LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 25 apr 2024 09:19

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: de laatse loodjes
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2007 14:54 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Ik heb de laatste tijd niet zoveel geschreven.
Dat heeft twee redenen.
Ik kan niet op papier zetten wat ik in mijn hoofd heb, (schrijversblok?)
En we zijn al twee maanden lang over twee weken aan het verhuizen omdat het huis dan zover klaar is, maar elke week is het nog twee weken, of omdat er iemand niet op komt dagen, of er moet gekeurd worden en dat zijn ze vergeten aan te vragen, of er moet toch nog iets extra’s gebeuren.
Maar nu ziet het er toch echt naar uit dat we over twee/drie/vier weken kunnen verhuizen.
Het huis is dan nog in een ruwe staat.
De muren staan er, geïsoleerd en wel, het dak is dicht en geïsoleerd, de ramen en de deuren zitten er in. (behalve de ruitjes in de binnendeuren, maar dat mag ik zelf doen 13 deuren x 6 ruitjes = 78 ruitjes, als iemand nog glas heeft liggen ???)
Er is een prachtige trap om naar boven te gaan.
Maar de muren zijn nog niet gestuct (behalve de keuken) en er liggen nog geen tegels op de vloer, het houtwerk is nog niet geschilderd en er hangen nog geen luiken voor de ramen, om maar wat te noemen
Maar voor ons is het huis op wat kleine dingen na bewoonbaar.
Nog een balustrade (eind volgende week)
Afwerking van de elektriciteit (deze week)
Aansluiten elektriciteit (volgende week)
Plaatsen van de laatste schoorstenen (vorige week )
Aansluiten van het eerste deel van het sanitair (volgende week)

Als dat allemaal doorgaat kunnen we de tweede week van oktober verhuizen.
Dan zijn de bouwvakkers klaar (wat een kanjers overigens) en kunnen wij aan ons tien-jarenplan beginnen.
Maar ons idee is niet om alleen maar te werken, het eerste is dat we willen genieten omdat we weer op onze eigen plek zitten.
Het licht is er zo mooi, de tuin is helemaal geëgaliseerd, en ziet er (nu het maanlandschap van de bouw verdwenen is) prachtig uit, een egaal zwart veld.
Het zal in het begin nog wel primitief zijn, maar (en dat weet ik uit ervaring) alles wat er dan gedaan wordt geeft vreugde, en ik geniet dan extra als we weer een deur hebben waar ruiten inzitten, of een deur die geschilderd is. Vandaag wordt de keuken gestuct, en ik ben al even gaan kijken, wat een licht en hij lijkt veel groter :)
We zijn vanmorgen ook op zoek geweest naar een houtfornuis, maar daar gaan we nog een nachtje over slapen.

Als jullie het leuk vinden houd ik jullie op de hoogte.

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2007 17:40 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ik vind het leuk alvast en meldt mij als lezer aan.


1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2007 18:09 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Lieve Yol

Ook ik lees graag jullie avontuur met het huis, de omgeving en
het werk wat er nog te verzetten valt.

Pffff maar hee, voor de winter zitten jullie in ieder geval droog en
op jullie eigen plek.
Nu nog een paar kaboutertjes om alles te verwezenlijken.

Knuf en succes voor jullie!

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2007 21:06 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Ik lees en leef graag mee!!!

Heel veel liefs en licht

Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2007 21:21 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
lieve yol

nu wat fijn dat het eindelijk zover is :) en alle andere klusjes zijn voor de komende 10 jaar :wink: en laat gewoon iedereen die op visite komt een klusje doen dat scheelt de helft van de tijd.

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 10:59 
Ja, ik lees ook graag!

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 13:11 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 17 jan 2006 20:12
Berichten: 297
Mooi hoor Yolleke!

Ik lees met veel belangstelling
je verhalen over de vorderingen van
de bouw van jullie huis.

Liefs Roodstaart


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 18:40 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Vandaag is de elektriciteit gecontroleerd en goed bevonden, eiend van de week krijgen we daar een verklaring van en dan kunnen we daadwerkelijk elektriciteit aan geen vragen, dus in de loop van de volgende week branden onze lichten :)
De huislichten bedoel ik dan want onze innerlijke lichten branden rustig door, hoewel ze het wat moeilijker beginnen te krijgen, als de loodgieter voor de zoveelste keer weer eens niet op komt dagen. Hij zou vandaag het bad, de wc’s en de gootsteen aansluiten, dan hebben we het belangrijkste water, de bijkeuken, mijn atelier, de douche en de wastafels komen later.
We zijn maar weer eens in de telefoon geklommen en hij komt morgen !!!Hij gaat ook de schoorstenen af maken en aangezien we gisteren 2 kachels en een houtfornuis hebben gekocht, is het handig als er schoorstenen zijn, maar dat gaat ook morgen gebeuren.
Dit kacheltje komt in alle twee de ateliers, Bert een groene en ik een rode.
Afbeelding

en dit is het houtfornuis met oven, die hebben we in het blauw gekozen.

Afbeelding

Er was gezegd dat er een levertijd was van 4 weken (sommige 10 weken) maar maandag kunnen we ze gaan halen of ze worden gebracht.
Dat is iets waar ik nou weer even tegenaan loop. Niet dat we binnen een week de kachels kunnen krijgen ;) , maar we vroegen wanneer we ze zouden kunnen halen en die man zei, als U ze volgende week maandag haalt krijgt U 300 euro korting. We vroegen of het gebracht kon worden, het zijn gietijzeren kachels en je hebt vier zware jongens nodig om het fornuis te tillen.
Ja hoor ze konden gebracht worden, dat kostte 80 euro, Ik vind dat flink wat geld, maar om onze rug te breken op die kachels vind ik ook geen strak plan, bovendien met die 300 euro korting......
Maar nu is het de bedoeling dat we maandag ochtend die kachels komen betalen (in de stad ruim een half uur bij ons vandaan en enkele duizenden euro’s) en dat ze dan maandagavond gebracht worden.
Het voelt raar allemaal. Voor mijn gevoel klopte er iets niet. Maar ik weet het niet.
Voor zover ik zie heb ik twee opties, vertrouwen hebben dat het goed gaat, dat dit mijn creatie is, en mijn gevoel laten voor wat het is, of naar mijn gevoel luisteren en toch de kachels zelf ophalen en in het dorp proberen die zware jongens bij elkaar te krijgen.
Ik laat het maar los en zie wel wat er gebeurt.
Verder heb ik gister weer lekker in de moestuin gewerkt, het was heerlijk werkweer, en ik heb er het onkruid dat al weer aan het opkomen was eruit gehaald.
Vanmorgen heb ik Elze naar de stad naar school gebracht en ben toen vijverfolie gaan halen, de schildpaddenvijver moet zo snel mogelijk gemaakt worden (wat niet ;) ) want ze zijn zich al aan het voorbereiden op hun winterslaap en ik wil ze graag in de vijver hebben als ze nog wakker zijn, zodat ze hun omgeving kunnen verkennen.
En de rest van de dag ben ik bezig geweest om het gat dat M. Dias gegraven had aan te passen, zodat het een vijver kan worden met een strandje waar ze kunnen zonnen.
Donderdag (Bert is morgen in Nederland) gaan we een vrachtwagen zand bestellen, dan kan ik de vijver afmaken en verder experimenteren met mijn stucwerk.
Bert heeft gister en vandaag de ombouw voor de wc’s en het bad gemaakt, en je kunt nu al een beetje zien hoe de badkamer eruit gaat zien.
De balustrade boven zou vorige week geplaatst worden, maar we hadden nog niemand gezien, dus maar weer gebeld. De balustrade schijnt klaar te zijn (geloof jij het ?) en wordt eind van de week gespoten (steenrood) en zal dus eind volgende week zeker geplaatst zijn. We zijn benieuwd.

Ik kan daar allemaal niet meer op wachten, als de loodgieter morgen komt en klaar is met rotzooi maken, gaan we beginnen met de eerste dingen daar neer te zetten. Echt verhuizen kan pas als we elektriciteit hebben, maar we kunnen al wel beginnen de spullen die we hier niet meer nodig hebben over te zetten, dan kunnen we des te sneller daar wonen :)
We moeten nog kijken wanneer we de telefoon en internet over zetten, dat gebeurt binnen 5 dagen is onze ervaring, dus dat doen we pas als we water en elektra hebben.

De moeheid begint toe te slaan, met name als er weer iemand niet op komt dagen, maar dat zijn de laatste loodjes denk ik, ook dit gaat voorbij, en het heeft kennelijk niks te maken met mijn lijfelijke gesteldheid, hoewel ik na een dagje spitten kan voelen dat ik een heleboel spieren in mijn lichaam heb ;)
Kijken of ik me morgen nog kan bewegen om de aardbeien terug in de moestuin te zetten.

Tot zover voor vandaag.

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 19:10 
Ah ja, vertrouwen....1hart1 waarschijnlijk zie je op het laatste moment wat je moet doen, of laten. Ik heb het daar ook vaak nog moeilijk mee.

Die kachel ziet er wel goed uit. Ach nou ja, daar heb ik helemaal geen verstand van, maar ik denk meteen aan warmte in huis..... :oops: ik ben vaak zo'n koukleum.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 19:32 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D Wauw Yol, die kacheltjes..! Afbeelding

En het is ook zo een veelbelovend plaatje wat je daar neer zet.
Ik krijg het er gezellig warm van.

Tja w88 w88 w88.....het IS wat hoor.
Jullie worden dan ook wel op de proef gesteld vind ik.
En ja, ik kan me zeker je argwaan voorstellen.
Want eerst betalen en dán komen brengen? Hm....
Waarom kan dat niet andersom?

Nou ja, voor beide valt iets te zeggen natuurlijk.
Maar heej....als je het bonnetje maar wel vraagt hè Yol, want een bewijs is wel het minste zou ik zeggen.
En een rug gaat heel zeker meer waard zijn dan 80 euro. Zoveel is wel duidelijk.

Het begint nou toch goed op te schieten.
En dan....jullie liggen toch niet zó gek op schema?
Tuurlijk was de verwachting Juli....was het?.....maar we zijn een paar maanden verder en dat voor zo een groot project.

Hè leuk dat je weer even wat verteld hier.
En Us Elzebolleke is maar `n moedig madammeke hoor, die hele stukken naar school en weer terug.

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2007 22:20 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
prachtige kachels yol
daar kom je de winter wel mee door.
:wink:

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 00:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
De loodgieter is klaar :)
De aardbeien staan in de moestuin.
En de badkamer vordert.
Ik heb de eerste spullen verhuisd. Meer voor het idee dat de verhuizing begonnen is :oops:
Kandelaartjes, de tuinparasols voor volgend jaar, de badminton set, Het belangrijkste eerst ;)
Je kunt trouwens in de hal erg goed badminton :)
En het weer is hier zomers, (voor de tijd van het jaar) een graad of 20 en prachtig zonnig, dus het huis droogt goed.
Dat is nou iets wat wel volgens planning loopt.
We wilden graag in de zomer verhuizen, omdat de deuren dan open kunnen en het huis goed kan drogen. Dit is dus weer een prachtig voorbeeld van een creatie, ze hebben de hele zomer gewacht met zomer worden, en nu wij gaan verhuizen wordt het zomer 1hart1. Ik vind dit goed geregeld :)
Morgen weer een nieuw experiment met het stucwerk en maandag de kachels halen.

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 07:39 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
JEUJ.....de verhuizing is al begonnen.
Nou ja ik vind ten minste van wel.
De eerste dingen!

Kandelaartjes zie ik als eerste staan.
Prachtige keus.
Want licht zal het zijn!
Kaarslicht voor snachts, de zon voor overdag.
Wat een mooie keus Yol.

Badmintonnen bij kaarslicht.
Want dát kan nu dus. 8)

En de aardbeienbedjes zijn gespreid.

Spannend!! :D

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 14:48 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Wat leuk om dit te lezen zeg.. blijf je nog even schrijven sowieso hoe je nieuwe huisje ervaart?

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007 07:53 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Nou Yolleke dat is zeker goed geregeld....
Heerlijk dat jullie nu zover zijn...1hart1


Shena 1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 19:23 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Ja hoor de kachels zijn er :)
Maandagmorgen naar de fabrikant gereden, met voor de zekerheid de aanhanger.
En wat blijkt! Hij kon ze maandag niet meer brengen, want dinsdag ging hij naar Parijs (?) , dus was de keus gauw gemaakt, we nemen ze zelf mee.
Twee kachels 100 kg per stuk en een fornuis 180 kg.
De kacheltjes konden we met veel denkwerk en natuurkunde (gewichts-verdeling, gewichts-overbrenging, rug-inschatting ;) ) op zijn plaats krijgen.

Afbeelding

Voor het fornuis hadden we hulp nodig, dus naar de overbuurman. Die vond het wel een uitdaging om het met zijn trekker te proberen. Als hij het fornuis maar in de keuken had en op een karretje kon zetten, konden we het wel weer zelf, dachten we. De vraag was of de schep door de openslaande deuren kon.

Afbeelding

Het was een heel gepuzzel maar het is gelukt het fornuis op het karretje te zetten :)
Toen hoefde het karretje alleen nog maar op zijn plaats gereden te worden, het krat van het karretje af , het krat verwijderen, en het fornuis van de kratbodem af.
Maar nu staat hij op zijn plaats, nu nog achter pijpen aan en dan kan hij branden.

Afbeelding

Op het eind van de middag heb ik nog een nieuw experiment met stucwerk gedaan, en het wordt steeds meer zoals ik het in mijn hoofd heb.

Afbeelding

Gisteren zijn de elektriciens geweest om de laatste klusjes te doen en de papieren af te geven zodat we elektriciteit aan kunnen vragen. (De ààààààllerlaatste klusje doen ze de volgende week :?)
Bert is achter kachelpijpen aangeweest en heeft in 4 winkels een deel kunnen krijgen (we hebben nu één kachel aangesloten) en de rest is besteld en komt ..... volgende week.
Gister begon de lucht te betrekken en ben ik met de schildpadvijver bezig geweest, de binnenkant geëgaliseerd, 10 halve kruiwagens zand erin gereden (50m heen 50m terug, en halve kruiwagens, omdat ik hele te zwaar vind ;)) en het vijverfolie 8x8m samen met Bert erin gedrapeerd . En vannacht is er al aardig wat water van het dak afgekomen en het begint al op een vijver te lijken, maar ik heb nog wel wat buien nodig.
Vanmiddag hebben we het kacheltje in Bert”s atelier aangesloten en we hebben midden in de rommel zitten genieten van de vlammen.
We gaan ook regelmatig zitten met koffie om te kijken hoe we het het prettigste vinden om te doen. We hebben geen zin in sjouwen, maar er moet wel van alles gebeuren, e daar komt dan ook nog weer van alles tussendoor. We gaan in grote lijnen dus mee met de stroom en we zien wel waar we uitkomen. Ik ga door met mijn atelier verhuizen, Bert heeft bedacht dat hij zijn werkkamer hier in het huis laat tot de rust weer een beetje is weergekeerd, en dat hij dan pas overhuisd. Zo hebben we alle twee het naar ons zin. Elze beraadt zich nog.
Voor ons zijn we “over” als we in het nieuwe huis slapen, en daar hebben we weinig voor nodig, wat stoelen en een tafel, bedden en natuurlijk het koffiezetapparaat, de rest kan ervoor of erna overgehuisd woorden, ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen :)
Maar het plan is toch om niet komend weekend, maar het weekend daarop “over” te gaan.

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 21:25 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Hee Yolleke,

Wat staan die kachels daar mooi :)
Jij bent ook lekker bezig!!!

Doe het rustig aan en geniet er vooral van.

Komt in me op: Ik stuur wat licht voor de schildpadjes, kunnen ze de donkere winter in!! :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Liefs
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 21:38 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
lieve yol

prachtig wat staan ze mooi deze kachels en jij bent daar heerlijk aan het stucen nou langzaam aan ontvouwt zich het wonder van creatie. ik zal je van hieruit een beetje bijlichten .Afbeelding

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 21:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Vind ik ook Anjasa, de kachels staan nu al prachtig kun je nagaan als de kasten klaar zijn en er deuren inzitten ;).

Ik denk dat de schildpadjes, (die overigens al een aardige maat beginnen te krijgen)

Afbeelding

heel blij zijn met het licht, dank je wel.

En Flower ook dank voor je licht, kunnen we nu nog goed gebruiken zonder electriciteit (tot dinsdag wellicht)

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 22:04 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh Yol, ik zit helemaal stralend mee te lezen allemaal.

schatjes van kacheltjes blozend en keizwaar.
En het brandt al!!!!! :D
Heerlijk :lol: met een kraanwagen moet het altijd lukken.
Wat een geluk dat hij door de deur paste?
Zeker rekening mee gehouden met ontwerpen. 8)
Zo zie je maar.

De fotos brengen alles zo echt dichtbij.
Ik ben blij dat het allemaal in gang is nu.
Dat het zo in elkaar overloopt.
Nog wel van alles te doen maar ondertussen al gaan "wonen".

Oh YESYESYES!!!!!!!!!!!

1hart1 1hug1 1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.