LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 15:48

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Hallo, ik ben L
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 13:40 
Hi!

Ik wil mezelf graag even voorstellen. Ik ben L en heb deze site vandaag 'ontdekt', via de site lightworker.com, of beter, de nederlandse versie daarvan.
Afgelopen jaar is mijn interesse voor spiritualiteit opnieuw opgebloeid en ik probeer mijn innerlijke drang naar groei hierin te volgen.
Ik verdiep me veel in bestaand werk, maar volg met name gewoon mijn gevoel hierbij. Ik voel mezelf spiritueel maar ook nuchter, sterk maar ook gevoelig. Beide kanten komen evenveel aan bod, pas dan voel ik me goed hierbij. Vroeger gebruikte ik interesse in spiritualiteit meer als vlucht van de werkelijkheid, als vlucht van de 'boze buitenwereld'. Gelukkig is dat al lang niet meer nodig, ben ik veel meer in balans en voel ik mezelf gelukkig bij het feit dat ik tegelijk vreselijk nuchter en spiritueel kan zijn.

Een aantal maanden geleden 'ontdekte' ik de site van Steve Rother, lightworker.com, met de boodschappen van 'de groep'. Sindsdien heb ik me al goed verdiept in al het geschrevene op die site, het deed me erg goed. Ook de boeken van Ute Kretzschmar over de 5de dimensie, hebben mijn interesse erg opgewakkerd.
Wat ik wel jammer vind is dat ik weinig mensen ken met wie ik mijn ervaringen en gedachten over dit alles kan uitwisselen en daarom leek het mij leuk mij hier aan te melden.

Lijkt me leuk, interessant en gezellig!

Groetjes,
L


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 13:52 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Oke, ik was nog niet ingelogd blijkbaar, maar heb mezelf toch aangemeld zoals jullie zien. :)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 13:52 
Hallo L!
Leuk dat je hier komt kijken!
En leuk dat je via lichtwerker komt.

De boeken van Ute Kretschmar ken ik nog niet, maar die van Steve Rother en de groep wel.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 14:37 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Oh Sas, dat zijn echt aanraders, de boeken van Ute.
En die van Elisabeth Kübler- Ross.
Heerlijke boeken.
Welkom L.
Fijn dat je er bent. 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 14:58 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Hallo L.......

Welkom hier.
Ken net als Saskia de boeken van Ute ook niet
Ben benieuwd naar je verhalen.

Afbeelding

Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 18:57 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Lieve L,

Klinkt goed die balans. Ik kijk uit naar meer verhalen en wens je een warm welkom toe hier. Afbeelding

Liefs
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 19:07 
Offline

Lid geworden op: vr 20 apr 2007 18:41
Berichten: 179
Welkom L

Afbeelding

_________________
Respect is everything!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 19:50 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Bedankt voor jullie warme welkom!!

Lijkt me erg leuk ervaringen en gedachten uit te wisselen met jullie
:)

Liefs,

L


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 20:14 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Welkom L hier op het forum.

Enne saskia, ja kan de boeken van Ute ook aanbevelen.

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 22:21 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hallo L

Ook namens mij een warm welkom :!:

Liefs Brighteyes :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 08:50 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Amanna en Brighteyes; jullie ook bedankt! :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 09:02 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Dag L.

Afbeelding

Leuk dat je de boeken van Ute gelezen hebt.
Oh ik vond ze allemaal even boeiend en het raakt mij ook enorm.
Evenals het werk van Steve inderdaad ook.

Wat je zegt, dat er weinig mensen zijn waar je mee uit kunt wisselen over dit soort dingen.....ja ik vind dat ook.
Sterker nog; ik vind het dikwijls heel frustrerend zelfs.
Niet kunnen of mogen zeggen wat er van binnen allemaal gebeurd.
En juist omdat we zelf zo onzeker zijn zouden we misschien wel bevestiging, of in ieder geval erkenning willen.
maar.....de wereld is aan het groeien.
Dat is het goeie nieuws. :D

En heej....internet? Wat dacht je daarvan?
Elkaar simpel kunnen ontmoeten?

Ik hoop dat je het hier naar je zin gaat krijgen hoor.
Er is genoeg te lezen. 8)

O ja!
Mag ik vragen L, waar komt de letter L vandaan?
Waar staat het voor voor jou?

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 09:39 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Hoi Ruthazel,

Heel mooi geformuleerd! Dankjewel. Zo denk ik er ook precies over inderdaad. Is wel eens moeilijk hoor, hier niet echt over kunnen praten. Gelukkig heb ik een partner die hier wel heel open voor staat, maar hij heeft niet de behoefte zich zoveel hierin te verdiepen als ik heb.

Je wilde graag weten waar de letter L voor staat. Nu moet ik heel eerlijk bekennen dat ik misschien iets te gehaast was met een naam invullen.
Toen ik mij aanmelde had ik toch de behoefte nog wat anoniemer te willen zijn. Waarom? misschien heeft ook dat wel te maken met het feit dat ik niet zo gewend ben, over deze onderwerpen te praten, zonder het gevoel te hebben dat mensen je niet serieus nemen of denken dat er een steekje bij je los zit, :)
Misschien zit er daardoor een stukje in me dat mezelf wil beschermen daarvoor en liever wat 'veilig' anoniemer wil zijn?
Ik weet ook wel dat dat eigenlijk nergens voor nodig is en zeker niet hier.
'L' alleen ziet er ook wat afstandelijk uit, nu ik het zo zie :D

Je vroeg waar het voor mij voor staat. Ik zocht ook iets wat bij mijn persoonlijkheid past. Van die mooie namen als 'zilverlicht','elfje', 'rainforest', passen niet zo bij mij. Dan komt die nuchtere kant van mij weer opzetten en zoek ik liever een naam dat beter past. L staat dus ook niet voor dingen als liefde of licht, maar gewoon

Lotte

veel liefs,
Lotte
:D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 09:45 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:lol: hihihi Lotte, wat leuk wat je verteld over de L.

Weet je wat ik nu inene zie?

de letter L vind ik opeens heel passend bij de nuchtere kant van jou.
Eenvoudig twee streepjes.
Een verticaal en eentje horziontaal.
Als je ze verschuift krijg je een +-je zie je?
Het evenwicht tussen "boven" en "beneden".

Ja ik kan helemaal begrijpen wat je bedoelt met anoniem en veilig.
Niemand wil uitgemaakt worden voor een Wacko.
Ik ken het hoor.
Oh..jeetje, ik denk wel eens van mezelf dat ik helemaal nuts aan het worden ben.
Mijn verstand kan er geen vakjes voor vinden soms, als ik dan zo een channel lees weet je wel?
Dan is het net of ik van mijn stoeltje opsteig.
En dan denk ik....ppfff......ff zoeken waar het vakje is hoor.
maar dan is er helemaal geen vakje en dan tja......waar laten we dit nu weer? Ben ik zot of wat?

Fijn dat je dit zo toelicht.
Hoi Lotte. :D

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 14:44 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Hoi Lotte,

Welkom hier!

Eigenlijk reageer ik bijna nooit bij het voorstellen, maar jouw stukje trok de aandacht.
Je schreef dat je nuchter en tegelijkertijd ook gevoelig/spiritueel of hoe je het ook noemen wilt bent.
Toen dacht ik, goh kan dat dan?
Kan dat zo goed samengaan? Is het dan dus niet het 1 of het ander?
Ik zit daar namelijk nogal eens mee te worstelen in verschillende contexten.
Wat heeft nu voor mij mijn voorkeur? Kies ik een richting met veel feiten/nuchtere dingen of juist gevoelsmatig?

Okee, dit hoort niet direct meer in een voorstelstukje maarja.

Waterdruppel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 16:15 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Ruthazel; goed bedacht met die letter L, had ik zelf niet kunnen bedenken :) Mooi om woorden van herkenning te horen, thanx!

Waterdruppel: Bedankt voor je welkom!
Bij mij kan nuchter en spiritueel heel goed samen gaan, maar ik moet er ook bij zeggen dat iedereen deze woorden weer anders interpreteert.
Ik volg juist met name mijn gevoel, ja vaker dan mijn verstand. Ik geloof niet dat nuchterheid zo nodig synoniem hoeft te zijn met louter verstand volgen.
Mijn nuchterheid uit zich in verschillende dingen. Oke, ik volg ook mijn gevoel, ik volg ook mijn drang naar spirituele groei, mijn drang naar in mijn kracht te gaan staan en het lukt mij aardig, maar soms ook juist niet, dat is dat evenwicht dat ik nodig heb. Sommige dagen heb ik gewoon niet zo'n behoefte aan spirituele levensvragen, aan diepzinnigheid, aan wierook, maar juist meer behoefte aan gewoon 'doen', 'leven', niet te diep nadenken en genieten van eenvoud of wat dan ook.
Ik heb ook gemerkt dat ik dat ook te veel onderschat heb vroeger; de 'gewone' dingen in het leven.
Als je een periode even niet met spiritualiteit bezig bent, even geen boeken leest, daar even niet in verdiept, dan houdt dat niet in dat je je niet ontwikkelt. Soms maken we het ons zo moeilijk en denken we pas 'spiritueel' te zijn als we inderdaad die aura kunnen lezen, die mooie mandala's kunnen tekenen, die mooie kristallen bij ons dragen, al die boeken van al die boeiende schrijvers gelezen hebben, je chakra's op kleur hebt gebracht, helderziend/voelend/ruikend bent. Allemaal prachtige dingen en nee dat bedoel ik niet sarcatisch, maar ik denk dat mensen soms te veel daar naar willen streven, zonder te kijken naar de prachtige mensen die ze op dat moment al zijn, de dingen die ze al geleerd hebben.

We zijn allemaal gelijk en het is wel eens jammer om te zien dat 'spirituele concurentie', wat nergens voor nodig is, nog steeds voor komt.
Ik heb dus zelf regelmatig een periode waarop ik even niet te veel verdiep in alles wat ik leer, maar juist dat even tot me in moet laten werken of zo. Dat wordt dan altijd weer opgevolgd door een periode waarop ik weer nieuwsgierig word naar alles, graag dingen wil leren en delen met mensen, behoefte heb om er over te praten. Daarom heb ik me gister ook aangemeld hier. :D Maar snap dan ook dat het mogelijk kan zijn dat ik een keer een paar weken niet inlogg.. dat heeft niets met deze mooie site te maken of de aardige mensen die ik hier leer kennen, maar met mezelf..
Verder wilde ik nog even zeggen dat mijn nuchterheid zich ook anders uit, misschien moeilijk te omschrijven, maar ik gebruik ook veel humor. Vooral als ik mezelf te serieus neem, of ik zie dat anderen dat doen. Ik gebruik weinig 'zweverige' termen, maar wil juist de zelfde boodschap overbrengen, in 'normaal' nederlands dat iedereen snapt.
Ik vind het juist leuk om met mensen die helemaal niks hebben met spirutaliteit te praten hierover, op zo'n manier dat het voor hen ook aannemelijk gaat worden.

En ik schrijf maar door en door... :oops: :oops:
Sorry, dat was nou ook weer niet de bedoeling, eenmaal beginnen met schrijven bij mij, dan vloeit het er zo uit. Zal voortaan zoiets posten op een plek waar het beter past.

Veel liefs,
Lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 20:24 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Lotte,

Allereerst welkom op dit forum.
En als tweede een berichtje naar mijn 1hart1. Het is jouw topic dus je mag schrijven wat je wilt. Dus het staat precies op de goede plek ;)
Jij hebt het over nuchter, ik over aards, maar dat zijn maar woorden. We bedoelen hetzelfde.
En je kunt hetzelfde in heel veel verschillende woorden zeggen :)
Ik volg mijn gevoel. Zowel op dagen dat ik behoefte heb aan spiritualiteit als op dagen dat ik letterlijk in de grond wil wroeten. En ik vind het ook prettig om “gewoon” te leven.
Ik kan geen aura’ lezen en engelen zien (ik zie wel dat anderen dat kunnen en ik geniet van hun verhalen) . In de tijd dat ik hier al op het forum rondloop, heb ik wel geleerd dat wat de een, een gids noemt, de ander als een engel ervaart. En dat er een relatie is tussen meditatie en dagdromen. Tenminste voor zover ik dat kan voelen.
Mijn idee is ook dat het prettig is om wat je aan inzichten krijgt, leest of leert, in te laten dalen, toe te leren passen, in rust te laten bezinken.
Soms gaat het even met een sneltrein vaart door, maar je kunt ook stop zeggen (heb ik hier geleerd hè Eleven ;))
Je humor zal hier zeker gewaardeerd worden. We proberen hier allemaal op een prettige manier te leren, dus humor is toegestaan ;)
Wat de zweverige termen betreft, is het voor mij niet zo moeilijk om die weinig te gebruiken, maar ik heb dan ook niet de ervaringen die een aantal hier wel hebben, en die proberen om hun niet aardse ervaringen in woorden om te zetten, dan kom je in woorden terecht die abstracter worden voor degenen die die ervaringen niet hebben.
Maar daar kom je vanzelf verhalen van tegen.
En zeker is het mogelijk om mensen die zich daar niet bewust van zijn, bewuster te maken door “normale” termen te gebruiken.
Toch vind ik een van de voordelen van dit forum, dat je de termen kunt gebruiken die bij jou passen en dat is voor iedereen dus weer verschillend, de een gebruikt “zweverige” termen de ander “godsdienstige” en een derde gebruikt omschrijvingen.
En wat in de ogen van de een zweverig is is voor de ander juist duidelijk.
Ik denk dat we elkaar nog wel tegenkomen hier.
Leuk dat je er bent.

Liefs,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 21:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D Ben het volkomen eens met Yolleke Lotte.
Het is jouw eigen plek en ik volg je verhaal met grote belangstelling!

Hmm...Spirituele concurentie.
Daar noem je een groot en interessant onderwerp vind ik.
Ik zie het zelf als een onderdeel van de tocht die we allemaal maken.
Maar daarom niet minder tricky.

Heb jij er een idee over?

Dank voor je openheid hier. 1hart1


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 22:30 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Ik wil hier ook graag even op reageren. Leuk dat je dit onderwerp aansnijdt :!:

Ik heb ook niet zoveel van die prachtige ervaringen als een aantal hier. Maar geniet ook van hun verhalen. Ook ik ben nuchter en kritisch. Het hoofdstukje andere dimensies lees ik bijvoorbeeld niet. Gewoon omdat ik daar nog niet aan toe ben en omdat ik daar nu niks mee heb.
Inderdaad iedereen heeft zijn eigen woorden voor zijn eigen ervaringen. Wat soms wel verwarrend kan zijn, maar gek genoeg snapt iedereen het wel.

Ik heb veel geleerd hier en met al dat licht ben ik ook een grote sprong voor uit gegaan. Ik vind het heerlijk om mijn licht te laten schijnen hier. Ik hoop dat jij daar ook van kan genieten. Afbeelding

Liefs
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007 16:55 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Bedankt weer voor jullie reacties!
Het voelt fijn dat ik hier gewoon kan zeggen hoe ik over dingen voel en denk. Maar wat ik ook nog wel even wilde zeggen is dat ik zeker niet bedoelde met mijn 'nuchterheid' dat ik anderen beoordeel die niet zo zijn!
Ieder heeft zo zijn eigen weg, ieder volgt zo zijn eigen gevoel, ieder doet dat wat hij/zij denkt dat goed is, en uiteraard is dat allemaal goed.
Gewoon elkaars manier respecteren, er is geen goede of foute manier.

Ik zie nu dat ik misschien onbewust in mijn vorige berichtje een beetje in een verdediging schoot, omdat ik ook ervaring heb met mensen die in het verleden mijn manier niet zien als iets wat ook 'kan' en dat respecteren.
Nergens voor nodig hier, die verdediging, daar moet ik even aan wennen denk ik. Sowieso, veel ervaring met het net iets anders zijn dan anderen en dan al snel het gevoel te hebben ergens niet bij te horen/ niet welkom te zijn; zo'n leuke levensles die ik nog niet volledig onder de knie heb, maar wel aan werk :wink:

Nog over spirituele concurentie, dat is iets wat ik wel eens om me heen zie of lees. Dan merk je dat iemand zichzelf dus wel beter/hoger voelt vanwege de vele ervaring of de geleerde kennis, soms kom je dat tegen.
Dat vind ik zo jammer, omdat het naar mijn mening juist allemaal niet te vergelijken is, en waarom zouden we, waarom zouden we uberhaupt vergelijken in termen van beter/slechter.
Ieder zo zijn eigen levensles, zijn eigen kracht, zijn eigen prachtige persoonlijkheid. Ik heb juist diep respect voor iemand die inderdaad goed in zijn kracht staat, positiviteit uit straalt, veel ervaring heeft! Dat vind ik echt heel mooi, en ja daar kan ik veel van leren! Maar wat ik alleen wil zeggen is dat ik dit niet ga vergelijken met mezelf en dan een label geef als in beter/slecht. Gelukkig heb ik ook niet het gevoel dat dat bijvoorbeeld op dit forum veel gebeurt, ik zie het alleen wel eens om me heen.
Een grappig voorbeeld is misschien een bezoek aan de Paraview een half jaartje geleden. Ik voelde me daar alles behalve op me gemak, alsof iedereen zich naar je toe 'zuigt'. Er heerste ook een erg bedrukte, gespannen sfeer, alsof iedereen alleen maar op elkaar aan het letten was. Ik kon me daar gelukkig goed voor afsluiten en ging die paar kraampjes af, waar ik wel een goed gevoel bij had, zodat ik toch nog een leuke middag had. Maar als iemand je weg blokkeert en voor je gaat staan om direct iets te vertellen over hoe geweldig zijn methode wel niet is, dan werkt dat bij mij averechts..
Meer mensen met zo'n ervaring?

Veel liefs,
Lotte


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.