LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel zo 28 apr 2024 13:48

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Voor Janneke en haar kinderen
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 11:33 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Ik hoor net het nieuws dat de kinderen van Janneke, die door hun vader naar Syrië zijn ontvoerd, naar de ambassade zijn gevlucht. Ze verblijven daar al 10 dagen. Ik ken Janneke persoonlijk, sinds de opnamen van 'Wat zou jij doen'.

Voor Janneke, Ammar en Sarah, en ook hun vader, heel veel licht, dat deze situatie snel tot een goede oplossing mag leiden.

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Kinderen vluchten naar ambassade 6-07-06
Afbeelding

Twee Nederlandse kinderen die in 2004 door hun vader vanuit het Groningse Oude-Pekela naar Syrië zijn ontvoerd, zijn naar de Nederlandse ambassade in Damascus gevlucht. De 12-jarige Ammar en zijn 10-jarige zusje Sara verblijven al anderhalve week dag en nacht in het ambassadegebouw, zo heeft Buitenlandse Zaken bevestigd.

Volgens een woordvoerster zijn de kinderen op eigen initiatief naar de ambassade gegaan, smekend om hulp. "In de Syrische pers is geschreven dat ze ontvoerd zouden zijn door personeel van de ambassade, maar dat is absoluut onjuist", aldus de vrouw.

De roosters van de ambassademedewerkers zijn zo aangepast dat er dag en nacht iemand bij de kinderen is.

Buitenlandse Zaken probeert volgens de woordvoerster zo snel mogelijk een oplossing voor Ammar en Sara te vinden. Er is contact met beide ouders en met de Syrische autoriteiten. Samen proberen de partijen een uitweg te vinden.

De ambassade spreekt van een uitzonderlijke situatie.

Te emotioneel
Volgens Buitenlandse Zaken staat de vader geregistreerd als kinderontvoerder, maar dit wordt door de Syrische wet niet erkend. Destijds had hij gezegd dat hij de kinderen wilde meenemen op een reis naar Eurodisney, maar hij nam ze mee naar Syrië.

De moeder, die volgens het Nederlandse recht het ouderlijk gezag heeft over de kinderen, woont in Nederland. Zij heeft elke middag telefonisch contact met haar kinderen, "korte gesprekken, omdat het anders te emotioneel voor ze wordt".

"Ze hebben het heel erg zwaar gehad, anders hadden ze nooit zo'n grote stap genomen om te vluchten", aldus de vrouw. Volgens haar is het de grootste wens van haar zoontje, die volgende week dertien wordt, om zijn verjaardag in Nederland te vieren.

De moeder probeerde eerder via het TROS-programma Vermist in contact te komen met haar zoon en dochter in Syrië. Presentator Jaap Jongbloed werd toen in Damascus samen met de vrouw en zijn cameraploeg gearresteerd na een confrontatie met de vader. Na bemiddeling met de Nederlandse ambassade werden ze na enkele uren vrijgelaten.

Omgangsregeling
Volgens de kinderrechtenorganisatie Defence for Children worden jaarlijks 120 kinderen uit en naar Nederland meegenomen. Sinds de jaren zeventig neemt het aantal toe, mede door het wegvallen van landsgrenzen en doordat er meer internationale huwelijken zijn.

Meestal gaat het om een ouder die het kind meeneemt naar een ander land zonder toestemming van de andere ouder, of een ouder die handelt in strijd met bestaande afspraken, zoals een omgangsregeling.

Veel landen, waaronder alle EU-lidstaten, hebben afspraken gemaakt over internationale kinderontvoering in het Haags Verdrag, dat in 1980 tot stand kwam. Als een kind wordt meegenomen naar één van de 76 landen die bij dat verdrag partij zijn, dan kan de ouder van wie het kind is ontvoerd een beroep doen op de Centrale Autoriteit, een speciale instantie van Justitie.

Die instantie werkt nauw samen met de Centrale Autoriteiten in de andere verdragslanden.

Als het land waar het ontvoerde kind zich bevindt geen partij is, zoals in het geval van Syrië, dan schakelt de instantie het ministerie van Buitenlandse Zaken in. Dat vraagt het land vervolgens "in de geest van het Haags Verdrag" te handelen.


_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 11:53 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Lieverd, wat een hoopvol bericht, ondanks dat ze nog niet thuis zijn, is alleen al het feit dat die kinderen een weg gevonden(of gewezen gekregen)hebben om weer naar hun moeder te kunnen terug keren zo prachtig, dat ik er gewoon bij zit te huilen.
Lieverd jouw ex kan je kinderen wel uit je zicht halen, maar NOOIT uit hun hart.
Ook jouw kinderen blijven van je houden, eeuwig :idea:
Heb vertrouwen. 1hart1 1hug1
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 12:56 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 17 jan 2006 20:12
Berichten: 297
Lieve Zonne-elfje,

ik las het bericht vanmorgen in de krant.

Heel erg veel lichtjes voor deze kinderen,
die de moed hebben opgebracht om deze
stap te nemen.

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 14:26 
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 18:28 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Lieve zonne-elf, ik zit met kippevel te lezen
wat zal het toch spannend zijn.
Dat het allemaal tot een goed einde mag komen.
Zonne-elf voor hun dus licht maar ook hier voor jou
het zal voor jou ook veel gemengde gevoelens geven
heel veel liefs van mij
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea:
:idea: :idea:
shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 20:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lief Zonne-elfje,

Ook hier is het bericht doorgedrongen.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Heel veel licht voor jou, dit is niet makkelijk.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Heel veel licht voor deze inventieve kinderen, dat ze niet te lang daar hoeven te zitten.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Veel licht voor Janneke.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 09:49 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Het laatste nieuws, van vandaag.
Ik heb Janneke eergisteren gemaild, maar niets gehoord. Ze zal daar nu vast ook geen tijd voor hebben. Ik heb begrepen dat er een leraar voor de kinderen is 'ingevlogen', dat ze les krijgen en nog steeds op de ambassade zijn.

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

De Nederlandse consul in Damascus heeft zich schuldig gemaakt aan samenzwering door mee te werken aan het ontvoeren van twee Nederlandse kinderen in Syrië naar de ambassade. Dat zegt de Syrische vader van de 12-jarige Ammar en 11-jarige Sara uit Oude Pekela.
De 53-jarige vader van de kinderen stelt dat zij 26 juni zijn ontvoerd uit zijn woning in Damascus, waar de twee sinds eind 2004 verbleven. De consul zou daarbij betrokken zijn geweest. "Ik houd hem en zijn vrouw verantwoordelijk voor dit, omdat zij ons 18 juni nog hebben bezocht." Volgens hem was dat bezoek bedoeld om te kijken of de kinderen bij hem waren.
[Copyright 2006, Novum]

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 12:14 
Lieve Zonne-elf,

Ik vroeg me al af hoe het met die twee was. Ik moest wat grinniken over die "ingevlogen" leraar en ik was tegelijkertijd ontroert. Het is toch de ambassade op zijn best.

Maar het is niet ècht een goed teken, want het betekent ook dat ze het vermoeden hebben, dat het wel eens heel lang zou kunnen gaan duren.
Ze zullen toch geen leraar "invliegen" als ze denken dat het in een weekje geregeld is.

sterkte en liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Kinderen
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 19:56 
Lieve Zonne-elf

Voor alle betrokkenen en ook jou en Sennah en Amar een groot Licht. Ik blijf het gevoel houden dat deze gebeurtenis meer op gang gaat brengen.
Wie weet krijgen meer moeders hun kinderen op zijn minst weer te zien.

Veel Liefs van Nel. :idea: :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 22:15 
:idea: :idea:
En ook voor jouw Lieve Elf.
En jouw 2 schatten.. :idea: :idea:

Lieve groet Simone


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.