LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 18:44

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 19:24 
Ik besefte vandaag iets wat nog niet helemaal duidelijk is, maar wel een deur bij me opende.
Ik vind het heel altijd moeilijk te reageren op berichten waarin kinderen gemist worden. Ik heb gewoon geen woorden en sla eigenlijk dicht.

Ik ben zelf geboren, uit het vinden van troost, voor het verdriet dat mijn moeders voelde door het overlijden van mijn 13 jarige broertje.
Ik ben dus gegroeit in mijn moeder, terwijl die in diep verdriet zat.
Ik besefte dat ineens, door het berichtje van Samoe hier over depressie.
En weer sla ik dicht nu ...

Ik wilde gewoon even licht geven aan al die kinders en moeders die pijn hebben door de verbreking van zo een diepe band.
:idea: Simone
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 20:06 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Lieve Simone,

En ik wil jou even licht geven voor dat wat jij hebt meegekregen door het meebeleven van het op deze manier zwanger zijn van je moeder.
Mooi dat dingen zo duidelijk zijn geworden, door een bericht van iemand anders.
Nu kun je er, als je wilt, naar kijken...
misschien erover schrijven: wat jij wilt, wat jij nodig hebt.

Speciaal voor jou:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:


Zonne-elfje

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 20:20 
Voor jouw was ie Zonne elf en voor Samoe..
Met liefde................

Moon :idea: :idea: :idea: :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 21:29 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
lieve simone

wat mooi van jou en ja ook jij hebt hier een stukje te verwerken dus ook een kaarsje voor jou en alle andere moeders en kinderen.

Afbeelding liefs flower

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 21:37 
En voor mijn eigen Mama. :idea: :idea:
En Herman , zulk een schoonkind, al heb ik hem nooit mogen ontmoeten in dit leven. :idea: :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 01:51 
Hallo Lieverds en Simone,

Ik zet hier ook even bij jou verschillende kaarsjes neer Simone.

Ik vind je moedig lieverd.
Het is ook vaak niet te verwoorden hoe veel pijn het veroorzaakt als kinderen weg gerukt worden bij een van hun ouders als er onrecht in het spel zit.

Kinderen kunnen hun ouders kwijtraken en ouders hun kinderen op verschillende manieren, door scheidingen, overlijden, verdwijningen of zinloos geweld. Maar ook dit soort van pijnlijke ervaringen kent zijn positieve uitwerking op langertermijn.

En het gebeurt heel veel dat ouders niet dit geluk mogen ontvangen als wat ik vandaag ervaren mocht, om hun kinderen te mogen zien. Ik sluit mij even aan met veel lichtjes voor. De kinderen en hun moeders.

Door de ontmoeting die ik vandaag met mijn kinderen had, zag ik dat zij en ik op dit gebied getekend waren voor het leven. Mijn zoon nu had ik voor het laatst gezien toen hij twee jaar oud was, Vandaag mocht ik hem in mijn armen sluiten naar 15 jaar en mijn dochter heb ik 8 jaar niet meer gezien. Het laatste jaar begon ik de moed op te geven en dacht dat ik hun nooit meer te zien kreeg, ik liet het los. Mijn verbazing was bijzonder groot toe ik ruim een week geleden mijn dochter aan de telefoonlijn had en kon gewoon niets meer zegen en klapte finaal dicht. Vandaag was het een bijzondere ervaring voor de kinderen en mij, er zijn een hoop emoties los gebarsten. We hebben veel gehuild vandaag en weten nu dat wij met ons driesen, de pijnlijke gebeurtenissen van toen kunnen laten helen.

Deze dag was behoorlijk intensief voor ons allemaal Mijn kinderen zijn nu net weg en ik doe even mijn oogjes dicht en besef nog niet goed wat mij vandaag overkomen is. Ik begrijp nu veel meer over mijn wisselende stemmingen en waarom ik een klem op mijn keel voelde. Ik heb met een brok in mijn keel naar hun verhalen zitten luisteren.

En voor de andere lieverds die al op dit topic gereageerd hebben brand ik ook even een liefdevol kaarsje, met een kleine boodschap, “Niets is onmogelijk in het leven, als je het positieve durft te wensen dat je dromen uit mogen komen, net als dat van een kind”.

Veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 07:43 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Oh Samoeray,
ik kan voelen hoe intens dit was en huil stilletjes met je mee, daarbij tegelijkertijd beseffend dat dit ook bij mij heel veel oproept.
Wat fijn dat je nu zo met ze kon samen zijn.
Voor jullie alledrie licht bij dit proces:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
en tegelijkertijd ook voor mezelf en mijn kinderen:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
en Simone en haar moeder:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Zonne-elfje

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 08:48 
Alweer tranen hier...
Het is zo intens soms

Moeder zijn
:idea: :idea: :idea: :idea:
Ik denk aan jullie
Moon


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 11:51 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
:idea: :idea: :idea: :idea:
voor jou Simone
:idea: :idea: :idea: :idea:
voor de kinderen en moeders

:idea: :idea: :idea: :idea:
heb hier met ontroering gelezen
voor jullie
:idea: :idea: :idea: :idea:
shenandoah


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 16:58 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Ik wil ook graag een kaarsje branden voor mijn moeder en mijn broertje Tijl.
Ik ben geboren een jaar nadat Tijl naar huis was gegaan.
Van mijn moeder heb ik begrepen, dat er evenveel vreugde was over mijn komst als verdriet over het afscheid van Tijl.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Mam
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Tijl
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
en voor de andere moeders en kinderen.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 19:27 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:52
Berichten: 557
Voor jullie allemaal,
moeders en kinderen

:idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea:

Surya

_________________
"Let the beauty you are, be what you do.
There are thousands of ways to kneel down and
kiss the earth"
Rumi


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 01:11 
Hallo zonne-elfje,

Ik zet mijn zakboekjes maar even hier neer en geef jou er een paar en Simone droog ik haar tranen ook even en de rest van de lieverds die een zakdoekje nodig hebben rijk ik er ook een zakdoekje aan.

De zakboekjes vliegen hier de hele dag al rond om mijn oren en ik voel me zo verdoofd en dof in mijn hoofd, Ook al had ik innerlijk gezien dat mijn kinderen naar huis terug aan het keren waren en had er over gedroomd. Er werd me geen data getoond, wanneer het stond te gebeuren. Dus bleek dit een enorme verassing te zijn voor mij, toen ik gisteren hun kon zien. Ik snotter even heel menselijk mijn neus en kan alleen nog maar even zeggen ppppffff, wat voel ik mij opgelucht en ook weer niet, net of er een zware last van mijn ziel is afgespoeld is, maar nog een hoop aan kleeft. En ik merkte gisteren op, dat ik hun niet vervreemd was, net of dat ze nooit bij me weg waren geweest al die jaren. Het ging zo natuurlijk allemaal gisteren. Ook al heb ik een natuurlijke gave, om vooruit te zien, toch blijf ik een mens die verast kan worden, door het moment.

Ik brand een kaarsje voor mijn kinderen die het zwaar hebben.

Voor mijn Dochter Schamilla, die haar broer maar 5 keer per jaar mocht zien, onder strenge toezicht van 2 minutenlang, waarbij zij haar broer niet mocht vasthouden.

Voor mijn zoon Sanray, die zwaar geestelijk en fysiek mishandeld word tot op heden van vandaag, omdat hij me niet vergeten kon.

Ook brand ik een kaarsje voor mijzelf, om kracht te vinden om een rechtszaak aan te gaan tegen mijn ex-man en zijn vrouw.

Veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 01:13 
Hallo Lieve Simone,

Kom ik droog je traantjes en brand veel kaarsje voor je. Moeder liefde, gaat door vele lagen heen lieverd. Ik denk ook aan jou lieverd. Ik neem je Donderdag tijdens de meditatie mee als het het mag van je en ook dit geopende topic, als de andere lieverds dit ook goed vinden. Ik leg hier een bosje veldbloemen voor je neer, met veel kleuren en de geur van roze-marijn.


Veel liefs en en warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 01:14 
Hallo Yolleke,

Ik brand wat kaarsje voor je, voor Tijl, voor je, vader, die samen naar je zwaaien en zeggen dat ze niet ver weg zijn. Voor je moeder, zij die het nog zwaar steeds zwaar heeft.

Ik geef je een warme knuffel namens hun en ook aan je andere zussen.

Veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 01:16 
Ik zeg dankjewel tegen iedereen,

Dat ik even snotteren mag en bij mag komen.
En dit alles delen mag.

Ik deel nog wat kaarsjes uit aan shenandoan en surya,
Dank jullie wel dat jullie licht sturen naar kinderen en hun moeders en mensen die het nodig hebben.

Veel liefs en een war,e groet Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 01:20 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
lieve samoeray


wat ben ik blij voor je dat alles zo goed voor je was gisteren
van mij even een kaarsje voor jou en je kinderen :idea:
en een voor de rechtszaak :idea:

veel geluk en liefde. flower

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 07:01 
Afbeelding
Voor jullie allemaal.
:idea: Moon


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 08:30 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Lieve Samoeray,

Jouw weerzien van je kinderen roept bij mij veel op. Logisch ook. En als ik lees dat je je helemaal niet van ze vervreemd voelde, vind ik dat wel geruststellend. Want voor mij voelt het nu, na 3,5 jaar geen enkel kontakt, haast niet eens meer of ik nog moeder ben. Ik voel me geen moeder. Het lijkt zoiets abstracts, iets uit een vorig leven bijna, terwijl het toch gewoon nog maar 'pas' 3,5 jaar geleden is. Ik vraag me dus ook af, als ik ze weer zou zien, of ik me niet heel vervreemd en afstandelijk zou voelen. Ik voel ze nu ook niet, op afstand. De verbinding is alleen maar een weten van binnen, maar geen voelen.

Als ik lees dat je zoon mishandeld werd omdat hij jou niet kon vergeten, krijg ik de rillingen. Ik kan me zomaar voorstellen dat mijn kinderen ook op allerlei manieren uit hun hoofd gepraat wordt (en misschien wel erger) dat ze niet meer over mij moeten praten of aan mij denken. (Gelukkig hebben ze elkaar, denk ik dan, dat kan hij toch niet voorkomen.) En ik weet zelf maar al te goed hoe het is, als dat wat je nu eenmaal toch voelt, afgekapt, belachelijk gemaakt enz.enz. wordt. Dus dit roept niet al teveel vrolijks in mij op. Laat dat je er overigens niet van weerhouden om, als je wilt, meer te schrijven over het weerzien of over je gevoelens, want dit is iets van mij waar niemand anders verantwoordelijk voor is hoor.

Voor jouw kinderen en voor jou heel veel licht.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:


Liefs
Zonne-elfje

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 09:10 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ja hoor...hier zit ook een moeder te janken.... :cry: ..oh..

Afbeelding

Heej maar lieve dappere moeders, hoe komt het toch dat we het zo moeilijk vinden onze kinderen los te laten?
En dan bedoel ik zowel letterlijk als emotioneel?

Soms denk ik dat de sterkste band de moeder-kind relatie is.
Enfin, bij mij wel.
Maar het is een bijzonder soort liefde.
Anders dan de man-vrouw liefde. Of zus-broer liefde, of welke liefde dan ook.

Wat doet het meeste pijn vraag ik me wel eens af?
En voor mij is dat het niet aan kunnen zien van verdriet bij mijn kinderen.
Als ik weet dat ze gelukkig zijn is het goed.
Hup weg verdriet.
Maar als ik ook maar dénk dat ze ongelukkig zijn?.........ppfff.......

WAT KAN IK DOEN!!!!! Afbeelding

Is dit een misplaatste vraag hier?..... :oops:

Nu ik steek ook lichten op voor alle moeders die hun aardse taak van moeder op zich genomen hebben.
Want het is geen lichte.
Ook al is het dan een lichte.


:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 09:18 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Lieve Ruth,

Géén vraag is misplaatst...

Ik kan me helemaal voorstellen dat je het erg vindt om ze ongelukkig of wat dan ook te zien. Maar volgens mij hoef je niets anders te doen dan 'te zijn' wie jij bent, er te zijn, met jouw echte aandacht. Dat ze weten dat ze bij jou terecht kunnen, dat jij er voor ze zult zijn.

Oplossen kun je niets voor ze, ze moeten met hun eigen pijnen en pijntjes leren omgaan. Ik dacht vroeger ook, als er eentje ziek was: ik wou dat ik het had, liever dan dat jij het hebt. Maar zo werkt het niet. Dat is op dat moment zijn pakketje. Ik heb het mijne en ik heb zelf mijn pijnen en pijntjes. Ik deed natuurlijk wel alles om het 'lijden' te verlichten, dat wel. Maar overnemen, nee.

Zo ook nu: zij zijn *waar??* Ik kan niets voor ze doen. Alleen hier maar mijn eigen Liefde vergroten, door op te ruimen wat het belemmert. Door steeds weer te kiezen voor deze Liefde.

Het raakt mij al dat jij dit zo uitspreekt. Ik wou dat mijn moeder dat gewoon eens kon doen. Dat is wat ik mis. Als ze zich dat eens één keer zou afvragen: 'wat kan ik doen!' zoals jij het hier uitroept... nou, wat zou dat een verschil maken. Dat zegt voor mij al heel veel over de persoon die jij bent, de betrokkenheid die je uitstraalt, met onmacht, zoekend en alles bij elkaar. Snap je? Wat denk je dat dat voor jouw kinderen betekent? Al realiseren ze zich dat vast nu nog niet.. Jij maakt het verschil.

Zonne-elfje

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.