LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 04:35

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: mis- begrip van woorden
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 22:10 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Hi lieve lichten

Gezien het feit dat ik mij verantwoordelijk voel voor hetgeen ik hier post wil ik even het volgende onder de aandacht brengen. De laatste tijd valt het me op dat mensen vaak vallen over verwoorde gedachten.
Irritatie is tegenwoordig geen vreemd verschijnsel.
Misopvatting.
Ik kreeg vandaag een pb tje van iemand die ik nauwelijks ken. Ik werd daar letterlijk aangevallen. Het ging om het berichtje wat ik had geplaatst op het topic van Sas van de channel van Steve waarin ik herkenning vond.
En de woorden die ik heb geschreven

http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php? ... m&t=814444
Citeer:
Steeds worden dingen ook duidelijker. Vooral mijn taak in deze wereld. Ik ben een onderzoekster. Ik onderzoek deze bewustzijnverandering en geef door aan mijn helpers hoe de mens dit ervaart.

Wat ik hier bedoel is IK als mens

De woorden die ik heb opgeschreven zijn door deze persoon kompleet verkeerd begrepen. Daarom wil ik eventje voor de duidelijk toch op een andere manier mijn gedachten proberen duidelijk te maken.

Een ziel is UNIEK. Een persoonlijkheid is UNIEK. Gedachten zijn UNIEK en vooral PERSOONLIJK. Staat een beetje stom deze hoofdletters maar ze zijn wel belangrijk. Ik werd nl aangevallen doordat de persoon in kwestie denkt dat mijn woorden betekenden dat ik aan een helper de ervaringen van een ander doorgeef. NEEN DUS
De meeste mensen weten natuurlijk allang dat een helper persoonlijk is en dat een persoonlijkheid op de aarde is om van zijn ervaringen te leren en dat die ervaringen dus ook uniek zijn. Want een mens is uniek.


Gedachten zij uniek en een andere persoonlijkheid is nooit in staat de gedachten van een ander te kunnen doorgronden. Een ander is zelfs niet in staat om op een zelfde manier naar iets zoals een stoel te kijken. Ieder ervaart dit persoonlijk.

We zijn op de wereld om onze eigen ervaringen op te doen en niet om de ervaringen van een ander aan een persoonlijke helper door te gaan geven.
Hoe kan iemand dit in godsnaam zelfs maar denken zeg :roll:

Ik hoop dat ik me nu wel duidelijk heb gemaakt.
Ik ben dus aan een persoonlijk onderzoek bezig voor mijn persoonlijke ontwikkeling en geef mijn eigen ervaringen van bewustzijnsveranderingen door aan mijn bijzonder persoonlijke helper.


Liefs en veel licht van Wikvaya

Ps i love you all.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 22:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Jeetje Wykvaya wat moedig dat jij dit hier neerschrijft zo? 8)

Oow lieverd nee, ik kan ook nix ontdekken wat aanstootgevend of zoiets zou zijn in de zin die je hier aanhaalt.
Hè toch....
En wat jammer dat het zo "verkeerd" over komt?
Misschien zegt het wat over de schrijver/schrijfster zelf?

Maar geschreven taal blijft intussen tricky.
Vandaar dat het ook zo zinnig is om te leren invoelen (lezen) wat er staat, meer nog dan enkel het bericht als een ketting van woorden te lezen.
Er voor open staan zal ik maar zeggen.
Anders lukt het niet denk ik.

Intussen vind ik je missie geweldig interessant juist.
En ik ben ervan overtuigd dat "ze" er heel blij mee zijn.
Want het is de tijd van uitwisselen immers?
En eigenlijk geweldig dat we deze tijd mee mogen maken, en elkaar vertellen wie we zijn, wat we hier komen doen en hoeveel we van elkaar houden. :wink:

Ik hoop zeker meer van je ervaringen te lezen.

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 06:36 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Lieve Wikvaya

Hmmmm dat is jammer dat iemand jouw woorden of de woorden die geschreven zijn anders opvat.

Zelf voel ik bij jou het zelfonderzoek heel sterk en de liefde naar je begeleiders en alles toe.

Weet je lieverd soms heb ik ook dat ik door woorden ben getriggert,
maar het zegt altijd dat ik in mezelf mag voelen, ervaren en kijken
waarom deze herinnering er is.
Jouw woorden laten mij voelen dat jij met liefde en respect en soms verbazing naar het proces wat zich in je ontvouwt kijkt.

En toch lieverd we zijn hier om woorden uit te wisselen met z'n allen,
we kunnen elkaar bijna aanraken en doorvoelen wat er wordt bedoeld,
maar soms zitten we weleens op een andere frequentie, dan is er ruis en
dan is het dat we soms niet zien of horen wat er gezegd wordt.
Maar als we aan elkaar blijven schrijven en vragen, dan komen we er wel :wink: zo leren we niet alleen elkaar kennen, maar ook meer en meer onszelf.

Dikke Knuf Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 08:05 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Wikvaya

Op dit forum hebben we het in de afgelopen vier en en half jaar met zekere regelmaat meegemaakt dat woorden niet goed verstaan worden.
Ik ben pas nog steeds van oneerlijkheid beschuldigd , wat in de topic echt niet gebeurde en toch ziet iemand mijn woorden dan als oneerlijk.

Ik kan dan boos worden en ben dat ook geworden ( helpt ook niet ) maar heb voor mezelf weer eens besloten dan niet meer te reageren. Woorden zijn en blijven een moeilijk medium , zelfs als jij zoals in jouw stukje niets verkeerds zegt, maar iemand ziet dat totaal anders.

Dit zal voorlopig nog best wel blijven gebeuren , lieverd, probeer je ervoor af te schermen en ga door met vertellen van jouw gevoel over de wereld. Niets mis mee , zelfs al zien anderen dat weer anders.


Knuffel van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 08:20 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Lieve Wikvaya.

Ik vind het bewonderingswaardig hoe jij juist al je ervaringen met ons deelt. En ook heel moedig om deze ervaring zo mooi duidelijk in dit topic weet te verwoorden. Wat ik jammer vind om te lezen is het feit dat je werd aangevallen in een pb en aan deze persoon wil ik zeggen dat het ook mogelijk is om eerst even uitleg te vragen, misschien voor de volgende keer?
Want dit is onnodig als we ook leren om eerst te vragen wat een ander nu precies bedoelt. Dat heb ik geleerd na mijn laatste reactie in een topic :)
Ik merk aan mijzelf dat ik schrijf zoals ik praat, en dat is gewoon mijn stijl zo heeft een ieder zijn/haar eigen stijl en naarmate we elkaar beter leren kennen, word het ook makkelijker om de essentie achter of tussen de woorden te voelen. Dit is ook een proces maar door oprechte betrokkenheid met elkaar kunnen wij denk ik veel mis-opvattingen voorkomen door een ander er te laten zijn zoals hij of zij is en snap je iets niet of begrijp je het verkeerd uit het op een respectvolle manier dan kunnen we elkaar steunen en anders niet!

Laten wij elkaar een hand geven ipv een klap.

Wikvaya bedankt voor het delen, hoop dat het je opgelucht heeft door het hier te schrijven.

Met Respect Brighteyes :idea: :idea: :idea:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 08:35 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hartenlichtje van 21 januari.

Samen Werken in Gelijkwaardigheid en vanuit het Mens Zijn.

Samen Werken is...
Samen iets opbouwen wat waardevol is voor het Allerhoogste Goed van Allen.

Zonder je verantwoordelijkheden uit handen te geven (Jezelf),
of op je schouders nemen (van je Medemens).
Dit belemmert je Eigen Groei en die van je Medemens.


Samen Werken wordt dan ook werkelijk Samen-Werken,
op basis van Gelijkwaardigheid vanuit het Hart
met Open ( Kristalheldere) Communicatie.

Bron: Rainbow dimensions :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 10:05 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Nu wikvaya dit verhaal vanuit haar gezichtspunt vertelt, wil ik mijn kant van het verhaal toch ook maar even toelichten. Die pb was namelijk van mij afkomstig.
Naar aanleiding van het stuk over kristallijnen kolommen van licht hebben wikvaya en ik een paar pb’s uitgewisseld. Ik heb haar verteld over een aantal dingen die ik in 1998 en de periode daarna heb ervaren. Dingen die ik nog nooit zo gedetailleerd met iemand heb gedeeld. Omdat ik in de omgeving waarin ik verkeer waarschijnlijk als ‘gek’ zou zijn bestempeld als ik erover begonnen zou zijn. Maar ik weet wat ik heb ervaren en ik weet dat ik niet ‘gek’ ben. En toch voelde het nog steeds heel kwetsbaar om het zo met iemand te delen.
In mijn laatste pb van zo’n 2 weken geleden heb ik haar verteld hoe dicht ik er afgelopen zomer aan toe ben geweest om naar huis te gaan en hoe moeilijk ik er nu voor sta wat werk en geld betreft. Daar heb ik niets meer op gehoord.
Natuurlijk kunnen daar allerlei redenen voor zijn, maar even een pbtje met ‘mens wat rot voor je’ o.i.d. zou heel welkom zijn geweest.
Nu voelde het, toen ik las dat ze zichzelf als onderzoekster beschouwt, inderdaad alsof ze voldoende materiaal verzameld had voor haar onderzoek en ik er verder niet meer toe deed. En dat terwijl ik dacht dat ik eindelijk iemand had gevonden met wie ik mijn ervaringen kon delen, die die ervaringen begreep. Is dat zo moeilijk invoelbaar?
En ja, natuurlijk zegt mijn reactie heel veel over mij: ik worstel mijn leven lang al met het gevoel dat ik er niet mag zijn, dat ik niet welkom ben en ik voel me heel snel in de steek gelaten. En dat gevoel ligt, door de situatie waarin ik nu verkeer, heel dicht onder de oppervlakte. Dat zal wel nodig zijn om het uiteindelijk los te kunnen laten. Maar gemakkelijk is het niet.

Sorry wikvaya dat ik je verkeerd begrepen heb.

Dit is het laatste wat ik hier te zeggen heb. Wat mij betreft mag je mijn account verwijderen, Ruthazel. Ik heb hier niets positiefs bij te dragen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 10:25 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Het is jammer Wunjo, dat je over al deze problemen geen topic op het forum geopend heb. Ik ben er zeker van dat er hier mensen zijn die over al die zaken met je hadden willen praten.
Je bent hier werkelijk heel welkom.
Veel mensen zouden er misschien ook iets aan kunnen hebben als je zou hebben verteld hoe je d'r aan toe was, zoals je dat nu gedaan hebt.

Veel mensen worstelen alleen met hele grote problemen.
Ook ik voel me soms heel alleen.
Dan zou ik zin hebben om er eens flink over te zeuren.
Zeuren schijnt niet te horen, maar het kan behoorlijk productief zijn hoor.
Wel ben ik van mening dat wij mensen zelf kiezen met wie we onze sores delen. Is dat iemand die het op dat moment niet aan kan of die op dat moment andere besonjes aan zijn/haar hoofd heeft, dan kan je wel in een vlaag van paranoia raken, maar dat is dan ècht van jou.

En het is jouw vrije keus om hier weer weg te gaan, maar waarom nu precies. Omdat één persoon niet aan jouw verwachtingen heeft voldaan???
Denk er nog maar eens over.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 10:28 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Wunjo

Ik zie dat Vick al heel wat zinnigs heeft neergezet en kan dit ook onderschrijven.
Wij zijn er ook voor mensen in moeilijke tijden en jammer als je weggaat. Dit is iets wat helemaal niet hoeft.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 10:35 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ah Wunjo, wat bijzonder dat je jouw visie toelicht.
Dat maakt een hoop duidelijk vind ik.
En ik uit de wens dat je dit nog leest.

Als ik je een plezier kan doen zal ik natuurlijk je account verwijderen.
Enkel vind ik het nu opeens heel jammer.
Want ik zie je kwetsbaarheid en ook een klein beetje ...zeg maar eenzaamheid om te kunnen delen wat je allemaal meemaakt.
En in feite is het forum juist om dit soort dingen, waar in het dagdagelijkse leven weinig ruimte voor is, met elkaar te delen.
Omdat we allemaal best wel kwetsbaar zijn juist.
Een klein beetje verdrietig wordt ik er dan ook van dat je weggaat.
Eigenlijk omdat er nu iets blijft hangen volgens mij...

Hoe het ook loopt of staat, ik vind het ook moedig dat je hier een stukje van jezelf laat zien.
En daar ben ik je dankbaar voor.
Je bent in ieder geval van harte welkom om je ervaringen hier te delen.
Er zal zeker met belangstelling naar geluisterd worden.

1hart1 Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 10:40 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Lieve Wikvaya

Citeer:
Gedachten zij uniek en een andere persoonlijkheid is nooit in staat de gedachten van een ander te kunnen doorgronden. Een ander is zelfs niet in staat om op een zelfde manier naar iets zoals een stoel te kijken. Ieder ervaart dit persoonlijk.


Vreemd dat je je dan aangevallen voelt door gedachten van iemand anders. Die ander heeft jouw gedachten op een andere manier doorgrondt en deelt dat met jou.

Brighteyes had een tijdje zo'n mooie zin onder haar berichten: "jij bent zo mooi anders als ik" of zoiets. Ik weet niet meer zeker of die zin zo was.

Het is juist onze uniekheid, dat we allemaal anders zijn, alleen zijn in onze mooie uniekheid wat ons waardevol maakt.

Inderdaad, ik zie dezelfde stoel anders als jij. Ik kan zelfs dezelfde stoel niet 2 keer hetzelfde aankijken, die ziet er elke keer weer anders uit, zelfs voor mijzelf.

Alles is interpretatie, elke indruk wordt door mij en jou op een unieke manier geinterpreteerd, en dat maakt ons tot de een-zaamste wezens die er zijn.

All-een en een-z/saam betekenen allebei hetzelfde.

Aangezien dit een lichtwerkersforum is, hetzelfde nog eens in licht-duister termen.
In je uniekheid zit je in het duister. Als je je uniekheid deelt, zet je je duister in het licht.
Het delen van de duisternis is voor mij het licht.

Dat betekent niet dat dat wat we delen geaccepteerd moet worden door degenen met wie we delen. Anders mogen we niet meer uniek zijn. Dan wil je dat de ander wordt zoals jij.
Dat soort experimenten hebben we denk ik allemaal wel eens ervaren, van allebei de kanten.
Ik heb ervaren hoe anderen probeerden hun mening op te dringen aan mij en ook omgekeerd dat ik geprobeerd heb anderen mijn mening op te dringen. Meestal wordt dit gedrag macht uitoefenen genoemd.

Juist het niet met elkaar eens zijn maakt het unieke uit van wat we zijn. Die uniekheid kunnen we delen met elkaar en van daaruit afspraken maken met elkaar hoe we met die uniekheid met elkaar omgaan. Dat is voor mij het licht.

Dit zijn alleen maar andere woorden voor hetzelfde wat in de verklaring van de rechten van de mens ( 1959 Helsinki) staat.

Artikel 1
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen.

Het belangrijkste woord daarin is voor mij "behoren".

Dat betekent dat we de vrijheid hebben om dat niet te doen.
Dat we anderen onze mening mogen opdringen. En dat de ander de vrijheid heeft, die mening af te wijzen.
Dat alles in het besef dat macht uitoefenen de mogelijkheid is om bewust te worden dat de uniekheid van een ander gerespecteerd dient te worden.

Als iemand ervaart en interpreteerd (duister) en communiceert (licht), bv op dit forum, en die communicatie vindt iemand dan niet goed, ben je voor mij op dat moment geen lichtwerker maar een duisterwerker.

Voor alle duidelijkheid: dit is mijn mening hierover, die ik hier in het licht zet. Daar hoeft niemand het mee eens te zijn. Dat is niet belangrijk voor mij. Doe met deze woorden wat je wilt, ik heb ze alleen maar in het licht gezet.

Liefs

Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 10:41 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Lieve Wunjo

Allereerst hèèl erg bedankt voor je openheid. Ook heel moedig van je dat je je durft te laten ZIEN.
En zoals Vick ook al aangeeft je staat hier echt niet alleen in hoor, in dit gevoel en ik hoop dat dit een opening of ruimte mag geven voor jou om gewoon lekker te blijven communiceren.
Ik vind het echt TOP van je dat je inziet dat dit een stukje van jouzelf is, en begrijp je verwachtingen tov Wikvaya, dit is heel menselijk. En met dit stukje mag een ieder ook leren omgaan op zijn/haar manier.

Ik wil graag iets met je delen.

Er was eens iemand die bij mij kwam en haar verhaal deed, op dat moment was ik er volledig voor haar en kon haar een handreiking geven. Dit is natuurlijk heel mooi en ging zoals het ging. Toen kwam ze weer en weer was ik er voor haar, totdat ik merkte dat het mij veel energie begon te kosten. Maar goed hier wist ik mee om te gaan en kon voor de volgende keer in mijn eigen energie blijven. Maar ze bleef komen, en ik voelde steeds meer weerstand omdat ik begon te zien dat ze zich emotioneel afhankelijk begon op te stellen naar mij toe. En dit was natuurlijk ook een stukje van mijzelf wat ik hieruit heb gehaald. Maar ze begreep niet waarom ik haar zo liet vallen, dit was natuurlijk niet zo maar ik had ruimte nodig om voor mijzelf te achterhalen waarom ik mij zo voelde en was toen niet in staat om haar te vertellen wat ik nu weet. Ik gaf haar die ruimte zodat ze weer op eigen kracht leerde functioneren i.p.v de kracht bij mij vandaan te halen die ik haar eerst gaf snap je. Dus vanuit het oogpunt van ons menszijn is dit heel vervelend maar soms is dit nodig om de ander in Liefde los te laten, zodat er ruimte ontstaat om degene terug te brengen naar haar/hemzelf.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar, Voel je Welkom

Liefs van Brighteyes en een lichtje op je pad :idea: :idea: :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 12:16 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Oh Wunjo

Hee lieverd je bent meer dan welkom hier om te delen.
Weet je soms komen we zo diep in onze kern, door juist
onze onbegrepen stukken met elkaar uit te wisselen.
Je gevoel over eenzaamheid, een moeilijke situatie waar je
nu inzit, lieverd je mag en kan als je het wilt het hier met
ons delen.
Hier is genoeg van liefde, licht en compassie voor elkaar.
Wil je er gebruik van maken dan nodig ik je uit om je te
laven aan deze bron.

1hart1 Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: mis- begrip van woorden
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 17:15 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
He lieve lichten


Ik dacht dat mijn bericht verdwenen was maar het is er nog.

Wat een reacties. Ik ga ze straks even goed lezen maar ik heb wel even gezien dat Wunjo heeft gereageerd. Dat is wel moedig van haar. Ik had overigens een hele brief teruggeschreven dus ik begrijp niet waar die is gebleven. Die zit niet in mijn pb verzonden berichten box. En ik heb wel op verzenden gedrukt. Ik snap er niets van.

Maar het maakt niet uit. excuses aanvaard. Het kwam erg agressief over Wunjo.
En het is ook niet netjes om iemand aan te vallen en dan te zeggen, doe geen moete om te reageren . Maar goed ik ben het alweer vergeten weet je dat.

Ik ga eerst maar even eten

liefs Wikvaya


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: mis- begrip van woorden
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008 16:58 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Ik moet eerlijk bekennen Wunjo, dat dit misschien wel jouw doorbraak nu is.. misschien voelt het nog niet zo maar denk wel dat de juiste stappen zijn gezet!

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: mis- begrip van woorden
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008 19:07 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
daar ben ik dan weer even. Ik heb eindelijk even de tijd gehad alleste lezen.

Dank jullie wel. Wat een lieve woorden.van iedereen.

Citeer:
Als iemand ervaart en interpreteerd (duister) en communiceert (licht), bv op dit forum, en die communicatie vindt iemand dan niet goed, ben je voor mij op dat moment geen lichtwerker maar een duisterwerker.


Adrian, ik zie dit niet zo, eigenlijk helemaal niet zo. Maar zoals je zelf al zei, dit zijn mijn woorden. Maar evengoed, lief dat je de moeite heb genomen om jouw visie te delen. thank you. 1hart1

Het blijft moeilijk , woordenwisseling. Ik heb dit topic eigenlijk geopend omdat ik zie dat er vaak gasten aanwezig zijn. Het zou een verkeerd indruk wekken als die denken dat als ze iets schrijven mensen hun belevenissen voor onderzoek gebruiken zxv

Ik liep vandaag op straat in Amsterdam en er waren veel mensen die agressief gedrag vertoonden. De laatste tijd klagen de mensen op mijn werk ook steen en been over allerlei zaken. misschien zit er wat in de lucht. Om iedereen een beetje op te vrolijken wil jullie graag iets aanbieden.
Het zijn drie korte verhaaltjes. Ik heb ze gekopieerd van internet

Ik heb een beeldschoon boek gelezen. de opleiding van overziel 7. een beetje stuntelige ziel die examen doet in het begeleiden van zijn persoonlijkheden. Hij heeft een boekje geschreven voor 1 van zijn persoonlijkheden, een kindje. Deze verhaaltjes maken het kind in de mens weer wakker en zelf ervaarde ik het lezen als heel prettig. Dus bij deze voor iedereen hier.


The Charmed Life / Het betoverde leven
Elk leven is betoverd, het jouwe en dat van ieder ander, dat moet je nooit vergeten. Vanaf het moment dat je geboren wordt ben je betoverd, want het leven zelf is een betovering. Elk zijn wordt het bestaan ingetoverd - in welke realiteit het zich ook bevindt - met alles wat het nodig heeft om in die omgeving te werken. Je lichaam is ook betoverd: Het is een magisch deel van al het andere, ontspringend aan alle dingen die je om je heen ziet. Atomen en moleculen bewegen zingend door de wonderbaarlijke lucht, zichzelf vormend tot rotsen en bomen, tot honden en katten en ook tot mensen. Jij bent magisch. Je betovert de lucht, zodat deze verdikt tot je lichaam, waar je je ook bevindt.

Als je wilt bewegen dan denk je de lucht voor je tot lichaam en de lucht achter je houdt tegelijkertijd op lichaam te zijn… werkelijk heel magisch allemaal. Je beweegt je arm enkel een centimeter naar rechts en de lucht links ervan stopt deel van je arm te zijn. Maar dit gebeurt allemaal zo snel - jij grijpend naar lucht en die veranderend in lichaam - dat je er niks van merkt en het als vanzelfsprekend aanvaardt. Wat maakt dat het zo goed werkt zie je.

Maar je leven is betoverd. En er is een geheim, heel eenvoudig, dat eigenlijk helemaal geen geheim is. Maar je moet je herinneren dat je leven betoverd is. Mensen die dit vergeten kunnen hun magie lang niet zo goed gebruiken als ze voorheen deden en ze hebben de neiging boos te worden op hen die dat wel kunnen. Daarom doen ze vaak net alsof er helemaal geen magie bestaat. Ze ontwikkelen grote filosofieën om dit te bewijzen, wat op zichzelf natuurlijk magisch is. Maar ze kunnen dit niet zien, omdat ze er zo van overtuigd zijn dat magie niet bestaat.

En veel mensen vergeten hoe eenvoudig en natuurlijk toveren is, dus ontwikkelen ze lange theorieën en methoden die het moeten laten werken, terwijl jij en ik en eigenlijk iedereen weet dat magie uit zichzelf gebeurt, omdat dat is wat magisch is.

Maar mensen zijn ook zeer creatief…. Alweer magie! …. Dus verzinnen ze goden zus en zo, en koninkrijken en hemelsferen en landkaarten om van te voren in kaart te brengen waar magie hen zou kunnen brengen, zodat ze niet voor verassingen komen te staan, wat dwaas is, want magie gaat waar het wil gaan, overal dus. En als je poogt het op voorhand in kaart te brengen perk je jezelf in.

Want een kenmerk van magie is dat het automatisch verandert in wat je het wilt laten zijn. Je creëert er je eigen werkelijkheid mee, dus welke landkaarten je ook maakt, ze zijn reëel. En als je vergeet wat toveren is, dan is het waarschijnlijk dat je denkt dat jouw kaart de enige juiste is en dat alle andere niet kloppen. Je komt terecht in vervelende verwikkelingen, ruziënd over wat de juiste manier is, welke weg of kaart, terwijl het al die tijd de magie is die de kaarten maakt. En binnen één ogenblik kan er een enorme verscheidenheid aan landkaarten verschijnen!

In het bijzonder tijdens het opgroeien zullen veel mensen je vertellen dat magie niet bestaat. Als je ze gelooft, zul je het zelf ook vergeten, je gedraagt je alsof je niet betoverd bent en brengt on-magie in je leven … wat ook magie is, snap je, maar magie die zichzelf niet kent. Dan zul je dingen creëren die met on-magie samen gaan, zoals zorgen of ziekte en je zult er op dat niveau mee om moeten gaan, totdat je je opnieuw herinnert dat je leven betoverd is.

In de tussentijd zul je je lelijk en ongeliefd en boos voelen, veel meer dan natuurlijk is en je zorgen maken over verdrietige of beangstigende emoties en wat je met ze aanmoet. Terwijl, in magie zou je weten: Ze komen en gaan in overvloed net als herfststormen. Maar woede en haat en zorgen zijn allemaal ook magisch, en aan zichzelf overgelaten, leiden ze je terug naar het besef dat je leven betoverd is. Omdat haat liefde is, op zoek naar zichzelf op elke plaats behalve daar waar liefde is; en liefde is wat je voor jezelf voelt, wanneer je weet dat je bent waar je hoort te zijn in het universum, en dat je liefde waard bent alleen omdat je bent en natuurlijk, betoverd bent.

Niet alleen dat, jij bent ook de magiemaker; het innerlijke deel van jou dat je leven vormt. Maar je moet je hier van bewust zijn, dit accepteren en erkennen en de magie van jezelf laten gebeuren. Op die manier richt je je eigen magie.

Maar het is zelfs nog leuker de magie te laten gebeuren zoals ze wil, want het is jouw magie en op die manier vertelt ze je steeds meer over je magische zelf. Dan stroomt de magie in onbelemmerde vreugde door je heen. Als je blijft zeggen: 'Ik wil het op deze manier en niet anders,' dan zou je je lichamelijke ervaring kunnen beperken, want er is geen twijfel over mogelijk dat je innerlijke, magische zelf meer weet van jouw mogelijkheden dan jij. En ze zal het je heel duidelijk vertellen, als je maar luistert.

Veel volwassenen klinkt dit alles veel te eenvoudig en onintellectueel in de oren, daar veel van hen helaas denken dat het verstand alleen maar bedoeld is om 'nee' mee te zeggen en de magie mee buiten te houden. Niks is minder waar.

Maar als je je verstand gebruikt om nee tegen de magie te zeggen, dan is dat als het sluiten van de deuren naar je eigen betoverde bestaan en de weigering de volledige kracht van je leven te benutten.

Alle mensen werken met magie, of ze het zich nou realiseren of niet. Geloof is ook magisch, zie je. Veel mensen denken dat er een speciaal geloof is dat alles in orde maakt; of magie laat gebeuren. En zo lang ze dat geloven zijn ze voor een poosje in orde. Maar als ze beginnen te twijfelen aan dat geloof en geen ander vinden om het te vervangen dan denken ze dat ze hun magie verloren zijn, of dat het leven niet magisch meer is. In plaats daarvan was de magie er natuurlijk al de tijd.

Maar mensen houden van systemen, dus passen ze allerlei soorten geloof toe …. sommige hiervan heel handig … als hulpmiddelen. En ze reizen door geloofssystemen, soms aanzienlijke moeilijkheden trotserend, terwijl ze zich alleen maar hoeven te herinneren dat ze zelf magisch zijn en dat hun leven betoverd is, zomaar vanzelf zonder dat ze er iets voor hoeven doen.

En je bewuste geest is ook magisch. Zijn werking is mysterieus en gecompliceerd, en eenvoudig en helder tegelijkertijd, net als lucht. Je bewuste geest kijkt door jouw ogen naar buiten en kent pakketjes lucht als zijn lichaam en lacht met wang en huid op dezelfde manier als de maan door de wijde huid van de hemelen schijnt. Zie je hoe helder en mysterieus het allemaal is? Dus eigenlijk is het dwaas dat de bewuste geest twijfelt aan de magie, juist omdat hij zelf zo magisch is.

Maar magiesystemen zijn ook dwaas en ze zijn eigenlijk allemaal gebaseerd op angst. Magie wordt beschouwd als iets zo ongrijpbaar dat iemand er de hele tijd mee bezig moet zijn, toverspreuken prevelend of een ander betalend om dit voor hem te doen. En deze betoveringen moeten precies op de juiste manier uitgevoerd worden, dus concentreren mensen zich op hoe ze deze spreuk of een ander moeten laten werken. Het wordt zeer gecompliceerd en over dit onderwerp zijn boekenkasten vol geschreven.

Maar alles is een betovering. Je woorden en gedachten zijn toverspreuken. Wetenschap is alleen maar een ander systeem dat probeert te ontdekken welke bepaalde toverspreuken welke bepaalde effecten veroorzaken.

Wetenschappers begrijpen gewoonlijk natuurlijk net zo min iets van magie als priesters; ze raken allemaal verstrikt in hun eigen, gecompliceerde methoden.

Er is uiteindelijk niet veel verschil tussen het mompelen van een heleboel ingewikkelde zinnen, of het trekken van magische cirkels om jezelf tegen ziekte te beschermen en het slikken van handenvol pillen door je dokter voorgeschreven. Beide methoden werken als je er in gelooft, hoewel de beoefenaars van de ene methode natuurlijk nooit toe zullen geven dat de andere manier ook werkt. En jammer genoeg begrijpen ze geen van beiden werkelijk iets van de magie, die achter alle betoveringen, methoden en formules zit.

Toverspreuken werken als je er in gelooft; maar je hebt helemaal geen spreuken nodig. Alles gebeurt vanzelf. Jij gebeurt vanzelf, en de wereld ook. En het principe achter alles is magie. En magie is het wezen in en van alle dingen.



The Body and Creaturehood / Het lichaam en schepselzijn

Binnen je schepselzijn heb je allerlei soorten vrijheid. En alle vrijheid die je in jouw mensenleven ooit kunt genieten, moet door je menszijn komen. Sommige mensen brengen een groot deel van de tijd door met pogingen om hun eigen lichaam te negeren, of te doen alsof ze alleen een geest hebben, of dat alleen de geest van belang is. Sommige mensen proberen hun lichaam zelfs bijna helemaal te negeren in een poging spiritueler te zijn of een 'beter' mens, wat net zoiets is als een vogel die beter wil leren vliegen dan elke andere vogel op aarde…en daarbij de hele tijd weigert gebruik te maken van zijn vleugels, of net doet of ze er niet zijn. Hij zou nooit van de grond komen. Een vogel zou zoiets dwaas natuurlijk nooit verzinnen en vaak zijn andere schepsels bijdehanter dan mensen.

Als je eens in de problemen zit dan is het een goed idee inderdaad naar de dieren te kijken, want zij koesteren hun vrijheid en maken zich geen zorgen over hun beperkingen. Een kat of een hond kan je veel leren. Een kat geniet werkelijk van haar katzijn, net als jij van je menszijn zou moeten genieten. Zelfs een vlieg zoemend rond het plafond, houdt van zijn eigen realiteit en is er vrij in. Als hij zou stoppen om zich af te vragen of hij wel echt kan vliegen - nou dan zou hij binnen een minuut neervallen of nooit snel genoeg zijn om je moeders vliegenmepper te ontwijken.

Dus pogingen om religieus, of 'goed', of 'beter' te zijn door het negeren van je lichaam kunnen ook niet juist zijn.

Elk mens heeft een waarachtig privé-koninkrijk helemaal voor zichzelf, want je lichaam is het ene deel van de aarde dat werkelijk van jou is, dat niemand je kan afnemen zolang als je leeft. Het is het deel van de aarde, bewegend en levend, dat aan jou toebehoort en aan niemand anders. Op een bepaalde manier is het jouw portie van de planeet, ontspringend als een levend, bewegen beeldhouwwerk van aardemateriaal, voor jou en niemand anders. Dus hoe je je lichaam behandeld is belangrijk.

Je leeft er ook niet alleen in. Je leeft er door, dat is een verschil. Je stroomt er doorheen, bewegend door al zijn delen. Het lichaam is je eigen magische land. Je bewuste geest is als een koning. Nu, een goede koning of koningin is liefhebbend en geeft de mensen de vrijheid om zich door het land te bewegen. In dit geval zijn jouw eigen gevoelens en gedachten en verlangens als de mensen in jouw koninkrijk. Dus wees je eigen gevoelens goedgezind en jij en je koninkrijk zullen gedijen. Sommige koningen zijn dictators, allerlei soorten onmogelijke wetten en taboes opleggend, omdat ze eigenlijk bang zijn voor de mensen die hun eigen koninkrijk tot stand brengen.

Als je een goede koning of koningin bent dan zul je je realiseren dat jouw koninkrijk een goede is en je zult niet bang zijn voor je eigen mensen…je gedachten en gevoelens en verlangens…maar zult ze aanmoedigen. En jij en je lichaam zullen alle benodigde vrijheid hebben om te gedijen en te groeien.










The Power and a Special Sumari Song / De Kracht en een Speciaal Sumarilied
Nu, hier is een Sumarilied om je te helpen onthouden dat je bestaan betoverd is. Een Sumarilied is een lied dat tegelijkertijd tegen je gewone zelf en tegen je magische zelf spreekt. Het is een betoverd lied, natuurlijk. Maar het is geen toverspreuk, of teken of symbool zelfs, want al die dingen kunnen heel bedrieglijk zijn. Bijvoorbeeld, als je gelooft dat je magie van een medaille of een kruis of een ketting komt, en je verliest je geluksbrenger, dan zit je in de problemen en je denkt dat je magie verdwenen is. En je kunt er een leven lang naar blijven zoeken.

En als je denkt dat toverspreuken magie maken, dan ben je ook niet veilig, want je zou de woorden van de spreuken kunnen vergeten, daar niemand onfeilbaar is. Buiten dat bewaken mensen die in spreuken geloven ze vaak heel jaloers en denken ze vaak dat alleen zij over 'de kracht' beschikken en als je hun methoden wilt leren dan moet je proeven om je moed te testen doorstaan. En natuurlijk moet je beloven de regels te zullen naleven en bewijzen dat je 'de kracht' waardig bent. Nogmaals, dat alles is erg dwaas, want bloemen en vogels en kikkers hebben de kracht ook en zonder dat ze zichzelf tegenover iemand hoeven te bewijzen of moeten slagen voor testen.

Dus het Sumarilied dient alleen als geheugensteuntje. Het is vanuit een innerlijke taal vertaald in één die je kunt begrijpen, maar het bevat nog steeds dezelfde magie. Het zal je geheugen opfrissen als het gevaar bestaat dat je vergeet dat je leven betoverd is. Natuurlijk kun je het lied vergeten. Maar zelfs dan zou je alleen een waardevol geheugensteuntje verliezen - wat jammer zou zijn - maar je zou niet geloven dat je magie met de herinnering verdwenen was. Toch hoop ik dat je je altijd zult blijven herinneren dat je leven betoverd is en dat jij je magie bent; en je hoeft niks aan jezelf of aan iemand anders te bewijzen om het te krijgen!

Hier is het Sumarilied:

Mijn geest is als een kikker
Op een lelieblad
Wetend, alleen,
Maar nooit eenzaam.



Mijn geest is groen,
En vlammend,
Springend zonder weg te glijden
Van lelieblad-gedachte
Naar gedachte.

Mijn geest zit lachend
In de vijver van mijn zijn,
's Ochtends en 's avonds,
Altijd wetend hoe laat het is,
En toch zonder behoefte
Aan een klok.

liefs en veel licht van Wikvaya


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: mis- begrip van woorden
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 10:25 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Cygnus schreef:
Ik moet eerlijk bekennen Wunjo, dat dit misschien wel jouw doorbraak nu is.. misschien voelt het nog niet zo maar denk wel dat de juiste stappen zijn gezet!


Dank je voor die opmerking, Cygnus. Ik las hem gisteravond, maar het raakte me zo, dat ik er niet meteen op kon reageren. Het voelde alsof je gelijk hebt. Ik hoop het. En de liefdevolle reacties van de anderen hebben daar natuurlijk ook hun steentje aan bijgedragen. Dank jullie.

Ik weet heel goed dat ik de enige ben die mezelf bestaansrecht kan geven. Mezelf, zoals ik ben, inclusief mijn woede. Want die woede is een energie die ik, positief gebruikt, nodig heb om me in deze maatschappij staande te houden. Het is de mannelijke energie die ik als meisje van mijn generatie natuurlijk niet mocht ervaren, maar die ik wel heel mooi vind, die ik in mezelf ben gaan zoeken en waar ik mee moet leren omgaan. Ik moet leren hem op een constructieve manier te gebruiken en daarvoor moet ik ook leren om hem te uiten.
Voor mezelf accepteer ik wel dat ik naast liefde ook woede voel. Ik ontken of verdring hem niet. Ik waardeer het ook als anderen me op een directe manier laten merken dat ze kwaad op me zijn. Daar kan ik meer mee dan met allerlei indirect gedoe. Eigenlijk probeer ik die liefde en die woede (de vrouwelijke en de mannelijke energie) te integreren en zo een ‘heel’ mens te worden.
Maar het kleine meisje in me heeft er blijkbaar nog wel moeite mee om het te laten zien dat ze kwaad is, want telkens als ik het een keer uit, krijg ik weer (of denk ik te krijgen) de boodschap dat dat niet mag, dat dat lelijk is, dat het er niet mag zijn. En dat raakt me op het nivo van dat kleine meisje. Vandaar mijn eerste opwelling om het forum te verlaten na mijn uitleg. Omdat ik te lelijk ben. Omdat ik niet alleen maar lief ben zoals ik zou moeten zijn. Vooral op dit spirituele forum.
Maar ik doe het deze keer niet. Ik blijf in ieder geval de dingen lezen die voor mij van waarde zijn. En verder zie ik reacties van anderen maar als een spiegel: als iemand er moeite mee heeft als ik kwaad ben, spiegelt diegene me dat er ergens een deeltje van me is dat er nog zo over denkt. En het is uiteindelijk belangrijker dat ik dat weet op te lossen, dan dat ik me aan ga trekken wat anderen van me vinden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: mis- begrip van woorden
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 14:29 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Ik lees mooie zinnen van je.. je mag best trots op jezelf zijn.. en weet je bedank jezelf eens.. je hebt het toch ook zelf ondervonden weliswaar met wat pijn maar dat is ook groei. Pijn herinnert je dat je leeft.. aanvaart de pijn, leer en ervaar en dan pas voel je vrij.

Het onderstaande stukje tekst heb ik voor mezelf (onlangs nog) opgeschreven, misschien heb je er ook wat aan;

Gebruik de momenten die je achteraf niet zo leuk vond om erachter te komen wat je wél wilt en wat jou een beter gevoel geeft. Sta stil bij datgene wat jou niet gelukkig maakt, accepteer dit voor 't moment en focus je op wat je wel wenst. Hoe zie je dit voor je? Veroordeel geen enkele gedachte en spreek jezelf niet steeds tegen, wens vrijuit.

Ga zo door!!

fgh

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: mis- begrip van woorden
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 14:51 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Welkom terug, Wunjo.
Je bent een kanjer.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: mis- begrip van woorden
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 15:19 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Wunjo

Woede is een deel van jezelf en dat stuk mag je net zo omhelzen als het lieve deel. Alles hoort bij elkaar en dient om te ervaren wie je bent.
Wunjo, die lieverd, die blijkbaar vaak worstelt met zichzelf.
Ik ben blij dat je er weer bent en je krijgt van mij een grote knuffel en omarm jezelf eens..ik doe het immers al. xcb

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.