LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 22:34

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Eerlijkheid
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 19:54 


Vreemd zal het klinken, maar ik steek een hele grote kaars op voor de Eerlijkheid in de mens.

Laten oneerlijkheid en leugens verdwijnen uit alle harten van de mensen en laat iedereen hierbij in zijn/haar eigen hart kijken.
Ik heb het al gedaan en heb mijn eigen kaarsje al branden.

Liefde en Licht van Nel. :idea:



Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 20:32 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
:idea: :idea: :idea:
dat we zuiver vanuit ons hart leven
:idea: :idea: :idea: :idea:

shenan


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 21:04 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Op-regtheid is eenen schoonen saack lieverd.
Daar steek ik graag een kaars voor op.



Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 21:32 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
dat waarheid en liefde zegevieren.


:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
flower

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 22:29 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
voor de eerlijkheid
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 06:59 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Mooi item lieve Nel;Eerlijkheid.
En natuurlijk schaar ik me daar achter :idea: :idea: :idea:
Het brengt me wel bij de vraag wat eerlijkheid is en of je het van anderen mag verwachten, of dat dit alleen voor jezelf mag en kan gelden?
Want oneerlijkheid,waarom zijn mensen(dieren kennen dat niet) niet eerlijk naar anderen toe?
Is het niet alleen angst?
Of zit er ook een stuk bij van zichzelf mooier of intelligenter,meer ervaren naar die ander toe doen voorkomen?
Een van de eerste keren dat ik mezelf op niet eerlijk zijn betrapte is alweer een jaar of 45 geleden.
Het liep tegen Sinterklaas en daar werd bij ons thuis altijd veel werk van gemaakt en ondanks de vondst van cadeautjes in de gangkast geloofde ik vast in de goedheiligman.
Misschien was ik naïef?
In elk geval kwam de juffrouw op een dag met de vraag;
Is er nog iemand hier in de klas(we waren met 48 kinderen) die in Sinterklaas gelooft?
Wat er in de 5 seconde's daarna door me heen ging weet ik niet meer precies, en ik heb het luidkeelse nee van de klas niet gehoord,maar er viel een stilte en iedereen keek mij aan!
Tussen twee vuren zat ik in,tot mijn eerste glasharde leugen eruit kwam;nee,ik geloof niet in Sinterklaas.
Angst om voor de gek gehouden te worden?
Of om voor anders versleten te worden?
Nou ja,dat gebeurde toch wel, maar ik probeerde toen nog alles om er maar bij te horen.
En zit daar niet een heel groot struikelblok voor velen van ons?
Niet willen opvallen, mooi vinden wat de meesten mooi vinden,kortom als een braaf dier middenin de kudde blijven grazen.
Vooral in het spirituele wereldje is de competitie groot heb ik gemerkt.
De een propageert nog mooier en zuiverder bezig te zijn als de ander(uitzonderingen daar gelaten)
Groeien kost een hoop energie en nog meer geld,als we alles mogen geloven dan.
Tja rest mij maar een tekst;


26 Ziet naar de vogelen des hemels: zij zaaien niet en
maaien niet en brengen niet bijeen in schuren, en
toch voedt uw hemelse Vader die; gaat gij ze niet
verre te boven?

Waarmee ik bedoel te zeggen dat groeien vanzelf gaat en dat ook de mens zonder kennis van de Kabbala,of diploma;s aan de muur niets wint, zelfs niets te verliezen heeft bij zich mooier voordoen dan hij/zij is.
En het meest eerlijke antwoord dat ik ken?
Ik weet het niet :!:
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 07:11 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Schitterend dit:
Ik weet het niet. :!:

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: EErlijk
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 07:14 
Lieve Miekske

***Vooral in het spirituele wereldje is de competitie groot, heb ik gemerkt.
De een propageert nog mooier en zuiverder bezig te zijn als de ander(uitzonderingen daar gelaten) ****

***Waarmee ik bedoel te zeggen dat groeien vanzelf gaat en dat ook de mens zonder kennis van de Kabbala,of diploma;s aan de muur niets wint, zelfs niets te verliezen heeft bij zich mooier voordoen dan hij/zij is. ***

Ik was benieuwd of iemand zou ontdekken wat ik hier bedoelde...en je raadt het goed.
Oneerlijkheid in deze zaken gaat namelijk veel dieper en is gevaarlijker, dan een Sinterklaasleugentje.
Mensen tellen grote sommen geld neer voor iets wat de Kosmos je gratis geeft en wat in ieder mens al zit. Een echte leraar die je wil helpen , vraagt weinig meer dan zijn eten.....

Ik zie nog steeds de wildgroei en ook dat zal een les zijn, maar juist daarom steek ik een kaars op.
Voor die eerlijkheid.
Zelf nam ik het heel vroeger ook niet nauw met de waarheid, ik had geen * veilige thuishaven * en tegenover anderen hield je je groot. Dus lieg je.

Ik schouw in mijn eigen hart en ben nu zo eerlijk als ik maar kan zijn.

Warme ( euh met dit weer een koele knuf ) van je Nel.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 07:42 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Hoi Nel

In alle eerlijkheid, ik vraag me af, is , komt dit schrijven, voort uit het feit dat ik die UWTH cursussen volg?
Of heeft het niks van doen met mij?
Het is gewoon een vraag, die bij me opborrelde..:oops:

Liefs Maria


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 08:10 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D Hoi Nel.

Bedoel je wildgroei hier op het forum?
Of zit ik er volledig naast?


:?:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 09:08 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Nel,

Ik dacht altijd dat ik eerlijk was, tot ik mijn eigen werkelijkheid doorzag en zag dat het allemaal leugens waren. Door te kijken naar mijn eigen oneerlijkheid weet ik dat ik niet eerlijk ben. En dat is goed. Ik hoef niet eerlijk te zijn. Ik besef dat ik nog oneerlijk tegenover mijzelf ben.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: oneerlijkheid
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 10:25 


Laat nu niemand zich aangesproken voelen, ik zie heel wat in de buitenwereld van dit soort "leraren" waar je GOUD voor neertelt en die je eventjes inwijden en gelijk hun portemonnee spekken.

Maar wie de schoen passe trekke hem aan. Ik heb alleen een kaars voor deze soort oneerlijkheid opgestoken en Annemiek heeft mijn gedachten blijkbaar opgevangen en verwoord.

Dit is geen strijd bij Kaarslicht.... :wink:

Lieve Bigbear

Voor jou dus ook een Lichtje... :lol:

Liefde en Licht van Nel.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 11:04 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Nel,

Citeer:
Laat nu niemand zich aangesproken voelen, ik zie heel wat in de buitenwereld van dit soort "leraren" waar je GOUD voor neertelt en die je eventjes inwijden en gelijk hun portemonnee spekken.


Ik zie niets mis in deze leraren. De leerlingen zijn degene die bereid zijn "GOUD" te betalen voor hun inwijding. Er is niemand die ze verplicht om dit te doen. Pas als de leerling zou inzien dat zijn zoektocht niet via een leraar gaat, maar via zichzelf of met een medeleerling, dan stoppen de leerlingen vanzelf wel met het GOUD betalen. Het is het commerciele karakter dat we van onze maatschappij hebben gemaakt. Maar wij zijn de maatschappij. Ik ben de maatschappij. Dus als ik stop met geld uitgeven aan deze cursussen en boeken, dan houdt het vanzelf op. Ik leg niet de verantwoordelijkheid van mijzelf bij de Leraar die er beter van wil worden. Als ik eerlijk ben tegen mijzelf zeg ik dat ik er aan mee heb gedaan en dat nu niet meer doe. Kijken naar jezelf hoe je in dit spel staat, daar leer je veel meer van dan van welke Leraar dan ook.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 11:06 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nee hoor lieverd, ik voel me niet aangesproken.
Geen nood.

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt nu.
Er wordt bepaald gerommelt in de markt.
GEld verdient aan healing en zo.
(Maya schat jij niet. :wink: )
Maar heej, vind je het niet een beter alternatief dan de kosten van de gewone zorg?
Want is dat niet oneerlijk dan?
Zo vraag ik me af?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 11:24 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Beste Nel.

Ik voel me wel een beetje aangesproken,ja natuurlijk , het is een steek onder water, en niet eens ronduit praten, maar dat geeft niet.

Ik heb voor mezelf zoiets van, Tja, er zijn ook mensen die op een aquarelcursus gaan, of een muziekschool bezoeken.
En zich dan op die manier zich ontplooien.
Ik ben eerlijk tegen over mezelf geweest, om dit mezelf te gunnen.
Ik wilde dit, en met overleg met Giel die er achter stond, nou, what the hell??

Het is zo dat er mensen zijn, die dit allemaal niet nodig (denken) te hebben en zich opgooien met allerlei hoogstaande draverij praatjes, wat dan vaak gebakken lucht blijkt te zijn. 8):

Ik zag wie ik was, ik wist wat ik wilde en als ik op deze manier via een dure cursus, mezelf en een ander gelukkig kan maken, dan doe ik dat.
Ik zie het voor mezelf, als dat ik handvatten aangereikt krijg, ik dan wel daadwerkelijk mezelf kan ontwikkelen,

Maar wie is nu zo eerlijk om toe te geven dat het misschien "steekt" dat ik , of een ander, een paar duizend euro totaal kan neertellen??

Ik vind het jammer, dat een ander niet in zijn waarde gelaten kan worden...

Maria



ps Ruth..
Nee lieverd, ik voel me niet aangesproken door jouw antwoord :wink:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Maja
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 11:42 
Lieve Maja


Ik heb op internet gesurfd en schrok me te pletter van de prijzen en het gemak waarmee men inwijdingen verricht.
Dit is niet de eerste keer dat ik mijn ogen wijd open heb, tiental jaren geleden begon dit ook al.

Er zijn uitzonderingen, zoals Miek ook al zei, maar die vragen je ook niet het GOUD van de bips.
Ik heb hele goeie ervaringen met een genezer, die zo weinig vroeg en ruim de tijd nam en eerlijk zei, als hij je niet kon helpen.

Zo zijn er veel meer, maar ik weet dat jij met jouw Hans de Waard bezig bent en als ik meteen dit issue op tafel had gegooid dan had je je helemaal aangesproken gevoeld.

Eigenlijk...en ik ben eerlijk...ging ik op de zaak in omdat Annemiek zo precies voelde wat ik bedoelde.

Daarom zette ik neer , wie de schoen passe trekke hem aan en waarom trek jij hem nu aan? Dat hoeft toch niet?

Ik heb nu wel op de site van Hans gekeken en zie dat hij ook torenhoge prijzen vraagt en dan mag je je eigen lunchpakket ook noh meenemen.

Alternatief helpen is heel goed, zolang het zo zuiver mogelijk gebeurd.

Dus , lieverd , als jij zuiver bezig bent dan hoef je toch niet je aangesproken te voelen?

Lichtje en een koele ( vanwege de hitte ) knuf voor jou.

Nel.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: bijlage
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 11:46 


Nog even dit...ik ben redersvrouw geweest en we hadden een inkomen van hier tot Tokyo en het laatste waar ik jaloers op ben, ( ben op niets jaloers ) is geld.
Ik gun iedereen alles.

Liefde en Licht van Nel. :idea:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 12:41 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Hoi Nel..

Ja ik kan me wel voorstellen dat je je te pletter schrikt van die prijzen.
Maar helaas weet je het alleen, of het je waard is geweest of niet, als je die cursus gevolgt hebt.

Meis....(lief bedoeld)....ik voelde me, met je eerste postje al aangesproken.
Maar ik heb het even gelaten voor wat het was, ik was druk met een ander berichtje bezig in mijn hoofd.

Kijk wat Hans de Waard betreft....
Natuurlijk zette ik ook mijn vraagteken bij het cursusgeld..
Ik vind en vond het ook wel bedenkelijk, maar als je dan ziet wat er allemaal bij komt...
Die eerste twee levels zijn volgepropt naar mijn mening..
Dan zie je ook van die dames met gouden sieraden behangen, die uit verveling zo'n cursus komen doen.
maar bij de verdere levels zie je ze niet terug.
Ze hebben , ik heb nu die twee dames voor ogen, tegen me gezegd.
"oh Maar dit is allemaal gesneden koek voor ons, we hebben al zoveel gedaan".....
Dan zit ik zo van... :shock:
Nee daar kan ik me niet bij inleven.
Uit verveling..

Ik voor mezelf stel ook de vraag.......
Klopt het wat ik hier leer?
Moet het zoveel geld kosten?
Waarom dan?

De hogere levels, daar word het kaf van het koren gescheiden, de groepen zijn veel kleiner...
Maar ook wat je leert, is veel intenser...
Ik heb misschien wel de gave gehad al die tijd om te kunnen healen, wie weet, maar ik kon er nooit bij,, zo voelde ik het.
Daarom zei ik eigenlijk al, de een gaat naar de muziekschool terwijl ik hier voor kies.

Ik voel me blij....ik zie Callista zonder pijn:!: :!: terwijl die metanor eerst drie weken moet worden ingenomen voor het zou werken..
Ok op 1 juni zijn we gegaan , s'avonds haar eerste capsule, en mijn behandelingen ..
de volgende dag... :shock: :shock: :shock: pijnvrij!!!!!!!
Ik ga dan janken van geluk....
Eindelijk....mijn kind heeft weer even een leven..
Pijn kwam terug, ik behandel........ :shock: :shock: :shock: pijnvrij!!

Ik klets echt niet uit mijn nek...
Met mijn katjes, net eender. met Giel die is wat geholpen en minder pijnlijk, maar niet weg,
Oh Nel.
Aura's voelen....ik kon op de aura van Giel gaan hangen als ik wilde..
maar ik heb het geleerd van Hans..

Nu mijn cursusgeld was veel geld, en mijn nieuwe electrische fiets heb ik laten staan bij de fietsen maker...
Dit vind ik belangrijker
Het brengt me geluk in mijn leven...echt waar Nel...
Liefs Maria :idea:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Maja
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 13:07 
Lieve Maja

Dit is toch jouw keuze en dat is toch goed? en ik mag mijn vraagtekens bij de prijzen zetten en intenties van sommige inwijders?.
Dat maakt niet dat we ruzie hebben, maar mijn kijk is anders dan de jouwe en wat maakt dat uit? Niets toch?

Jouw weg is een andere dan de mijne , maakt het meteen niet saai. :wink:

Liefde en Licht van Nel. :idea:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 13:09 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Nou deze topic gaat weer een heel andere kant uit dan bedoeld was volgens mij :roll:
Het ging over eerlijkheid en wat ik zie/voel bij vele mediums, of organisatoren van cursussen of workshops is dat zij de mensen vaak(herhaling,de goede te na gesproken) wijs maken dat hun weg naar groei, de enige weg is, sterker nog, ze maken de mensen afhankelijk.
Het lijkt de Katholieke kerk van vroeger wel.
Zet mensen in hun kracht,loop naast ze, maar kauw niet alles voor.
Als ik in een vreemde stad wil weten waar het station is,vraag ik de weg en hoop dat mij de goede gewezen wordt, maar een medium dat mij verteld dat ik nooit boos mag worden want dan versluier ik mijn aura(o.id)ach kom.
Iedereen kiest zijn/haar pad en steuntjes in de rug,of bemoediging kunnen we allemaal wel gebruiken,maar andermans pad is voor mij tweedehands.
En er dan ook nog dik voor betalen,echt niet.
Oh en Maja,ik had zowel jou als Hans de Waard daarbij niet in gedachten.
Ik ken Hans en hij is een prachtig en bevlogen mens, maar niks mooier dan ieder willekeurig licht hier op het forum.
En daar wil ik het bij laten.
1hug1.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.