LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 01:28

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Ruzie op het forum. Kan dat?
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 15:01 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Lieve Hallogenen en andere Machtige Verlichting.

Ik wil toch heel graag even iets zeggen over de bom die hier onploft is onlangs.

Ik schrik er altijd nog steeds van maar heej...ik begin het te leren!
En als ik terug kijk moet ik zeggen dat ik er enorm door gegroeid ben.
En waarom?

Omdat ik niet enkel hier op het forum geleerd heb mezelf los te maken van ruzies of disrespect, maar ook in het "gewone" dagdagelijkse leven lukt me dat steeds beter.
En dan wil ik recht zeggen dat ik dankbaar ben dat we toch de ruimte geven aan bepaalde bozigheden die we allemaal wel herkennen maar er allemaal anders mee omgaan.

Steeds komt weer de vraag naar boven of dit wel kan op een lichtwerkersforum.
Mijn antwoord daarop is JA.
Mits het de spuigaten niet uitfloepert natuurlijk, want voor mij zijn er grenzen.
Die liggen voor iedereen ergens anders maar dat is het nou juist: waar ligt de jouwe?

Een van de mogelijkheden die er altijd nog is is NIETS LEZEN!
Laat liggen laat liggen de ruzietopic als je er niet tegen kunt of als je volstrekt niet in de energie terecht wilt komen.
Het is net zoiets als wanneer er een ongeluk op straat gebeurd.
Of een gevecht plaats vind in een winkelcentrum.
(noem maar een zij-straat)
Je kunt gaan kijken of je kunt doorlopen.
Ga je kijken? Hoep je zit erin.
Loop je door? is het enkel nog jouw eigen stukje.

Kom ik meteen op de "titel" Lichtwerker.
Wat een lichtwerker nu precies is is ook voor iedereen anders.
De een vind dat we allemaal lichtwerkers zijn, en de ander denkt daar anders over.
Maar waar het om gaat is of lichtwerkers ruzie mogen maken op dit forum.

En ik vind dat er enige ruimte mag zijn om jezelf te ontplooien en te leren kennen.
En het is onmogelijk om jezelf te leren kennen als je enkel maar roze kleren mag dragen.
Ik vind dat beperkt als ik zo vrij mag zijn.
We zijn allemaal wel eens kwaad maar laten dat liever niet zien.
En toch is er geen licht zonder duisternis.

En in die zin vind ik dat duisternis is toegestaan omdat we daarmee leren ervaren dat duisternis en licht hand in hand gaan.
Niet alleen in de werkelijke leefwereld maar ook hier op het forum.

Hartelijk dank voor uw aandacht.

Ruthazel.


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 16:04 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Lieverd,

ja ik merk zelf ook dat ik het allemaal zie gebeuren en langs zie stromen.
Voorheen zat ik hier ook met kloppend hart te lezen en plengde een traan.
Ik voel ook de groei hierin en eigenlijk ben ik dan ook dankbaar dat het hier op het forum mag zijn.
Want alles is energie en het ying en yang en de balans van alles en nog wat.
Het geeft ook niks als er eens een aanvaring is, maar ik denk zelf dat het handig is om rustig te blijven.
Precies zoals je zegt, ik merk zelf dat ik veel assertiever ben geworden en ook het nee komt duidelijk aan, zowel in het dagelijks leven als hier.
Dus alle lieverd laat je niet uit het veld slaan door botsende energiën,
onweer weet je wel? daarna klaart de lucht weer op, met soms een regenbui, die alles weer schoonspoelt.
Soms kan je dan ook naar buiten gaan en voelen dat het zo lekker opgefrist is.

En de term lichtwerker houdt volgens mij niet in dat er geen ruzie gemaakt zou mogen worden, dat zou een wel heel raar jaknikkertje worden toch?

Ik hou van jullie allemaal precies zoals je bent!

1hart1 Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 16:08 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Hi lieverd,

Als waxine lichtje doe ik ook graag een vredelievende duit in het zakje.
Hmm, alles op zijn beloop laten vind ik niks. Hier wordt onder de gordel gevochten en da's niet een verlichtte handeling, zelfs al zou dit privé via email of PB uitgeschreven moeten kunnen worden.
Als, jawel als ik verantwoordelijk voor het forum zou zijn, pakte ik, omdat het voor beide niet de eerste keer is, de lieverds bij hun ophanglusjes en zette ze samen met een bemiddelaar in een afgesloten zandbak (gesloten topic) waar de bomscherven misschien nog geluk brengen, zonder toegang tot het overige forum tot de zaak is bijgelegd, afgezoend en de lessen zijn overgekomen.

De ene persoon is gewond vanuit het verleden en heeft last van triggers waar die persoon niets aan kan doen. Dat doet verrekte zeer en ik kan me voorstellen dat er AUhm geroepen wordt.
De ander is daarvan op de hoogte, beweerd verlichte info van gidsen door te krijgen, heeft al tweemaal eerder de privacy grens overschreden, wat zeer bedreigend is voor mensen met dat verleden, en draait hier al veel langer mee.
De liefde waar de ene persoon geholpen zou moeten/kunnen worden ontbreekt hier, integendeel er wordt getrapt en er worden anderen bij betrokken die hier niets mee te maken hebben.
Een vette ban voor een maand of drie en nog eens drie maanden alleen gemodereerd posten zou ik zeggen voor dit forum. Op onze servers staat daar een levenslange ban op bij herhaling.
De tweede is het in de publiciteit gaan gooien, vanuit geestelijke nood vermoed ik, en heeft het dus deels zelf laten escaleren. Een email aan Ruth, Annemiek, Beer, mij misschien of wie dan ook voldoende vertrouwd wordt, zou veel beter zijn geweest. Een waarschuwing en hulp is m.i. op zijn plaats, maar ja, wie ben ik?

Normaal een meningsverschil moet gewoon kunnen, maar dit bederft de sfeer waardoor mensen hier graag zijn en die is opgebouwd door maanden hard werk van allen! Negatieve krachten wachten op dit soort toestanden om die sfeer weer af te breken. Hou het licht, hou het veilig, hou de sfeer goed, da's voor iedereen beter.

Namasté Puran

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 18:33 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Puran.
Ik ga graag in op de bijdrage van dit blije waxinelichtje 1hart1

Lieverd ik zie een verschil tussen "alles op z`n beloop laten" en de ontwikkeling gade slaan.
Persoonlijk vind ik het van Enen Groote Weisheidt getuige om te aanschouwen zonder commentaar.
Wat iets anders is dan Niets-Doen.

En ik denk lieverd, dat het de sfeer totaal niet bederft als de toe-schouwende lichtjes juist op zulke momenten hun kerstverlichting uit de kast halen en we massaal de stekker in het stopcontact steken.
Want weinig is zo helend als humor.

Ik steek ze nu even aan.
Gewoon, voor de gezelligheid. 8)




Afbeelding Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 19:09 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
:shock: :) :D :lol: :lol: :lol:

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 19:44 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Hmmmm, ik moet zeggen dat ik het met Ruth eens ben. Ik heb er ook van geleerd.
Aan de andere kant wordt dit ook door anderen, gasten gelezen. Die krijgen dan wel een heel vertekend beeld van deze lichtwerkers. Maar om dat ook weer te weerleggen, het is maar een klein stukje en zou eventueel ook gewist kunnen worden. Met toestemming van de betrokkenen.

Misschien heb je dus helemaal niks aan deze overdenking. :oops:

Tja en dan nog die beschrijving van lichtwerker zijn. Dat is iets wat ik me de laatste tijd ook afvraag. Moet je echt spiritueel therapeutisch bezig zijn om lichtwerker te zijn en op dit forum te mogen zijn? Ik ben dat niet, ik ben een beginnende lichtwerker en die heel veel vragen heeft en die vooral graag hier stelt. Ook al voel ik me soms een beetje bezwaard, maar dat ligt aan mij en niet aan jullie. :P

Liefs
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 21:03 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Anjasa schreef:
..Misschien heb je dus helemaal niks aan deze overdenking. :oops:


Toch wel lieverd, toch wel. 1hart1

Wat ik vooral interessant vind aan jou opmerking is dit:


Citeer:
..Aan de andere kant wordt dit ook door anderen, gasten gelezen. Die krijgen dan wel een heel vertekend beeld van deze lichtwerkers..


Wat is een lichtwerker?
Een vraag die al dikwijls onder de loeplamp gelegen heeft.
En wellicht zal dat voorlopig nog wel zo blijven.
Want wat verwacht men eigenlijk van lichtwerkers?
Dat het subliemen mensen zijn?
Wandelende engelen?
Mensen opgestegen in verlichting?
Sai Baba?
Jezus?
Dalai Lama?

Eigenlijk impliceert het woord licht-werker wel zoiets.
En ik denk dat de werkelijkheid toch anders is.
Zolang er een roze verwachting aan het hele gegeven lichtwerker hangt voldoet dit forum niet aan die verwachting.
maar mijn visie is nu juist om het inzicht te krijgen, hier, dat lichtwerker niet zozeer betekend dat je altijd liefde bent want oepsie....dan kunnen we allemaal wel inpakken.

Voor mijzelf zou het van hypokritie getuigen als ik mezelf beter voor zou doen als ik ben.
En zie?
Ik ben hypokriet.
Ik maak hier een mooi plaatje van mezelf.
Een prachtige haas met lange oren en een glanzende vacht.
Nog nooit zo een mooie haas gezien zeg.
Maar ben ik ook zo?
Welnee!
En dat blijkt ook wel want m`n Avatar heeft het hazenpad gekozen.
ik ben gewoon Ruth.
Die regelmatig loopt te mopperen en af en toe uitvalt naar de kinderen of naar mijn vriend of mijn man.
Die keikwaad aan de telefoon hangt omdat er "iets" niet klopt in de wereld.
Maar dát lees je hier allemaal niet.

Oh lieverd, weet je, we zouden scheldenaren en hoeren en slechterikken kunnen weren van het forum maar wat weren we dan?
We zijn toch immers allemaal een?
We streven toch naar eenheid?
Maar hoe kan er in Godsnaam sprake van Eenheid zijn als een deel van ons hier niet mag zijn?
Zo van...oke, hoera we zijn allemaal een.
Nou ja behalve dan die mensen die ik niet leuk vind. :?:

Oke, enig respect mag er zeker zijn hier.
Ik vind van wel.
Een ruimte waar we ons, min of meer, veilig kunnen voelen en onze kwetsbare verhalen te delen.
Maar heej....kijk eens om je heen?
Hoeveel liefdevolle berichten zijn er hier te vinden tegenover liefdeloze?
Vele!
En al die hartjes die er strax weer neerdalen zijn gegroeid uit jarenlange uitwisselingen en alle! bijdragen die hier gelevert zijn.

1harten1

Afbeelding Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 21:24 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
voor mij is het forum net een gezellig buurtje en ook bij de buren is er wel eens flinke ruzie .dan gaan we ons er toch niet mee bemoeien dat zou het alleen maar versterken .als ik hier bij ijn buren weer eens veel hoor ruzien .stuur ik in gedachten licht .en merk altijs dat het dan weer snel rustig word. dus ook in ons lichtbuurtje is dat wat we in stilte kunnen doen.
en iedereen mag zich hier uiten zonder kwaad is er geen goed dus kunnen we dit niet uitvlakken ,maar wat is dan kwaad en wat is dan goed?
alles mag er zijn in liefde. :idea: :idea: :idea: :D :D :D :D

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 02:07 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Citeer:
Een vette ban voor een maand of drie en nog eens drie maanden alleen gemodereerd posten zou ik zeggen voor dit forum


Ik snap niet dat iemand die denkt zo liefdevol bezig te zijn, kan voorstellen om een medemens zo te vernederen.

Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 02:42 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Citeer:
Een email aan Ruth, Annemiek, Beer, mij misschien of wie dan ook voldoende vertrouwd wordt, zou veel beter zijn geweest. Een waarschuwing en hulp is m.i. op zijn plaats, maar ja, wie ben ik?


Nee Puran, dit is dus helemaal niet waar.
Als je hier op het forum mot hebt met iemand dan kun je gewoon bij niemand terecht. Iedereen begint te roepen dat ze van alletwee de betrokkene houden en dat ze bewondering hebben voor de strijd die de lichtjes aangaan etc.etc. etc.
Maar d'r is niemand die helpt of steunt.
Ik ben een keer een week of tien dagen lang volledig afgemaakt door een forumlid en er is niemand geweest op het hele forum die behalve de bovengenoemde blah, blah één van ons tweeën tot steun is geweest.
Mij tenminste niet, die ander misschien.
Ook Annemiek niet, die ik in die tijd gemaild heb. Gewoon ik houd van juliie alletwee. 'Zoek het maar uit', dat noemen ze hier houden van.

Nou ik heb het dus uitgezocht.

Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 06:39 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077


Weet je wat opeens in me opkomt bij het lezen van dit commentaar?
Ergens heb ik altijd een raar gevoel als ik een naam lees in een bozigheidstopic.
Er wordt een pion schaak gezet.
Het gaat niet langer meer over het spel zelf maar over een der stukken.
Het overzicht is ff weg.

Geeft nix.
Terug naar het schaakspel.


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 08:12 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Schaakspel zeg jij Ruth?
Keiharde wielerwedstrijd?
Vrij worstelen?

Ik waag me niet op het parcours.
Je vind me in de bezemwagen.

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 08:27 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Vick lieverd ,

Ik ben het niet met je eens , maar ik respecteer je mening wel. Kun je misschien specifieren wat voor hulp je verwacht had dan? Is hulp partij trekken voor iemand , of iemand het gelijk geven? Je voelt je niet gesteund zeg je , maar is onvoorwaardelijk houden van , zonder zich te moeien in de strijd of partij te kiezen geen steun? Is licht sturen geen steun? Ik vraag het je maar hoor , zodat ik je beter kan begrijpen. Daar wil ik wel moeite voor doen.

Ik heb het hele verhaal gelezen , nu en in het verleden. Ik zag energien elkaar tegenkomen en een wisselwerking aangaan. De energien botsten steeds tegen elkaar op en een samensmelting leek niet mogelijk. Hoeft ook niet , de twee tegenpolen van een magneet zullen ook nooit samensmelten , tenzij ze op een andere manier samenkomen , dan plakken ze aan elkaar als het ware. Maar het is jullie keuze en jullie verantwoordelijkheid , niet de onze. Het is jullie strijd.

We kunnen het verhaal gadeslaan en jullie elk apart respecteren voor wie jullie zijn zonder inmenging of partij te kiezen. Ieder heeft zijn eigen waarheid en iedereen heeft het recht te zijn zoals deze is , klikt het niet dan botst het , daar is niets verkeerd mee. Maar hoe zouden we je kunnen helpen in je wisselwerking met de tegenpartij , zonder partij te kiezen?

Het Al houdt onvoorwaardelijk van iedereen , oordeelt niet en trekt geen partij. Het Al Is gewoon aanwezig , aanschouwt en zegt ook : zoek het zelf maar uit , het is jullie strijd en jullie verantwoordelijkheid , niet de mijne. Kunnen jullie niet overeenkomen , ook goed , zijn liefde zal er niet minder om zijn en hij zal altijd evenveel van jullie blijven houden , welke keuze je ook maakt.

Persoonlijk wil ik jou en de tegenpartij steunen in jullie strijd , maar ik zal nooit aan één kant gaan staan of partij trekken voor iemand daar ik beiden evenveel respecteer. Ieder de eigen waarheid en het ene is niet beter of slechter dan het andere.

Lieverd , als ik je kan helpen , heel graag zelfs , maar kun je dan aangeven hoe ik helpen kan , hoe ik je steunen kan zonder afbreuk te doen aan onvoorwaardelijke liefde voor al dat is?

Ik geef je alvast een hele warme knuffel en een zachte zoen op je wang. Ik heb geen oordeel over jou want ik respecteer je zoals je bent , als dat een steun mag zijn voor jou.

Mijn hart is vol van iedereen , ook van jou lieverd.

Liefs , Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 09:21 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Lieve Vick,

Vick schreef:
Citeer:
Een vette ban voor een maand of drie en nog eens drie maanden alleen gemodereerd posten zou ik zeggen voor dit forum
Ik snap niet dat iemand die denkt zo liefdevol bezig te zijn, kan voorstellen om een medemens zo te vernederen.Vick

Ik rij wekelijks 24 kilometer op de fiets naar Winschoten voor bijzondere boodschappen, soms twee keer per week. Meestal wordt ik daarbij goed geholpen.
Ik was eens gewaarschuwd door de gidsen om iets aan de banden van mijn fiets te doen, ik kon geen tijd vrijmaken. De tweede keer werd er iets dringender aangegeven dat ik de banden moest vervangen,ik vond geen tijd. De derde keer werd ik gewaarschuwd dat het nu moest gebeuren, maar ik sloeg de raad in de wind.
Twee dagen later had ik een lekke band en moest ik lopen.
Natuurlijk is dat niet leuk en je kunt het niet liefdevol noemen, maar ik had die les nodig. Ik kocht nieuwe banden en daarna ging het goed en wordt ik weer beschermd tegen lekke banden.

Kinderen waarschuw je ook een paar keer en als dat niet werkt wordt er harder opgetreden. Betekend dat dat er niet van die kinderen gehouden wordt?

Vick schreef:
Nee Puran, dit is dus helemaal niet waar.

Nee Puran, dit is dus niet helemaal waar." was beter geweest.
We hebben wel eens in de clinch gelegen, maar met Nel heb ik ook wel eens een pittige discussie gehad. Ik heb geen mail van je gehad.
Als je mijn stukje boven goed gelezen had kun je zien hoe ik denk over de "liefdevolle behandeling" die jij gehad hebt. Aan de andere kant doet een treffen met punten uit het verleden soms verrekte zeer en dan sta je niet met open armen klaar om een vergevende knuffel uit te delen.

In dit soort zaken schiet niemand iets op met partij kiezen want dat verhard de standpunten en er hoeft bovendien helemaal niet gekozen te worden. Een goed gesprek met begeleiding en de afspraak tussentijds geen standpunten op het forum te ventileren, maakt dat het forum geen verdere schade oploopt en jullie uiteindelijk weer door een (forum-)deur kunnen.

Namasté Puran

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 09:24 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Mooi stuk Helmut!

Namasté Puran.

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 10:48 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Ik heb heel erg nagedacht wat ik wel of niet ga doen en of ik dit wel zal schrijven.
Jullie kennen me al heel lang en ik heb mijn goeie en slechte kanten en soms worden die woedende kanten getriggerd . In dit geval ( geen medeleven nu ) was ik getergd door een lichaam wat erg zeer deed en erg jeukte . Is geen excuus om dan uiteindelijk met zo'n bom te reageren op iemand die me echt niet ligt, hoe ik ook mijn best doe om het anders te voelen.
Ik kan beter accepteren dat die persoon me niet ligt en ook mijden zolang ik niet in staat ben over haar stukken heen te kijken en te laten voor wat het is.
Al mijn acties om het weer goed te doen gingen de mist in wat me ook aan het denken zette.

Ik ben geen Engel en wel van goeie wil maar ook niet altijd. Mijn leerweg op deze aarde.

Met mijn Engelen en Gidsen ben ik bezig mijn stuk uit te werken en helemaal de diepte in te gaan om de bron van mijn woede te schonen.
Dat kan enige tijd vergen en dat geeft niet. In het Universum bestaat geen tijd.

Ik ben het niet eens met een ban. Dat werkt niet en je kunt beter accepteren dat je niet met elkaar om kan gaan dan gedwongen weg te blijven want dat helpt niemand.

Ik neem overigens zelf een beslissing dat ik voorlopig en misschien wel helemaal niet meer op het forum kom. Maar =niet omdat ik me niet waardig acht.
Dan kan de rust terugkeren en wanneer ik terug kom weet ik niet. Ik ben wel eens vaker weg geweest en pas als ik voelde dat ik naar mijn stukje familie wou en er ook echt naar verlangde , kwam ik terug.

Mijn Licht schijnt nog altijd en waarom ook niet? Ik ben niet slechter of beter dan een ander , ik loop gewoon nu een andere stuk.
God denkt niet in termen van * goed * of * kwaad * , dat is wat we zelf doen. Mogen doen zelfs.

Ik kies voor de weg van naar mijn Lichthuis gaan en kijken wat er achter ligt.
De Universele Liefde die ik daar meemaak, maakt ook dat ik beter in mezelf kan kijken.
Schuldgevoel verstopt alle kanalen en is niet de weg.

Ik laat het hierbij en wie het niet begrijpt wat ik probeer uit te leggen, scroll even door.

Liefde en Licht van Nel. :idea:


_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 12:00 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Lieve Helmut,
Dank je wel voor je schrijven. Ik heb je gelezen, dank je wel en ik antwoord je later.
liefs Vick

Lieve Annemiek,
Ze hebben op een van de besproken fora een prachtige lol-emoticon, die zou ik graag onder je stukje plaatsen.
liefs Vick

Puran,
Ik heb je ook gelezen, ik antwoord jou ook later.
Vick

Nel, voor mij hoef jij niet weg. Het zou beter zijn als je veel hulp en steun kreeg van de mensen hier op het forum die jou wel liggenvoor jou kant van de zaak.
Maar inderdaad, wij kunnen beter uit elkaars buurt blijven. En daar is het forum ook groot genoeg voor.
Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 12:07 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Afbeelding
Vick.

Afbeelding
Nel.

Allemaal;
Afbeelding

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 16:27 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Dag Puran,

Ook ik werd onlangs gewaarschuwd voor een band. Niet dat ik het doorkreeg, maar wel dat ervoor gezorgd werd dat mijn oog op een klein scheurtje viel.
Ik vind alles met garages en zo eigenlijk veel te moeilijk dus ik deed eerst drie stappen terug, maar toen reed ik langs de Sprint en ging vragen of dat scheurtje gevaarlijk was.
Nou dat was heel gevaarlijk. Tweede waarschuwing dus. Bovendien had deze garage geen bandje in de maat die ik nodig had en ook geen tweede hands.
Hij zocht voor mij op de computer een collega garage waar zo'n bandje wel in voorraad was.

Ik was net terug van vakantie en stond behoorlijk negatief, dus ik reed eerst naar de sloop op zoek naar een tweede handsje. Hadden ze niet in huis. "Moeilijke maat, mevrouw." toen ik weg wilde rijden van de sloop om thuis eerst maar eens wat te gaan eten, toen startte mijn auto niet meer. Hij deed helemaal niets. Derde waarschuwing.
Nadat iemand van het bedrijf mijn auto weer aan de praat gekregen had, ben ik regelrecht naar de aan mij opgegeven garage gereden om een band te kopen.
Shit happens, maar ik hoef het niet bewust te organiseren.

En waarom vertel ik je dit nou? Ik vertel je dit omdat jij het doet voorkomen dat je met een lekke band gestraft werd, omdat je niet geluisterd zou hebben. Dat is onzin. Jij wist dat er iets met je band mis was, op welke manier dan ook, en door er niet naar te handelen heb je dus geheel bewust een minirampje georganiseerd.

En dat is iets héél anders dan dat de ene volwassen persoon een straf bedenkt voor een nadere volwassen persoon. Werkelijk iets heel anders!
En niet alleen dat het voor de persoon die de straf ontvangt een vernedering is. het is ook voor de persoon die de straf geeft heel ongezond om zich op die manier boven zijn medemensen te verheffen.

Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 17:08 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Hoi Helmut,

Kijk iedereen geeft hulp en steun vanuit zijn eigen zijn en kunnen.
En daarvoor hoeft hij/zij geen partij te kiezen. Dat vind ik niet.
Maar toen ik dat las van Puran, dat stukje dat ik het met een mail naar Annemiek, of Ruth of hem of Bear had kunnen oplossen, toen dacht ik terug aan een andere ruzie, waarbij ik werkelijk dag in dag uit in de pan gehakt werd en werkelijk op het punt stond eraan kapot te gaan en ik uitreikte naar Annemiek, die terugschreef dat ze van ons allebei hield.
Ik realiseerde me toen dat ik helemaal geen liefde gevoeld heb toen, dat ik me verschrikkelijk in de steek gelaten gevoeld heb.
(sorry Annemiek dat ik dit oprakel)

Nu voel ik veel meer liefde. Ook van Annemiek. En op het forum heb ik steun gehad van Amana, die daarbij geen partij trok, Van Ruth en van Kimm. Ieder op hun eigen manier, ieder vanuit hun eigen expertise. En ik voel steun en vriendschap.
Ik zou dat Nel ook gegund hebben. (Als ze mij voor de voeten loopt dan begin ik beslist weer te razen :lol: maar ik heb er echt geen bezwaar tegen als ze hulp en steun ontvangt)
Ik zou van jou niet zo snel hulp en/of steun verwacht hebben, omdat we tot nu toe samen nog niets gehad hebben. Geen gezamelijke geschiedenis of zo.

Citeer:
Het Al houdt onvoorwaardelijk van iedereen , oordeelt niet en trekt geen partij. Het Al Is gewoon aanwezig , aanschouwt en zegt ook : zoek het zelf maar uit ,


Dit is niet waar!!! Het Al houdt niet onvoorwaardelijk van iedereen. Het Al is onvoorwaardelijke Liefde. Het Al zegt niet: "Zoek het zelf maar uit."
Het al IS.

De kreet "Zoek het zelf maar uit" komt uit onverschilligheid. En onverschilligheid is het tegenovergestelde van Liefde. En het is onverschilligheid waarmee je mensen in een conflict alleen laat.
Stel je toch eens voor dat ik niks zou doen als ik hoor dat mijn bovenbuurman zijn moeder weer eens in elkaar trimt. Onder het motto "het Al aanschouwt en zegt zoek het zelf maar uit" Sorry hoor maar ik vind dat haast blasfemie.

Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.