LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 09:13

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Een nieuwe opstelling.?
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 10:23 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Lieve Ridders....eh...is hier iemand? :?: .....

Welaan.
Wie er is is er en wie er niet is is er niet. :wink:

Het volgende gaat nu veranderen op het forum na deze enorme storm die ik niet meer wens.
Hoe prachtig en krachtig het ook moge zijn, dit is niet meer toegestaan vanaf nu.

Hoe dat vorm gegeven gaat worden weet ik even niet en had ik graag met andere lichten besproken.
Maar daar de oproep verassend weinig bijval krijgt ga ik hier best wel alleen aan deze tafel zitten.

Joehoe.........wat klinkt het hol hier... :lol:

Lieverds, bij zulke stormen zie ik 3 praktische mogelijkheden voor me.
Ik zal ze hier op tafel leggen en geef je mening/visie maar.
Het gaat hier over persoonlijke aanvallen die werkelijk niets toevoegen aan het algemeen belang van het forum in het algemeen en de aangevallen persoon in het bijzonder.
Daartoe zijn, naar mijn mening, 4 mogelijkheden.
Wellicht zijn er meer en dan hoor ik dat graag!!!

1) de persoonlijke aanvallen worden op slot gezet.
2) de aanvallen worden gedelete, weggehaald dus
3) het hele kletsverhaal verhuist naar de Arena
4) de hele "verlichte" persoonlijkheid met zijn/haar wapenarsenaal vliegt het forum af. (evt. voor een maand of zoiets)

Ik zal daartoe een poll openen.
Misschien dat het dan makkelijker is om verder zonder te hoeven schrijven je visie daarop te geven.

Welnu vrienden hoe denken jullie hierover?


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 10:39 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:12
Berichten: 147
Joehoe !!!!

Ehm..... ik ben een voorstander van punt één in combinatie met nummer drie en daar een variant op ?? :roll:

Verwijderen niet ; erg mag best gelezen worden wat een ander meent te moeten zeggen. Kan er ook later nooit gezegd worden : dat heb ik niet gezegd of gedaan.

Scheldpartijen , ruzies , uitlokkingen tot ruzie of stemmingmakerijen horen thuis in de Arena.
Wie geïntresseerd is kan daar een kijkje nemen , wie niet geïntresseerd heeft , er niet tegen kan of zich er rot van gaat voelen , laat de deur lekker dicht.

Bannen vind ik het uiterste.
Het kan wel eens zo zijn dat iemand zo ongelukkig is dat hij of zij niet meer weet wat hij of zij doet en om zich heen slaat zonder de consequenties te overzien. Er geen idee van heeft hoezeer er mensen gekwetsts worden.
Maar dat moet niet de spuigaten uit gaan lopen , we hebben allemaal wel een moeilijke dag of opschoonperiode dat het niet zo lekker gaat. Hoef je niet aan het slaan te blijven.

Drie waarschuwingen en dan exit. Inderdaad voor een maand of zo.
(net als bij slagbal :D , drie slag , drie wijt , drie uit..........)

Tinkje


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 11:05 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Ruth,

Wie gaat bepalen of het een persoonlijke aanval is of niet. Wie gaat de mensen die (nog) niet voor zich op kan komen beschermen? De ene persoonlijke aanval wordt getollereerd, want we weten hoe hij of zij is en de andere wordt gedelete, op slot gezet, of verhuisd naar een plek waar mensen als de dood voor zijn?

Stel dat ik iets zou schrijven en iemand anders voelt zich hierdoor enorm aangevallen, dan zou ik geen kans meer hebben om het uit te leggen, want in alle gevallen is het niet meer mogelijk om te reageren (m.u.v. de arena en we hebben gezien wat daar gebeurde).

Ik zou mij in mijn vrijheid absoluut aangetast voelen.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 11:16 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:52
Berichten: 557
Hier nog een riddertje present. 8)

Tinkje je dat vat je mooi samen, daar borduur ik dan op verder.....

Ten eerste vind ik schelden,stoken en onder de gordel aanvallen (ookal is het nog zo 'liefdevol'verpakt in volzinnen) gewoon eigenlijk niet horen op dit forum.
Moet het dan toch, dan kan dat in de Arena. Dus gebeurt het elders dan wordt je verhuist naar de Arena.
Loopt het daar de spuigaten uit, boel op slot en waarschuwing.
Gaat het door, dan inderdaad zoiets als waarschuwen en wordt daar geen gehoor aan gegeven dan inderdaad maar even afkoelen buiten het forum.
Zoiets misschien?


Verder lijkt het me ook wel wat om de 'positieve versie' van deze richtlijnen ook samen op te stellen, niet als wetmatigheden, maar als herinnering. Dat dat als het ware je intentie is hier op het forum.

Bijvoorbeeld:
wanneer je je irriteerd aan iemand, ga dan eerst bij jezelf na wat er getriggert wordt en wat er in jou zelf niet aanzwezig mag zijn en of je dat stukje alleen kunt oplossen of dat je daar de ruimte op het forum voor nodig hebt.

Als je boos wordt van iets, je te realiseren dat het evenveel over jezelf zegt als over de ander.

Wanneer je het idee hebt dat iemand je onheus bejegend of niet serieus neemt, spinsel dan eerst even.....zoiets als: de manier waarop je schrijft geeft mij dit en dit gevoel, is dat wat je bedoelt te zeggen?


Ik denk maar hardop hier hoor, dit is zeker nog niet een zeer ideale formulering.
Ergens schreef iemand eens een keer zo'n soort lijstje, dat vond ik heel mooi. Maar helaas helaas weet ik het niet meer te vinden hier op het forum :cry:

Nou, hopende iets bij te dragen

groet ik u allen ridderlijk :wink:
Surya

_________________
"Let the beauty you are, be what you do.
There are thousands of ways to kneel down and
kiss the earth"
Rumi


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 11:26 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:12
Berichten: 147
Bigbear schreef:
Wie gaat bepalen of het een persoonlijke aanval is of niet.


Over het algemeen denk ik dat degene die zich aangevallen voelt wel zal reageren.
Dan kan de schrijver ook weer reageren met woorden als "sorrie, dat je je aangesproken voelt , maar nogmaals sorry , het ging niet om of over jou " (of zoiets natuurlijk ; ik ga niemand woorden in de mond leggen , zou niet eens durven :D )
Natuurlijk ga je niet bij de eerste de beste opmerking de boel verhuizen , maar het verloop van zo'n knaltopic geeft meestal wel duidelijk aan waar het gaat eindigen.

En dat geldt voor iedereen.
Als ik ruzie met jou wil maken en ik lok jou uit op je woorden of om je inzichten , en ik speel op de persoon omdat je mij geen gelijk wilt geven en ik blijf aan de gang , heb ik een berisping verdient.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn , je hoeft ook niet iedereen plat te knuffelen , je hoeft elkaar niet eens aardig te vinden.
Maar je kan een ander wel accepteren zoals hij of zij is en je kan ook respect tonen voor elkaars mening.

En dat gaat voor iedereen op ; newbe's en oud gedienden.

Tinkje


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 11:31 
Offline

Lid geworden op: do 12 jan 2006 08:56
Berichten: 163
Lieve Ruth,

Ik heb ook even de pauzestand aangenomen.
Maar ik wil je niet alleen laten denken en ik kan me absoluut aansluiten bij Tinkje.

Citeer:
Ehm..... ik ben een voorstander van punt één in combinatie met nummer drie en daar een variant op ??


Citeer:
Drie waarschuwingen en dan exit. Inderdaad voor een maand of zo.
(net als bij slagbal , drie slag , drie wijt , drie uit..........)


Je kan even exit ook positief zien. Even een rustpauze. Even bij zinnen komen. En om op de vraag van Bigbear te antwoorden voor mij kunnen jullie gewoon beslissen, Ruth en Annemiek.
En als iemand een paar keer gewaarschuwd is, komt deze rustpauze niet uit de lucht vallen. En na drie waarschuwingen niet meer kunnen antwoorden lijkt me geen probleem. Dan lijkt het me tijd worden om even goed bij jezelf te raden te gaan wat je zo in die ander triggert dat je zo reageert, bevordert het groei proces.

Mery
Licht en liefde voor allen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 11:36 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:52
Berichten: 557
Lieve Bear,

We hebben tegelijk gereageerd. Leuk, want tijdens dat ik schreef dacht ik de zelfde dingen die jij schrijft, (Behalve het stukje over in vrijheid aangetast voelen) én ik dacht aan jou en dat je dit zou gaan inbrengen.

Denk je niet dat dit idee van Ruth vooral gaat over de extreme gevallen?
(ok en wie bepaald dan wat extreem is.....)
En dat misschien helaas helaas er toch dan een forumbeheer nodig is dat bepaald wanneer iets extreem is of niet passend of waar de grens ligt.

Zou het niet interessant zijn om Ruth en Miek die taak echt te geven om dat in te schatten en in de praktijk te ontdekken hoe dat dan is? Of het dan werkelijk zo is dat er dingen gebeuren die tegen al jouw gevoel van kloppend indruisen?

Wat als we Ruth en Miek nu eens gewoon die taak helemaal geven
en zien hoe dat het forum ten goede gaat komen?

En mocht blijken dat wij daardoor niet meer kunnen schrijven wat we willen, of dat er een slot op een topic zit voor je je kunt uitleggen of toelichten of als de vrijheid binnen dit forum werkelijk in gevaar komt, dan zijn ze mans genoeg om onze feedback te horen denk ik.

Maar persoonlijk wil ik graag beginnen met me helemaal over te geven aan onze stuurmannen op deze boot. Die na grondig overleg en luisteren naar onze ideeen vast tot een mooi koers plan komen voor onze tocht samen.

Liefs
Surya

_________________
"Let the beauty you are, be what you do.
There are thousands of ways to kneel down and
kiss the earth"
Rumi


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 12:00 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Dat heb je mooi gedaan Freule Stoeterwaal van Hazelberg.. :wink:

Voor zover ik begrijp, gaat dit forum soms gewoon door, in wat hier dan wel de Kantine wordt genoemd.

Nu kun je als zijne Musketier niet zien wat er in die Kantine plaats vind, naast broodjes eten, en ridderlijke verhalen delen.

En dan zit je dus soms even met je ridderlijke haren flink in de war.

Je bent al wel op allerlei fronten wellicht hard bezig geweest met postduiven, om nu te achterhalen wat er werkelijk speelt.

Maar dat is dan weer zo moeilijk om op een forum iets mee te kunnen.

Lang verhaal kort.
Vrijheid is een illusie, als die niet gegrond is op wederzijds respect en in het nauw raakt door het niet hebben van informatie.
En dat is blijkbaar waar je in dit medium mee te maken hebt.
Hoe je dat ziet in de "werkelijke" wereld is een compleet ander verhaal.

Kunnen we oeverloos gaan praten, wat respect dan inhoud.
Maar ik denk/voel, dat zowel Ruth als Mieks beide niet voor niets degene zijn geweest, die dit forum ooit startte in een overtuiging van liefde.
En in die liefde kunnen zij heel goed afstand nemen van hun eigen belang/emotie om te kunnen oordelen wat zij als respectvol/liefdevol ervaren in dit forum.

Ik sluit me dan ook aan bij waarschuwen bij niet respectvol gedrag.
Mogelijkheid tot kijken naar het waarom van geraakt zijn in de EVBO bijvoorbeeld, als iemand daar alleen niet uitkomt. (Kan bijzonder goed werken als een ieder zijn kwaliteiten daar bij in kan zetten.)
Slot op emoties die niet in een topic thuis horen en op de persoon gespeeld worden.

En evt adem pauze als zaken uit de hand lopen.

Simone.



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 12:08 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Surya,

Ik begrijp wel wat je schrijft. Een forum beheerder grijpt in of niet. Een andere keuze is er niet. Ik ben als beheerder afgetreden omdat ik niet in zou grijpen. Ruth en Miek hebben ervoor gekozen om dit wel te doen. Als dit echter gebeurd, wordt er democaratisch gevraagd wat wij nu eigenlijk willen. Ik geef dan mijn mening en zeg doe het niet. Doen zij het wel, dan is dat hun keuze en dan kan ik me daarbij neerleggen of ervoor kiezen dat ik hier weg ga. Dat zijn dan mijn twee keuzes. Ik zie wel wat het gaat worden.

Ik kan me er in elk geval niet druk om maken. Ik houd mij bezig met mijn eigen verantwoordelijkheden en daar bedoel ik mee dat ik mensen nooit zal kwetsen. En doe ik dat toch dan is dat in elk geval nooit mijn intentie. En ik geloof er ook niet in dat mensen er bewust mee bezig zijn om iemand te kwetsen. Daarom is mijn instelling ook nog steeds dat ik hier een hoop van mag leren. En ik zie dat anderen dat ook doen. Voor mij is dat het enige dat telt.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 12:23 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
.... Afbeelding .........Afbeelding "schitterend!"........................ ...... Afbeelding ................

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 12:31 
Offline
Beheerder

Lid geworden op: do 05 okt 2006 11:08
Berichten: 160
Er zijn hier al heel waardevolle dingen gezegd lieverds. Eigenlijk zo waardevol dat het wel duidelijk is wat de beste weg is om te bewandelen.

Ik zit nu nog op mijn werk. Daarom kan ik niet uitgebreid reageren. Als jullie willen kan ik dat vanavond doen.

Hoe dan ook... het is goed om zoveel mogelijk vrijheid in het forum te hebben. Mensen moeten er zich immers in thuis kunnen voelen en vooral... vrij.

Rubrieken zijn er echter niet voor niets en daarom vind ik zelf het idee van het verplaatsen naar de Arena een goede oplossing als een topic inderdaad gaat ontaarden in niets anders dan strijd. Van de arena weten we allemaal wat daar plaats vind en zo kunnen we dan in vrijheid kiezen daar te gaan kijken of niet.

Ik denk zelf dat het de beheerders zijn, eventueel bij te staan door moderators die een goed besluit kunnen en mogen nemen.

Mocht het zo zijn dat iemand, wie dan ook zo ver in zijh/haar energie dat hij of zij niet meer beseft wat er eigenlijk gebeurt, met andere woorden, als iemand werkelijk het boekje te buiten gaat dan lijkt mij het idee van een waarschuwing, maximaal 3 wel op zijn plaats.

Als uiterste middel, al vind ik het vreselijk voor een spiritueel forum kan tijdelijke verbanning noodzakelijk zijn, maar dit moeten we met z'n allen te allen tijde proberen te voorkomen.

Uiteindelijk zijn we toch allemaal kinderen van de schepper, elkaars spiegel en evenbeeld en door de universele energie aan elkaar gebonden en verbonden.

Jan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 14:39 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Hier wordt duidelijk gevraagd om ook mijn mening. En die is kort.

Begin met punt 1,
Is dit niet afdoende, dan punt 2,
Uiteindelijk punt 4.

Alle argumenten en redenen die deze mening hebben gevormd zijn hier allemaal al uitvoerig aan bod gekomen. Dit is mijn persoonlijke uitkomst.
Ik hoop dat ik, mocht dit ooit voor mij nodig zijn, met hetzelfde geduld en bescherming tegemoet getreden wordt door de forumbeheerders, maar ook door alle andere lichtjes hier.
Namaste.

Hartegroet 1hart1,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 18:33 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380

Mijn mening...voorzover die van belang is?

Gewoon in de Arena laten uitwaaien want de ervaring na 3 jaar forum is dat het altijd weer goed komt. Wie niet wil kijken hoeft dat dus ook niet te doen.
Verder heb ik van alle strijd die er geweest is heel veel geleerd , dus all together is het niet nodig om slotjes te zetten.


Liefde en Licht van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 19:12 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
tis geweldig allemaal.

Afbeelding



Ik ga nu niet in op ieder persoonlijk maar als ik er doorheen lees en bewonder kom ik dit het meeste tegen.

Ten eerste een waarschuwing.
Vervolgens naar de Arena en ten slotte, last but not least: ff afkoelen maar dan niet hier.

Het weggooien van een bericht vinden we kennelijk nix.


Surya stelt voor om de richtlijnen in een vrolijke sfeer op te stellen.
Helemaal mee eens!
Het wil ten slotte geen muilkorf zijn. 1hart1

Hoe bepalen we of het om een persoonlijke aanval gaat of niet Bear.
Tja....ik vertrouw er toch wel op dat we dat hier met z`n allen kunnen voelen lijkt me.
Dat geldt hetzelfde voor "bescherming" wat mij betreft.
Het moge duidelijk zijn dat als iemand hier nieuw binnenkomt, de pijlen om zijn/haar oren vliegen dat dit toch wel beschermd mag worden.
Enfin, we zijn hier volwassen mensen.

Tuurlijk kun je deze grens nooit perfect trekken maar heej, daar gaat dit ook niet over.
De praktijk heeft geleerd dat er heel veel ruimte geboden wordt voor het uitpuzzelen van persoonlijk verdriet en ontploffingen dus wat mij betreft heeft dát zich al bewezen.

Wat de vrijheid betreft onderstreep ik Suryas én Simones visie hierin: vrijheid heeft (nog) geen mens.
Niet hier en nergens zolang je zelf niet vrij bent.
Daar kan dit forum weliswaar iets aan toevoegen maar het grotere werk licht toch in onszelf vind ik.

Ik ben blij met Suryas reactie (met alle reacties hoor!!!) om het eens op deze manier te proberen.
Want inderdaad dit hebben we nog nooit werkelijk uitgeprobeert.

Verder lees ik bij Moon dat er in de "kantine" ontsettend veel gebeurd.
(je moest mijn inbox eens zien! :shock: )
Persoonlijk vind ik het héél jammer dat het in de kantine soms drukker is dan hier in de openbare ruimte.
Kennelijk durft/wenst/kan men niet in het openbaar spreken/schrijven en ik ken het wel.
Ik doe vrolijk mee.
Maar waarom eigenlijk?
Hoe dan ook, dat maakt dingen soms ondoorzichtig.
Beetje een sluier hangt er dan eventjes.
Enfin.
Andere topic Ruth. :roll:

Jan jij zegt mensen willen zich hier vrij kunnen voelen.
En ik voeg daaraan toe: veilig.
Dat is volgens mij ook het punt: sommige willen de ruimte hebben om te kunnen gillen en schoppen als dat nodig is voor hun ontwikkeling, maar er zijn ook heel gevoelige mensen die hier niet zo goed tegen kunnen.
Het zijn die lichtjes die ik hun handen voor hun oren zie vouwen en gek worden van het gegil.
Tegen die lichtjes wil ik vooreerst zeggen: LEES HET NIET!
Lees je het toch? Probeer er dan een oefening van te maken.
Practicum lieverds, hoe kan ik dit lezen zonder het op mezelf te betrekken.
Het heeft NIETS met mij te maken wat hier staat.
En anders: Blader vooral door naar een ander hoofdstuk en laat het zo snel mogelijk los.
En in die zin vind ik de Arena nog steeds bruikbaar.
Wenst men de strijd te volgen....(en opvallend is dan dat het grootst aantal aanwezigen.....jawel .....op 23 Oktober was!) ...dan kan men plaats nemen in de Arena.

En dan kom ik ff op het laatste inderdaad:
Wat te doen als je iets begint te lezen waar je haren van overeind gaan staan.

Persoonlijk heb ik mezelf aangeleerd om dit zoveel mogelijk over te slaan.
Ach tja.....heeft haar/zijn dag niet kennelijk. :roll:
jammer. :?
Ik ga weer verder. :D

En dan is mijn ervaring dat volkomen negeren de kortste weg is naar terugkerende rust.
Maar ja....dat is ook niet altijd makkelijk..... Afbeelding


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 20:13 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Ik zou me heel beledigd voelen als een topic waarin ik onenigheid heb met iemand op slot gezet wordt. Het is ook willekeurig. Welk moment zet je het op slot. wie mogen er nog eventjes iets zeggen voordat het op slot gaat.

Ik heb me ook een keer heel erg gekwetst gevoeld toen ik onenigheid had met iemand en daarvoor aan deze ronde tafel ging zitten om het uit te praten en de hele topic werd naar de Arena verplaatst. Je brengt daarmee mensen in een hele machteloze positie. Hallo (denk ik dan) ik ben volwassen, ik heb iemand iets te zeggen, en daar komt een machtshebberige schooljuf aan mij vertellen dat ik naar het kolenhok moet. Zo voelt dat.

Ik heb ook de ervaring dat ik door een forumlid compleet ingemaakt, afgemaakt en plat gescholden werd en dat ik me door de rest van het forum verschrikkelijk in de steek gelaten gevoeld heb. Binnen een paar dagen was ik 's morgens haast niet meer in staat om de computer aan te zetten. en als dan de moderator zegt; "Ik houd van jullie allebij evenveel", dan geloof ik daar geen sikkepit van :lol:

Ondanks deze ervaring denk ik dat de rest van het forum zich niet allemaal bovenop en midden in de ruzie moet storten. Twee mensen ruzie. Laat ze ruzieën en zet ze in het licht. Niks Arena, niks op slot.
Wel een waarschuwing bij respectloosheid, schelden, moedwillig pijn doen.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 20:46 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Heb het volste vertrouwen dat hier, wanneer er voor een nieuwe opstelling gekozen wordt, dit 1 zal zijn waarin ik mij vast wel kan vinden.
Zoniet dan kan ik het altijd nog aangeven maar voel mij niet geroepen om Ruth en Annemiek die in mijn ogen cappabel genoeg zijn, iets in de weg te leggen.

Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 20:52 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:12
Berichten: 147
Ik zat vanmiddag een beetje na te denken.

Stel je voor dat ik een heel groot huis heb , ruimte te over.
En ik denk bij mezelf : "Weet je wat ik doe ? Ik heb zoveel ruimte , ik maak een gedeelte waar mensen elkaar kunnen ontmoeten , waar ze kunnen praten , tot rust kunnen komen , van gedachten en foto's kunnen wisselen , over inzichten en standpunten kunnen praten"
Zo gedacht , zo gedaan.
Maar ja , soms is het er wel eens heel erg druk.
Maar ja , niet iedereen denkt over dingen hetzelfde (gelukkie !!!!)
En soms struikelt er wel eens iemand over de voeten van iemand die lui op de bank ligt..........

En dan op een onverwacht moment breekt er om onbekende reden de pleuris los. Maakt niet uit wie er begonnen en waarom.
Er is ruzie.
Er is gehuil.
Er wordt met modder gegooid , partij getrokken , met vingers gewezen.
Er rennen mensen verschrikt de deur uit.

Heb ik dan het recht om er iets van te zeggen ?
Dat ik dit niet wil onder mijn dak ?
Ook al heb ik mijn huis gedeeltelijk ter beschikking gesteld om een plaats te creeëren waar anderen kunnen "zijn" ??
Mag ik dan ingrijpen ?

Ik dacht het wel.

Tinkje


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 21:00 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Dank je wel Shena! 1hart1

Vick, nu sein jij hier 2 dingen voor mijn gevoel.
Als je onenigheid hebt met iemand wil je graag de gelegenheid om de ruimte te krijgen dit uit te vogelen.
Als dat ontaard in bemoeienissen of uitlatingen die uitermate kwetsend zijn oke, dat zoeken die 2 maar uit dan.
waarom dan niet per PB vraag ik me af?

De praktijk leert dat het zelden om 2 mensen gaat in een topic.
Als, zoals jij dat eerder gedaan hebt, een topic opent geadresseerd aan "den vechter" is dat allemaal heel duidelijk.
Dit lijkt me ook geen probleem.

Echter, de praktijk leert dat topics waar totaal andere dingen aan de orde zijn opeens ontaarden in een of ander duel en tja...wat dan?
Waar zou jij dan voor kiezen in zo`n geval?

Vick ik heb hier nog nooit een schooljuf gezien als ik zo vrij mag zijn.
Vind het een beetje een rare metafoor maar enfin, jij voelt dat kennelijk zo.
Ik herinner me de topic die ik persoonlijk (geloof ik?) verplaats heb.
En inderdaad, achteraf gezien had dat zo niet gehoeven.
Wellicht uit noodweer dat ik overschakel op paniekvoetbal?
Ja dat was niet slim nee.
Gebrek aan ervaring misschien?
Ik ben ook lerende..... :oops:

Je in de steek gelaten voelen klopt niet nee.
Niemand hoeft hier in de steek gelaten te worden vind ik.
Maar waarom zou zoiets gebeuren denk je?
Zou het zijn dat men niet meer durft reageren?
Ly low ten einde niet op te vallen voor den "geweldenaar"?

Ik weet dit niet schat, dat bedoel ik niet als grap of zo.
Het is voor mij (ons ) zoeken naar wat de bruikbaarste modus is denk ik.

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 11:44 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Nou Ruth,

Ik begrijp dat je het niet weet. Ik zou het ook niet weten en ik zou waarschijnlijk veel autoritairder zijn als ik in jouw schoenen stond.
Dus de dingen hierboven beschreven zijn niet als aanmerking beschreven, maar meer als beschrijving over hoe ik me voel.

Ik vind het verhaal van Tinkje heel mooi. Dit is jullie huis. Jullie zijn hier gastvrouw en dus mogen jullie de regels stellen.
Maar eigenlijk begin je met je regels bij het uiteinde. Wat doe ik als het compleet uit de hand loopt. Waarschuwing, opslot, oprotten. You name it.
Is dat niet het uiteinde van het probleem.

Als we Tinkje's stukje nou eens als uitgangspunt nemen. Wat willen we dan in deze ontmoetingsruimte. Zouden we niet moeten beginnen met z'n allen of jij en Annemiek te bekijken wat we hier wel en wat we hier niet willen.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 14:09 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Vick,

Ik kan me daar in vinden. Wil je in de ontmoetingsruimte wel een arena, waar mogelijk bloedige gevechten aan de gang zijn en men elkaar afslacht? Of kiest men voor een ronde tafel en laat de wapens op de gang staan?

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.