LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 19 apr 2024 22:16

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2006 20:40 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Wat ik ook op de ronde tafel wil leggen, is mijn waarneming, van het feit, dat er misbruik gemaakt word, van het woord "liefde"

Ik weet wel, dat het mijn eigen waarneming is, en natuurlijk geef ik daarmee, een prachtig verzet in handen..van diegene die het ook daadwerkelijk misbruiken.

Er zijn hier mensen die weten dat ik ook de energie lading voel.
En ik voel hier een soort valsheid rondwaren..

Elkaar mogen kwetsen, zelfs jezelf tegen spreken in 1 bericht, en er word nooit gewezen op het feit, dat er sommigen zijn, die het woord Liefde en Houden van..misbruiken.

Het meest gruwelijke kan men hier zomaar op het forum kwakken, als men er maar bij zet..
Ik houd toch van jou?
Wil je mijn liefde niet aanemen?
Uit liefde geschreven..
Moet ik doorgaan??

Ik vraag alleen om ieder voor zich eens te proberen waar te nemen, wat er eigenlijk op zo'n moment gezegd word.

Maria


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2006 20:49 
Jouw waarnemening over liefde en houden van Maj......
wil niet betekenen dat de intentie van de ander meer of minder is.

Maar wat jij met valhied bedoel, neen, dat gaat mn koppie niet in.
ik heb nooit en te nimmer het houden van of liefde in de verkeerde contect gabruitk.
ik denk datn dat jij dee vrijheik zutl moeten laten om een ander zich zo te laten uitdrukken in de woorden die voor diegene op daat moment goed voelen/passend zijn.

het wisselen in 1 brecricjt lijkt zo omdat de ene waarheid, zo dicht bij de ander ligt.
aan de lezer het oordeel.
Het tegen spreken in een bericht komt op het zelfde neer
als ik zeg ik voel me zwart

en spreel later van ik voel me licht
ben ik het beide
maar spreek me niet tegen.

snap je wat ik bledoel??

frummel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2006 20:56 
en dan heb jij het nog alleen over het woord liefde waar misbruik van gemaakt word.
wil ik een stap verder gaan en het over de daad liefde hebben
waar missbruik van gemaakt word.

mijn moeder liet mij misbruiken door mij vader,
onder de noemer liefde.
mijn broer het zelfde laken
een pak.


ja ja,,,,,,,,,,,,,,frumke leeft nog steeds
gelukkig, ook dat nog!!
tzou bijkans veboden moeten worden hoor ik een ieder denken.

mens red uzelve

heb uzelve lief, voordat er ee nader mee op de loop gaat.
wie weet vind je je eigenliefde nooit meer terug.

frummel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2006 21:15 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Lees Maria, dat jou waarneming aangeeft dat er misbruik gemaakt wordt van het woord "liefde".
Ik deel hierin jou waarneming niet. Ik zie twee mensen die ieder hun eigen waarneming omschrijven en voel dat er dan soms dingen worden aangegeven waarvan de een ze niet vind passen en de andere wel. Liefde is alom en het woord liefde heeft voor mij in die zin geen betekenis.
Ik zie het zo. Je doet iets voor iemand omdat je het graag doet of je doet het niet en beide keren is het goed. Wanneer iets benauwdend gaat aanvoelen of wanneer het blijvend langs elkaar heen gaat is het aan ieder zelf om hieraan een "eind" te maken. Je kan bijvoorbeeld kiezen om niet te reageren. Kiest iemand vanwege welke reden dan ook om toch te reageren dan ontstaat er creatie van hetgeen wat men uitwisselt toch.
Soms kan dat betekenen dat de ene fm iets doorgeeft en de ander aldoor op am verder gaat.
In deze mijn gevoel over dit topic waar jij vraagt of een ieder voor zich wil proberen waar te nemen.......etc

Lieve groet,shenandoah


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2006 21:45 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ja daar sluit ik mij graag bij aan Maya wat Shena hier zegt.
Liefde wordt door eenieder op een eigen manier waargenomen, althans, zo heb ik het gelezen.
Maar ik begrijp jouw gevoel wel.
Het woord liefde wordt veel gebruikt.
En ik denk dat de intentie ook meestal goed bedoelt is maar niet altijd.

Frum schreef iets daarstrax wat ik passend vond in dit anwoord:

p.s wij liggen elkaar niet blijkbaar.
mar dat wil niet zeggen dat ik niet van je houw.


Ik denk dat dit 2 maten zijn.
Het Grote Zelf en het kleine zelf.
Het Grote Zelf heeft, in ieder geval het mijne, altijd iedereen lief hier.
En dat is heel echt.
Unaniem.
Maar het kleine haasje heeft lang niet altijd "zin" om liefde neer te zetten.
Soms liggen "we" elkaar niet en dan is die liefde even ver te zoeken.
Maar dat betekend inderdaad niet dat ik niet van je hou.

Het is de keuze, denk ik, die je maakt om vanuit je Grote óf je kleine zelf te schrijven.

Maar misschien is het ook een keuze om vanuit je Grote of kleine Zelf te lezen?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2006 22:30 
Nou shenandoah..
Daar zeg je me wat..

Ik loop al heel lang met dit gevoel rond hier.
Ik weet nog als de dag van gisteren, dat men mij heeft uitgescholden voor alles wat mooi en lelijk was..
Letterlijk iemand met opzet te willen kwetsen..
En dan daar met liefde, en ik houd toch van je, er aachter zet?

Het was erg duidelijk de benamingen die ik naar mijn hoofd geslingerd kreeg.
Dat is niet meer langs elkaar heen praten.
Dat is creeeren...
ok we komen in een rustiger vaarwater...
En ineens...hoppa...komt ze er ineens weer tussen, maar ok , maar dan de manier waarop er met het walgelijke smerige, glibber hijg hijg afgesloten word....

Maar ze houd toch van me?
Dus dat mag toch wel.??

Nee ik vind van niet.
Ze gebruikt haar woorden heel erg strategisch.
En die strategie bestaat naar mij toe, lekker jennen, en dan zo schokkend mogelijk afsluiten.
In liefde en licht..natuurlijk
Dat is de misbruik waar ik niet mee overweg kan.
Het ligt er zo duidelijk op, dat ze steeds weer zoekende is naar mijn zwakke plekken..
Ik zou eerder proberen iemand in zijn kracht te laten staan
Verder lieve Ruth..Ik heb een aantal keren en iedere keer weer wat anders gepbrobeerd, om jouw mijn verontschuldigingen duidelijk te maken.
Dat je tijd nodig hebt...kan ik inkomen.
Maar soms vind ik dat mag er best een bestraffend woord gezegd worden.door de forumbeheerders.
Is niet als ktitiek bedoeld, maar ik geef jullie aan wat ik, wat ik hier soms mis.........

Ruth en Annemiek hebben beiden, terecht het gevoel , dat er geen bezoedeling van het kapelletje mag plaatsvinden.

Ik vind dat in het topic van Callista en later nu , ook van mij..
Het ineens bezoedeld word met perverse gedachten.
Ieder mag zijn of haar leven leiden zo die wil...
Ik laat vrij, en ben niet moralistisch..
Maar ik pik het niet, dat er op zo'n grove wijze geschreven word.

Het topic van Callista begint nu al minder en minder te stralen.
Ok mijn eigen schuld, met die woede die ik gistern voelde over het schoolsysteem, en het verdriet wat Callista nu weer te wachten staat.

Ze kwam in het topic waar eigenlijk Callista steeds een hoofdrol heeft gespeelt, ik voelde me daar veilig..

Als die tijd hebben we elkaar links kunnen laten liggen, maar komt men aan mijn dochter, dan ben ik onverbiddelijk..
En helaas...ik schijn de enigste te zijn. die ziet wat er gebeurt.
Ik wil alleen maar dat er nu eens met recht gekeken word, naar waar gaan we over grenzen heen.

Dat is me vanavond weer zo duidelijk gebeurt.
Er op los kunnen kwetsen, want er worden hier nog steeds met twee maten gemeten.
Dat wil ik hier ook verweven.

Gisterenavond zag ik het ff niet, en ja hoor, ik was weer ff aardig,
Maar dan kom ik ineens mezelf tegen. en breng dat duidelijk naar voren, dat ik dat niet wil..
Maar mooi, ze hapt meteen, en geeft feitenlijk de schuld aan haar vroegere jeugd.
En dit is nou net wat ik wilde horen....waar haar trigger zat.
Ahwel...Ze heeft het zo mooi op een zilveren dienblaadje aangereikt, maae er ook meteen in een slachtofferrol gaan zitten.

Tegen mij durven zeggen.."Mens red uwzelve.."

Ik kets dit terug naar haar.
Als ze alles een plek heeft gegeven, dan zal ze denk ik ineens gaat inzien dat kwetsen niet goed te maken met woorden liefde en houden van.

Maar dat ze het als een stellige levenovertuiging ervan heeft gemaakt.

Ik kan haar daar niet bij helpen....
Ze zal het zelf moeten doen..

Maar ik ervaar de valsheid op meerdere plekken.
Ik noem geen namen.....ieder voor zich die zich aangesproken voelt ,en er eens over nadenkt, dat liefde en houden van, bij mij in eenhoog vaandel staat, net zoals eerlijkheid.


Ik zie net je berichtje. Ruth.
Ik wil juist graag, dat er verstandig mee omgeprongen word met dit soort oorden..
De welgemeendheid, en die is ver te zoeken hier soms.
Maar zoals jij het nu schrijft, komt het op me over.
Ik kan er over ruzieen en dat is mijn bedoeling niet.
Of je kunt je er vrijwillig aan onderwerpen..
En dat is waar ik dan tegen aanloop

Wat leert een mens hiervan?
Niet veel volgens mij.
Ik bedoel met twee maten meten...
Diegene die het langst op het forum is , heeft veel meer credits, om dit ongestraft te kunnen doen.

Het sluiten van een topic is een mogelijkheid..
Laten er de rest dan ook maar sluiten...

Als we elkaar soms even niet liggen, en ik je net als gisteren gekwets heb..
Ik geef je aan, dat ik het begrijp..
Volgens mij heb je een hele zware dag achter de rug.
Ik verwachtte ook niet van jou..
Oh meissie zand erover..

Maar Annemiek heeft het een beetje sneller overzien, die kwam de volgene ochtend met een oplossing een resume...helpen die mij en een ander weer een eindje op weg.
Maar nu met frum.........
Waar zijn jullie nu en waar waren jullie toederijd..
En dat is voor mij heel moeilijk.

als ik eerlijk zeg, hoe ik frum zie, ik doe het niet, maar ik vraaag me dan wel af, zou ze het dan wel begrijpen, waar ze mee bezig is?
Hoeveel mense kwets jij bewust, en het liefst zo hard mogelijk, schelden..etc en dan zou je er dan Liefs van Ruth er neer zetten?

Ik worstel hier al langer met dit gevoel...
Opnbouwende kritiek, ervaar ik als hulp, en als een mogelijkheid die me aangerijkt word.
Negatieve emoties zijn afbrekend, en wat heb je er aan, om iemand te willen kwetsen?

En dan nog in liefde en licht.:idea: :?

Maria


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2006 22:34 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Hola...
Nog een keer.
Ik was de gast


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 07:01 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Nu...Ik heb gisteren er een rommeltje van gemaakt, in mijn antwoord.
Nu ik het terug lees, zie ik dat ik beter twee aparte antwoorden had kunnen schrijven.
Nu ligt er veel door elkaar.

Het passende antwoord, van frum..
Citeer:
p.s wij liggen elkaar niet blijkbaar.
mar dat wil niet zeggen dat ik niet van je houw.


Wat komt ze dan doen, in het topic van Callista en mij?
In mijn ogen kleineren.. Dat is mijn waarneming.
Dan een walgelijke afsluiting in een ander berichtje..

Maar hee waarom zou men daar dan niet ingrijpen?
Tuurlijk niet, het is van frum, die toch zoveel van me houd?

Moet ik dan hier alles, opnieuw gaan kopieren en plakken?

Ook de ruzie, waar frum zelf naar verwijst?
Daar werd er behoorlijk gescholden door frum..

Om het geheel te laten zien?
Ik begin daar liever niet aan, voor mij was het een afgesloten zaak, ja wel met onvrede in mijn hart.
Maar ze "pakt" me toch terug, en wel in het topic van Callista..
Onder het mom.....
Ik houd toch van je?

Ik zie dat ff niet. :?

Maria :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 07:05 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Lieverd, even over het bezoedeld worden...dinges... van je eigen topic.

Weet je wat er nu ineens in mij opkomt?
In zekere zin kun je je eigen moderator zijn in je eigen topic.
Want als je nu eens helemaal geen aandacht schenkt aan berichten waar je niets mee kunt is het zo weg.
Hup.
Gewoon negeren.
Klaar.
En misschien kun je daarbij denken aan de EMOTO-proef waar Bear het laatst over had.

En ik denk hoe meer aandacht je schenkt aan, voor jouw gevoel, negatieve berichten, des te meer energie laat je toe in je topic.

Enfin, dit kwam vanochtend, al denkende over deze kwestie, in me op.


1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 07:18 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Lieve Ruth..

Wat een mooi voorstel..moderator over je eigen topic..

Maar ik heb het al gedaan.
Gewoon rechtuit zeggen, dit wil ik hier niet.
Ik heb verwezen naar de Arena..
En mijn laatste antwoord was.. :idea:

Maar ik kan niet om dat gevoel heen, dat er zoveel gekwetst word, uit naam der liefde.
Ik zie liefde toch heel anders.

Zoals je nu zegt en probeert en doet
Even een ander op weg helpen.
Jij en Annemiek hebben het gedaan, me op weg helpen.
Er zijn er meer, die me helpen, en daar ben ik blij om.

Maar de pijn die er achter zit, in alles wat ik als vals en oneerlijk beschouw, daar wilde ik over praten.

Liefde vind ik iets, wat als heilig beschouwd moet worden.
Er is al zoveel haat en nijd in de wereld.
En ja, dan ervaar ik dat het woord liefde, een verkeerde lading krijgt.

Ik zie het hier meer gebeuren, en niet alleen door frum.

Daarom wilde ik dit in de openheid gooien.
Weliswaar met een flinke brok spanning in mijn keel, want ik zet me nu hier ook weer kwetsbaar neer.

Maria.. Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 07:23 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Heej schat, maar voel jij nu liefde op dit moment?
Want je zit met een brok in je keel.
Kan ik begrijpen.
Ik vraag me alleen af in hoeverre we 24 uur per dag liefde kunnen voelen.

Tuurlijk zie en voel je haat en nijd (beetje zwaar uitgedrukt hoor!) hier op het forum.
Ik denk dat dat voor eenieder waar te nemen is.
Het is misschien een zoeken naar de momenten waarop je liefdevol kunt schrijven/lezen en de momenten waarop je echt alleen maar nijd voelt.
Of boosheid.

En de "waarheid" boven (de ronde) tafel krijgen vind ik een mooi uitganspunt.
Alleen wie kaatst kan de bal verw88.
Want "waarheid" heeft vele gezichten.

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 07:37 
Lieve Maja

Je hebt nogal eens topics gehad waarin je vroeg..o.k sla me maar en dan weer , niemand houdt van me etc.
Ik wist op een gegeven moment niet meer wat ik nog tegen je zeggen meost, en toen kreeg ik een behoorlijke tik van je ...

Houden van op de onvoorwaardelijke Universele manier kan ik, maar hoe je af en toe te keer gaat en een aanleiding ziet in elk geschreven woord wat je niet bevalt , weer een strijd te starten en onmiddelijk te wijzen naar mensen die allang op het forum zijn, vindt ik wat kort door de bocht.

Ik hou van Callista ( aards en onvoorwaardelijk ) van Wendy hoor ik minder en wat zou ik graag eens meer over Timothy lezen.
Ik ben benieuwd of die ook een verjaarstopic verdient of Wendy.
Want voor mij heb je een stel geweldige kinderen .

Ik krijg het gevoel ( dit wordt ongetwijfeld een kopje naar mijn hoofd ) dat je met Callista ook een deel van je eigen problemen , nl aandacht willen hebben bereikt.
Nu, vliegen de messen waarschijnlijk door de kamer, maar deze aandacht willen voor jezelf kan ook negatief overkomen.

Ik weet dat je ook anders kunt zijn, in het begin heb je heel wat met me gemaild en ik heb nooit gesnapt hoe je zo verandert kon zijn in je topics.

Tja, ik ben een licht wat hier nu net is ( ja ja ) maar jullie mogen me er zo weer uitgooien, want waarheid wordt ook niet altijd op prijs gesteld.
Daar heeft Maja gelijk in...er wordt vaak met veel "lieve" gestrooid. Je kunt beter een standaardtopic maken met de al bestaande beginregel..."LIEVE " wat een vaste beginregel wordt , zonder echte betekenis.

Moet ik er nu onder zetten ..Liefde en Licht ? Dat wordt nu niet geloofd.
Wat ik wel eronder zet...Universeel , onvoorwaardelijk Licht uit de mooie sferen.
Nel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 07:37 
Ik zou hier toch graag Maja een steuntje in de rug willen geven. Ik merk ook dat bepaalde mensen bijna opzettelijk iemand anders kwetsen en daarna maar met liefde smijten.

en dat is niet alleen hier, spirituele denkwijzen worden tegenwoordig regelmatig misbruikt om een ander een hak te zetten. bv. de uitspraak 'ik spiegel jou alleen maar' is ideaal om je gal te spuwen en daarna de schuld toch bij de ander te steken. Ik vind dit niet kunnen. Wanneer je maar een minste zwakte toont, kan de ander er al opspringen met de woorden: 'je hebt nog veel te leren, je moet nog veel blokkades verwerken. Wat je overkomt heb je zelf uitgelokt'.

Op een andere website heb ik het volgende gelezen:
de 5 valkuilen van spiritualiteit:

1. Overanalyseren:
alles moet en zal een betekenis krijgen en elk akkefietje dat werd gezegd of gedaan, wordt uitgesponnen tot een discours. Dingen zondermeer aanvaarden en spontaneïteit komen in het gedrang. Je moet het leven léven en er niet alleen over nadenken.

2. Bekeringsdrang:
nu je zelf nieuwe en voor jou diepgaande inzichten hebt bereikt, kun je het niet laten anderen te overtuigen dat ook zij die inzichten zouden moeten hebben. Ze krijgen advies en massa's commentaar die zij op dat ogenblik niet kunnen plaatsen of zelfs niet nodig hebben. Ongevraagde bemoeienissen kunnen nooit spiritueel zijn, maar eerder een uiting van het ego.

3. Geldingsdrang:
welke opleidingen en workshops je hebt gedaan, welke boeken je hebt gelezen en welke inwijdingen je kreeg, wordt belangrijker dan ruimte laten voor je medemens. Op sommige bijeenkomsten loopt iedereen met zijn 'spirituele cv' te koop en hangt er competitie in de lucht. Enkel het ego wordt hier beter van, de ziel alvast niet.

4. Schuldinductie:
sommige spirituele mensen zijn bijzonder meedogenloos. Een trauma betekent 'dat je nog wat te leren hebt', beperkingen roep je zelf op omdat je 'nog vol blokkades zit', ziekte heeft altijd een psychische oorsprong, wat je overkomt heb je zelf uitgelokt... Deze 'spirituele' mensen weigeren om nog verantwoordelijkheid te nemen voor anderen - terwijl het toch een beschaafd principe is om zwakkeren te beschermen - en schuiven mensen bovenop hun ellende of verdriet vaak nog een extra schuldgevoel in de schoenen. Ze vergeten dat geen enkel mens genoeg draagkracht heeft om de verantwoordelijkheid voor zijn hele leven te dragen.

5. Gebrek aan humor of zelfrelativering:
alles is ernstig en het is gevaarlijk een grapje te maken over een grotere werkelijkheid, een les, een kans. Jezelf relativeren kan ook al niet meer, want dan kleineer je jezelf en je dient nu net meer in je (goddelijke) kracht te staan. Wie zei er dat de goden nooit lachen?
clouds


Op forums zoals deze moet je anderen met respect behandelen (en daarmee bedoel ik niet eerst de ander uitschijten en dan een hartje tekenen). Mensen tonen hier facetten van zichzelf die in het dagelijkse leven amper aan bod kunnen komen. Dit zijn zeer kwetsbare facetten en daar hoeft niet zo ligt over gedaan worden.

Daarom zou ik willen zeggen: voor je reageert op iemands bericht, ga eerst na hoe jou bericht gaat overkomen. Stap eventjes uit je eigen kleine verhaaltje en neem eens een breder standpunt in. En als je dan merkt dat jou bericht puur schenenstamperij is en geen echte waardevolle toevoegingen heeft, wis het dan aub. Het is dan beter om niet te reageren en de ander zijn bericht naast je neer te leggen, dan er op deze manier op te reageren. Het heeft voor niemand enig voordeel.

Langs de andere kant wil ik Ruth ook gelijk geven. Wanneer iemand je op zo'n manier kwetst, laat het dan zijn voor wat het is. Leg het naast je neer, dat is de beste reactie. Ga enkel voort met de werkelijk waardevolle berichten. Op deze manier zweeft het nare bericht zielloos rond in een topic en heeft het zijn doel gemist.

zoals steve zou zeggen:

Het is met het grootste genoegen dat we jullie vragen elkaar met respect te behandelen. Voor elkaar te zorgen als het deel van God dat jullie zijn. Vergeet niet dat het een Spel is en speel goed samen.

Morgan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 07:42 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Lieverd..Ruth.
Ik zei..Haat en nijd in de wereld.
Dus ik bedoelde niet hier op het forum.

Nou ik ben niet bang voor de waarheid..
Ik ben er op zoek naar.

En nee, als ik dan over frum lees of schrijf, voel ik geen liefde, van beide kanten..

Soms kan iemand de ander zo kwetsen, dat er een mooi gevoel was, die dan voor een hele lange tijd verdwijnt.
Afbeelding


Laatst gewijzigd door Maja op wo 21 jun 2006 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 07:42 
Citeer:
Daarom zou ik willen zeggen: voor je reageert op iemands bericht, ga eerst na hoe jou bericht gaat overkomen. Stap eventjes uit je eigen kleine verhaaltje en neem eens een breder standpunt in. En als je dan merkt dat jou bericht puur schenenstamperij is en geen echte waardevolle toevoegingen heeft, wis het dan aub. Het is dan beter om niet te reageren en de ander zijn bericht naast je neer te leggen, dan er op deze manier op te reageren. Het heeft voor niemand enig voordeel.

Citeer:
Wanneer iemand je op zo'n manier kwetst, laat het dan zijn voor wat het is. Leg het naast je neer, dat is de beste reactie. Ga enkel voort met de werkelijk waardevolle berichten. Op deze manier zweeft het nare bericht zielloos rond in een topic en heeft het zijn doel gemist.


en dit geldt voor beide partijen, laat daar geen twijfel over bestaan!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 07:58 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Morgan..en Ruth..

Wat me nu zo opvalt, we zijn hier met zijn allen omdat we willen leren toch?
Citeer:
Wanneer iemand je op zo'n manier kwetst, laat het dan zijn voor wat het is. Leg het naast je neer, dat is de beste reactie.


Als men nu niet reageert, en durft te vertellen, dat wat een ander met jouw gevoel doet.. bv opzettelijk kwetsen..
Dat leg je naast je neer....volgens jullie het beste standpunt.

Maar hoe zit het dan met het leerproces?
Die persoon krijgt geen feedback, over zijn of haar schrijven.
Hoe kan die ander, dan tot inzicht komen?

:?:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 08:08 
Lieve maja,

waarom zou het 'niet-antwoorden' geen leerproces in gang zetten bij de persoon in kwestie?

het heeft naar mijn mening meer effect dan het terugstampen.

Bovendien ben ik hier niet om te leren maar om te zijn :lol:

liefs
Morgan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 08:11 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
weliswaar heb je de vraag gesteld aan Ruth of Morgan toch wil ik graag mijn visie in deze geven. Als men niet reageert dus je legt iets naast je neer, hoeft dit niet te betekenen dat er een nleerproves stopt! Wie zijn wij dat we denken dat we de enige zijn die de betreffende persoon iets te leren heeft en wie zegt ons dat een leerproces alleen mogelijk is door feedback.
Sommige overtuigingen in het leven zeggen dat we boete-doening kunnen ondergaan als we kiezen lange tijd te zwijgen. Daarmee zouden we ook processen op gang brengen. Kijk Maria ik wil je hiermee andere standpunten laten zien. Zeg hierbij dat er niet alleen 1 de ideale oplossing of antwoord is. Inzichten hoeven niet perse door jou of door mij aan die ander gegeven worden.
Alles komt precies zoals het komt en we krijgen precies dat wat we aankunnen. Niet meer niet minder.

shenandoah


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 08:18 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Tja beste Morgan..

Da's ff klare taal.. :D
Maar nu zal ik proberen om te schrijven wat ik bedoel.

Ik stap nu in de algemeenheid en dit is niet naar iemand persoonlijk.

Kijk lieverd, dat jij hier bent om te zijn...nou klinkt goed..
Maar ik ben hier wel om te leren.
Ik heb nog veel te leren. en ik doe mijn uiterste best..
Ok is schiet nog wel eens uit de bocht, maar ik zie bij mezelf wel een verandering.
En als ik mezelf tegenkom..he hola Maria. Dit is niet de bedoeling, dit wilde je toch niet meer, dan is dat voor mij een punt waar ik dus meer aandacht aanmoet schenken.

Maar ik zie ook wel lichtjes hier, die voor mijn gevoel....lees ...mijn gevoel, stil blijven staan, of blijven hangen in hun ontwikkeling.
Dat geeft op zich niks..
Maar ik vind dat ik zelf dan wel een feedback moet geven, van he hola...huppeldepup.....dit doe je met mij. en ik vind dit niet leuk..
Dan wijs je toch iemand ergens op?
Ik heb er geen moeite mee, met mensen die blijven hangen.
Maar dan vind ik wel, dat men dubbel zo voorzichtig naar elkander moeten reageren..

Of schiet ik helemaal mis?
Ik ben ook maar zoekende.. :oops:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 08:28 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Hoi Shenandoa..

Dit is de ronde tafel.
Dus iedereen kan hier reageren. :D

Het klopt wel een beetje wat je zegt.
Soms kun je alleen al van je eigen reakties iets leren, en dat heb je het nog niet eens echt geplaatst.

Maar mag men dan niet reageren dat men jouw grenzen overschreid?
Doe je dat niet, dan denk ik dat ik het tegen blijf komen, dat men over grenzen gaat.

Dat bedoel ik met feedback.
En ja, bij de meeste lichtjes gaat het vanzelf op een makkelijke en zachte manier.
Maar er kunnen ook situaties zijn, waardoor ik dan uit de bocht schiet.
En dat heb ik dan vooral, als er misbruik word gemaakt van het woord Liefde en houden van.

Voor mij ook een aandachtspunt,( uit de bocht vliegen) maar dat had ik al eerder in een andere topic geschreven.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.