LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel di 16 apr 2024 19:41

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: pasen voorbij
BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 11:41 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
En het lijkt alsof ik heen en weer wordt geslingerd tussen de door mij gemaakte keuze en het gevoel die me destijds al vertelde dat ik bij mezelf moest blijven. :(
Opnieuw heb ik dat niet gedaan omdat mijn inzicht op dat moment niet verder ging dan de wens heelheid te ervaren. Niet de heelheid die al is maar die zoals ik vroeger leerde er leek te zijn.(uiterlijkheden?) :( Mijn verantwoordelijkheid in deze. Als ik kijk naar de gevolgen van de genomen beslissing, dan wordt ik opnieuw erg verdrietig. Ik zou het allemaal moeten kunnen..... Afgelopen dagen waren een ware strijd
het was verre van hetgeen wat liefde brengt. En liefde heb ik toch altijd gedacht te voelen doet geen pijn...
Toch is die pijn daar en de pijn is lijkt het wel moeilijker weg te halen.
Misschien schrijf ik erg wazig... pas geleden schreef ik nog: hoe moet ik mijn gevoel overbrengen nu vraag ik me af wat is er nog van het gevoel over... voel me verscheurd terwijl ik de enige ben die het heel zou kunnen maken.
Opnieuw houd ik mezelf een spiegel voor en ben niet blij te zien wat ik zie
Ik vlucht in exuses en ik kijk naar de kinderen. Wil hen niet opnieuw teleurstellen en toch heb ik dat al gedaan of niet?? of wel??
Ben blij dat pasen achter ons ligt ben moe van alles . Hoop dat ik spoedig voor mezelf ga kiezen...Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 11:57 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nee hoor lieverd, je hebt je kinderen niet telleurgesteld.
De enige die je telleur kunt stellen ben jij zelf.
Kennelijk was de verwachting (eis!) hoger dan het tempo wat je nu hebt?

Ik vind dat je al aardig voor jezelf aan het kiezen bent eigenlijk.
Anders had je dit nooit geschreven immers?
En dan schat? eens je voor jezelf gáát kiezen, wat kom je dan onherroepelijk tegen?

Precies.
Telleurstelling.
Ook een stukje Shena.


1hart1 1hug1 1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 12:02 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Alleen een Engelenvleugel lieverd;

Namaste AnnemiekAfbeelding

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 12:12 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Dank jullie wel voor jullie liever reacties
tranen stromen over mijn wangen(en heb het gevoel dat ik mijn eigen web erg ingewikkeld heb geweven )ja ik heb het hier neer geschreven in de hoop dat ik mijn blikveld niet langer inperk kan het momenteel niet allemaal aan
Liefs Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 13:22 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Lieve Shenan..

Ik kan inderdaad niet echt volgen, waar je het over hebt, maar ik her-ken wel het verdriet, stukje moedeloosheid,, angst misschien?

Wat me aan je laatste zin opvalt, is dat je zegt...."Ik hoop.."
En dat "Ik hoop", zal echt wel veranderen in "Ik ga...." veranderen.

Oh meis, ik voel je verdriet en ik kan alleen maar mijn vleugels om je heen slaan. Wat ik bij deze dadelijk meteen ga doen.
Ik ga je wat licht sturen, kracht om door te gaan, en troost, zodat je staks je tranen zullen opdrogen.
Het mooie van White Time, is dat je niet perse iemand hoeft weten te wonen.

Als ik zeg voor Shenan, en The Universe Knows...is dat voldoende, en je zult precies DAT krijgen wat je nodig hebt..

Ik hoop dat je wat ervaart, het zal niet onmiddelijk zijn, want het duurt toch even voor het aankomt..

Heel veel liefs...en een engelenknuffel....Maria Afbeelding


Edit...
Ik voelde een geweldige energie stroom...echt enorm.
Ik zag een mistbank, maar daarna, een energiebol, en op het laatste een blauwe ster..

Maar weet je Shenan, als je het niet wilt ontvangen, dan komt het niet bij je binnen...
The Universe Knows,....immers. Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 15:02 
Lieve Shenan,

Waarom zou je voor jezelf kiezen? Het gaat toch al een tijd zo? Achteraf kun je zeggen dat je het anders had gewild. Maar dan verandert er niets. Als je werkelijk wilt veranderen kun je eerst je motivatie onderzoeken waarom je zou veranderen. Zijn er niet een aantal zaken waarom je liever zo blijft? Die je een zogenaamd gewin op leveren? Als je werkelijk iets wil veranderen, dan is het slechts een keuze. Maar de wil erachter bepaald dat. Waarom ben je nu nog niet veranderd? Is het niet belangrijk genoeg?

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 16:22 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Jeeeeuuhh
Bigbear...

Mooi gezegd en mooi gesproken.

Maar er bestaat ook nog zoiets als tijd...
Ik kom steeds vaker achter de betekenis, van het gezegde..
" Alles op zijn tijd"..

Hugs Maria :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 18:45 
Lieve Maja,

Je kunt ook wachten en wachten en wachten. Je toekomst ziet er dan precies uit als je verleden. Als je dat prima vindt dan is "Alles op zijn tijd" uitstekend.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 18:53 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Hoi Bigbear..
Wie zegt dat je moet wachten,wachten, wachten, en zoals ik jouw antwoord lees, tot je een ons weegt.??

Komt het niet in je op, dat je soms dingen sneller wilt laten gaan, dan je werkelijk aan kunt?
Dat bedoelde ik dus met alles op zijn tijd.

Hugs Maria :)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 20:00 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Lieve Maria en bigbear,

weet niet wat ik verkeerd heb gedaan maar mijn hele verhaal was in 1 keer weg. Voor de tweede keer opnieuw dan maar.
Lieve Maria bedankt voor je toegestuurde uwth. Bigbear ja het levert altijd wat op dat ben ik wel met je eens en op dit moment levert het voor mij op dat ik geen confrontatie hoef aan te gaan met mijn kinderen omdat ze opnieuw zouden moeten verhuizen na al die keren dat ze dat al hebben gedaan en al die vrienden die ze achter hebben moeten laten plus de nieuwe school en ga maar door. Dan speelt mee dat ik zelf ook nog maar 2 jaar geleden alles achter mij werk, huis heb laten gaan omdat ik dacht hier bij mijn liefde te kunnen zijn (ondanks mijn gevoelens van twijfel) Opnieuw heb ik mijn eigenlijke gevoel niet erkend en dat maakt dat ik mijn verantwoordelijkheid in deze onder ogen moet zien. Daarnaast vraag ik mij op dit moment af of dit(het gevoel dat ik weer een eigen plek moet zoeken) misschien doorbroken moet worden omdat het misschien wel een oude gewoonte uit vorige levens is en die zijn niet altijd gemakkelijk te doorbreken.... Daarom denk ik dat dat mijn eerste stap zal zijn het laatste uitzoeken.
Ja belangrijk genoeg? Te moe en alweer opnieuw moeten beginnen hoor je de exuses al ik hou alweer mezelf voor de gek.Ook dat maakt me soms zo besluiteloos.
Liefs Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 21:32 
Lieve Shenan,

Ik begrijp je besluitenloosheid en het is ook niet makkelijk om dat soort keuzes te maken. De keuze wordt echter makkelijker als je aan het volgende denkt: Wat denk je dat je kinderen liever willen: Iemand die niet gelukkig is (welke keuze je ook maakt), of iemand die gelukkig is met de keuze. Ik zeg hiermee dus dat je geen verkeerde keuze kunt maken als je voor jezelf kiest. Als je voor jezelf kiest kies je ook voor het geheel. Dat wat je uitstraalt op het moment dat je vrij bent is onbetaalbaar en heeft dan totaal geen relevantie meer met je keuze. En logisch dat je hier heel moe van wordt, want je doet jezelf te kort en welke keuze je dan ook maakt, het maakt je alleen maar meer moe.

Als je in gaat zien dat je op deze manier een negatieve spiraal in stand houd, blijf je in die cirkel ronddraaien. En alleen jij kunt er uit stappen, zodra je de spiraal hebt herkent en ziet dat je het niet meer zo wilt gaan doen. Beloon jezelf als je dit inziet (in plaats van er moe van te worden :D ) en draai 180 graden om. Dat is m.i. de enige manier om het anders te gaan doen.

Lieve Maja,

Ik begrijp wel wat je zegt, maar we hebben het over iets anders. Ik heb het over de keuze (de intentie) om te veranderen. Als je die keuze eenmaal hebt gemaakt is er tijd nodig om dit "eigen" te maken. Maar de keuze zelf kost geen tijd en kan alleen in het NU worden gemaakt.

Het andere spreekwoord: Van uitstel komt afstel :wink:

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: pasen voorbij
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 07:17 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
shenandoah schreef:
En het lijkt alsof ik heen en weer wordt geslingerd tussen de door mij gemaakte keuze en het gevoel die me destijds al vertelde dat ik bij mezelf moest blijven. :( Opnieuw heb ik dat niet gedaan omdat mijn inzicht op dat moment niet verder ging dan...
Citeer:
Ik zou het allemaal moeten kunnen.....

Lieve Shenan,

Je zegt hier zelf dat je inzicht op dat moment niet verder ging... je hebt dus niets verkeerd gedaan, je hebt alleen maar gehandeld naar wat je op dat moment wist en kon en dacht. En dat het dan anders uitpakt, en je verdrietig en vertwijfeld maakt, dat kan gebeuren.
Dan kun je, met wat je NU weet, een nieuwe keuze maken.
Opnieuw kiezen.
En misschien dan wel met het inzicht wat je nu hebt: bij jezelf blijven, zoals je zelf schrijft..
misschien maakt dit het een beetje helderder.
Kijk maar of je er iets mee kunt.

Liefs
Zonne-elfje

PS. En kijk eens goed naar die laatste quote... :roll:

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 08:14 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Eehhh lieve Bigbear..

Dan had ik het verkeerd begrepen. :oops:

Hugs Maria


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 09:33 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Hallo lieverds,

Heb nog eens bij mezelf gedacht of het inderdaad besluiteloosheid is wat mij tegen houd bij mijn handelingen. Las net een topic van zonne-elf en zie dan het stuk gevoelens als mens. Zonder altijd bezig te zijn met omstandigheden van derden voelt het alleen. en ja boosheid is ook een onderdeel wat voor mij verlammend werkt. Wetend dat het niets te maken heeft met iets bezitten want in materiele zin heb ik alles al opgegeven en is niets meer van mij. (Gelukkig, want die pijn zou ik er niet bij willen voelen.) Ben het met je eens bigbear zelf kiezen de spiraal uit te stappen zelf kiezen voor gelukkig zijn en dit je kinderen laten voelen. Hoe intens dat is, het is het grootste goed en ik heb er even aan geroken. Voor ik de keus had gemaakt een nieuwe weg in te slaan,een nieuwe relatie te beginnen. Heb mezelf destijds voorgenomen, wetend dat echt vrij zijn grootsheid/liefde brengt, voortaan te kiezen voor deze weg.
Ben toch opnieuw een zijweg ingegaan. En omdat ik hier nog niet lang woon ken ik ook nog niet veel mensen en is dus ook dit geen reden waarom ik blijf aarzelen. Ik ga niet voor afstel door uitstel wel zoek ik in deze situatie die weg die mij leert alle mogelijkheden in te zetten. Zodat als ik de keuze zou maken om te gaan ik niet opnieuw in soortgelijke situatie beland om het toch nog even opnieuw te moeten voelen.

Liefs Shenan
180 graden om is zeker een aantrekkelijke optie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 09:35 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
O ja eh zonne-elfje wat bedoel je met
kijk eens goed naar die laatste quote.
Ik weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt.

Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 10:16 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 17 jan 2006 20:12
Berichten: 297
Lieve Shenadoah,

Ik wil je vragen of ik je goed begrijp.
Bedoel je met deze vrijheid die je zou willen,
dat je daadwerkelijk overweegt om uit je relatie
te stappen of zou je wel samen verder willen
en jullie relatie te verdiepen door samen gesprekken
te voeren vanuit jullie beider harten?

Wat zou je nu op dit moment wensen wanneer je puur
vanuit je eigen gevoel gaat.
Zie je wel eens beelden voor je?
Jouw leven in de toekomst?

Liefs Roodstaart


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 11:52 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ja Roodstaart, inderdaad lag die vraag ook al op mijn lipp....nee mijn pen zo te zeggen: lieve schat wat zou je wénsen?
1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 12:27 
Lieve Shenan,

Je bent zo gefocused op je keuze dat het lijkt dat je nu een keuze MOET maken. Uit de spiraal stappen wil helemaal niet zeggen dat je een keuze moet maken. Heb je al gedacht aan het accepteren van de situatie? Genieten van wat je nu heb in plaats van dromen wat je eigenlijk misschien zou willen hebben? Je hebt gekozen om een zijweg in te gaan. Nou en? Is ook een keuze. Maar je accepteert het niet. Je kan nu uit de situatie stappen door zelf 180 graden de andere kant op te lopen. En dat is eng? Ja, nou en? Heeft dat wat je toe nu toe hebt gedaan je gebracht wat je wilde? Dan is 180 graden draaien altijd een optie. En met 180 graden draaien bedoel ik niet dat je een keuze moet forceren. Juist niet. De enige keuze is dat je kiest voor je vrijheid. Kies voor jezelf en dat is niet egoistisch. En je kan in je huidige situatie vrij zijn. Zonder dat je moeilijke keuzes moet gaan maken.

Schuif niet alles af op de kinderen, je nieuwe liefde of welke externe omstandigheid dan ook. Die zijn er allemaal om jou te testen of je het wel echt meent. Je kunt nu omdraaien en de sprong in het diepe maken. Het is het mooiste dat je voor jezelf kunt doen. Besef dat wat je tot nu toe hebt gedaan je niet heeft geholpen, dus kan het kwaad om het andersom te doen?

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 12:47 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
lieve roodstaart en Ruthazel,

Wat ik wens is eigenlijk onze relatie te verdiepen.
Heb alleen het gevoel dat dit er niet is en ik een illusie probeer in stand te houden. Dingen die ik tot nog toe ondernomen heb hebben alleen tot verder uit elkaar groeien tot gevolg gehad.
Daarnaast speelt misschien ook dat ik onvoorwaardelijk lief wil hebben en onze wegen op dat gebied ver uitelkaar liggen. Er is geen overleg er is geen communicatie ja en dan blijft er niet veel over.
Materialisme en vasthouden aan oude dogma's (die voor hem erg belangrijk blijken te zijn)of hoe je het wilt noemen
zijn dingen waar ik niet in mee wil gaan. K heb mogen zien dat het hier niet om gaat en daar wil ik beslist mee verder.

Beelden; of ik beelden zie.
Nee ik zie geen beelden, in ieder geval niet bewust.
Maar mijn toekomst is er 1 met liefde voor degenen die mijn pad kruisen.
Dat klinkt misschien erg simpel maar zo ingewikkeld wil ik het ook niet maken. Hopelijk was ik een beetje duidelijk anders hoor/zie ik het wel.
Liefs Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 13:07 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Lieve bigbear,

Zag net jou reactie en nee ik wil zeker niet de verantwoording afschuiven.
die ligt volledig bij mij. Misschien dat ik juist daarom focus op het maken van nieuwe keuzes. Kan wellicht proberen de situatie zoals hij is te accepteren en te genieten van de kleine dingen zoals die er zijn.

Liefs Shenan


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.