LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 20 apr 2024 11:52

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Cygnus is here
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 15:11 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 27 jaar.
Ik hou ontzettend veel van het leven.. ik heb jaren gezocht (nog steeds wel een beetje) waarom ik hier ben en wie ik ben.
Elke jaar word ik steeds meer bewuster en gezien het spirituele mij al bezig hield van zeer jongs af aan is het ook iets wat bij me hoort en wat ik zeker ook niet wil of kan loslaten.
Ik ben altijd zoekende geweest en ook al heel vroeg de gedachten gehad om dienend te zijn. Nooit echt goed beseft wat dit woord werkelijk inhoudt. Nu weet ik het wel in theorie maar wil graag meer dingen in praktijk bewerkstelligen.

Gaande weg leer ik ontzettend veel en probeer echt de ‘’leer van de liefde’’ te leren kennen en deze ook op verschillende manieren door te geven.

Ik heb al een aantal topics hier gelezen en wat mij opvalt is dat hier mensen zijn die uit liefde spreken en zo gemoedelijk en op een bepaald niveau waar ik graag van zou willen leren. Hoop veel inzichten te mogen zien, voelen en horen.

Ben ook een tikkeltje nieuwsgierig en soms duurt het even voordat het kwartje misschien valt maar met wat vallen en opstaan kom ik er wel. Weet dat deze reis lang gaat duren maar het is oh zo mooi om deze te bewandelen. Hoop dat ik een hoop mag vragen :oops:

Groetjes,

Cygnus

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 15:32 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Cygnus... Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Leuk wat je meteen verteld over jezelf.
En typisch toch dat je als kind al een beetje voelde waar je heen wilde.
Eigenlijk interessant dat we in ons kind-Zijn misschien wel makkelijker wisten wat de (onbewuste) bedoeling was dan in de volwassenheid.

Mooi dat je dit diendende, zoals je het noemt, nog steeds terug kunt vinden in jezelf.
En er wellicht op een andere manier naar kunt kijken?

Tuurlijk mag je altijd vragen!
En wij kunnen net zoveel van jou leren als jij van ons.
Ik ben dan ook heel benieuwd naar jouw bijdrage want ik heb meteen een vraag aan jou.

Hoe kom je aan de bijzondere naam Cygnus?
En eigenlijk ben ik ook heel nieuwsgierig hoe je ons gevonden hebt?


1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Cygnus is here
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 16:11 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Hi Cygnus,

Welkom hoor.

Mooie naam Zwaan sterrebeeld. Ben benieuwd hoe je daarop gekomen bent.
Cygnus schreef:
(knip)...soms duurt het even voordat het kwartje misschien valt ...(knip)

Tegenwoordig gebruiken we euro's, die vallen sneller :wink:

Namasté Karel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 16:25 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Dank je wel

Cygnus tsja deze naam gebruik ik graag als nickname omdat het verhaal wat er achter zo mooi vind. Wel grappig want als ik er op terug kijk.. gebruikte ik voorheen vaak Phoenix (de betekenis daarvan past zo goed bij mij wat ik ook daadwerkelijk geloof). Gaande weg leerde ik het verhaal van Cygnus kennen.. dit spreekt mij ook heel erg aan dus al een tijdje gebruik ik deze als nickname.

http://www.sterrenkunde.nl/sterrenbeeld ... icle_id=60

Ja, ik heb iemand bijna alweer een jaar geleden ofzo online leren kennen. Persoonlijk vind ik haar ontzettend bijzonder en gaande weg laat ze mij weten hoe zij haar weg bewandeld. Ik ervaar in de tussentijd ook een versnelde groei. Ik leer bepaalde dingen kennen waar ik nog niet echt over nagedacht had. Sommige dingen gaan iets te hard voor mij maar dan leg ik het terzijde. Ik weet en voel dat het later nog wel van pas gaat komen. Ze spreekt met veel lof over dit forum en moet haar gelijk geven dat hier een bepaalde harmonie heerst wat ik kan voelen als ik bepaalde teksten lees. Deze harmonie spreekt mij ontzettend aan en ben heel erg blij & dankbaar dat ik ook via haar hier terecht ben gekomen.. want zo gemakkelijk vind ik niet dat ik jullie kan vinden..


:wink:

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 16:26 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Hahaha :D ja grappig, toeval bestaat niet maar van de week werd ik daar ook al op gewezen.. slechts een klein detail wat misschien wel werkt voor mij..

:wink:

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 17:04 
Hallo!

Wat mooi dat zwanensterrenbeeld, daar had ik nog nooit van gehoord.
En ook dat je hier harmonie vind.... :D leuk!
Wat bedoel je met de "leer van de liefde"?
1hart1

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 17:47 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Ik zou graag in elke vorm de liefde willen leren kennen en deze ook doorgeven.

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 18:13 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Hartelijk welgekomen Cygnus! Laten we samen stralen in de liefde die we zijn. Fijn dat je er bij bent zoals je bent.

Liefs , Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 18:14 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Welkom Cygnus 1hart1
Citeer:
Ik zou graag in elke vorm de liefde willen leren kennen en deze ook doorgeven.

Nou zo te lezen is je hart groot genoeg, om volop liefde te geven, vergeet jezelf niet hé lieverd?
Fijn dat je er bent. 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 18:30 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hallo Cygnus

Welkom hier op dit forum, wens je veel plezier en ben
meteen geintrigeerd door je naam.
Oh het sterrenbeeld Cygnus, zo mooi en weet je
de zwaan zowiezo een van mijn favoriete dieren.
Als welkomsverhaal voor jou:

Zwaan - Gratie

Zwaan...
De kracht van de vrouw,
die de Heilige Ruimte betreedt.
Die de toekomst aanraakt,
een eeuwige genade brengt.
Kleine Zwaan vloog door de Droomtijd, op zoek naar de toekomst. Ze rustte een ogenblik uit in de koelte van een meertje. Ze keer zoekend om zich heen omuit te vinden waar de toegang tot de toekomst was. Zwaan was enigszins in verwarring. Ze war op haar eerste vlucht alleen per ongeluk in de Droomtijd terechtgekomen. Het landschap van de Droomtijd verontrustte haar een beetje.

Toen Zwaan onhoog keek, zag ze hoog boven Heilige Berg het grootste kolkende zwarte gat dat ze ooit had gezien. Waterjuffer kwam voorbij vliegen. Zwaan hield Waterjuffer aan om naar het zwarte gat te vragen. Waterjuffer zei: 'Zwaan, dat is de toegang tot de andere niveaus van verbeeldingskracht. Ik ben vele, vele manen de bewaker geweest van de illusie. Als je daar wilt binnengaan, zou je toestemming moeten vragen en het recht op toegang moeten verdienen.'


Zwaan was er niet zo zeker van of ze het zwarte gat wel wilde binnengaan. Ze vroeg Waterjuffer wat ze moest doen om het recht op toegang te verdienen. Waterjuffer antwoordde: 'Je moet bereid zijn om alles wat de toekomst in petto heeft te aanvaarden zoals het zich voordoet, zonder te proberen het plan van Grote Geest te veranderen.' Zwaan keek naar haar lelijk-eendjes-lichaam en zei toen: 'Ik zal me graag onderwerpen aan het plan van Grote Geest. Ik zal niet vechten tegen de stroming van de spiraal en vertrouwen hebben in wat ik te zien krijg.' Waterjuffer was erg blij met het antwoord van Zwaan en liet de magie snel ronddraaien om de illusie van het meertje te breken. Plotseling werd Zwaan verzwolgen door een draaikolk in het midden van het meertje. Zwaan dook vele dagen later weer op. Ze was nu echter elegant en wilt en had een lange hals. Waterjuffer was verbijsterd! 'Zwaan, wat is er met jou gebeurd?!'riep Waterjuffer uit. Zwaan glimlachte en zei: 'Waterjuffer, ik heb geleerd mijn lichaam over te geven aan de macht van Grote Geest. Toen ik dat had geleerd, werd ik geleid naar de plaats waar de toekomst woont. In heb hoog op Heilige B erg vele wonderen gezien en doordat ik geloof en aanvaarding toonde, ben ik veranderd. Ik heb geleerd de staat van genade te aanvaarden.' Waterjuffer was erg blij voor Zwaan.

Zwaan vertelde Waterjuffer over de vele wonderen voorbij de illusie. Doordat ze geheeld was en de staat van genade had aanvaard, had ze het recht verkregen de Droomtijd binnen te gaan.

Zo leren we ons over te geven aan de gratie van het ritme van het universum. Zo leren we uit ons stoffelijk lichaam te glijden om de Droomtijd binnen te gaan. De kracht van Zwaan leert ons één te zijn met alle bewustzijnsniveaus, leert ons te vertrouwen p de bescherming van Grote Geest. Als je Zwaan hebt getrokken, staat je een tijd te wachten van veranderde staten van bewustzijn en van ontwikkeling van je intuïtieve vermogens. Mensen met de kracht van Zwaan bezitten het vermogen om in de toekomst te kijken, om zich over te geven aan de macht van Grote Geest, en om de heling en transformatie van hun leven te aanvaarden. De Zwaankaart spoort je aan te aanvaarden dat je weet wat er in het verschiet ligt. Als je je verzet tegen de transformatie van je zelf, ontspan je dan; alles gaat veel gemakkelijker als je met de stroom mee gaat. Ontken niet langer dat je weet wie er belt wanneer de telefoon gaat. Schenk aandacht aan je voorgevoelens en aan je innerlijk weten, toon eerbied voor je vrouwelijk, intuïtieve kant.

Uit medicijnkaarten.

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 18:35 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
Afbeelding Cygnus


welkom hier in ons lichthuis waar we liefde en verhalen delen .

voor jou nog even een spreuk die ik wel vind passen.


Hoe vaker het kwartje valt, hoe rijker iK word

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 22:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Welkom Cygnus, op het forum :)

Je kunt hier een hele zoektocht houden, en dan vindt je zeker waardevolle dingen ;)
Maar ik denk ook dat de rest van je leven wel een zoektocht zal blijven, tenminste dat is zo voor mij, en ik noem dat LEVEN 1hart1

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 12:28 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
Als je Zwaan hebt getrokken, staat je een tijd te wachten van veranderde staten van bewustzijn en van ontwikkeling van je intuïtieve vermogens. Mensen met de kracht van Zwaan bezitten het vermogen om in de toekomst te kijken, om zich over te geven aan de macht van Grote Geest, en om de heling en transformatie van hun leven te aanvaarden. De Zwaankaart spoort je aan te aanvaarden dat je weet wat er in het verschiet ligt. Als je je verzet tegen de transformatie van je zelf, ontspan je dan; alles gaat veel gemakkelijker als je met de stroom mee gaat. Ontken niet langer dat je weet wie er belt wanneer de telefoon gaat. Schenk aandacht aan je voorgevoelens en aan je innerlijk weten, toon eerbied voor je vrouwelijk, intuïtieve kant.


prachtig Amanna, heb zeer genoten van dit schitterend verhaal.

Cygnus, herken je jezelf hierin lieverd. Je bent het waard. Welkom op dit liefdevolle forum Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

liefs wikvaya 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 13:37 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
@Helmut, dank je wel :D

@Annemiek, helemaal gelijk in.. ben daar ook mee bezig en gelukkig bewust van.

@Amanna, goh jeetje dit verhaal is pas mooi zeg. Wat ben ik blij om dit te lezen.. dank je wel voor het delen.. heb echt genoten!

@Flower, hahahaha ja geweldig zeg, dit! :D :lol: :D
Dank u

@Yolleke, helemaal waar.. !!! Dank je wel..

@Wikvaya, hehehehe
:oops:

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.