LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 00:38

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Over het forum.
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2006 13:44 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D Hoilo lieve lichtjes allemaal.

Ik heb een poosje zitten denken.
Ik wil even graag vertellen wat ik hier voel allemaal.
We zijn nu een maand onderweg en het gaat best wel goed vind ik.
Ik heb (want ik spreek nu even voor mezelf) veel berichten gekregen van veel mee-denkende mensen.
Heel lieve complimenten en ook kritiek.
Allemaal even leerzaam.
Compliment is natuurlijk fijner maar de kritiek komt ook evenzogoed wel binnnen :arrow: ESPAVO!

En paar punten die bij mij blijven hangen zijn o.a. het "doel" van dit forum.
Eigenlijk hebben we min of meer gekozen om geen doel te stellen hier.
Iedereen is vrij om te posten over allerlei onderwerpen.
Iedereen is welkom.
Regels wilden we niet in hoeven stellen en hebben we dan ook niet gedaan.
SO far so good zou je zeggen.
Maar toch blijft er bij mij een gemis, merk ik.
Ik weet niet precies waar dat in zit en wellicht dat ik daarom ook deze topic open.

Wat ik mis zijn de Engelen.
De groep van Steve.
De gesprekken over de channels en het lichtwerk zo te zeggen.
De nieuwe inzichten die ik krijg en de onzekerheid over wat ik zie en waarneem.

Niet iedereen voelt iets bij het gegeven "lichtwerk" en dat hoeft ook niet.
Maar nu heb ik het gevoel dat er opeens helemaal geen lichtwerkers zijn..... :oops:
Net alsof het bijna niet meer genoemd mag worden.
Onzin natuurlijk, want als ik lichtwerker noem zal ik niet afgeschoten worden. Dat is zeker.
Maar het feit dat ik iedere keer weer aarzel om "licht-berichten" neer te zetten is voor mij toch wel een beetje een teken aan de wand.

Ik heb nu geen idee of hier meer mensen zijn die dit missen.
Daar kom ik onmogelijk achter als ik niet eerst mijn eigen mening geef denk ik. En de stoute schoenen aantrek om hierover een onderwerp te starten.

Eigenlijk is mijn vraag: wat verwacht je van dit forum?
Hoe denk je over dit forum?
Vind je dat het voldoet aan de verwachtingen?
Herken je wat ik hierboven probeer duidelijk te maken?

BigBear heeft me al een paar keer de wijze (!) les geleerd dat ik niet alles hoef te regelen. Dat IS natuurlijk ook zo.
Het is ook niet MIJN forum. Dan zou het er anders uitzien. :wink:
Nee flauw, maar nu eens een enquete houden lijkt me leerzaam.
In ieder geval voor mij dan.
Ik wil dat eigenlijk niet d.m.v. een vragenlijst of poll doen.
Het zou mij liever zijn als men in eigen woorden schrijft hoe het overkomt.

Deze vraag wil géén kritiek of zoiets zijn, beslist niet!
Enkel een zoeken naar enen onduidelijkheid in mezelf hoor schatten, dat wil ik toch even zeggen.

:idea: :arrow: :?:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2006 14:28 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Lieve Ruthazel,

Ik zie dat ik toevallig de eerste ben.
Sowieso was ik op het oude forum ook al niet via het werk van Steve en de groep binnengekomen, en heb ik zelfs, tot nu toe, nog nooit een boek van hem gelezen.
Ik mis het ook niet.
Channelings las ik eerder veel vaker dan nu.
Mis ik ook niet.
Als ik begin te lezen en het spreekt me aan, dan lees ik door.
Anders niet.

Wat ik zie op het forum, is dat we met zijn allen druk bezig zijn om onze aardse ervaringen naar een hoger plan te tillen.
Dat we elkaar helpen om het óók vanuit een ander camerastandpunt te zien.
Of het omgekeerde: spirituelere ervaringen handen en voeten hier op aarde te geven.

En wat mij betreft is dat allemaal lichtwerk.
Ieder die zich bewust is van het LICHT (= Liefde) in zichzelf, is een lichtwerker, als je vanuit die Liefde je werk, alles wat je doet, neerzet.
Daarover schrijven, dat zijn voor mij licht-berichten.
Of het nu over mijn boek gaat, het worstelen van Maja, de onzekerheid van Ruth, de creatie van Surya, het lichtboek van Jan, enz. enz.
Ik mis niets.

Het forum is voor mij een plek om dagelijks binnen te lopen, de sfeer te voelen. Een plek waar je terecht kunt, als je licht eventjes wat minder is. Of juist zoveel, dat je het wilt rondstrooien.
Ik vind het heerlijk om hiermee te kunnen spelen.
Op een plek waar altijd wel iemand is die er iets van herkent.

Wat mij betreft dus: prima zo!
Ik ben benieuwd naar de andere reakties.


Liefs,
Zonne-elfje

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2006 16:48 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lief lichtje Ruthazel, Afbeelding

Goed idee na een maand lichtjesforum evaluatie. Afbeelding
Volgens mij begint het duidelijk vorm te krijgen, het is gezellig, informatief, open.
Een fijn forum.Afbeelding
De verf is droog, de behangrollen opgeruimd en de gordijnen hangen.
Dat de tafel wat mij betreft, misschien nog iets meer naar het raam geschoven mag worden, en die ene lamp iets hoger mag hangen omdat er mensen zijn die daar hun hoofd telkens aan stoten, zijn details, (gelukkig is het een hele licht lamp :D).

Voor mij is het doel van het forum ieders eigen ontwikkeling in de ruimste zin van het woord.
Dat houdt in het delen, vragen, en aangeven, van alle aspecten van je leven.
Het leven is een complex geheel, tenminste zo ervaar ik het, het bestaat uit allerlei onderdelen die apart lijken te staan en toch een geheel vormen.
Geestelijk groeien, de afwas, ruzie met de buurman, een huis inrichten, een boek schrijven, een yogastudio beginnen, met ziekte omgaan, een forum opzetten, kinderen opvoeden, naaste die overgaan, vriendschappen die eindigen, verliefd worden, slapeloosheid, engelen zien, vrijwilligerswerk, kleinkinderen, passie zoeken, een baan creëren, een “vervelende” gebeurtenis verwerken, een huis bouwen :D,
Dit is een kleine willekeurige greep van dingen die we hier tegenkomen en die we een plaats willen geven in het geheel, in het nu.
Daarover te praten/schrijven/lezen geeft mij inzicht in de manieren om ermee om te gaan.
Hier krijg ik duidelijkheid over allerlei aspecten van mijn zijn.
Omdat ik iets aangegeven krijg waar ik mee verder kan.
Omdat ik door zelf te formuleren hoe ik het zie, duidelijkheid krijg.
Omdat ik aspecten zie die niet bij me passen en die dan los kan laten.
Door onzekerheden neer te kunnen zetten en daarop niet aangevallen te worden, maar geholpen te worden naar transformatie naar zekerheden.
Door te zien dat je met respect en liefde zoveel kunt bereiken.
Zoals Zonne-elfje zegt
Citeer:
spirituelere ervaringen handen en voeten hier op aarde te geven.


De boeken van Steve heb ik niet gelezen, een aantal channelingen wel en ik zie daar toch wel veel van terug hier.
De term lichtwerk heb ik sowieso heel weinig gebruikt, omdat ik vind dat iedereen op zijn eigen manier een lichtwerker is. Voor mij is dat een gegeven dat niet iedere keer benoemd hoeft te worden, maar ik heb geen probleem als anderen die term gebruiken.
Maar wat versta jij onder lichtberichten?
En waarom aarzel je om ze neer te zetten?
Ik ben ook benieuwd hoe jouw forum eruit zou zien. Kun je daar iets meer over vertellen?


Al met al een mooi forum, met veel openheid en inhoud.
Ik ben het met je eens, dat de inhoud een kleine wijziging heeft ondergaan hoewel ik niet kan benoemen wat dat is. Maar ik heb daar geen probleem mee.
Goed gedaan jullie Afbeelding

Liefs,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2006 17:19 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:52
Berichten: 557
Wel lieverd,

Zonne Elfje en Yolleke hadden het wat mij betreft niet beter kunnen formuleren, dus ik maak me er even makkelijk vanaf :lol: ik sluit me geheel bij hen aan.
Voor mij is het forum ook het volgende (mooi verwoord Zonne Elfje, je zou schrijfster moeten worden :wink: )

Citeer:
Wat ik zie op het forum, is dat we met zijn allen druk bezig zijn om onze aardse ervaringen naar een hoger plan te tillen.
Dat we elkaar helpen om het óók vanuit een ander camerastandpunt te zien.
Of het omgekeerde: spirituelere ervaringen handen en voeten hier op aarde te geven.


En ik wil daar nog aan toe voegen: ik zie hoe we bezig zijn de nieuwe tijd, de nieuwe aarde, de nieuwe dimensies in het HIER en NU vorm te geven, waar te laten worden. En omdat dat niet overal benoemd kan worden of bespreekbaar is, is dit een heerlijke plek om openlijk te praten en uit te wisselen. Woorden en taal te vinden voor al dat nieuwe.

En Lieverd, dat jij aarzeld om lichtberichten neer te zetten vind ik dan heel erg ongelofelijk jammer! Want tenslotte is dit het lichtjesforum, waarvan je nota bene ook nog eens de initiatiefneemster bent, dus wat is dat dan wat jou tegen houdt!?????

En engelen missen?
Helaas had ik nog geen tijd om mijn/onze ervaringen van de lichtcirkel van gister te verwoorden,
maar ik had het genoegen voor het eerst twee vriendinnen fysiek aanzwezig in mijn woonkamer te hebben,
die met mij samen de lichtcirkel meededen,
en de ene vriendin zag zo ongelofelijk veel engelen aanwezig bij de lichtcirkel,
en ik moest zo denken aan jouw bericht in je andere topic
waarin je schrijft hoe druk het soms is met engelen en lichtwezens......
nou, gisteren werd ik me daar ook weer erg bewust van hoe dichtbij ze zijn en hoe graag ze met ons samenwerken,
en dat kwam dan toch wel vooral mede door dit forum en een lichtcirkel die we dan zo even met een aantal van ons lichtjes doen!!!!

En ergens snap ik ook wel wat je bedoelt,
misschien wisselen we op dit moment veel aardse practische alledaagse dingen met elkaar uit hier,
en zijn er minder berichten over de andere dimensies en engelen en channels etc.

Voor mij persoonlijk komt dat eerlijk gezegd doordat er voor mij niet meer zo'n groot verschil is.
Het zijn niet meer zo van die verschillende werelden.
Alles is er.
De nieuwe aarde IS er.
Het is maar door welke bril ik kijk wat ik zie.

Maar goed, ik ben dan ook heel wat minder 'paranormaal' (om het zo maar even te noemen) dan jij, en misschien heb ik daardoor ook een andere kijk en andere behoefte.

Daarom vind ik het heel goed dat je dit aanhaalt,
en dat je benoemd wat jij mist.
En ik hoop zo dat je je hier vrij voelt je licht berichten te plaatsen,
de thema's aan te snijden die voor jou over lichtwerk gaan.
En ik ben heel benieuwd naar je antwoorden op de vragen van Yolleke, want dat zijn mooie vragen!

maar eh.....het lijkt wel of er geen lichtwerkers meer zijn???? :shock:

Lieverd,
zal ik er een bouwlamp bijpakken en die even rond laten schijnen?
En begin maar met in de spiegel te kijken!!

Dag dag
enne, als ik af en toe wat kort door de bocht ben in dit bericht,
ik heb een beetje een gekke dag en zit in een wat erg gekke energie geloof ik.

maar het is in liefde geschreven!
Deze plek is mij dierbaar
en ik ben zeer blij dat jullie drie musketiers zo je best doen voor deze lichtplek!!!

Alle liefs
en goeds
en licht

Surya

_________________
"Let the beauty you are, be what you do.
There are thousands of ways to kneel down and
kiss the earth"
Rumi


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2006 20:16 
Lieve Ruth

Het forum is wat mij betreft helemaal o.k. Eindelijk geen strakke regels meer zodat je al niet bijvoorbaat in de stress schiet ( bij wijze van spreken )
Op dit moment ben ik nog steeds een lichtwerker, dat is nog niet veranderd ( kan ook niet , want iemand die niets weet maar wel zijn zieke buurvrouw verzorgd is voor mij ook een Lichtwerker ). Ik heb nog steeds ervaringen, maar nu naast mijn werk bij de dierenhulpdienst, wat me best veel energie kost , heb ik vaak geen tijd om allerlei zaken uit te diepen op het forum.
Ik wil wel, maar als je moe bent en nog zoveel andere dingen ook doet , komt het er even niet van.
Punt is ook dat ik al bijna twee en een half jaar hier zit en veel heb geschreven en uitgewisseld en opeens is er het gevoel van ...even rust hierin. Ik heb vorig jaar en het jaar daarvoor intensief gewerkt aan mezelf , veel reizen gemaakt, draaikolken in geweest en het moet even ook bezinken.

Heb met Steve een mindere ervaring gekregen , jammer, maar het zal zo moeten lopen. Het Amerikaanse forum werd gesloten omdat er wat duistere figuren rondliepen ( inside info uit Amerika ) en mijn ( en de mening van Ed ook ) was dat je dan het duister wel de ruimte geeft en de rest moet maar zien waar die weer heengaan. Ik heb er zo mijn gedachten over.

De prachtige sfeer, die ik voelde als ik life naar de channelings keek, die voel ik al maanden niet meer. Ik hoor dat meer mensen die ervaring hebben en ik wil niet oordelen maar ik ben klaar met dat stuk.
Ik kreeg heel duidelijk in me door dat ik mijn eigen pad mag gaan lopen en dan ook echt vertrouwen op mijn eigen waarnemingen.
Ik heb ineens geen last meer van rare energie schommelingen, nu ik niet steeds iets erover lees in de channelings van wie dan ook.
Dat zet me aan het denken. Ik moet naar mezelf luisteren en de verbinding leggen met de kennis in de sferen.
En de Engelen , die me helemaal niet een channeling geven maar me gewoon begeleiden op mijn levens pad en me mijn eigen keuze laten.

Nou, dit is een heel verhaal geworden en ik hoop dat ik niemand tegen de schenen schop met mijn mening over Steve.
Hij is ook maar mens en het wil niet zeggen dat je altijd een goed kanaal bent, het kan ook minder worden of er kan zelfs in de Group een element zitten wat er niet in hoort.
Ook dat hoort bij het spel. :roll:

Liefs van Nel. :idea:



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2006 20:32 
Lieve Ruth,

Er zijn hier al heel veel mooie en goede dingen geschreven. En ik ben het overal mee eens. Ik heb er nog slechts een kleinigheid aan toe te voegen.

Als we ons licht willen laten schijnen, dan is het niet te vermijden dat we ons emotioneel, psychologisch en fysiek werk doen. Het opruimen van oude ballast is dus van groot belang (volgens mij). Al die huis, tuin en keuken problemen zijn dus belangrijk. Belangrijk om te bekijken en aandacht aan te besteden en te zien wat er bij jou hoort, wat je is aangepraat en wat je kan loslaten.
Er is nu een forum waar de mensen mogen zeggen dat ze mot met hun moeder hebben en niet hoeven te zeggen dat na een bezoek aan hun moeder hun aura in de war is. Dat laatste lost nl. niks op. Daar verbetert de relatie niet van, daar krijg je geen inzichten van, daar groei je niet van. Van mijn standpunt uit bezien heeft het feit dat mijn aura ergens van in de war raakt (van te lang achter de computer zitten bijvoorbeeld) weinig met spiritualiteit te maken.

Op het vorige forum probeerde iedereen, ik ook, dat waar we mee zaten in een spirituele taal te brengen. Nu alles in vierkant Hollands wordt opgeschreven kan dit forum minder spiritueel lijken. Het lijkt een beetje op de slinger van een klok. Eerst het ene uiterste, nu het andere uiterste. Als we als forum doorgroeien, dan zullen we de synthese vinden van deze twee uiterste. Dat is pas echt spiritueel :D

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2006 20:41 
Lieve Vick

Helemaal mee eens en prachtig verwoord. ( nu zit mijn aura ook weer lekker :wink: :D )

Liefs van Nel. :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2006 21:36 
Dank je wel, Nel.

Lieve Ruth,

Er is nog iets wat ik je wil zeggen. Ik ben heel spiritueel, (werk zelfs dagelijks met engelen :D )maar ik sta ook heel stevig met mijn voeten op de aarde. Als er een onderwerp komt dat voor mijn gevoel compleet los van de grond is, dan ben ik een beetje geërgerd en dan zou ik eigenlijk eventjes niet moeten reageren. Het spijt me dat ik dat wel gedaan heb en dat ik dat niet erg aardig gedaan heb.
En ik zou het ook erg jammer vinden als je daardoor dit soort onderwerpen niet meer wilt/durft plaatsen.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2006 22:33 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Jeutje wat een boel prachtige berichten hier!
Het geeft me alvast een hoop duidelijkheid over hoe jullie het zien, waardoor ik het ook duidelijker ga zien.
Zo duidelijk heb ik het eigenlijk nog niet gehoord.
Ik wordt er ook geemotioneerd van merk ik, om te horen hoe lief dit toch eigenlijk weer allemaal is.
Hup meteen Engeltjes om me heen. HIER!

Het is teveel om overal op in te gaan want veel onderwerpen komen naar voren.
Ik vind ook Zonne Elfje dat je het mooi verwoord: spirituele ervaringen handen en voeten geven!
Het komt wel een beetje "hard" binnen maar ESPAVO schat!

Surya je verteld iets bijzonders over je vriendin.
Je koppelt je forumervaringen aan de "gewone" vriendinnen als blijkt dat ze ook Engelen ziet. Ik vind dat Super!
I LOVE YOU!

Je raakt me wel met dat achterhaalde woord: paranormaal.
Het moge duidelijk zijn dat het allang niet meer zo "para" is maar niettemin als je, blijkbaar, dingen waarneemt dan is het toch nog steeds een beetje eenzaam. Gelukkig mag er over gesproken worden, God zij Dank!
Maar het neemt nog even niet weg dat herkenning, of misschien érkenning zó belangrijk is.
Ik kan dan zeggen dat het er niet toe doet wat een ander vind, of dat ik wel of niet begrepen wordt maar dat is te hoog gegrepen. Ik zoek nog steeds naarstig naar handleidingen om door de bomen/zielen het bos te kunnen zien. Dat blijkt niet zo eenvoudig en dat is ook niet erg () want dat maakt ook dat je werkelijk niet één boom mist.
Strax kan ik met mijn ogen dicht door dat woud lopen.

Nel, wat je zegt van Steve herken ik héél goed.
Misschien zit het hem in de Amerikaanse Coca Cola-mentaliteit?
Maar dat neemt niet weg dat Steve op mij toch een grote indruk gemaakt heeft. Waarschijnlijk omdat ik verassend weinig mensen tegenkom die zo duidelijk zijn over hun informatie. Hij weet wel een betonnen brug te slaan tussen daar en hier zo te zeggen. Dat zie ik zelden.
Overigens doet dat niets af aan de groep wat mij betreft want Engelen zijn Engelen vind ik. For ever love..

Vick ik vind huis en tuin en keuken problemen er heel zeker toe doen!
Jeetje we léven ten slotte toch hier?
Nu, die keuken is wel onze woonst waar we die handen en voeten van Zonne Elfje gebruiken.
Wat je zegt van de aura in de war ben ik het niet mee eens want als je al "ziener" (or whatever) waarneemt dat een aura danig verstoort kan raken van een bezoek aan je moeder is dat een waarneming die jij weliswaar niet deelt maar ondertussen wordt het door een ander wél waargenomen. En die ander kan, zeker in het begin van de "opleiding" zelf ook danig in de war raken als het Siberisch ontkent en uitgelachen wordt. Je zou het kunnen vergelijken met een kind die spontaan een tekening maakt en volwassen mensen maken dan de ongepaste opmerking: heej? Dat is gek? Die boom is blauw.................
Ik denk dus dat allebei de waarnemingen levensvatbaarheid hebben zo te zeggen.
Maar ik ben het wel met je eens dat het concreet mag worden. Enkel gaat daar wel onderwijs en inzicht aan vooraf en dát is niet zomaar voor handen.
Makkelijker is het Grieks te leren en de gebaande paden te bewandelen. Daar zijn mogelijkheden genoeg voor immers?

En dan kom ik uiteindelijk uit bij het, eveneens geweldige, schrijven ! van Yolleke, prachtig bericht schat!
Jouw hele goeie vragen!


Quote:
Maar wat versta jij onder lichtberichten?
En waarom aarzel je om ze neer te zetten?
Ik ben ook benieuwd hoe jouw forum eruit zou zien. Kun je daar iets meer over vertellen?



Wat versta ik onder lichtberichten.
Geen idee. Ik denk dat ik een heimwee heb naar ......nee.
Ik ga het anders zeggen.
Ik geloof dat Steve een soort van helper is bij het ordenen van de beelden die ik steeds krijg. Ordenen van de ontwikkeling die ik doormaak. Als een soort van leraar met veel ervaring die je de moed geeft om verder te lopen. Zoiets als dat hij de Mount Everest al een keer beklommen heeft. En nee, niet "follow the leader" (om die poten maar vast onder de stoel weg te zagen op voorhand) maar dat begrijp je wel denk ik.
Alles zit al in mezelf is dan een gedachte waar ik soms, concreet, iets mee kan maar meestal niet.
Daarom aarzel ik ook, denk ik, om veel van wat ik zie neer te schrijven.

1) wie heeft er wat aan?
2) wat leer ik ervan?

Ik geloof dat het precies dat is waarom ik mezelf weerhoudt om te vertellen. En toch is het dat denk ik wat ik zou willen: uitwisselen van wat we waarnemen.
En dat hoeft helemaal geen "zien" te zijn of beelden of zoiets want ik ben ervan overtuigd dat ieder zijn eigen vorm heeft.
Sommige mensen ruiken emoties, sommige mensen voelen dingen feilloos aan en sommige mensen weten precies te vertellen hoeveel violen er in het Brabants Orkest spelen en er zijn mensen die zielen uit de 17e eeuw op de digitale camera kunnen zetten.
Allemaal vermogens.
Het uitwisselen, de overeenkomsten, van die vermogens boeien mij denk ik.
Meer dan de huis/tuin/ en keuken dingen omdat ik dat ken.
De waarnemingen zijn nieuw en ...ja hoe zeg je dat.......tillen mij iedere keer weer op?
Daardoor krijg ik het gevoel dat ik op de goeie school zit?
Zoiets?
Vooral de meditaties zijn voor mij zinnige lessen.
Ik zou het zo mooi vinden als andere mensen ook zouden vertellen wat ze zien/voelen/meemaken/ervaren enz tijdens zo een meditatie of, verbinding kun je ook zeggen.

Heb je hier iets aan Yol? Of ben ik nu vaag?......

Hoe dan ook, IK heb er heel veel aan om te lezen wat hier allemaal staat.
Ik ben er recht blij mee en het helpt me wel degelijk verder op mijn zoektocht naar hoe ik mijn taak concreet vorm kan geven.
Want, en dat is dan ook iets, voor mij is lichtwerk inderdaad het licht ontdekken in jezelf ten einde het uit te kunnen stralen naar buiten toe. En in die zin herzie ik mijn voorbeeld dat de zon een lichtwerker is want ik denk nu dat dat niet zo is.
Waarom niet? Omdat de zon niet bewust bezig om zichzelf en van daaruit de ander in het licht te zetten.
Hoewel..... misschien doet ze dat ook wel? ...
Enfin, dat de batterijen het af en toe dan niet doen omdat ze leeg zijn...?
Komt zeker omdat ik zoveel schrijf?...

Tijd om op te waarderen dus.

Dank lieverds, allemaal!

(en nu had ik overal poppekes losgelaten maar zie? Hup. Allemaal wég! )
Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2006 22:37 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:shock: Oh...Vick, ik ben zo druk om mijn eigen fietsbandjes op te pompen dat ik jouw laatste reactie niet gezien heb.
Alsnog.

Oh dat verklaart wel wat wat je nu zegt.
Dat je geeergerd bent.
Maar lieverd, je zegt dat je wél goed op de grond staat.
Heb je het idee dat ik dan niet goed op de grond sta?
En zo ja, hoe kom je daar dan bij?

En inderdaad soms kan zo een reactie mij enorm afschrikken.
Zo van....nee hè!
Komt zij weer aan met haar so called "engelen" Afbeelding

:idea: :arrow: :?:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2006 23:21 
Wauw,
Mooie vragen, mooie reacties
Ik geniet er van.
En om je eigen woorden weer aan te halen lieve Ruth. Do you believe.
Ik herken hier in de reacties zowel mijn behoefte om de "lichtpraat" handen en voeten te geven. Als mijn behoefte om die praat tot me door te laten dringen. Mijn perspectief te veranderen.
Het is voor mij weer dat 3 lagen besef.
Hier
Daar
En de brug tot het toelaten van de delen in mezelf die ik me blijkbaar wil herinneren.
De channels functioneren dan als informatie om over die brug te kunnen gaan, net als beelden die ik zelf krijg. En boeken die voorbij de dualiteit gaan.
We hebben het eerder wel eens gehad over een kader hebben voor.
Soms zit ik dan gewoon even in mijn 3D kader en heb ik daar even ruimte voor nodig.
Soms zit ik in rust of passie en heb ik veel behoefte contact te maken met de nieuwe energie. Dat veruimd mijn kader en ik neem dan iets mee naar beneden.
Door toestemming te geven aan die delen in mezelf heb ik me ook kunnen openen voor informatie uit de channels.
Ik leef het nog niet, maar ik voel me gesteund door anderen die ook uiting geven aan een intensiteit die ze voelen.
In de laaste shoud werd het volgende gezegd, wat diep bij mij binnen komt.

Vebeelding en de realiteit zijn een en dezelfde. Het is alleen dat de energie zich anders manifesteerd.

Hier
Daar
En de brug.

Dus meis schroom niet, verteld wat van jouw is.
Weet je, eigenlijk channel je ook regelmatig, al noem je het zelf niet zo!!
Dat is blijkbaar wat jij mag doen.

Afbeelding Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2006 23:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D Simone!
JEUJ Herkenning!

Het kader.
Dat noem ik dan het bos met al die bomen.
En dan nog ergens een brug waar je overheen kunt maar was dat ook alweer? :D O ja shoud (of een andere channel van deze of gene, "zijde")
Merlijn was ook alweer in dezelfde dimensie als ik alleen was hij andere energie.

Lieverd, maar dan even een vraag (gaat even off topic :oops: ) heb jij dan een manier waarop je, zeg maar, gewoon naar die andere dimensie kunt gaan? Kun je dat opzoeken? En kun je dan sturen daar?....zucht...... :oops: :oops:

WOW YES!
:( :lol: :roll:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2006 23:33 
Hihi...heb me zegje gezegd.
En wat dan met het forum ?
Alles mag en kan volgens mij.
Wat van boven komt, vanuit de diepte, vanuit oud zeer, Hier, Daar.
En deze mooie opening die je hier weer neer zet, voelt duidelijk aan dat er weer iets mag stromen.
Zo werkt het volgens mij, met elkaar.
Ruimte geven aan wat bij jouw leeft.

Maar wellicht was het allang duidelijk....
(Ik moet om mezelf lachen nu, mijn les in duidelijk willen zijn ..hihi)
:wink: Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2006 00:07 
Zitten we even gelijktijdig online. latertjes... :lol:
Nee Ruth.

Ik ben ook nog steeds wat warrig in die andere stukken.
Soms is het me ook allemaal een beetje te veel.

Maar ik geef mezelf steeds meer ruimte om los te laten wat ik tussen mijn oren heb gestopt.
En het lijkt met vlagen te gaan, die van buiten word geinitieerd.

Momenteel voelt het dan al even heel vast op een of andere manier. Alsof er vanuit de aarde getrokken wordt.

Sinds deze week rommeld het een beetje in de energie voor mij, het wordt weer wat minder vast.

Voor mij is het dus vaak een gevoel/trilling ?die ik krijg.
Alsof de mist even weg strekt.

Ik zoek het niet echt op zeg maar, maar ik ben wel gefocust op de trilling die ik een soort van binnen voel.

In periode van meer minder vaste trilling, komen er dan ook vaak beelden, die blijkbaar voor mij iets op zijn plek zetten.

De bibliotheek gaat even open, zou ik bijna zeggen.

Gewoon toestemming geven aan "de verbeelding" en tegen mezelf
zeggen dat het mag zijn, doet iets met me.
Al kan ik helemaal niet uitleggen wat precies. Het maakt dat ik me meer heel voel.

En weet je wat ik ook wel heb.
Ik ben hier iemand.
Maar heb ook heel sterk een gevoel dat ik nog ergens ben in een deel van mezelf dat in dit lichaam terug wil komen.
Niet om er wat dan ook mee te doen.
Gewoon om in mij te zijn.
En naar mate ik dat toelaat, ben ik raar genoeg ook minder hier.

Woorden !!!!!!!!

Toelaten en geloven dat het me toe behoord dat is eigenlijk wat ik aan het doen ben.

Ojee, had die bieb ook maar de nieuwe taal, want die ligt er wel hoor, ik voel hem..

Liefs Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2006 00:18 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:52
Berichten: 557
lieve Ruth,

Ja paranormaal is een ernstig achterhaald en ouderwets woord!!! ik had even niks beters tot mijn beschikking. naja, ik deed ook niet erg mijn best :oops:

En ik had erg het gevoel dat jouw zoeken naar herkenning zo samen hangt met je vermogens om te zien en te horen en en wilde dat dus aanstippen.

En wat ik schreef is niet helemaal waar,
(dat mijn behoefte misschien anders liggen)
realiseer ik me nu na je reactie.
Want ik ben dan niet zo van het zien en horen,
maar ik ben meer van het weten en voelen en ik had (en heb soms nog) nogal moeite met de ondertiteling, als je snapt wat ik bedoel.
Ik kon tussen de regels doorlezen maar daar las ik dan vanalles doorelkaar en ik wist niet zeker of wat ik las nu werkelijk was of niet en wat ik dan daarmee moest etc etc.
En toen kreeg ik hulp,
ik kreeg een lieve wijze mevrouw in mij leven,
die mij heel veel helderheid heeft helpen krijgen,
en bij wie ik zoveel herkenning vond en vind
dat ik me niet meer zo alleen en in de war voelde
en bij wie ik alles kan zeggen
want niks is voor haar vreemd,
we spreken dezelfde taal
en zien dezelfde werelden.

Dus die behoefte aan herkenning en herkenning snap ik wel zeker!

ehhhh, en nu ben ik kwijt wat ik eigenlijk wilde zeggen. Of is dit het?
hmmmm. :shock:

ik laat het even hierbij dan maar!

Behalve nog dit: wat worden er hier in dit topic mooie dingen geschreven door jullie allemaal, zet mij weer erg in beweging en voor de spiegel :wink:

Namasté
Surya

_________________
"Let the beauty you are, be what you do.
There are thousands of ways to kneel down and
kiss the earth"
Rumi


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2006 00:42 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nou Moon, ja altijd weer te láát! :roll:

Ik kan je wél volgen.
Ik merk ook dat het een manier van kijken is en dat als ik me op je instel, ik heel duidelijk voel waar je zit.
maar opeens kom ik er nu ook achter (eigenlijk wat Surya zegt) ik doe er niet altijd mijn best voor..... :oops:
Oke, Surya, jij zoekt naar woorden en ik naar beelden die voor mij duidelijk maken wat jij/zij/ik bedoel-t.
Het IS ook moeilijk!
En daarom frustreert het mij ook regelmatig omdat ik weet dat er best wel woorden voor te vinden zijn, voorlopig althans.
Want...waar las ik dat?....als je een oplossing zoekt ligt het antwoord al ergens. Dus die taal?
Is onderweg.

Nog een inzicht rolt er binnen.
Ik lees véél te snel... :oops:
Precies Surya! De ondertiteling.
Jeetje want het lijkt soms echt wel of we verschillende talen spreken hier.
En de een beschrijft vanuit voelen en de ander vanuit zien/horen enz. enz.

En soms is het ook gewoon teveel.
Vooral als je zoekt vind ik, en dan komt er mega veel op je af en probeer dat dan maar eens te plaatsen!
Hmm...ik denk hardop.... :?
Ja die toestemming geven Simone kan het verschil maken tussen mooie inzichten krijgen of depressief worden zelfs voor mij.
En dan kom ik erachter dat ik echt verdrietig kan worden door mezelf af te wijzen...eh....
En als ik nu lees wat ik zelf zit te schrijven slaat het, lijkt wel, nergens op.
Dit kennen we toch allemaal al? :?

Hè aan het eind van deze regenachtige dag voel ik me zonnig.
Ik kan me met een gerust 1hart1 aan Bommel wijden.
En om nou te zeggen dat het een eenvoudige topic was? Nou nee.
Maar voedzaam?

:D Dat wel.

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2006 02:05 
Hoi Ruth,

Je schreef dat je jezelf twee vragen stelde;
1) Wie heeft er wat aan?
2) Wat leer ik ervan?

Wat leer ik ervan lijkt mij een redelijke vraag. Maar wie heeft er wat aan, dat lijkt me geen probleem voor jou. Wat mij betreft zou ik graag zelf willen bepalen of ik ergens iets aan heb.
Waarom zet je d'r geen vraag voor? De simpele vraag; Heb ik er behoefte aan om het te delen op het forum? Als het antwoord op die vraag "Ja" is, deel het dan gewoon.
Misschien dat iemand er iets aan heeft? Misschien dat jij er iets van leert? Misschien kan het gebeuren dat onze antwoorden je teleur stellen? Maar jij bent trouw aan jezelf geweest. Jij hebt geluisterd naar jezelf. En over de rest heb je geen contrôle.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2006 07:39 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Tja dat is wel zo VIck.
Toch blijft het voor mij wél belangrijk of iemand er iets aan heeft.
Nog een keer die tolk/vertaler.
Als je iemand probeert te vertalen ben je gericht op de ander.
Van de een naar de ander.
Meestal schrijf ik ook zo merk ik: gericht op de ander.
Als ik naar mezelf schrijf staat er iets héél anders. Wellicht niet te volgen als je gewoon weg leest. Maar ik probeer dat nu juist wel zo te schrijven dat het wel te volgen is. In die zin vind ik de ander juist heel belangrijk. Sterker nog, de lezer inspireert zo te zeggen.

Ik heb me daar ook wel aan gestoten natuurlijk.
Who cares wat ik schrijf! Ik zet het er gewoon neer hoor, zie maar.
Maar die instelling past gewoon niet bij mij merk ik.
Wel voor mezelf opkomen of zoiets wat je hier schrijft.
Niet de verantwoordelijkheid overnemen van de ander, dat leer ik wel.
Maar ik leer ook dat ik blijkbaar een ingebakken ....ja hoe zeg ik dat....sociaal gevoel heb? Zoiets?

Of eh...was dit niet wat jij bedoelt Vick?
gewoon zeggen hoor...1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2006 07:52 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Wat een topic,wat een pracht en wat kom ik er weer achteraan hobbelen.
Er zijn zoveel wijze/ontroerende/mooie/duidelijke woorden gesproken en beelden gedeeld,dat hier op ingaan zou inhouden dat ik om 6uur vanavond nog zit te typen,doe ik niet dus.
Inderdaad,een maand later ! een maand? ongelooflijk.
Van de doelstellingen die ik had toen we dit forum een plekje onder de zon gaven,kan ik me er eigenlijk nog maar een helder voor de geest halen.
De rest is verweven met hoe het geworden is,door onze gezamelijke inbreng en invulling en kleuren.
Het doel dat me hiertoe bracht(een forum beginnen)staat er nog steeds.
De groep zoals hij was voor dit forum,bestond voor mij uit een los weefsel van potentialen.
Ieder had zijn kwaliteiten en allemaal een andere denk en of handelwijze,maar allemaal samen konden we elk probleem aan,juist door die veelzijdigheid.
Wat me eerlijk gezegd een beetje tegenviel was dat er zo weinig gezamelijke doelen waren.
Het waren allemaal processen apart die er plaatsvonden,natuurlijk heeft dat zijn reden en natuurlijk is dat goed,maar het was geen geheel.
Ieder bouwde aan zijn eigen wigwam en kwam soms eens kijken hoe het bij de ander stond,om de stof,het uitzicht te bewonderen of om een handje toe te steken bij het graven van een regengootje.
Daarna ging men weer terug naar de eigen tent.
Samen vormen we een prachtig dorp,met onzegbaar veel kwaliteiten,maar ik mis het dorpshuis.
Een door gezamelijke inspanning,een bundeling van kennis en kracht teweeg gebracht centrum.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk kan maken wat ik bedoel?
De groep was voor mij zón gezamelijke creatie.
En nou hoeft het niet de groep,of de crimson cirkel te zijn waar we gezamelijk aan bouwen,maar een duidelijke as waar het wiel om draait heeft iets voor me.
Het haalt me uit mijn eigen kringetje omdat we daar samen een krachtsinspanning leveren.(en dan kracht tussen haakjes)
Een gezamelijke missie,waar je de kennis vindt van velen en waar juist door die gemeenschappelijke zweetdruppels dat eenzijn gevoel zit.
Waar de een de wanden schildert en de ander de prachtige tapijten knoopt.
Wellicht zijn er meer die dat missen,en anderzijds,misschien mis ik dat maar alleen,geeft niet,altijd goed.
En als ik iets mis is het natuurlijk ook aan mij om daar iets aan te doen.
Dat kan niemand voor mij invullen.
Nou daar ga ik me dan maar eens instorten,bekijken hoe ik die lege plek(voor mij dan) in kan vullen.
En ondertussen bouw ik gewoon door aan mijn tipi en als ik elders een hand of spandienst kan verrichten,natuurlijk,maar mijn droom blijft,aan mij om hem werkelijkheid te maken.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2006 08:33 
Lieve Lichtbruggetjes

Ik moet kort zijn....iedereen pakt wat hij nodig vind en wat ik zo van belang vind , is het delen met elkaar. Ook als je elkaar even niet snapt...engelen boven of engelen beneden...voor mij is alles om me heen en door me heen.
Daar kan ik mee verder en vaak mix ik de ( paranormaal is ook voor mij niet het juiste woord) ervaringen van alle dimensies met mijn aardse ervaringen en kom zo vaak tot inzichten en zie ook wat er in die dimensies aanwezig is.
Zowel aan kennis, die ik op dat moment nodig heb of die prachtige Engelen die me helpen.
Ook in de tussen sferen waar ik overledenen tegenkom en als ze willen , help ik ze op weg naar het Licht . Niets zweverigs aan, gewoon een realiteit, maar dan een iets andere dan we hier gewend zijn.
Iedereen heeft dit vermogen om te zien en te herinneren maar soms zijn we nog zo bezig met aardse zaken dat we nog niet door hebben dat die andere realiteiten letterlijk voor onze neus staan.

Dan is het toch prachtig om het op het forum uit te wisselen?

Tja, lieve Ruth...Steve is een mens en ik heb nog steeds waardering voor wat hij me heeft gegeven in het verleden en hij zal als mens zeker warmte uitstralen maar er mist iets en het pad wordt wel erg duur als je nog met hem wil spreken.

Die cruise vond ik de limit. ( maar dat is mijn mening ) 1800 dollar voor een luxe hut en dan je reis nog en dat alleen om weer iets te activeren wat al geactiveerd was.
Daar ging bij mij de boel wringen en vergelijk eens een stel channelings van wie dan ook met elkaar, vaak wordt er gezegd ..lieverds jullie zijn nu zover gekomen je hoeft alleen nog en dan zijn we....enz. Al jarenlang....als je er een pakt van pakweg 1999 dan heb je hetzelfde als die van nu.
Er zijn uitzonderingen maar de meeste vallen steeds terug in dezelfde boodschap.
Dan kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn...of de Engel van de andere kant is niet diegene die hij zegt dat hij is en weet dat zulke dingen echt gebeuren , of je channelaar is niet meer in staat om de juiste boodschap door te geven. En de Group is de Group, maar ik heb ze twee keer bij me gehad en dat is hemels maar ik voelde ze niet meer bij de uitzendingen van Steve en dat schokte me wel toen ik dat de eerste keer merkte.

Tja, kort...dus niet. :roll: :lol:

Liefs van Nel. :idea:


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.