LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 18:40

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Muziekkast
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 11:52 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Het leek me een leuk idee om hier even plek te maken voor een muziekkast :D
Muziek betekent heel veel voor mij, het kan mijn emotie versterken of juist veranderen. Eventjes wegdromen of meeblèhren bij mooie muziek is voor mij gelijk aan eventjes totaal niet denken maar louter voelen en ervaren.
Ik vermoed dat meerderen dit ook zo ervaren.

Welke muziek raakt jou op dit moment? Wil je het hier vertellen?
Plaats hier de link, tekst of titel. Lijkt me leuk om met elkaar te delen.
:D :D :icon_kidra: :D :D

Op dit moment vind ik dit nummer erg mooi van Glen Hansard (van The Frames) en Marketa Irglova. het nummer heet Falling Slowly
http://www.youtube.com/watch?v=anSViACU ... re=related


Veel liefs,
Lotte



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 14:19 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
http://nl.youtube.com/watch?v=mW5_D8CraqE

Dit nummer heet Engel en is van Rammstein (één van mijn favo bands). Alleen deze versie is gezongen door een koor. Ik weet dat ze dit nummer altijd aan het einde van een optreden draaien en ik was er al lange tijd naar op zoek. Toen even niet en nu kwam ik het zomaar ineens weer tegen ! Kippenvel, tranen, oneindig mooi.

Zo 'toevallig' ook dat ik het net nu ontdekt nu ik zo met lichtwerker zijn bezig ben. Hiermee duidt ik op de titel 'Engel'. Alleen in dit liedje zingt men: Gott weiss Ich will kein Engel sein.


Ik begin nu Lamb of God te ontdekken, eigenlijk omdat die verschrikkelijk lekkere rifs hebben en een monster dubbelbass partij hihi. Beetje technisch, maar metalliefhebbers (zijn die er onder de lichtwerkers?;) ) zullen weten wat ik bedoel.

En ik luister veel naar het album Adore van de Smashing Pumpkins. Dat heb ik al jaren in huis, maar ontdek het nu pas. Het is wat rustiger, een stapje hoger en ik heb het idee dat de tijd er rijp voor is. Ik begrijp het album. Muziek weerspiegelt altijd zo mijn groei in het leven heb ik het idee...

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 15:29 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Hoi Deedee,
Ondanks dat ik niet zo'n Rammstein fan ben, kan ik deze versie van Engel wel waarderen :).

Citeer:
En ik luister veel naar het album Adore van de Smashing Pumpkins. Dat heb ik al jaren in huis, maar ontdek het nu pas. Het is wat rustiger, een stapje hoger en ik heb het idee dat de tijd er rijp voor is. Ik begrijp het album. Muziek weerspiegelt altijd zo mijn groei in het leven heb ik het idee...

Mooie nummers he op dat album, To sheila vind ik nog steeds erg goed.
SP hebben wel degelijk ook veel rustige, gevoelige nummers.

Mooi wat je zegt; muziek weerspiegelt de groei in je leven. Zo ervaar ik dat ook wel. Vroeger luisterde ik naar aardig harde (hardrock) muziek, dat moest dan ook hard aan staan, en maar meeblehren of wat dan ook. Vooral een combi van een tekst dat me erg aansprak met goede muziek erbij vond en vind ik prachtig. Ik zei al; ik kan zo lekker m'n emoties uiten met muziek. Daarom begon het bij mij met alleen maar hard rock gevolgd en afgewisseld door wat enya achtige muziek.
En nu? mooie combi van alles. Stevige metal doet mij niet meer veel, behalve dan de nummers die ooit speciaal waren voor me. Ik luister nu van alles hard/zacht maakt niet uit. Voor elke bui zo mijn muziek..

Metalliefhebbers onder lichtwerkers? haha, waarom niet? :!: Tuurlijk zijn die er vast wel. Vroeger dacht ik ook dat lichtwerkers alleen maar Enya, Loreena McKennitt en meer van dat draaide.. :) Vind ik soms ook leuk, maar meer dan soms niet. Heb wel eens een periode gehad waarin ik de overtuiging had dat ik alleen spiritueel kon ontwikkelen als ik 'zachter' zou worden en louter 'rustige' muziek zou draaien. Nou ik werd gillend gek en was uiteindelijk alles behalve nog mezelf.

Balance, that's the key..
liefs
lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 16:01 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Haha een dagelijkse dosis metal helpt een ieder er weer bovenop! ;)

Toch de bands van vroeger luister ik nog steeds allemaal en waardeer ze enorm. Echter, ik heb gewoon periodes waarin iets me heel erg aantrekt en dan luister ik dat heel veel. Tegenwoordig een beetje rare combi: rustige muziek ala Adore (To Sheila is ook erg mooi, maar For Martha vind ik zo puur), maar ook lekkere metal tot aan Slayer toe. Metal staat voor mij voor energie en je uiten, laten zien wie je bent. De rustige muziek meer voor het spirituele laten ontwaken in mijzelf.

Het mooie van Adore vind ik dat je echt de sfeer voelt die toendertijd bij de band hing. Het zoeken, het in zichzelf keren en kwetsbaarheid tonen. Velen kraken het daarom af, maar ik vind het zo een oprecht en inderdaad gevoelig album. Dit wordt een levenslange favoriet :)

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 20:31 
De muziek die mij altijd raakt is van Peter Gabriel, maar op dit moment draai ik vaak andere dingen, niet zoveel nieuws hoor....ik hou wel van wat zachtere muziek en Sarah McLaghlan - Surfacing vind ik mooi.

De laatste tijd draai ik wat meer new age dingen, daar hield ik vroeger helemaal niet van, maar het ligt een beetje aan wat.

Ik heb zelf veel CD's met muziek uit allerlei landen (wat onder wereldmuziek geschaard wordt), maar draai dat niet zoveel.

En oude dingen van Sandy Danny en Joni Mitchell, Van Morrison (door mijn man)

Wat ik heel mooi vind van Peter Gabriel is "In Your Eyes"en "Make Tomorrow", maar ook "DownSide Up", "Darkness", of "More Then This" Deze laatste vind ik leuk omdat het erover gaat dat er meer op de wereld is dan je kan zien....

Liefs,
Saskia

P.S. Vergat nog "Skyblue"te noemen...waar ik mezelf naar genoemd heb.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 11:28 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Skyblue, wat is dat precies voor muziek? Nog nooit van gehoord.

Ik ben zelf niet zo into het new age gebeuren. Ik vind het altijd lekker rustiggevend als ik in een new age winkel loop, maar ik zou het niet snel mee naar huis nemen. Ik weet nog dat we dat hadden op mijn oude stageplek in de snoezelruimte. Dat is een relaxruimte waar verst. gehandicapte mensen een tot rust kunnen komen.

Ik houd ook wel van wat 'zweverige' muziek, waarbij je lekker weg kan dromen. My Bloody Valentine is daar een mooi voorbeeld van. Het ligt er maar net aan wat mijn bui is! Op het moment luister ik Slayer hihi ;)

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 17:14 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Voor Saskia/ Skyblue

8)

http://www.youtube.com/watch?v=gSzZEj-jjF0

Liefs,
Lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 17:38 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Chopin heeft helemaal mijn wegdroom muziek geschreven 1hart1
Verder ligt het helemaal aan mijn stemming of ik Queen of Grieg wil horen.
Ik weet het het ligt een eindje uit elkaar, maar dat doet mijn gevoel ook bij tijden ;)
Van de wat modernere, Norah Jones, en natuurlijk ben ik De Franse zangers/zangeressen weer omhoog aan het halen :).

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 18:27 
Hi, hi, dank je wel Lotte!
Ik heb die al, want ik heb mijn eigen YouTube pagina...http://youtube.com/Tumi44 :oops:
En eh, Peter Gabriel is dus niet zweverig of new age!

Okee, de new age muziek kan ik wel wat opnoemen: Gary Stadler-Fairy of the Woods en ook: Fairy Nightsongs; iets anders: State of Grace I en II door Paul Schwartz ; Terry Oldfield- Spirit of India; Shaina Noll- Songs for the Inner Child; Tom Kenyon- Songs of Magdalen (is niet zo new age, maar meer sound healing muziek); en ik maak ook compilaties soms van muziek die ik op seminars hoor.
Kennen jullie trouwens Welkom Thuis van Blof? :wink: Ik ben niet zo'n Blof fan, maar vind dit en nog een paar nummers wel mooi.

En Passion, Music for the Last Temptation of Christ - Peter Gabriel is ook mooi.
Dat nummer Make Tomorrow is van muziek die Peter Gabriel voor een voorstelling in de Millennium Dome had gemaakt. Ik heb die voorstelling niet gezien en het Millenium Dome was een fiasco, maar die muziek is heel mooi en er zit een verhaal in. Het is jammer dat dat niet op YouTube te vinden is...ik kan de tekst wel eens opzoeken als jullie geinteresseerd zijn.

Sarah http://youtube.com/watch?v=cJuqn5EBKSM

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 19:38 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Hoi Saskia,

Nergens voor nodig die roodwordende smiley, mooie youtube site! :D
Persoonlijk vond ik peter gabriel ook niet zweverig hoor, juist erg mooi, ik ken alleen toch niet heel veel van 'm, wat ik eigenlijk wel zou moeten doen bij een legende uit de popmuziek..Zal eens wat meer van 'm beluisteren.
Welkom Thuis van blof is ook mooi, daar hoor je een heel klein stukje van als je lichtwerker.com opent he?
Sarah, is ook erg mooi, maar moet ik ook een bui voor hebben.
Je maakt me wel nieuwsgierig met die tekst van Peter gabriel, maar doe niet te grote moeite hoor, grote speurtocht hoeft nou ook weer niet :)

liefs,
lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 20:36 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Leuk... :) :D Meiden

Nog een Tube fan hier....want ook de filmkes zijn zo leuk vaak.. :)

Wat leuk je eigen Tube Sas..
Kan dat ook joh...dat wist ik niet..Leuk !!

En Yollke...ja he....je kan zo je buien hebben. :lol:
Ik zit soms ook een week helemaal in Grieg en Bruch...en dan weer even helemaal in de oudjes van...Heerlijk al die muziek...

En ook zo leuk om muziek te delen .... ik kan ook echt niet zonder muziek.
Ik en heb door te delen met andere ( online) weer zo veel nieuwe en oude bekende (her) ontdekt...

Gabriel (en Natuurlijk ook Collins) prachtig he..)
Ik weet nog dat nummer met die drum solo..waar je dan heel lang op moets wachten tot tie kwam..
Ging ik echt voor zitten...pam pammer de pam...
http://nl.youtube.com/watch?v=Gz7gajAb2ww

En Katie en Peter ...zo....vol van.....
http://nl.youtube.com/watch?v=L-p2sbt_C4w




Een van mijn favorite deuntjes van het moment is van Starland Vocal Band..ook zo een oudje.. :lol:
http://nl.youtube.com/watch?v=d_RQapnrIYk&
En juist ook dit fimpje, (ik heb iets met die Xena in mezelf als een deeltje in me naast velen andere)....werkt ook heel goed....voor me... :lol: :)

Ik kan echt genieten van het verhaaltje en de melodie....en de metafoor die ik er in zie.. :) :D

Glimlach van mij.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 11:51 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Muziek die me altijd raakt is de stem van Mary Ford. Daar ben ik al 25 jaar verliefd op.

Karl Heinz Stokhausen's Lichtcyclus,
Alban Berg tweede deel uit zijn vioolconcert,
J.S. Bach die Kunst der Fuge, vooral de ricercare voor zes stemmen.
Daar krijg ik nog steeds kippevel van.

De muziek van de pianisten Bill Evans en Abdullah Ibrahim.
Mirjam Makeba.

Dat zijn mijn alltime favorieten.

Op het moment geniet ik van John Legend.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 12:24 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Mooi zeg...Adrian.....

John Legend....prachtig stem zeg ik kende hem niet...weer een nieuwe genieter erbij.... :)

En Mirjam.....Oww.
Mirjam Soul..moving and singing..
http://nl.youtube.com/watch?v=TwNk-5enrfM&feature=related

Afrika...is in zoveel bij mij.
En de muziek met een Afrikaanse Tune..kan me zo raken

The Arfrican..God bless Africa..http://nl.youtube.com/watch?v=ow40LQs0ue4




Liefs Simone


Laatst gewijzigd door Simone op ma 10 dec 2007 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 12:34 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Deze wil ik graag met jullie delen....1 van de allermooiste liedjes geschreven in de popmuziek. Ik kan me nog herinneren dat ik een aantal jaar terug van mijn nieuwe school naar huis liep, na een lange les 's avonds in een nieuwe, leukere klas. En ik keek achterom naar dat grote imposante gebouw en daar achter scheen een mooie volle maan en ik had zo een voldaan gevoel. Alsof er nu mooie dingen gingen gebeuren. Ik had net mijn huidige vriend leren kennen. En dit liedje speelde op mijn discman.
Het verwoord zo mooi het proces ook waar wij doorheen gaan in het leven, hoe we uiteindelijk allemaal weer terugkeren en willen terugkeren naar ons thuis, ons eigen licht, de Liefde.
Billy Corgan laat hier echt zijn talenten zien; met woorden, met gevoel, met wijsheid.
Enjoy ;)


Hier het filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=Xc9ZbS4KM ... re=related

En hier de tekst:
Speak to me in a language I can hear humour me before I have to go
Deep in thought I forgive everyone
As the cluttered streets greet me once again
I know I cant be late, suppers waiting on the table
Tomorrows just an excuse away
So I pull my collar up and face the cold, on my own
The earth laughs beneath my heavy feet
At the blasphemy in my old jangly walk
Steeple guide me to my heart and home
The sun is out and up and down again
I know Ill make it, love can last forever
Graceful swans of never topple to the earth
And you can make it last, forever you
You can make it last, forever you
And for a moment I lose myself
Wrapped up in the pleasures of the world
Ive journeyed here and there and back again
But in the same old haunts I still find my friends
Mysteries not ready to reveal
Sympathies Im ready to return
Ill make the effort, love can last forever
Graceful swans of never topple to the earth
Tomorrows just an excuse
And you can make it last, forever you
You can make it last, forever you

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 12:42 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Ja, Simone, muziek recht uit het hart, direct in het hart.
Zo mooi, zo mooi

Liefs
Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 13:18 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Mooie muziek zie ik weer allemaal voorbij komen :D

Mooi om te zien hoe ieder zo kan genieten van zijn/haar eigen favoriet.

Katie& Peter, blijft prachtig, John Legend heb ik ook een album van liggen, heerlijk af en toe op de achtergrond als ik ergens mee bezig ben.

Mary Ford en Mirjam Makeba, ken ik niet, die eerste is een echte Oldie klassieker zie ik net op youtube?

Deedee, Thirty-Three is inderdaad mooi van de SP, toch moet ik weer even wennen aan zijn schelle stem, omdat ik al een tijd niet meer zo veel van ze gedraaid heb. Mooie tekst ook trouwens. Heb jij dat ook dat een nummer je extra kan 'pakken' als zowel de muziek als de tekst je diep van binnen raakt? Als ik dat heb bij een bepaald nummer, dan kan ik zo'n nummer wel 5 keer achter elkaar horen.

Ik ben benieuwd of iemand hier de Ijslandse groep Sigur Rós kent?
Paar jaar geleden stonden ze ook in het voorprogramma van Radiohead. Vind het prachtige muziek, waar je wel even aan moet wennen, maar zeker in combi met hun even zo mooie videoclips vind ik het prachtig.
Voorbeeld:
Dit nummer heet Hoppipolla, in de clip zie je hoe een groep oudere mensen genieten alsof ze weer kind zijn en 'kattekwaad' uithalen..
Ik vind het super..
http://www.youtube.com/watch?v=PDxMQaMqsig

Liefs,
Lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 13:56 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Sigur Ros, die ken ik wel ja. Van naam althans...stonden ze niet op Lowlands? 2006 meen ik of misschien 2005? Ik heb ze toen in ieder geval niet gezien.
Ze toen me een beetje denken aan My Bloody Valentine en Weezer....hihi die stem van de zanger. Leuk nummer.

Ja dat heb ik, dat een nummer mij zo raakt! En dan vaak bij de smashing Pumpkins. Daarom heb ik gevoelsmatig zoveel met die band. Haha ja Billy en zijn stem, schel is het zeker. Maar ik vind het niet erg, het hoort bij hem, het is zijn ding en puur, zoals hij het op dat moment zingt. Overigens zingt hij nu wel beter, minder nassaal.
Landslide, hebben ze gecoverd, vind ik ook zo een eindeloos nummer.
Stand inside your love. Eindeloos!

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 13:59 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
En dan kan ik het niet laten nog ééntje er bij te zetten..
Ook prachtig met wat harder gitaarwerk aan het einde :D

Sigur Ros - Glósóli
http://www.youtube.com/watch?v=doc1eqst ... re=related



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 14:05 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Zou best kunnen hoor, op Lowlands, heb ze helaas zelf nog nooit live gezien.
Landslide van de Smashing pumpkins!! Ja dat nummer hebben ze geweldig gecoverd! Staat op een cd die ik heb met allemaal b-sides nummers. De versie van Fleetwood mac, vind ik ook mooi hoor, geen idee of dat nou het origineel is, zelfde nummer maar dan totaal anders gezongen.
Ik moet zeggen dat dit typisch zo'n geval is van de cover is veel beter dan het origineel :wink:

Trouwens Deedee, Smashing Pumpkins...brings back memories!
Zie in ene ook weer een stil meisje voor me met kistjes en een neusring, met een zwart t-shirt met 'Zero' erop, daaronder een ster (SP t-shirt). Gevoelens van onzekerheid, onbegrepen voelen, alleen voelen, hooggevoelig. Boosheid daardoor en dan dus keihard de nummers 'Bullet With Butterfly Wings' en 'Zero' aanzetten, meebleheren en je boosheid en verdriet kwijtkunnen...
Ook een reden waarom ik de SP zie als iets wat in mijn verleden hoort, wat ik een mooie plek heb gegegven. Toch heb ik totaal geen moeite met dat terug te halen, been there done that, got over it :D
Ook een reden waarom ik de SP nog steeds zo kan waarderen; de muziek betekende ooit zo veel voor me..

Hee leuk trouwens je foto, al drummend!

Liefs,
Lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 21:40 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Citeer:
Mary Ford en Mirjam Makeba, ken ik niet, die eerste is een echte Oldie klassieker zie ik net op youtube?


Ja Lotte echt oud, 40er - 50er jaren. Ik vind haar muziek niet eens zo leuk, maar haar stem. Elke keer weer kippevel.........

Liefs
Adrian


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.