LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 17:38

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Buddha's lost children
BerichtGeplaatst: za 05 jan 2008 18:44 
Offline

Lid geworden op: za 10 nov 2007 21:19
Berichten: 48
Deze film gezien....of anders (nog) niet gezien..??....blijft de moeite van het bekijken waard.

Veel plezier !

Deze film was vanochtend en afgelopen zaterdag te zien op televisie en gaat over een voormalige Thai bokser die in Thailand als boeddhistische monnik weeskinderen opvangt. In de grensgebieden van Thailands Gouden Driehoek - een ruige streek met veel drugssmokkel en arme volksstammen - heeft één man zich gewijd aan het welzijn van de kinderen.
De boeddhistische monnik Phra Khru Bah, een voormalige Thai bokser, reist te paard alle dorpen af om educatie en gezondheidszorg te verspreiden onder dorpsbewoners die geen enkele steun ondervinden van een overheid. Centraal staat de ontwikkeling die de kinderen doormaken - van verwaarloosde dorpsjongens tot bekeerlingen vol zelfvertrouwen.

Een inspirerende en ontroerende film vol boeddhistische wijsheden: "Wees niet afhankelijk van anderen. Je bent voor jezelf verantwoordelijk. Doe goed en het geluk volgt vanzelf. Maar zwelg niet in je goede daden. Laat je verleden los en put geen hoop uit de toekomst. Heb geen spijt over het verleden. Anders verzwelgt het je en zul je geen vrede vinden."

http://www.boeddhistischeomroep.nl:80/u ... tityId=884


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 05 jan 2008 20:46 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Ja, ik heb die film gezien.
Ik was er ook behoorlijk van onder de indruk.
Ik zag zoveel liefde.
En tegelijkertijd zag ik ze boxles krijgen.
Ze moesten zich ook leren verdedigen.
Een zwakbegaafde knul, die in een half jaar tijd een volkomen normaal ventje werd.
Kinderen wiens gezondheid in 2 maanden enorm vooruit ging.
en een kleine 4jarige Boeddha.

Een ontroerende film.

Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 22:44 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Ik heb vanmorgen ook de film gezien op internet. Indrukwekkend. heb er wel een paar wijsheden uit geleerd.

Om lief te hebben moet je soms streng zijn.

Een paar dorpsjongens zochten ruzie met de jongens van de monnik. Hij zei toen, dat ze geen wortel hebben en daardoor dit gedrag vertonen. Er is niks om voor te leven dus worden ze baldadig. Hoe waar is dit en zie je hier ook terug.

Ik vond ook het boksen tegenstrijdig, maar gaf ze wel structuur en lichamelijke zekerheid. Ik ben niet voor boksen, maar hij deed het wel goed. Niet uit agressie, maar als sport en om je te meten met je tegenstander. De jongen die verloor, liep lachend weg. Het was goed.

En die beelden van de natuur. Geweldig. Wie gaat er mee????

Ook viel me op dat de kinderen daar nog veel onbevangener zijn voor gevaar. Hier worden ze zo beschermd. Daar sprongen ze over het vuur enzo. Hier leren ze niet meer met gevaar omgaan.

Dit is mijn mening.

Liefs
Anjasa

_________________
Luister naar je hart. Het fluistert, dus luister er goed naar!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.