LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 18 apr 2024 18:08

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 10:35 
Offline

Lid geworden op: ma 04 feb 2008 23:53
Berichten: 19
Lieve allemaal,

Ik voel het, tot in mijn ziel, dat ik een lichtwerker ben. Ik weet het pas sindskort. Sommige mensen om mij (ook die zelf niet in dergelijke dingen geloven) heen geven mij al heel lang het gevoel dat ik een lichtwerker ben. Ook al kende ik die term toen nog niet. Maar, nu weet ik het dus. Wat moet ik ermee? Ik zit met mijn handen in het haar. Ik heb hulp nodig. Zouden jullie wat vragen willen beantwoorden?

Wat betekent een lichtwerker voor jou?
Hoe ben jij een lichtwerker?
Kan ik mijn taken als lichtwerker doen zonder allerlei cursussen (bijv. channeling e.d.) te volgen?
Kan ik mijn taken als lichtwerker doen door gewoon mijn hart en ziel te volgen?
Aan wie vertel je dat je een lichtwerker bent en waarom?
Hoe reageren nuchtere mensen in jouw omgeving op de term 'lichtwerker?'

Ik hoop dat enkele mensen mij meer inzicht kunnen bieden in de vragen waar ik momenteel mee zit. Ik voel me namelijk echt een beetje gek, bevrijd ofzo...

Veel liefs en dank, Mieke


_________________
Heb lief alsof je nog nooit bent gekwetst.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 11:35 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Mieke

Wij hebben het hier ook vaker over gehad in de loop der jaren en mijn stelling is dat iedereen Licht in zich heeft omdat men een afsplitsing is van het Grote Licht , onze Bron.
Ik vind de titel lichtwerker een etiket ( met alle respect voor anders denkenden , hoor ) Wat ik van belang vind is niet of je kunt channelen , helderziendheid bent , helderhorend, want dat kan iemand hebben en toch een duister figuur zijn . Ik stel mijn hart open , geef energie met mijn handen, zie vaak dingen , treedt uit , etc, maar wat moet ik dan met de term lichtwerker? Ik voel me niet anders dan anderen.
Ik zou het zelf meer een ontwaken van het bewustzijn willen noemen en aangezien je erg intuitief overkomt , zul je toch kunnen leren invoelen wie hulp nodig heeft of wat je gewoon wil zijn...een stukje licht wat op pad gaat om ervaringen op te doen.
Dit is gewoon mijn gevoel er over en je zult ook andere meningen horen en dat maakt het verhaal alleen maar completer en dan nog mag je je eigen gevoel volgen.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 11:37 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
hihihi lieverd, zulke vragen vind ik altijd zo een uitdaging! 1hart1

Eigenlijk geeft de inhoud der vragen al een antwoord volgens mij.
Enfin, eens even kijken of je hier iets aan hebt.

Lichtwerker betekend voor mij eigenlijk iets dermate abstracts dat ik er (nog?) niet zoveel mee kan eerlijk gezegt.
Ik neem wel licht waar, maar voor mij zou "energie-werker" passender zijn, mocht ik kiezen.
Toch voel ik me geen van beide.
Ik voel me Ruthazel-werker die stoeit met energie, poogt om energie bewust te worden, te plaatsen.
Leert omgaan met materie en emoties.
En ja, zo ben ik dan.
Zoekend en genietend van het groeiend bewust-zijn.
En als het dan een keer lukt om mijn bezem van de grond te krijgen?
Jaaah...gelukt! 7dfg
Trotsigheid hoor. fgh

Persoonlijk heb ik 0 cursussen gedaan want ik kom er steeds vaker achter dat een cursus voor
mij niet beklijft maar wél de persoon die les geeft.
En die ontmoet ik overal waar wenselijk.
Dat is te zeggen: wat versta je onder een cursus.
De allermooiste cursus die ik ooit gedaan heb is het leven zelf.
En leuk: ik heb zelf die cursus gegeven.
Ruthazel is dus leerling en meester tegelijk.

....met hart en ziel volgen ....lieverd, dit zijn de werkelijke tools waar je mee mag gaan werken.
En het aanbod is gigantisch!

Aan wie vertel ik dat ik lichtwerker ben hm......aan niemand eerlijk gezegt
Omdat het niet klopt voor mijn gevoel.
Vervelend is wel dat ik geen ander woord weet wat de lading dekt.
Dus ja.....dan zeg ik maar nix.
Met mijn mond vol tanden als iemand vraagt: Ruth wat doe jij eigenlijk?
Tja...kweetnie..... mmmm ...ik zit op internet en we hebben een heel bijzonder forum en....*tuut-tuut-tuut*
Afgehaakt. sdggh

Nuchtere mensen reageren bepaald agressief als ik ook maar "iets" zeg over deze materie
Hup: in de verdediging.
En ja....kán ik me iets bij voorstellen.
Als ik vertel dat ik Elven om me heen heb, dat Haldir en ik veel plezier hebben, dat hij
verbaasd is over mijn humor dat Merlijn nog steeds Coopvaert rookt in den Hemel en
dat mijn vader mijn vader niet meer is, dat ik geen 52 jaar ben maar 345987 jaar tja.....
Wat te doen als iemand dat eng vind?

Heej maar schat, ga jij zelf ook wat vertellen over hoe jij het waarneemt?
Want oh....zoveel mensen zoveel visies hoor.
En de jouwe is van veel groter belang dan de mijne.

Ik luister aand8tig mee naar alle reacties!
En dank je wel voor jouw luisteren.


1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 12:26 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Hoi Mieke, Welkom hier.

Ja, ja, een Lichtwerker, wat is dat??? Ik weet het niet.
Zoals Nel zegt, het is een etiket. een etiket waar ik me tot heden toe nog niet mee geïdentificeerd heb.

Ik ben wel met heel veel licht geboren, maar misschien kreeg ik wat extra's mee, omdat ik eerst door zoveel duisternis heen moest.
Ik voel me ook eigenlijk meer een Lichtdrager.
En voor mij is het werk dan meer het heel worden en het bewust worden.

En daar hoef je mijns inziens geen dure cursussen voor te volgen, maar als je je aangetrokken voelt tot een cursus of een workshop, dan zou ik wel gaan. Maar hoeft niet persé een spirituele cursus of workshop te zijn. Misschien voel je je wel aangetrokken tot een cursus of workshop 'hout snijden' of 'quilt maken'.

Het gaat er mijns inziens inderdaad om om je hart en ziel te volgen, dan kan er eigenlijk niks mis gaan.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 12:36 
Offline

Lid geworden op: ma 04 feb 2008 23:53
Berichten: 19
Hartelijk bedankt voor jullie reacties, het bevestigt wat ik al voelde voor mijzelf.
Ik zal proberen te omschrijven hoe ik het ervaar.

Ik ben momenteel even blij dat ik een naam kan geven aan dat gene dat ik al mijn hele leven voel, maar niet kon plaatsen. Ik snap daar en tegen ook heel goed dat de term 'lichtwerker' als etiket gezien kan worden. Nu ben ik even blij dat ik onder dat etiket val, omdat ik nooit ergens onder viel. Maar ik zal er op later termijn misschien een eigen naam aan kunnen geven. Voor nu blijf ik het om deze reden dan maar even benoemen als lichtwerker.
Mijn waarneming als lichtwerker is dat ik mensen onbewust leer lief te hebben en te vergeven. Maar ook openen ik de ogen van mensen door hen de andere kant te laten zien van de dingen des leven. Ik kan vreugde brengen in het leven van mensen. Een mooi voorbeeld hiervan is dat ik op een condoleance van mijn lieve oom, naar mijn tante toe liep. Op dat moment hoorde ik een stem die zei: "Ze wil je zien lachen, laat je lach zien." Ik heb dat niet gedaan, wie gaat er nou een grote bigsmile opzetten naar een weduwe op de condoleance van haar man. Toen ik bij haar kwam, zei ze: "Waar is je mooie lach, lach even voor me."
Dat is wat ik tot nu toe deed, zonder te beseffen dat het ook mijn 'taak' is. Ik deed het onbewust, tenminste ik deed het vanuit mijn hart, gewoon omdat ik dat zo voelde.
Ik heb het gevoel dat ik geen cursussen moet volgen. Ik wil dat ook niet. Waarom weet ik niet. Ik heb het gevoel dat ik het allemaal wel weet. Klinkt misschien wat arrogant, maar zo bedoel ik het natuurlijk absoluut niet. Ik denk dat wat je moet leren vanzelf op je pad komt en nu ik het besef heb een lichtwerker te zijn zal dit allemaal sneller gebeuren dan wanneer ik niet het besef had. Of laat ik het zo zeggen, ik kom misschien andere dingen tegen op mijn pad. Ik hoop nog zoveel te leren in dit mooie leven wat ik kan gebruiken om anderen te helpen op welke manier dan ook.
Ik kan aan niemand, behalve mijn moeder, kwijt wat er momenteel in mij omgaat. Daarom ben ik blij dat ik jullie heb. Ik heb zulke lieve vrienden, maar geen van hen zal begrijpen wat ik bedoel. Sommige zullen met respect luisteren, maar het niet geloven. Anderen zullen me voor gek verklaren. Daarom kies ook ik ervoor om maar niets te zeggen. Het ze alleen maar te laten voelen.

Bedankt voor de reacties tot dusver, jeetje, ik wist echt niet dat er nog meer mensen zoals ik waren. Ik snapte maar nooit waar de liefde in de mens gebleven was. Ik dacht dat het allemaal aan mij lag. Jullie zijn mensen waarin de liefde wel zichtbaar is. Het opent een nieuw wereldje voor me.

Liefs.

_________________
Heb lief alsof je nog nooit bent gekwetst.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 12:45 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Hoi Mieke,
Ik heb altijd een drang gevoeld om mijn emotionele blokkades op te lossen, om mezelf steeds beter te leren kennen, om een 'heel' mens te worden. En om anderen in een dergelijk proces te begeleiden, die me dan tegelijkertijd weer een spiegel voorhouden waarmee ik zelf ook weer verder kom.
Het is me steeds duidelijker geworden dat het werken aan mezelf voor mij de manier is om een bijdrage te leveren aan het 'verbeteren van de wereld', omdat ik denk dat als er in mij iets oplost, dat ook effecten heeft op anderen omdat we allemaal met elkaar verbonden zijn.
Dat proberen de wereld te verbeteren zie ik eigenlijk als 'lichtwerk'. En dat kun je op vele manieren doen.
Daarnaast voel ik me ook een lichtdrager. Ik herken ook wat Vick daarover zegt. Ik hoop dat het me zal lukken om een heel mens te worden en dat licht vrij te laten komen.
Voor mezelf hoop ik dat dan de creativiteit vrij zal komen waarvan ik weet dat ik het in me draag, maar waar ik nooit iets mee heb gekund, en dat ik daar gewoon nog een poosje van kan genieten.

Jouw avatar doet me denken aan een boekje wat ik ooit heb gelezen over de wijsheid van een sterrenkind. Ik herken jou in die beschrijving: beseffen dat je alles al in je hebt, dat je geen cursussen nodig hebt, dat je het je alleen maar hoeft te herinneren. Ik herkende mezelf er destijds ook in. Ik ervaarde dat eerst ook als arrogant, maar het is gewoon zo. Toch kun je soms natuurlijk wel iets hebben aan een cursus o.i.d., het kan het proces versnellen. Je voelt dan zelf wel aan waar je behoefte aan hebt.
1hart1
Els


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 14:03 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Lieve Mieke,

Ik vind dat je het heel mooi omschrijft; wat lichtwerk voor jou betekent. Ik zie daar ook wel veel herkenning in. Ik ben ook iemand die nog nooit een cursus gevolgd heeft, die ook een nuchtere (geaarde)kant heeft.
Arrogant is iets wat je jezelf nooit moet noemen; als jij dat gevoel hebt dat je het goed doet zo en al veel weet, dan is dat zo, dan is het goed.
Ik noem mezelf ook geen lichtwerker, ik zie mezelf als iemand die probeert te leven vanuit haar gevoel, kracht en intuitie, en kan daarmee mensen helpen. Ieder mens heeft het in zich, heeft de mogelijkheid om 'in zijn kracht' te gaan staan; gevoel te volgen, dat versterken; 'lichtwerker' zijn. De één zal meer ervaren dan de ander, de één zal meer kennis hebben dan de ander, maar beiden hebben dezelfde basis; vanuit het eigen gevoel/ hart/ kracht proberen te leven en dit uit te stralen/ door te geven aan anderen.
Dat is voor mij de basis, ieder heeft weer zo zijn eigen omschrijving.
Met mijn 'nuchtere kant' bedoel ik te zeggen dat ik lichtwerk omschrijf zoals net omschreven. Ik vind het fijn termen te gebruiken die iedereen snapt, of je nou wel of niet met spiritualiteit bezig bent. Zo kan je ook de meest nuchtere, zelfs sceptische medemens toch helpen, gewoon door wat aardsere termen te gebruiken.
Mijn manier, ieder zo zijn eigen unieke manier; er is geen goede er is geen slechte manier, alleen een hoop mooie manieren en alles is oke..

liefs
lotte


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 15:06 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Voor je mama
1hart1
Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 21:54 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
lieve mieke

lichtwerker zoals ruth zegt is maar een naam ,maar wij zijn allemaal uit licht geboren en brengen dit licht naar iedereen die we ontmoeten en die extra licht en liefde nodig hebben. ik heb ook nooit ergens cursesen voor gevolgt want wist altijd dat dit niet nodig was. alles wat ik moet weten wordt me onbewust of bewust wel aangeleerd . ccc

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008 00:53 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
gevoel hebben voor een gevallen blad is belangrijker dan het afleggen van allerlei examens

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008 08:15 
Hoi Mieke,

Nu vind ik dat ik even moet schrijven.....want ik ben blijkbaar een van de weinigen hier die wel curssussen heeft gevolgd....

Ik voel me wel een lichtwerker, als je iemand in een hokje wil zetten, maar wat is een lichtwerker? Net als Flower zegt we komen allemaal uit het licht en gaan er weer naar terug. Ik vind het moeilijk om zelf te omschrijven hoe ik het precies voel.
Ik leef zoveel mogelijk vanuit mijn hart en probeer anderen daarmee te helpen.

Ik probeer mezelf te ontwikkelen en mijn blokkades op te lossen. Maar vind het fijn om daar hulp bij te gebruiken en te leren hoe anderen dat doen en dat kan ik dan het beste door cursussen en ook wel eens behandelingen te ondergaan.

Die cursussen of seminars daar leer ik van in die zin, dat ik denk dat ik het misschien wel al weet, maar hulp krijg om het weer te her-inneren en het is ook leuk om dat samen met anderen te doen, zodat je ziet hoe anderen daar mee omgaan.
Want je kunt volgens mij op die manier ook veel van elkaar leren. Iedereen heeft wel zijn eigen manier, maar soms zie je iets waarvan je denkt: "Hee, zo had ik het nog niet bekeken!" Dus vanuit een ander perspectief.
En dat vind ik leuker om in contact met anderen te doen, ookal is dat soms ook wel eng of moeilijk.
En sommige technieken vind ik interessant.

Maar dus niet omdat ik denk dat ik het NODIG heb, dat ik anders me niet zou kunnen ontwikkelen, want dat doet iedereen toch wel, de ene alleen op een andere manier en in een andere volgorde dan de andere.

En degenen die met mij dei seminars hebben gedaan schrijven hier (nog steeds) niet... sdggh
Ik zou wel eens willen weten hoe zij het vonden! Waar zijn jullie?! 5df zxv

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008 08:25 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
mmmm ...Saskia: mmmm mmmm mmmm

Ik sluit me onmiddelijk aan bij jouw woorden want het is waar
Ik heb wel degelijk de seminars van Steve gevolgt.
Maar gek....Ik zie/zag dat helemaal niet als een cursus maar als een college haha schat! zxv
Je hebt volkomen gelijk want wat is het verschil? fgh

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008 09:21 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Mieke

Volg jij je hart maar , voor mijn gevoel is dat meer dan genoeg omdat je zo Licht aan voelt. En de buitenwereld kun je alleen vertellen over dit alles, als de aanleiding ertoe is en de persoon er voor openstaat. Liefdevol in het leven staan is het meest belangrijkste wat we voor deze aarde kunnen betekenen.

Dag lief Lichtmeisje. 1628uo.gif

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008 13:06 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Mieke,

Om je vragen te beantwoorden.

Lichtwerker betekent voor mij dat het een woord is dat hier gebruikt wordt, om een bepaalde manier van leven aan te geven, het had ook een ander woord kunnen zijn, maar voor de communicatie is het wel handig om hetzelfde woord te gebruiken.

Ik ben bezig met mezelf te zijn, te vinden en ik denk dat als ik goed in mijn vel zit dat ik dat uitstraal en daardoor de wereld om me heen blijer wordt, maar mijn doel ligt niet in het helpen., dat is meer een gevolg.
Ik denk dat je je taken heel goed kunt doen zonder allerlei cursussen.
In het begin (25 jaar geleden) heb ik boeken gelezen en heb daardoor wel het een en ander leren zien, hoe je anders tegen dingen aan kunt kijken een ander camerastandpunt in kunt nemen t.o.v. dingen, situaties.

Cursussen heb ik nooit gedaan, maar op de juiste momenten ben ik wel mensen tegengekomen die mij veel konden vertellen. Ik merkte dat ik daar veel van leerde, maar ook dat ik er onzeker van werd, omdat er dingen waren die niet klopte met mijn gevoel, de informatie sprak elkaar ook regelmatig tegen. later ben ik erachter gekomen dat ieder zijn eigen waarheid heeft. Maar door met verschillende invalhoeken kennis te maken heb ik een eigen visie, herkenning kunnen ontwikkelen. Nu lees ik alleen als iets me opvalt.

Mijn “taken” als lichtwerker doe ik volgens mijn gevoel. Bovendien zie ik het niet als taken, maar als leven.

Ik vertel nooit dat ik lichtwerker ben, omdat ik dat niet zo voel.
Ik praat wel over wat mij beweegt, maar meer in de treant van: Ik ben erachter gekomen dat het voor mij zinloos is om in boosheid te gaan zitten, dat lost voor mij niets op, en dan hen ik vaak prachtige gesprekken met mensen.

“Nuchtere” mensen reageren volgens hun eigen gevoel, ze zien de wereld anders dan ik en dat mag.
En een beetje raar ben ik altijd al geweest dus ik ben eraan gewend. fgh

Liefs,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008 13:25 
Offline

Lid geworden op: ma 04 feb 2008 23:53
Berichten: 19
Wat veel mooie reacties! Hier heb ik zeker wat aan. Het gaat goed zoals het nu gaat en ik blijf mijn hart volgen, zoals ieder van jullie doet.
Wat kan ik hiervan genieten. Mooie gesprekken zijn er te vinden op dit forum! Bedankt!

Veel liefs Mieke

_________________
Heb lief alsof je nog nooit bent gekwetst.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2008 08:45 
Offline

Lid geworden op: do 07 feb 2008 11:04
Berichten: 12
Hey Mieke,
Ik ben nieuw hier maar zag gisteren een mooie pagina, zelf heb ik me hier aangemeld omdat ik ook
wil leren.

http://www.dirah.nl/hopo.htm

Eerst staat er uitleg over een hawaiaanse helingsmethode.
Onderaan staat er inspiratie.
Oa een PDF boek van Pamela Kribbe over lichtwerk.
Groetjes Deborah


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2008 10:37 
Offline

Lid geworden op: ma 04 feb 2008 23:53
Berichten: 19
Lieve Deborah, bedankt voor je link! Ik ga er eens rustig naar kijken.

_________________
Heb lief alsof je nog nooit bent gekwetst.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2008 11:27 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Dank je wel voor die link, Deborah. Ik heb er nu even heel vluchtig naar gekeken en werd meteen getrokken naar een stukje:
Citeer:
Het wonderlijke is dat de genezingen plaatsvonden zonder dat de psychiater de patiënten zag. Hij deed een soort genezing op afstand. De psychiater ging ervan uit dat de patiënten deel uitmaakten van zijn wereld en dat hij verantwoordelijk was voor alles wat deel uitmaakte van zijn wereld en dat hij alles in zijn wereld kon genezen via de eenvoudige methoden van Ho'oponopono.

Dit past eigenlijk zo goed bij wat ik probeer te doen op mijn manier. Wat ik in de buitenwereld tegenkom, zoek ik in mezelf en probeer het dan te helen door het te begrijpen en er liefde naar te sturen. Ik zie dat als een poging om mezelf te helen, maar misschien heeft het ook wel effect op anderen.
Kort geleden werd ik me bewust dat mijn plan B-contract te maken heeft met heling via astraal reizen o.i.d. Misschien ben ik daar allang mee bezig?
In ieder geval zal ik die site nog eens veel aandachtiger lezen.

De channels van Pamela Kribbe die je noemt en waar de site naar linkt, spreken mij trouwens ook heel erg aan.
http://home.hccnet.nl/pr.kribbe/

1hart1
Els


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2008 15:33 
Offline

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:42
Berichten: 33
Beste Mieke,

Uit jouw stukje lees ik iets van jullie zijn al veel verder en ik wil net zo ver komen als jullie dus help me door deze vragen te beantwoorden.

Daar begin ik dus maar mee.

Wat betekent een lichtwerker voor jou
Een lichtwerker is iemand die zich bewust is van het bestaan van het licht ofwel (voor mij althans) de universele energie. En die daar mee probeert te werken.

Hoe ben jij een lichtwerker
Je bent eigenlijk allemaal een lichtwerker. Door te leven op aarde achter de welbekende sluier draag je bij aan de selfkennis van het hele universum doordat onze ervaringen daar gedeeld worden en begrepen worden. Alleen sommigen zijn zich daar meer bewust van dan anderen. En die zijn dus lichtwerker door daar mee bezig te zijn. In een willekeurige tram in een grote stad kom je misschien wel 20 lichtwerkers tegen. Dat zie je alleen niet.

Kan ik mijn taken als lichtwerker etc
Cursussen helpen je hooguit verder op jouw pad. Ieder van ons heeft voor zijn/haar incarnatie een pad uitgezet. Het valt alleen niet mee om niet van dat pad af te dwalen. Ook channels helpen je soms om inzichten te krijgen. Maar ook gewoon op dit aardse rondlopen levert regelmatig inzichten op waardoor je verder komt op je pad. Dat je zonder gedegen opleiding niet aan de slag zou kunnen lijkt mij onzin, je bent allang aan de slag!


Kan ik mijn taken als lichtwerker doen door gewoon mijn hart en ziel te volgen?
Daar draait het om, jij weet wat in een bepaalde situatie nodig is. Zondermeer altijd maar je intuitie volgen en doen wat je hart je zegt is ook weer vragen om onbegrip uit je omgeving. Zelf kijk ik wel altijd wat in een gegeven situatie wenselijk is en probeer ik in te schatten wat ik kan doen zonder mensen schrik aan te jegen of de wenkbrouwen te doen fronsen.

Aan wie vertel je dat je een lichtwerker bent en waarom.
Dat sluit bij het vorige onderwerp aan. Meestal hoef je helemaal niet te vertellen dat je een lichtwerker bent. Dat het voor jezelf een gevoel geeft van ha fijn ik kom thuis bij gelijkgestemden betekent niet dat je nu met een badge moet gaan rondlopen van ik ben een lichtwerker. Voor mij geldt altijd doe wel en zie niet om. Als iemand er naar vraagt wil ik best wat dieper ingaan op mijn levensfilosofie, zoals in deze reactie. Maar lichtwerker is geen titel of zo, het is gewoon wat je doet en hoe je in het leven staat.

Hoe reageren nuchtere mensen in jouw omgeving op de term lichtwerker?
Omdat ik die titel nooit voer is er ook niemand die daarop kan reageren. Zelf ben ik ovberigens ook erg nichter en beslist geen zwever. Wel gaf ik net aan dat ik niet zomaar met mijn overtuiging te koop loop en dat ik evenmin zomaar en ongevraagd met mijn energie invloed probeer uit te oefenen. Ik wil best mijn energie inzetten om te helpen maar dan als dat gevraagd wordt.

Wel heb ik de ervaring dat veel mensen mij al direct aan het begin van mijn verhaal over hoe ik het leven zie niet meer volgen en direct reageren op iets daaruit dat niet in hun mens/wereldbeeld past. Omdat ik geen wereldverbeteraar ben hoe ik mijn ideeën dan ook liever voor mij tenzij de omstandigheden uitnodigen daarover te praten.

Nu mijn eigenlijke antwoord op jouw stukje als geheel. Hoe zo wil jij leren? Wij allemaal leren iedere dag van iedere ervaring die wij hebben als we daar voor open staan. Wij zijn hooguit een fractie meer bewust dat we kunnen en mogen leren van die ervaringen. En wij staan hooguit een fractie meer open voor de universele energie die altijd en overal in het universum aanwezig is en door ons gebruikt mag worden. Daardoor kunnen we misschien ook iets meer energie omvatten waardoor we "krachtiger" lijken. Let wel het is niet onze kracht maar de hoeveelheid energie die wij kunen omarmen.

Kortom er is geen verschil tussne mensen, wij zijn allemaal geschapen naar hetzelfde evenbeeld en beschikken over de zelfde vermogens. Om het spannend te houden hebben we allemaal eigen talenten, die het ons gemakkelijker maken om de zelf (voor onze incarnatie)gekozen doelen ook te bereiken. Maar dat is het enige wat ons verschillend maakt. Daarnaast is niet iedereen zich ten volle bewust dat dit zo is. Maar dat komt nog wel!

_________________
licht op het pad van alle lichtwezens.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2008 17:51 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Over de eenvoudige methoden van Ho'oponopono, is vorig jaar deze topic geweest.

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.