LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 24 apr 2024 16:38

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Ziekte van Lyme
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007 13:03 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Alle onderzoeken wijzen niets uit en ik blijf ziek. Ik had een tekenbeet in mei dit jaar en met de rode kring en was zo stom om ondanks alle alarmbellen die rinkelden niet naar de dokter te gaan.
Ik twijfelde toch nog. Tot ik 3 maanden later dus ziek werd en die uitslag kreeg. Testmethodes voor tekenbeten zijn absoluut niet sluitend en veel mensen hebben de verschijnselen zonder dat de test positief is.
Dus mijn test was negatief---dubieus---negatief.

Ik werd vanmorgen weer zieker en mijn huisarts en ik gaan nu even uit van een bacterie behorende bij Lyme en voorlopig krijg ik hoge dosering antibiotica voor 3 maanden en probiotica.
Op de site van Lyme staan ook de onderzoeken uit diverse landen en wat ze adviseren om te doen. Er zit heel wat aan vast maar een onbehandelde Lyme ( ik ben al laat er mee ) is niet misselijk.

Voorlopig dus deze diagnose zuiver op de verschijnselen die ik heb.

En als verrassing ...een daverende koppijn en zere nek. Ik stond op vanachter de pc die in een p.c kast staat en ik bonk met volle kracht met mijn hoofd onder de bovenkant van de kast. Alles rammelde en de kast schoot echt iets omhoog, zo'n kracht zette ik en ik zag sterretjes..
heb nu een fikse bult ook die lekker steekt.. :cry:

Zou me niet verbazen als ik lichte hersenschudding heb want ik heb dat al 4 keer eerder in mijn leven gehad en ik ben wat dizzy..
Sukkel die ik ben ...ik zei een serie onnette woorden die God me wel vergeven zal.

Liefs van Nel. :idea:



_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007 13:46 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
(&(^%&$$()*_)_)**^5.
:idea: 1hart1 :idea:

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007 14:39 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Lieve Nel,

Ik hoop dat je direct iets kouds op de plek heb gehouden.
Ik adviseer je SRL-gelei op en rond de nek, en de plek waar je een aanvaring had met de computer, te smeren maar wel voorzichtig.
Dit geleid de overdruk weg waardoor de druk zal afnemen.
Ga eens rustig liggen met je hoofd in horizontale houding en probeer zacht je hoofd te draaien in beide richtingen en ligt op te tillen. Ik denk dat er iets klemgeschoten is en dat kan zo mogelijk weer losraken.
Probeer heel ZACHTJES! met je vingers de schedelrand wat omhoog te trekken voor een seconde of 5, maar welgeleidelijk trekken en geleidelijk loslaten. Heb je dan wat verlichting?
Wat je ook doet, doe het vanuit rust.

Namasté Puran.

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007 14:53 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Puran

Ja, ik heb arnicagelei en dat al gesmeerd. Nu op dit moment gaat het weer vrij redelijk dus ik denk dat de schade beperkt is.
Ik was even vergeten dat ik die gelei in huis had maar toch nog vrij snel gevonden en op tijd.

Maar dank voor je tips.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007 15:05 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Annemiek

Tja dat heb ik precies zo gezegd... :lol:

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007 19:01 
1hart1 Oh Nel toch!
Lieverd, hier een koel kusje op je hoofd! 1hart1

Liefs,
saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007 19:45 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Ons pechvogeltje is weer bezig. Meid hoe krijg je het voor elkaar.
Zeg ik straal vanavond veel licht naar je en straal zo die Lyme weg! Zo.

Kan je niet een mantra opzeggen elke dag; nu is het genoeg, ik wil me goed voelen. Of zoiets, verzin maar wat. Dan neem je een oude rozenkrans of gebedssnoer en elk uur het hele snoer langs. Misschien helpt het? Kost niets!

veel licht :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

van je vriendinnetje Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007 20:45 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Lieverd,

Anjasa schreef:
....Kan je niet een mantra opzeggen elke dag; nu is het genoeg, ik wil me goed voelen. Of zoiets, verzin maar wat. Dan neem je een oude rozenkrans of gebedssnoer en elk uur het hele snoer langs. ....


Je hoeft zelfs niet eens wat te verzinnen: zeg eenvoudig de regel onderaan mijn bericht 108 keer op en sluit daarna af met shanti, shanti, shanti, en je bereikt zelfs meer. Je zegt niet dat je je beter voelt, je voelt je ook beter en haalt licht en energie naar je toe! Daarom staat die regel ook daar.

Namasté Puran

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2007 04:33 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Anjasa enPuran

JUllie zijn lieverds.Ik kan je verzekeren dat ik op spritueel gebied alles hebgedaan om beter te worden maar er zit een ervaring met een afspraak achter van voor mijn komst naar de aarde en ik heb die ervaring gewoon door te werken en dat niet alleen voor mezelf.
Ik voel me ook geen slachtoffer en bij mijn bde is er nog meerduidelijkheid gekomen.

Ondanks deze dingen heb ik geleerd om toch zoveel mogelijk het geluk te vinden al is het wel eens moeilijk als je zoals 8 weken geleden vergaat van de jeuk en pijn.

En een keer je hoofd stoten kan ook geen kwaad als het verder toch geen gevolgen had . Lekker gesmeerd met arnica en alleen mijn blauwe plek doet nog wat zeer.

Ik heb in het verleden geprobeerd mantra's op te zeggen maar het ligt me niet. Ik ben het zo weer kwijt. Vaak ga ik naar mijn Lichthuis en met mijn Gidsen krijg ik dan gesprekken en dat levert veel inzichten op. En als je vader dan 2 keer langskomt en alle wel mooie herinneringen als een diepe ervaring bij me binnenkomen dan ben ik innerlijk zo intens gelukkig.

Tja en de rest is dus die afspraak en die kom ik na en ik heb altijd gezegd , ik ben blij met al mijn zware ervaringen uit mijn leven want het heeft me heel veel geleerd..

Allebei een dikke knuffel en dank voor jullie welgemeende tips.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2007 11:09 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Hallo Nel,

Ik las net je verhaal en wilde je even heel veel sterkte, kracht en beterschap wensen, wat vervelend zeg allemaal. Ook al ken ik je niet zo goed, ik leef met je mee :!:

Ook wilde ik even zeggen dat dankzij jouw verhaal, ik zojuist ook maar de huisarts gebeld heb voor een afspraak, ik loop al weken met rare rode/ paarsachtige vlekken bij m'n knieholte die zich nu zo hebben ontwikkeld dat het die kringvorm heeft, waar lyme zo om bekend staat.
Gelukkig heb ik verder geen klachten.
Kans dat het niks is hoor, maar ook ik ben zo'n iemand die zoiets uitstelt, niet naar een huisarts gaat en doet of het er niet is. Na jouw verhaal, toch maar even een afspraak gemaakt..
Nogmaals, heel veel sterkte en beterschap.

Liefs,
Lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2007 11:45 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Lotte

Dank je voor je lichtsteuntje en inderdaad kun je beter even laten kijken naar die vlekken en schroom niet om goed onderzoek te laten doen.
Patienten mogen mondig zijn en ik ben het door allerlei zaken ook geworden en als het met een arts niet klikt , neem ik rustig een andere.

Veel sterkte en ik hoop dat het iets eenvoudigs is.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2007 08:11 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Ik bla bla weer even verder. Ben veel aan huis gebonden en Joost is een prima gesprekspartner maar ik wil ook wel mijn verhaal af en toe kwijt.
Gisteren met de bus naar de bieb en lekker 5 boeken gehaald.
Ik lees graag en heb nu een verhaal van twee mensen met het syndroom van Asperger wat een vorm van autisme is , die elkaar vinden en een levenslange relatie aangaan.
Er is ook een film van gemaakt, Mozart en the Whale. Beiden een vorm van autisme en zij geniaal in muziek en hij geniaal met cijfers. Hun problemen en de bijzondere liefde die hun nog steeds bij elkaar houdt is intens boeiend om te lezen.
Ik las er een stuk Universum in wat diep raakte en ondanks mijn zieke gevoel en willen slapen kon ik bijna niet stoppen met dit bijzondere boek.
Ze wonen in Amerika en zijn net zo oud als ik.

Voor nu, hete oren en gezicht, hoofdpijn weg , nek nog ietsjes gevoelig en een prima humeur... :)

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2007 09:41 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 14 sep 2006 14:54
Berichten: 620
1hart1 Lieve Nel


Ik houd je verhalen wel allemaal bij maar er wordt al zoveel op gereageerd dat mijn woorden weinig meer daar aan kunnen bijdrage.

Een lieve Nel met een goed humeur maakt zefs mij weer gelukkig.
Er wordt nog steeds voor je gebeden en de lichtjes blijven branden tot het voor jou eindelijk weer eens zonnig mag gaan worden. :lol: :lol:

Lieve Nel zorg goed voor jezelf en geniet van al het leesvoer.

Liefs Truus


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2007 11:30 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Truus

Grote Engel, niemand hoeft te reageren ik praat zo even kabbelend voort op het forum, als een soort dagboekje en ik snap heel goed dat je moeilijk alles kan lezen..kan ik ook niet maar wat ik heel fijn vind , omdat het ook echt aankomt, gebeden en licht.

Een hele dikke knuffel voor jou en mijn humeur is inderdaad goed en ligt vaak dicht bij een intens geluk wat weer te maken heeft met die andere topic van Vick...over de 5e dimensie en ook wat erna komt, we staan voor de poort en het is aanlokkelijk om erdoor te gaan maar ook ik heb het gevoel dat het nog niet af is.

Ik heb geleerd in zeer korte tijd, dat ook al vinden mensen me "niets " of kunnen me niet volgen of zelfs een hekel aan me hebben , dan zegt het me niets meer. Ik sta in mijn eigen Zelf na zoveel eeuwen en de verbondenheid is er altijd omdat we ondeelbaar deel van het Universum zijn.
Er is zoveel boosheid op zijn plek gelegd en dat maakt dat ik heel anders kan kijken naar anderen . Ook zij hebben hun weg net als ik en het is goed.
Ik ben geen heilige geworden en zal best nog wel eens uit kunnen vallen maar aangezien ik dat deel van me nu wel accepteer zal het hopelijk minder voorkomen en misschien wel helemaal niet meer.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2007 20:31 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Lieve nel,

Ik wilde je nog even laten weten dat ik inderdaad naar de huisarts ben gegaan, ondanks dat ik wel een duidelijke grote kring heb bij mijn knie, wist de huisarts niet zeker of het lyme was. Hij kon in elk geval niet bedenken wat het dan eventueel anders zou moeten zijn.
Ik heb bloed laten prikken en die uitslag was negatief, niks aan de hand althans zo zegt de huisarts.. En zo word je dan afgescheept.. :(

Weet op dit moment even niet wat ik nu moet doen, of ik de huisarts moet blijven bestoken en uitleggen dat zo'n test niks zegt, maar wie is er nou hier de huisarts denk ik dan..
Ik denk dan ook weer, ik moet niet klagen, bij mij valt alles gelukkig reuze mee, ik heb geen andere klachten en dus niet te vergelijken met jouw situatie. Preventieve antibiotica heb ik misschien niet eens nodig?
Of toch wel? Moet ik eens naar de homeopaat of gewoon niks doen en de situatie afwachten en veel vitamine C slikken. Veel vragen nu in m'n koppie, zoals je al leest. Ik moet er nog even rustig over nadenken..
Ik wil je niet vervelen met mijn situatie/verhaal, maar moest het toch even kwijt.
liefs,
lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 nov 2007 08:06 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Lotte

Ik had ook geen enkel ander verschijnsel dan die kring op mijn been.
3 maanden later werd ikpas echt ziek en toen was de diagnose , die in twee tot drie keer tegelijk gedaan moet worden- neg.- dubieus - negatief.

Dus dachten ze dat het geen Lyme was.

Ik zet een link neer voor je en daar staan heel veel dingen opwaar je wat aan kunt hebben.

Ook de officiele richtlijnen bij vermoeden van tekenbeet.
Als je in een gebied woont waar veel teken zijn die besmet zijn met Lyme dan is de kans groter dan buiten die gebieden.
Verder nog een vraag, heb je een huisdier? Je kunt een besmetting oplopen van een huisdier wat ook pijn doet en jeukt.
Mijn dierenarts heeft dat bevestigd en dat heb ik gehad voordat ik die kring kreeg en op mijn andere been. Huisarts zei toen ook , komt van je huisdier en heb toen zalf gehad waardoor het weken later verdween.
Dat waren onregematige vuurrrode vlekken die echt jeuken en bij Lyme jeukt die kring dus niet.

http://www.lymenet.nl/info/behandeling-ziekte-van-lyme.htm

Hier nog een stukje uit de officiele richtlijnen.
De voornaamste punten van de richtlijnen
• Omdat er op dit moment geen definitieve test is voor Lyme-borreliose, moeten laboratoriumresultaten niet gebruikt worden om personen uit te sluiten van een behandeling.
• Lyme-borreliose is een klinische diagnose en testresultaten moeten gebruikt worden om de beoordeling van de arts eerder te ondersteunen, dan de beoordeling te niet te doen.
• Het vroege gebruik van antibiotica kan persisterende, recurrerende en refractaire Lyme-borreliose voorkomen.
• De duur van de behandeling moet bepaald worden door de klinische respons, in plaats van een willekeurige (b.v. 30 dagen) behandelingskuur.
• De praktijk om te stoppen met antibiotica teneinde een vertraagd herstel de kans te geven wordt niet aanbevolen bij persistente Lyme-borreliose. In deze gevallen is het redelijk om de behandeling voort te zetten gedurende enkele maanden, nadat klinische en laboratorium afwijkingen een verbetering laten zien en de symptomen verdwenen zijn.

Hier de link en lees het maar eens door. Desnoods print je het stuk over de richtlijnen uit.
Ik ga een stuk beter maar heb nog af en toe last van hete wangen en ben erg moe.
Het brandt niet meer en de uitslag is op mijn benen nu weg.

Mocht je antibiotica krijgen , neem dan goeie probiotica erbij. verkrijgbaar in de natuurwinkels en drogisterijen. Niet goedkoop maar wel heel goed.

Laat je niet afschepen door je huisarts , als het geen Lyme is dan moet hij maar vertellen wat het wel is. Je hebt het nu toch al een tijd?

Knuffel en kracht voor jou, het is jouw lijf!

Liefs van Nel.

ps Wij weten ook niet of het Lyme is maar gaan er wel van uit en aangezien ik noig steeds rare verschijnselen heb al is het erg verbeterd , neetm mijn huisarts geen risico.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 nov 2007 09:36 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Dankjewel Nel!!!

Erg lief van je.
Ik ga inderdaad gewoon weer een afspraak maken met mijn huisarts, meneer mag mij dan eens gaan vertellen wat het anders kan zijn. Gelukkig heb ik afgelopen weken meerdere foto's ervan genomen zodat je kan zien hoe die kring zich ontwikkelt.
Ik heb geen huisdieren hier, dus dat kan misschien uitgesloten worden.
Het gekke is dat de kring overdag minder goed zichtbaar is dan als ik net wakker ben. Dan is namelijk de buitenkant van de al paarsachtige ring, rood en een klein beetje dikker, die buitenkant juikt dan een klein beetje, ik denk omdat het wat dikker is. De vorige keer bij de huisarts, was die kring dus minder duidelijk te zien, waardoor hij niet zeker wist of het lyme was. Maar goed, het zit er nu al meer dan 2 maanden, begonnen als een grote rode plek en het gaat niet uit zich zelf weg. Ik neem nu ook de foto's mee.

De laatste week van augustus heb ik een week lang ergens in bossen gebivakeerd met erg veel teken, zonder douches of electra met een erg druk programma. Een tekenbeet kon ik me op die plek niet herinneren, maar wel op een andere plek, en zo'n beet kan me ook ontgaan zijn in zo'n week, dat die teek toch losgeraakt is of zo door aankleden of stoten.

Even afwachen dus,

Nogmaals bedankt voor je informatie en steun!!

Liefs,
Lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 nov 2007 10:32 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Zo...nieuwe afspraak gemaakt, veel info uitgeprint, foto's uitgeprint, ben benieuwd wat hij ervan gaat zeggen. Kon vrijdag pas terecht.

Nu hoop ik uiteraard nog dat hij in ene een ingeving heeft dat het een onschuldig uitslagje is wat met een zalfje zo weer weg is :)

Maar ik ben ook realistisch, we zullen zien..

liefs


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 nov 2007 10:35 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Lotte

Heel graag gedaan en ik hoop dat de oplossing gevonden wordt en hopelijk nare dingen als Lyme uitgesloten worden.

En als die plek niet weggaat ( hij zit er wel erg lang voor Lyme ) vraag een verwijzing voor de dermatoloog. Het zou een eczeem ook kunnen zijn.

Ik ben een doordouwer met artsen en heb daardoor al dingen bereikt waar ze me rustig mee lieten lopen en wat me ook mijn leven had kunnen kosten.

Maar mijn huidige huisarts is een kanjer!

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2007 09:04 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Hoi Nel,

Ik ben vrijdag naar de huisarts gegaan, en 'toevallig' zat er een vervanger die ik niet kende. Nog nooit een aardigere huisarts meegemaakt! deed me goed.
Ik had ook foto's meegenomen van die plek, zodat je kan zien hoe die kring zich uitbreidt. Hij denkt toch dat het Lyme moet zijn en ik ben dus begonnen met een antibiotica kuur voor een maand.
Gelukkig nog steeds geen klachten, en hopelijk ga ik die ook niet krijgen nu.
Nogmaals bedankt voor je adviezen en steun! Hoop dat het bij jou ook snel verdre de beter kant op gaat!

Liefs,
Lotte


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.