Het is al duidelijk dat de huidige situatie je niet bevalt. Dus daar zou ik wat aan doen. Maar klinkt natuurlijk gemakkelijk.
Heb je nu eigenlijk een MBO functie dan? Begrijp ik ff niet over die verantwoordelijkheid, SPH is toch HBO? Waarom zou je dat dan niet aankunnen denk je? En trouwens, daar rol je toch in... in een bepaalde functie lijkt me. Natuurlijk kun je dat niet hopla na dag 1.

Misschien eens voor en nadelen op een rijtje zetten voordat je een keuze maakt voor wel of niet een andere baan?
Geeft misschien helderheid?

Veel succes,
ben benieuwd naar het vervolg van je proces.
Ik volg je.

Liefs,
Waterdruppel


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2008 14:10 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Hoi Waterdruppel,

Wat betreft het HBO werk: vaak heb je een directere link met de client(en) waarbij meer verantwoordelijkheid komt kijken. Zo ben ik nu woonbegeleider, maar persoonlijk begeleider is meer een HBO functie. Waarin je dus contacten onderhoud met ouders en andere instanties, zorgplannen maakt, woonbegeleiders instrueert over het omgaan met de client.
In theorie zou ik dit kunnen; ik heb er de vaardigheden, kennis en het denkvermogen voor.
Alleen emotioneel denk ik het niet aan te kunnen. Ik voel me gauw gestresst.
Wie weet verdwijnt dat wel helemaal hoor als ik echt een superleuke functie vind.

Ik ben me nu wat aan het orienteren en bezoek sites met persoonlijke verhalen, functieomschrijvingen en heb gesolliciteerd. Verandering draait op volle toeren ;) Ik vertrouw op mijn innerlijke wijsheid hierin.

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.