LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel zo 07 jul 2024 10:51

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: mening ...
BerichtGeplaatst: vr 02 dec 2005 16:13 


Lieve Allemaal

Ik weet niet of dit nou een onderwerp is wat in de ronde tafel thuishoort.
We hebben verschillende meningen over al of geen respect .
Ik mag dus hier neerzetten met alle respect voor ieders mening, dat ik het niet eens ben met zo'n sluiting van een forum zonder de mensen te informeren. En die tijd was er namelijk wel.
Er zijn lichtjes in de kou komen te staan en die weten niet waar wij zitten.
Ik weet uit verschillende berichten, dat mensen vaak aan huis zitten vanwege ziekte en als je dan een zoeker naar Licht bent en het naar je zin, had dan is het zuur.

Ik zou dit graag willen voorkomen in de toekomst door een noodoplossing te maken voor het geval het forum uitvalt.

Dat hebben we ook al gedaan toen het Amerikaanse forum uitviel.
Er is een groups msn en ik zal vragen of die in tijd van nood gebruikt mag worden. Als dat iets is.

Verder vind ik wel dat we onze gevoelens niet hoeven weg te stoppen. Er is helemaal geen scheldpartij , maar we zijn ook nog gewone 3d mensen met onze gevoelens.
Ik denk dat de ronde tafel hiermee ingewijd is en rond is ie. :roll: :D
Geen leider, maar wel respect voor elkaars mening.

Liefs en veel licht voor iedereen.
Nel. :idea:




Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 02 dec 2005 16:44 
Lieve Nel,

Ik wil hier wel op reageren. Als een forum tijdelijk uitvalt, zie ik het als een stroomstoring, kan gebeuren. Wij zijn niet het forum van lichtwerkers en hebben ervan geleerd. Dus ga geen voorzieningen treffen voor als er iets mocht gebeuren. Vertrouw op het nieuwe en laat het oude los. Ik ben het met je eens dat het jammer is voor wat dwalende lichtjes, maar mijn gevoel zegt dat dit wel goed gaat komen. Ik zal hier ook nog wel wat aandacht aan besteden. Als mensen gevonden willen worden komt dat echt wel goed.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 02 dec 2005 17:16 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Nel,

Het lijkt mij een goed onderwerp om de ronde tafel mee te beginnen.
Dit is zeker een verschil van visie.
Maar dat is gelukkig niet erg en ik heb in ieder geval een discussie uitgelokt.
Natuurlijk mag jij neerzetten wat jij vindt, net als ik trouwens en alle anderen ook. Wat mij betreft graag zelfs.
Ik denk dat een verschil tussen jou en mij is dat jij een vechtster bent, op een positieve manier. En dat betekend dat jij een situatie probeert te veranderen. Niet alleen in toekomst maar als het even kan ook in het verleden. Jij laat duidelijk horen als je het niet eens bent met de gang van zaken. En terecht.
Ik ben meer iemand die probeert vrede te krijgen met mijn huidige situatie, ik ben ook niet zo’n vechtster, (anders had ik nu wel een huis ;-)) en accepteer vrij makkelijk wat er om mij heen gebeurt.

Ik geeft onmiddellijk toe dat het voor mensen, die om welke reden ook thuis vast zitten, moeilijk is dat ze zoiets “overkomt”, ook trouwens voor mensen die niet aan huis vastzitten.
Maar ik voel me niet verantwoordelijk voor wat hen “overkomt”, dat is dan toch iets wat ze zelf creëren.
Als ik iemand was die vast zat aan huis en achter de computer zat, zou ik op het oude lichtforum een website opzoeken van iemand die vaak post op het forum en daar een berichtje naartoe sturen om te vragen of die iets weet.
Ik heb een mailtje gestuurd naar de mensen waar ik een e-mail adres van had, en meer kon ik niet doen. Daar voel ik me dan ook niet schuldig over.

En zoals mijn goede vader zei: “Opvoeden doe je voor de volgende keer, deze keer helpt het toch niet meer”: is het naar de toekomst toe zeker zinnig om te kijken hoe we dit een volgende keer kunnen voorkomen, ik weet niet wat een groeps msn is maar misschien is dat wel een mogelijkheid.

Dat we verschillend tegen een aantal dingen aankijken betekent niet dat ik je geen grote schat vind, want dat vind ik wel. Jij bent een grote schat. Het betekent alleen dat we een ander camerastandpunt hebben op een bepaald moment, en dat onze interesses op bepaalde vlakken verschillend liggen.
Het leuke is dat we erover kunnen praten en ik wil ook weer graag jou visie horen op wat ik hier geschreven heb. Maak van je hart geen moordkuil ;-). Ik heb veel respect voor jou mening en je mededogen.

In liefde met een dikke knuffel, (hartje,hartje,hartje)
Yolleke


en waar scheldpartijen .....waar....waar :?: :?: :?: :shock: :wink:

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 02 dec 2005 18:15 
Lieve Yolleke

Heerlijk aan de ronde tafel met Brabantse koffie en koek.
Bear kom er ook lekker bij zitten.
Ik zat net zelf over het verschil in benadering van dit probleem te denken.

Ik zag jouw opmerking ..als mensen niet bereikt kunnen worden dan zal het zo moeten zijn. ( zo ongeveer, want ik kan nu niet even de kamer uithollen om te kijken hoe het er precies stond :D )

Ja, dat is waar, maar naar mijn mening pas als je alles in het werk gesteld hebt om ze te bereiken. Dan zal het inderdaad zo moeten gaan.

Dit kon niet en ik wil en kan niet ingaan op de reden waarom het forum zonder aankondiging gesloten werd, dus denk ik terug aan de lessen die we de vorige keer hebben getrokken uit het uitvallen ( drie weken , Bear ) van het toenmalige forum.

Dees heeft mij toen ook gevraagd zoveel mogelijk mensen de weg te wijzen .
In dit geval kon ik alleen de adressen geven die ik had. Niet iedereen heeft persoonlijk contact met elkaar. Dus vandaar mijn idee om gewoon een groups msn ( een soort website ) achter de hand te hebben, waar iedereen zijn vraag kan stellen...waar is het Lichtjes forum gebleven en diegene die dat ding beheert, kan dan antwoorden en contact houden tot de problemen zijn opgelost.

Inderdaad lieve Yol, ik ben iemand die eerst vecht voor ...ben een Leeuw en die zijn vaak lui, maar kunnen ook enorm opkomen voor de mensen en dat is wat enkele lichten ook nog wel zullen weten.
Ben niet altijd diplomatiek , want gevoelens komen er bij mij wel uit en als ik boos ben ( overigens zeer menselijk trekje en ik zit nog niet in 5D ) dan kan ik weleens een Leeuwinneklauw gebruiken.

Maar ik ben net zo snel weer vergeten en kan vergeven na de zaak.

Dus gevoelens ja, en niet schelden dat was een grapje, moeten toch geuit mogen worden en dat heb ik in het nette gedaan.

Mmm, koffie smaakt goed en die koek ook en jij bent een grote schat door ook hier te komen zitten en uit te praten en ook Bear met zijn nuchtere kijk , ik denk dat we zo met zijn allen een goed team kunnen zijn.

Dus allebei een warme knuffel van Nel. :idea:






Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2005 13:03 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 19:51
Berichten: 184
Neej dat was niet netjes van de lichtwerker organisatie. Ik denk niet dat ze over het gehalte inzaten maar de discussies gingen natuurlijk niet erg meer over Steve & de Group. Het was meer een algemeen lichtwerker groepie geworden. Verder hadden we nix te klagen met zo'n gratis plekje, maar ff een mailtje naar iedereen had toch gekunt? Mischien hebben ze de lijst met e-mail adressen nog wel en een backup van het forum die ze wel op willen sturen?

_________________
Laten we lekker link gaan doen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2005 13:11 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Nel,

Echt wel lekker die koffie en echt wel fijn deze sfeer.

Ik ben het met je eens dat je zoveel mogelijk (binnen het redelijke, wat dat ook moge zijn 8-))in het werk moet stellen, om een situatie op te lossen.

Wat ook meespeelt bij mij is dat ik de grenzen van mijn verantwoordelijkheid aan het zoeken ben, ik heb me in het verleden vaak verantwoordelijk gevoeld voor situaties die eigenlijk niet van mij waren, en dan wil ik nog wel eens even doorslaan naar de andere kant :oops:. Maar dat is denk ik 3D eigen om van het ene uiterste naar het andere door te slaan, voordat je de middenweg vindt.

Ik ben er nog niet echt achter voor welke mensen ik moet opkomen en voor wie het tijd is om daar zelf eens iets aan te doen. Over het algemeen volg ik mijn gevoel, maar daar blijk ik in praktijk nog niet altijd goed bij te kunnen.

Ik denk ook dat het prachtig geregeld is dat er op deze aarde verschillende mensen rondlopen., helpers, kijkers, denkers, doeners (met of zonder klauwen :D) en vast nog veel meer varianten of combinaties daarvan. En dat maakt het geheel zo compleet. Verschillend en toch met hetzelfde bezig, ieder op zijn eigen manier op zijn eigen pad en toch allemaal goed bezig.
En het is , vind ik tenminste heel interessant om de beweegredenen van een ander te horen, je begrijpt dan meer het is makkelijker om niet te oordelen.

Heeft Big Bear nog iets toe te voegen??

Ik voel me hier erg thuis aan deze ronde tafel, vooral de versnaperingen ;-). Ik dank de uitvinders voor dit initiatief (hartje)

Liefs,
Yolleke
:oops:

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2005 13:18 
Ik heb alleen nog toe te voegen, dat ik ondanks ik eerst niets zag in een forum als deze zou wegvallen, ik nu toch blij ben dat het er is. :lol:

Verder weet ik niet wat er gebeurd is op het oude forum en dat hoef ik ook niet te weten. Ik kijk met dankbaarheid terug op dat wat is geweest. Meer niet.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Samen
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2005 14:54 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Zo ik er nu op terugkijk,heeft het ons veel goeds gebracht,immers het gevoel van saamhorigheid/een zijn is nog niet eerder zo groot geweest.
Verder hebben alle liefde en licht die we daar gevonden hebben ons mede gevormd.
Het lichtwerkersforum was voor vele een opstap naar het lichtwerk en we zijn gewoon weer een nieuwe weg ingeslagen;Samen.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2005 16:53 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6078
Jeetje ja Yol...geen wonder dat jij zo lang aan die tafel zit hier!
Die Udenhoutse broeder zie ik ook nergens meer staan eigenlijk...was er nog iets over?....hmm... :? wafels? Ook op? ...peperkoek dan?....peper NOTEN dan?......ik d8 het al. Die heeft Ruben opgegeten. Eigen schuld Ruben als je buikpijn hebt strax
Alles op.

Oh Nel ge bent een schat om hier als eerste jouw zwaard neer te zetten.
8)
En lieverd, jij zegt dat nou van leeuwinnen, dat ze lui zijn hè...
Ik vind leeuwen wel maar leeuwinnen?

YES Yol die Avatar van jou!
Pracht!

Eigenlijk begin ik iets te voelen hier onder deze topic.
In feite is het zo wat Yol al zegt.
En Nel ergens ook al aangeeft en Miek met haar SAMEN.

Precies.
Juist doordat de een scherpe zwaarden heeft en in staat is het fort te verdedigen voorkomt dat er teveel roze ( :oops: ) strikjes gestrikt worden.
Ik weet absoluut zeker dat er voor ieder een taak is die perfect past bij het gevoel, de wens.
Daarom is het denk ik ook goed om te uiten wat er binnen zit.
De enige manier om de ware kleuren te laten ontstaan.
En zo een ronde regeboog-tafel te laten ontstaan.

Persoonlijk heb ik hier een strijdkreet aan de muur gehangen.
En daar staat iets moois op.

:idea: ONE FOR ALL AND ALL FOR ONE :idea:

en er hangen 2 kaarsjes naast.
Opdat het immer verlicht blijft.

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2005 17:26 
lieverds.

De koek is op en die strijdkreet is me uit het hart gegrepen....we hebben allemaal een taak op aarde en proberen daar naar te handelen zonder de ander te krenken en als je dat doet, onbewust vaak overigens , dan zeg ik hierbij weer...als ik iemand geraakt heb, mijn excuses.

leren doen we van elkaar en die Regenboog....ja heb ik zeker wat mee, zag er van de week twee keer, twee tegelijk. :lol:

All for one and one for all......
ondertekend door 1.0002078 Lichtjes....?????? :lol: :lol: :lol: :lol:

Liefde en Licht van Nel :idea:

p.s Ik zie dat ik echt tegendraads ben , vergelijk onze strijdkreten maar ...hahahahahahahahahaaaaaaaa ik ben en blijf een Leeuw. :roll:




LEVE DE RONDE TAFEL...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2005 13:43 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6078
:lol: hihihi leve de ronde tafel.
Zeker omdat er van die lekker "hapjes" opliggen?

8)

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Backup
BerichtGeplaatst: di 06 dec 2005 19:24 
Beste Bigbear,
Bigbear schreef:
Ik wil hier wel op reageren. Als een forum tijdelijk uitvalt, zie ik het als een stroomstoring, kan gebeuren. Wij zijn niet het forum van lichtwerkers en hebben ervan geleerd. Dus ga geen voorzieningen treffen voor als er iets mocht gebeuren. Vertrouw op het nieuwe en laat het oude los.

Ik kan bidden tot de Heer om mijn fiets te behouden, doch het kan geen kwaad Hem een handje te helpen door mijn fiets op slot te zetten.

Voor de veiligheid is er een backup uitgevonden die het mogelijk maakt gegevens terug te zetten als er iets mis gaat, voor het geval dat alleen bidden niet helpt. :wink: . Ook is het werken met, en begeleiden van, een forum als dit mensenwerk en mensen kunnen foutjes maken. Mocht er dan een oops klinken en het beeld zwart worden, dan kan een backup het gewenste "wonder" tot stand brengen.

Veel licht, liefde en kracht toegewenst voor alle medewerkers.

ShivoHam


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 06 dec 2005 19:40 
Lieve Shivoham,

Ik geef je helemaal gelijk. Daarom hebben toch besloten een noodforum te maken. Deze link kun je vinden in Forumzaken. We hoeven niet zelf te backuppen (kan ook niet trouwens). Elke avond wordt de database met alle forums veiliggesteld. We kunnen dus maximaal 24 uur berichten kwijtraken.

Bedankt voor het meedenken!

Liefs en warmte, 1beer1 Bigbear


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.