LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 24 apr 2024 09:37

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 14:12 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Lichtwerkers, als ik het goed heb worden zij ook wel kristalkinderen genoemd.
Nu worden kristalkinderen vaak in verband gebracht met het paranormale. En dat zij veel energieen voelen, waarnemen, etc.

Is dit waar en geldt het voor alle lichtwerkers? Ik zelf merk (nu nog) niks van eventuele paranormale gaven of een gevoeligheid die zich ontwikkelt voor het voelen van energieen.

Het is gewoon één van de vele vragen die ik heb. Het web is soms een weerwar van wegen, van meningen en visies en dat is dus niet altijd even duidelijk.

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 17:02 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Ik moest veertien dagen geleden bij iemand zijn en toen ik haar zag, toen zag ik plotseling in een flits dat kristalheldere Christuslicht. en ik dacht dit moet een kristalkind geweest zijn.

Ik denk niet dat ze iets over lichtwerkers weet.
Misschien weet ze ook niks over new age.
Waarschijnlijk houd ze zich niet bezig met spiritualiteit.
Maar ze heeft alles in huis om zo de volgende dimensie in te wandelen.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 17:23 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Misschien moet ik dan de vraag anders stellen:
heeft elke potentiele lichtwerker paranormale gave, ongeacht of ze die gaan ontwikkelen of niet? Zijn kritalkinderen per definitie lichtwerkers en v.v?

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 17:34 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Dag DeeDee lieve Engel in dit wondermooi bestaan ,

Zijn kristalkinderen Lichtwerkers? Om hierop een duidelijk antwoord te kunnen geven is het belangrijk te weten wat Lichtwerkers zijn en wat Kristalkinderen zijn. En het is slechts enkel mijn persoonlijke visie die ik je kan geven , want iemand anders kan er helemaal anders over denken. Het is mijn waarheid , maar daarom nog niet dé waarheid.

Lichtwerkers bestaan al van sinds het begin van onze oorsprong. Lichtwerkers zijn mensen die béwust bezig zijn met zichzelf en anderen te helen. Zij werken als het ware met Licht en Licht is de oorsprong van ons bestaan , het is wat we zijn en het omvat zowel licht als duisternis. Het is pure , zuivere energie die alle vormen kan aannemen. Het is de essentie van ons bestaan. Men mag Licht niet verwarren met liefde , want liefde is een keuze die je maakt in tegenstelling tot Licht , wat gewoon Is. Liefde is een aspect van Licht , zoals ook duisternis een aspect van Licht is. Het is maar waar je voor kiest.

Maar niet iedereen is zich hiervan bewust en dat komt door de sluier die we ons hebben voorgedaan alvorens we deze 3 dimensionale aarde hebben bevolkt. Deze sluier was nodig om het aardse leven ten volle te kunnen ervaren in materie , in dichtheid. Een Lichtwerker is iemand die het Licht op aarde brengt en zo een voorbeeld kan zijn voor anderen. Een Lichtwerker leeft ten volle vanuit het hart en minder vanuit het verstand. Een Lichtwerker zal eerder het eigen gevoel raadplegen dan het eigen verstand en van daaruit het Licht laten stralen , in eerste plaats voor zichzelf en dan pas voor anderen , want je kan niet geven als je er zelf niet over beschikt.

Kristalkinderen zijn zielen die in deze huidige tijd stilaan de wereld gaan bevolken. Zij komen reeds met de nieuwe energie op aarde en verschillen dus van energie met anderen. De sluier bij Kristalkinderen is aanzienlijk dunner , maar ook zij hebben begeleiding nodig om goed te kunnen aarden in deze 3 dimensionale wereld. Het is niet zo dat zij hier volmaakt binnenkomen , ook zij hebben hun weg af te leggen , maar zij komen wel met specifieke doelen hier op aarde en één ervan is om de nieuwe energie te verankeren. We merken dat Kristalkinderen anders zijn , maar we kunnen de vinger nog niet echt helemaal op de wonde leggen. We leren van elkaar in deze.

Zijn Kristalkinderen Lichtwerkers? Dat hangt helemaal af van de keuze die zij maken , want zij hebben ook de vrije keuze meegekregen hier en kunnen dus voor heel andere dingen kiezen. Lichtwerker zijn is een keuze die je maakt , je bent het niet en je wordt zo ook niet geboren , maar je kiest ervoor. Dus om op jouw vraag te antwoorden of Kristalkinderen Lichtwerkers zijn , ja , als zij ervoor kiezen en neen als zij er niet voor kiezen. Wat wij allemaal wel zijn is Licht en het ene Licht straalt al wat harder dan het andere , afhankelijk hoever je verwijderd bent van de bron , maar Licht zijn we allemaal. En of we hier bewust of onbewust mee werken hangt helemaal af van de keuze die je maakt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt lieverd , anders gooi je het maar lekker weg.

Er wordt inderdaad heel wat vermeld op het internet en als je teveel tot je neemt , kan het wel eens verwarrend werken en weet je soms niet meer wat het nu juist is. De enige echte waarheid ligt in jezelf lieverd , ga af op je eigen gevoel en laat je niets opdringen door anderen. Voelt het goed voor jou , dan is het voor jou weggelegd , voel je er niets bij , dan is het niet voor jou bestemd en mag je het lekker laten voor wat het is.

Een warme knuffel voor jou lieverd!

Liefs , Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 18:51 
ik ben het in grote lijnen met Helmut eens. Alleen vind ik dit anders:
Citeer:
Men mag Licht niet verwarren met liefde , want liefde is een keuze die je maakt in tegenstelling tot Licht , wat gewoon Is. Liefde is een aspect van Licht , zoals ook duisternis een aspect van Licht is. Het is maar waar je voor kiest.

Ik zie Liefde als dat het er IS en hetzelfde als Licht en Duisternis is dan hetzelfde als Angst voor mij.
Maar over kristalkinderen denk ik dat zij niet persee automatisch Lichtwerkers zijn en andersom ook niet, wel dat de kristal energie nu ook langzaam in ons komt, alleen anders dan bij de kristalkinderen, omdat die al meteen deze gevoeligheid bezitten. Dit kan onderdrukt worden of juist ontwikkeld. Veel van deze kinderen worden beschouwd alsof ze ADHD hebben of iets anders.
Ik denk ook niet dat elke lichtwerker per definitie paranormale gaven heeft. dat hoeft niet.
Wel zijn er veel mesen die daardoor ontdekken dat ze IETS willen doen met hun gave en zo dus lichtwerker worden, of misschien lichtwerkers die ontdekken dat ze paranormale gaven hebben.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 08:21 
Offline

Lid geworden op: za 10 nov 2007 21:19
Berichten: 48
Steve Rother en De Groep over kristalkinderen:


http://www.lichtwerker.com/bakens/2002/februari.htm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 13:12 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Dankjullie wel voor de uitgebreide antwoorden. Het blijft echter nog wel een beetje onduidelijk voor mij. Want kenmerken voor lichtwerkers zijn te vinden op internet. Ik herken mij daar in het woor dlichtwerker voelt goed aan, als iets van mij. Waar ik naar zocht. Is het dan niet zo dat eigenlijk van tevoren al vast staat dat je lichtwerker bent of moet gaan worden? Dat het al in je essentie is vastgelegd? En dat iedereen lichtwerker kan worden, maar nog neit ver genoeg is met transformeren en dan misschien in een volgend leven lichtwerker worden?

Ik zal het stukje van Steve Rother eens lezen. Heb nu niet zo veel tijd helaas. :(

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 13:19 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
[color=indigo]Lieve Deedee

Voor mij is het zo dat iedereen in de kern een lichtwerker is. Dat krijg je als afsplitsing van de Schepping mee, maar niet iedereen is zich bewust van dat stuk. Dus is de vuilnisman die heel nuchter doet en een mevrouw helpt opstaan die gevallen is ook een lichtwerker maar beseft dat dus niet.
Vaak gaan mensen het Licht in zichzelf ontdekken als er een erge gebeurtenis plaatsvindt en ze open staan voor de ervaring van dat moment of ze voelen zich onrustig en denken ..is dit alles wat er is ? Dan gaan ze vaak zoeken en komen zichzelf dan tegen op internet of ontmoeten iemand anders die ze op hun pad zet..

Liefs van Nel. :idea:

color]

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 14:07 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Tja Deedee, zoveel mensen zoveel interpretaties van "lichtwerker".
Voeg ik er de mijne ook nog bij, om de verwarring nóg groter te maken.
Want het gaat natuurlijk uiteindelijk om de jouwe.:wink:

Helmut vat het voor mij bondig samen met: Lichtwerkers zijn mensen die béwust bezig zijn met zichzelf en anderen te helen en, voeg ik eraan toe:
het opstellen van de Nieuwe Aarde Layer.

Maar lieverd, voor discussie vatbaar hoor, dit allemaal.

Kristalkinderen?
voor mij heel simpel: Kristal is zuiver.
deze kinderen zijn ook heel zuiver.
En dan valt Liefde mij het meeste op bij deze kinderen.
Voor mijn gevoel heeft het niet zozeer met paranormaal geboren te maken maar met Her-Inneren.
Ik denk dat ieder mens Para (?) Normaal is.
Enkel herinner je je?
En nee, niet alle lichtwekers hoeven paranormaal te zijn maar ik denk dat veel lichtwerkers wel feeling hebben voor de transformatie naar de NIeuwe Aarde en ook iets van herinnering in zich hebben.
En?
Ja ik denk dat het voor de geboorte wel "gezien" is.
Zo van.....ik ga nu geboren worden in een tijd die voor omwentelingen gaat zorgen.
Grote omwentelingen.


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 14:19 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 21 nov 2007 12:25
Berichten: 85
Deedee, ik denk dat je vantevoren kiest om lichtwerker te worden in je huidige leven. Vanwege de sluier komt die bewustwording dat je ervoor hebt gekozen vroeger of later in je leven. Dat moment komt altijd perfect op tijd, het is namelijk jouw moment.

Feitelijk ben ik het dus met iedereen hier eens, maar ik wilde je eigen woorden wat nuanceren, wellicht heb je daar wat aan.

Greetingz & Light, LW.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 17:32 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Zelf maak ik een onderscheid tussen lichtwerkers en kristalkinderen.

Wij worden als volwassen mensen ge-upgrade richting de kristalenergie met allerlei transformatiesymptomen en inzichten die daarbij horen.

Zelf denk ik dat je als kind nu geboren wordt dat je al een lichter lichaam bezit met het gewijzigde DNA en dat de kristalenergie en er makkelijker 'inglijdt'.

wij als volwassenen zitten voortdurend te shiften en moeten ons aanpassen aan de energielagen die binnenkomen.

Iedereen is in feite een kristalkind. Ik denk alleen dat de kinderen die nu geboren worden als het ware lichter binnenkomen in een lichter lichaam en dus eerder contact hebben met hun heldere bewustzijn. Wij mogen veel meer losmorrelen van karma en ons verlreden om naar een helder bewustzijn toe te groeien. Maar goed, wij hebben er ook niet voor niets voor gekozen om in deze tijd te leven.

Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 21:51 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Ondanks de vele visies, toch wel verhelderend hoor ;) Ik dank jullie voor jullie woorden en ik zal hieruit meenemen wat goed voor mij voelt en zo nu en dan eens teruglezen...uiteraard blijft het topic geopend (denk ik?) en kunnen we allemaal blijven reageren. Voor wie dat wil!

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2008 10:08 
Offline

Lid geworden op: za 10 nov 2007 21:19
Berichten: 48
Kristalkinderen zouden er altijd geweest zijn, maar dan in kleine groepen als verkenners. Ze werden veel vermoord. Ook Jezus Christus zou een kristalkind geweest zijn. In dat verband wordt opgemerkt dat de woorden 'Kristal' en 'Christus' op elkaar lijken. [sic.] Wordt bij de toename van indigokinderen nog een toename van ADHD-gevallen gevonden, nu de kristalkinderen komen verwacht men een toename van autisme-diagnoses. Dit omdat bij deze kinderen de gevoeligheid zo groot is dat zij 'volledig naar binnen keren'.

De Indigokinderen werden zo genoemd vanwege hun kenmerkende indigoblauwe aurakleur. Indigo is de kleur van het derde oog of het voorhoofdchakra. Als zodanig zijn ze erg intuïtief, mentaal, vlug en snel verveeld

De Kristalkinderen worden zo genoemd, niet vanwege hun aurakleur, maar vanwege hun hoge vibratie. Misschien zal op den duur blijken dat Kristalkinderen meer dominant zijn in het kruinchakra, het violette kleurspectrum, misschien zelfs het witte en heldere aura".

Sharyl Jackson kan ons vanuit haar "persoonlijke ervaring, (...) intuïtie en de hints die de Groep heeft gegeven" een lijst van eigenschappen van deze kinderen geven zodat wij ze kunnen herkennen:

-Extreem gevoelig voor alles in hun omgeving – geluid, kleuren, negatieve emoties in anderen, geuren, voedsel, chemicaliën, vervuilers, het “gevoel” van kleding, geweld en pijn van anderen, groepsbewustzijn, elektromagnetische frequenties, zonne-explosies.
-Zo gevoelig dat ze zeer kwetsbaar zijn, zeer krachtig vanwege hun intense kwetsbaarheid.
-Ze moeten tijd voor zichzelf hebben, ze doen het niet goed in groepen aangezien weinig anderen hun behoefte aan eenzaamheid, balans, verjonging en diepe rust begrijpen.
-Ze hebben een dagelijks samenzijn met de natuur en de elementen nodig. De Geest van de Natuur zal ze helpen om in evenwicht te blijven en alle disharmonieuze energieën, die hun zo sterk raken, te verwijderen.
-Ze begrijpen “des mensen onmenselijkheid tegen mensen”, oorlog, hebzucht etc. gewoonweg niet. Ze kunnen zich makkelijk totaal overweldigd voelen door dit alles.
-Ze zullen zichzelf terugtrekken, loskoppelen en beschermen wanneer het leven te intens wordt, wanneer ze getraumatiseerd zijn of wanneer ze zien en voelen dat anderen getraumatiseerd zijn.
-Ondanks het feit dat ze vaak rustig zijn, worden ze door anderen bewonderd en deze voelen zich tot ze aangetrokken als tot een magneet. Ze zullen diepe en blijvende verbintenissen hebben met mensen die de onvoorwaardelijke liefde bieden waarvan het Kristalkind weet dat het de enige echte Liefde is.
-Als een Kristalkind naar je kijkt, voelt het alsof je ziel wordt binnengedrongen.
-Ze hebben echt weinig traditionele opvoeding nodig aangezien ze zachtaardig en wijs zijn, en ze in staat zullen zijn om je te vertellen wat ze nodig hebben, wat goed voor ze is en wat niet goed voor ze is. Toen mijn zoon heel klein was, zei hij op een dag: “Ik kan echt nooit alcohol drinken of drugs nemen!” En dat heeft 'ie ook niet gedaan!
-Ze zullen vaak menigten of winkelcentra mijden. Teveel verschillende energieën.
-Ze voelen een diepe liefde voor kinderen en dieren. Ze hebben een opmerkelijke manier om verbinding te maken met alle wezens.
-Water is erg goed voor ze om ze te reinigen en te kalmeren – baden, douches, watervallen, fonteinen, spelen in water en zand.
-Ze hebben comfortabele kleding nodig, naar hun keuze van natuurlijke vezels en kleuren.
-Ze hebben veel puur water nodig en vaak prefereren ze vers organisch voedsel.
-Voordat ze geboren worden hebben ze vaak hun ouders al verteld hoe ze heten en andere vormen van directe communicatie met ze gehad.
-Wonderen en magie gebeuren in hun aanwezigheid – geld verschijnt, dieren zoeken ze uit, baby's lachen naar ze en genezingen vinden op natuurlijke wijze plaats.
-Ze zijn dusdanig empatisch dat ze weten wat een vreemde in de straat voelt.
-Ze zijn bang voor intimiteit omdat ze zich zo makkelijk binnengedrongen voelen, niet gerespecteerd. Ze zijn liever alleen dan dat er geen rekening wordt gehouden met hun “persoonlijke lichaamsruimte”. Ze kunnen ook romantische relaties vermijden, uit angst om de ander pijn te doen als de relatie eindigt.
-Er is een onschuld, een argeloosheid, een puurheid vanwege de afwezigheid van ego bij de Kristalkinderen.
-Het kan zijn dat ze hulp nodig hebben bij het leren gronden van hun energie middels lichamelijke activiteit, natuur, sport, oosterse vechtsporten, yoga of dans.
-Het kan zijn dat ze elektrische apparatuur, radio's televisies en computers ontregelen.
-Ze laten niet snel hun emoties zien uit angst dat ze die niet meer in de hand houden en controle verliezen, dus ze kunnen saai of zonder passie lijken.
-Ze kunnen zich verantwoordelijk voelen voor het feit dat iemand sterft of zich bezeert of zelfs voor het feit dat iemand vecht.
-Ze kunnen periodes doormaken van diepe depressie (en hebben die waarschijnlijk al gehad).
-Ze reageren goed op lichaamswerk, massage en energiewerk door iemand die als henzelf gebalanceerd is. Massage en cranio-sacraaltherapie kunnen cruciaal zijn om hun lichamen gezond en vrij van pijn te houden.
-Ze zullen vaak een hoog metabolisme hebben en van nature vegetariër zijn.
-Het zijn slimme “Totaal Overzicht Individuen” met een instinctief begrip van de spirituele wetten van hoe het allemaal werkt.
-Ze hebben een duidelijke verbinding met hun Hoger Zelf, en maken van nature contact met hun hoogste leiding. Juist hierdoor kennen ze de waarheid van spirituele Eenheid.
-Het zijn natuurlijke genezers en vredestichters.
-Ze zijn multi-getalenteerd.
-Ze zijn in staat om bot en weefsel te regenereren. Waar de meeste van ons langzaam worden opgewaardeerd – opklimmend naar de Kristalenergie, is het bij hun reeds in hun DNA aanwezig.
-Ze kunnen een persoon van weinig woorden zijn, maar iedereen luistert als ze zachtjes hun wijsheid met nederigheid uitdragen.
-Ze zullen echter geen ongevraagd advies geven en ze zullen zich nooit ergens mee bemoeien.

http://www.pedagogiek.net/content/artik ... tentID=814


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 20:26 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 30 nov 2007 16:23
Berichten: 212
Wauw, dit is wel heel erg veel hoor waar zo'n kind aan moet voldoen.
Pfoeiiii

Citeer:



Steve Rother en De Groep over kristalkinderen:


http://www.lichtwerker.com/bakens/2002/februari.htm

cvbn Wie kan hier allemaal gedachten van anderen lezen-aanvoelen-he-inneren-weten?

_________________
http://nl.youtube.com/watch?v=9cgAegw0ORM
Follow The White Rabbit...
http://nl.youtube.com/watch?v=w7RWb-8Izv0


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.