LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 19 apr 2024 16:46

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: beslissing inkleden
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 09:04 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Hoi allemaal,

Ik wil even iets vragen, aangezien anderen mij vast kunnen adviseren hoe ik dit kan aanpakken.

Het zit zo.
Als je als eerstejaars in een nieuwe stad gaat studeren, heb je in de zomervakantie een introductieweek. Dan ga je allemaal leuke dingen doen met een groepje medestudenten. In mijn geval had ik die introductie in augustus en de mensen van het groepje doen allemaal verschillende studies. Er was wel 1 meisje bij die mijn studie deed, maar dat was niet echt mijn 'type'.

Nu had iemand van het groepje bedacht om een keer een soort van reunie te houden tijdens het studiejaar, omdat je elkaar niet echt meer ziet eigenlijk.
Dat hebben we nu 2 keer gedaan. Eerste keer was nog leuk, toen gingen we naar een restaurant, gezellig samen eten en ik zat aan de leuke kant van de tafel. De 2de keer bij iemand thuis, ging ook nog wel. Toen kon ik nog met een paar mensen praten over de studie aangezien die toen dezelfde vakken volgden als ik.
Maar nu willen ze alweer zo'n reunie gaan houden, nu eigenlijk elke periode (een jaar heeft 5 periodes).
Alleen... ik heb er geen zin in. Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel met die mensen van het groepje.
Als ik met een van die mensen praat, praat ik alleen maar over de studie, want ik weet gewoon niet waar ik anders over moet praten. Laatst tijdens sporten maakte een groepsgenoot duidelijk dat ik alleen maar kon praten over de studie. Tja, waar moet ik het anders over hebben met die mensen?
Even voor de duidelijkheid, we doen met ons groepje ook een sport in een team. Ik wil ermee stoppen, vind de mensen dus niet zo geweldig, maar ook het sporten niet (ben niet zo'n type van me helemaal in het zweet werken 4567 )
Dat is niet zo moeilijk, gewoon zeggen dat de sport me toch niet zo ligt en ik het niet zo leuk vind. Wat trouwens ook blijkt uit het feit dat ik niet vaak kom tijdens de wedstrijden. fgh
Dus wat dat sporten betreft, komt dat wel goed.

Maar mijn vraag is nu, hoe zeg ik netjes dat ik eigenlijk geen behoefte meer heb aan al die reunieen?
Ik heb geen zin meer om iets te doen wat ik niet wil, maar hoe kan ik dat netjes brengen?

Liefs,
Waterdruppel



Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: beslissing inkleden
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 09:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Wat zou jij een ander adviseren, die met deze vraag bij jou kwam?
Kruip eens in een andere rol lieverd!
Mij is gebleken, dat de enige die er een probleem van maakt, jezelf bent.
Gewoon eerlijk blijven, maar niet meer vertellen, dan er wordt gevraagd, daaruit blijkt immers onzekerheid.
Sterkte ermee. 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: beslissing inkleden
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 13:55 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Toen ik jouw verhaal las, had ik hetzelfde gevoel als Annemiek. Het lijkt alsof jij er een probleem van maakt. en dat is niet goed of fout hoor, ik veroordeel je niet. Ik kan goed begrijpen dat je dit moeilijk vind, al is het maar omdat ik hier zelf ook geen ster in ben.

Bedenk wel dat als jij zegt dat je liever niet meer afspreekt, het niet zo is dat je hen veroordeelt. Het is immers niet zo dat je boos op hen bent of iets dergelijks? De kans bestaat dat ze het wel zo gaan opvatten. Dan kun je het beste, zoals Annemiek zegt, eerlijk zijn. Als ze je niet geloven, dan zou dat hun deel zijn.

Maar misschien loop ik wel op de feiten vooruit hoor. Je kunt ook best zeggen dat je dit moeilijk vindt. Tegen die mensen van het groepje, bedoel ik.

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: beslissing inkleden
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 15:19 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Lieve Annemiek en Deedee,

Misschien maak ik inderdaad ergens een probleem van wat er niet eens is.
Dan denk ik weer aan een opmerking van een docent van mijn oude opleiding: "Jij ziet vaak al beren op de weg."

Hmm ja, gewoon zeggen waar het op staat dus en niet meer dan dat.

Misschien was mijn vraag eigenlijk overbodig. Dat gevoel had ik zelf ook al een beetje, waarom ga ik dat nu aan anderen vragen hoe ik dat zelf het beste op kan lossen? Maar dan toch perse die vraag willen posten.

Waterdruppel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: beslissing inkleden
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 15:44 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Deze topic mag wel worden verwijderd wat mij betreft.

Ik schaam me voor het feit dat ik die vraag stelde en heb eruit geleerd dat ik niet te snel iets moet willen vragen. Ik weet het zelf vaak wel wat goed is, en wat heeft het voor zin om van te voren vanalles te gaan bedenken wat er zou kunnen gebeuren?? Dat is alleen maar angst creeeren, die er helemaal niet hoeft te zijn.
Ik denk dat dit een oud iets was waar ik nu mee geconfronteerd werd. De angst iets niet goed kunnen uitleggen en meteen bang zijn voor de reactie van een ander, terwijl ik niet eens weet wat die reactie gaat zijn....

Daarbij, ik moet niet eens zo klagen, want ik heb gewoon een mailtje gestuurd dat ik geen behoefte meer heb aan een reunie. Dus niet eens face2face eigenlijk. Mailtje sturen was gewoon ook handiger, kreeg iedereen de reactie meteen.

Okee, duidelijk dus.
Onderwerp gesloten bij deze.
Of er moet nog iemand heel graag iets willen toevoegen?

Waterdruppel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: beslissing inkleden
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 17:40 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Waarom verwijderen lieverd?
Je bent echt niet de enige die onzeker is bij tijd en wijle.
En schamen!!!
Beslist overbodig. 2ry 7dfg zxv 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: beslissing inkleden
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 18:21 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh maar lieverd ja, waarom verwijderen?
Dit is enkel zeer leerzaam en herkenbaar.
Hoe breng ik mijn werkelijke gevoel (want ik ben verandert) zonder de ander te kwetsen en hoe kleed ik dat in.
Joh, dat speelt bij iedereen schat omdat het een hekele kwestie is

En het leuke vind ik dat ik eerst de vraag las en aan het eind al ras jouw eigen antwoord.
Is dat snel or what? 7dfg


1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: beslissing inkleden
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 21:38 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Oh okee, Annemiek en Ruth,
dan niet verwijderen. fgh
Hmm is ook wel zo dat dat eigenlijk overbodig is om te verwijderen, aangezien ik gewoon iets geleerd heb (en inderdaad best snel, had dus gewoon die prikkel van die andere reactie nodig om te kijken hoe dat nou zat xcb ) en een ander er misschien ook iets aan heeft.

En ja, ik ben niet de enige die daar last van heeft, dat vergeet ik dan soms. 1rty

Waterdruppel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: beslissing inkleden
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008 11:46 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Hmm, ik heb allemaal mailtjes in mijn mailbox over de komende reunie, maar niemand die rept over het feit dat ik gezegd heb dat ik geen behoefte meer heb om mee te gaan.
Dat nemen ze dan gewoon zonder kennisgeving aan blijkbaar bbb Of zouden ze niet weten of ze erop moeten reageren?

Naja, in ieder geval op deze manier was het wel heel gemakkelijk om dit aan te geven. cvbn Te gemakkelijk als je het mij vraagt of zoek ik hier weer problemen die er niet zijn?

Waterdruppel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: beslissing inkleden
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008 15:03 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
zxv hihi....hoi Waterdruppel. Afbeelding 1hart1

kweetnie?
Misschien is het zo een automatische groepsmail waar je *toevallig* bij staat?
Er van uitgaande dat ze de mail wel ontvangen hebben hè, hoe komt het dat niemand vraagt waarom je niet komt?
En heej....wat wordt je uitgedaagd om niet onzeker te gaan worden! 7dfg
test 1 test 2 test 3...

Problemen zijn er eigenlijk nooit zolang wij het niet als een probleem zien.
So darling, wens jij het als een probleem te "zien"?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: beslissing inkleden
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008 20:20 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Ach lieve Waterdruppel.

Maakt toch niet uit dat je deze vraag hier gesteld hebt! Dan kom je er met een ommetje ook wel achter dat je het zelf kunt oplossen toch? Heb ik ook weleens hoor, maar daaruit kun je weer leren voor een volgende keer. je kunt linksaf en rechtsaf, als je in het midden blijft staan en even tot tien telt dan is de keus misschien makkelijker, om achteruit of vooruit te gaan 1rty Vat je em?

Liefs Brighteyes fgh


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: beslissing inkleden
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 19:22 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Lieve Ruthazel,

Ik wens het inderdaad niet als een probleem te zien nee. Dat deed ik wel ja, maar nu zie ik hoe onzinnig dat is. Je moet niet iets gaan maken dat er niet is.

Lieve Brighteyes,
Ja, ik begrijp je wel, even tot 10 tellen is soms handiger. Maar ik kom uiteindelijk wel op de goede weg uit, al was het nu even via een ommetje ja.

Waterdruppel


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.