LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 25 apr 2024 19:58

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Zo een helder moment !
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 10:50 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Ik heb een nieuw projectje gestart. Voor mezelf. Elke keer als ik voel een helder moment te hebben, schrijf ik het direct op. Letterlijk wat in mijn hoofd op komt. Ik denk niet na over de zinnen en over de volgorde. Ik typ het gewoon. Puur volgens mijn intuitie. En moet je eens kijken wat voor wijsheid ik een poosje terug heb mogen ontvangen!

26 dec. 2007
Ik weet het niet meer. Het komt allemaal zo snel achter elkaar. Het ene idee na het andere. En waar ben ik dan terug te vinden? In welk idee? Mijn honger naar passie is groot maar ik kan het niet voeden. Ik tel de uren af die ik werk, ik maak het z.s.m. af zonder bezieling. Het daagt mij niet meer zo uit. Waar vind ik de uitdaging, waar vind ik mijzelf en wie wijst mij de weg? Intuitie. Maar er komen zoveel ideeen langs die zichzelf intuitie noemen, dat ik het zelf ook niet meer weet. Mijn dromen gaan van musiceren tot dieren verzorgen en van kinderen opvoeden tot werken in een andere zorgsector. Waarschijnlijk liggen de stukjes overal. Overal, in elk idee. De kunst zou dan zijn om elk stukje op te rapen te blijven passen en meten. Totdat ik heel ben. In principe zou ik me dan nu ook niet ongelukkig hoeven te voelen. Omdat ik op weg ben. Naar heelheid. Naar mijzelf. Naar de passie.
Wat brengt dit nieuwe jaar mij?


Dit wilde ik graag met jullie delen. Misschien kan dit voor iemand anders ook goed aanvoelen. Hoe dan ook, dit is een stukje 'ik' op dit moment.

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 10:53 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Waarschijnlijk liggen de stukjes overal. Overal, in elk idee. De kunst zou dan zijn om elk stukje op te rapen te blijven passen en meten. :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 11:37 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Uhm....is that a good thing? ;)

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 11:50 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Prachtig lieverd.
Dit is niet te bedenken of te sturen, regelen of zoiets.
Zoekt en gij zult vinden wérd er gezegt.
Maar gezocht hoeft er intussen niet meer te worden.
Dat hebben we al gedaan.
Nu is het de tijd van Vinden.

Dit komt allemaal vanzelf bij elkaar.
Omdat het in de nieuwe wereld perfect op elkaar afsgestemd is.
Enkel....vooreerst kunnen wij de samenhang nog niet helemaal ontdekken.
maar ze IS er wel.

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zo een helder moment !
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 11:43 
Offline

Lid geworden op: ma 04 feb 2008 23:53
Berichten: 19
Wat mooi hoe je dit omschrijft. Ik herken mijzelf erin. Het is moeilijk om te vinden wat je wil gaan doen. De dromen die ik had over de indeling van mijn toekomst, qua werk, heb ik van geproeft. Overal heb ik ervaringen opgedaan die ik nodig zal hebben. Doe wat goed voelt voor je. Leer ervan. Dan zal je zien dat de boodschap die je hebt mogen ontvangen helemaal klopt. Ik heb ergens gelezen dat lichtwerkers vaak heel veel verschillende dingen doen omdat zij de verschillende mensen willen meemaken, zodat zij ze (her)kennen en enigszins kunnen begrijpen.

_________________
Heb lief alsof je nog nooit bent gekwetst.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zo een helder moment !
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 22:04 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
Ik heb ergens gelezen dat lichtwerkers vaak heel veel verschillende dingen doen omdat zij de verschillende mensen willen meemaken, zodat zij ze (her)kennen en enigszins kunnen begrijpen.


1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zo een helder moment !
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2008 08:48 
Offline

Lid geworden op: do 07 feb 2008 11:04
Berichten: 12
Ik herken ook veel hierin...
Ben 28, ben al 3 studies gestart en ook gestopt 4567
Nu zoek ik er niet zo meer na.
Heb nu een kleintje en ik denk als je aan jezelf werkt dat t vanzelf wel komt, de mensen op je pad en wat je wil gaan doen..
Liefs


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zo een helder moment !
BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2008 09:39 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Mijn 1e kleintje is ook onderweg ;) Dat is toch één van de mooie dingen in het leven die ik heel graag wil ervaren.

"Ik heb ergens gelezen dat lichtwerkers vaak heel veel verschillende dingen doen omdat zij de verschillende mensen willen meemaken, zodat zij ze (her)kennen en enigszins kunnen begrijpen. "

Dat is mooi. En het klinkt heel logisch.
Ergens denk ik ook goh wat een mooie eigenschap eigenlijk, dat steeds zoeken. Zoeken is al goed, ookal is de uitkomst niet geheel wat je wilde of is er helemaal geen uitkomst. Het voelt voor mij beter dan de rest van mijn leven mijn werk en levensinrichting maar voor lief nemen.

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zo een helder moment !
BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2008 15:57 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
En Lichtwerkers willen niet alleen veel mensen en zaken leren kennen om ervaring op te doen , ik heb in mijn leven zo ontzettend veel zware situaties en noem maar op meegemaakt omdat ik alles zo'n beetje afgewerkt wil hebben. Geen pretpakket, maar boeiend is het en ook voor mij nog eens energieverslindend.

Maar ik heb eindelijk mezelf gevonden en mag ook mezelf zijn en daar heb ik heel wat leerstof voor doorgeworsteld.

Dit leven is dus een grote uitdaging en ik denk dat mensen die bewust worden die neiging allemaal wel hebben.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.