LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 19 apr 2024 19:58

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 13:53 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 17 dec 2005 09:21
Berichten: 108
leuk idee een groeiboek.. ik dacht misschien is het leuk om ook een stukje uit mijn dagboek hier neer te zetten. gewoon het gevoel om te delen.. waarom delen? ja het voelt gewoon goed en sinds ik mezelf belooft heb om te doen wat goed voelt doe ik dat hier dus ook.. het is niet heel bijzonder, het zijn geen openbaringen maar gewoon iets wat in mijn hoofd rond gaat en wat ik neerschrijf in mijn 'dagboek'.. wat trouwens heel erg leuk is om te doen en om te lezen.
en wat ik leuk vind is dat ik het hier neer kan zetten zonder dat jullie denken.. die is gek, geschift, gekkenhuis (tenminste dat hoop ik dan maar he haha :wink:)

(noot: dit borduurt voort op een vorig stuk uit mn dagboek dat ging over wie ik ben en daar ga ik nu op voort, vandaar dat met die zon in het begin)

Goed wie ben ik nu.. ik ben een zon.. een hele mooie grote zon.. nou hier ben ik niet tevreden mee.. maar wat wil ik dan? De mens wil altijd maar complex zijn.. zo grappig eigenlijk.. maar dat is ook het leuke eraan.. het is zo makkelijk en ook zo moeilijk tegelijk..

Alles gaat in tegenpolen.. gevoel - verstand, negatief - positief, licht -donker.. waarom is dat er?
Is dit er zodat we uiteindelijk erachter komen dat er geen weg te kiezen is..
Dat er geen licht en geen donker is.. geen negativiteit geen positiviteit? Het laat ons zien dat we niet hoeven te kiezen, dat we moeten zijn.. laat ons liefde zijn.. dan zijn we alles.. integreer en ben.. dat is alles.. voel beleef.. wees liefde. Draag liefde uit, jou liefde, jou waarheid dat is toch waarheid.. ja voor jou is het waarheid.
Net als deze wereld, die is waarheid. Ja voor mij is die waarheid voor de mensen die leven om me heen is die waarheid.. wie zegt dat dit waarheid is? Dat dit echt is?
Als je droomt is dat immers op dat moment ook waarheid, je voelt, je leeft, je beleeft op dat moment en als we wakker worden dan zeggen we.. nee dat was een droom dat was geen waarheid maar een illusie.

Is het niet zo dat als we nu doodgaan we eigenlijk wakker worden en dat we zeggen: goh wat een droom en ik maar denken dat het waarheid was.. het was maar een illusie een grote illusie.. dit is waarheid..
Is dat dan echt de waarheid of zit er weer een waarheid achter de waarheid.. nou het zal toch niet.. zal het zijn dat we na de 7e hemel pas in de echte waarheid komen?.. is het niet gewoon allemaaal een heeele grote illusie??
Dat de enige echte waarheid de trilling is die we 'liefde' noemen en dat daaruit allerlei andere trillingen komen die deze illusies schapen, die wij nu als waarheid zijnde beleven.
Als een soort levensechte hologrammen die prachtige werelden maakt en universa maakt.. dat we daarom zeggen eerst was God er en verder niks.. dat god er was en dat hij alles schiep?
De wereld het universum.. ons.. de dieren, alles.. en god is die ene trilling die liefdevolle trilling. Die trilling was en is er gewoon altijd..
Altijd.. weer zo'n leuk woord.. Al-Tijd.. de tijd van het Al heeft het Al dan wel een tijd.. Al is god.. ja die heeft alle tijd.. tijd bestaat niet zegt men.. maar toch is elke seconde verloren er toch weer een die je niet in heerlijkheid leeft.. nou wat maakt het dan nog uit als er geen tijd is?
Dan kan er toch niks verloren zijn.. dan is er toch altijd.. ónee eeuwig.. eeuw-ig.. daar zit weer die tijd in he.. on- eindig.. niet eindig dus.. ja het is niet eindig. Maar dat suggereert wel tijd.. er is dus wel tijd.. alleen voor god is er geen tijd want god is god en god veranderd niet.. die hoeft niet te veranderen want die Is..
Wij veranderen en door de verandering creeren we tijd als een soort vacuum wat getrokken wordt.. we evolueren steeds weer tijd creerend want weer die creatie, het is een illusie.. een illusie die tijd net als deze wereld.. daarom kun je niet terug in de tijd.. of kun je werkelijk terug in de tijd.. na het is toch een illusie dus waarom niet die illusie creeren, maar toch zijn er spelregels.. spelregels voor de tijd? Waarom bestaan we eigenlijk.. ja nou niet te ingewikkeld worden he.. eerst even die tijd..
Er was eens.. er was eens er was eens.. en elke seconde er was eens.. 10 minuten is niet nu..
Tijd is relatief.. de ene seconde duurt heel lang en de ander heel erg kort.. wat maakt het uit.. de wereld gaat verder.
Stel, de wereld staat stil.. als de wereld stilstaat is er geen tijd meer.. ook niet nodig want als alles toch stilstaat waarom dan tijd.. er is immers geen verandering meer.
Okej het verstand begrijpt het niet meer.. op naar het gevoel.. ja hoor gaan we weer van de een naar de ander.. misschien als ik nu het verstand versmelt met het gevoel dat ik het dan WEET.. dan voel ik het ik weet het en dan hoef ik niet mijn gevoel te beredeneren want ik weet.
Het gevoel is akelig kalm.. het lacht naar me.. het lacht naar het verstand.. je begrijpt het niet he.. het is niet te beredeneren het is te voelen.. hoe voelt tijd dan? Nou tijd voelt niet. Dus volgens het gevoel is het er niet.. tijd is de illusie van het verstand.. om de verandering te kunnen begrijpen.. het is een houvast. Een anker.. een vuurtoren op zee.. een baken voor het verstand.. het gevoel zal het volgens mij een worst wezen wat tijd is.. en of er uberhaupt tijd is.. wat maakt het nou uit? Liefde, liefde is wat telt voor de rest niks..


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2006 20:41 
Offline

Lid geworden op: za 03 dec 2005 16:45
Berichten: 16
we leven in een Illusionaire wereld, onze persoonlijkheden zijn de illusie, materie is illusie, geboorte en dood zijn illusie....maar ja, we leven al zooooooo lang met de overtuiging dat juist onze persoonlijkheden, materie, geboorte en dood de Werkelijkheid zijn. En het is een feit dat de overtuigingen waar we het langst vanuit leven, het moeilijkst Los te laten zijn. Ik ben er heilig van overtuigd dat het niet zo heel lang meer zal duren voordat we ook uit deze Illusionaire Werkelijkheid, die we ooit met ons collectieve bewustzijn samen hebben gecreeerd, kunnen stappen.

Leuk trouwens die woordspelingen...Al-Tijd...had ik nog niet gehoord hihi
Ik kende wel al Al-één , Een-Saam, Ont-Moeten....

_________________
Je hebt je Les geleerd als je het Verleden niet laat ..... Herhalen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2006 22:04 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 17 dec 2005 09:21
Berichten: 108
childofgod schreef:
we leven in een Illusionaire wereld, onze persoonlijkheden zijn de illusie, materie is illusie, geboorte en dood zijn illusie....maar ja, we leven al zooooooo lang met de overtuiging dat juist onze persoonlijkheden, materie, geboorte en dood de Werkelijkheid zijn. En het is een feit dat de overtuigingen waar we het langst vanuit leven, het moeilijkst Los te laten zijn. Ik ben er heilig van overtuigd dat het niet zo heel lang meer zal duren voordat we ook uit deze Illusionaire Werkelijkheid, die we ooit met ons collectieve bewustzijn samen hebben gecreeerd, kunnen stappen.

Leuk trouwens die woordspelingen...Al-Tijd...had ik nog niet gehoord hihi
Ik kende wel al Al-één , Een-Saam, Ont-Moeten....


pff ja gek eigenlijk he.. en soms is het best frustrerend dat je niet door de illusie heen kunt kijken behalve glimpjes die in korte momenten tot je komen.. en ook patronen onze leefpatronen die ook zo moeilijk los te laten zijn.. grappig he het lijkt wel of alles om loslaten draait.. los los los schil voor schil.. en dan als we alles losgelaten hebben wat losgelaten moet worden dan zeggen we .. goh de waarheid is zo simpel.. het is ook zo makkelijk te voelen en onmogelijk te beredeneren .. (maar wel heel leuk)

ja k weet niet of de sluier opgeheven zal worden.. al zal het wel makkelijker worden, hij zal dunner worden, denk je ook niet? het lijkt wel of het in een kringloop gaat.. wakker worden en weer inslapen en weer wakker worden.. dat zou de op en neergang van beschavingen verklaren denk k zo.. jaa en wat jij zegt k voel dat er binnenkort veel door de illusie heen kunnen kijken al denk k dat de wereld wel verder gaat met haar sluimer der illusie en na haar wakkere toppunt rustig in zal slapen en er niet veel van zal merken.. of in een hogere spiraal neerkomen.. nou k ben benieuwd, maar alles op zijn tijd :idea: just wait and see :P


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2006 22:37 
Lieve Brighteyes,

Laats waren we er achter gekomen dat we de sluier zelf hadden bedacht. Ik zou niet wachten tot hij verdwijnt, maar het gewoon laten verdwijnen. Het zijn jouw gedachten toch?

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2006 19:25 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 17 dec 2005 09:21
Berichten: 108
hoi bigbear, mooi inderdaad :P .. het zijn gedachten.. weetje voor mijn gevoel is er geen sluier enkel als ik het ga beredeneren.. dan lijkt het net of er een sluier is, omdat mijn verstand het niet kan bevatten allemaal.. maar het gevoel.. oje daarvoor is het zo duidelijk!
hihi wat je zegt loslaten die gedachten..


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 11:46 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hoi Bigbear.

Ik ben het Brighteyes en ik heb bovenstaande niet gescheven hoor!

Maar vind het wel hèèl frappant dat JIJ mijn naam schrijft, anyway over sluiers gesproken. Toe aan een bril? Maar kon er wel om lachen, dag BIGBEAR.

Liefs van Hilda :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 12:20 
Lieve Hilda,

HAHAHAHAHA, Ik zie het nu. Ik weet niet hoe ik daar aan ben gekomen. Het was gewoon aan Goldwing gericht.
Persoonlijk heb ik helemaal niets met sluiers, 3D,4D, xD, dus daar komt het niet vandaan.

Liefs Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 12:23 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Wellicht het vel,van de warme chocomel?
Hihi.Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 14:46 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:shock: Jeutje Felice!!!1hart1


GoldWing schreef:
..ja k weet niet of de sluier opgeheven zal worden.. al zal het wel makkelijker worden..


Nou lieverd, als ik even in jouw dagboek meelees zitten daar weinig sluiers tussen hoor.
Wat een wijsheid zie ik hier.


1hart1 1hug1 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 22:47 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 17 dec 2005 09:21
Berichten: 108
Afbeelding

hihi :oops: tnx ruth.

die sluiers zijn ook maar een synoniem natuurlijk voor mij een synoniem voor de illusie, maar k heb gewoon t idee dat k steeds meer door de illusie/sluier heen ga kijken de laatste tijd, omdat ik steeds meer bewust vanaf mn gevoel leef of heeft dat te gewoon te maken dat k wat ouder wordt.. haha
al is het natuurlijk wel raar.. want toen ik heel klein was geloofde ik al in reincarnatie en zag ik alles zo goed.. ik zei dat ook tegen mn moeder, die er toen nog niet in geloofde, gek eigenlijk misschien is het wel zo dat als je klein bent dat alles duidelijker is en als je de puberteit ingaat het troebeler wordt door de veranderingen enz.. en nu wordt alles weer duidelijker.. maarja :idea: :idea: Afbeelding


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.