LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 04:53

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Open brief aan Patrick
BerichtGeplaatst: vr 26 mei 2006 18:56 
Hoi Patrick,

Ik heb je veel te zeggen, ook over je schrijven in het topic van Ruth, maar eigenlijk ook al eerder. Ik wil je geen pijn doen, maar ik hoop dat je in staat zult zijn met mijn woorden je voordeel te doen.

Toen ik hier indertijd heel schoorvoetend en voorzichtig binnen kwam, kwam jij enkele maanden later ook. En jouw binnenkomer was om mij op mijn lazer te geven. Vol vuur en flair liet je me weten dat ik niet open was en je vertelde me ook nog eventjes dat ik me moest bezig houden met afscheid nemen, anders kon ik wel eens te laat zijn.

Jij poneerde jezelf als hulpverlener en ik vond eigenlijk dat je door op deze manier zo op te scheppen over je paranormale vermogens je je plek naar binnen met elleboogwerk en ten koste van mij had waargemaakt.

Paranormaal gezien had je gelijk. Ik had twee avonden daarvoor met een 94 jarige tante een heel mooi gesprek over afscheid gehad. Psychologisch gezien was je dwaas. Zowel om mij angst trachtte aan te praten. "Het zou anders te laat zijn", als de manier waarop je binnenkwam. Mijns inziens haalde je paranormaal en spiritueel behoorlijk door elkaar.

Weet je Patrick er is een overlappingsgebied tussen psychologie en spiritualiteit. Dat is er de reden van dat sommige mensen die bij een psycholoog met zichzelf aan de slag gaan, daar uiteindelijk toch niet vinden wat ze zoeken.
En omgekeerd is het zo dat mensen die menen zich alleen met spiritualiteit bezig te moeten houden ook grote hiaten in hun ontwikkeling hebben en daardoor vaak niet meer echt serieus genomen worden door hun omgeving.

Voor mij ben jij duidelijk iemand die zich vooral met de spiritualiteit heeft bezig gehouden en zijn psychologische troep heeft overgeslagen. En nu door je reisje heb je patronen ontdekt en nu word je geconfronteerd met veel boosheid. (Ik voel veel boosheid in je postje over Lichtforum).
Daar wil je eigenlijk niet aan. Je wilt ook andermans troep niet zien.
Maar Patrick het leven is schoonheid en stront. En hoe meer stont je durft te bekijken, op te ruimen, (transformeren, transmuteren) des te meer schoonheid en liefde er zal zijn.
En het is dan ook beslist niet zo dat het aandacht geven aan troep die troep in proportie doet toenemen. Integendeel zelfs.

Je kunt weglopen als je troep in de spiegel ziet. Maar nou wou ik je eens vragen, wat vind jij van de man die voor de spiegel staat en een vlek op zijn colbertje ziet en tracht die te verwijderen door de spiegel te gaan staan poetsen. Doesn't make sense, is it???

Nou beste Patrick, ik heb in mijzelf wat opgeruimd door deze brief te schrijven en ik hoop werkelijk dat je je voordeel ermee zal doen en je keuzes in zuiverheid zal kunnen maken.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 13:19 
Dag Vick,

ik wilde me eerst gewoon van jouw berichtje afmaken door te denken : "Te laat, Vick. Ik ben er al vandoor." en je dan maar laten staan met je berichtje
en dat zou gekund hebben, daar ik al geen lid meer was van dit forum voor je dit schreef/in 't forum plaatste
maar lid of geen lid, het doet er eigenlijk weinig toe.

By the way, schitterend moment uitgekozen, Vick!
en dat meen ik van harte.

oke, tot zover 't voorwoord.



Eerst en vooral, Bravo!
Ik ben blij voor je, zelfs trots op je, dat je dit allemaal van je af hebt geschreven en hoop dat het je mag voeren naar Gelukkig-Zijn en naar een meer bewust Heel-Zijn in jezelf en in Al/God.

Dat ik vaak nogal flamboyant* verteld heb, me tentoon spreidde, me liet zien, over mijn ervaringen en 'kunne' deelde, ja, ik pleit schuldig maar is daar iets mis mee?
Ik vind al dat 'para-normaal'-gedoe nu eenmaal niet erg para-normaal en, in een Lichtwerkersforum is al dat para-normale toch de normaalste zaak. Niet dan?
Vaak legde ik ook gewoon uit wat ik deed en hoe ik het deed - legde er soms bewust de nadruk op - en als ik dit niet deed en het werd gevraagd trachtte ik toch gewoon te verwoorden hoe ik ertoe kwam dat ... .

Dat mijn woorden je angstig maakten, Vick, waarom heb je dat voordien nooit aangegeven?
Heel vaag herinner ik me iets van destijds, over 'afscheid nemen'.
Zoals het me nu voor de geest springt lag er destijds ook werkelijk iemand op sterven en was er niet veel tijd meer om van persoon tot persoon afscheid van de ander te nemen.
Dat men zelfs zeventig jaar of zevenhonderd jaren na 't overlijden van iemand nog steeds afscheid kan nemen van die persoon, ja, dat is voor mij even waar dus waar die dwingende gedachte vandaan komt dat 'het anders te laat zou zijn' snap ik even niet.
Ik herken me er ook niet in.
Dat 'afscheid nemen van' nu eenmaal een op de voorgrond liggend thema is dat vaker in jouw leven speelt en periodiek terugkomt - en gaat over meer dan mensen die overlijden - ja, dat zie ik heel duidelijk bij je maar, Vick, dit 'anders is het te laat' ... het is nooit te laat.
Ik denk dat het destijds dus ook gewoon ging over 'van persoon tot persoon' afscheid nemen en blijkbaar heb je dat destijds dus ook gedaan.


Poneerde ik me hier als hulpverlener en schepte ik op over mijn paranormale vermogens?
Hmm ... interessante gedachten.
Ik denk dat je met poneren 'voordoen als' wil zeggen en ja, met momenten was dit inderdaad zo maar ik zie de meesten in dit forum als hulpverleners.
Wat me sinds kort dus ook stoort is dat dit een van de hoofdzaken is geworden van dit forum : hulp verlenen aan.
Net alsof men hier inderdaad bij de therapeut komt voor een consult, onder het mom van 'we zijn Lichtwerkers dus wordt het verwacht'.
Gebeurt dat niet dan word men boos, teleurgesteld, ongelukkig, ... .
En zo lijkt het voor mij dus meer alsof men van anderen verwacht, van anderen een eigense ruggegraat maakt en vergeet aan zichzelf te werken wat zich o.a. uit in het zien van:
wanneer anderen niet klaarstaan om aan verwachtingen te voldoen dan zakt men in mekaar.
Dit stoort mij - dus 't zegt wat over mij - en ik hou het daar dan ook bij.

Hulp verlenen aan is wel een thema wat vooraanstaand is in mijn leven, waar ik vaak bewust en/of onbewust in verzeil maar voor mezelf was dat niet de hoofdzaak van wie ik hier was.

Het opscheppen over 'mijn paranormale vermogens', dat ziet iedereen zelf maar hoe ze 't willen en kunnen zien.
In de tijd dat ik aan Paranormica beurzen meedeed draaiden de hoofden van de andere stall-houders steeds naar me om alsof ik weet niet wie daar door de zaal liep als ik een kop koffie ging halen en ja, dan zag ik dat wel en hoorde het geroezemoes maar wat moet je ermee?
Ik had geeneens met een van hen gesproken.
En na verloop van tijd wekte hetgeen zij in me zagen bij de een afgunst op en bij anderen groeide het heel vlug uit tot een diepe verbondenheid terwijl weer anderen mijn innerlijke processen heel duidelijk zagen en we 't daar dan over hadden.
Hier zie je mij als opschepper over mijn paranormale vermogens en misschien zie je de zinnetjes over de beurzen ook als opscheppen maar ... wat moet ik daarmee? Moet ik daar iets mee?
Er zijn hier vast en zeker Lichtjes die mijn onzekerheid over mijn 'paranormale vermogens' hebben gezien en die leggen daar misschien de nadruk voor zichzelf bij in relatie tot mij. Kan.
Ik ben wie ik ben (schitterend hoe dit terugkomt : Soham Shivo Ham) en steek dat zelden onder stoelen of banken.


Psychologie en spiritualiteit. Hmmm.
Ze zijn inderdaad sterk verbonden met mekaar.
Werk je aan je spirit-zijn als mens dan heeft dit een directe invloed op je psyche en werk je aan je psyche dan heeft dat een directe invloed op je spirit-zijn als mens.
Vick schreef:
Voor mij ben jij duidelijk iemand die zich vooral met de spiritualiteit heeft bezig gehouden en zijn psychologische troep heeft overgeslagen. En nu door je reisje heb je patronen ontdekt en nu word je geconfronteerd met veel boosheid.


Dat er inderdaad nog aardig wat psychologisch werk op me ligt te wachten, daar geef ik je volkomen gelijk in, Vick maar je gaat veel te ver als je zegt dat ik mijn psychologische troep heb overgeslagen. Dat laat ik netjes links liggen.
De boosheid die je voelt en die ik sinds mijn terugkeer doorheen dit forum heb verspreid, die heeft wel met mijn reis te maken doch niet met de patronen die ik erdoor ontdekt heb als wel met het bezoek wat ik een tijdje geleden kreeg en de directe gevolgen daarvan.
Een hele uitdaging doch ik ga hem aan, ook al is dit best confronterend.
Dat ik sindsdien niet erg genuanceerd ben is me al te duidelijk en ja, ik zie de gevolgen daarvan in mijn omgang in dit forum maar ik heb op dit moment echt niet de wil om me zacht op te stellen.
Dat bijvoorbeeld Maja zich een hoedje schrikt (sorry, Maja, dat ik je hier even aanhaal), ik zie het wel maar telkens wanneer ik een heleboel had geschreven wat zacht en Licht-vol geschreven was kieperde ik het weg en zette het er steeds harder neer.
Daar mag, wie dan ook wil, best een psychologisch onderzoek naar doen maar ik hou me nu dus met andere dingen bezig.

En als jij of wie dan ook het voordeel inziet om je met 'troep' bezig te houden, Vick, ga dan gerust je gang.
Met tijd en stond doen we dat allemaal maar ik hou me voorlopig met andere zaken bezig.


Nou, da's weer behoorlijk lang geworden en ik heb hier en daar nog wat dingetjes weggelaten die ik er eerst bij wilde zetten maar je ziet maar wat je 'rmee doet, Vick.
Ik zal vast en zeker eens komen kijken of je gereageerd hebt doch ben niet van plan nog deel te nemen aan dit forum.

En voor de rest wens ik jou en al de anderen heel veel Licht, Liefde, Warmte, begeleiding, inspiratie en daadkracht toe.

Namasté



Patrick



* flamboyant komt van flamboyer - to flame


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 17:19 
Hoi Patrick,

Poneren komt van poner (Spaans en Frans geloof ik ook) dat neerzetten betekent. Dus niet "voordoen als". Ik ben overtuigt van je eerlijkheid.
Ik had het dus niet over "doen alsof" maar over hoe je omgaat met dat wat is.

Laten we eens eventjes kijken naar jouw opmerking, dat je trots op me bent. Wat verbeeld je je wel! Waarom heeft iemand die zo intelligent en getalenteerd is als jij het nodig om zich voortdurend boven zijn medemensen te verheffen???

En Patrick; Jij hebt me niet bang gemaakt, dat ligt niet binnen jouw vermogen. Ik laat me nl. door jou niet bang maken. En nee 'Afscheid nemen' is geen op de voorgrond tredend thema in mijn leven.
Het komt zo nu en dan voor, net als bij iedereen. Jij ziet dat echter heel duidelijk bij me. Nou beste jongen je projecteert.
Je kunt ook spirtueel en/of paranormaal projecteren! en jij doet dat.

Weet je Patrick, je hoeft je van mij niet zacht op te stellen. Liefde is geen gezever. Liefde is Waarheid, liefde is Trouw, is Respect en misschien ook wel de Moed, die een mens nodig heeft om dwars door de shit heen het goud in zichzelf te vinden.

Het ga je goed
Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 17:59 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
En hier geldt hetzelfde als in de andere topic:

Wil men verder ruzieën dan is dat heel goed mogelijk maar dan hup in de Arena.

Hier niet.
Ik heb er genoeg van.

Ik heb geschreven
Ik heb gedaan
Ruthazel is mijn naam.



_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 16:30 
Dank je, Ruth en anderen, voor jullie inspanningen om de energieën in dit forum te leiden.
Ik wens jullie veel Licht in aanpak en uitvoering.


Dag Vick,

eerst en vooral een woord van dank, dat je me eerlijk, intelligent en getalenteerd bevindt.
Het verblijd me, ook al mocht het natuurlijk anders zijn
en het verheugd me dat je niet bang van mij werd noch door hetgeen ik gezegd heb.

Dat je de intentie van het woordje 'trots' anders interpreteerde dan wat het voor mij betekent kan ik enkel aan mezelf wijten en ik zal trachten te verduidelijken wat 'trots zijn op' voor mij betekent.
Trots zijn op heeft voor mij geen enkele binding met een ander kleiner maken/zien dan mezelf.
Trots zijn op jou bijvoorbeeld, zoals ik het hier bedoelde, kwam voor mij vanuit een gevoel van het erkennen van al je gevoelens en al je stappen die je hebt gezet tot het verwoorden en delen van wat je in deze thread plaatste.
Slechts een gedeelte is me bewust van die gevoelens en stappen doch in mijn Hart ben ik trots op jou, ook voor datgene waar ik me niet bewust van ben.

Vick,

ik begrijp dat het nu makkelijk is om het hele 'afscheid nemen van' terug te spiegelen naar mij daar, zoals je zelf aangeeft, dit ook in mijn leven zo herkenbaar is.
't Is misschien daardoor dat ik het zo duidelijk bij jou mag zien.
Als je er zin in hebt, schrijf eens op een blad papier elke ervaring die je hebt gehad i.v.m. afscheid nemen neer en er zal een prachtig patroon naar voren treden; zowel qua jaartallen als maanden, zelfs een specifieke dag in een maand zal herhalend naar voren treden doch ik vermoed dat je dit laatste al wist.
Of je je ermee gaat bezig houden is voor mij niet belangrijk, noch of je het beaamt of verwerpt.
Wat je ook doet of laat, je bent een prachtig mens
en meen en voel dit nu van ganser Harte.

En bij deze laat ik ook dit laatste stukje forum nu los
en wens elkeen Stralend Leven.
Tot in een andere setting!

Namasté



Patrick


Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 16:40 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Jongens, meisjes, jongens, meisjes,

Als iets niet meer past, laat het dan in liefde los!

Hartegroet,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 16:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Zéker Kakie!

Intussen vind ik deze plaat wel schokkend mooi Patrick.
Pracht!!!!!

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 19:05 
Weet je Patrick,

Als een vrouw bezig is met zwanger worden, dan ziet zij plotseling overal zwangere vrouwen. Je hebt er geen benul van hoeveel zwangere vrouwen en dan overal rondlopen.

Zo is het een beetje met dat "afscheid nemen" van jou. Jij bent er mee bezig!!!! en plotseling zie je overal mensen die er ook mee bezig zijn.
Maar om dan te verklaren dat het in mijn leven een op de voorgrond liggend thema is. Dat is gewoon niet zo.
En ik voel werkelijk dat je je boven mij verheft. Alsof je vol liefde aanvaard dat ik nog in ontkenning ben.

Iedereen hier zal zich afvragen waarom Vick niet stopt met deze discussie. Dat heb ik me natuurlijk ook afgevraagd. Tot nu toe heb ik Patrick altijd het laatste woord gegeven. Patrick leek dan tevreden en er was vrede en niemand had last van de onzichtbare energieën die er heen en weer gingen.
Maar is dat wel vrede???
Is er dan iets opgelost???

groetjes Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 21:00 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Lieve Vick.

Ik ga hier in op je vraag.
Waarom stopt Vick niet met deze discussie.
Is het omdat je een poging doet vrede te bewerkstelligen tussen jou en Patrick? En misschien indirect in het forum?

Ik wens te denken dat je/jullie beweegreden een positieve, opbouwende is.
Enkel lieverd, als ik jullie woorden lees, (die ik overigens taalkundig prachtig vind!) dan kán ik er respect, en de wil om elkaar te benaderen, in ontdekken.
Maar op het moment dat er "grote" woorden als "het is zo dat"....en "jij bent" ..... worden geschreven is voor mij de geloofwaardigheid zoek als ik zo vrij mag zijn.
Patrick neemt, as always, weer afscheid van dit forum en ook dat komt op mij ongeloofwaardig over want dit beeld kennen we intussen.

Lieverd, ik vind het zelf ook moeilijk om hier een recht antwoord op te geven. Het is voor mij ook zoeken.... hoe dan.?
Misschien is het een optie om bij jezelf, of bij onszelf in het algemeen, de vraag te stellen: schrijf ik dit vanuit een liefde/vriendschap/zoeken naar oprecht inzicht voor de ander, of schrijf ik vanuit frustratie/boosheid/rancune/spiegeligheid.

Ik denk dat in wezen de intentie telt.
En dat ook de intentie dikwijls gevoeld wordt.
Hoe verwarrend kan het dan zijn als iemand zegt: ik wens jou het beste, terwijl men iets totaal en compleet anders voelt op dat moment.
"ik hou van jou"schrijven en :twisted: voelen.
Beide komen tegelijk binnen bij de lezers.
BIj mij in ieder geval duidelijk wel.
Het is, denk ik, precies dát wat verwarrend is.
2 boodschappen tegelijk.
2 signalen die als draden met elkaar dusdanig verweven zijn dat de lezer in verwarring achterblijft.

En het is precies intentie versus schrijven wat me boos/moe/verdrietig maakt af en toe.

Ik denk dat een mogelijkheid is om te kiezen tussen: gewoon eerlijk boos zijn of liefdevol zijn in zowel de intentie áls ik de geschreven berichten.
Dat zou een hoop ophelderen.

Nu lijkt het, lieve Vick (en dat méén ik dus echt!) alsof jij nu het doelwit bent maar dit bedoel ik in zijn algemeenheid hoor.
Echt niet speciaal naar jou toe.
Want je oprechte intentie om hier dingen op te helderen komt bij mij wel over.
En nu wens ik dat je dat dan weer van mij gelooft?

Vick, dank je wel voor deze vraag.
Het helpt mij dan weer vooruit in mijn zoektocht naar een of andere modus hier.



1hart1 1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 09:35 
Hoi Ruth,

Laat ik proberen om het een en ander uit te leggen.

In het proces waar ik in zit heb ik gemerkt dat je sommige dingen eenvoudig in de aarde af kan voeren en los kan laten, maar andere dingen zal je op andere manieren los moeten laten. Soms door transformeren en transmuteren. Soms door je uit te spreken en op die manier opruiming te houden.

Tussen Patrick en mij ligt een hoop rotzooi. Dat ligt er al van eeuwen her. Zelf vind ik het nogal zot om te gaan roepen van toen en toen was jij die en ik die en toen deed jij......
Dat slaat nergens op. Als ik echter merk dat er patronen spelen van toen en toen en toen, dan is er voor mij maar één oplossing. nl. Het geheel op een psychologisch niveau naar het hier en nu halen.

Nu pik ik het niet meer, nu doe ik het anders. Nu ruim ik het op en verander ik het. Nu neem ik mijn kracht terug.
En omdat het toevallig binnen mijn vermogen ligt om dingen heel expliciet, aards psychologisch onder woorden te brengen, kan dat weinig spiritueel lijken.

Je schrijft over dubbele boodschappen. Nou daar moet je dan nog maar eens goed op letten bij mij, want ik zit niet zo makkelijk te "lieve". Mijn eerste post schreef ik ook met de intentie dat Patrick er zijn voordeel mee zou kunnen doen. Het is mij duidelijk dat hij dat niet gedaan heeft.
D.m.v. talloze redenatie's heeft hij mij laten weten dat ik hem verkeerd begrepen heb. Dan wens ik hem verder dat het hem goed mag gaan.
Dat meen ik echt. Waarom zou ik hem iets minder dan het beste toewensen?

En nog eventjes aan Kakie,

Je schrijft: Als iets niet meer past, laat het dan in liefde los.

Ik hoop dat het bovenstaande duidelijk maakt dat het op dit moment dus bij mij passend was om op die manier met Patricik in discussie te gaan.

hartelijke groetjes Vick


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.