LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 19 apr 2024 16:02

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Aan Nel
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 21:26 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Lieve Nel,

Ik heb je iets aan proberen te reiken.
Niet omdat ik je lijden niet serieus neem.
Niet omdat ik denk dat je kwalen niet ernstig zouden zijn.
Integendeel. Ik denk dat het niet om te hebben is.

Toch heb ik je iets aan proberen te reiken.
Ik heb je proberen uit te leggen hoe jij in de rondte mept met je lijden.
Anjasa, die vanuit de goedheid van haar hart zei dat ze voor je hoopte dat je nu eindelijk de bodem bereikt had van al die pijn. M.a.w. Ik hoop dat het je nu snel beter gaat.
En tegen haar heb je die woedende litanie over je lijden uitgestort.
Niet omdat je het eventjes kwijt moest, maar omdat zij iets zei dat jou niet beviel. Er zit zo'n enorme arrogantie in jouw lijden. Het klinkt bij mij als; Gôh wat denkt ze wel, dat ze mij troost kan geven. Mij die het allerergste lijden allertijden heeft getroffen
En Anjasa, die alleen maar liefde en goedheid aan je gaf, biedt dan ook nog haar excuses aan.

Ik geef je dit Nel, omdat ik het zie, omdat ik het kan verwoorden en omdat ik je de moeite waard vind om het te verwoorden.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 21:45 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Pfffffff
ik voel me hier een beetje ongemakkelijk onder. Heb erg de neiging om te gaan sussen. Bang dat we elkaar pijn gaan doen door onze eigen waarheid neer te zetten.

Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 21:59 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Anjasa, het spijt me dat ik je dat ongemakkelijke gevoel heb bezorgd.
Ik moet je bekennen dat ik daar van te voren niet aan heb gedacht :oops: :oops: :oops: .
Ik was er zo mee bezig om aan Nel dingen uit te leggen.
Daarom haal ik mijn woorden ook niet weg.

Jij hebt niets fout gedaan.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 22:32 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Vick,

Ik denk dat jij net als Nel je eigen beleving neer mag zetten.
En als iemand ( en dat zijn er waarschijnlijk meerdere) zich daar ongemakkelijk bij voelen, mogen ze bij zichzelf kijken, waar dat vandaan komt.
Ik voel me er niet ongemakkelijk bij, ik lees met grote interesse, wat hier gebeurt.
Dit is jouw proces en dat van Nel, jullie hebben alle twee jullie eigen manier van uitdrukken en ik heb voor jullie alle twee heel groot respect.
Zoals Flower zegt "Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen."
En dat is wat ik hier zie gebeuren.
Ieder loopt zijn eigen weg en de weg die je een ander wijst is de weg die jij zou gaan, maar misschien is het niet de weg van de ander.
Maar ik denk dat het wel heel waardevol is om die weg te laten zien.
Ik zie hier vaak dat er reacties zijn die angst weergeven om de ander pijn te doen. Maar ik zie ook regelmatig dat je eigen waarheid zeggen de ander een hele sprong vooruit kan laten maken.
Het blijft een gok, maar ik vind dat jullie het alle twee heel prachtig doen.
Ik hou heel veel van jullie Vick en Nel 1hart1
En ik hou ook heel veel van de andere lichtjes, die proberen hier een fijn en respectvol forum van te maken, ieder op zijn eigen manier.

1hart1 1hart1 1hart1

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 06:12 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Weet je wat ik nu zo ontzettend mooi vind?
We hebben 143 leden op dit forum, de een wat actiever dan de ander, maar ze zijn er.
Eerst was er het forum, als een boom die verrijst uit de aarde, met wortels die diep de aarde in groeien en takken die ver de hemel in reiken.
En wij voelen ons allemaal verwant met die boom, hij trekt ons aan en we noemen ons deel van de familie.
We zijn deel van een familie, als zaailingen van die boom.
De omstandigheden, waaronder die zaailingen opgroeien zijn echter totaal verschillend, sommige staan middenin de stad, temidden van het asfalt, waar ze moeite hebben hun wortels de aarde te laten omhelzen en waar ze amper voeding vinden, om hun licht brandend te houden.
Anderen groeien op het platteland, waar de aarde vruchtbaar is en hun takken schaduw bieden aan menig mens en dier en men hem tooit met linten en vlaggen, als een koortsboom die heling bied.
Ook zijn er zaailingen die terecht komen aan de kust, waar de aarde schraal is en weinig voeding geeft.
De straffe wind geselt de zaailing en het zoute water tast zijn wortels aan.
Tegen alle verdrukking in, groeit dit zaad toch uit tot een trotse, maar gehavende boom.
Als die oerboom, dit forum, zijn kinderen ziet, is het soms moeilijk te geloven, dat ze allen vruchten zijn van een zaad.
Zo verschillend, zo bijzonder, zo gewoon.
Maar ik zeg u, dat ik als hoeder van de boom, houd van alle zaailingen, al het zaad draagt immers een naam;
Liefde.
Onze wortels zijn liefde, onze stam is liefde, onze takken zijn liefde.
Laat ons, op onze beurt, het zaad verspreiden, het zaad LIEFDE.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 07:32 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Vick

Hier je eerste misvatting

Ikhad het niet tegen Anjasa

Maar tegen Ruth , die had ik gelezen als eerste met ascentiesymptomen en lieve Anjasa , die bodem vond ik juist zo treffend.

Alles is tegenwoordig ascentie in elke channeling en ik heb daar een eigen verhaal bij. Wat ik mankeer zit me niet dwars en maar laat juist zien dat ik met die dingen ook kan leven en van mijn gekozen pakket op aarde leer. Dit weer i.v.m 2 andere familieleden die ik hier weer niet kan benoemen maar waar ik zag wat voor afspraak ik mee had.

Dat en dat is de enige reden waarom ik zo uitvloog en met nachtenlang gemiste slaap.

Kan wel eens teveel worden.

Ik heb in de vier jaar af en toe een uitbarsting en de oudere lichtjes hier weten dat. Vaak hoor je me heel lang niet.
Ik heb nog nooit tegen iemand geroepen dat hij zijn lijden niet mag neerzetten.
Ik heb geleerd dat als een topic mij irriteert omdat ik iets zie wat niet klopt voor mijn gevoel, ik eruit blijf. ( is helemaal mijn verantwoording )
Met schade en schande dus. Want ik ben degene die zich laat irriteren,

Het gevolg is nu wel dat ik niets meer vertellen ga want ik wil niet mensen voor het hoofd stoten omdat ik in de rij van berichten die me zo goed deden iemand over het hoofd zie en pijn doe.

Ik snap best Vick dat je iets aanreiken wil maar er zit stukje onbegrip waarom ik even moest gillen,
Ik voel me niet zielig maar als ik het moeilijk heb dan wil ik me graag even uiten. Dat was alles . Ik lijdt niet meer dan een ander daar gaat het niet eens om, gewoon een boze wanhopige nel die het woorde ascentie niet meer kan horen. Het wordt voor mijn gevoel te pas en te onpas gebruikt ( sorry Ruth , nou pak ik jou hopelijk niet maar je kent me...ik ben niet zo'n ka als ik lijk )
net zoals Annemiek zei in een van haar topics waar ze het zo zwaar had , reageer niet en dat heb ik toen ook niet gedaan.
Ik hoop dat ik nu weer geen beren heb losgelaten maar laten zien dat ik alleen maar even die ascentie eruit wou hebben en die bodem is mijn stukje karma wat ik niet open kan vertellen.

Ik hoop dat ik het goed heb neergezet en weet dat ik van jullie hou anders zat ik hier niet op het forum.P.s Ik heb geen arrogantie in me . Wat is dit allemaal goed verkeerd begrepen wat ik wel erg vind.

Allemaal een knuffel van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 07:39 
Lieve Annemiek, dank je wel! Ik zit hier terwijl de tranen uit mijn ogen lopen.
We proberen allemaal licht en liefde te verspreiden, al gaat het soms wat moeilijk, met vallen en opstaan en elkaar zo min mogelijk pijn te doen, maar soms heeft iemand een duwtje nodig....(dat weet ik uit ervaring van mezelf :oops: )

Ik heb dit even geknipt uit het andere topic.
Van Ruth
Citeer:
Want in wezen doe je elkaar geen pijn maar reiken we elkaar de hand.
En triggeren de ander in zijn kracht.
En als we het kunnen zien mogen we achteraf zeggen:

ESPAVO.
Dank dat je mij in mijn kracht gezet hebt!


Lieve Nel,
Een grote knuffel en zachte duwtjes....1hart1 Afbeelding
ESPAVO. Afbeelding

Liefs,
Saskia

Misschien hoort dit eerder in de topic van Ruth over elkaar pijn doen, maar ik zeg het in reactie op Annemiek haar stukje...hoe moet dat nou?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 07:45 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Anjasa

Laat je nooit afschrikken door wat er wel eens hier gebeurd...gewoon een menselijke woede uitbarsting en hij was niet eens voor jou lieverd. Ik weet zelf niet hoe dat er in is gekomen maar in mijn vorige berichtje heb ik laten zien waar ik * allergisch * voor ben. Ascentie.

natuurlijk voelen we de energie die steeds hoger wordt maar als ik nog dokters nodig heb die me dus wel geholpen hebben anders was ik er niet meer en als dan ook nog een bijna dood ervaring mij een prachtige kans heeft gegeven om mijn taken te kunnen uitvoeren ( 2 mensen opvangen die in jail zaten ..kan even niet duidelijker zijn hier), en nog veel meer zaken heb kunnen aanpakken juist door die bodems en ziektes en ongevallen ( sorry moet ze even noemen ter verduidelijking ) en zie dat het allemaal uiteindelijk gewoon goed is geweest.
Ik ben , hoe raar het ook mag klinken na mijn geschreeuw , blij met alle ervaringen die ik heb gehad want ik kreeg en nam de kans om te groeien. Dat ik daarbij ook net als iedereen wel eens struikel is normaal. Ik ben niet perfekt , anders was ik niet op aarde.

Dus lieverd, ik hou van je en ik hoop dat je me kunt begrijpen.

Knuffel van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 07:49 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Alweer voor Vick

Ik vergat nog wat...ik ben blij dat je deze topic gestart bent , er komt zo wel openheid en we lopen onze wegen maaar ook van jou hou ik.

Liefs van Nel.

Ik moet gaan eten maar er staan hele bijzondere dingen bij iedereen ik kan ze niet apart quoten maar weet dat ik het allemaal gelezen heb en dat de warmte en inzichten eruit springen. ( Lieve Ruth , ik had jou een p.b gestuurd en dank je voor het hart)

Weer allemaal een angelhug.
Nel. :idea: :idea: :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 08:15 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
..Ik ben , hoe raar het ook mag klinken na mijn geschreeuw , blij met alle ervaringen die ik heb gehad want ik kreeg en nam de kans om te groeien. Dat ik daarbij ook net als iedereen wel eens struikel is normaal. Ik ben niet perfekt , anders was ik niet op aarde.
....


1harten1 1harten1 1harten1

Hoorde ik hier nu een applaus? :shock:

Ik vind jouw echt wel gegroeid hoor Nel.!

1hart1 1hug1 1hart1

Annemiek schitterend!!

1hart1 1hug1 1hart1


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 08:24 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Dank je Nel voor je lieve woorden. Het is inderdaad wat Yolleke zegt dat ik bij mezelf mag kijken waar dat ongemak vandaan komt. Is voor mij heel simpel en makkelijk te achterhalen. Ouders zijn gescheiden en ik ben een beetje allergies voor in mijn ogen kwetsende opmerkingen. Ik vind het heel goed van Vick dat ze dit durft te schrijven. En met verbazing lees ik dan dat ook Nel hier goed op reageert. Hier leer ik weer uit dat het kan en mag om eerlijk tegen elkaar te zijn. Dank jullie wel.

Nel ik begrijp het en hou ook van jou en hoop dat het einde van je ellende in zicht is. Afbeelding

Annemiek, wat een prachtige symboliek. :!: :!: :!:

Liefs en licht
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 09:15 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Anjasa

Dank je lieverd voor je berichtje en ik werd net gebeld door het ziekenhuis en ze hebben gebrainstormd en er wordt bloed opgestuurd naar een lab en ze gaan verder kijken.
Ik stik van de afspraken in de komende weken en weet nu niet waar ik het even zoeken moet met de brand in mijn huid.
O k is het laatste wat ik erover zal zeggen, jullie kunnen er ook weinig aan doen en het wordt langdradig... :roll:

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 10:26 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Zal ik ook nog even een duit in het zakje doen. Wat mij betreft bedoel ik niet te zeggen dat je niet over je lijden zou mogen praten.
Juist het spreken over wat we aan pijn en misère meemaken en de reactie's die anderen daarop geven, geeft dikwijls een opening naar een nieuw stukje of een nieuw inzicht.
Het ging mij over de manier waarop je dat deed.

En na nog eens overlezen, zie ik dat je gelijk hebt.
Citeer:
botontkalking enz. van me overnemen en ascentieproblemen noemen?


Je uitval met je klachtenlitanie ging dus naar Ruth en niet naar Anjasa, die zat er gewoon per ongeluk tussen in.
(Overkomt je dat vaker Anjasa :D ?)
Maar ook Ruth stond daar alleen maar met al haar liefde voor je klaar.
En waaruit maak je eigenlijk op dat ascentieklachten veel minder erg zouden zijn dan jouw klachten?

Er zijn woorden die mensen gebruiken vanuit de liefde van hun hart, die jouw woede triggeren, dan mep je om je heen en dan zeg je later "ik moest het alleen maar even kwijt" en "de mensen kennen me, ze weten dat ik eigenlijk heel liefdevol ben, dus het geeft niet."
Maar je laat wel een paar mensen met blauwe ogen achter.
Vind je echt dat dat niks geeft???

Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 10:43 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Vick wat je nu zegt van die blauwe ogen , je haalt me helemaal onderuit . Ik heb Ruth een pb gestuurd en ik heb hier vertelt waarom ik schreeuwde en als ik mijn oprechte gevoelns en vergissingen en uitleg niet mag neerzetten dan blijf ik helemaal weg.
Je blijft me nu achtervolgen met boosheid terwijl ik , ik die ascentie niet zie zitten voor mijzelf.

Ik zeg niet dat anderen met ascentieproblemen het niet erger kunnen voelen of hebben. DAT hoor je mij niet zeggen.

Stop hier alseblieft mee , ik zit echt op instorten en daar zal je wel weer over vallen en zeggen dat ik me aanstel en wil winnen . Ik wil helemaal niets winnen , het is nooit een compettitie geweest.
je maakt weer stuk wat we allemaal in Liefde proberen opt e bouwen.

Ik kan iemand intens vergeven maaar ik vraag me nu af of jij het kunt.

Ik krijg het gevoel bij jou dat ik een rotzak ben die zich onoprecht verschuilt achter excuses en mooie woorden.

Ik meen het wanneer ik zeg dat het nooit zo bedoeld was....

Ik heb dit stukje weggehaald Vick maar om mijn eigen redenen.



_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Laatst gewijzigd door Nel op do 18 okt 2007 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 11:01 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Schitterend stuk Annemiek!

Namasté Puran (Karel)

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 11:12 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
quote
Dit is ècht vies. Echt héél vies.

Ik schreef dat stukje niet uit boosheid.
En ik heb ook nooit gezegd dat je je aanstelt.

Citeer:
Ik krijg het gevoel bij jou dat ik een rotzak ben die zich onoprecht verschuilt achter excuses en mooie woorden.


Als jij dat gevoel door mijn woorden krijgt, dan lijkt het me verstandig als je je afvraagt, wie dat in het verleden van jou gevonden heeft en daarmee aan de slag gaat, want bij mij komt het niet vandaan.

En voordat ik verder nog één woord tot je spreek wil ik exact via pb weten waar d'r zich nog een Vick bevindt die oproepen tot wraakactie's plaatst.

Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Laatst gewijzigd door Vick op do 18 okt 2007 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 11:18 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
:idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Laatst gewijzigd door Nel op do 18 okt 2007 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 17:15 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Niks over en uit.
Niks haat naar jou toe.

Je plaatste daar een smerige roddel en dat vind ik vies.
Dus Nel. Laat me weten waar je dat gelezen heb.

Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Laatst gewijzigd door Vick op za 20 okt 2007 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2007 22:01 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Ik schreef dat stukje niet uit boosheid.
En ik heb ook nooit gezegd dat je je aanstelt.

Citeer:
Ik krijg het gevoel bij jou dat ik een rotzak ben die zich onoprecht verschuilt achter excuses en mooie woorden.


Als jij dat gevoel door mijn woorden krijgt, dan lijkt het me verstandig als je je afvraagt, wie dat in het verleden van jou gevonden heeft en daarmee aan de slag gaat, want bij mij komt het niet vandaan.



Vick[/quote]

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 02:51 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Vreemd wat je nu zegt ...ik heb een pb gestuurd met wat het was.

Ik stuur hem nog wel weer als ik die terug kan vinden,

Nel :idea:


_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.