LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 09 mei 2024 04:16

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: what the bleeb
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 08:50 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 10:57
Berichten: 327
http://www.whatthebleep.com/plaza/

liefs eleven :wink:

_________________
Indien je het probleem liefheb, is het even mooi als de zonsondergang.
KRISHNAMURTI


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 11:25 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Tja Eleven.
Ben jij er wég van eigenlijk?

Heb je de film gezien?

:?:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 11:56 
Ik ben dan wel geen 11, maar wel helemaal weg van de film. Wat een inzichten en herkenning, wauw. Ik heb nu pas drie keer gezien, maar is zeker niet de laatste.

Voor mij de beste film aller tijden.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 12:01 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh? Bear, tja.
Dat hoor ik nu van iedereen die hem gezien heeft.

Jeetje nou ik vind het helemaal niet zo een goeie film eigenlijk.

Enfin, wel geweldige informatie en inzichten dat wel.
Maar als film?
hmm........ :?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 12:08 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 10:57
Berichten: 327
ik heb de film van mijn zusje gehad en ja ik heb hem gezien een keer bijna helemaal,maar ben in slaap gevallen,en tja op de een of andere manier vind ik hem saai,en langdradig en heb elke keer moeite om mijn ogen open te houden,behalve de effecten er in,en de muziek vooral emmanuel die vind ik prachtig en zocht die eigenlijk op bovenstaande link,maar nee ik ben er niet weg van,eerlijk gezegd helemaal niet
maar was wel nieuwschierig naar de 3 d hierin en krijg zondag mijn vituele tour,lijkt mij wel leuk,niet voor the bleeb ,oeps,hihi,maar je kunt elkaar dan ook virtueel ontmoeten ik ben benieuwd
jij wel?vind jij het wat? the bleeb?liefs eleven :wink:

_________________
Indien je het probleem liefheb, is het even mooi als de zonsondergang.
KRISHNAMURTI


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 12:13 
Mijn favoriete citaat uit de film:

I Create My Day

The most often referenced interview in the film is Dr. Joe Dispenza's comments on creating his day. In response to the numerous requests, the following is the transcript of that part of the interview.

"I wake up in the morning and I consciously create my day the way I want it to happen. Now sometimes, because my mind is examining all the things that I need to get done, it takes me a little bit to settle down and get to the point of where I'm actually intentionally creating my day. But here's the thing: When I create my day and out of nowhere little things happen that are so unexplainable, I know that they are the process or the result of my creation. And the more I do that, the more I build a neural net in my brain that I accept that that's possible. (This) gives me the power and the incentive to do it the next day.

"So if we're consciously designing our destiny, and if we're consciously from a spiritual standpoint throwing in with the idea that our thoughts can affect our reality or affect our life -- because reality equals life -- then I have this little pact that I have when I create my day. I say, 'I'm taking this time to create my day and I'm infecting the quantum field. Now if (it) is in fact the observer's watching me the whole time that I'm doing this and there is a spiritual aspect to myself, then show me a sign today that you paid attention to any one of these things that I created, and bring them in a way that I won't expect, so I'm as surprised at my ability to be able to experience these things. And make it so that I have no doubt that it's come from you,' and so I live my life, in a sense, all day long thinking about being a genius or thinking about being the glory and the power of God or thinking about being unconditional love.

"I'll use living as a genius, for example. And as I do that during parts of the day, I'll have thoughts that are so amazing, that cause a chill in my physical body, that have come from nowhere. But then I remember that that thought has an associated energy that's produced an effect in my physical body. Now that's a subjective experience, but the truth is is that I don't think that unless I was creating my day to have unlimited thought, that that thought would come."

Het is meer documentaire dan film, maar blijft bij mij op 1 staan.

Liefs, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 12:20 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 10:57
Berichten: 327
ja dat is ook erg mooi dan vind je deze quotes ook vast wel mooi

http://www.whatthebleep.com/quotes/
liefs eleven :wink:

_________________
Indien je het probleem liefheb, is het even mooi als de zonsondergang.
KRISHNAMURTI


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 12:21 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Ik vond een recensie, niet alleen van;What the bleeb,maar ook van ;
Staya Erusa en meer leuks in het Nederlands.
http://www.columnweb.nl/pivot/entry.php?id=308
What the bleep was heel interessant,maar meer een documantaire dan een onderhoudende film.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 14:36 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nu Eleven, ik vond het zo jammer van al dat ge*knip* in het materiaal.
Ik had een groeiende behoefte om nu eens gewoon te horen wat al deze wetenschappers te vertellen hebben, maar helaas.
Was steeds de draad kwijt. :(
En dan voel ik me dom dat ik het niet kan volgen weet je wel? Oh..."iedereen" vind het geweldig maar ik snap het weer eens niet.... :roll:

Enfin, ik vind het duidelijk het werk van iemand die iets te vertellen heeft (de regisseur) maar dit op een so-called "moderne" manier verprutst.
:oops: :oops:

Wát ik ervan heb kunnen volgen vond ik schitterend!
Voor mij werd er duidelijk in beeld gebracht wat er gebeurd als je de ui plat slaat.
Een soort wetenschappelijke verklaring/uitleg van dit proces.

De achtergrond van William Arntz vind ik wél schitterend.
Wat een basis voor het maken van een film!! 8)


Zijn filmcarrière kwam echter moeilijk van de grond.
Na een mislukte poging om zijn geluk in Californië te gaan beproeven, startte hij zijn eigen software bedrijf.
Hij schreef het zeer succesvolle programma AutoSys en na vijf jaar verkocht hij het hele bedrijf.
Kort daarna kocht en verkocht hij een ander software bedrijf.
Uiteindelijk realiseerde hij zich dat hij zijn vier grootste interesses wilde combineren: wetenschap, spiritualiteit, het maken van films en computers.
Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in het maken van What the Bleep Do We Know!?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 15:00 
Lieve Ruth,

Ik begrijp hoe je je voelt na het zien van die film. Er worden zoveel nieuwe concepten genoemd dat het moelijk is te volgen. Dat is met de hele kwantum mechanica zo. Het is moeilijk te bevatten. Doordat ik de film in het engels volgde (want mij duidelijker overkomt dan de nederlandse ondertitels), begreep ik het beter dan toen ik de tekst probeerde te vertalen in het Nederlands. De ondertitels geven dus absoluut niet weer wat er wordt gezegd. Voor mij waren de gebeurtenissen ook meer AHA-momenten en daardoor kon ik het makkelijker volgen.

Maar je hoeft je absoluut niet dom te voelen. Ik heb de film aan een groep van 15 man laten zien en de helft begreep er bijna niets van.

Maar b.v. het water van Emoto, vondt je dat herkenbaar?

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 18:00 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:lol: ..ja Bear ik had ook de Engelse versie gezien zonder onder titels.
Dat is dus ook vrágen om verwarring hoor.

Maar Emoto vond ik schitterend!
Geweldige man met zijn kristallen! 1hart1

Maar weet je wat ik dan jammer vind?
Oke, laat Emoto zien. Laat zijn platen zien en wat hij te vertellen heeft want dat is méér dan mooi materiaal.
Waarom zo freacken met "kunst" terwijl het mooie gewoon in Emoto en zijn fotos zelf zit?
Met deze man alleen zou je een hele film kunnen maken.
Het wordt allemaal zoveel........??? ARGH! :twisted:
Ik kan dan even niet zo goed uitstaan dat de informatie kennelijk minder belangrijk is dat de vormgeving begrijp je wat ik bedoel? Wat wil deze regisseur nu eigenlijk vertellen? Wat is zijn boodschap? Schoenmaker blijf bij je leest denk ik dan.
Enfin, zet er eens een Engelse regisseur op en zie wat er dan gebeurd.
De Engelsen hebben niet zo een behoefte aan blah-die-blah om uit te drukken wat ze willen vertellen. Ze hoeven zélf niet nummer 1 te zijn of een prijs te winnen of zoiets. Want dat tettert er bij Amerikanen al snel doorheen.
Maar goed. Einde verhaal.

Maar zeker had ik ook die AHA momenten.
Vooral die beelden van ...eh ....dinges...transmitters in de hersenen.
Die blauwe ploep-dingen die dan opzij gaan als je een andere beslissing neemt weet je wat ik bedoel? En door, gewoon met je verstand, een andere keuze te maken plopt er zoiets om en direct reageert het lichaam eigenlijk...oh.....ik dacht nog, jeetje, hét geheim van genezen. :shock:

Enfin, zoveel dingen zitten erin.
En ik zou ook graag toch een keer mét ondertiteling kijken.
Al was het om maar weer een begrijpelijkheids vakje in te vullen.
Want dat er hier grote en mooie dingen gezegt worden staat natuurlijk als een paal boven water.


Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 18:35 
Lieve Ruth,

Ik heb hier de versie met nederlandse ondertitels. Als we elkaar weer zien krijg je kopietje.

Liefs, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 18:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:lol: JEUJ!

Kom.
We spreken meteen af.
ik heb al chocola in huis.


Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 19:06 
Offline

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:06
Berichten: 413
Oh :shock: Bear,

Mag ik .........misschien ook een kopietje........ :roll: :oops:
Ik heb de film 1 keer gezien en was drie dagen zo vrolijk en vrij!
Ik dacht nog........elke dag beginnen met deze film te kijken (tot dat niet meer nodig is) dan weet ik de hele dag hoe 'het moet/kan'!

Ik vind het dus ook een SUPERfilm!

Ik heb van de site ook het werkboek (of hoe noemden ze dat ook weer) gedownload maar eigenlijk heb ik het nog steeds niet ingekeken ( :roll: kost toch weer wat meer disipline en concentratie en energie waar ik dan kennelijk toch te lui voor ben of zo).

Dat de film erg veel en misschien wat ingewikkelde informatie bevat is zeker, maar het meeste was niet nieuw voor mij en daardoor was het voor mij best goed te volgen.
Ik had alleen steeds maar zoiets van: YES, wat mooi en duidelijk vormgegeven, en wat heerlijk dat al die informatie nu zo toegankelijk is gemaakt voor het 'grote publiek'.
En zo heerlijk dat al die informatie bij elkaar in één film gebracht is......ik ben jaren lang bezig geweest met zoeken en vond dan een stukje hier en dan een stukje daar.

Het boek van Emoto kende ik ook al een paar jaar.......prachtig nietwaar!
Er is trouwens een watervitalisator ontwikkeld die je water thuis (wat uit de kraan komt) weer levend maakt. http://www.gaia-aqua.nl

Tja, uuuh, Ruth, wellicht kijk jij naar de film vanuit je vakvrouwschap.......dat je het dan anders bekijkt kan ik me wel voorstellen eigenlijk........
Dat is iets waar ik (natuurlijk) helemaal niet op let :roll: :lol:

1hug1, Mariposa

_________________
Niets is wat het lijkt, het hangt er slechts vanaf van waar je ernaar kijkt.Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 19:26 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D GElukkig maar ergens Mariposa toch?
Nu kun je onverdroten genieten.


1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 19:45 
Lieve Ruth,

Haal die Cho er maar af dan.

Lieve Mariposa,

Natuurlijk krijg jij er ook eentje.

Liefs Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 09:48 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 10:57
Berichten: 327
lieve ruth
Citeer:
En dan voel ik me dom dat ik het niet kan volgen weet je wel? Oh..."iedereen" vind het geweldig maar ik snap het weer eens niet.... Rolling Eyes

wel ik voel me niet dom en eigenlijk voel jij je dat ook niet denk ik?
zie je ik heb een beetje het zelfde als wat jij hebt,sommige stukjes die je dan wel interessant vind daar wil je juist meer van zien maar dat kan nu een maal niet in een film,die stukjes die jouw wel iets zeggen,en ik zei dan saai maar eigenlijk bedoel ik daar mee,ja dat weet ik nu wel,niet dat ik nu zoveel weet maar ligt het aan mij?het is toch niet nieuw?bijna de helft van die film heb ik al gevonden op internet,en de stukjes die ze daar van laten zien zijn vind ik echt erg mooi,maar ook hier geld voor mij het blijven effecten beelden van anderen,ik kijk dan liever naar hoe ik ze zelf zie,ik wil ze toch liever zelf een vorm een beeld geven,dat is wat eigenlijk steeds ik bij die film voel ik bedoel ook niet te zeggen dat die film niet mooi is,of niet begrijp,maar ik voel er gewoon voor de rest niets bij,behalve de beelden die wel resoneren met mijn gevoel en sommige effecten,zie ik sommige dingen toch anders ook maar dat geeft ook niets alleen ik vind ze mooier liefs eleven :wink:

_________________
Indien je het probleem liefheb, is het even mooi als de zonsondergang.
KRISHNAMURTI


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 11:28 
Offline

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:06
Berichten: 413
Joeppieeeeee!
Dankje lieve Bear! Afbeelding
Hoe zuwwe da doen? :roll:

1hug1, Mariposa

_________________
Niets is wat het lijkt, het hangt er slechts vanaf van waar je ernaar kijkt.Afbeelding


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.