LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 06:13

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 dec 2007 20:36 
Offline

Lid geworden op: za 10 nov 2007 21:19
Berichten: 48
De Essenen en de verborgen jaren van Jezus Christus:

http://nl.youtube.com/watch?v=oeKuWsW5aJg


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 25 dec 2007 22:07 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Jasmijn

Daar is een boek over en dat heb ik en is heel bijzonder om te lezen. Ik heb de inwijdingservaring die er in beschreven staat in een meditatie gehad voordat ik het boek las.

Het geeft een andere kijk dan de Bijbelse op het leven van Jesus en Maria.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 26 dec 2007 08:05 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 21 nov 2007 12:25
Berichten: 85
Leuk filmpje in hapklare brokken.

Dank Jasmijn, LW.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 12 jan 2008 23:24 
Offline

Lid geworden op: za 10 nov 2007 21:19
Berichten: 48
Assayya.
We gaan alle plaatsen bezoeken die ook in ons bewustzijn herinneringen aan Assayya of Essenen oproepen; alle locaties die Annie en Daniel Meurois in hun prachtige boek:”Herinneringen van Essenen” beschrijven
Er is al veel geschreven over de Essenen, voornamelijk door goede mensen die vanuit hun linkerhersenhelft functioneren. Wij willen jullie iets geven dat, naar wij hopen, een snaar raakt; een resonantie oproept in de diepten van je hart.
We zullen eerst summier vermelden wat we op Internet hebben gevonden over deze vergeten groep menselijke engelen.
[…] De Essenen waren leden van een religieuze sekte, die zich teruggetrokken hadden in de hete woestijn aan de oever van de Dode Zee, mensen die het wereldse leven verafschuwden, het gemakkelijke leven in Jeruzalem verwisselden voor de barre woestijn.

Daar leidden ze een leven van gebed, studie van de Wet, meditatie, armoede en naastenliefde. De leden moesten al hun persoonlijke eigendommen afstaan aan de orde, om zo een streng gemeenschappelijk leven te kunnen leiden. Josephus schreef dat zij "communisten waren tot in het uiterste". De Essenen vestigden zich omstreeks 100 jaar vóór Christus in Qumran.
In het jaar 31 voor Chr. verlieten zij hun gemeenschap, die door een aardbeving verwoest was. Dertig jaar later, ten tijde van Christus' geboorte in Bethlehem, vestigden zij zich er opnieuw en herstelden hun dorpje. In het jaar 68 na Chr. werden de Essenen vermoord door de soldaten van Titus, die op weg waren om de joodse opstand in Jeruzalem te onderdrukken.
Toen de Essenen de Romeinse legioenen zagen naderen, verstopten zij haastig hun meest waardevolle bezittingen, hun geschriften, in de grotten rondom hun dorp en in de ontoegankelijke grotten hoog in de steile rotswanden achter hun woonplaats. De woestijn bewaarde hun geheim bijna 2000 jaar lang, tot hun ontdekking in 1947. […]

Laten we vervolgens deze alinea’s bekijken met ogen die kunnen zien.

De Essenen waren geen leden van een religieuze sekte; zij waren de Derekin of wegbereiders voor de komst van Yeshua.
Ze woonden inderdaad in afgelegen streken, maar beschikten ondanks de ‘barre woestijn’ vaak over meer comfort dan de mensen in de steden. Ze konden zich in elk geval veroorloven elke dag te baden, en hun voedsel was van een kwaliteit die je nu slechts nog in een natuurvoedingswinkel aantreft.
Dat wat als communisme wordt gezien is een DELEN dat zeldzaam is geworden in onze maatschappij. Als mensen iets met elkaar delen is er ook geen reden tot hebzucht of afgunst en dus minder verdeeldheid!
Dat de wetenschap de Essenen uitsluitend in Qumran situeert, duidt op een tekort aan inzichten. Hun Broederschap was verspreid over gans de Vruchtbare Halve Maan; dat wil zeggen van Alexandrië in Egypte tot Damascus in Syrië!
De Essenen, zij die ingewijd waren, wisten al heel lang dat zij na de Kruisiging vervolgd en uitgeroeid zouden worden. Als wegvoorbereiders of Derekin wisten ze dat hun taak zou eindigen op het moment dat Yeshua zijn missie volbracht.
Dat deskundigen beweren dat de gevonden Dode Zeerollen tot hun meest waardevolle geschriften hoorden, berust op aannames. Het was voorzien dat deze geschriften ooit gevonden en wereldkundig zouden worden.
Hoe kan een volk dat volkomen onthecht is, en als ‘communisten tot het uiterste’ wordt bestempeld de behoefte hebben om iets van waardevolle bezittingen te verbergen? Dit zegt meer over de hebzucht van de vinders dan het eigendomsgevoel van de verstoppers…
Het is geen toeval dat de woestijn haar geheimen rond Qumran prijsgaf vlak voor de oprichting van de staat Israël. De Essenen telden meerdere ‘zieners’ die ver voorbij tijd/ruimte konden waarnemen. Uiteraard wisten zij wanneer de naam Israël staatkundig erkend zou worden.

Studie.
[…]daar leidden ze een leven van gebed, studie van de Wet, meditatie, armoede en naastenliefde. […]

Je leest er zo gemakkelijk overheen: ze studeerden de Wet. Ik vraag me dan af welke wet, en wie heeft die wet ontworpen. Als je dieper graaft in de geschiedenis van de Essenen ontdek je dat ze Universele Wetten bestudeerden. Niet alle Essenen, maar zij die de vaardigheden, talenten, kenmerken en kwaliteiten hadden om dit te doen.
Veel van de kennis en wijsheid waarover de Essenen beschikten komt van onnoemelijk oudere beschavingen. Er staat geschreven dat de Broederschap der Essenen een concept was van een Oud Volk dat uit het Westen kwam. Een volk, of liever gezegd de resten van een groot en groots volk dat via Khem/Egypte steeds verder naar het Oosten trok

Ze zochten en vonden mensen met bepaalde vaardigheden, talenten, kenmerken en kwaliteiten om er hun kennis en wijsheid aan over te dragen. Dit volk kwam uit een streek dat door de Essenen het Oude Land werd genoemd.

De Kaloo.
Dat Oude Land, met een superbeschaving en technologisch geavanceerde machines waar wij nu nog alleen maar van kunnen dromen, bleek langzaam onder de golven te verdwijnen, en de meest wijze en verlichte mensen besloten het land op tijd te verlaten om hun kennis over te dragen aan de rest van de wereld die nog in duisternis/onwetendheid verkeerde.
De Essenen noemden deze mensen de Kaloo, en je zult onmiddellijk het begrip Ka of Etherisch Dubbel in dat woord herkennen; de tweede lettergreep uit het woord Merkaba, dat Lichtlichaam betekent… Volgens de Essenen waren deze Kaloo van andere sterrenstelsels naar de Aarde gekomen in lang vervlogen tijden. Tijden die dateren van vóór In den Beginne uit het Oude Testament.
De Kaloo beschikten over ‘potten die licht gaven zonder vuur’, en ze bestreden elkaar en andere sterrenvolken op Aarde met vliegende machines die wel vuur spuugden… Ze beschikten ook over wapens die complete legers over grote afstanden in de tijd van een knipoog tot as konden verzengen.
De Essenen hebben die ‘potten met licht zonder vuur’ nog gekend en gebruikt, maar als er een stuk ging, was er geen kennis om het te repareren. Die kennis, evenals het ontwerpen en gebruiken van de vliegende voertuigen en lange afstand wapens is verloren gegaan.
Dat was tevens de reden voor hun geïsoleerde levenswijze, ze zochten juist de ‘barre woestijn’ op om hun kennis niet in verkeerde, op macht beluste, handen te laten vallen. Ze waren zich bewust dat hun omgeving niet het bewustzijnsniveau had waarover zij beschikten. En dat kennis ook dorst naar macht kon genereren.
Overigens hadden ze geen enkele reden tot angst, want ze kenden blijkbaar een manier om zich tegen gewapende overvallen te verdedigen die tot nu toe onbekend is gebleven. Zelf voel ik dat ze geen geweld zouden gebruiken, maar een illusie of schild van onzichtbaarheid/onvindbaarheid konden oproepen.

Het hogere bewustzijn; de vooruitstrevende gedachtepatronen die de Kaloo op de Essenen hebben geprojecteerd, vindt haar weerslag in het feit dat ze volkomen gelijkwaardigheid van sekse kenden. En dat in het Midden Oosten van meer dan 2000 jaar geleden! Ook kenden de Essenen geen slavernij, er is zelfs één geval bekend waarin een man een slaaf kocht om deze onmiddellijk in vrijheid te stellen…
De geheimhouding waaraan alle leden zich dienen te houden diende een hoger doel, waar overigens niet alle leden van op de hoogte waren. De Kaloo wisten al heel lang dat er een nieuwe Meester van Licht & Liefde zou komen. Dat wisten de hoger opgeleide Essenen ook, en die hebben al 150 jaar vóór de geboorte van Yeshua zijn komst en missie voorbereid.
De Kaloo hebben eeuwenoude wijsheid en wetenschap op de Essenen overgedragen, waarmee de Essenen in staat waren Leylijnen te creëren die een raster vormden vanuit al hun nederzettingen, met als focus de locatie waar de Kruisiging ooit zou plaatsvinden!
In het Noorden vormden Mount Carmel, Rama en Jenin een driehoek. Deze driehoek was uitgelijnd op een kleinere driehoek, waar Qumran, Yerusalai en een daartoe geselecteerde grot ten Noorden van de Dode Zee de hoeken vormden.

De uitlijning ging dan nog verder naar het Zuiden, waar Hebron, Ein Gedi en Arad de derde driehoek vormden.
Toen ik de kaart van Israël met deze driehoeken zag, ging er een schok van verbazing en herkenning door mijn bewustzijn. Ik zag vrijwel onmiddellijk dat de uitlijning met de driehoeken het woord YOD vormden. Nora en ik zijn ingewijd in Yod, dus dat was achteraf niet zo vreemd.
Yod is een oude Egyptische initiatie waarbij de wezenster, de ziel, het derde oog en het hart worden verbonden. Deze connectie of uitlijning wordt ook wel de 'Rainbowbridge' genoemd. Dit zal wel een van de belangrijkste drijfveren zijn waarom wij ons zo innig verbonden voelen met de Essenen.
De eerste keer dat wij ter gelegenheid van het Wesak een Angel Walk hielden, trokken Nora en ik witte kleding aan nog vóórdat we ons bewust waren van het feit dat de Essenen ook wel de ‘Mensen in het Wit’ werden genoemd.

De 150 jaar van geheime voorbereidingen om de komst van de Messias en zijn opdracht volgens plan te laten verkopen culmineerden in de OVERLEVING van Yeshua aan het kruis, hoewel zijn fysieke leven die dag aan een zijden draadje heeft gehangen.

Mensen die zich hebben laten wijsmaken dat onze geliefde Yeshua aan het kruis is gestorven voor onze zonden willen we dit vragen: waarom zou hij dat doen als hij zelf niet in zonde geloofde? Zonde bestaat alleen in de denkpatronen van het Vaticaan, en het is een middel om macht uit te oefenen.
Alle inspanningen, alle geheimhouding en alle spanning die het werk van de Essenen met zich mee bracht kregen hun ontlading in de symbolische kruisdood van Yeshua op die gedenkwaardige vrijdag, 20 maart… zo lang geleden.

Golgotha.
Ik herinner jullie aan de laatste minuten op Golgotha. Yeshua is bewusteloos en de Romeinen hebben een vreselijke manier om dat lijden te verkorten. Het kon immers dagen duren voordat iemand aan het kruis stierf. Het stervensproces kon versneld worden door het breken van de benen.

De dieven, die gelijktijdig met Yeshua waren opgehangen, waren op deze manier omgebracht, en toen de Romeinse soldaten bij Yeshua kwamen zei één van hen, er staat geschreven dat het Longinus was, dat hij al dood was en om dit te bewijzen stak hij zijn speer in de zij van Christus. Bloed en water kwamen tevoorschijn… Er was geen reden om zijn benen te breken!

Joseph van Arimathea, broer van Mirjam/Maria en oom van Yeshua, was een ongelooflijk rijke en invloedrijke man. Joseph maakte deel uit van de Kerngroep; de hoogste ingewijden rond Yeshua. Joseph was ook een soort diplomaat voor de Romeinen en droeg de titel Decurion. Hij was immers de importeur van enorme hoeveelheden tin die de Romeinen hard nodig hadden voor hun bronzen wapens!
En ten slotte had Joseph ook een leidende rol in het Sanhedrin, het hoogste gerechtshof van de joden in die tijd. Deze ‘commissariaten’, zoals dat nu genoemd zou worden, waren een perfecte dekmantel voor zijn activiteiten als één der belangrijkste Essenen die Yeshua hebben geholpen bij zijn opdracht.

Dank zij de onvoorstelbare financiële middelen waarover hij beschikte kon Joseph van Arimathea ‘wonderen’ verrichten. Het ‘wonder’ waar ik thans op doel is de medewerking van een Romeinse centurion met een speer (Lans van het Lot) die voorkwam dat Yeshua’s benen werden gebroken…

Nog voor zonsondergang lag het lichaam van Yeshua in een speciaal voor dat doel uit de rotsen gehakte tombe, niet ver van het huis van… Joseph van Arimathea! De tombe was geen graf maar een perfecte healingruimte, waar nieuwsgierige/vijandige ogen en oren geen toegang hadden.
Lucas, een groot Healer met enorme kennis van Kristallen en Claire, de zus van Yeshua waren hiervoor getraind, ze waren hier jarenlang op voorbereid. Ondanks de vreselijke wonden en de uitputting van hun geliefde Yeshua mochten ze geen emoties tonen, enkel ultiem vakmanschap. Er was haast geboden, maar ze hadden ook hulp van ‘hierboven’, en ze kregen het voor elkaar dat het bewustzijn van onze Meester terugkeerde!

De ernstig verzwakte Yeshua werd, door een tunnel die al heel lang van tevoren was gegraven, van de tombe naar het huis van Joseph gedragen en vandaar langs alle huizen van genezing die de Essenen op geheime locaties hadden gebouwd naar Damascus vervoerd.

Het is geen toeval dat het vliegtuig waarmee we in 1954 van Hollandia op Nieuw Guinea naar Amsterdam vlogen Damascus aandeed… Ondanks dat ik pas 6 jaar was, heeft de naam van die stad enorme indruk op me gemaakt, ik weet nu pas waarom!

Van de tientallen, hooguit honderden Essenen die als Wegwijzers voor de komst van Yeshua hadden gediend was er slechts een handvol op de hoogte van het exacte plan. Toch hadden allen een gemeenschappelijke code om in stilte en strikte geheimhouding te functioneren in een onvriendelijke en vaak vijandige omgeving.

Het is dezelfde code die ik van mijn vader heb gekregen toen ik nog maar een kind was: “De vijand slaapt nooit!” Dank zij deze code hebben de Essenen alle hindernissen overwonnen om hun missie te voltooien! En in het jaar waarvan de som der cijfers een 9 is, wat voor voltooiing staat, gaan Nora en ik terug naar Israël.

Terug naar Carmel, Galilea, Qumran, Yerusalai en alle andere plaatsen die resoneren met onze Herinneringen.



In Liefde voor Yeshua, en alle naamloze Essenen.



ArjunA ©

© ArjunA – http://www.assayya.com


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.